~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Miulla ei täytetty masennustestiä, vaan kysely mahdollisesta perheväkivallasta. No, ei meillä onneksi sellaista ole, jos ei ole masennustakaan.

Me ollaan reissattu nyt 3 v 8 kk kaksosten kanssa todella paljon. Ensimmäinen reissu tehtiin Dubaihin, kun ne olivat 3 kk. Huhtikuussa käytiin Thaimaassa ja nyt alkukuusta Jenkeissä. Äippälomalla lähdetään kuukaudeksi jonnekin lämpimään. Minusta on helppoa matkustaa pienten kanssa.

Minua vaivaa unettomuus. Tämä kuumuuskin haittaa tietenkin. Ihana kun viilenee ainakin väliaikaisesti.

Maanantaina pääsen vihdoin rakenneultraan. Nyt liikeet tuntuvat kyllä hyvin ja vatsa kasvaa vauhdilla.

Discovery 19+5
 
Heilo kaikkia juustoja voi syödä hyvillä mielin kuhan ne on tehty pästöroidusta maidosta, suurin osa kaupan tuotteista on pästöroitu. Muut pitää kuumentaa ennen syöntiä.

Masennustestistä
ei oo tullu vastaan neuvolassa esikoisen aikaan, eikä ainakaa vielä tässäkään raskaudessa. Voi tosin olla etteivät katso aiheelliseksi et täyttäsin sen.

Menhit ja Mr. Hyde 20+0 :heart: :heart: :heart: *POKS*
 
Heippa!
Kultasiipi Mua närästi edellisessä raskaudessa jo viikoilla 12+3!ja se vaan paheni loppua kohden.Sit se alkoi mennä siihen ettei voinu yöllä ees kylkeä kääntää kun alkoi silloinkin korventaa.Rennietä kului paketti jos toinenkin,auttoi aina vaan hetkeksi.Nyt ei ole vieläkään närästystä joten oiskohan tosita sukupuolta tulossa...??Sitähän sanotaan että jos raskausaikana närätsyää niin lapselle kasvaa sillon tukkaa...MEillä synty lähetestulkoon tyttö...jo´lla tosin oli 1 pitkä hius takaraivolla,liekkö se sitten häirinnyt :LOL:

(.) Oli on nyt mitä loistavin,saín nenäsumutteen allergiaan ja nyt pystyy jopa jo olee pihalla aivastamatta ja kusematta housuihin!!Nyt alan vasta nauttia tästä kesästä!!

Turvotusta on havaittu täällä...Jouduin ottaa kihlasormuksen pois kun se alkoi kiristämään.Voipi olla että nää helteetkin tekee oman osuuden turpoamisesta.Mulla on muutenkin sormet kun 5 k*rpää eli ei kovin sirot sormet...

Pitäs alkaa pakkaamaan ja suunnata kohti mummolaa helsinkiin.Ja huomenna laatuaikaa kahden miehen kanssa,mummo hoitaa esikoista.Ja samalla napsahtaa 1 vuosi lisää plakkariin...

Mut nyt pakkaus puuhiin niin päästään lähtemään esikoisen päikkäreiden aikaan!!Hyviä vointeja kaikille!

H+ pulla 17+6
 
Hei taas pitkasta aikaa!
Tulin tanne kertomaan tytto uutisista kun ei muille viela kerrota! :) Oli ihan tytto olo alusta asti mutta en uskaltanut ajatella etta olisi tytto, ensimmainen kun on poika. Jippii! :) Olisi poikakin tietenkin ollut tervetullut ja ihana mutta hyva nain. Ultrasa kaikki hyvin, leikki varpaillaan eli notkeutta ainakin loytyy, potkut tuntuu jo selvasti. LA kai nyt 14.10.10, en muista mika alussa oli. Siina joskus kuitenkin.
Matkustamisesta sen verran etta vauvan kanssa pitaisi olla ok, lentoyhtiot hyvin ymmartavaisia yleensa. Meilla olisi tarkoitus matkustaa maapallon toiselle puolelle eli n 24 tunnin lennot jo joulukuussa, enemman jannittaa tuo silloin 2,5 vuotias poika kuin vauva.. Viimeksi kun tuon matkan tein niin poika oli 10kk ja kovasti kaikki auttoivat, sai keitettya vetta ym kun tarvitsi ja vaippoja ym. ja kaukalo missa nukkui.

