Leijonamama onpa ikävä tilanne sulla kun joudut tuollasen epävarmuuden kanssa elämään! Tuossahan alkaa yöunetkin jäämään vähiin kun joudut supistusten kanssa olemaan ja ainahan sitä keho saa ison adrenaliiniryöpyn kun luulee että synnytys on vihdoin käynnissä. Ja tietenkin se huoli vauvan jaksamisesta on oma osansa, mullahan se esikoisen synnytys kesti pitkään ja vauva sitten stressaantui/väsyi jatkuvaan supisteluun, mutta mulla ei tuolloin ollut mitään taukoja vaan supisteli jatkuvasti sen verran että en voinut levätä saati nukkua ollenkaan. Mutta kyllä tuo jo kuulostaa siltä että pääset hyvinkin pian synnyttämään :hug:
Lilu meillä oltiin suunniteltu pikaista kotiutumista syntymän jälkeen mikäli kaikki menee hyvin. Mahdollisesti jo saman päivän aikana tai sitten seuraavana. Me asutaan tosi lähellä sairaalaa, en alkais tuohon mikäli olis pitempi matka. Ja tosiaan, vauva pitää viedä tarkistukseen muutaman päivän ikäsenä, joten senkin puolesta sopii ehkä vain lyhyempimatkalaisille? Mutta tämähän ei nyt toteudu meidän kohdalla sen mun streptokokki-bakteerin vuoksi, eli ainakin se 3vrk joudutaan nyt olemaan osastolla.
Eilen illalla supisteli harjotussupistuksilla säännöllisesti noin 5 kertaa tunnissa. Vaikka tiesinkin ettei noilla vielä mihinkään synnyttämään lähetä, niin olin tosi iloinen että munkin kehossa alkaa hiljalleen jotain tapahtua =) Mullahan esikoisen syntymä alkoi ekasta kipeestä supparista koko raskausaikana, ja toisen kanssa kivuliaat alkoi synnytystä edeltävänä yönä, rauhoittuivat aamuyöstä ja sitten seuraavana iltana alkoi varsinainen synnytys. Eli mitään ihmeempiä ennakoivia oireita en odota tälläkään kertaa.
Ihanaa viikonloppu edessä ja esikoisella alkaa tänään eskarista syysloma! Eipä tämä nyt hirveesti mun päiviin kuitenkaan vaikuta, mutta ihana kun ei tarvi aamusin laittaa kelloa herättämään vaan saadaan koko perhe nukkua vähän pidempään. Meillä on esikoinen nyt noin 15km päässä eskarisssa joten joudun häntä sinne edestakasin aina kulettamaan. Mutta meillä on tavoitteena päästä muuttamaan meidän rakentamaan taloon joskus vuoden vaihteessa, niin sitten tuo eskari tulee olemaan lähin, ja tyttö saa sinne taksikyydin. En viitsinyt laittaa syksyksi tähän lähieskariin kun joutuis sitten joulun jälkeen vaihtaa uuteen paikkaan..lapselle parempi alottaa heti alkuun ryhmässä johon tulee jäämään.
Ihana kaunis päivä ulkona, jospa sitä jaksais lasten kanssa vähän puistoilla tai muuten vaan ulkoilla =)
dita 38+6 (puolenyön jälkeen tulen tänne poksumaan
)