Lokakuun lapset 2013 <3 *Kesäkuussa*

Tuli semmonen mieleen, kun muistan jossain pinossa joskus nähneeni että on tyttö- ja poikalupaukset vielä laitettu erikseen, siis että montako kumpaakin on luvattu. Niin oisko mitään ideaa Leijonamama ja muut, jos meilläkin ois semmonen tuolla etusivulla? Ois kiva nähä että onko lokakuu tyttö-vai poikavoittonen :)
 
Onnea Marlinille poikalupauksesta! Äkkiä vilkaisten näyttäisi etusivun listalla olevan aika paljon vikaan menneitä sukupuoliarvauksia. :D Omatkin tuntemukseni osoittautuivat ihan vääriksi, joten nyt alan olemaan vakuuttunut siitä ettei sitä sukupuolta oikeasti vaan voi aavistaa etukäteen.

Pullero ihanaa että jaksat olla noin positiivinen huolestuttavista uutisista huolimatta. Jos raskaus muuten etenee normaalisti ja vauva kasvaa ja voi hyvin niin ehkä ei ole suurempaa hätää. :)

Meillä olisi heinäkuussa edessä Iron Maidenin keikka. Saas nähdä jaksaako möhömaha lähteä sinne, ajomatkaa kuitenkin viitisen tuntia suuntaansa.. Isäntä kyllä sanoi että löytää varmasti helposti "tuuraajan" jos mä en jaksa lähteä. :) Viimeksi olin menossa samalle keikalle vuonna 2008 mutta aloinkin odottaa esikoista enkä sitten alkupahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi jaksanutkaan lähteä, vaan lippu meni silloinkin tuuraajalle. Nyt olin ajatellut tingilläkin yrittää. Että Rok Rok vaan. :)

Marlinille vielä tuosta etusivun listasta, että ei se periaatteessa ylivoimainen tehtävä ole laskea nuo tyttö- ja poikalupaukset. Koitan sen tehdä jossain välissä.. Nyt en enää jaksa kun kello on paljon. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heh, meilläkin pääsi pojan pallero jo ensimmäiselle keikalleen, kun tuo Bon Jovi käytiin katsomassa. Vähän tosin olin jo kertaalleen huolissani mitä äänenpaineaalto tuntuu vauvasta, kun sellaisen tullessa vauva aina alkoi kääntyillä, vaihdella asentoaan ja potkia.. Mutta hyvinhän se meni ja musiikin rauhoituttua rauhoittui vauvakin.

Mulla on maha kasvanut nyt parissa viikossa hirveästi, ainakin siltä tuntuu. Belly Beltinkin sain ottaa ensimmäistä kertaa käyttöön tällä viikolla, jotta omat housut saa pysymään jalassa :D Näppärä keksintö!

Nii ja pieni poika 24+0 *POKS POKS* :heart:
 
Hieno asenne Pullero85 :) Itelä olis hankala ajatella positiivisesti, mutta mie olenki semmonen stressaaja että!!
Ja kyllä mieki olen ajatellu lähteväni festareile kesälä. Nythän sitä vielä voi mennä jos oma vointi sallii. Ens kesänä niitä menemisiä määrää joku muu :) Terassila olen käyny pari kertaa istumasa kaverien seurana ja voin sanoa, että hieman on ollu semmonen olo välilä, pitkäskö minun ollenkaan olla sielä. Tai että muut kattoo kieroon ku maha pystysä sielä istuskellee, mutta ei kait tämä raskaus minua pitäs mitenkään kotia sitoa vielä, joten tulen vast eeski kulukemmaan terassila tjtn ja nauttimmaan tuoremehusta ja ihimisten seurasta :)

o873060 ja haba 23+0 POKS!
 
Tuun taas tänne kirjotteleen :D

Meillä oli kans miehen kans tarkotus mennä festaroimaan Qstockiin, joka on heinäkuun vika vkl. Mutta halusinkin sitten että jos mentäskin kahestaan johonkin mökille. Mutta siis pointtina se, että kyllä mun mielestä ainakin meillä raskaana olevilla on ihan samanlainen oikeus käydä festareilla, patiolla jne. Ihan turha kenenkään alkaa moralisoida sitä. Se on jännä homma kun moni tosiaan kattoo pitkään jos maha pystössä oot vaikkapa patiolla. Eihän se tarkota että pitäs olla sitä kaljaa tai siideriä siellä kiskomassa. Ja saapahan viettää aikaa kavereiden kanssa, eikä tarvi sen takia jäädä kotiin :)

Ootteko vaunuja jo katelleet, jos ei semmosia vielä ole? Tai joko ootte ostanu? Meillä ois niiden hankinta edessä kun edelliset ollaan myyty. Vielähän ei kiire ole, mutta kun minä oon 'kaikkimullehetinyt'-tyyppi, niin haluaisin ne jo ostaa. Ja kun kivatkin jo löysin. Tai no mulla on nyt kahen välillä ankara mietintä menossa.

