Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Luklu; alle kahden vuoden väleillä kaikki 5, ei siis tuplia:D Tosin kahdesti on tuplia yritelly, mutta esim. viimeksi 5:ttä odottaessa, toinen sikiö ei lähtenyt kasvamaan vaan valui vkolla 8+ pois, varhaisultrassa tämä siis todettiin. Onneksi toinen, eli toi meidän kuopus :heart: jatkoi loppuun asti. Sama oli ekassa raskaudessa. Mulla on äiti kaksonen, eli riski kaksoisraskauteen löytyy läheltä.

fossiili, minä en taas näkisi itseäni kahden lapsen äitinä:D, tykkään kun on vilskettä ja iso perhe. Varmaan johtuu siitäkin että itsellä on kolme sisarusta, ja samoin miehellä. Meitä on moneen junaan:)
 
Äh, munki eiliset romaanit oli kadonnu, ihan pepusta!!!

En taida uudestaan jaksaa kaikkea kirjottaa, mut sanompa vaan Fossiili mee ihmeessä sinne pelireissulle. Ite oon ainaki vielä jatkanu lenttiksen pelaamista sarjatasolla ja aion edelleenki jos vaan kykenen ja sitä ei multa kielletä :) se on mulla ainaki niin henireikä joukkuekavereineen, et en luovu siitä, ennenkö tarvii...ainut este treenaamiselle on vaan näin keskiviikkoisin kymmeneen saakka kestävät treenit, oon siihen aikaan jo ihan kuutamolla ;)

YTHS:llä ainakin täällä helsingissä tekevät perus lapsettomuustutkimukset (jotka siis meillekin jo aloitettiin) ja olisivat sitten pistäny eteenpäin naikkarille lähetteellä...onneksi ei tarvinnu :)

Voi oksetus!!! tänään oli NIIn tuskainen työpäivä että huhhuh!
 
Sinnuli Voi kauhistus.. teillä on sitten autokin täynnä istuimia =) heh, menee tovi lähtemiseenkin, kun nyt jo tuntuu toi kahden sitominen, että menee ikuisuus.. no näin ne asiat on suhteellisia =)

Mä luulin itseasiassa aika pitkään etten saa lapsia.. musta jotenkin vaan tuntu siltä. En tiedä miksi, koska koskaan en ollut yrittänyt edes saada, joten en tiedä mistä moinen ajatus johtu.. Ehkä siitä, että olin jotenkin psyykannut itseni siihen mielentilaan kun olin "parhaat vuodet" sinkkuna ja usko aviomiehen löytämiseen alko jo hiipumaan.. Kai sitä sit jotenkin alitajusesti rupesin asiaa miettimään etten sais lapsia.. en tiedää.. No mut sen jälkeen kun ensimmäisen kerran tulin raskaaksi niin jotenkin se kolme lasta tuntu sopivalle määrälle.. Ja tämä on nyt kolmas ja näin ollen myös tätä laatua viimeinen =) No saapahan joskus ruveta sitten elämään "omaakin" elämää ;)

Mulla voinnit on nyt oikeestaan oiekin hyvät, ei oloja tai nippailuja.. turvottaa vatsaa vaan.. siis kun ois kolmannella kuulla....

Nii siitä piti vielä mainita, että aluksi päätin, etten kerro juur kellekään raskaudesta vielä, mutta oon niin armoton hölösuu ja tietenkin ilonen asiasta, että yllättävätkin tahot jo tietää =S No toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun, niin ei tarvii perua sanojaan myöhemmin =/
 
Mä en tajua kuin nyt noin neuroottinen oon jonkun testin takia. Ei mulla esikoisestakaan mitään vahvoja viivoja alussa tullu. Dpo13 herkällä testillä just ja just haamu. Kai sitä raskaushormonia tosiaan virtsaanki eritavalla erittyy eri ihmisillä. Muutenkin mietin välillä, että voiko äidin koko vaikuttaa siihen, miten voimakkaasti se raskaus näkyy? Mä olen tämmönen jättiläinen, että pituutta on 182cm ja painoakin 90kg... :p ...niin jos se pieni alkio mikälie siellä jotain raskaushormonia saa aikaan, niin jotenkin luulis että jollain 50-kiloisella se näkyis paremmin virtsassakin kuin tämmösellä jätillä, jossa tätä massaa on enemmän, mihin liueta. :p Vai oonko ihan pihalla.

