Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

dana88, minulla on sellainen pää, että se tarvitsee paljon varmistuksia, joten tässä alkuraskaudessa teen vielä mooooonta testiä :) Tai no monta ja monta, mutta ainakin yksi viikkonäytöllinen digi odottaa ensi viikonloppua, jotta voisin saada käsitystä, onko hormoni noussut. Ja ehkä vielä senkin jälkeen teen jonkun halpistestin, koska en vaan voi uskoa tätä.

Hipheijaa,

Tein eilen aamulla viideltä digitaalisen testin kun heräsin vessaan ja tuli: Raskaana 2-3 (viikkoa hedelmöityksestä) eli just sen verran kun pitäiski olla ja selkeesti noussu alkuviikon haaleista viivoista. Viime raskaudessa eka testi 3 päivää ennen kk oli sama digitesti ja silloin oli raskaana 1-2 eli varmaan olisin alkuviikosta saanu sen saman digillä. Luulis jotenkin, ettei se kysta aiheuttais hcg tasaista nousua viikkojen mukaan. Vaan enemmin olis tasaisesti matala koko ajan, but who knows. Soitin aamulla neuvolaan, mutta kun niillä on se pirun takaisinsoittojärjestelmä niin soittivat vasta 2h päästä ja enkö ollut juuri silloin ajamassa autoa, puhelin taskussa, enkä kuullu. Uutta soittoa ei kuulunu ja kun soitin kolmen jälk uudestaan se oli jo mennyt yhdeltä kiinni. Blaah. Maanantaina uus yritys. Toi on niin huono systeemi ku ei ikinä tiedä milloin ne soittaa. Pitäis vissiin ottaa vessaan, suihkuun ja joka paikkaan mukaan puhelin???? Mites muissa kaupungeissa? Mä siis Helsingissä. Tää soittosysteemi otettiin käyttöön just 15.11. kun edellisen kerran olin raskaana. juuri silloin kun tein ekaa puhelua. Oli se sitten kiva ku kaupan kassalla olin ku takaisin soittivat ja yhden oppilaan äiti oli viereisellä kassalla. Nää on NIIN INTIIMEJÄ juttuja, että toi systeemi ei kertakaikkiaan toimi. Nyt just muistin että mulla saattaakin olla oman hoitajan nro jossain tallessa... mut kun niille ei oo enää puhelinaikaa, niin ei niitäkään saa yleensä heti kiinni. Onko muilla ollut ongelmia? Tänään olen edelleen voinut tosi pahoin :) Pitäis ehtiä syömään säännöllisemmin. Nyt en saa kyllä enää syödä yhtään sipsejä tän kuun aikana. Ne on mun heikkous. Niitä tekee mieli kun tekee pahaa. Onko kellään muulla ripulia pahoinvoinnin yhteydessä? Huolettaa ettei sitten vaan ole norovirus ku sekin pörrää koululla. ja täitkin taas...yyyh joku ope oli saanut.

Viimeksi muokattu:
Täällä pohjosessa on meillä käytössä soittotunti 11-12 välillä. pitäis kohta lähtä töihin, ei vois kiinnostaa vähempää. saa nähä pystyykö sitä tänään oleen koko vuoroa, olo ainakin on nyt sen mukanen, että tuskin...

Dana ja sala-asukki

Täällä voi neuvolaan soitella terkalle aikoja 8.30-11.00. Ultraavat tarvittaessa pikaisesti (niinkuin minut ens keskiviikkona) jos jokin huolettaa. Loistavaa palvelua ja vieläpä ilmaista! Sitten 8.00-8.30 on mahdollista jutella puhelimessa terkan kanssa. Muina aikona soittopyynnön jättämällä saa terkan puhelimen päähän. Jokaisella terkalla on tässä pienehkössä kaupungissa oma alueensa, joten sama terkka on koko raskauden ajan. En tiedä, onko tämä tämmöinen normaalia käytäntöä, mutta joka tapauksessa tyytyväinen olen. :) Mahtavaa saada VU helposti ja kurkkaus-käyntejä, jos aihetta tulee.

