Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

kenguru: kyllä sen sykkeen olisi pitänyt jo näkyä ja miehenikin sanoi että jos lääkäri ei olisi ollut sata varma niin tuskin olisi lääkkeitä mulle mukaan antanut, niin ja alustava lääke mun piti ottaa jo sairaalassa joten ei tässä enää taida olla mitään tehtävissä. :(
 
Voi apua kun oli tullut ikäviä uutisia tänne!:'( Voimia teille suruun :hug:

Itse en ole juurikaan edes ajatellut ultrausta tms mutta nyt alko kyllä vähän pelko hiipimään että mitä jos tuolla vatsassa ei sittenkään kukaan ole kasvanut päiväkausiin... Piti ihan kaupungin nettisivuilta kattoa että millon se eka ultra tarjotaankaan, meidän aiemmat lapset on syntyneet meidän opiskelupaikkakaunnalla ja nyt asutaan takasin kotikaupungissa. rv10-12 tuohon on merkitty joten sinne asti sitä pitäis sitten ootella, en taida viittiä yksityiselle varata aikaa. Piti vielä tarkistaa että eka neuvola mulla on 13.3 joten sinnekin vielä matkaa :whistle: Mulla on kaksi tyttöä eikä yhtään km takana, joten tuntuu että voiko tämä enää mennä yhtä hyvin kun kerran täällä niin moni on joutunut surun kohtaamaan. Meilläkin on kyllä esikoisen kohdalla lapsettomuutta 2,5 v joten ihan oppikirjojen mukaan ei ole mennyt meilläkään.

Laala sinulle onnittelut hyvistä uutisista!!!:D

Ja Viola mukava kun olet myös tullut tänne puolelle, mehän plussattiin melkein samaan aikaan tuolla kuumeilu-puolella. Pitääkin käydä kattomassa mitä sinne kuuluu ;)

t. dita rv 6+5 (toivottavasti)
 
rakkaudestaäiti Voimia sulle sinne, ja annan kaikki sympatiat sinne.. Itsellä ei lapsia entuudestaan ja on äärettömän huono olo päivästä ehtooseen, kauhee nälkä mutta mitään ei pysty syömään... ja jos siihen vielä kuvittelee monta lasta jalkoihin vielä niin ois ihan hukassa :whistle: mutta oot super-äiti... Toivotaan et pahaolo menee ohitte pian.. :heart:
 
Hei!

Tulin ilmoittelemaan itsestäni, vajaa viikko sitten oli neuvola ja tänään tuli kutsu np-ultraan 14.3. Nyt jännittää :D Raskausoireet on voimakkaat, iltaisin yrjö tulee ainakin kerran :x Että kyllä siellä jotain kasvaa. :)
 
* Teen taas tälläisen kysely-jutun teille naisille odotus ajasta... *

* Onko sinulla poika- vai tyttöolo?
* Mitä mieltä olet teidän paikkakunnan neuvolasta?
* Oletteko miettineet jo näin aikaisessa vaiheessa nimet valmiiksi?
* Jos niskapoimu-ultrassa selviäisi, että lapsenne on kehitysvammainen niin mihin ratkaisuun päätyisitte?
* Millainen on kumppanisi? Millainen hän on isänä tai kuvittelet hänen olevan?
* Pelottaako tuleva synnytys?
* Mitä pelkäät ja rakastat eniten raskaudessa?
* Onko raskaus vaikuttanut seksi-elämäänne?
* Mitä ajattelisit jos saisit tietää odottavasi kaksosia tai jopa kolmosia?
* Mitä murehdit tällä hetkellä?
* Mikä ruoka on sellainen jota on PAKKO SAADA :D ?
* Kuinka paljon harrastat liikuntaa päivittäin/viikottain?
* Miten onnellinen olet arviosta 1-10?
 
Lisa Maria: minä pidän käteni kyynärpäitä myöten ristissä, että pikkuinen pysyy sun kyydissä. Toivoa on vielä.

Eleonoora: onko sulla kierron pituus mikä? Sillä sekinhän vaikuttaa tuohon mikä vaihe menossa ja siksihän ne kyselee niin tarkkaan, että onko säännölliset kuukautiset jne. Koska 28 ja 30 välilläkin päivät heittävät jo paljon.

Mistä te ootte noita dopplereita hankkineet ja mitä ne kustantaa?
 