Tänään siis taas hyvä päivä. :) Aamun testi tummui vielä testiajan jälkeen ja olot on ollu taas sellaiset että kyllä siellä tapahtuu. :) (siis tissikipu on aivan hirveetä välillä portaita esim kulkiessa...)

Varhaisultran ajattelin varata YTHS:lle. Kun siellä oon ollu Clomi-seurannassa, niin se gyne sanoi, että voin tulla varhaisultraankin. :) Esikoisesta kävin siellä vielä varmistamassa sukupuolenkin rv26. ;) Taitaa olla aika paljon vaihtelua noissa YTHS:n käytännöissä ihan lääkäristäkin riippuen.

Jos tästä nyt tosiaan jotain tulee, niin ikäeroa tulee melkein 4,5vuotta. Kyllä me vähän pienempää ikäeroa oltiin ajateltu, mutta ei aina mee niinku toivotaan.

Kertomisesta... Esikoisesta kerrottiin sukulaisille ja ystäville varhaisultran jälkeen, kun siellä vahva syke oli nähty. Nyt ajattelin, että ainakin samaan odotan, mutta ehkä jopa np-ultraan. Tai ehkä kokeilen, että missä vaiheessa ne huomaa. :LOL: Tai siis kaksi mun tosi läheistä ystävää tietää, mutta tiedän, ettei ne vuoda sitä eteenpäin. Ne vaan on ollu mulle aikamoisia tukipilareita, kun on vaikeita hetkiä ollu kuukausittaisten pettymysten kanssa, niin eihän ne ekan testipäivän tyhmää hymyä voineet olla tunnistamatta.:saint:

Mä olen aina ajatellut, että kolme olis hyvä lapsiluku, olis kuitenkin lapsia, mutta ei tarvii bussilla ajella. ;) Mutta kun tän toisenkin tekeminen on ollu niin vaikeaa, niin voi olla että jos se syliin asti saadaan, niin voipi olla että kolmatta ei enää yritetä. Gyne mulla joskus sanoi, että voin lähes huoleti olla ehkäisyttä lopun ikääni (kun niin heikkoa luomuraskautuminen), joten saattaa olla että näin ollaankin sitten toisen jälkeen ja jos kolmas tulee niin saa tulla. No, ne ei oo tän päivän mietittäviä. :LOL:

Nyt koitan vaan nauttia siitä, että oon toistaiseksi raskaana ja olot on sen mukaiset. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mä nyt päätin kumminkin jättää sen pelireissun väliin, ku siellä kumminkin stressaan asioita ja saatan oksennella pitkin pelikenttää :D. Voishan siinä toisaalta olla etua meille, kun vastapuolen pelaajat liukastelee :LOL:

On se ihmiskeho kyllä ihmeellinen, että jotkut raskautuu jo pelkästään vehkeen näkemisestä ;) ja joillakin se tosiaan ottaa aikansa. Onhan mua joskus ärsyttäny ihan älyttömästi se että kaverit ympärillä vaan porsii ja meillä se homma on niin hankalaa. Siis siinä mielessä meillä on asiat hyvin, kun kumminkin pystyn raskautumaan, mutta kolme viimistä ei oo sit jaksanu loppuun asti :(

Mulla on yx kaveri ja niillä oli melki 7 vuotta yritystä takana, testeissä kävivät ja mitään ei löytyny kummastakaan. Siitäkään huolimatta mitään ei tapahtunu ennen ku viime keväänä, kun sitten vihdoin raskautu. Niillä ei mitään hoitoja missään vaiheessa ollu. Ja nyt niillä on 3kk:n ikänen tyttö :heart:. Synnytyksessä sitten kätilöt ihmettelivät miten oli kovin endometrioosinen tapaus tää kaveri, ja että kuinka on edes tullut raskaaksi. Että näinkin voi käydä :)
 
Hei kaikille!