Buggie ja kirppu 19+ jotain
 
niin sellaista viela etta kavin kurkkaamassa mika LA oli alussa ja se oli 12.10.10, jatetaan se vain kun turha sita tassa vaiheessa on muutella. Eiko se ensimmainen ultra kuitenkin ole tarkin? Tulee kun on tullakseen! :)

Eli
Buggie ja kirppu 19+4
 
Huomenta likat! täällä aurinko paistaa vaikka niiiin luvattiin sadetta ja kylmää :)

kiitos kaikille matkailuasiaan vastanneille!!nyt tarvii sit vaan alkaa selailemaan noita kuvastoja ja vertailemaan..

juustoista: suomessa valmistetut juustot on kaikki pastöroidusta maidosta tehty,se on ihan laissa. Pehmeät juustot;feta,tuorejuusto,aurajuusto,suositellaan kuitenkin kuumentamaan 75 asteeseen.ite oon huoletta ruuanlaitossa käyttäny.fetasalaatia tekis kauheesti mieli mutta emmin vielä..

huomasitteko,että elokuisiin on jo syntynyt vauva!? Viikolla 26+ ...oli pienestä kuvakin.voi kun oli söötti :)kauheeta tällai "vaklata" ..tulee ihan rikollinen olo vaikka varmaan on ihan sallittua :D


Emmabella und kleine mädchen 21+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mintukas:
Siis auttakaa! Liityin siihen fb-ryhmään enkä mä tollo ymmärrä, miten sen nyt löydän mun fb-sivuilta? :ashamed:
Kirjota hakuun Lokakuun Lapset 2010 :) Tai sitten jostain sieltä kaivat ne sivut, joihin olet liittynyt...

Emmabella: Menen tiistaina neukkuun niin siellä kattotaan ne tulokset...

Niin kauhee kasa tekstiä, että en jaksanu kaikkea lukea... :ashamed:
Mutta hyvää lauantaita kaikille ja voikaa paksusti! B)

Lara- ja Nuna rv22+2
 
Mä tein salapoliisin työtä Emmabellan vinkistä.. Eksyin sitten heinäkuisiin kun sielläkin on syntyny yks vauva... Se vaan oli hiukan outoa, että kyseinen odottaja ei oo sen jälkeen kirjottanu tänne mitään?? Ei kai oo sattunu jotain kamalaa... :( Se odottaja on siis Heinäkuisista ja nimi oli Kausa, se sai tosi pienen tytön 17.4...
 
Niin tosta Kausasta, mie aattelin et ei oo aikaa eikä haluja välttämättä kirjoitella kun aika varmaan aika pitkälti menee keskolassa juostessa, ja myöskin jostain muualta varmaan saa semmoseen tilanteeseen parempaa vertaistukea. Toivottavasti kaikki ois kuitenkin kunnossa..
 
Pikainen poksuminen ja kiireesti nauttiman viimeisestä aurinkoisesta illasta. Huomiselle uhkasi jo sadetta tänne Tampereen suunnalle. *hmph*

Olin tänään ajelemassa motskarilla reilut pari tuntia ja eipä oikein tuo masu-poju tykännyt metelistä ja tärinästä. Ajan siis Harley Davidsonilla. Joten pauketta ja tärinää riittää. :p Luulenpa, että viimeistään kesäkuun lopulla on jätettävä tuo harrastus tältä kesältä. Nyt jo ajoasento painoi mahaa. Mutta vuoden päästä sitten sitäkin suuremmalla innolla taas tien päälle!! B)

Eipähän nyt muutakuin POKS
Nappula-10 19+0
 
Nonniin. Nyt on viikko siivottu ja kuokittu mökillä ja paluu arkeen on nurkan takana. :'( Selkä ei meinannu aina kestää mutta muuten virtaa riitti muille asti. Tosin iltaisin ei tarvinnut kauaa unta odotella kun merellä ulkona touhusi päivät.

Kamala oli lukea Minttu-Maarian kuulumisia. Veti aika hiljaiseksi. En voi muuta kun myös omalta osaltani toivottaa jaksamista.


Myös perlage77, voimia odotteluun.

Ruskettumisesta. Aurinko tarttuu aika samalla tavalla mutta mikä aurinkoihottuma! Meinasi kädet irrota yhtenä iltana. Ja mukana oli tietysti vaan kestineä.

Nyt en millään jaksa kahlata enää taaksepäin mutta kuka puhui siitä Loviisalaisesta liikkeestä? Missä se siellä on? Tai minkä niminen?

Liikkeitä ei tunnu mutta ei kai vielä niin kiire ole. Vaikka ihanaahan se olisi tietää ja tuntea että kaikki on kunnossa.

Sofiia 17+4
 
Täälläpäin vaan helteitä piisannut tääkin päivä. Tosin "enää" 20 asteen paikkeilla mut mun mielestä ihana kun ei oo niin polttavaa. Ollaan oltu koko päivä ulkona, ensin imuroitiin ja laitettiin auto tiptop sisältä ja pestiin sit tietty myös. Siellä kiiltelee pihassa! :)

Neidille laitettiin pikku kahluuallas mut vielä vaatii totuttelemista... Hienohelma :D Tykkää enemmän uimarannalla kahlata ja lapioida hiekkaa.

Innostuin tänään aamulla vähän huuto.netissa noiden pienenpienten poikien vaatteiden kanssa... ups. Tuli vähän klikkailtua sitä sun tätä. Mut tarpeeseen ne on, kun meil tota pinkkiä piisaa. Kaveri jolla on 2 pientä poikaa onneks lupas meille kaikki pienimmät vaatteet heiltä. :heart: Hennesin nettikaupassa oli ihan vähän aikaa sellanen ihana setti, hihaton + pikkupöksyt tekstillä "daddy's little hero" mut ne loppu heti, pöh! En kerenny. Ootteko muut shoppailleet jo paljon pikkuvaatteita?

Nyt lähen tekee salaattia meidän pikku iltapalaa varten, mies grillaa tuolla grillitassuja, maissia ja makkaraa... Nam! Syödään aika usein näin et pikkuneiti on jo unilla, hieman rauhallisempaa... :p

mama-L ja Poikanen 20+5
 
Täälä taas valvotaan. Kurjaa jo näin aikaisessa vaiheessa. Kaksosiltakin valvominen alkoi myöhemmin hankalan olon takia. Nyt ei ole edes sitä. Huomasin muuten, ja mieskin, että kuin paljon kapeampi vatsani on nyt kuin kaksosraskaudessa. "Sivut" ovat ihan normaalit. Maha on kyllä iso. Huomenna on se rakenneultra, jossa toivottavasti selviää vähän tuo painoarviokin.

MInä olen huutanut huutonetistä ja ebaysta yhdet todella isot vaatepaketit. Vaatteita on varmaan liikaakin. Olin antanut jo nuo poikasävyiset ja-tyyliset vaatteet eteenpäin. Vähän erikoisempia nuo amerikkalaistyyliset vaattet. Ihania mekkoja...

Discovery 20+0 (poks)
 
Huomenia!

Kiitos juustovinkeistä :) Fetasalaatin vuoksi tätä kyselinkin, kun näin kesällä sitä tekisi mieli.

Meillä ei ennestään ole vauvanvaatteita, kun tämä tulokas on ensimmäinen. Kovin paljon en ole vielä vaatteita ostellut, jotain pientä on kuitenkin kaupasta ja kirpputorilta mukaan tarttunut. Lähipiirissä on muutama ihminen, jolta varmasti vaatteita ja muuta tavaraa saadaan, joten aivan kaikkea ei tarvitse itse ostaakaan.
Nyt kyllä tekisi mieli ostaa tietyn värisiä vaatteita, kun on pikkuisen sukupuoli tiedossa, mutta ehkä vielä maltan mieleni... Seuraava ultra on 13.7 (kontrolli rd:n takia), niin ehkä sen jälkee uskallan ostaa niitä juuri meidän lapselle sopivia vaatteita ;)

Tänne ei kummempaa, sunnuntaipäivää vietän töissä ja taas poksahtaa viikotkin :heart:

Heilo ja Myttynen 21+0
 
Huomenia kaikille =) Discovery: ikävän aikaisin sulla tuo valvominen alkaa..meinaan vaan että kun tässä vielä on jäljellä tätä rupeamaa :( Toisaalta tuo kesä ja valoisuus meinaa helpommin herättää ja ainakin vaikeuttaa unen saantia täälläkin...saa nähdä koska se aamuyön kukkuminen alkaa, toivottavasti ei vielä kun kumminkin töissä pitäs vaan jaksaa...ja koko kesä :eek:

Sutinaa: jos vaan taloudellinen tilanne antaa periksi niin laita vaan ne pitämättömät pois, jos niitä ei pitäny edellisellä, tuskin kamalasti tulee seuraavallakaan piettyä. Onhan se harmi laittaa pois siistiä ja hyvää mutta tosiasiassa niistä kaapissa ei ole mitään iloa. saa vaan pyöritellä.. anna vaikka jollekkin, laita myyntiin tai vie kierrätykseen.. B) Täällä saatu kaverilta iso kasa pojan vaatteota vaikka tulokkaasta ei olekkaa tietoa sukupuolen suhteen...Minäkin laitoin ison osa jatkokierrolle ja otin ne jotka oli omaan mieleen :D

Rakenneultra ois kesäkuun 2 päivä joten sinne vielä on aikaa, neuvola sitten sen jälkeen. Täällä ne on ottanu neuvolaan koko ajan noin 3 viikon välein. Hemppaa mulla ei ole katsottu kertaakaan sitten niitten alku verikokeiden ja neuvolakäyntikin kestää noin 15min per/kerta ettei siellä kyllä kauaa mene...