Minun vastaukset Mymmelin galluppiin=)

- Meillä on kaksi tyttöä, esikoista kun ootin olin koko raskauden varma että tulokas on poika. Tästä syystä jätän arvailun muille ;)

- Äitiysneuvolassa en ole täällä vielä käynyt, lapsia kun olen käyttänyt olen ollut tyytyväinen (asuttiin eri kaupungissa aiemmissa raskauksissa) Uskon että olen tyytyväinen.

- Meillä on ollut jo noin 10v nimi valmiina pojalle. Murrosikäsenä tiesin minkä annan tytöllen nimeksi ja se onkin meidän esikoisella. Työllekin saattais olla yks nimi ehdolla, tosin en ole vielä kysynyt siihen miehen mielipidettä..

- Tuohon vammaisuusasiaan on todella vaikea vastata, varmasti ihan eri tilanne jos sellainen oikeasti tulisi eteen. Mikäli kyseessä olisi downin syndrooma, en luultavasti raskautta keskeyttäisi, mutta jos taas jotain paljon isompaa kehitysvammaa niin sitten ehkä. Se olis ihan hirveä tilanne, mutta pitäis yrittää ajatella omaa jaksamista ja näiden meidän isompien lasten parasta.. En osaa sanoa.

- Mun mies on hyvä ja osallistuva isä, on ollut esikoisen kanssa vuoden ajan hoitovapaallakin. Nyt raskausaikana tosin rakennetaan taloa, joten häntä ei paljoa täällä kotona näy..

- Tuleva synnytys ei pelota ainakaan vielä. Esikoisen syntymän jälkeen pelkäsin paljon, mutta toinen kerta olikin melko helppo, joten toivon että kolmaskin kerta sujuu ongelmitta. Lisäksi tiedän että viimesillä viikoilla sitä on niiin tännä sitä raskautta että sama vaikka vauva tulis korvasta pihalle :LOL:

- Eniten pelkään..hmm..ehkä sitä että tämä alku käy henkisesti voimille kun oksettaa ja väsyttää..toivon että mieli säilyisi kaikesta huolimatta positiivisena. Aiemmissa raskauksissa on olo ollut ihana keskiraskaudessa kun maha on söpö ja jaksaa vaikka mitä!

- Raskaus on ainakin aiemmin vähentänyt seksielämää tässä alkuvaiheessa, mutta kukoistaa keskivaiheilla, sitä odotellessa ;) Mieskin odottaa sitä kun on kuulemma väliin mukavaa vaihtelua kun vaimo on uhkeammassa kunnossa kuin yleensä...

- Huh, en toivoisi monikkoraskautta. Jos sellainen olisi tulossa niin kaikkeen kai sopeutuu...

- Mitä murehdin tällä hetkellä..en mitään ja vähän kaikkea. En varsinaisesti mitään tähän raskauteen liittyvää, riippuu toki päivästä.

- Nyt ei ole pakko saada mitään ruokaa, voisin olla syömättä kokonaan mutta sitten oksettaa kahta kauheammin, nyt on menossa se vaihe että mikään ei maistu..jos satun keksimään jotain mitä voisin syödä, ei sitä enää hetken päästä haluakkaan :headwall:

- Normaalisti noin 5-2 kertaa viikossa jumppaa. Nyt en ole käynyt ollenkaan, johtuen tästä olosta ja siitä että mies on koko ajan raksalla ja minä olen vapaa-ajat kotona lasten kanssa. Jossain vaiheessa pitää alottaa liikkuminen uudestaan, muuten mulla alkaapi pää hajota..

- Onnellisuusasteikko liikkuu varmaan jossain 8 tienoilla. Tämäkin riippuu ihan hetkestä, väliin iskee sellasia onnenhuippuja kun katsoo meidän tyttöjä ja miettii että tulossa olis kolmas ihana pieni tähän joukon jatkoksi. Väliin väsyttää ja yrjöttää ja olo on ankea. Näin kait sitä elämässä yleensäkin eteenpäin mennään, väliin on ihanaa ja väliin vähän hiljasempaa =)
 
Jaahas, kyselyyn vastauksia... ;)

* Onko sinulla poika- vai tyttöolo?
- itse asiassa ei vielä kumpikaan. Tuntuu, että taisin tänään vasta sisäistää, että todellakin odotan, joten tähän ajatukseen pitää yleensäkin totuttautua nyt. ;) Itse vähän toivon toista tyttöä, mutta mitään oloja suuntaan tai toiseen ei ole.