Marlin ja Vimma POKS 21+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Mua alkoi vähän jo stressaamaan, että mitä jos menen sinne festareiden anniskelualueelle juomaan alkoholittoman olusen, niin saanko kimppuuni jonkun kännisen moralisoijan? En nimittäin lämpene limulle, enkä oikeen muullekaan, kuin sitten vedelle ja kahville. Toi alkoton olut ei nosta verensokereitakaan, että siinäkin mielessä sopisi.

Kovasti jännään myös tuota selkää, että miten tulee jaksamaan. Meillä on samalla viikolla festareiden kanssa yksi keikka tässä lähellä katsastettavana ja aion senkin kyllä heilua pystyssä :)

kääkkis ja sisu 21+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkis82;28603831:
Mua alkoi vähän jo stressaamaan, että mitä jos menen sinne festareiden anniskelualueelle juomaan alkoholittoman olusen, niin saanko kimppuuni jonkun kännisen moralisoijan? En nimittäin lämpene limulle, enkä oikeen muullekaan, kuin sitten vedelle ja kahville. Toi alkoton olut ei nosta verensokereitakaan, että siinäkin mielessä sopisi.

Kovasti jännään myös tuota selkää, että miten tulee jaksamaan. Meillä on samalla viikolla festareiden kanssa yksi keikka tässä lähellä katsastettavana ja aion senkin kyllä heilua pystyssä :)

kääkkis ja sisu 21+5
Tiedätkö, mä oon kyllä ravintolassa tai terassilla käydessä muutaman kerran ottanut siiderin (alkoholiton siis luonnollisesti) ja kieltämättä tuntuu ainakin itsestä, että muut katsoo jotenkin kieroon. Mies väittää, että ei ole huomannut kenenkään tuijottavan omituisesti, joten ehkä se on vaan omassa päässä? Ja eikös sitä voi sitten mahdollisille moralisoijille tokaista samaan tyyliin takaisin, että paraskin besserwisser jos ei edes tiedä mitä toinen oikeasti juo! Sillä kohtaa voi pitää suunsa tukossa...

Asiasta toiseen.. minä oon nyt pyörinyt vähän myös lueskelemassa noita syyskuisten keskusteluja ihan mielenkiinnosta, kun oma LA tuntuu heittelevän kokoajan hieman kuunvaihteen molemmin puolin.. Tällä hetkellä neuvolan mukaan virallisesti pidetään kiinni tuosta alkuperäisestä, mutta itse olen varovaisesti asennoitunut syyskuuhunkin. Kieltämättä olisi jostain kumman syystä kiva synnyttää jo syyskuussa, mutta todellisuudessa taitaa lokakuulle joka tapauksessa vierähtää. Olen sekaisin näistä jatkuvista uusista lasketuista ajoista :D

Nii ja pieni poika 24+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heippahei lokakuu massut! Eleanor85 täälä tekee "paluuta" foorumille alkuaikojen himotestailu vaiheiden jälkeen ;)
Aluksi tuntui ettei aika ja viikot kulu millään, mutta nyt mennään jo rv 21+3! :)

Laskettu aika on 22.10 1. lapsi ja TYKS
poikalupaus annettu rakenneultrassa viime viikolla ;) Kovin miehisesti se siellä levitteli ettei kuulemma ollut epäilystäkään :D

Täällä ollutkin juuri keskustelua festareiden vaikutuksista masuasukkiin ja meidänkin vaavi ollut jo salakuuntelemassa Bon Jovia ja tänään olisi tiedossa Popedaa :D
Kovin liikkuvainen kaveri ollut muutaman viikon jo, ihanaa tuntea potkuja ja kuperkeikkoja, aluksi oli kova huoli onko kaikki hyvin kun ei ole "tuntunut missään" ja raskausaikakin ollut tähän mennessä aika helppo, ei pahoinvointeja tms. Tuli sitten hankittua koti dopplerkin että sai kuunnella masuasukin sydän ääniä jos oli huoli, että mitä sinne masuun kuuluu ;) Loistava keksitö tuokin, voin suositella, on ollut käytössä vieläkin, vaikka nyt tuntee jo vauvan liikkeetkin :)