Olen pitänyt hiljaiseloa täällä, lueskelemassa olen käynyt. Meille tämä raskaus tuli yllätyksenä, on vähän ollut sulattelemista.. Toki tästäkin tulee yhtä rakastettu kaikesta huolimatta :) Olin jo vähän asennoitunut,ettei lisää lapsia tule, mutta elämä yllättää :D
Tulen aktivoitumaan täällä np-Ultran jälkeen, sitten ei ole pelkoa vaikka tutut tunnistaisikin. Ensin haluan sisäistää itselleni tämän asian :D
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekään. :) Luulenpa että kovinkaan monelle ei tule yllätyksenä kunhan asiasta saavat kuulla. Niin moni on jo pitkään kysellyt että vieläkös te kolmannen... Vasta np-ultran jälkeen ollaan näistä aiemmistakin kerrottu, niin sama nytkin. Ellei joku sitten jo aiemmin arvaa. :)

Käytiin tänään kirpparilla kierros, monessa pöydässä oli pikkuvaatteita, mut ei kyllä yhtään tehny mieli ostaa! Ei niinku pienintäkään värähdystä! Täysin kylmästi pystyin ohittamaan ne pöydät, vaikka normaalisti oisin ollu ihan polvillani. :O Oiskohan joku itsesuojeluvaisto, kun näin alussa vielä tämä raskaus?

Muuten on kyllä olo kuin jossain usvassa kulkisi. Ihan hirvittää tuolla liikenteessäkin kun ajatukset ja tarkkaavaisuus ei kestä kasassa. Tänäänkin vaan tuijotin yhtä tien ylittäjää, mutta ei kyllä minkäänlaista reaktiota että olisin pysähtynyt! Onneks se mies oli skarpimpi kuin minä! On koko ajan sellainen höhlä olo: paleltaa ja hikoiluttaa, pää tuntuu raskaalta, ajatus ei juokse, tavaratat putoilee käsistä, pikkuasiatkin hermostuttaa/huolettaa, yöllä painajaisia, herään aamulla kauhean aikaisin... Nolottaa ihan kun kerhossa eräs uusi paikkakunnalle muuttanut äiti ihan selvästi yritti tutustua, mut minä palikka vaan vastasin parilla sanalla. Ei todellakaan ollut tarkoitus olla töykeä, mutta pää vain löi tyhjää. :ashamed: Sama kun käytiin kahvilla, ihmettelin miksi yksi ihminen näytti niin tutulta, en vaan millään saanut häntä mieleeni (tajusin vasta jälkeenpäin), vaikka ois todellakin pitäny tunnistaa! Hän selvästikin tunnisti minut ja ilmeisesti oletti että minäkin tunnistin hänet. Ohhoh. Toivottavasti tämä sekoilu menee pian ohi. Ainakin ennen kuin työt alkaa!

helmikoo 5+3
 
Synnäriksi voi mulle merkata koti/ vas!

KERROTAAN vasta viikon 12 jälkeen yleisesti,kolme parasta ystävää tietää jo! Kun 12 viikkoa tulee täyteen oli minun tarkoitus saada tulokset syövästäni,joten ihmiset osaa niitä silloin kysellä. Niin sitten pitääkin vastata että ei tule tuloksia tulee vauva :Dsaattaa ihmiset järkyttyä!

Tämä oli tosiaan iloinen vahinko! Mutta jokatapauksessa nelosta olisi alettu pukkaamaan heti kun terveen paperit olisi kädessä.... vaan toisin meni!

Ja jokaista lasta ennen olen saanut keskenmenon ja jokaista on yritetty yli puolivuotta! Joten en ole uskoa silmiäni että minäkö raskaaksi vahingossa ja ilman pitkää ja raskasta kuumeilu osiota!

Onnea uusille plussanneille!

Omanapa: alavatsan nippailua ja turvotusta... olen aika hoikka ja olen kanssa miettinyt että koskahan maha jo alkaa näkya kun kyseessä on kuitenkin neljäs...? Kolmaskin näkyi muistaakseni jo niskapoimun aikaan aika hyvin jo...no löysillä vaatteilla mennään siihen asti!

PERHEEN KOOSTA, minä taas haluaisin niin monta lasta kuin kroppani suinkin kestää! Vielä ei ole ollut mitään miksi ei kestäisi. Synnytykset ja odotukset helppoja!
 
Heippa kaikille!

Täällä yksi uusi ilmoittautuu varovasti porukkaan mukaan :) PG plussatesti tehty 2.2. ja tänään digi tuloksella 3+. Oman laskun mukaan viikkoja ois kasassa tänään 4+5. Ikää on 33 v./LA 9.10./KOS/2. lapsi . Jos kaikki menee hyvin, ikäeroksi tulisi vajaa pari vuotta. Vielä ei kerrota kenellekään, varmaan sitten np:n jälkeen. Oireita ollut pieni väsymys, ajoittainen palelu, ajoittainen huimaus. Toivottavasti säästyn tässäkin raskaudessa pahoinvoinnilta.
 