* Mitä mieltä olet teidän paikkakunnan neuvolasta?
- esikoisen odotuksen ajalta muistan, miten tympeää oli, että neuvolatäti mäkätti painosta, vaikka olin ekalla käynnillä sanonu, että olin alle vuotta aiemmin päässyt vasta syömishäiriöstä voitolle. Ja muutenkaan ei ihan tuntunu että kemiat olis kohdannu, mutta siis muuten ihan jees. :p

* Oletteko miettineet jo näin aikaisessa vaiheessa nimet valmiiksi?
- ei todellakaan.

* Jos niskapoimu-ultrassa selviäisi, että lapsenne on kehitysvammainen niin mihin ratkaisuun päätyisitte?
- Mä en halua päättää lapseni elämästä ja kuolemasta, joten odottaisin, että luonto hoitaa asian suuntaan tai toiseen. Toivottavasti mitään sellaista ei selviä (plus siis että mun mielestä esim down ei olis muutenkaan maailmanloppu).

* Millainen on kumppanisi? Millainen hän on isänä tai kuvittelet hänen olevan?
- Mieheni on kyllä niin tyttären pikkurillin ympärillä, että ei paljon lapseensa rakastuneempaa isää löydy. Osaa toki silti tarvittaessa olla tiukkakin, vaikka on muuten kyllä mua rennompi monessa asiassa.

* Pelottaako tuleva synnytys?
- Ei. Ensimmäinen oli hieno ja voimauttava kokemus. Sen sijaan mietin, että uskaltaisko toista kokeilla luomuna (tuskin oikeasti kuitenkaan, mut saahan tässä vaiheessa haaveilla).

* Mitä pelkäät ja rakastat eniten raskaudessa?
- En pelkää muuta, kuin lapsen menettämistä. Eniten sen sijaan rakastan..... sitä loppuvaihetta potkuineen ja melskauksineen ja jopa vauvan hikkoineen. :D

* Onko raskaus vaikuttanut seksi-elämäänne?
- :whistle:

* Mitä ajattelisit jos saisit tietää odottavasi kaksosia tai jopa kolmosia?
- Vähän toivoin tänään, että siellä olis köllötelly kaksoset, mutta nyt kai täytyy "tyytyä" yhteen. :LOL: Ei kaksosten odottaminen varsinaisesti pelottaisi, mut kolmoset olis aika.... iiik.

* Mitä murehdit tällä hetkellä?
- Graduani. :LOL: :kieh: Pitäis varmaan ottaa itseään niskasta kiinni, että ehtii valmistua ennen vauvan tuloa. :p

* Mikä ruoka on sellainen jota on PAKKO SAADA ?
- kaikki kirpeä ja raikas.

* Kuinka paljon harrastat liikuntaa päivittäin/viikottain?
- En pal yhtään, täytyy varmaan taas ryhdistäytyä, esikoisen odotuksessa olin elämäni kunnossa, kun pidin huolta kunnostani. :)

* Miten onnellinen olet arviosta 1-10?
- 10!! :D
 
Heippa kaikille! Täällä yks lokakuinen ilmoittautuis mukaan :) Kierto on ollut aika sekaisin/pitkä kun imetän vielä esikoista, mut suoraan edellisistä kuukautisista laskettuna LA olis 18.10.13. 29v. toinen lapsi siis kyseessä, JS ja tyttö-olo ois, koska tähän asti oireiden kirjo on ollut täysin erilainen kuin esikosta joka on poika. Huomenna 28.2.13. on eka neuvola ja NP-ultra varattu 4.4.13. Taidan laitella yv:tä sitä facebookryhmää varten, koska mielummin kirjoittelen enemmän sit oikeilla nimillä, kuin nimimerkkien takaa.

Aurinkoisia kevätpäiviä ja nautinnollista odotusta kaikille! :)

Annuliini

Ps. Sori jos menee tekstit/korostukset yms ihan mönkään! Puhelimella kun tänne näpytän niin en tiedä yhtään mitä tästä tulee...
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas!
Oon ollu kyllä tosi laiska tulemaan lukee näitä juttuja. Lähinnä siks, kun enimmäkseen puhelimella surffaan netissä ja sillä on kauhean vaikea lukea täältä kun koko teksti ei koskaan näy näytössä kokonaan niin se on semmosta ärsyttävää pläräämistä. Nyt otin ihan asiakseni istua koneen ääreen ja tulla lukee uudet jutut. :)

Joku kyseli harrastuksista... Niitä ei ole :D Paitsi kai tuon lastenvaatteiden hamstrauksen voi harrastukseks laskea.. Ostelen siis paljon facebookin kirppareilta pojalle vaatteita. :) Ja toki myyn pieneksi jääneitä tai niitä ei-niin-kivoja pois tilaa viemästä.