Mutta mikä siisteintä, maha alkanut kasvaa vasta nyt muutaman viikon aikana ja eilen käytin ekaa kertaa mamma-farkkuja <3 voi että ne olivatkin hyvät kun ei painanut "väärästä paikasta" niin kuin normi housuja on joko kiskonut ylös tai yrittänyt rullata mahan "alle" mutta nää oli just mukavat! Itseäni huolettanut tuo kun paino ei ole itselläni noussut juurikaan? kotivaakan en niin luota, enkä oikein muista tarkkoja gramma määriä mitä se näyttänyt alkuvaiheessa, mutta suurinpiirtein painoa tullut ehkä puolikiloa? onneksi ensi viikolla neuvola jossa on sama vaaka ja tarkat edelliset lukemat tiedossa :)
Töissäkään ei ole kukaan vielä epäillyt (tai ainakaan sanonut) mitään. Ehkä ne sitten kohta huomaavat ;D
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Jihuu, rakenneultra takana ja kaikki oli tosi hyvin :) <3
Tunti siellä vierähti kun täti tutkaili pikkuista, ja kun pikkuinen liikkui kovasti nii ei kovin helppoa ollut rakenteiden katsominen tarkemmi..
Poikaolo vaihtui tyttölupaukseen <3. Kättä toinen piti melki koko ajan haaroissa,mutta lopulta suostui paljastaa :D
Painoa pikkuisella oli 392g (vastaa rv 20+6,eli kahden pvän heitto..). majailee syvällä lantiossa enimmälti.

Nyt sitten odotteleen juhannuksen jälkeistä (kela) neuvolaa. ja tänään alkaakin mun ja miehen loma,siispä mökkielämä (ja hyttyset:x) kutsuu :)..

Muruliini82 ja masu-asukki 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Moi!
Nyt on vähän hiljaiseloa täältä päästä. Kesä ja kärpäset on tullu ja meikä ei koneella juurikaan viihy. :) Ulkona vaan kökötellen ja lasten kans ollen. Nyt on huono ilma ni lukasin juttuja. TAAS on tullu uusia odottajia. Onnea heille ja kiitos myös uuden pinon tekijälle. :flower:

Mitään hankintoja en ole edelleenkään tehnyt vauvalle. No 3 bodia ollaan miehen kanssa ostettu siinä se. :D RUltrassakin käytiin ja tyttölupaus saatiin.
Oma olo on edelleen kuin poikaa oottaisin. No synnytyksessä sen sit näkee kumpi sieltä tulee. :)

Festareista sen verran et menkää ihmeessä käymään ja tehkää mitä haluatte kun vielä voitte. Varsinkin net joille on ensimmäinen vauva tulossa. Liikut voi vauvan saamisen jälkeen olla vähissä ellei omista hyvää tukiverkostoa. Itse en ole lähdössä festeille mut meillä musiikki onkin päivittäistä. Siis mieheni on muusikko ja täällä soi soittimet tämän tästä. vanhemmat lapsetkin siinä sivussa soittelevat vaikkeivat juurikaan mitään tajua. :D niin joo oonhan mä tänään menossa kuuntelemaan miehen keikkaa ja jotenkin olen iloinen että soittavat kaksi eri keikkaa pääsen itsekin kuuntelemaan heitä klo 20.00.

Jaksuja meille kaikille! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ru täälläkin takana ja tosiaan lääkärin tekemänä. Tarkkaan syynäsi kaikki rakenteet ja kaikki näytti olevan kunnossa! Ja kuulemma kaunis sudän lapsella :D Ja pieni 350g tyttö se siellä oleili <3 Ihanaa, koska sitä salaa toivoinkin, vaikka kumpikin olisi tottakai ollut tervetullut!

Hankintoja tehty vähän, lähinnä vaatteita kirppikseltä ja yks semmonen keinusitteri, kun niin halvalla sai :D Pinnasänky ja vaunut saan varmaan hyvinkin edukkaasti duunikaverilta, joutunee tuossa parin vkon sisään hakemaan pois ;) Sunnuntaina pitäis kotona vähän maalata toista makkaria. Sinne sitten olis tarkotus roudata meidän sänky ja saada pinnasänky ja kaikki muut vauvan tavarat mahtumaan, haluan että kaikki on lähellä.. Vanhasta makkarista tulee sit vierashuone/toimisto ja joskus ajallaan sitten lastenhuone :)

Ihanaa suunnitella kaikkea, voikun aika menis nopeasti ;)

Ja niin, maha täällä on kyllä ollut reilusti näkyvissä jo pitkään.. Mutta onneks työvaatteet on sen verta väljät, että ei oo kyselyjä tullut :) Työkavereille oon osalle kyllä kertonut, eikä ole mikään salaisuus, mutta ei kiinnosta noille potilaille sitä näyttää..