Mä taidan liittyä sinne fb-ryhmään sitten ens maanantain jälkeen, jos/kun varhaisultrassa löytyy pienen syke. :)

Me ollaan kerrottu lähimmille ystäville raskaudesta ja molempien perheelle, lukuunottamatta mun isää kun en oo sitä nyt nähny, en viitti vaan puhelimessa tokaista. Ehkä sit ultran jälkeen :) Ja huhuja kuulemma jo pyörii, mutta eipä se mikään yllätys ole kun molemmat ollaan pieneltä paikkakunnalta kotoisin niin pikkulinnut lauleskelee liiankin kanssa. :/
Esikoisestakin kerrottiin heti plussan jälkeen lähimmille, ajatuksena se että vaikka olis menny kesken, ni kyllä ois saanu senkin tietää.

Täällä turvotus on ollu nyt ihan kauheaa!! :O Aamulla maha oli ku olis jo pitkälläkin raskautta, kuvakin piti ihan ottaa :D En nyt mikään langanlaiha ole mutten mikään pyöreäkään, niin tuon massiivisen turvotuksen kyllä todellakin huomaa.. Eli pitkään tätä ei salailla ulkopuolisilta jos meno jatkuu tämmöisenä :D

Laalan testi on kyllä ihan selkeä plussa :heart:
Hassel, täällä pidetään peukkuja että kaikki on hyvin!!

akkiiR 5+6, huomenna poksuukin uus viikko :heart:
 
Kiitos taas peukuttajille. Ihana kun jaksatte tsempata. Kävin päivystyksessä, mutta oli täysin turha reissu ja täytyy sanoa taas tk:n toiminalle muutamat ärrällä ja peellä yms alkavat voimasanat...
No käytiin sit tosiaan apteekin oma hakemassa ja tein sen vaikka nyt tuleekin jo ihan siteeseen asti ruskeeta vuotoa. Kyllä siihen ihan "kunnon" viiva tuli, mutta ihan liian haalea näille viikoille. Kuopuksesta oli jo viikko sitten tehdyssä testissä samalla testillä testiviiva kontrolliviivaa paljon vahvempi.

Sinnuli miten sulla se kaksosraskaus meni kesken? Muistatko oireet yms? Itse mietin, että olisko vielä mitään mahdollisuutta, että sieltä toinen tulis vaan pois...Kun mä aattelin alussa että voisko olla kaksoset. Tietty toi hormonimäärä ei tuo tätä, mutta oireet multa ei ole ainakaan kokonaan hävinny ja kohdunkaulakin on kiinni ja kiintee edelleen. Tää on kyllä ihan peestä taas....

Tulis nyt sit kaikki vaan pihalle ja äkkiä niin pääsis jatkaa elämää ja uuteen yritykseen.
 
Hassel tuo epätietoisuus on ihan perseestä, jos saan suoraan sanoa... Mulla kax viimestä km:a alko suoraan kirkkaalla vähäisellä vuodolla ja hetken päästä alko kivut/runsas vuoto ja sillon tiesin että menoa on. Ensimmäinen km oli keskeytynyt keskenmeno eli oli vaan sammunu. En halua pelotella mitenkään, vaan kertoa omista "kokemuksista".
Esim. mun toisella siskolla oli ollu aika paljonkin verenvuotoa alkuraskaudesta ja se oli ollu hematooma(?)
 
Fossiili, joo. Mä onneks ehin eilen jo henkisesti valmistautua tähän eikä enää kovin harmita vaikka keskenmeniski. Onneks kuitenki näin aikasessa vaiheessa on niin ei harmita niin paljon. Juu, mulla on kans ollu kahessa raskaudessa näillä viikoilla ruskeeta tuhrua, mutta ei sitä näin paljon ole tullu. Kun en vaan muista miten oireet meni niissä ja sitten siinä joka näillä viikoilla meni kesken.

Katellaan katellaan...
 
Hassel , mulla oli viime raskaudessa ruskeaa vuotoa vkolla 7+. Olin varma silloin että kesken meni kun selkää juili myös. Varasin yksityiseen neuvolaan silloin ultran jonne pääsinkin heti. Ultrassa näkyi kaksi pussia, jossa toisessa oli vkoja vastaava sikiö ja toisessa näkyi jotain, mutta ei elämää. Kätilö meinas että toinen oli heti alussa alkanut surkastua. Tämä on kuulemma tosi yleistä, mutta esim. Oysissa viitattiin kinttaalla kun kysyin asiasta, ja sanoivat että tuommoseen ultraukseen pitää suhtautua varauksella, mutta onhan mulla silmät päässä ja sain kuviakin missä näkyi kaksi sikiöpussia.

