Lokakuun lapset 2013 <3 LOKAKUUSSA, eli MEIDÄN OMA KUU <3

elwwis itse pohdin samaa sillon ku sairastuin ja käsitin et synnytys ihan normisti vaikka oliski kipee, mut vissiin tukihenkilö ei sais olla taudissa... Ite mietin et sit laittaa vaikka maskin naamalle mut mies tulee synnytykseen vaikka mikä olis!

marlin hienoa että kuitenkin nyt olette ehjinä molemmat! Sitä tässä odotuksen tohinassa tosiaan uohtuu tuo että synnytys voi menä miten vaan...

clearbrook peukut pystyssä ettäpääsisit tositoimiin tänään!

(.) huomenna laskettu aika. Taaskaan ei mitään merkkejä synnytyksestä. Viime yönä taisin tosin herätä kipeään supiskseen. Mutta se jäi taas siihen yhteen. Toivo tässä mennyt et ikiä mitään tapahtuis.

Luna ja mysteeriotus 39+6
 
Uuh ja puuh, nyt on tytön 6-v synttärit julittu,olipahan melko raskas päivä vaikka en itse mitään leiponutkaan. Anoppi oli tehnyt ihan mahtavat tarjottavat, niitähän on tullut sitten syötyä pitkin päivää sekä jääkaapissa on paaaljon jälellä..:whistle:

Eilen alkuillasta iski ihan hirveät liitoskivut enkä päässyt ollenkaan sänkyyn maate. Yöllä kun vihdoin synttärijärjestelyiltä pääsiin nukkumaan menoon asti, piti varmaan tunnin ajan yrittää mennä sänkyyn löytäen asentoa missä olis pystyny olemaan ilman kamalaa kipua. Onneksi sain vähän nukuttua vaikka vähäseks jäi. Nyt ihan ok olo ollut päivän, saa nähä miten yö tulee menemään, ainakin väsynyt olen!

Synnytys on alkanut pyörimään koko ajan mielessä vaikka mulla ei mitään kovaa kiirettä synnyttämään olekaan. Tosin eilen ajattelin kun noitten liitoskipujen kourissa olin että ei tätä kyllä montaa päivää kestäis. Jos nyt pysyisivät kohtuullisina nuo kivut niin eiköhän sitä muutaman viikon tässä hyvin jaksa ja ehkä muutaman päivän päälle. Vähän kyllä kutkuttais kurkata tulevaisuuteen, esim miten synnytys tulee menemään, millanen vauva meille tulee ja onko tulokas tyttö vai poika. Meillä on ennestään kaksi tyttöä niin olishan se kiva jos tulis poika, mutta tyttö ihan yhtä tervetullut :heart:

dita rv38+0
 
Flunssasta, niin mulla oli tauti päällä edellisen synnytyksen kohdalla : / Oli todella haastavaa hengittää kunnolla, kun koko ajan sai niistääkin :( Kiireellinen sektiohan siitä tuli ja leikkauksen aikana + jälkeen oli tosi vaikeaa hengittää. Osastolla tuli ihan fysioterpeutti antamaan vinkkejä, kun yskimisen kanssa tuli ongelmia, tuntui, että haava ratkeaa. Normaalisti pystyy synnyttämään kyllä, jos on flunssassa ja samoin ilmeisesti on sektion kohdalla.

Marlin, mulle on käynyt toi sama kaksi kertaa, että vauvalla on syke laskenut supistusten aikana liian alas :( Ekalla kerralla lähdettiin kiireesti hätäsektioon ( tyttö oli niin tuhannen solmussa napanuoraan, ettei millään olisi pystynyt alakautta syntymään) ja toisen tytön kohdalla turvauduttiin imukuppiin. Kummassakin tapauksessa kaikki meni loppupelissä hyvin ja tytöille ei jäänyt niistä mitään. Heti sain vierihoitoon jne. Kolmannen kiireellinen sektio tuli eteen, kun poika ei mahtunut kääntymään synnytyskanavassa, eikä laskeutunut. Nyt sitten on edessä se suunniteltu, mikä tuntuu itsestäkin kaikkien kokemusten jälkeen parhaalta :) Kyllä vähän jännittää miten lähden tällä kertaa toipumaan, kun kovasti olen uhonnut olla yhtä ripeä toipuja, kuin aiemminkin.