Suvitar89, mä en tiiä mikä se riski on sisäkissasta saada tartuntaa, enemmänhän se on ulkokissoista lähtösin.. Meillä on sisäkissa, enkä oikein osaa pelätä saavani siltä mitään. Ja ollu niin monta vuotta kissojen kanssa joten kaippa se tauti on jo sairastettukin! :D

Misu78, meillä (mulla) ois tytölle nimi suurinpiirtein valmiina, mutta jos taas tulee poika niin siinä onkin sit pulmaa mikä hänelle nimeks keksitään! Haluan että nimet tulee suvusta kuten esikoisella. Tai ainakin nimi tai kaks jos ois suvusta, kolme nimeä kuitenkin mitä luultavammin tulee.


Isot halaukset joukosta poistuneille! :hug: :heart: Harmittaa kovin teidän puolesta.. :(

Ja sitten vielä onnittelut uusille plussaajille ja ultrista hyviä uutisia saaneille! :)

Galluppi:

* Onko sinulla poika- vai tyttöolo? - Tyttöolo.
* Mitä mieltä olet teidän paikkakunnan neuvolasta? - Aivan mahtava! Terkkari on mitä huipuin; sopivan rento ja rempseä jolle on helppo puhua asiasta kuin asiasta. Huomaa heti jos joku painaa mieltä. Ei nipota turhasta. Ihana ihana ihana! Sanoinko jo että on ihana tyyppi? :D
* Oletteko miettineet jo näin aikaisessa vaiheessa nimet valmiiksi? - Tytölle on melkein nimi, pojalle ei ollenkaan. Onneks on aikaa... ;)
* Jos niskapoimu-ultrassa selviäisi, että lapsenne on kehitysvammainen niin mihin ratkaisuun päätyisitte? - Jos olisi vaikeasti vammainen, mitä luultavammin keskeytettäisiin. Ollaan tästä miehen kanssa puhuttu ja molemmat samaa mieltä.
* Millainen on kumppanisi? Millainen hän on isänä tai kuvittelet hänen olevan? - Erittäin hyvä isä. Osallistunut paljon alusta asti lapsen hoitamiseen. Ehkä vähän tiukempi kuin minä, mutta suht sama linja meillä kasvatuksessa.
* Pelottaako tuleva synnytys? - Eipä juuri. Lähinnä pelkkään jos/kun laitetaan epiduraali, se oli niin inha kokemus esikoisen synnytyksessä vaikka taivas aukenikin sen jälkeen.. Ja jälkisupistukset on yks asia mitä ennakkoon jo jännittää, ne on kuitenkin todella kovia.
* Mitä pelkäät ja rakastat eniten raskaudessa? - Menetystä pelkään. Rakastan ihan vaan raskautta, Myttyä itessään. :heart:
* Onko raskaus vaikuttanut seksi-elämäänne? - Ei millään tavoin. Yhtä laiskanpuoleisesti mua on saanu nytkään innostumaan.... :ashamed:
* Mitä ajattelisit jos saisit tietää odottavasi kaksosia tai jopa kolmosia? - Huhhuh... Sanoinkin ennen vu:ta miehelle, että en tiedä oisko pahempi se että masussa ei ole ketään vai se että siellä ois kaks... Mutta kaippa sitä kaikkeen tottuis :)
* Mitä murehdit tällä hetkellä? - Nykyisen ja tulevan lapsen terveyttä, raha-asioita yms.
* Mikä ruoka on sellainen jota on PAKKO SAADA ? - Ei semmosta oo. Paitsi maanantaina oli pakko saada makkaraperunat :D
* Kuinka paljon harrastat liikuntaa päivittäin/viikottain? - Hyötyliikuntaa vain jos sitäkään...
* Miten onnellinen olet arviosta 1-10? - Emmä osaa sanoa. Onnellinen kuitenkin. :)

Omaa napaa loppuun: Olin korkeassa kuumeessa viikonloppuna jolloin oli myös outoja alavatsakipuja. Jomotti, viilteli, pisteli ja kipu säteili jalkoihin asti. Pitkään aikaan ei ollut ollu mitään muuta kipuja kuin repäisykipuja välillä, niin iski huoli. Kaikenlisäksi kun yön aikana kuume laski, tuntui vähäisetkin oireet hävinneen. Soitto neuvolaan ja pääsinkin sitten sinne ultrattavaks, kun siellä on aatamin aikanen ultramasiina. Ja oli mun huoleni ihan turhaa, siellä pikkuisen sydän sykki edelleen ja kaikki oli muutenkin hyvin. :heart: Kyllä niin helpotti!!
Eli tosissaan se "kestokrapula" on poissa, näköjään kesti sen vajaa pari viikkoa kuten esikoisestakin. Väsymys on vaihtelevaa ja turvotusta LÖYTYY!! :D Oonkin laittanu fb:n puolelle kuvia mun masusta, ei tästä voi erehtyä enää kukaan! Sen turvotuksen alla on kuitenkin ihan oikea pieni kumpu :heart:

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan ettei ikäviä uutisia tule enää kellekään!

akkiiR ja Mytty 8+6. Huomenna POKSUU!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maakkuli
Kun ne sykkeet jäi varhaisultrassa kuulematta, niin pakko kysyä: Onko teille tehnyt varhaisultran aina lääkäri vai löytyykö täältä ihmisiä, joille tuon ultran on tehnyt neuvolan terveydenhoitaja? Ihan siksi kyselen, että lääkäripulan vuoksi ei tiedetä milloin täällä seuraavan kerran on mahdollisuus päästä ultraan ja mulla on seuraava käynti 13.3 - niin mietin, että jos neuvolantäti ois kurkannut millainen tilanne on sitten.

Mitä varhaisultra on maksanut yksityisellä?
 
Millamagia, niin sä oot ollut v.ultrassa? Millä viikolla? Meidän paikkakunnalla ei sitä tehdä ilman pätevää syytä. Eli yksityiselle pitäisi mennä, jos haluaa.
Itse tilasin dopplerin huutonetistä, jos sieltä en olisi sitä löytänyt niin olisin ostanut raskauskeijusta tai vastaavasta nettikaupasta.

Suklaasuu ja baby 9+3
 
Kyselyyn vastaan minäkin :)

* Ei ole mikään olo tällä hetkellä. Ehkä rakenneultrasta selviää sitten.
* Meidän neuvola on tosi hyvä (pieni) ja olen erittäin tyytyväinen omaan "tätiin"
* Tytölle olis ehkä nimi valmiina, mutta ei pojalle
* Vaikea kysymys. Jos olisi down niin pitäisin luultavasti lapsen, mutta jos kyseessä tosi vakava kehitysvamma luulen että ei. En ole puhunut asiasta miehen kanssa.
* Lasten isä on rento, mutta osaa olla myös ankara jos tilanne vaatii. Pelleilee paljon lasten kanssa ja taipuu helposti kun pyytävät jotakin
* Hieman pelottaa synnytys jostain kumman syystä vaikka tiedän mitä on tulossa (neljäs sektio)
* Eniten pelkään liitoskipuja ja että kohtu repeäisi sektiohaavasta. Rakastan masua ja näytän sitä mielelläni pitämällä tiukkoja paitoja (sit kun on se itse vauvamaha, ei nyt kun on vaan läskiturvotusta :LOL:). Yleensä tykkään olla raskaana ja nautin raskaudesta.
* Tällä hetkellä ei tee yhtää mieli seksiä, mutta keskivaiheella paranee ;)
* Kaksosista jattelisin että huh, huh, mut kyllä siitä selviää
* Huono rahatilanne ja kasaantuvuat laskut huolettavat tällä hetkellä :(
* Tällä hetkellä ei ole mielitekoja pahemmin, ennemmin sellainen tilanne ettei tee mieli oikein mitään.
* Täällä hetkellä en liiku yhtään... Keväällä teen enemmän kävelylenkkejä sitten...
* Sanoisin että 8, se vaihtelee päivästä toiseen riippuen millä tuulella olen :)
 
Viimeksi muokattu:
Yöäääh, tää aamu on ollu olojen puolesta ihan kamala. Tosi etova olo aamusta, en vielä toistaseks oksentanu kuitenkaan... Pitää keksiä tuleviksi aamuiksi jotain hyvää raikasta syötävää. Viinirypäleet on tällä hetkellä aika semmonen hyvältä tuntuva idea.
Lisäks alamahaa on juilinut aika hyvin. Luulen, että johtuu eilisestä ultrasta. :kieh:

Nyt pitäs mennä taas opettamaan, pakko ottaa varalta karkkia mukaan, jos tulee huono olo. :whistle:

Sorruin eilen sitten jo hakee yhden bodyn odottamaan tulokasta. Enempää en nyt ostele mitään. Seuraava mitä odotukseen liittyen aion ostaa, on luultavasti joku kiva vaate itelleni. :p Mut sekään ei oo ajankohtaista viel hetkeen. ;) Esikoisesta muistelisin, että maha alkoi kasvaa vasta joskus lähempänä 20 viikkoa. 20 viikon kohdalla oli kyllä siis jo ihan näkyvä, mutta käytin pitkälti tavallisia vaatteita. Luultavasti jälleen eka ostos on jotkut odotushousut, kun normifarkut alkaa aika aikaisin tuntumaan ikäviltä. Mut jos en tällä kertaa ostais niitä farkkuja vielä rv9 niinku viimeks.. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Millamagia
millamagia: ei multa se lääkäri kysyny eilen mitään kierronpituudesta :O kysyi vaan koska edelliset kuukautiset alkoivat ja milloin tein testin.laski vaan suoraan sillä kiekolla että eilen oli 7+1. voi hitto vieköön jos siellä nyt onki pikkuinen jonka syke ei vielä näykkään ja mä oon jo sairaalassa ottanu sen alustavan lääkkeen..... mitä mä nyt teen....
 
Suklaasuu: Varhaisultra otettiin 6+5. Ja siellä oli kaikki muu muttei sykettä näkynyt. Nyt pitäisi odotaa 13.3. asti, että pääsen neuvolaan käymään. Ultraajaa siellä ei ole ellei "neuvolantäti" voi ultrata. Mulla varmasti ikä tekee sen, että ultrattiin ja tuo aiemmin mainitsemani lääkäripula. Neuvolan terkka sanoi, ettei olisi ultrannut nuoremmilta äideiltä kun ne vain turhaan hätäilee. :| Tekisi mieli itsekin hieman hätäillä. Joka ikinen kolotus tulee kyllä kuunneltua tarkkaan :(
 
Huomenta!

Hope81 Niin kun aikasemmin jo kirjotin, niin sä huolehdit aivan turhaan tota kokoa ja ovulaation ajankohtaa jne. Mittausvirheet on enemmän kun todennäkösiä näillä viikoilla, kun puhutaan muutaman millin alkiosta. Millin murto-osien mittausvirheet voi vaikuttaa päivillä! Joten muulla ei ole merkitystä kun tuolla, että syke näkyi! :heart:

Mymmeli87 Mulla etovaolo on kestäny aika tarkkaan viikoille 12.. Nyt pahin olo tais jo olla ja mennä, edelleen on sellasta öllötystä, mutta aika lievää sanoisin..

Laala Onnea!

Eleomoora86 :hug:

Sinnuli Ymmärrän sinua täysin ja siksi aikaisemmin yritinkin kehottaa porukkaa kirjottamaan myös niitä positiivisia asioita, kun kyllä koneemmallakin jää kaivamaan ikävät asiat takaraivoon.. Toki ikäviä asioita tapahtuu ja tilastotiedettähän tämäkin tavallaan on.. Se vaan on selvää, että osa raskauksista päättyy ennen aikaisesti.. Joten huonot uutiset ovat välttämättömiä.. Itsellä kanssa ahdistusta välillä, kun tosiaan niin yleisiä ovat nuo keskenmenoa yms.. Olisin halunnutkin saada jonkinlaista selvyyttä täällä siihen, että kuinka monella EI OLE OLLENKAAN keskenmenoja, tuulimunia tms taustalla.. Koita ajatella positiivisesti.. toivotaan ettei meidän muiden enää atrvitse pettymään :heart:

Maakkuli Mä voin kyllä samaistua suhun täysin! Mulla kanssa usko, että kaikki on hyvin. Ei tunnu siltä, ettei olis niin miksi ei uskoa parhaaseen :) Sama ajattelumalli myös kertomisesta..

Emskis Mulla on painoa tullut kans liki 2kg kuukaudessa, no edelleenkin sitä 20kg odotellessa..

Galluppi:
* Onko sinulla poika- vai tyttöolo? Näin viimeyönä unta, että synnytin tytön, joten tyttö!
* Mitä mieltä olet teidän paikkakunnan neuvolasta? Todella hyvä ja kiva kun neuvolatäti on aina sama ja tuntee jo perhee muutenkin. Lasten kanssa käyty jo pari vuotta.
* Oletteko miettineet jo näin aikaisessa vaiheessa nimet valmiiksi? Tytöle on, pojalle ei vielä.
* Jos niskapoimu-ultrassa selviäisi, että lapsenne on kehitysvammainen niin mihin ratkaisuun päätyisitte? EOS, mutta epäilen keskeytystä.
* Millainen on kumppanisi? Millainen hän on isänä tai kuvittelet hänen olevan? AIVAN MAHTAVA! Osallistuu kaikkeen todella hyvin, jaksaa leikkiä ja pelata töitten jälkeen ja nyt kun mulla ollu huonompia päiviä niin viikonloppusin hoitanu lapset yksin! Olen todella onnellinen, että olen saanut maailman ihanimma ja rakastavimman miehen ja lasten isän!
* Pelottaako tuleva synnytys? Ei oikeastaan, hiukan mietityttää miten nopeasti seuraava mahtaa mennä..
* Mitä pelkäät ja rakastat eniten raskaudessa? komplikaatioita, vauvan liikkeitä ENNEN loppu vaihetta :LOL:
* Onko raskaus vaikuttanut seksi-elämäänne? Itellä himot hiukka hiipunu..
* Mitä ajattelisit jos saisit tietää odottavasi kaksosia tai jopa kolmosia? Hui kauheeta! Kyllä meillä on vaan se yksi "tilauksessa"
* Mitä murehdit tällä hetkellä? Tietenkin mielessä pyörii onko kaikki hyvin, mutta uskon parhaaseen!
* Mikä ruoka on sellainen jota on PAKKO SAADA ? Suklaa
* Kuinka paljon harrastat liikuntaa päivittäin/viikottain? en yhtään
* Miten onnellinen olet arviosta 1-10? 9

Täällä tilanne edelleen sama, oloja on välillä, mutta vähenevässä määrin. Väsymys on rankkaa. Viime yönä näin tosiaan unta, että synnytin tytön aj synnytys meni tosi hyvin. Muutama ponistus vaan ja ulkona oli =) Joten tästä on hyvä jatkaa päivää =)
 
  • Tykkää
Reactions: Maakkuli
Eleonoora 86 Nyt ei kannata miettiä asiaa yhtään enempää! KYLLÄ LÄÄKÄRI tietää! Ihan oikeesti! Ymmärrän, että haluat toivoa loppuun asti parasta, mutta ei sinulle anneta tyhjennyslääkettä jos asia ei olisi IHAN VARMA! :hug: Voimia ja tsemppiä! Ja pikaista uutta yritystä!
 
Eleonoora:Mietin tuota kierron pituutta ihan sillä, että itse kävin varhaisultrassa ja 28 kierron pituudella viikkoja olisi 7+1 ja jos kierto on 30 niin silloin oli kuus ja jotain. Koska mulla oli siellä kaikki, mutta pieni ja hentonen oli siihen verrattuna mitä viikot antoi odottaa ja sykkeet puuttui. Nyt pelkään tuulimunaraskautta ja odottelen vuotoa. Seuraava ultra äitipolilla viikolla 12. Mutta tahtoisin tämän epätietoisuuden loppuvan jo aiemmin. :(
 
Vieläkö mahtuis yksi mukaan? :) Sunnuntaina plussasin puolen vuoden yrityksen jälkeen ja olo on edelleen aika epäuskoinen :) <3

Meille tuli hiihtoloman kunniaksi influenssa ja mulla myös migreeni ja pahoinvointi siihen lisäksi niin jippii! :x ja tosiaan kun ei voi lääkkeitäkään ottaa muuta kuin panadolia. Influenssa selätetty lähes kokonaan, mutta migreeni joka kestänyt jo 5 päivää jatkuu edelleen ja tuntuu että panadol ei auta yhtikäs mitään :( Olisko jollain vinkkejä migreenin helpottamiseksi?

Listaan: LA laskurin mukaan 21.10., 3.lapsi, sairaala vks

nouna 6+3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Padmerine
Tänään oli eka neuvola. Mies tuli mukaan kun toivoin, että ainakin ekaan käyntiin tulisi. Ei siellä tosin mitään ihmeellistä tosiaan tehty kuten arvelin. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Laskettuaika kuukautisten mukaan ois ihan lokakuun alussa, mutta muuttuu varmasti ultrassa, joten pidetään tuo oma arvioini eli 10.10 siihen saakka voimassa. Seuraava neuvola ois vasta kesäkuussa kun ei oo eka raskaus kyseessä! Tosin sanoi, että voin halutessani varata myös raskausviikolle 16 ajan. Saatampa senkin varata, niin voitais esikoisen kanssa mennä kuunteleen sydänääniä :heart:

Nyt ois 3 viikkoa aikaa ultraan! Menispä aika nopee!

Lokakuinen 8+0
 
* Onko sinulla poika- vai tyttöolo?
- Vielä ei oikein kumpikaan. Mulla on vaan paha olo :D

* Mitä mieltä olet teidän paikkakunnan neuvolasta?
- Äitiysneuvolassa en ole vielä täällä päin ollut, mutta ainakin lastenneuvolaan olen ollut tyytyväinen. Neuvolantätikin on ihan kiva.

* Oletteko miettineet jo näin aikaisessa vaiheessa nimet valmiiksi?
- Ei ne kokonaan valmiita ole. Pojan etunimi on valmis, tytölle on pari vaihtoehtoa, mutta toiset nimet ovat kummankin kohdalla vielä tappelun aiheena ;)

* Jos niskapoimu-ultrassa selviäisi, että lapsenne on kehitysvammainen niin mihin ratkaisuun päätyisitte?
- En osaa sanoa, riippuisi varmasti myös vamman laadusta ja vaikeudesta.

* Millainen on kumppanisi? Millainen hän on isänä tai kuvittelet hänen olevan?
- Mies on rauhallinen ja osallistuva. Tekee suht pitkää päivää töissä, mutta kaiken sen ajan, jonka on kotona, viettää kyllä pojan kanssa. Eli hyvä isä, ja pitkäpinnaisempi kuin minä (joka ei ole kyllä paljoa vaadittu :D)

* Pelottaako tuleva synnytys?
- Ei, ainakaan vielä. Ehkä mä en osaa ajatella vielä sinne asti. Keskityn pelkäämään jokaista ultraa ensin.

* Mitä pelkäät ja rakastat eniten raskaudessa?
- Pelkään ikäviä uutisia ja täydellistä jaksamattomuuden tunnetta. Osittain tunnen syyllisyyttä hengaillessani pää pöntössä, kun pietäisi pienen pojan kanssa pystyä touhuamaan.

* Onko raskaus vaikuttanut seksi-elämäänne?
- No pahoinvointi on ainakin vaikuttanut, ei paljoa jaksa ajatella seksiä, kun kokoajan on huono olo. Mutta oletettavasti tämä tästä kyllä kohenee.

* Mitä ajattelisit jos saisit tietää odottavasi kaksosia tai jopa kolmosia?
- Ensin varmasti järkyttyisin, ja miettisin, että miten tästä muka selviää. Kai se siitä kuitenkin iloksi muuttuisi.

* Mitä murehdit tällä hetkellä?
- Mulla on alusta asti ollut olo, ettei kaikki ole kunnossa. Viikoilla 6+1 ultrassa kuitenkin näkyi 4,6 millinen Mini, joten yritän hillitä tämän pelkoni np-ultraan asti.

* Mikä ruoka on sellainen jota on PAKKO SAADA ?
- Sellaista ei vielä ole, kun mikään ei maistu. Mietin ruokia lähinnä siitä näkökulmasta, että mitä on helpoin oksentaa :D

* Kuinka paljon harrastat liikuntaa päivittäin/viikottain?
- Hävettävän vähän, ellei taaperon perässä juoksemista lasketa. Aiemmin tein päivittäin n. puol tuntia hikijumppaa, nyt en ole pystynyt suomaan ajatustakaan koko asialle. Lupaan parantaa tapani.

* Miten onnellinen olet arviosta 1-10?
- Ehkä 8. Riippuu päivästä ja hetkestä.
 

Yhteistyössä