Toivotaan parasta sinullekin :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Hassel Tuntuu niin pahalta sun puolesta.. Voimia kovasti! Kumpa kuitenkin toivoa vielä olisi. :hug:

akkiiR Täälläkin on yksi turvonnut. Voi mahoton! :LOL: Mulla on ihan ylipainoakin, mutta sen huomaa silti ihan selvästi.. Apua! :D

Me aiotaan kertoa niille, jotka ei vielä tiedä, siinä 12 viikon kieppeillä, kun keskenmeno-riski on pienentynyt olellisesti. Meillä kun oli se 15kk yritystä, niin niiden lapsettomuuteen määrättyjen lääkkeiden yms juttujen kertominen oli jo luonnollista muutamalle hyvälle ystävälle ja toki molempien vanhemmille. Nämä edellä mainitut siis tietävät tästä plussauksestaki siis! :)

Lapsimäärä meillä tulee olemaan siinä kolmen kieppeillä. Itse haaveilen toisinaan isommastakin katraasta, mutta pelko on niin suuri, että nyt toivotaan ainoastaan tämän kohdussa köllivän Murusen jaksavan loppuun saakka. Keskenmenoja mulla ei ole ollut, mutta silti kaikki pelottaa. Kaikki on niin uutta ja ihanaa, että pelkää joutuvansa tästä luopumaan! :|

Omanapailen sen verran, että tein eilen illalla pc-testin (dpo20) ja viivat olivät hiukkasta vaille tasavahvat. Toki testin tein vain tunnin rakossa olleeseen virtsaan. Nyt aamulla sitten viimein ne tasavahvat sain ja ehkä jopa hiukan vahvemman viivasen kontrolliviivaan verraten. Olen niin onnellinen! :heart: Ja en tosiaan usko vieläkään tätä.. Vaikka merkkejä kyllä on riittämiin: koon isommat, kipeät rinnat ja erityisesti nännit, alavatsan nippailut, himo suolaiseen, ällötys makeaan ja ihan jäätävän turvonnut alavatsa. ;)

Hopeakissa ja Murunen 5+0 *poks* <3
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Saako tänne liittyä? Kaipaisin juttu seuraa, kun tämä raskaus on niin salainen vielä... :) Siis ensimmäinen lapsi tulossa, eilen olen testannut ensimmäisen haalean plussani... huomenna pitäisi vielä tulla digitestit... 2 vuotta yritystä takana, oli melkonen yllätys!! :heart: Laskurin mukaan LA on 18.10. Muuttuu varmaan kun pääsee np-ultraan. Ollaan varovaisesti hirmun onnellisia täällä! Ei vaan uskalla vielä kauheasti iloita.... :-/
 
Siis munki tekee mieli oikeesti huutaa kaikille et me ollaan kahden vuoden jälkeen onnistuttu oikeasti... mut malttia malttia... nyt tuntuu vaan et aika menee helvetin hitaasti.... :) Ajattelin ens viikolla soittaa neuvola-aikaa... testaan vielä muutaman päivän... Ootteko te muut soitellut jo? :) jänskättää!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Onnea Mymmeli ja tervetuloa joukkoon!

Vielä tuosta kertomisesta. Mun äiti sano toisen km:n jälkeen että hän ei halua että hälle kerrotaan kovin aikasin. Ja enhän minä sitten uskonu vaan kerroin sitten vu:n jälkeen ja siinähän kävi sitten miten kävi. Ehkä mä tällä kertaa uskon ja olen kertomatta, huomatkoon itte :LOL:

Kun mun toinen sisko ootti muistaakseni viimestään, nii porukat lähti lomalle ja äiti sano että mitään raskauteen liittyvää ei saa kertoa kun hyö on lomalla, ei varsinkaan huonoja uutisia. Ei halunnu pilata lomaansa. Äiti on joittenkin asioitten suhteen ehkä himpun verran hysteerinen, mutta silti niin rakas :heart:
Nii no, äitin hysteria vauva-asioihin juontaa kyllä juurensa about 8 vuoden päähän. Mun nuorempi sisko oli sillon raskaana ja joskus viikoilla 25 sillä alko kovat kivut. Ei muuta kun sairaalaan ja tutkimuksiin, jossa todettiin että vauvan aivot ei ollu kehittyny. Ja hää joutu sit synnyttää :(. Oli kova paikka kaikille, lääkärit oli vähän sitä mieltä että oli Foolihapon puutetta. Nyt systerillä on kolme tervettä lasta ja tämä yksi enkelilapsi :heart:. Ja siis tuosta foolihaposta äiti jaksaa muistuttaa koko ajan :)