Dita:llahan on ollut puuhaa kun olet synttärit jaksanut järjestää :D Musta tuntui jo elokuussa esikoisen synttärit tosi raskailta, en osaa edes kuvitella miten nyt kykenisin näiden satunnaisten kipujen ja jomotusten kanssa :D Tänään on ollut kyllä taas sellaista, että huh huh... Melkein tuntuu, että täytyisi alkaa ponnistaa vauvaa jo pihalle, kun paine on niin valtava. Levossa on tullut vain satunnaisia supisteluja, mitkä eivät kivuliaita.

Kurkku on täällä aika kipeä, saas nähdä tekeekö ihan kunnon flunssan, vai meneekö vaan tällä ohi. Jos tulee, niin saisi tulla nyt äkkiä, että ehdin sairastaa, ennen vauvan syntymää.

kääkkis ja sisu 38+0
 
Täällä ollaan vielä kotona. Illalla yhdeksän aikaan loppuivat säännölliset supistukset, ja yön aikana on tullut muutama kipeämpi, mutta olen saanut nukuttua kuitenkin. Neljän aikaan heräsin pissalle, enkä sen jälkeen ole saanut unta. Suppareita tulee pari aina muutaman minuutin välein ja sitten puolen tunnin tauko. Jospa se nyt tästä...

Ja siis supparit loppui illalla tasan viisitoista minuuttia sen jälkeen, kun esikoisen lähti hoitoon :)

clearbrook 40+2
 
clearbrook höh, harmi kun alkoi hidastelemaan supparit sulla. Mut hyvä että edes jotain on tapahtunut!

...toisin kun mulla. Ei niin mitään merkkejä. Tässä sitä odotellaan. Yrittäny kaikkia ässiä, akupainantaa, kävelyä. Eikä niin mitään.

Tänään toivottavasti viimeinen POKS!

Luna ja mysteeriotus 40+0!
 
Onnea, onnea vaavin syliin saaneet! :flower:

Imetyksestä vielä: meillä kävi sitten niin että verensokeri oli vauvalla alhainen ja bilirubiini alkoi nousta. Eli molempiin riittävä ravinnon saanti on erittäin tärkeää. Ja lisäksi poitsu joutui teholle glukoositippaan. Ilman muuta imetin vauvaa hetkisen aina kun hän sitä halusi, mutta nälässä ei mielestäni saa pitää. Vauveli sai teholla ja osastolla imetyksen päätteeksi tilkkasen pastöroitua äidinmaitoa josta olen erittäin iloinen. Kiitokset luovuttaville äideille, tarpeen oli joka tippa! Minulle maito nousi vasta 3-4 päivän kuluttua ja sen jälkeen ei ole pulloa tarvittu. Korviketta annoin yhden kerran parikymmentä milliä. Ei se pullo välttämättä imetystä heti pilaa, sitten vain heti sinnikästä tissittelyä kun maito nousee rintoihin. Ilman muuta jokainen vauva ja imetys on erilainen, rennosti vaan! Äiti kyllä tietää mikä on hänen vaavilleen parasta!

Kumman haikealta tuntuu lukea teidän viime hetken odotustunnelmia... tämä kun on viimeinen raskaus meillä. Vaikka oikeastaan lapsilukukin on meillä täynnä, en edes kaipaisi lisää lapsukaisia, mutta silti luopumistyötä on tehtävä että ei ikinä enää.... Hmmm, ettei vain pieni synnytyksen jälkeinen blues vaan olisi pinnassa ;)

mirjami ja pikkupoika 1 vko 2 pvä
 
o873060 tsemppiä viimeiseen ponnistukseen! :D Pian on käärö sylissä, toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti!

Oma napa on hiljainen napa. Ei mitään mullistavaa kerrottavaa. Nyt olen kyllä saanut sellaisen tyyneyden, etten enää viitsi edes odottaa, kun tiedän ettei se oireiden ja merkkien kyttääminen auta mitään, hermostuttaa vain. Keskityn muihin asioihin ja arjen pyörittämiseen ja vauva tulee sitten kun tulee.