Omanaipen sen verran, että minäkin tosiaan tikuttelen edelleen välillä, koska varsinki nyt tuntuu, että oireet ovat lievempiä. Vatsan repäisyjä on todella harvoin, mutta rinnat ovat arat. Makea ei maistu edelleenkään. Mua huolettaa niiiiiin paljon, että kaikki päättyy huonosti. :( Täälläkin on muuten bmi yli 30, mutta ei pco:ta. Toisessa munasarjassa oli ainakin vielä päälle kaks viikkoa sitten 4,5cm kysta, mikä oli ilmeisesti clomeista johtuva.

Elämä on välillä pelottavaa. Kun lasta alkaa yrittämään, kaikki on jännää ja ihanaa. Ajan kanssa alkaa pelkäämään olevansa joskus virallisesti lapseton. Kun on sitten lapseton, alkaa innolla odottaa hoitoja ja kun lääkkeet saa avuksi, alkaa pelätä, etteivät ne omalla kohdalla tomi. Kun ne kuitenkin toimivat ja onnistuu positiivisen testin tekemään, aluksi on onnensa huipulla, KUNNES taas jälleen pelkää. Kun pelkää, että menettääkin kuitenkin pikkuisen pienokaisensa alun.. Kumpa joskus uskaltaisi nauttia. Ultraa odotellessa. :(

Täältä hyppäisi yksi lokakuun odottajiin, plussa tehty tiistaina ja torstaina asia varmistettu vielä digitestillä.
Meille on tulossa toinen ja jos kaikki menee hyvin ikäeroa tulee olemaan jopa sen 5,5-vuotta.
Yritystä on jo takana 6kk ja sain syksyllä yhden keskenmenon ja nyt keskenmenon pelko on todella kova. Meinasin pelostani vähän avautua neuvolaan kun soittelen ensimmäistä äitiysneuvola aikaa.

Laskettuaika olisi nettilaskureiden mukaan 15.10 ja synnytyssairaala on K-SKS.
Ikää minulla on 24-vuotta. :)

• Tykkää
Reactions: kääkkis82
Nyt pääsen minäkin vihdoin odotuspuolelle:D

Muutama päivä sitten tein haamutestin ja eilen oli viiva saanut sen verran väriä että uskaltaa ilmottautua mukaan porukkaan..

LA 19.10 sairaala K-PKS, ikää 30 ja kolmas lapsi tulossa :heart:

Meillä esikoista yritettiin aikoinaan 2.5v, toinen tuli eka yrittämällä ja nyt tärppäsi 5 kierrosta. Ehdin jo ajatella että mulla on taas munatorvet menneet tukkoon ja ehdinkin jo saada ensi kiertoon tutkimusajan. Nyt näyttää onneksi siltä että saa tuon ajan perua.

Ja raskaushulluus iski jo! Eilen kun tein tuon raskaustestin, niin eiköhän pitäny rynnätä heti H&M:ään ostamaan äitiysfarkut, paita sekä odotusajan legginsit =) Tänään kävin lasten kanssa kirpparilla ja ihan vaan vauvanvaatteita mentiin kattomaan ja niitä sitten tarttui myös mukaan..Koko ajan sai vilkuilla ettei kävele tuttuja vastaan, ja mun tytöt isoooon ääneen kyseli että tuleeko meille vauva kun noita ostetaan :LOL:

Meidän lapset ovat 3 ja 5v ja tyttöjä molemmat.

Laala, elä suotta huoli hirmusti etukäteen asioita. Hienosti on sun painonpudotus lähteny käyntiin :)

Maana-mamma odottavan aika on todellakin pitkä :(. Jo viikko tuntuu vuodelta :D

akkiiR onnea ultraan :heart:. Kieltämättä kaikkein piinavinta on odottaa kun gyne tutkii ja on vaan hiljaa :)

Hassel ihana asenne sulla. Mutta samoin tosin minäkin niinä kolmena kertana ajattelin, että äkkiä vaan kaikki pois alta nii pääsee uuteen kiertoon ja yritykseen :heart:. Tuuthan sitten kertomaan kun taas tärppää?

Misu78 onnea hääpäivän johdosta :heart:. Skoolata voi kuplivalla alkoholittomallakin :D

lapinäiti Fb-ryhmä on salainen, joten ei näy muille. Mua välillä hämää se että mun seinällä näkyy kun joku on sinne kommentoinu, joten kysyin mun siskolta ettänäkyykö sen seinällä se :D, ei onnex näy. Joten ei huolta, mulkaan vaan kun siltä tuntuu :)

zannukka, KakaramäenEmäntä, Tagzy, MomToBeX2, meppuli, Äiti0708 ja dita tervetuloa kaikki :)

Vilijonkka Oiiii, hienoja uutisia ultrassa :heart:. Toivotaan että kilpirauhasen vajaatoiminta ei tuo ongelmia odotukseen.

Dana:lle myös tervetuloa :). Tässä raskaudessa oon tehny yhen testin, ostin suoriltaan digin. Edellisissä (jotka siis meni kesken) tein jokaisessa 2, ensin liuskan ja sitten digin. Jostain syystä ostin tällä kertaa heti digin :)

Mymmelin kysymyksiin vataukset:
* en juo kahvia, jo pelkkä hajua ällöttää :D. Ällöttää sillonkin kun en ole raskaana :LOL:. Salmiakkia täälläkin himoitaan :)
* eniten ärsyttää unettomuus, jäätävä turvotus :D ja tosiaan kun aika EI kulje minhinkään :D

Hope81 meilläpäin neuvolaan on soittoaika 12-13 joka päivä. Ja hyvin on päässy läpi. Toi takaisinsoittohomma on mun mielestä ihan hanurista, kun ei yhtään tiiä monelta ne soittaa tai sitten heittävät jonkun suuntaa antavan ajan ja sitten pitää päivystää sitä soittoa :kieh:

ON viime yö meni taas ihan päin honkia. Jostain syystä en vaan saa nukuttua. Yx syy on ainakin valtava tissikipu, joten joudun nukkumaan selällään, kun ei hirmusti oo muita vaihtoehtoja. Aamulla tuli aamupalaa syödessä ällötyskohtaus, mutta onnex meni ohi äkkiä. Käivn systerin luona maalailemassa lasten huoneitten piirrustuksia eteenpäin. Pientä huimausta ja huonoa oloa oli ilmassa. Sit jo olikin nälkä ja rupes tekemään mieli kebabbia tai pitsaa. En osannu päättää, nii otin molempia :LOL:. Mies lähti vanhempiensa luokse hommiin ja tulee huomenna. Nyt mä vaan oon ja taidan surffailla vähän netissä :)

Tuosta FB-ryhmästä. Sehän ei tosiaan näy muille, jos on salainen, mutta mulle kävi kerran niin, että kun kerroin nimeni YV:llä täällä palstalla, että olisin liittynyt esikoisen aikaan FB-ryhmään, niin jostain syystä se viesti pamahti julkiseksi. Siis siten, että kun googlasi nimelläni, niin tuo pamahti ekaks. Ja sehän oli kiva ylläri, kun halusi salata tilanteen ja exäni meni jotain kiusaa tehdäkseen googlailemaan nimeäni (oli vähän pipi päästään, yyyh.). Siksi olen tässä asiassa nyt tooooosi vainoharhainen, vaikka olisikin kiva ko. ryhmään liittyä.
En usko, että kenelläkään muulla on noin käynyt ja uskon, että tuo mun tapaus oli ainutkertainen. Annoin kirkuen palautetta ylläpidolle ja pyysin poistamaan kaikki tiedot, jotka löytyivät silloisella nickillä ja se hoitui.

Ei ole tarkoitus pelotella, mutta kerron vain, miten mulle kävi.

OIkein paljon tervetuloa kaikille uusille..ihanaa kun meitä tulee uusia <3 <3 ja helpottava kuulla että muillakin näitä ihme kipuilujakin mahassa.

Huh mulla aamuvuorot..ihan loppu..en tiiä miten jaksais..ei vain jaksais :(

Täällä ollut nyt 3 päivää pahaolo 24h/7. Ja kokoajan väsyttää. No tiedänpähän olevani raskaana... Jotain positiivista ;)

Mä oon niiiin huono kirjoittamaan tänne ja selailemaan et mikä nimimerkki onkaan kertonu mistäki jutusta et jotenki en saa kommentoitua tänne kovin ahkeraan. Uskoisinkin et mun tulis kirjoiteltua paljon enemmän sinne fb-ryhmään. Laitoinko tos 3-4pvää sitten Kirsikalle pyynnön päästä ryhmään mutta viel en oo ainakaan päässyt. En tiedä eikö viesti tullu perille? Laitan nyt sit toiselle yp:lle pyynnön.

rv nyt jotain 6+4?

syksynlapset en valitettavasti ole saanut viestiäsi. :( mutta toivottavasti toinen yp on saanut ja pääsee lisäämään sinut joukkoomme!

Tagzy Nimeä ei sanota tässä keskustelussa, vaan yksityisviestissä . Minulle on tullut yksi nimi niin että hän kirjoitti sen epähuomiossa kaksplus "seinälleni" mutta poistin nimen huomattuani välittömästi itse siitä seinältäni. Näin sinullekin on voinut käydä, jos haluat olla ekstravarovainen asian suhteen, niin asia hoituu myös niin että pistän oman nimeni sinulle yksitysviestillä jonka jälkeen sinä pyydät minut facebookissa kaveriksi, eikä kukaan tiedä kuka on nimimerkkisi takana :) näin on moni tullut ryhmään, jota minä en ole syystä tai toisesta löytänyt facebookista. Ja kavereina olo on pakollista ryhmään lisäämisen ajan, sen jälkeen meidän voi vapaasti poistaa tippumatta ryhmästä.

Mutta muistutan vielä että tulkaa mukaan facebookin puolelle kun siltä tuntuu! :)

ON: Vihdoin, lapsen tuleminen ei ole meillä enää kielletty puheen aihe! Mies sulattelee vielä, mutta suhtautuu asiaan on paljon positiivisemmin kuin aikaisemmin! :)

kirsikka ja nasu 6+2

kirsikka92, ihan yksityisviestin aikanani laitoin silloiselle ylläpitäjälle, mutta joku juttu meni pieleen ja tieto oli löydettävissä. Tuon jälkeen koko yksityisviesti poistettiin palvelimelta (ei siis riittänyt että minä ja vastaanottaja sen poistimme). En tiedä, miksi näin kävi, mutta kävi kuitenkin :)
Ihanaa muuten, että teillä mies suhtautuu positiivisemmin lapsentuloon, onhan se hieno asia :) Ja ai niin; laita vaan sitä yksityisviestiä ;)

Viimeksi muokattu:
Oho, en osannutkaan laittaa noita tietoja punaisella, eli uusi yritys,
LA 15.10 toinen tulossa, minulla ikää 24v ja synnytyssairaala on K-SKS

Ihanaa kun on tälläinen aktiivinen palsta, esikoisen odotusajasta on kuitenkin jo niin pitkään, että olen taas vähän pihalla kaikesta ja super varovainen, neuvolaan en ole vielä edes uskaltanut soitella ehkä sitten kun digitestiin tulee 2-3vko. Tein äsken taas tuollaisen halpis tikkutestin (davidin surkean testin) ja viiva oli taas vahvistunut, joten ehkä se hormoonin määrä on nousussa.
Oireita kun ei vielä erityisemmin ole, mutta eipä tuosta esikoisestakaan ollut.
Alavatsaa nippailee ja menkkaolo tuntuu olevan usein päivässä, myös valkovuotoa tulee todella paljon, joka vaan lisää pelkoja, menkkaolo ja housuihin lorahteleva valkovuoto saa mut kyllä hermoromahduksen partaalle.:D

Minä olen aika avoin luonteeltani ja joillekkin ollaan jo yrityksestäkin kerrottu, parille hyvälle ystävälleni ja miehen veljen vaimolle olen asiasta puhunut, tarvitsin jotain henkistä tukea ystäviltä siihen kun kierto kierrolta ei vain tärpännyt, nyt toki hekin tiesivät oviksen ja sen, että tällä viikolla on ollut taas testiviikko ja tuloksia on tietysti kyselty, pakkohan se on ollut kertoa, että plussa sieltä pärähti. Ystävät ovat kyllä tärkeitä ja heiltä olen saanutkin kovasti tukea ja stemppiä pelkooni, joten en ole ajatellut heille asiasta kertomista pahana juttuna. Mutta asia virallistetaan tietysti vasta sitten ensimmäisen ultran jälkeen jolloin uskaltaa lähisukulaisille ja vanhemmille asiasta kertoa sekä toki tulevalle isosiskolle. :)
Isosiskolle ei uskalla kyllä aikaisemmin sanoa tai mölöttää koko kylälle ja päiväkodille asiasta ja ei 5-vuotias osaisi vielä käsitellä asiaa jos jotain sitten sattuisi käymäänkin, ettei raskaus jatkuisikaan.

Tervetuloa kaikille ihanille odottajille! :heart:

Tänään oli pakko kertoo äitille ja sisarruksille... En malttanut... Mut muuten ihan hyss pitäis pystyä olemaan sinne Rv12 asti... =)

beibipupu En jaksaisi itsekkään enään käydä töissä... Haluaisin olla vaan kotona ja haaveilla vauvasta. <3

Mää meen nyt nukkumaan ja näkee unia meidän esikoisesta.... Hyvää yötä teille ihanuuksille! :saint:

Heipparallaa! Mulla taas yks oire mikä ollu joka raskaudessa paitsi ensimmäisessä ja tämä ei tosiaankaan niin toivottu oire.. Mulla ollu siis tou hiivasieni tulehdus, ja kestäny aina koko raskauden ja imetyksen ajan. Nyt se taas alko :( Onko kenelläkään muulla ollut? Rasvat aittaa hetken mut taas se puhkee, alkuraskaudessa saa niitä hiivasieni diflucania syyä mut ei siihen mikää tepsi loppuen lopuks hetkenpäästä se on taas ja joo miehenkaa molemmat olemme hoitaneet omalta kohdalta hyvin sen pois ja silti se uusii. Muuten mulla ei oo ikinä ennen ollu tuota hiivasientä.. ?

äitikolmelasta
* Vältä sellaisia ruokia missä on sokeria, oikeata hiivaa, vehnää...
* Älä pese alapäätä saippualla/kuumalla vedellä... Ja sitten kun peset, niin hyvin haalealla vedellä.
* Juo paljon sokeritonta karpaloa ja piimää...
* Vältä voimakkaasti hajustettujen intiimihygieniatuotteiden käyttöä.
* Kosteutukseen voi käyttää esimerkiksi Ceridal-öljyä.
* Käytä ilmavia ja hengittävästä materiaalista valmistettuja alusvaatteita. Vältä liian tiukkoja housuja ja string-mallisia alushousuja.
* Älä käytä jatkuvasti pikkuhousunsuojia. Terv. entinen hiivakroonikko... ps. mulle auttanut nää kotijutut.

Muuta:

Ajattelin tehdä teille pientä Gallup-kyselyä... (tykkään udella siis...)

Yrityksestä:
Mikä yrityskierto tärppäs?
Yritittekö joka päivä, joka toinen päivä, sattuman varaisesti vai harvoin (pupuilu)?
Oliko sinulla käytössä kotikonsteja mitkä parantavat raskauden mahdollisuutta? (Esim. greippimehu, punaviini jne.)
Mikä dpo/kp plussasit?
Oliko tämä tärppi kierto jotenkin erilainen, jos oli niin miten?

Odotus:
Haluatko tietää sukupuolen?
Kumpaa jännität enemmän np-ultraa vai rakenneultraa?
Kumpaa toivot, tyttöä vai poikaa?
Oireet?

+ Minkälainen elämäntilanne teille on yleisesti? (työ, asunto, parisuhde, terveys)

Yhteistyössä