Jaaha, jospa sitä pehkuihin joutas :)
 
Niin ja tosiaan, joku kirjottiki niistä "veltoista vatsalihaksista" tms, niin sama oire täälläki! Ihan hassua, ku tuntuu, että olis muka jotain raskasta tehny, vaan kyllä ne muista syistä nuin hassun oloiset on. :heart:
 
Veltot vatsalihakset löytyy täältäkin :)

Ystäväni mainitsi viime syksynä esikoistaan alkaessa odottaa, että kyllä nainen tirtää, että siellä jotain on... Koko ajan tuntuu. Minä ihmettelin kovasti. Esikoisesta en muista semmoista ollenkaan. Nyt mielipiteeni vaihtui ja tuntuuhan se! Kokoajan on nyrkin kokoinen alue sektioarven yläpuolella, joka vain tuntuu. Välillä tekis mieli hieroa se pois, välillä on kiitollinen, että se tuntuu. Nivusten viiltely siihen vielä lisäksi ja pieni alaselkäsärky.

Onpa ihana päästä tänään bailatinoon, liikkumaan. Toiv. Jaksan mennä. Bodypumpissa ruukaan myös käydä pari kertaa viikossa. Sitä kyllä nyt harkitsen hetkeksi vaihtaa vaikka tanssilliseksi jumpaksi.
 
helmikoo kuulostat kyllä todella hajamieliselle =) Ymmärsinkö oikein, että olit siis auton ratissa ja et tehnyt eletäkään jarruttaksesi tienylittäjälle? Hui! Vaarallista! ootko menossa siis töihin takaisin tässä välissä vai mikä tilanne?

Hassel Etkö sä saa tk:een varhaisultraa? Tai miksi et menisi yksityiselle?? Minä ainakin tilanteessasi menisin. Tietämättömyys on PAHINTA!

Mymmeli87 Paljon onnea! Kauan olette saaneet yrittää. Onneksi nyt on tärpännyt! =) Mulla on neuvola jo varattuna, mutta se on pojan neuvolan kanssa samaan aikaan.. Soita vaan neuvolaan jo, se on mukava tunne =)

Omat olot pysyny samoina.. Ei lisättävää..
 
  • Tykkää
Reactions: mymmeli87
Onnea ja tervetuloa uusille! :flower:

Siis mä ajattelin, että oon jännittäny tätä raskautta niin paljon, että sen takia on vatsalihakset kipeät... mutta siis teillä muillakin on? :D Hassua.

Jännää miten oireet menee, mulla tissien kipeysaste vaihtelee aika paljon päivänkin aikana, välillä aina nippaa tai on jotain painontunnetta masussa, mutta ei niin kauheasti. Koko ajan pissattaa, parin tunnin välein saa käydä vessassa.... Eilen oli kans jo pakko vetästä kahden tunnin päikkärit. Esikoinen (3v9kk) leikki vieressä iPadilla ja mä nukuin. :p

Olen ihan tyytyväinen näihin suhteellisen vähäisiin oireisiin, ei mulla esikoisestakaan paljoa mitään tuntunu paitsi sitten, kun alkoi todenteolla oksettamaan. Senkin voisin oikeastaan jättää väliin, en haluais oksennella töissä... :saint: Oon tehny varsinaisen työn lisäksi jonkun verran sijaisuuksia kouluissa ja lisää sijaisuuksia on kuulemma tulossa, eikä olis kovin kivaa alkaa oksentamaan aamutunnilla luokan edessä. No, aika näyttää, miten menee. :) Näähän on ihan raskauskohtaisia samallakin äidillä.

Fb-ryhmään voin liittyä sitten, kun on syke nähty tai kuultu.

Hasselille tsemppiä, epätietoisuus on kamalaa, varsinkin kun siihen liittyy vuotoa. :hug:

ja ps. Mä en aio tehdä enää yhtään testiä. En halua stressata viivan vahvuuksia, kun nyt on ainakin viiva vahvistunut. Toistaiseksi raskaana, ja aion yrittää nauttia siitä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä