Moikkamoiii, pitkästä aikaa tännekin kirjottelen.
limeee, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa että kaikki on hyvin!! Ja onnea poikalupauksesta
Tatara, mullakin on ollut poitsu jo pidemmän aikaan raivotarjonnassa, potkii tonne oikealle suunnilleen navan korkeudelle eniten. Eli vaikka on rt:ssä niin silleen kippuralla et se peppu on siellä varmaan kaikkein ylimpänä useimmilla vauvoilla ja siks liikkeet tuntuu vähän alempana.
Juhannusta vietetään perinteisesti miehen mökillä, sinne tulee meidän remmin lisäksi miehen vanhemmat ja nuorin veli heidän kanssa, sit 2 muuta veljeä emäntiensä kanssa ja mahdollisesti myös mummua ja tätiä. Musta vaan sitä kivempaa mitä enemmän on säpinää, koska tykkään kamalasti kaikista miehen sukulaisista.
Varsinainen loma meillä on sitten 2.-9.7 siis tuolloin mies lomailee. Ekaa kesää tuossa uudessa työpaikassa joten ei oo häävit vapaat mut onpa jotain kuitenkin. Lähdetään Kuhmoon varmaan melkein koko ajaksi, mun äidin lapsuudenkotitalo on siellä, samoin mun mummi ja ukki kaikki kesät ja muitakin mun sukulaisia joita tosi harvoin nähdään. Joka kesä koitetaan viikon verran Kainuussa olla, niin nytkin. Ootan jo kovasti!! Tänä vuonna ekaa kertaa voidaan ajaakin matkat puoliksi kun mulla on nyt se the ajokortti.
Kela-paperit käyn minäkin kuulkaa ihan KELAlla täyttämässä. Oon pihalla ku lumiukko, edelleen.
Taikamyrsky, mulla on vähän samat fiilikset kuin sulla, eli itsellä tosi läheinen pikkusisko 2 vuoden ikäerolla ja jotenkin suren jo valmiiksi sitä että ei tule neidille nyt sit sellaista suhdetta mutta toisaalta taas on ihanaa koittaa poitsunkin kanssa eloa ja oloa välillä kun tää on nyt 16 vuoteen ensimmäinen poika mun puolen sukuun...
Ja miehelle tosiaan myös ensimmäinen poika 3 tyttären jälkeen. Tasotetaan vähän tätä akkavaltaa!
Sokerirasitukseen en mäkään mee. Alle 25v olen ja BMI alussa 22.
Täällä astuneet kuvioon nyt
liitoskivut ... Voi että voi olla raivostuttava vaiva. Esikoisesta ei ollut ollenkaan enkä osannut nytkään odottaa mut kyllä jomottaa iltaisin ja öisin varsinkin. Nivusiin ja häpyluuhun, hyvä ettei oikein natise ja rutise. Auts!!
( . )
Lääkärineuvolassa kävin eiln, ottivat sen toisen vasta-ainenäytteen (oon rh-) ja hemoglobiini oli taas vähän tipahtanut, 120 oli, hyvä edelleen. Yhdellä rautatabulla eteenpäin. Painonmuutos +380g vko nyt yhteensä painoa tullut n. 3,5kg. Verenpaineet 106/64, pissa puhdas ja ei turvotusta. Sisätutkimuksen teki ja kaikki oli oikein hyvin, kohdunsuu kiinni+kiinteä ja kaulaa 3cm. Sanoi että tän asteisista supistuksista mitä mulla on nyt ollut ei tarvitse siis huolehtia.
Vauvaa kurkattiin ultralla, jota en osannu yhtään odottaa mut olipa ihanaa vaikka monitori olikin lääkäriin päin enkä mä paljoa mitään kyllä nähnyt.
Otti jotain mittoja ja antoi painoarvioksi 719g, ihan mainiosti vastaa viikkoja. SF oli mulla 23cm ja sekin käyrällä. Vauva oli raivotarjonnassa ja liikkeisiin saatiin taas ++ korttiin. Sykettä ei kuunneltukaan kun ultrassa näkyi. Kysyi haluanko tietää sukupuolen ja sanoin että voin ottaa toisenkin mielipiteen, ja pikkuveljeä hänkin meille lupaili. :heart: :heart: Kaikenkaikkiaan hyvä mieli jäi, sellanen nuori ja pätevän oloinen naislääkäri ja lääkäriksi sillein harvinainen et sitä tosiaan tuntu kiinnostavan miten mä jakselen jne.
Hoikkalori muuten, tosi outoa että sulla menee neuvolat noin...? Mulla oli edellisen kerran neuvola muistaakseni 23.5, sit kontrolli-hemppaneuvola 11.6, sitten lääkärineuvola 22.6 ja terkkarini kesälomasijainen kysyi haluanko lääkäristä neuvolan 3 vai 4 viikon päähän, sanoin että otan kaikki mitkä saan ja sain ajan 3 viikon päähän joka on sit 16.7. Meil ei kyl mitään sulkuja tms. oo vaan samoissa neuvolan tiloissa. Sijaisia vaan... Eiks sulla ole lääkärineuvolaa tossa rv 26 paikkeilla niinku yleensä toissynnyttäjillä on se yksi ja ainoa? Huh huh miten pitkä tauko tulee muuten.
Hui mikä romaani... Nyt vielä listan päivitykseen! Yritän aktivoitua täälläkin!
mama-L :heart: Poikanen 25+2