Leijonamama rv 38+6
 
o873060 TSEMPPIÄ! :hug:

Leijonamama tais lukea minunkin ajatukset... :D Äsken siivouksen, päivän muksun kanssa hyppäämisen, puunaamisen, tukan värjyyn, yms. yms. jälkeen iski sellainen "hittooko minä tässä kyttään ja ootan"-olo. Tyyni olo siis täälläkin, puuhailenpa mitä puuhailen. :) Päivä kerrallaan ja niin pitkään kun jalka nousee niin me mennään täysillä, heh. Paras paikka se tuntuu tuo oma yksiö olevan niin eipä hätyytellä turhan päiten. :heart: Isukki kyllä tuntuu kovasti vielä mehtuureissusuunnitelmia tekevän, pitää ehkä vähän toppuutella että kerkee kuitenkin tositoimien alkaessa saliin mukaan... ;)

Voimia ja tyyntä mieltä muillekin mammoille!

-Lilu & Velivaavi 37+6 - :heart: Huomenna riksrakspoks 38+0! :)
 
Heippa!

Täällä ollut väsynyt päivä eilisten tytön synttärijuhlien seurauksena. Oli kyllä upea sää tänään täällä Pohjanmaalla joten pientä puistoilua oli ohjelmassa mutta muuten olen yrittänyt levätä ja tehdä vain pieniä kotihommia. Mies on kuitenkin ollut päivän raksalla joten pakko tietenkin ruokaa laittaa lapsille, pyykkiä pestä ja sellasta muuta kevyempää puuhaa.

Nyt on lapset sängyissään ja ajattelin katsoa illan Tanssii tähtien kanssa netistä, poltella kynttilöitä, keinutella jumppapallon päällä ja syödä vähän jotain hyvääkin iltapalan päälle. On ihanaa kun illalla talo rauhottuu ja saa ottaa omaa aikaa, kohta se pieni on täällä ja pistää arkirumban hetkeks ihan sekasin, nautin kyllä tosi paljon näistä viimehetkistä masun kanssa! =)

Huomenna neuvolapäivä, saas nähdä mitkä on vaa´an lukemat...en ole jaksanut siitä enää välittää niin paljoa, vaikka toki sitä syömistä on seurattava vauvan syntymäpainon vuoksi. Mutta olen antanut itselleni vähän lupaa nautiskella nyt näinä viimesinä viikkoina. Vauva on ollut nyt muutaman päivän vähän hiljaisempi, mutta vastaa kuitenkin jos vatsaa vähän heiluttelen, ihan hyvä kuitenkin päästä huomenna kuulemaan syke neuvolaan. Täällä ei muuten mitään kummempaa, harjotussuppareita vain, aamulla erotiikan seurauksena tuli kamala paine alapäähän ja tuntu että vauva putoaa masusta, mutta siellä hää on edelleen. :D

dita rv 38+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82 ja Lilu
Jokohan o873060:lla on vauva kainalossa :) Ihanaa ku nyt vauvoja tulee! Kiva käydä kurkkimassa täällä:). Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille:heart:

Mulla samat fiilikset kuin Ditalla, nautin näistä viimeisistä päivistä kun meillä on vielä rutiinit ja illalla on sitä omaa aikaa... Vaikka onhan se sittenkin mukava kun saa poltella kynttilöitä nyyttii kainalossa:heart:. Kauheen tyyni olo täälläkin, vauva ja synnytys joka päivä ajatuksissa ja yölläkin nähnyt unia. Kiire ei ole mihinkään, mutta vauva saa tulla kun on tullakseen, kaikki on valmiina, mieskin on nyt 2vkoa pekkasilla niin itse voin tehä oikeestaan mitä lystään:). Lapset ovat vaan jo aika malttamattomia, varsinkin tuo kuopus, ei jaksaisi kuulemma enää yhtään oottaa että pääsee vauvaa hoitaan:D.

