~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Harmaata huomenta....näyttää et alkais satamaan...pöh....

Meillä sai myös neuvolasta sen kierrevihkosen ja dvd.n ja jotakin muita lappusia...

Minttu-Maaria75, meillä alkaa kanssa töissä näin kesää kohden kolme vuoroa,nyt ollaan menty kahessa mutta mä myös oikein odotan että pääsen tekemään yövuoroo,hullua mutta mulle se sopii :D

joskohan yrittäis saada poikia pukeisiin ja lähteä jonnekkin :D

sutulii 14+3
 
Moiks!

Piipahdanpa poksumassa, 15+0 *POKS*

Äitiyspakkaus näytti myös minusta kivalta, aion kyllä ottaa.

Painonnoususta: Tänään siis alkaa rv 16 ja aamulla vaaka näytti vähemmän kuin ennen raskautta! =) Minulla toki oli 10kg ylipainoa, eli ei painonnousu ole välttämätöntä vielä aikoihin. Mutta masu on kyllä jo ihan kohtalaisen iso. Vaikeuksia peitellä työpaikalla, en ole vielä kertonut pomolle mitään...

Ylihuomenna TAYS ja lapsivesitutukimus. Pelottaa ja jännittää... sekä tutkimus että tulokset. Mutta yritän ajatella vain positiivisesti. Tutkimus on kaikille parhaaksi!

Nappula-10 15+0
 
Helou..

Ezziina Meillä täällä kanssa kissa puuhailee pesää vaatehuoneeseen, h-hetki on päivänä minä hyvänsä =)

P123 Millä ihmeellä ne perustelee, että sun pitäisi pitää lapsi hoidossa 8-4...? Ei mee kaaliin.. Mulla ainakin tulis olo, et mua aliarvioidaan kasvattajana tollasilla suosituksilla. Hyvänen aika, kai vanhempana saa päättää itse... Osapäivä- tai osaviikkohoidon tajuaa, mutta joka päivä....??!

Jaja Mä sain neuvolasta ton kirjan. On aikas kiva! Mutta noita liittymislahjoja en ole saanut.. :/ mut miten mä muistelen, et se hymynaama tuli äitiyspakkauksen mukana..Vai sairaalasta... Ärgh! En muista.. Mut neuvolasta en ainakaan sitä saanut

Nappula Tsemppiä tutkimuspäivään, voi olla etten kerkii sitä ennen täällä kuikuilemaan
:hug:

Äippäpakkauksesta Musta oikeen kiva ja neutraali, sopii hyvin tytölle ja pojalle. Helppo yhdistellä niihin haluamiinsa tyttö- tai poikaväreihin jos tarvis.. Paljon kivempi, kuin tuo viimevuotinen :D Mä oon niin oranssi tyyppi, et ihan kiljahdin tosta potkarista. Mulla oli saman oranssi potkari, mutta ruudullinen, nuilla isoilla pojilla, ihana raikas väri yhdistellä!
:D :p

Mies on esikon kanssa jossain Jykylän lähellä lätkäturnauksessa koko viikonlopun ja oon kolmestaan näiden pienempien kanssa. Aattelin, et ois ihanan rauhallista, mut jotenkin nahistelevat koko ajan.. Ei menny putkeen meikäläisen mietteet..;)
Vois kattoo, mitä leffateatteris pyörii tai sitten vois käydä uimahallissa. Luulisin, et biksut mahtuu ihan hyvin päälle, kun muutkin vaatteet sopii.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

:wave: Puskajussi ja Jytä-Onni 16+4 :heart:

...Uimahalli voitti ja sitten kuulema Heseen mässylle... Sopii.. :saint:
 
Hei!

Jaja78: Mä sain neuvolasta se kierrevihkon sekä myös sen DVD:N. Kyllä sunkin kuuluu ne saada.. siis kaikkien kuuluu!!! Jos niiltä oli just silloin loppu kun sä olit siellä tai se terkka ei "tajunnut asiaa"...pyydä/ vaadi ihmeessä ensi kerralla neuvolassa! =)

Nordenskjold: Kuulostaa vähän samanlaiselta kivulta... hermopinnettä on ehdotettukin että voisi johtua myös siitä... Vatsassa mulla ei muita arpia kuin pari luomen poistosta jäänyttä arpea...mikä merkitys arvilla on?!

Mua tosiaan nyt huolettaa tää mun vasemman puolenen mahakipu... :ashamed: Menin perjantaina sit töihin kun olo oli ihan hyvä niin sit illalla taas alko kova kipuilu.. no ajattelin et jos menee yöllä ohi... mitä vielä, en nukkunut juuri mitään... en tiennyt miten päin olisin ollut kun korvensi tota alavatsaa vasemmalta ja selkäänkin heijasti... ihan kauhea tunne :| Mies sit sano et nyt lähetään sairaalaan ja kuuden aikaa mentii sinne...laittoivat taas äitipolille... siellä vähän kipu helpotti ja samat tutkimukset tehtiin... vauvalla kaikki hyvin.. syytä ei tiedetä... epäilty niitä ligamentteja mut nyt mietitään onko kuitenkin jokin tulehdus.. tulehdusarvo oli vähän koholla 18 (norm. alle 10) mulla toki flunssaa ollut et siitäkin voi olla koholla... meen maanantaina uuteen tulehduskoe kokeeseen ja se gyne soittaa mulle... pelkään itse että tää on jotain divertikuliittia tms... en tiedä.. tää on niin outoa.. ja kun oikealla puolella ei mitään... Tänään piti mennä miehen kaa leffaan yms. mut en nyt sit pääse lähtee ku tota mahaa juilii... se lääkäri kirjoitti mulle panacodia.. en kyl oo viel uskaltanut ottaa ku se voi kovettaa mahaa mut pitää varmaa ottaa kohta.. Huoh... selviäispä mistä kyse.. mut tärkeintä että vauvalla kaikki hyvin :heart: Anteeksi taas tämä vuodatus mut ku pitää jonnekin purkaa...

Hyvää viikonloppua!!!

-Kultasiipi & Pikkuruinen 16+1
 
äitiyspakkauksesta. Mun mielestä se oli tosi kiva. Retroa oli muutenkin aika paljon esillä messuilla. Minä en myöskään kuulu pastelli-ihmisiin.

perhevalmennuksesta. Harkitsen koko homman väliin jättämistä. jotenkin tuntuu ihan tyhmältä ajatukselta. Toisaalta taas tuntuu kun olisin lintsaamassa koulusta :LOL: Onko täällä muita homman järkevyyttä epäileviä? Tai onko joku saanut kovasti irti tilaisuuksista?

Se vau-kirja ja DVD jaetaan myös meidän neuvolassa. Mutta siis jutut mitä se kirja sisältää löytyy kaikki myös osoitteesta vau.fi.

Zeena . Voiko esimies päättää kenen sairaslomalappu hyväksytään? Eikö se ole jossain jo määritelty? Ei voi taas muuta sanoa kun että jaksamista ja pidä puolesi :hug:

Omaa mahaa. On taas pari päivää oikein kunnolla tuntunut siltä että nyt alkaa menkat ja heti. Soitin jo neuvolaankin mutta eihän siellä mitään osattu sanoa kun vuotoa ei kerran ole. Onko kellään muulla ollut tätä tunnetta enää viikoilla 13+?

Sofiia 13+4
 
Kiitos kierrevihko-kommenteista! Täytyypä tosiaan oikein kysellä sitä, harmi vaan, että tonne nykyiseen neuvolaan mulla ei ole enää aikoja ennen muuttoa ja sitten taas uuteen neuvolaan meen vasta toukokuun lopulla, jolloin melkein puolet raskaudesta jo takana päin... En ole tosiaan ikinä saanut mitään muita kun niitä MLL:n 80-luvun vihkosia ravitsemuksesta ja liikunnasta ja takana jo kuitenkin 4 alkuraskauden ekaa käyntiä samassa neuvolassa 7 vuoden sisään (pojat 04 ja 05 ja km 09). Tosta DVD:stä kuulin vasta täältä ja kierrevihkosesta Vaukirjan kirjeestä. Kyllä muut tuttuni ovat saaneet sen hymynaaman neuvolastaan (Bonanko se nyt on), ei ainakaan 2003 tai 2005 äitiyspakkauksissa ollut, eikä Kättäriltä sellaista annettu. No, täytyypä kysellä sitäkin sitten kun sen aika on.

Huomenna lapsimessuille, jee :)!

Jaja 13+1
 
heippa!
Noista oppaista ja dvd:stä sen verran että täällä sitä ei jaettu kaikissa neuvoloissa (kaupungissa siis 4 eri neuvolaa) riippui neuvolasta että saiko niitä. Minusta se vaun kirja oli ihan kiva mutta dvd lähinnä surkuhupaisa.. :)

Tuon hymynaaman saa ainakin täältä neuvolasta mutta se tulee vasta aika myöhään vauva tarkastuksissa, ensin saa jonkun toisen kuvan ja sitten en muista minkä ikäinen vauva on kun sen hymynaaman saa (siis montako kuukautta) :) mutta kai tämäkin vaihtelee neuvoloittain.

Äitiyspakkausta kävin kurkkimassa ja minusta oikein kivan näköinen :)

Täällä on kyllä ihan mahdotonta tän pahanolon kanssa, yhtenä päivänä kun menee syömiset tai nukkumiset vähän sekaisin niin seuraavat 3 päivää oksettaa! :/ Hyvin ärsyttävää ja jotenkin aina nämä huonot päivät osuu viikonlopulle kun olisi muutakin tekemistä kun oksentaa..

Mutta huomenna lapsi ja eläinmessuille kiertelemään! :)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
R ja öttiäinen 12+4
 
Heips Kukkuu Pitkästä aikaa !!

Täällä ollaan oltu lähes viikko enemmän tai vähemmän nettipimennos enkä tänne palstalle oo ennättäny olleskaa.. Hulluna tullu tekstiä, mitä nyt muutaman sivun ennätin kahlata läpi!

Äippäpakkaus
oli mielestäni yhtä tylsä kuin aina. Väritön ja hiukan joo, poikamainenkin!

Mul oli neuvola viime maanantaina ja kaik oli hyvin. Painoa oli -300g joka oli huippujuttu (sitä ennestääkin riittämiin) ja muutoin kaik hyvin. Vauvan sydänäänetkin kuuluivat, hiljaa mutta varmasti jumputti
Mäku rakastan värikkäitä, retrohtavia vaatteita :heart: :heart:
Mä oon toista päivää elänyt ilman pahoinvointia ja aah mikä ihana tunne !!
Oon ollu niin virtaa täys koko viikon.. Saatu pihat puhtaaksi lehdiltä, puutarhakalusteet kesäkuntoon ja ikkunatkin pesin! Omakotitalossa ku tuota hommaa piisaa =)

Jaja, multa löytyy lukemattomana tuo kirjevihkonen minkä sain ekasta neuvolasta. Siin on puolet äidille ja isän odotukselle! Esikoisesta tuo sama on tallessa ja sitä tuli luettuu aina miehen kans ku yks rv vko tuli täyteen :heart: Tuo aika tuntuu olevan niin tuoreessa muistissa edelleen, et uudelle vihkolle ei käyttöä ole.
Mikäli haluat, niin voin lähettää sen sulle. DVD löytyy myös. Laita vaikka yv:tä jos oot kiinnostunu.

Mä liityin esikoisestä Vau-Kirjaan ja tilailin niitä kirjoja jonku aikaa. Nythän kilpailevana on tullut markkinoille myös Satusiivet. Meillä neiti alotti kiinnostumaan kirjoista vasta reilu 1veenä joten ne kirjapaketit oli mielestäni aivan turhia vauvalle, vaiks kyllähän sieltä jotain kivoja pehmokirja juttujakin tuli, mut eipä oo sen väärti et niistä sen vajaa 20e maksaa.
Hyvä puoli on se et paketin voi aina peruuttaa ja siihen voi tutustua etukäteen.
Nyt tekis mieli kohta liittyä johonkin kirjakerhoon, mis tulis jo tollasia ihan luettavia kunnon kirjoja.. osais vaan päättää et mihin =)

Liityin myös Liberokerhoon odotusaikana ja sieltä saiki sitte kivan paketin ku vauva oli syntyny (haettiin lindexistä) muutoinkin me ollaan todettu että Liberon ja Lidlin vaipat on meidän neidolle olleet kaikkein parhaat joten Liberokerhosta on tullu jos jonkinmoista keräilylahjaa pupumerkeistä jne.. Kannattaa siis liittyä =)

Nappula, tsemppiä lapsivesipunktioon! Samoin kaikille muille, kellä se on vielä edessä !

Viikot vierii ja kesä tekee tuloaan ! Ihanaa !!

Hullua et kohta täältä saa ruveta lukemaan jo rakenneultran kuulumisia ja sukupuoli varmistuu =)

Nyt hyvät yöt ja mukavat vlopun jatkot kaikille !!

Minä ja PikkuVoike 13+2
 
eli tervehdys pitkästä aikaa....

oltiin 16.4 ultrassa ja kaikki hyvin laskettu aika vaan siirtyi 5 päivää eteenpäin eli nyt sen kai pitäisi olla 28 päivä.
olin tuossa kans pari yötä sairaalassa kun keskiviikkona alkoi verinen vuoto, mutta kyse oli onneksi vaan istukan reunassa olevasta hematoomasta joka on ilmeisen yleinen raskaana. vauvalla ei siis mitään hätää, mutta tämä lääkäri sanoi että vauva vastaa sitä koko mikä olisi siis menkkojen mukaan laskettu aika. joten en nyt itsekkään tiedä millä viikolla olen, mutta pää asiahan on että vauvalla kaikki hyvin.
zeena: minkälaisessa yrityksessä olet töissä? voisitko soittaa esim. pomosi pomolle tai jollekkin ylemmälle taholle että onko tuo ihan laillistakaan vaatia sitä työterveyslääkärin todistuksta? heti minulla heräsi pirut mieleen että tuohan on jo yksi syy saada sairaslomaa kun sanoo että pomo tuolla lailla ahdistelee... mutta ehkei se sairaslomakaan ole vastaus aina kaikkeen, mutta jos tosiaan tuolla lailla ahdistaa että itket monta päivää niin ehkä siitä kannattaisi keskustella työterveyslääkärin kanssa =)

aavaolivi joko 14+1 tai 13+3?
 
zeena Nyt voin sanoa täydellä sydämellä, että tiedän tunteesi! Valitettavasti työnantajalla on oikeus määrätä lääkäriasema ja jopa lääkäri, jolta sairaslomat kirjoitetaan. Eri asia on, mikäli työterveyslääkäri kirjoittaa todistuksen ettei ota kantaa raskaudesta johtuviin vaihvoihin. Tuolloin hän siirtää sinun hoitosi neuvolalääkärille. Lapsien osalta en oikein tiedä voiko heitä edes viedä työterveyteen?? Vai oliko siis ainoastaan, ettei hoitajan saikkulappu kelpaa?
Onko sinun sairaslomasi alkanut ENNEN kuin esimiehesi ilmoitti sinulle muutoksesta? Nimittäin, jos olet jo sairaslomalla ja esimies kyseisen sairasloman aikana ilmoittaa että tämä todistus ei muuten kelpaa, niin näin se ei toimi. Tällaisessa tilanteessa esimiehen pitää ilmoittaa sinun kertoessassi sairaslomasta, että kyseinen sairaslomatodistus ei kelpaa. Kesken sairasloman siis ei saa ilmoitella, että hankippa uusi todistus.

Minä jouduin tekemään samallalailla kuin sinä. Eli menin ensin neuvolaan, josta kirjoitettiin 3vko sairaslomaa ja sitten menin työterveyteen, jossa kirjoitettiin sairaslomatodistus uudelleen..
Minun mielestä tällainen on suoraa kettuillua työnantajan puolelta, mutta kiusa se on pienikin kiusa...

Ja minulla alkoi esimies epäilemään sairaslomiani, koska en päässyt viime maanantaina neuvolalääkäriin taikka muuhun tk:n lääkärille. Päätin itse maksaa ja satsata yksityiseen. Yksityisellä oli yleislääkäri, eikä mitään esitietoja. Minulle oli varattu keskiviikoksi neuvolalääkäri ja yksityisellä lääkäri sanoi, että kirjoittaa siihen saakka. Neuvolassa sitten loput. Nyt sitten tämän kahden päivän saikun vuoksi minun sairaslomiani alettiin epäilemään ja koko sairasloman tarvetta. Pomoni oli soitellut jopa työterveyteen, koska "oli huolissaan". Noh, sinne latelin sitten kaikki totuudet....



bubbeli 14+3
 
Tervehdys!

Mä oon perjantaista lähtien laskeskellu päivässä tulevien harjotussupistusten määriä. Niitä tulee semmonen 5-10 päivässä. En tiedä onko se ihan ok, joten ajattelin soittaa huomenna neuvolaan joka tapauksessa ja kysellä asioista. Supistuksia tulee millon vaan aamulla sängyssä makaillessa, ruokaa laittaessa, lenkillä tai sohvalla loikoillessa. Supistukset itsessään ei oo ollu varsinaisesti kipeitä rutistavaa tunnetta lukuunottamatta. Välillä mahassa kyllä vihloo ja selkääkin kolottaa, mut ne ei liity niihin supistuksiin.

Ekakerralla neuvolassa käydessä sain paljon erilaisia esitteitä ja DVD:n, mut en Vau-kierrevihkosta. Tokalla kerralla neuvolassa käydessä hoksasin niitä Vau-kierrevihkosia neuvolan odotushuoneessa ja otin yhden. Niitä saattaa olla siellä siis ihan yleisessä jaossa, ilman et niitä jaetaan jokaiselle erikseen. Se DVD oli kieltämättä aika huvittava - mies ei ees kehannu kattoo sitä. Kierrevihkosesta on sen sijaan lueskeltu yhdessä viikoittain, missä kehitysvaiheessa masu-asukin milloinkin pitäisi olla. Mies on lukenut ahkerasti omaa puoltaankin kirjasesta. :)

Vatsan koosta: Mulla maha näkyy jo jonkun verran. Itsestä vaan on tuntunut nyt pari, kolme viikkoo, ettei se oo kasvanu mihinkään. Viimeksi neuvolassa käydessä oli uusi neuvolantäti, joka ei ollu nähny mua ennen. Se sanoi kohdun kokoa mittaillessaan, että kohtu oli jo lähempänä napaa, joten eiköhän se mahakin sieltä kohta pompsahda. Mä sanoin sille, et kun mä tiedän millanen mä ennen olin, niin kyllä se maha on jo pompsahtanu. :) Oon luonnostani hoikkanen, joten kyllä tää piukka palleromaha on minun mielestä vähän erilainen, kuin vaikka olisin isompikokoinen enkä olisi raskaana.

Perhevalmennusta en oo ees tullu ajatelleeks, enkä selvittäneeks millon niitä olis tai mitä siellä käytäis läpi. Kaveri sanoi, että se on yhtä tyhjän kanssa. Ainoita hyödyllisiä juttuja olis kuulema vierailu synnytyssairaalaan. Muuten samat jutut voi ihan yhtä hyvin lukee netistä. En tiedä. Pitää varmaan ottaa asiasta selvää. :)

Zeena ja bubbeli, jaksamista työpaikan temppuilujen kanssa!

Kultasiipi, voimia kipuilujen kanssa. Pääasia tosiaan on, että vauva voi hyvin! Vaikka olishan se mukava, että äidilläkin olis hyvä olla ja luottavaisempi olo raskauteen, eikä jatkuva huoli, kun ei tiedä kipujen aiheuttajaa. :hug:

Nappula10, tsemppiä lapsivesipunktioon! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat lopulta hyviä uutisia!

Aurinkoista sunnuntaipäivän jatkoa ja hyvää viikon alkua! Voikaa hyvin!


Tatara ja tirriäinen 17+1
 
Huomenta! Tai siis päivää :)

Miekin sain neuvolasta nuo kaikki vihkoset ja dvd:n. Ite oon sitä kierrevihkoa lueskellut, ja katoin mie sen dvd:nkin, mutta nauroin putkeen koko sen ajan, kun sitä katoin :D Varsinkin sitä kohtaa, missä ne käy Prismassa ja se mies ei muista näyttää s-etukorttia...Juu, halvat huvit täällä :)

sofiia Mulla on ollut eilen ja toissapäivänä aika kovia menkkakivuilta tuntuvia kipuja, ja viikkoja siis 13+6. Itekin niistä vähän eilen olin huolissani, mutta toisaalta mulla on ollut vastaavanlaisia kipuja aina silloin tällöin ja oon aina ajatellut, että ne liittyy jotenkin kohdun kasvuun. Mieltä rauhottaakseni googlailin eilen nettiä ja ilmeisesti on aika yleistä; joten ei huolestuta, eihän? :)

zeenalle tsemppihalit :hug: Esimies ei kuulosta kauheen inhimilliseltä!!! Toivottavasti tilanne kuitenkin selviää parhain päin!

Lavelyn 13+6
 
Aurinkoista sunnuntaita! :)
Mä sain kanssa neuvolasta ekalla kerralla hirmu pinkan luettavaa ja sit sen dvd:n.Vihkoset olen lukenut mut sitä dvd:tä en ole katsonut. Täytyypä katsoa jos se on komedia :D

Äitiyspakkauksen kuvia kävin kanssa katsomassa kelan sivuilla.Tykkäsin kyllä.Kivan neutraali oli mielestäni :) Ja aijomme sen ottaa.

Vatsa on jo nätisti pyöristynyt. Ihana pallovatsa jo on :D

(.) Odotan tosiaan että mulle soitettaisiin sieltä TYKSistä ja pääsisin tutkimuksiin kun tuo hemppa on niin alhainen.Toivottavasti ei löydy mitään vakavaa.
Ja ensi viikolla saan soitella ja varata jo rakenneultraan aikaa,jipii! Jestas kun aika rientää.

Mulla on työmotivaatio kadonnut jonnekin ihan totaalisesti.Ei niinku napostelis yhtään.En tie johtuuko alhasesta hempasta vai mistä mut ei iske sitten pätkänvertaa.Toivon että ne soittaa huomenna sieltä TYKSistä ja kirjottavat mulle samalla saikkua :ashamed:

Mulla on toisena päivänä tyttöolo ja toisena taas poikaolo..Tämä raskaus on kyllä ihan erilainen kuin ensimmäinen,siks meinaisin poikaa tulevaksi mutta kai sieltä silti voi tyttö tulla :D En siis sano nyt mitään,ootellaan rakenneultraan josko sitten tiedetään :heart:

Ja jaksamisia teille jotka joudutte vääntämään pomon kanssa sairaslomista/sairaslomalapuista.Mä kysyin kun meidän firmaan tuli työterveyshuolto vasta viime vuonna,että käykö mun sairaslomalaput muualtakin ( asun syrjemmässä kuin muut ) niin pomo sano että käy.

MUKSU 17+0 POKS!!!!!
 
Zeena Ehdottomasti otat tiedon siitä, kuka niitä lukee!! Mä en luota meidän työterveyteen vaikka olen ihan toisella alalla, eikä luulisi esimiehen saavan mitään tietoja!
Mielestäni ei oikein ole toimivaa, että sama firma, jossa olet töissä on työterveyshuolto. Eihän siinä oikein voi edes puuttua mahdollisiin vääryyksiin, jota työpaikalla saattaa olla!

bubbeli 14+3
 
Lavelyn ei murehdita turhaan :D Itsekin yritin kysellä googlelta mutta kaikki mitä löytyi, viittasi aina alkuraskauteen. Joo, mullakin on ollut koko ajan aina silloin tällöin ihan samaa kipua. Nyt se vaan oli jotenkin niin voimakasta ja kesti kauan että huolestuin. Mutta kai nää kivut ja kolotukset sitten vaan on niin yksilöllisiä.

Zeena oikea asenne! Munkin mielestä kuulostaa vähän liian pieneltä piiriltä jos työterveyshuolto on oma työpaikka.

MUKSU1 mikä työmotivaatio..? Ei ole täälläpäin näkyny vähään aikaan :LOL:

Sikainfluenssarokotteen satuin ottamaan juuri ennen raskautta. Onneksi, koska jo silloin mietin todella pitkään sen tarpeellisuutta. Ja sain muuten siitä kanssa vuorokauden "oksennustaudin" kuten joku muu täällä oli saanut.

Äitiyspakkauksesta vielä. Mä jäin vähän haikeena kaipaamaan sitä klassikko-helistintä!
 
lavelyn ja sofiia Minä olen ollut samantyylisten kipujen kanssa sairaslomalla jo iät ja ajat.. Tosin minulla nämä kivut estää normaalin toiminnan, kävelyn, liikkumisen - rasituksen jälkeen olen vuodepotilas, kun tuntuu, että kuolen kipuun.

Sofiia Minä jään myös kaipaamaan sitä helistintä!

bubbeli 14+3
 
Huomenta! =)

Vau-kierrevihkot kuuluu tosiaan kaikille. Mä oon ollu neuvolassa töissä ja ei ne kyllä oikeasti voi sanoa että 'tältä kaudelta loppu' tjtn kun se on jokaisen odottajan oikeus... Ei oo musta yhtään sama asia käydä jossain vau.fissa lukasemassa niitä juttuja. Mä täyttelin esikoisesta sitä ahkeraankin, nyt on pakko myöntää et en oo ihan vielä ehtiny... :ashamed:

Zeenalle ja muille työjuttuihin puhkun energiaa ja sinnikkyyttä hakea oikeutta... Kurjan kuulosia juttuja.

Nappula-10 halaus ja tsempit lapsivesipunktioon!

Perhevalmennuksesta, meille ei puhunut kukaan mitään (?) esikoisen kohdalla... Ainoastaan synnytysvalmennusta oli, 1 kerta. Tai siis enemmänkin "Tutustutaan synnytysosastoon". :D Eipä sillä en mä sitä kauheasti osannut sit kaivatakkaan... Mut oishan tuo ollu ihan kivaa. Nyt kun oon käyny tytön kanssa tuolla MLL:n kerhoissa niin siellä ainakin järjestävät jotain synnytys/imetys-teemailtoja, odottaville ja imettäville ja sit liinailu+kestovaippakuviot on vielä erikseen. Nuo kiinnostais kaikki vaikka toista odotankin, varsinkin tuo viimeinen. Haluaisin niin liinailla mut en osaa ensimmäistäkään sidontaa... Kestovaippaihmisiä on monta ihan lähipiirissä ja heiltä oonkin saanut jo 'starttipaketteja' ja apua kivasti jatkoon!

.. kahvihetki keskeytyy, täällä haisee kakka... aaaajea. :wave:

mama-L <3 Bebe 17+0 PPPPOKS !

 
Heippa taas!
äitiyspakkaiksesta ihan kivalta näytti tai ainakin kivemmalta kun 2004 tai 2007 jotka meillä on, mut ei aijota ottaa kun noit vaatteita ja tarvikkeita on jo omasta takaa vähän liiankin paljon kun jotain uuttakin tahtoisin ostaa... Toi äp:n talvihaalari ei musta oo ollu hyvä se kaulusosa on huono kun ei meiän vauvoilla oo mitään joutsenkaulaa ollu pienenä niin se on täytyny sillai runtata sit sinne sisään päin... ja tulevalle se tulee olemaan todennäköisesti aivan liian suuri...
Vau-kierrevihosta tykätään täälläkin! :wave:
Niin ja täällä oli kirjoteltu isompien sisarusten hoitojärjestelyistä niin meillä siis on lapset s.2004 ja 2007 niin esikoinen menee syksyllä eskariin 9-13 ma-pe ja pikkukakkonen menee seurakunnankerhoon 3tuntia 2x/vko. niin ja siis ovat tälläkin hetkellä kotihoidossa.

Ezziina ja RK 13+0 poks
 
Hoitojärjestelyistä Me olemme hakeneet ensi kaudelle kokopäivähoitoa x 5pvä/vko. Papereita täyteltäessä ei edes tajuttu, että tämä mamma on äitiyslomalla silloin. Mutta täytyy sanoa, että meidän poika pitää hoitopaikastaan ja viihtyy siellä erittäin hyvin. Hän on perhepäivähoitajalla, joka on aivan täydellinen!
Poika olisi monesti menossa sinne yökyläilemäänkin :LOL:

bubbeli 14+4
 
Neuvolasta mäkin sain kaikki lehtiset ja dvd:n edellisestä raskaudesta ja tästäkin.

Täällä ollu kaks päivää todella heikko olo eikä ruoka oo maistunu juuri ollenkaan ja ruokaa jos yrittää suuhun tunkee niin alkaa oksettaa. No toivotaan että ei kestäis enää kauaa kun ei huimaus niin kivalta tunnu kun sokerit niin alhaalla.

Tiukuliina89 ja tinttaralla 14+3
 
Maanantaita!
Juuri sain tiedon lapsivesipunktiosta ja terveen paperit tuli! :heart: Nyt uskallan alkaa oikeesti nauttimaan tästä hommasta!

Zeena , onpas sulla ikävää toimintaa töissä. Lisästressi ei oo kiva juttu, toivottavasti jaksat!

Täällä puhuttiin masuista.. mulla pömpsää maha pikkusen, alko aika aikasin itse asiassa. Todennäköisesti edellinen raskaus vaikuttaa asiaan. Synnytin siis 12/08.

Luulempa että palkitsen itseni tänään muutamalla mammavaatteella :D

Keukeu + Tirppi 15+6
 

Yhteistyössä