~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Minttu-Maarialle :hug:

Ihania uutisia taas kaikilta ultarassa käyneiltä, me käytiin kanssa tänään ultrassa. Oli erittäin ihanaa nähdä poju pitkästä aikaan. Vauva sai oikein kunnon tarkastuksen sillä kätilö oli sitä mieltä että kun kuuluin riskiryhmään ja vaikka tulos oli että kaikki kunnossa, niin vauva pitää käydä läpi kunnolla, pitkään ja hartaasti, oikein kaksi kätilöä tarkasti. Kaikki siis kunnossa täällä. Vauvasta tiedettiin jo että on poika mutta silti molemmat kätilöt esittelivät meille pojan vehkeet :)

Liikeistä, mulla on istukka takana ja olen jo jonku aikaa tuntenut liikeet mutta nyt ainakin viikon verran ne on tuntunut oikein kunnolla. Juippinen treenaa potkunyrkkeilyä, kätilökin kysyi että tunnetko osumat kun ultassa olin ja sitten sain nähdä hidasteetuna kun ensin tuli potku ja sitten nyrkista.

Ilmat on ollut ihan mielettömän ihanat ja niistä on päässy nauttimaan oikein kunnolla kun on oma piha. Kasvihuoneessa kasvaa jo vaikka mitä ja viikonloppuna kävin ostelemassa "hieman" kukkia. Tänään pitki ekaa kertaa leikata nurmikko, mutta se jäi hieman vaiheeseen kun bensa loppui ja mies on laittanut bensakanisterin niin tiukalle että en saanutsitä auki... täytynee jatkaa huomenna.

Uni ja Juippinen 20+6 (huomenna vaihtuu taas viikko)
 
Alkuperäinen kirjoittaja j-22:
nopsaa tulin kiireen keskellä kommentoimaan..
justiina83 "Raskauden aikana tulisi välttää myös eräiden kalojen, kuten sisävesien suurten ja vanhojen petokalojen, hauen, ahvenen, kuhan ja mateen sekä itämerenalueelta pyydetyn yli kolmevuotiaan silakan ja rasvaisten kalojen kuten merilohen ja -taimenen runsasta ja yksipuolista syömistä niissä todettujen korkeiden ympäristösaastepitoisuuksien vuoksi. "
MUTTA kohtuudella voi varmaa syyä melkee mitä vaa..luulisin =)
:D Kalatiskilläkö sitä pitäs ruveta sitten kyselee että paljonkos tällä silakalla on ikää? :D

Me lähetään ylihuomenna sinne ulkomaille ja alko yhtäkkiä ahdistamaan ajatus siitä että anoppi on lähdössä mukaan. :D voi jeeeeeesus, viikko kestettävä! Ihan mukiinmenevä tyyppi se noin niinku yleisesti ottaen on, mutta saadaan aika ajoin varmasti toistemme sappi kiehumaan... Se on vaan sen verran juntti että satasesta vetoo se lähtee kentälle crocsit kintuissa ja haluu paikan päällä joka ilta kiskomaan kaljaa suomibaariin. EIII ihan sitä mitä meikäläinen reissuilla puuhaa :D No, eiköhän ihan mukava matka oo tiedossa! Kunhan mies on siis mun eikä sukunsa kanssa ;)

Mulla on 2 äitiysvaatetta tähän mennessä, henkkamaukalta molemmat. Toinen ihan perus valkonen pitkä trikoopaita ja toinen semmonen valko-siniraitanen lyhythihanen tunika. Semmosii mitä siis voi käyttää ilman masuakin kyllä. Housuja en osaa ees käyttää, oon leggings-mimmejä joten sen suhteen ei tuu ongelmaa! Trikoot kun on venyvää sorttia ;)

Tare 17+5





 
Kävin tänää labrassa hepatoosi epäilyn takia... Sitten huomasin ihottuman käsissä, joten toivon, että on jotain muuta... Neuvola ens viikolla...

Oletteko ruskettuneet herkemmin raskaana?
Mä olen jo ihan tumma, vaikka oon ollu auringossa saleen vähemmän ku koko viime kesänä ja sillon en ollu lainkaa ruskee...

Lara- ja Nuna rv21+6
 
Hyviä ultrakuulumisia täältä!

Käytiin tänään rakenneultrassa ja terveennäköinen pikkuinen masussa oli. Paljon oli kasvanut edellisestä käynnistä. Painoarvio oli 420g. Kätilö kertoi mukavasti kaikista elimistä, mitä tarkasteli ja laski tiukassa nyrkissä olevien sormien rystysetkin. Lopuksi se kysyi, onko meillä kysyttävää. Sanoin, et voitais me itse yrittää kurkkia, kumpi on tulossa, mutta hänen ei tarvitse sitä meille kertoa. Näytti sitten kuvaa ja sanoi, että tuossa se nyt kokoajan näkyy. (Hmmm... Tarkottikohan se "sitä" vai sukupuolta yleensä :) ) Me ei saatu kuvasta oikein selvää, joten sukupuoli saa jäädä loppun asti yllätykseksi. :D Poikaolo meillä edelleen on...

Mahan vihlontoja on joillakin teistä ollut. Mullakin vihlo tänään ultrasta kotiin tullessa autossa mahaa, mut kerran ne ei liity mulla ainakaan supistuksiin, niin ajattelen niiden liittyvän mahan kasvuun.

Hauska, miten kovasti pikkunen on ruennut liikehtimään masussa. Pitkin päivää tulee jaksoja, jolloin mahassa möyritään kunnolla. Jännä on myös, että viikon sisään olen alkanut tuntea liikkeitä myös yöllä ja aamulla, kun heräilen tai nukun koiranunta. Ihanaa, kun tietää pikkuisen olevan kunnossa!


Tatara ja tirriäinen 20+4

 
Huomenta pöytään!! :wave: :D

Tänään on sitten se kauan odotettu ultra!! JEE!!

Eilen soittivat Tyksistä ja viime perjantaiset tulokset olivat ok.Hemppa näytti silloin 93. Ei se vaan tahdo nousta yli 100,ei millään.Ostin eilen kaupasta cashew-pähkinöitä ( en ollut ikinä kuuluutkaan :ashamed: ) ja on muuten hyviä.Neuvolantäti suositteli.Ja käski myös syödä nokkosta,sitä en ole vielä kerännyt :D Että kaikki kenellä hemppa alhanen niin pähkinöitä ja nokkosta napaan..

HANKINNOISTA:Meillä on suurinpiirtein kaikki tarvittava paitti ne vaunut..Emmaljungan vaunuja vaan kuolaan..Tai sit ostetaan käytettynä vaan jotku vaunut ja ostetaan sitten ens keväänä Emmaljungan ne rattaat mitä saa käyttää alkaen 6kk...Äh,en mie tie.

MAHAN VIHLAISUT:Mulla myös silloin tällöin viiltää tuolta alhaalta vasemmalta..Se kai on ihan normaalia.Jessus, kun olisi ekaa kertaa elämässään raskaana!!! :headwall: :D Kaikki tuntemukset on ihan vieraita..

RUSKETUKSESTA:Mä en rusketu,ainoastaan palan kun olen tämmöinen kalkkilaivan kapteeni.

Helteistä päivää kaikille! Nyt pukemaan ja sit herättämään tuo neitinäpsä! :heart:

MUKSU ja pötkö 20+4
 
meillä oli alkuviikosta r-ultra ja sieltä löyty sitten pari ns " markkeria "..
olo ollut jokseenikin epätodellinen siitä asti, kun ei yhtään osannut odottaa huonoja uutisia Esikoisen kanssa kun ei ollut mitään.
Saatin sitten aika sinne sikiötutkimus-yksikköön jossa sitten pitäisi selvitä tarkemmin mistä on kysymys.

Markkereita lukuunottamatta oli pojalla kaikki hyvin, mitat yms vastasivat hyvin viikkoja ja liikkui paljon.

Aikasemmissa seuloissa on kaikki ollut ok, mikä sinänsä on hyvä. Eli se pahin mikä tässä nyt voi olla on kromosomipoikkeavuus tai rakenteellinen häiriö. Varmasti ehdottavat LVP, mutta sen asian suhteen olen vielä epävarma. Siinä kun on se keskenmenovaara ja keskenmenoja läpikäyneenä en tod halua sellaista riskiä ottaa. Mutta jos merkit viittaavat johonkin todella pahaan poikkeavuuteen, uskon että se on pakko tehdä. Saa nähdä mitä lääkäri osaa kertoa.

Tällaista tähän aamuun, anteeksi omanapaisuus :snotty:
 
perlage77, :hug: ! Koita olla nyt vielä ihan kauheasti stressaamatta... Vaikeaa tietty on. Epätietoisuus tuntuu olevan se kaikista raskain osa.

( . ) Oon ollut aamuviidestä asti yksin täällä hereillä supistelut seuranani, yksityiselämässä vähän huolia... Nyt yritän olla stressaamatta että masumasukaisella olis sentään hyvä olla. :heart: Tänään meillä on neidin kans perhekahvilapäivä... Saapahan jotain muuta ajateltavaa.

mama-L ja Poikanen, 20+3
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista :heart:

perlage77: Kovasti voimia tutkimusten ja tulosten odotteluun. Toivotaan, että selviätte säikähdyksellä. Millä viikolla olet?

Nuo terävät vihlaisut kuuluu kyllä asiaan. "Äidille" kirjasessa tuumataan niiden olevan kohtua kannattelevien ligamenttien kasvukipuja. Mulla näitä on ollut joka kerran.

Mie olen hukannut äitiyskorttini... Muistelisin että huomenna on neuvola :D Pitäää vissiin alentua soittamaan ja kysymään seuraavaa neuvola-aikaa. Täällä on niin kovasti touhua, että alkaa unohtua toisesta päästä.

En vieläkään tunne liikkeitä kunnolla. Kävin kuunteluttamassa eilen äänet. Lisäksi aikaistin rakenneultraa joka olisi ollut 21+4 viikoilla. Näen pikkukamun vihdoin 10.6.

Ilma on taas kuin morsmaikku. Ei muuta kun puutarhahommiin :)

Noora ja Sulo 17+2
 
viikkoja kasassa 20+2 tänään..
Inhottavaa on tosiaan tämä epätietosuus. Mutta kohta selviää vähän enemmän. Nää on näitä nykylääketieteen varjopuolia, 20 vuotta sitten olisin onnellisen tietämätön. Mutta toisaalta hyvä saada etukäteen tietoa jos vaikka olisi down-lapsi tms.

Eli nyt vaan lääkärinlausuntoa odotteleen..
 
Huomenta kaikille täältäki suunnalta!

Suuren suuri :hug: Minttu-Maarialle ja osaan otto suruun. Tuntuu niin pahalta kyllä teidän puolesta ja epäreilulta. Jaksamisia sinne surun keskelle! :hug:

Myös perlage77:lle voimia ja jaksamista odotteluun. Toivottavasti pojalla ei ois kuitenkaan mitään vakavampaa.

En oo hirveesti tänne kirjotellu nyt, vaikka lukemassa käyn melkeen joka päivä. Jonku verran enempi oon tuolla facen ryhmässä kirjotellu kuitenki.

Onnea kovasti kaikille hyvistä ultrakuulumista ja tyttö-&poikalupauksista. :heart:

Meillähän tuo rakenneultra on vasta 28.6, taitaa olla varmaan kaikista myöhäisin aika verrattuna teihin muihin. Viikkojaki mulla on sitte jo 26. Nyt vähä harmittanu ku valittiin se myöhäisempi ultrausaika, ku tuntuu et sinne on ikuisuus. No eiköhän ne päivät tässä kulu.
Onneksi liikkeitä tuntuu kuitenni joka päivä vähäsen, niin on luottavaisempi mieli, vaikka kyllä nuo huonot uutiset pistää aina ajattelemaan ja huolehtimaan.

Muuten täällä vointi on ollu ihan hyvä. Masu kasvaa ja energiaa riittää mukavasti. Supistelutki vähentyny nyt onneksi, vaikka välissä tulee kiristävää tunnetta varsinki iltasin, jos on enempi touhuillu päivällä kaikkea. Yläselkä mulla on kipuillu ja sen mukana sitte pää kans vähä väliä. Kurjaa kyllä.

Mammavaatteita mulla kyllä löytyy, ku oon saanu niitä aika paljon tutuilta kuitenki. Pääsääntösesti farkkuja ja housuja, et oon sitte ite ostanu yhen hameen ja muutaman paidan, vaikka pääsääntösesti menee kyllä paidoista nuo ihan normimallitki. :)

Mitään isompia hankintoja ei oo vielä tehty. Vähä ollaan kateltu vaunuja, mut ei oo vielä päädytty mihinkään. Jotensakki sitä vaan aattelee ettei tässä vielä mittää kiirettä oo, vaikka nopeestihan tuo aika vilahtaa. Vaatteita on vauvalle nyt jonku verran kuitenki. Osa saatuja ja osa ostettuja. :)

Että semmosta tänne... Aurinkoista päivää kaikille! B)

HayLina ja Hippu 20+1 (Eilen poksu puoliväli :) )
 
Onnittelut kaikille mukavista ultrakuulumisista! :flower: =)

perlage77:toivottavasti saisit pian hyviä uutisia pikkuisesta! Täällä peukut pystyssä! :hug:

Tare: Täällä myös tiedossa laatuaikaa anopin kanssa..tosin vain viikonloppu, mutta nyt jo henkisesti koitan valmistautua..Hänkin periaatteessa mukava ihminen, mutta välillä ei olla ihan samoilla aaltopituuksilla..Varsinkin, kun tietää että viikonloppuna häntä todennäköisesti joudun humalassakin näkemään ja itse en voi mitään ottaa. Ei auta muu kuin mennä laiturin nokkaan välillä ja laskea tuhanteen..

Miten muuten teillä muilla mammoilla..oletteko huomanneet olevanne hajamielisempiä nyt raskaana ollessa?? Itse olen ennen (ainakin mielestäni) ollut huolellinen ja muistanut asiat. Nyt raskausaikana olen useasti huomannut unohtelevani asioita ja olevani tosi hajamielinen. Saman ovat läheisimmät ihmisetkin huomanneet.

Joku kyseli mammavaatteista.. Itse olen parit caprit ostanut Henkkamaukalta sekä yhdet reisitaskuhousut. Onneksi tunikat on nyt muodissa, kun niitä kaapeista löytyykin jo entuudestaan.

Ai niin..ja eilen taas poksahti..*poks* :) Viimeaikaisten uutisten myötä osaa taas entistä enemmän olla onnellinen jokaisesta uudesta päivästä ja pikkuhepun liikkeistä masussa!

Nyt pitäisi lähteä hammaslääkäriin :( ja sieltä iltavuoroon.. Ihanaa, kun kohta on viikonloppu!

Nauttikaahan kesästä!! :)


Minkuli ja pikkuheppu 19+1
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli kuten pitääkin:)
Meille tulee sitten toinen PRINSESSA <3

aika huonoja kuvia saatiin mukaan kun tytsy istui pyllyllään(kuten arvasinkin),jalat ja kädet naaman edessä,mutta ei haittaa :) hurjasti potkiskeli menemään ja vk 36 joudun sit synnytystapa-arvioon edellisen section takia.nyt on ihana olla :)

hajamielisyydestä...TODELLAKIN ON ILMASSA! Unohan varmaan itteni johonkin joku päivä...

nyt syömään--->

emmabella ja tytsy 20+5
 
Mää nyt merkkailen suoraan noi tyttö/poikalupaukset etusivulle kun en jaksa aina erikseen kysyä et laitetaanko... Mut sanokaa sit jos ette halua niin poistelen =) En mä kyl kauheesti keksi miks joku ei haluais jos halus kuitenkin tietää... joopelijoooo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-L:
Mää nyt merkkailen suoraan noi tyttö/poikalupaukset etusivulle kun en jaksa aina erikseen kysyä et laitetaanko... Mut sanokaa sit jos ette halua niin poistelen =) En mä kyl kauheesti keksi miks joku ei haluais jos halus kuitenkin tietää... joopelijoooo.
Poistatko multa tyttöolon? :D
Mulla ei oo enää mitään oloa... :whistle:
 
perlage77 Jaksuja ja niinkuin moni sanoikin edellä niin toivotaan että saat vain hyviä uutisia ja toivon että et ressaa liikaa vaikka mahdottomalta se varmastikkin nyt tuntuu. :hug:

Hajamielisyys Ou jeah! Täällä! Mulla menee sokerit kahvinpurujen sijaan koneeseen ja pyykkikoneessa vaatteet jää seisoon tuntikausiksi, aina oon pyykit muistanu heti laittaa kuivuun. Tai, jos mulla on mielessä joku juttu minkä hoidan heti, niin mä unohdan sen sillä välin kun kävelen toiseen huoneeseen. Pahin on nyt ollut tämä, kun Vieno on jäänyt autoon ilman turvavöitä :( Ja melkeen kaksi kertaa vielä.. toisella kerralla muistin viime hetkellä ja tällä ekalla kerralla olin vaan laittanu turvaistuimen takapenkille mutta en ollut sitä mitenkään kiinnittänyt, se säikäytti. Noh, säikähdyksen kautta tonkin muistaa nyt paljon paremmin ennen kun lähteen mihkään autoilemaan!

Mä nukuin tänään kuulkaa 11.30 asti..huh huh.. Vieno lähti eilen illalla hoitoon mun siskolle niin sain "vähän" lepäiltyä, kyllä on erilainen olo nyt, ai vitsit! :D

Heidi ja Mörkky 21+1.
 
Minttu-Maaria:Sydämeni pohjasta jaksamista sinulle tilanteessasi. Ihan järkyttävän epäoikeudemukaista elämä voi joskus olla. Toivottavasti saat kaiken tarvitsemasi tuen ammattilaisilta ja lähimmäsiltäsi. :hug:

perlage77: Voimia epätietoisuuteen. Itse elin tuossa epätietoisuudessa kuusi järjettömän pitkää viikkoa seulatulosten ja LVP tulosten välissä. Minulle siis tentiin LVP viikolla 16. Mielestäni tulosten selkeys voitti sen 1% keskenmenoriskin ja menin toimenpiteeseen. Oman kokemukseni pohjalta siis suosittelen tuota vaihtoehtoa.

Omasta navasta ei tällä kertaa oikeastaan mitään. Ylihuomisen poksuja odotellessa.

Mukavia aurinkopäiviä ja voimia kaikille helteen keskelle! ;)

Nappula-10 18+5
 
Neuvolassa käyty rr 129/78 hemppa laskenut 126 rautaa suositeltiin kohdunpohjan korkeus
17
sykkeet 150 kolmas tyttökö ????
seuraava aika 24.6
viikon päästä perjantaina olisi sittä ultra taidan mennä junalla kun en kehtaa lähteä pahimpaan ruuhkaankaan ajamaan kun on se on jo klo 9 eipähän tartte hermoilla koko päivää
 
heissulivei!

toka ultra takana ja kaikki hyvin mahamönkijällä! saatiin oikein pitkään ja hartaasti katsella tulokasta kun ultraaja selitti meille ummet ja lammet aivoista,sydämestä yms. kolme kuvaa saatiin vaan mutta ihan ok-laatuisia 2d-kuviksi.
ja kaiken lisäks mies pääsi kanssa mukaan kun mun sisko ehtikin lapsenlikaks :)
Kaikki mun olot ja epäilykset meni ihan mönkään, nyt pääsi mies oleen oikeassa koska TYTTÖ tuolta näyttäs olevan tulossa!! Vilho saa siis pikkusiskon! :heart: :heart: :heart:
laitn fb:n puolelle myöhemmin ultrakuvaa jos saan skannerin toimimaan

koko päivä ollaan oltu liikkeellä,eka leikkipuistossa aamu, sit ultrassa ja sieltä piknikille ja kaupungille. nyt on jalat ihan muussina mutta kivaa on ollut ja löydettiin pojalle kesäsandaalit vihdoin.

heh,kun soitettiin ultrakuulumiset mun äidille ja miehen äidille niin kummatkin meinas revetä liitoksistaan:LOL:. saas nähdä millainen prinsessamekkokasa odottaa kun mennään seuraavan kerran käymään ;)

noonie+muru 20+5
 
Minttu-Maaria: Vielä kerran pahoittelut... suru on varmaan todella suuri, eikä ole sanoja jotka lohduttaisivat mutta toivon teille kuitenkin jaksamista kaiken tämän keskellä!!!

Perlage 77
: Pahoittelut markkereista... toivottavasti ei ole mitään vakavaa... :hug:
 

Yhteistyössä