Sinnuli 38+6
 
Onnea jälleen uuden perheen jäsenen saaneelle :)

Tän pvän neuvolassa ei mitään uutta... täti se toisti samoja asioita.
verenpaineet olleet vkl:n iha ok (saipahan olla yksin kotona tekemättä yhtään mitään - eli sai huilata kunnolla..), hb oli 116 (huolimatta että syö lisärautaa nii ei tunnu nousevan..), pienen äänet laukkas siel 145 tietämillä, ja piti sellaisen jumppatuokion ettei ole moneen päivään nii tehnytkää :D

Tääl on puhuttu siit ettei varsinaisesti oota pientä vaan suuntaa ajatukset jonnekin muualle.. Niin täälläkin on tehty. Vaikka pientä sillee odottaiskin jo syliin, mutta se että sitä ajattelee koko ajan alkaa käydä ns.voimille, ja tää loppuaika tuntuu entistä pitemmälle! .. Nyt voi viel tehä jotain sellaista mitä ei sit heti pienen kanssa voi tehä, joten mammat...keskitytään hetkeksi ainaski itseemme,puolisoon ja perheeseen. annetaan masu-asukeille hetken rauha :)

Muruliini82 ja masu-asukki 37+0
 
onnea o870360!!!

Täällä ei edelleenkään mitään. Tuosta mielialasta piti sanoa, että välillä sitä ajattelee niin tyynesti että vauva tulee kun ulee ja seuraavassa hetkessä suunnittelen itse leikkaavani sen ulos jos ei ala kuulua. Suurin osa ajasta on jotain siltä väliltä. Onneksi kohta tuleeenpari kaveria käymään niin on ihan hyvä mieli tällä hetkellä. Tänään siis vauvan ei tarvii tulla mut huomenna vois sit tullakin :) ihanaa aurinkoista päivää kaikille!

Luna ja mysteeriotus 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Lilu
Lämpöiset onnittelut o870360 pienestä nyytistä! :)

Tämä on taatusti jotenkin "suunniteltua" tuon masumönkijän aloitteesta: Juuri kun taas kuulutan täällä (ja kyllä, nyt taas kyttään täällä päivittäin uusi vauvoja ja teidän muitten oloja, kärsimättömyys sinä ihana riesa! :D ) että olo on tyyni ja antaa vaavin olla niin viime yöstä asti on jomotellut menkkakipuja alavatsaan ja reisiin... :O En oikein tiedä pitäskö innostua vai mitä pitäs tehdä...noh, siivousta jatkoin ainakin. ;) Nukuinkin kyllä. Kassellaan kassellaan...
 
Oih, näin niitä pikkuisiä kääröjä alkaa jo hyvää vauhtia putkahdella maailmaan. Hirmuisen paljon onnea kaikille vauvautuneille! =)

Tänään tuli täyteen 38 viikkoa ja synnytyksen käynnistymisestä ei ole tietoakaan. Elelen hieman ristiriitaisissa fiiliksissä. Toisaalta olisin valmis lähtemään synnärille jo tältä istumalta, mutta toisaalta yritän nauttia näistä viimeisistä päivistä kahdestaan esikoisen kanssa. Tuon 2,5 vuotiaan kanssa elämä on suht helppoa, ja hieman jännittää, minkä verran vauva sekoittaa tätä pakkaa ja erityisesti, miten esikoinen tulokkaaseen suhtautuu.

Mutta kuten sanoin, täällä ei ole ollut yhden yhtä kipeää supistusta viime viikkoina, enkä oikein mitään limatulppaakaan ole havainnut, joten eipä voi tietää, miten kauan tässä odotellaan. Esikoisen synnytys alkoi tosin vesien menolla, eikä sitä edeltänyt yhtään kipeää supistusta, joten voihan tuo vauva tulla maailmaan vaikka jo huomenna.
 
Ihanaa, taas on syntynyt uusia lokakuisia! Onnea!

Itsellä ylihuomenna LA, mutta vielä olen yhtenä kappaleena. Olin tänään vyöhyketerapiassakin, jos se vaikka saisi synnytystä käyntiin. Olen valmis kokeilemaan kaikkea ja harmittaa kun se tehokkain ässä on poissa käytöstä, koska en tosiaan ole parisuhteessa. Spermassa on kuitenkin sitä hormoonia, joka voisi saada synnytystä alkamaan, tarvitaan kuitenkin kuulemma kolme siemensyöksyä, jotta voisi odottaa tulosta. Kokeilisin todellakin, jos voisin, joten kokeilkaa te, jotka haluatte, pystytte ja olette suhteissa (tai teillä on joku jota siihen hommaan). ;)

Joku sanoi, että tuntee välillä sellaista painetta, että melkein tekisi mieli jo ponnistaa ja minulla on välillä juuri sellaista tunnetta ja se on jotenkin mukava tunne.. Ehkä se on sitä, että vauva painaa. Säännöllisiä supistuksia ei minullakaan ole vielä ollut, mutta ei se mitään, synnytys voi kai alkaa vaikkei niitä ole etukäteen ollut. Harjoitussupistuksia on ollut ja menkkajomotuksia.