Tietoa ja keskustelua siellä kaipais joskus hieman enemmänkin ..kun oon itse ammatiltani sh ja lapsiakin ennestään niin tuntuu et ne olettaa että muistaa ja tietää kaiken, vaikkei se ole sinnepäinkään. Neuvolassa sitä on äiti ja odottaja...ei muuta ;)

Pihahommia ois pitäny tehdä enempikin kun lomaviikko oli MUTTA oli niin ihanan lämmin, jopa tukahduttavaa että ne jäi sitten ehkä puolittain tekemättä...ei vaan jaksanu :eek: No ompahan ainakin jatkoa vielä...nyt sitten loma takana ja jatkuu elo-syyskuun vaihteessa jolloin myös esikoinen sitten (elokuussa siis) lähtee kouluun, aika menee NIIN nopeeseen.

Massu on jo aika ISO, sf mitta 17.5. rv 18 oli 18cm ...

Nyt ulos. mies nukkuu yövuoron jälkeen ja lapset on mummilla vielä tovin joten tuo meidän koiranpentu saa "laatu aikaa" :wave:

eilen muuten kävin ajaan hepalla, ratsastamaan en ole enää uskaltanu noin 2 viikkoon, mites muut heppa ihmiset??? onko täällä? ajaminen vielä onneksi onnistuu eikä tunnu pahalle vatsassakaan...ainakaan koppakärreillä ja tasasessa menossa. :)

Hyviä vointeja ja aurinkoisia kelejä meille kaikille :wave:

Neila rv 18+6
 
Eli lääkäriultrasta sen verran että sieltä ei löytynyt mitään rakenteellista vikaa, pojalla oli kaikki just niinkuin pitääkin olla :heart:
Rakenneultrassa nähdyt ns softmarkerit ei johda lisätarkistuksiin tms. Eli hyvä näin .

Lääkäri puhui paljon ja viisaasti kaiken maailman prosenteista ja mateemaattisista tilastoista, mutta totesi myös että ns suuret ja pahimmat kromosomipoikkeavuudet yleensä näkyvät eri oirein ( esim lyhkäset luut..tms ) tässä vaiheessa.
Harkinnan jälkeen päätimme mieheni kanssa ettemme halua mennä LVP. Prosentit terveeseen lapseen on kuitenkin yli 90 % eikä mitään poikkeavaa ole löytynyt. Emme halua ottaa keskenmenoriskiä. Mikää tutkimus maailmassa ei kuitenkaan takaa 100% tervettä lasta.

Mutta nyt pois näistä ikävistä aiheista ja nauttimaan tästä raskaudesta ja tulevasta kesästä :)
Hauskaa helluntaita kaikille !
 
perlage77, ihania uutisia!! :flower: :heart: :heart: Laitanko poikalupauksen teille listalle?

Fetaa oli meilläkin eilen salaatin kaverina mut en uskaltanut syödä kuin yhden palan ja tuli kauhea morkkis. :ashamed: Jotenkin toi kuumennus nyt vaan on mulla se avainsana kaiken suhteen mitä suuhuni laitan... Vaikka periaatteessa kai kaikki pastöroidusta maidosta tehdyt on turvallisia salaatissakin.

 
Meillä masu-ipana pyörii ku mikäki ja potkii ja myllää minkä kerkii! Taitaa tehdä käännösharjotuksia, kun yhtäkkiä on mahoton epämuodostunu pötsi ;D Anoppi ja miehen sisko pääs eilen näkemään mahan päältä mylläyshetken... <3 Nyt voin sanoa nauttivani tästä raskaudesta!!! :) Toivottavasti kaikki olisi yhtä ihanaa edes muutaman viikon... :)

mama-L: Minä oon ainakin syöny kauheesti fetaa, kuhan on pastöroitu ni on turvallista! :)

Lara- ja Nuna rv22+3
 
perlage77 onnea hyvistä uutisista :heart: !!

mama-L täällä kans yks feta-juuston suurkuluttaja..oon kans vaa kattonu että on pastöroitu!! en etes tienny tuosta kuumennus jutusta :/..napsin välillä vaa suoraa purkista muutaman ja coktailkurkkuja menee kans purkki tolkulla :p ..NAMMM!!!! hullu suolasen himo koko ajan!!

j-22 ja matkaaja :heart: 21+0 (POKSSS)
 
Helluntaita!

perlage77, ihana, etä tuli lääkäriultrassa hyviä uutisia!

mama-L ja Heilo, mäkin oon Laran tapaan syönyt fetaa, mut oon kattonu et se on ollu pastoroidusta maidosta tehtyä. ...tosin yks päivä tajusin, et pistelin poskeeni Lidl:n ulkolaista jätskiä, joka tuskin on pastoroitua. :eek: No, jospa ei ois vielä listeriabakteeri iskenyt. :)

Mä kävin tänään äiskän kaa yhdellä puutarhalla meidän kahden jo perinteeksi muodostuneilla kesäkukkaostoksilla. Nyt on kukkia etu- ja takapihan terasseille ja parvekkeelle. Kiva, kun saa laittaa kesää!

Meidän pikkunen on jatkanut jo neljättä päivää rauhallista elämää. Joka päivä jotain liikkeitä tunnen, mut en läheskään niin paljoa ja kovina kun viikko sitten. Toivotaan, et kaikki on pikkusella hyvin. Kyl se kunnon möyrintä oli mukavaa, kun ties paremmin et kaikki on ok. Huomenna on neuvola, niin pääsee tarkastukseen ja juttelee näistä liikkeistäkin.


Tatara ja tirriäinen 21+1
 
Helluntaita mammat!

Täällä on möksältä kotiuduttu. Ja näköjään juuri oikeaan aikaan, kun Ruoveden ja Tampereen suunnalla on aika sateista tällä hetkellä.

Ihania ultrakuulumisia on onneksi suurimmalla osalla tullut, ja toivottavasti tähän pinoon ei enää huonoja uutisia tulisikaan!! Peukut pystyyn! :)

Perlage77 paljon onnea hyvistä uutisista!! =)

Fetajuustosta.. ja muistakin tuorejuustoista..fetajuustoa olen välillä syönyt pieniä määriä ja jälkeen päin on kyllä vähän huolestuttanut, mutta kaippa se aika huono tuuri pitäisi olla jos noista suomalaisista tuotteista listerian saisi. Oma neuvolantätini on ollut aika ehdoton, kun olen kysellyt juuri homejuustojen ja tuorejuustojen syönnistä. Sanoi, että pastöroiminen ei listeriariskiä vähennä, kun juustoja ei ole kuitenkaan valmistettu normaalisti kypsyttämällä. Tiedä häntä.. onneksi kaikkea saa syödä, kun vaan tarpeeksi kuumentaa ensin. :)

Vauvan hankinnoista Meillä ei myöskään ennestään ole mitään vauvalle, kun esikoista odotellaan. Aika halvalla taidetaan hankinnoissa päästä, kun saadaan sukulaisilta ja kavereilta tavaraa käytettynä..mm. hoitotaso, sitteri, turvakaukalo ja vaunut ostetaan tod.näk. käytettyinä. Pitää tietenkin vielä tarkastaa huolella tavaroiden kunto, että ovat vauvalle turvallisia.
Kun rahaa menee muuten maltillisesti niin voidaan sitten paremmalla omalla tunnolla sisustaa vauvan huonetta ja ostaa jotain vaatetta uutenakin. :) Ja näin noviisina tuntuu, ettei edes tiedä mitä kaikkea tarvitaan niin ehkä sitten ostetaan, kun huomataan mitä puuttuu.

Täällä parina viime päivänä on pikkukaverin liikkeet kunnolla voimistuneet, kun ensin oli pari hiljaisempaa päivää ja jo vähän ehdin huolestua. Nyt mieskin tuntee jo vatsan päältä liikettä tai enemmänkin tutinaa, kun pikkuinen pitää pippaloita yksiössään. :) Vatsakin on nyt parin viikon aikana tullut selvemmin esiin, vaikka oma pömppömaha vähän vieressä hämää.. :) Anoppi jo vatsan muodosta veikkaili poikaa.. :) Masusta rohkenin pari kuvaa laittaa naamakirjankin puolelle viimein..

Puoliväliä ja rakenneultraa odotellen..

Minkuli ja pikkuheppu 19+4
 

Yhteistyössä