-Daredevil ja pien rinsessa 20+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Voi himpsutti, taas se aika vaan vierähti enkä täällä ole saanut aikaiseksi käydä. Mut hyviä ultrakuulumisia on näemmä rutosti tullut, onnea kaikille niistä tasapuolisesti! :)

Meilläkin oli eilen rakenneultra, ja tyttöolo ei pettänyt, eli nöpönenäinen prinsessa (tyttölupaus siis) siellä potkiskeli menemään, kaikki rakenteet kunnossa nähtäviltä osin. Ja muutenkin aikaa vastasi kokonsa puolesta. Nyt saa huokaista helpotuksesta, koska kyllähän tuota ultraa jännitti loppua kohden melko paljon. Mulla on olo melko hyvä noin muuten nykyään. Harjoitussuppareita on ilta-aikaan harvakseltaan, yöt juostaan pissalla ja rytmihäiriötuntemukset vaivaa enemmän kuin esikoisesta. Muuten olo on mitä mainioin ja painokin lähtenyt jo vähän noususuuntaan. Kummeja ollaan myös ehditty jo mietiskelemään neitokaiselle. Mies toivoi alussa, että tulokas olisi poika, mutta nyt sanoikin sitten eilen ultran jälkeen olevansa helpottunut siitä, että tuleekin toinen tyttö, kun ei tarvitse ostaa kuulemma vaatteita (ai miten niin ei tarvitse? :D) ja itse koki, että on helpompi hoitaa tyttövauvaa, kun siitä nyt on jo kokemusta. Innokkaina odotellaan nyt sitten syksyn tuloa ja pikkusiskon syntymää. Nimiäkin ollaan jo pyöritelty.

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan, että kesäkin tulisi takaisin pian! Mulla on nyt kesälomaa koko kesäkuu, ja miehen kanssa lähdemme mökkeilemään kahdeksi päiväksi. Tyttö jää mummolle hoitoon siksi aikaa, niin saadaan vähän ansaittua ja odotettua kahdenkeskistä aikaa, jota ei ole ollut kuin viimeksi kahden päivän häämatkalla :kieh:.

Bethany ja pikkuprinsessa 21+0 POKS!
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista! Nyt olikin mun mielestä hetken aikaa paljon poikalupauksia joten hyvä että saadaan tasapainoa! :) Yritin päivittää listaan kaikki, mutta Daredevil sua ei jostain syystä ole listalla?? Onko se tarkoituksella vai vahingossa niin? Mitäs tietoja sinne pitäis sinusta laittaa, kerroppa niin mää laitan. :)

Täällä on toista päivää nyt ripuli/löysä vatsa. Ensin oli viikon verran ummetusta ja nyt maha sitten tyhjenee urakalla, kun olen syönyt kaikkea mikä pistäisi mahan toimimaan. Joo, toimiihan se nyt, mut ei nyt ihan näin tarttis.. :D On kauheeta kun vatsaa vääntää ja se aiheuttaa supistuksia ja tuntuu että vauva syntyy justiinsa.. Nyt on jo ehkä vähän parempi kuin eilen, joten ehkä se tästä tasaantuu. Täytynee nyt tarkkailla vielä paremmin mitä suuhunsa laittaa että pysyisi vatsa tasapainossa.

Nyt alkoi viikon loma, loput pidän sitten loppukesästä. :)

Leijonamama ja Pikku fisu 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille vanhoille ja uudemmille!

Olen viettänyt hiljaiseloa palstan suhteen, mutta nyt lopultakin päätin kertoa väliaikatilanteita.

Raskaus on sujunut ongelmitta ja kaikinpuolin hienosti. Välillä supistellut aika runsaasti, jos on liikkunut enemmän, mutta levolla nekin ovat asettuneet. (Ja lääkärissä todettu, että ovat vaarattomia).
Hiivatulehdus aiheutti myös supistuksia. Sain Canesten kuurin, jonka aloitettuani on tullut nestemmäistä valkovuotoa (?). Kuuluukohan tuohon paranemisprosessiin? Kun tietysti aloin miettiä että onkohan se valkovuotoa ollenkaan. Nestemmäistä kuitenkin, enpä enempää osaa kuvailla. Ei sitä paljoa ole tullut, mutta näin raskaanahan saa huolestua kaikesta ;)

Vauva on ollut noin viikon ajan melko touhukas, ja onpa ihana tuntea liikkeitä näinkin paljon. Rakenneultra oli 3.6, jossa kaikki kunnossa <3. Tosin vauva oli isompi, mitä laskettu antaa ymmärtää, mutta olenkin alusta asti ollut sitä mieltä, että päivät on merkitty väärin. Ei paljoa, mutta siltikin. Eli lasketusta ajasta sen verran, että aluksi se oli 4.10, jonka jälkeen se vaihtui 9.10 (hoitaja sanoi, että ensimmäinen hoitaja oli laskenut väärin) ja rakenneultrassa lääkäri sanoi että vastaa 2.10.
Vauvalla painoa 529 g (siis oli, nythän se on jo isompi pötkylä) ja virkeä tapaus. Istukka etuseinässä, joten ei ihme että liikkeet on tuntuneet melko vaimeina aikaisemmin. Niin ja poikaa on povattu! Ja omasta mielestäni melko varmaa tietoa, ellei omatkin silmät sitten pettäneet ;) Tyttöä enemmän odotin, en olojen puolesta vaan lähinnä liittyi omiin ennakkoajatuksiin, kun olen tyttölasten kanssa enemmän puuhaillut. Suurin osa ystävistä ja tutuistakin ovat todenneet, että mulle on vaikea kuvitella muuta kuin tyttöä, kun olen niin tyttömäinen itsekin. Mutta kasvun paikka, enköhän minä poikienkin metkut opi :) Toivottavasti ette paheksu, mutta ensimmäinen reaktio, kun sain tietää pojasta, oli häkeltynyt. Jopa pettynytkin. Seuraavana päivänä purskahdinkin itkuun kun mulle oikeasti tuli pelko ja hätä, että miten osaan pojan kanssa edes olla. Mies nauroi, ja totesi että hänestä on söpöä, kuinka järkyttynyt olen, ja lisäsi että susta tulee hyvä äiti POJALLE. Siitä päivä eteenpäin aloinkin tottua ajatukseen ja hetkessä sain jo todeta, että olen oikein onnellinen tiedosta :heart:

Mitäkähän vielä...Niin kävimme voimavara-neuvolakäynnillä perjantaina, ja terveydenhoitajamme olikin vaihtunut edellisen jäädessä vapaille. Tykkäsin tästä uudesta tosi paljon, oikein lämminhenkinen ja mukavanoloinen nainen. Käynti oli lähinnä keskustelua, mutta vauvan sydänäänet kuunneltiin. Itselleni niiden kuuntelu on tosin arkipäivää, kun hommasin jo silloin alussa dopplerin. Loisto kapistus, eikä ainakaan ole mulle aiheuttanut stressiä tms. josta jotkut varoitteli. Enemmän ollut mielenrauhaksi.

Vauvan vaatteita ja tarvikkeita ei olla juuri osteltu (vanna taitaa olla ainut oma hankinta..), kun tuntuu että tavaroita on tulossa lahjoina niin paljon. Hieno juttu tietenkin, kun niin moni on "hengessä mukana" ja innoissaan. Emmaljunga cerox -vaunut ja Maxicosi cabrio fix -turvaistuin ja pinnasänky hoitotasoineen saadaan vähän käytettynä tuttavilta, sisko ja äiti on hommanneet kestovaippoja, kantoliinan, kirjoja, leluja ja runsas määrä vaatteita ym. härpäkettä. Ihania läheisiä meillä, ei voi olla kuin kiitollinen. Aluksi toppuuttelin, että onkohan varhaista hommata kaikkea ja ylipäätänsä sitä, että tuntuu hassulta saada muilta niin paljon arvokkaitakin tuotteita, mutta nyt olen antanut olla. Mieskin sanoi, että anna nyt mummojen olla mummoja, koska nauttivat siitä niin paljon. Etenkin minun äitini <3

Tässä minun kuulumiset, taidanpa huomenna lukaista vielä kesäkuun viestiketjun kokonaisuudessaan, jotta tiedän mitä teille muille kuuluu. Sydämestäni toivon kaikille kaikkea hyvää.

Nanneli82, 23+4, Oys
 
SR
Täälläkin RU takana ja kaikki oli kunnossa, painoa vauvelille oli kertynyt 400 g. Kerrottiin myös tulevalle isosiskolle, joka oli vähän ihmeissään ja kyseli ai missä se vauva sitten on? Saatiin poikalupaus, itselläni ei ollut oikein mitään tuntemuksia kumpi sieltä voisi olla tulossa. Nanneli82 minullakin on hieman epävarma olo kun poika on tulossa, mutta voiko ne pojat olla sen kummempia kuin tytötkään, aika näyttää... Parin viikon aikana on vauvan liikkeet lisääntyneet huomattavasti, ainakun vähänkin istahtaa alkaa myllerrys masussa käydä. Pakko kai alkaa hankkimaan tukisukkahousut tai -stayupit, vasen jalka alkaa olla sen näköinen ettei ole vaihtoehtoja, suonet vain pullistelevat ja verenpurkautumia on tullut lisää, sukkahousut ja kesä ei oikein kuulosta mukavalta!

SR 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tänään tuli 22 viikkoa täyteen - Jes!! Tuntuu hyvältä, että koko aika mennään kohti ns varmempia viikkoja. Jostain syystä on sellainen olo, että vauva syntyy ennen laskettua-aikaa. Toivottavasti ei kuintenkaan kovin aikaisin. Ja tietenkin kun nyt tänne näin kirjoitan, niin saankin odottaa sinne marraskuulle asti. :D

Tämä on kyllä raskauden ihan parasta aikaa!! Ei ole pahaa oloa, eikä väsymystä, maha on vielä pieni ja söpö eikä mitään vaivoja ole ilmaantunut. =) Nyt pitää nauttia tästä. Vauvan liikkeet tuntuu koko aika paremmin ja monta kertaa päivässä. Kivutonta supistelua on kyllä ollu, eikä ole eroa olenko liikkeessä vai paikallani. Mutt niin mulla supisteli paljon esikoisenkin raskauden aikana.

Ihanaa, että kohta alkaa kuukauden kesäloma. Työmotivaatio on ihan kateissa, ei kiinnostais työnteko yhtään. Sitä tuntuu olevan tällä palstalla liikkeellä. :D

Marni ja boitsu 22 rv
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heipparallallei, tässä onki sit "muutama" päivä aikaa tätä palstaa kuluttaa. Sairaslomalla selän takia melkeen kuun loppuun ja jatkoki neuvolan mukaan vaikuttais vähä heikolle töiden osalta... Ei tää ainakaa oleilulla ja lepäilyllä tähän mennessä oo helpottanu enkä tiedä helpottaakokaan ennen synnytystä.. :/ Pomo tykkää hyvää, tosin minkäs tälle tekee. Töitä teen minkä ehin ja pystyn vaikka aika heikkoa se nytki on ollu vaikka onki aika "lungi" työ.. saas nähä miten ton jatkon kans sit..

Viime viikolla oli neuvola, sokerit oli koholla tosin saatto kyllä johtua siitä ku mussutin karkkia sitä odotellessa. :popcorn: Sydän pompotteli 150 suunnilleen, oli hankalaa saada kuulumaan ku kaveri meinas koko ajan mennä karkuun doppleria. :p Tulevan mummon mukaan oon ite ollu kans samanlainen, mun on jopa luultu menehtyneen ku olin niin hyvin jemmassa ettei ääniä kuulunu. :D liikkeet tuntuu hienosti, aluksi oli kova myllertää nyt vähän rauhottunu, mietin pitäiskö huolestua mutta toisaalta liikkeet tuntuu joka päivä ku asettuu aloilleen ja lepäilee. Illalla ennen nukkumaan menoa naperolla on hirveet bileet tuolla mahassa. :)) Oon alkanu epäilee että sieltä kuoriutuu tarzani kun on ottanu ton navan seudun ihan maalitauluksi. Välillä nappaa niin kovasti kiinni et oon parkassu miehelle ettei saa tökkiä ja miekkonen kattoo kummissaan kädet mun ympärillä että häh, ei hän oo tökkiny. Ihanaa ja huvittavaa seurata naperon elämää mahan sisällä, koiratki käy tervehtii joka päivä nappulaa nuoleskelemalla ja työntämällä nenät kiinni mahaan jos vaikka kenkäsis, hännät heiluen aina oottaa että jotain tapahtuisi.
Neuvola kuulumisia ei muuten juurikaan, kelaan raskaustodistus saatu, niitä sit pitäis täytellä tässä ku vaan jaksais edes ajatella asiaa. Opintotukiaki ne halus takas maksettavaksi, aika iso summa vielä kerrasta maksettavaksi onneks ne voi maksaa osissaki.. Koittaisin vaan saada mieluusti maksettuu ennen äippärille jäämistä ettei tuu sotkuja siitä sitten.. kivasti tuli vielä tähän väliin tuokin.. :$

Olot on selkää lukuunottamatta pysyny hyvänä, sapuska maistuu ja söisin koko ajan jos ei järki sanois et ei kaikkee ja aina tartte syödä.. :D
Kavereille alkaa syntymään tän kesän aikana lapsukaiset ketä nyt odotteleeki sitten. Jännää kuulla ja nähä miten niillä menee ja kumpi tulee kun eivät oo suostunu kertomaan. :)

Meille kans sataa vaatteita ja erinäisiä tavaroita enemmän ja vähemmän. Mietin jo että meidän ei varmaan tartte ostella vaatetta pahemmin ku vaan niitä mitä ei saada tutuilta tai mikä on meidän mielestä tarpeellinen, mutta paljon ei kyllä jää ostettavaa muutenku vaunut ja nekin saadaan lainaan vaikka ostetaanki omat. On sitten autoon yhet ja kotona aina yhet jemmassa. Tosin yhilläki pärjättäisiin hyvin.. Ite oon sitä mieltä kaikki muut sanoo ihan muuta kuin ite ajattelen. :)

Festareille ei meikäläinen taivu tänäkään kesänä, viime kesänä jäi kun koirat oli nii pieniä ettei viittiny jättää hoitoon mihinkään ja tänä kesänä en halua tämän mahani kanssa kauheasti missää känniläisten keskellä rymytä.. joku vaisto sanoo että parempi olla menemättä ja keskittyy olemaan ja elämään tämän nykyisen perheen kesken kun viel saadaan olla. Syksyllä tulee sitten kaiken huomion vievä napero ja siitä alkaaki semmonen show että siinä on vähäksi aikaa tekemistä ku saadaan koirat totutettuu nappulaan ja nappula niihin, vaikka ainaki tähän mennessä meillä käyneet vauvat on vaan tykänny kun nuo on niin hassun näkösiä niiden mielestä. :p :D

Tuliha lärpätettyä sitä sun tätä vähän sekasin ja vähä omaa napaaki kateltuu vielä ku se tuossa on. :LOL: hyvää vauhtii katoamassa johonki mahan syvyyksiin.. :eek:
Nyt tää painuu päivä unille karvaisine ystävineen siks aikaa ku pyykkikone jyllää ittensä kuosiin. :)

Voimia ja hienoja kesä odotus päiviä meille kaikille! :)

Addoda & Nappula 22+5 :heart: :kiss:
 
Täällä eka neuvolalääkäri takanapäin ja kaikki oli siellä ok. SF oli 24cm (yläkäyrällä mennään) ja kaikki ok. Sain lekurilta jopa siunauksen sille, etten mene toistaiseksi siihen sokerirasitukseen. Mulla ei ole mitään riskitekijöitä olemassa ja todettiin, että jos pissassa on sokeria niin sitten menen, mutta toistaiseksi ollut hyvä näin. Paino jatkaa mahtavaa nousuaan mikä ahdistaa lähinnä itseäni tässä kohtaa. Mahakakara liikkuu kovasti päivittäin! Nyt jäi tuosta lääkärin ronklaamisesta maha taas aran tuntuiseksi kuten ultrienkin jälkeen. Vauvan sykkeet olivat 132-140 tänään, alimmat mitä tähän mennessä rekisteröity, mutta vauva olikin poikkeuksellisen rauhallinen tutkimuksen aikaan.

Kyselen taas: paljonko teidän asukkien sykkeet ovat ja kumpaa sukupuolta teille on lupailtu? Meidän pienokainen kun ei omaansa paljastanut, mutta nuo tämänpäiväiset sykkeet viittaavat käsittääkseni lähinnä poikaan.

Enää kolme työpäivää ja sitten alkaa loma!

Luna ja mysteeriotus 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Omppopomppo tervetuloa ja värit löydät tuosta A- kirjaimen kohdalta, kun siitä klikkaat :) ( hymiöiden vieressä)

Luna : Meidän pojan sykkeet on olleet kyllä nyt aina jotain 145-155 välillä :) ja ihan selvä poika oli ultrassa, siitä ei ole epäilystäkään :)

Minne tää aika menee, vasta oli joulu ja nyt tulee jo juhannus :O

kääkkis ja sisu 22+2
 
Luna85 Mie en kyllä tiä kertooko nuo sykkeet loppupelleisä mittään. Minun mukulala on kyllä ollu koko ajan ns. poikasykkeet 140-150, ja poika hän onki (näky ultrasa niin selevästi sukupuoli, että ei jääny arvailujen varraan), mutta on kerran ollu sykkeet myös 165 ku poika oli sen verta touhukkaala päälä.

Mukula on kääntäny rytminsä niin mulle epäsuotusaksi, että.. On siis alakanu olemaan päivälä vähän rauhallisempi ja öisin on sitten bileet. Olenki alakanu nyt herättelemmään mukulaa päivisin, että jos vähän kääntys toisin päin tuo rytmi. Saas nähä onnistunko pitemmälä tähtäimelä.

Mulla on kans ennään kolome aamua ja sitten alakaa se niin kauan ootettu kesäloma!!! Sitten sitä saaki olla sen 5 viikkoa lomatunnelmisa :D

o873060 ja haba 23+4
 
Sykkeet on meillä ollu lähellä 160 kokoajan, joko vähän alle tai yli. Ja poika on tulossa, neuvolantätikin sanoi ettei noista sykkeistä kyllä voi päätellä oikein mitään vaikka sanoin että ultran mukaan olisi poika. Sykkeiden mukaan voi olla kuulemma kumpi vain.

Muuten ei kuulu uutta, vauvasta on tullut vallan kova potkija, esikoinenkin sai tänään tuntea potkut ekaa kertaa, ei vain meinannut uskoa, väitti että itse liikutin mahaa jotenkin. :) Mutta oli kyllä aivan haltioissaan tuntemastaan. :)

Leijonamama ja Jytä-Jamppa 23+0 POKS!
 
Nanneli mulla on ollut hiivatulehdus koko raskauden ajan ja aina väliin oon käyttäny Canesten-kuurin ja toisinaan maitohappokapseleita. Lisäks syön maitohappovalmistetta. Mulla on aina Canesten ja maitohappokapseli-kuurien ajan tosi runsasta valkovuotoa, pikkuhousunsuojat pitää olla käytössä tai tulee housuista läpi... Nyt mulla on ollut reseptilääkekuuri hiiva- ja bakteeritulehdukseen, mutta tuosta valmisteesta valkovuoto ei lisääntynyt vaikka sitä taas odotin. Eli ihan samaa mullakin, valkovuoto on todella runsasta noiden kuurien ajan :O
 
Heipsan pitkästä aikaa.

On pitänyt kiirettä ja vasta nyt ehdin lukaisemaan kesäkuun pinoa. Oltiin viikko Kroatiassa ja vaikka siellä vähän sai katsoakin, mitä suuhunsa laittaa (himoitsin niitä äyriäisiä ja mereneläviä, mutta kun ei saa, niin ei saa..), niin oli ihana reissu! Sieltä sit mökille ja nyt vasta kotona niin, että tännekin ehtii..

Kiitos siis leijonamamalle kesäkuun pinon luomisesta, mun mielestä kans ne turhat päivämäärät voi poistaa etusivulta.
Ihailtava asenne sulla pullero85. Tsemppiä odotukseen! Toivotaan kontrollista hyviä uutisia!
Ja tervetuloa kaikki uudet!

Dubrovnikissa sai tosiaan tassutella lämpöisen auringon alla ylös alas ihania pikkukatuja ja vuorenrinteitä. Onneks jaksoin hyvin,vesipullo kulki aina mukana ja toisaalta aina halutessaan saattoi pysähtyä mehulle tai limsalle johonkin kahvilaan. Limsaa tuli juotua niin, että nyt menee kyllä hetki, että sitä tekee mieli.. Siksipä viikonloppuna ostinkin mökille alkoholittoman oluen. Miehellekin sanoin, että mökillä tai kotona uskallan sellaisen juoda, ettei tule paheksuvia katseita.. Vaan ei se niin hyvää ollut sit kuitenkaan..

Reissusta palattuamme kävimme muutamassa liikkeessä koeajamassa vaunuja ja ihmettelemässä turvakaukaloita ja matkarattaita. Nyt onkin sit illat venähtäneet nettikauppojen ja valmistajien sivuilla tavaroita ja niiden hintoja ja yhteensopivuuksia vertaillessa. Ihmeellinen maailma! Mut sen verran edullisemmin saadaan saksalaisesta nettikaupasta nuo tavarat, mitä nyt on mietitty, et eiköhän me tällä viikolla laiteta tilaus menemään. Hartanin vaunuissa kun on 12 viikon toimitusaika ja jos vauva päättääkin syntyä vaikka kuukauden etuajassa, niin olis sit vaunut jo odottamassa..

Muita hankintoja tehdään sit kesän ja alkusyksyn mittaan, mut kuten joku muukin sanoi, ei vielä oikein oo osannut tilailla tai ostella. Muutaman bodyn oon pikkuiselle hankkinut, mutta vasta viimeisen viikon aikana oon ruvennut selvästi enemmän tajuaan, että vauva tosiaan on tulossa. Vatsa pömpöttää jo mukavasti ja liikkeitäkin tuntee joka päivä! Ihan hassua, mutta mökiläkin lokkiemoa ja sen poikasta seuraillessa tajusi, että ens kesänä ollaan ite lokkiemoina jatkuvasti seuraamassa ja suojelemassa pikkuista. Pikkuhiljaa alkaa ihan oikeesti tajuaan, et miten vauva muuttaa elämän kyllä ihan kokonaan. Jännä huomata itestä, et kuin asioita rupee jo miettiin konkreettisesti vauva- ja lapsiarjen kannalta.. Mutta siis että samalla on ymmärtänyt sen, että niitä hankintoja on ehkä syytä alkaa jo vähitellen tekemään, ettei tuu sit isoa stressiä ja rahallista paukkua kerralla.

Mitäköhän muuta mun piti kommentoida.. Herkuteltua tulee täälläkin harva se ilta, mutta en jaksa ottaa siitä stressiä.. ja neuvolassa viimeksi terkka sanoi, että en joudu edes sokerirasitukseen, jos pissa on jatkossakin puhdas. Vähän ihmetytti, etten joudu, vaikka siis ikääkin on jo 28. Mutta näillä siis mennään.

Leppoisia kesäpäiviä ja juhannusta!

Salmiakki13 ja pikkuinen 24+1
 

Yhteistyössä