Tsemppiä kaikille viimeisille raskausajoille, ollaan kuitenkin jo tosi lähellä!

Minuakin muuten kiinnostaisi tietää, miten facebook-ryhmään pääsee? Siellä olisi helpompi pitää keskustelua yllä.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea o870360!!

Täälläkin juhlittu synttäreitä ja kaikki ollaan oltu tänään tosi väsyneitä. Nukuin tuossa jo 2h päikkärit kun mies tuli töistä ja nyt sit ollaan kollektiivisesti huonolla tuulella. Toivottavasti saadaan lapset pian nukkumaan.

Välillä supistelee kipeästi, muutaman kerran päivässä vaan, mutta eipä juuri muuta. Sektioaikahan on jo sovittu, joten sitä odotellessa. Toivoisin kyllä et synnytys alkas itsestään jo aiemmin. Jotenkin en osaa ajatella aikaa synnytyksen jälkeen, ehkä pitäs, mutta jotenkin tuntuu et tässä se vaan soljuu eteenpäin. Oon välillä jo nyt niin väsynyt ja huonolla tuulella varsinkin tuon esikoisen kaa ja osasyy siihen on oma hankala olo ja kyvyttömyys olla ns. normaalisti. Ootan et vauva on ulkona ja pääsen paremmin liikkumaan ja muutenkin tää "odotus" on ohi. Ihailen kyllä mahaa usein, voi olla että tää on meilläkin viimeinen. On vähän sellainen joulunodotustunne, kun ei tiedä mitä paketista paljastuu, vain sen et se on jotain mahtavaa. Plaah..

Viola rv 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Onnea o870360 poitsusta!

Tulin juuri viimeiseltä äitiysneuvolakäynniltä. Kaikki oli ok, verenpaineet oli nousussa, ja yhdistettynä se mun massiiviseen turvotukseen kasvojen ja käsien alueilla, niin th käski olla heti yhteydessä äitipoliin, jos päätä tai ylävatsaa alkaa särkeä. Sf-mitta oli pysynyt samoissa, joten ei ole enempää laskeutunut vauva.

Samalla varattiin aika yliaikaiskontrolliin sairaalaan ensi viikon keskiviikolle. Toivottavasti ei tarvitsisi sinne asti mennä, vaan synnytys lähtisi käyntiin vaikka jo tänään :LOL: Puolen tunnin neuvola-ajan aikana tuli taas kaksi napakkaa supistusta, jotka kestivät reippaasti yli minuutin. Toivottavasti tarkoittaisi jotain.

Mä oon ollut viimeiset pari päivää aivan loppu. Supistelee, mutta ei säännöllisesti, vatsa on aivan hellänä, jos ei supista, vatsa on muuten vaan todella pinkeä. Itkettää, masentaa ja vaikka mitä. Huudan miehelle ja esikoiselle ihan pienestä ja sen jälkeen taas itken, kun en ole tarkoittanut sitä mitä sanon. Jo pelkästään tämä kirjoitus saa mut taas itkemään... Eli enää ei kyllä viikkoa jaksaisi odottaa.

Esikoinen on lisäksi syyslomalla päiväkodista ensi viikon, joten voi olla aika mielenkiintoinen alkuviikko, jos vauva ei lähde syntymään ennen tuota yliaikaisuuskontrollia.

clearbrook 40+4
 
Clearbrook voimahali! :hug: Ehkä se tieto siitä, että kontrolli on nyt edessä ja sitten asioille aletaan tekemään jotain jos ei muuten tapahdu, helpottaa edes vähäsen? Tiedän kyllä niin ton tunteen kun turhauttaa ja kroppa on ihan loppu, samoin psyyke. Mulle iskee tuo tunne useimmiten iltaisin kun yrittää saada itseään aseteltua sänkyyn, tekisi mieli paiskoa tyynyt pitkin seiniä ja huutaa kaikki maailman kirosanat mitä mieleen tulee. Ja esikoisen temppuiluihin mulla ei riitä hermoa enää yhtään ja se tuntuu tosi kurjalta. Mieskin on ollut aika hissuksiin, raukka varmaan yrittää olla mahdollisimman neutraali ja huomaamaton etten saa mitään raivaria. :D

No, kai tämä kaikki vaan valmistaa meitä äitejä siihen rankkaan suoritukseen joka on pakko käydä läpi. Eihän synnytyksestä mitään tulisi jos ei yhtään v**uttaisi. :D

Neuvolakuulumisia tältä aamulta: Verenpaineet ok, paino noussut viikossa 2 kg. :LOL: Kätilökin jo tuumasi ettei tuollaisia painoja saa edes syömällä, joten nestettä täytyy olla kropassa aikamoisesti. Kenkiähän en enää meinaa jalkaan saada ja sormetkin on jokseenkin nakit. Ei kuitenkaan vielä mitään hälyttävää turvotusta ja neuvolantätikin sanoi ettei asialle tehdä mitään kun pissa on puhdas ja paineet kunnossa, että odotellaan nyt vaan ja katsotaan. Sf-mitta oli kasvanut sentin ja oli nyt 36, mutta vauva oli kuitenkin laskeutunut ja kiinnittynyt, ainakaan ei saanut päätä enää liikkumaan joten jotain positiivista. Meillä neuvolantäti on sanonut ettei hän lähde koskaan arvailemaan olisiko synnytys mahdollisesti pian odotettavissa vai ei, mutta toivoi kuitenkin vielä lopuksi että ensi viikon ajan saisi perua ja varata sen sijaan kotikäyntiajan. Toivotaan että näin on. Mä ite oon päättäny että vauva syntyy 39+5. Se olisi ensi lauantaina. :)

Leijonamama rv 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Voi clearbrook! Kyllä sä kestät vielä hetken, hetkihän tässä enää on. Se missä hulluuden tilassa se sitten kuluu onkin eri asia. Ja voin lohduttaa että täällä ainakin on ihan yhtä sekopäinen olo, sillä erotuksella että huudan koiralle ja miehelle kun esikkoa ei ole :D

Leijonamama hienosti päätetty, lapsi syntyy siis silloin :D

(.) Mulla muuten on napa vielä, se on vaan tosi outo... mulla kanssa maha pinkeä ja kipeä koko ajan sekä vihloo tuonne alamahalle. Sellaista niinun alun repäisykivut. Mullahan ei ole tietoakaan mistään limatulpista, itseasiassa musta tuntuu että valkovuotokin on loppunut! Eilen puski mahan kovettumisia koko ajan. Nyt ollut havaittavissa lievää ummetusta, jatkuvaa pissahätää sekä kuumia aaltoja. Ja alakerta tietty ihan hellänä. Että sellasta täällä.

Odotan muuten et joku kysyis millon on laskettu aika, haluan niin vastata siihen et "toissapäivänä" :D

Terveisiä hullujenhuoneelta!

Luna ja mysteeriotus 40+2
 
Anteeksi, että tulen tuolta joulukuisista huutelemaan tähän teidän ketjuunne :ashamed: !

Luna: muistan niin tuon fiiliksen kuuden vuoden takaa... eräs nainen rannalla ihmetteli isoa vatsaani ja kysyi, että milloin on laskettu aika?? Minä vastaamaan tyynen rauhallisesti, että se oli kaksi viikkoa sitten :LOL: !! Poika syntyi sitten käynnistettynä vkolla 42+4.... esikoiset olivat olleet hoidossa jo kolmena viikonloppuna, jos jotain olisi tapahtunut...

Nyt LA on 21.12.13, eli tammikuun loppuun mennessä mulla on sitten varmasti vauva sylissä!

Onnea kaikille lokakuisille vauvautuneille ja jaksamista vielä yhtenä kappaleena oleville!!

T: Alexa ja Olio 29+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä