~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

Hei kaikille!

Jokohan sitä uskaltautuisi itsekkin viimein tänne ilmoittautua =) Pitemmän aikaa on lueskeltu teidän juttuja ja kovasti tehny mieli kommentoida,kun nyt eka ultra on takanapäin ja kaikki hyvin niin voi jo olla hiukan vapaammin...
Eli kolmatta odottelen ja la olisi 26.10 :) Ja on kyllä niin tyttöolo ettei oo aiemmin ollutkaan näin vahvaa oloa, saapas nähä sitten pitääkö paikkaansa.

Masu mulla näkyy jo ihan selkeesti, mieskin ihmettelee että miten se voi ollakkin jo niin iso vaikka viikkoja ei kovin paljon vielä ole :D Miehelle tämä raskaus onkin uutta ja ihmeellistä aikaa, kun ei lapsia vielä hällä ole.
Uudesta äitiyspakkauksesta täytyy sanoa, että tykkäsin paljon enemmän kuin edellisistä jotka on tulleet siis 2001 ja 2003. Ajattelin tällekkin tulokkaalle pakkauksen ottaa.

Ei tällä kertaa enempää, välipalan aika. Mukavaa päivänjatkoa kaikille =)

-Saduli ja vilperi 13+6-
 
Moikkis!

KeuKeu, ihanaa että tuli iloisia uutisia lapsivesipunktiosta!

Saduli, tervetuloa! Kiva, kun uskaltauduit joukkoon! :)

MUKSU1, toivottavasti tuo sinun hempan laskeminen olis vaan joku tähän raskauteen tai sit raudan imeytymiseen liittyvä harmittomampi häiriö. Mulla oli itselläni lapsena, kahdeksan vuotiaana tosi paha anemia. Hb oli 48, kun raudan puutos tajuttiin. Terveydenhoitaja luuli laitteensa menneen rikki ja lähetti terveyskeskukseen verikokeeseen. Heti, kun tulokset tuli, äiti tuli hakee mua kesken päivän koulusta Kuopioon lastensairaalaan, jossa jouduin heti tiputukseen ja keliakia ja leukemia ym. tutkimuksiin. Mitään erityistä syytä raudanpuutokseen ei kuitenkaan löytynyt. Onneksi kyseessä ei ollut mikään vakava sairaus. Ohutsuolen nukka oli vaan vähän latistunut, mikä vaikeutti imeytymistä. Diagnoosi oli lopulta tilapäinen raudan puutos anemia. Nykyään rauta-arvot on pysynyt tosi hyvinä - yli 130 joka kerta, kun oon käyny mittauttamassa. Toivotaan, et sullakaan ei ois kyse mistään vakavammasta! Mitä todennäköisemmin raskaus vaan vie nyt niin paljon enemmän rautavarastoja ja laimentaa verta.

Mä soitin tänään sinne neuvolaan noista harjotussupistuksista. Neuvolasta ei osannut antaa muuta neuvoa, kun seurailla. Jos niitä alkaa olla monia päiviä peräkkäin todella useita supistuksia päivässä tai jos ne muuttuu kipeiksi, pitää ottaa kuulema yhteyttä omalääkäriin. Meillä ei oo neuvolalääkäriä erikseen, joten omalääkärit tekee sisätutkimukset. Onneks niitä supistukia ei oo ollukaan enää niin usein kun loppuviikosta. Enää pari-kolme kertaa päivässä.

Mä oon tänään tosi hyvillä mielin: aurinko paistaa, opiskelut etenee ja vauva liikuskelee masussa ahkerasti. =)


Tatara ja tirriäinen 17+2
 
Taas on viikko vierähtänyt käyntiin, onneksi vain nelipäiväinen. Otin perjantain vapaaksi ja aion kyllä ottaa sen rennosti (vähän olen kyllä suunnitellut ikkunoiden pesua ja verhojen vaihtoa, mutta saas ny kattoo - nimimerkki vieläkin jouluverhot ikkunoissa B) ).

Zeenalle :hug: Ihmeelliseltä kyllä kuulostaa, että työpaikalla on oikeus noin tehdä. Tuo on taas sitä kivikautista ajattelua, jota en voi sietää :headwall:

KeuKeu :flower: onnittelut hyvistä tuloksista. Helpotus on varmasti suuri.

Tervetuloa joukkoon saduli, meillä onkin sitten sama laskettuaika :)

Vau-kirja ja muut materiaalit sain mukaan ensimmäisellä neuvolakerralla ja sitä on tullut kyllä jokaisen viikon alussa lueskeltua. Dvd kerittiin saamaan ensimmäisellä kerralla ja se tuli osittain katottua. Ei kai se mitenkään positiivista mielikuvaa jättänyt, koska en siitä mitään muista :)

Olen kyllä yrittänyt peilailla, joko masu näkyisi, mutta ainakaan vielä ei ole kumpua havaittavissa. Mun kohtu on kyllä sen verran taaksepäin kallellaan, että kätilökin sanoi viikkojen olevan aika pitkällä ennen kuin masu alkaa näkyä.

Kerrottiin sitten viikonloppuna vanhemmille tästä uudesta tulokkaasta ja kyllähän ne iloisia olivat. Mun äitee olikin jo kerinnyt siskolle valittaa, kun hän ei varmaan koskaan tule saamaan lastenlapsia ja sitten heti seuraavana päivänä kerrottiin uutiset. Pyydettiin samalla siskoa kummiksi ja se suostui ennen kuin sain edes kysymystä loppuun :) Mies soitti äidillensä eilen ja ilmaan sielläkin hypittiin. Isäänsä ei saanut vielä kiinni, mutta yrittää tänään uudestaan. Ensimmäinen lastenlapsi on kaikille tulossa, joten saa nähdä miten valtavaksi hösääminen vielä nouseekaan :D

Sähikäinen ja Nöttis 13+6
 
Keukeu onnea hyvistä uutisista :flower: :flower:

Tervetuloa joukkoon Saduli :wave:

Neuvolassa käyty, tuntu kyllä niiiin turhalta ku olla ja voi.

Paino noussu 300g/vk |O
RR 130/70 :eek:
Hb 117 :/
Syke 150-160
Liikkeet +
SF:ää ei mitannu, mutta kohtu yltää just navan kohdille

Laitto myös lähetteen rakenne ultraan äippäpolille, josta kuulema tulee sitten aika postissa. Veikkas et toukokuun loppupuolelle antaisivat ajan, jännää :)

Ja seuraava neuvolakäynti on vasta kesäkuussa :O

Menhit ja Mr. Hyde 16+2
 
Sofiia:Hyvä että on muitakin joita ei nappaa työnteko sitten pätkänvertaa! :LOL:

Hoitojärjestelyistä:Mä kans täytin ja palautin aikasin nuo päivähoitopaprut päiväkotiin ja merkkasin niihin että syksyllä hoitoa 5pv/viikossa täyspäiväsenä..Katotaan sitten lähempänä miten typy siellä alkaa käydä.Ehkä 2-3päivää/vko.

KeuKeulle:Hienoa että sait hyvät uutiset lapsivesipunktiosta :flower:

Tervetuloo saduli! :)

Tatara:Mistä tuo ohutsuolen nukan ohentuminen sitten johtui? Mä olen kans pohtinut tuota keliakiaa että jos mulla on se.Noh,turha täs on arvailla ennenku mitään selvii.Kiitos kirjoituksestasi.Toivotaan että on vaan raskaudesta johtuvaa. :)

Tänään kun hain typyä päiväkodista niin päiväkodintäti sitten onnitteli ja kertoi että; "Salla" kertoi että teille on tulossa vauva.Meidän ihkaoma hölösuu :D Eipä se kyllä enää salaisuus ollutkaan.

Mä suutuin eilen yhteen tyyppiin niin paljon että aloin pestä meidän ikkunoita! Se oli 2 tuntia ja meidän omakotitalon ikkunat oli pesty.Perkule,kyllä mut kannatti suututtaa,saa edes joskus jotain aikaan! :LOL:

MUKSU 17+1
 
Liitytäänpä uutena joukkoon :wave:
Pidempään olen juttujanne lueskellut mutta jos nyt sitten tulisi julkisuuteenkin... Ensimmäistä odottelen ja fiilikset heittelee kovastikin edelleen, välillä lueskelen vauvajuttuja oikeinkin innokkaasti mutta välillä haluaisi vain unohtaa koko asian... Näin masennukseen taipuvaisena ihmisenä pääsin tänään ensimmäistä kertaa psykiatrin puheille, toivotaan että sieltä suunnalta saisi hieman myös tukea =)

Katsotaan miten homma etenee
hohto 14+3
 
Tervetuloa hohto :wave:

Laskeskelin tuossa että vielä olis 4 viikkoa seuraavaan neuvolaan ja 6 viikkoa rakenneultraan. Miten mä taas kestän tuon ajan :LOL: Vielä kun en saa tuolla kotidopplerilla edelleenkään sydänääniä kuuluviin. Surkia laite :headwall:

Sähikäinen ja Nöttis edelleen 13+6
 
Heips piiitkästä aikaa taas!

Tervetuloa uudet saduli ja hohto! Keukeulle onnea hyvistä uutisista!

Mulla tuntuu liikkeet jo tosi voimakkaasti ja vatsa näkyy jo (toisin sanoen läskit on pullahtaneet esiin). Eihän tuosta esikoisesta näin aikaisin näkynyt saatikka liikkeet tuntuneet. Pidin vielä rakenneultrassa normi farkkujakin. Mut nyt oon jo joutunut siirtymään äitiyshousuihin, pidemmät paidat menee vielä..

Mut taidan mennä iltapesulle ja samalla poksahtelen...

Hituli ja tirppa 15+0 (..jouduin tarkistamaan kalenterista...)

p.s. jouduin vaihtamaan tuon masukin kutsumanimen, kun ei enää tuntunut oikealta...
 
Tulin vaan kertoilemaan omaa napaa Lääkärin täyteisestä päivästä..

Ekku oli oma hammaslääkäri hammaskivien poiston kera *ei niin kiva*
Sitte alkuillasta oli Meidän Bokseri vanhuksen eläinlääkäri jossa keuhkokuvissa näky tulehdus ja etujalassa nivelrikkoa! Sai lääkkeet ja nyt sit ootetaan et paranee raukka!

ja kaiken huipentumana Meidän neitokainen oksensi vastaanotolla oikein mega oksennukset mun päälle joten Eipä tässä tarvinnu montaapäivää ollakaa oksentamatta raskauspahoinvoinnin takia ku odotettavissa oksennustautia mullekin =( =(

Neiti oli kuitenkin niin reipas, tietty säikähti iteki hulluna ku ei oo aiemmin moista sattunut mut ku päästiin kotiin niin pötkötteli sylissäni pari tuntia, nukahti siihen joten siirsin omaan sänkyyn.

Taidanpa iteki lähtee nukkumaan, ku ei tiiä kuinka monet lakanat saa yön aikana vaihtaa !!

Maha-asukille ei ihmeempiä, liike tuntemuksia odotellessa :heart:

Minä ja Voike 13+4
 
Pitkästä aikaa :ashamed:

Täällä jälleen kerran esikoinen kipeä :'( Ei jaksaisi enään tätä sairastelua.. Ja itsellä selkää vihloo niin kovin että tekis mieli välillä itkeä :(

Lueskelin nopsaa noi teidän jutut läpi ja äp ainakin oli puhetta.. Mä tykkäsin :) En esikoisesta sitä ottanut mutta nyt voisin harkita :)
Mäkään en sitä kierrevihkoa saanut nyt. Esikoisesta kyllä.. Ärsyttää kun en edes muistanut viime viikolla sitä pyytää..

Meillä on sunnuntaina 1 v synttärit niin voi olla että en oikein kerkeä tällä viikolla kirjoitella kun pitäis siivota ym ym ym...

jos yritän nyt pääsät ylös asti kävelääm että pääsen omaa sänkyyn jos tää selkäkipu edes ketkes hellittäis..

pikku prinssi 14+3
 
:wave: Vieläkö mahtuu mukaan? Täälä odotellaan neljättä syntyväksi 26.10.
Olo alkaa jo olla vähän ihmismäinen alun väsymyksen jälkeen, mutta niinkun edellisessä raskaudessa, nytkin vaivana päänsäryt... jotka vaivaa päivittäin, ainakin rv 28 asti |O
Nyt olis sitten viikkoja tasan 14, mä en meinaa yhtään pysyä näissä viikoissa mukana :whistle:
 
Pikku prinssi, väsyttävää kun lapsi sairastaa! :hug: Meillä kauhee räkäsirkus ollut kaks viikkoo päällä ja nyt alkaa vasta helpottamaan. Hirveen kärttynen lapsi koko ajan! Viime yönä oma korva rupes kutisemaan ja pistelemään siihen malliin, että tiedän korvatulehduksen olevan tulossa. Plääh!

Nyt on täällä ruvennut liikkeet tuntumaan ihan joka päivä ja mitenkään erityisesti keskittymättä niihin. Hentoja tökkäilyjä tuntuu pitkin päivää. :heart: Ihanaa! Maha on edelleen tosi pieni. Kukaan ulkopuolinen ei varmasti osaisi arvata, että raskaana ollaan. Torstaina pelkopoli... sitä odotellessa.

Leli & Elsa 16+2
 
Täällä odotetaan kuudetta. Kolme jo todella isoa ja 3,5 kaksospojat. Laskettu aika 10.10.10 eli aika hienosti. Lapsivesipunktioissa käyty ja tyttö tulossa. Hyvä niin sillä ennestään neljä poikaa ja yksi tyttö.

Rakenneultra Taysissa 24.5., koska tehtin siellä se punktio ja ikää on reilusti.

Lepoisaa odotusta kaikille !

Discovery 16+2
 
Täällä yksi taustailija ilmoittautuu myös mukaan. Ikää on 36-v ja toinen lapsi tulossa. Laskettu aika on 31.10. Kiinnostuin nyt kirjoittelemaan kun haluaisin kuulla Discoveryn ja Nappulan (meniköhän oikein?) kokemuksia Taysin lapsivesipunktiosta. Viime viikon np-ultrassa pikkuisella todettiin hieman liikaa niskaturvotusta (3.6) ja nyt odotelen kutsua punktioon. Millainen kokemus se oikein ja kuinka nopeasti tulokset tulevat? Huoli on tietysti aika kova, kovin pelottaa että jotakin häikkää pienellä on. :(
 
Uusille tervetuloa :flower: mukavaa, että joukko kasvaa.

Mulla olis yks tyhmä kysymys... Kun Kelan sivuilla sanotaan, että äitiysavustuksen (eli pakkauksen) saa jos raskaus on kestänyt 154 päivää ja terveystarkastuksessa on käyty joko lääkärissä tai neuvolassa ennen kuin 4. raskauskuukausi on päättynyt. Miten se 4. kuukausi lasketaan? Kun mulla on seuraava neuvolakäynti 26.5. ja mun laskujen mukaan silloin olis liian myöhäistä. Vai riittääkö se ensimmäinen lääkärineuvola (joka meillä oli 20.4. )?

Sähikäinen ja Nöttis 14+0 :heart: POKS POKS :D
 
Kävin punktiossa viime maanantaina ja tuloksen sain puhelimitse jo torstaina eli todlla nopeasti tuli. Hoitajakin ihmetteli, ett miten näin pian tulos saatiin. Toimenpide oli aika siedettävä edelliseen kertaan verrattuna. Lääkäri oli kyllä hyvä ja kokenut. Mahaa juili vuorokauden ajan.

Sähikäisellä ei huolta. Ensimmäinen käyntikerta ratkaisee ja olet käynyt riittävän ajoissa.
 
Sähikäinen Ainakin täälläpäin sekä Vantaalla asuessamme käytäntö oli,että kun raskaus on kestänyt tasan 22 viikkoa niin sitten neuvolassa yleensä terkkari kirjottaa sulle sellasen pienen lapun jossa on neuvolan leima ja terkkarin allekirjoitus.Ainakin mulla se siis vaan kirjotti sen lapun,ilman mitään lääkärintarkastusta,sisätutkimus kun oli hoidettu jo aikasemmin,elikkäs niinkun yleensäkkin se menee,että sisätutkimus on jo tohon 22 viikkoon mennessä tehty.Toki jossain voi olla muutoinkin,esim.että tarkastus tehään just sillon rv22 mutta kyllähän sen terkkarin kuuluis sulle siitä sitte ilmottaa.
Tää kyseinen lappu lähetetään sitten Kelaan liitteenä siihen paperiin missä haetaan samalla sitte ä-rahaa.Paperin saa samalla neuvolasta.Eli erikseen ei tartte lähettää pakkaushakemusta ja sitten vielä äitiysraha hakemusta.Samassa paprussa on myös lapsilisähakemus,mut sitä kun ei voi vielä täyttää :) Rastin voi laittaa ruutuun mutta joutuu sitte kumminkin hakeen myöhemmin uudestaan.

Meillä alko tossa viime viikonloppuna tontin puiden kaato ja muutenkin on ollu niiiin hyvät ilmat että kirjottamaan en oo kerenny.Niin ja Vieno on oppinut sanoon ,äiti!!

Heidi ja Mörkky 17 +6 Huomenna poksuu taas viikot. Voi että, et nää viikot menee nopeesti,parin viikon päästä oon jo puolvälissä :eek: Niin ja rakenneultrakin on 14.5.Ei enää kauaa.. :)
 
pitkästä aikaa...täällä ei paljon ehdi tällä haavaa käymään. elämä on nyt todella kiireistä kun uritän opintoja tehdä kovaa vauhtia, että mahd. paljon saisi ennen kesää valmiiksi. kesällä ei niitä niin paljon pysty suorittamaan...elokuussa aion varmaan vaan lomailla ennen äippälomaa....

flunssa itsellänikin kova, jospa tämä tästä....
maha ei paljoa ole kasvanut...juuri erottaa et jotain on....mut vaatteet kyllä kiristää joka puolelta...
rakenneultraa kovasti odotan joka on 19.5.
 
Tervetuloa uusille! :)

Miten tuon sisätutkimuksen aikataulun laita oikein pitäs olla? Mulle ei oo sellasta vielä tehty. Viime kerralla neuvolassa kysyin, millon on lääkärineuvola ja en saanut ihan selkeää vastausta. Ymmärsin, et se on vasta joskus paljon paljon myöhemmin. Mulla on seuraavaksi rakenneultra 19.5 ja seuraava neuvola vasta 24.5, eikä sekään oo lääkärineuvola. Mä en ymmärrä, millon ne meinaa mun sisäpaikkojen tilan tarkistaa! :eek: Nt-ultrakin tehtiin mahan päältä, niin kun takuulla rakenneultrakin, joten kukaan ei oo mun sisälle kurkistellu tai tulossa kurkistelemaankaan ihan heti. Melkein tekis mieli supistusten nojalla varata aika omalääkäriltä, joka vois tarkistaa onhan paikat ok. :/

Juu, mut nyt täytyy rueta opiskelemaan.
Hyvvee päevän jatkoo!

Tatara ja tirriäinen 17+3
 
Harmaata tiistaita....varmaan sataa taas pian.....
mä olen ihan tööt eiliseltä iltavuorolta ja kohta pitääs jo taas mennä :D mutta onnellinen.....

Tervetuloa uusille,ihanaa että joukkomme kasvaa :D

Tatara,mulle tehtiin sisätutkimus viikolla 12.....

täällä meillä on nuo neuvola ajat ainakin noin kk välein,mikä on mun mielestä ihan ookoo....

masuasukille ei mitään uutta,toki olen ollut tuntevinani liikettä mutta tiedä sitten siitä....odottelen että vahvistuvat........

nyt parturiin ja sitten iltavuoroon.....

sutulii 14+6 huomenna taas tosiaa viikko vaihtuu :heart:
 
Heippa!

Tässä nopsaan kommentoin vain Heikun viestiä koskien lapsilisän hakemista, ettei tule väärinkäsityksiä. Eli äidin vanhempainetuushakemuksella tai sitten kela.fi asiointipalvelussa voi hakea yhdellä ja ainoalla hakemuksella äitiysrahan, vanhempainrahan, äitiysavustuksen sekä lapsilisän. Lapsilisän kun raksittaa, niin hakemus on jo tehty, siis ei tarvitse tehdä myöhemmin mitään uutta hakemusta. Lapsen syntymää seuraavan kuukauden puolivälin jälkeen tulee päätös lapsilisästä, koska kela saa syntymätiedon väestörekisterikeskuskelta ja ll maksetaan syntymää seuraavasta kuusta alkaen.

Ei muuta tällä kertaa =)

Signature83 15+4
 
Kylläpäs on harmaata ja sateista ja mielikin on vähän huolestunut, verenpaineet on tosi korkeet ja joutuu nyt sitten äitipolille seurantaan. Heti tietenkin tuli huoli että raskausmyrkytyksenhän se pukkaa, mutta ehkä ei vielä näillä viikoilla... Onko kellään kokemusta? Sokerirasituskin on kuulemma jälleen edessä, kun edelliset lapset on olleet niin isoja. Ei kylläkään edellisessä raskaudessa löytynyt siitä mitään...

Lapsetkin sairastaa, vasta selvittiin rajusta noroviruksesta ja nyt on sitten kunnon räkätauti vuorossa murrr...

Sähikäinen niinpäs sattuu olemaan sama laskettu aika =)

Tässä tuli vähän valitusta, jospa seuraavalla kerralla ois mukavampi mieli.

Saduli ja Vilperi 14+0 POKS :heart:
 
Heipparallaa!

Toinen neuvolakin jo takana *wohoo* ja juututtiin hoitajan kaa sitten höpisemään henkeviä puoleks tunniks, molemminpuolinen terapiaistunto XD. Taitaa vaan niitten vaaka olla aivan eri aaltopituudella mun oman kanssa kun niin kummia lukuja näytti :snotty: . syke kuului hyvin kera muutaman terävän potkun ja verenpaine oli ok. pitäis saada vietyä pissapurkit näytteineen labraan ja verikoekin puuttuu, köh.

Sain eilen villin vision munkkien paistosta. No, tänäänhän se piti sitten toteuttaa kun on vapaapäivä. Yllättävän helppoa, viime kerrasta kun on hiukan aikaa, joskus -92 varmaan köksäntunnilla :) . well, osa jäi sisuksista raa'aksi mutta onko se niin vakavaa... nyt vielä kotisima-paketti auki ja simat porisemaan ni ei pääse tuo paino ainakaan laskemaan vappunakaan :LOL:

Äitiyspakkauksen suhteen oon vielä kahden vaiheilla. noita vaatteita on kyllä aivan hillittömästi nurkissa joten... onneks on aikaa miettiä vielä muutama viikko.

Meillä on kissaneiti sellasella ajalla nyt että ei meinaa mouruamisesta ja sekoilusta tulla loppua. koittaa väkisin tunkea ovesta pihalle, pakko olla ylitarkkana ja kohtapuoleen viedä sitä leikattavaks, kissoja taitaa olla jo tarjolla muutenkin ihan sopivasti :/ . onneks se ei viime yönä melunnu aivan tolkuttomasti, ois voinu mennä herne nenään...

kiva huomata että tääl on muitakin kestovaippailijoita =) Näpit syyhyäis alkaa taas ompeleen niitä lisää kun ihan pienii ei kauheesti ole. ainoa mutta on, että isäntä siivos joskus aikanaan roskiin kaikki kaavat ja meillä eio printteriä :/ tympeää. Kankaita kyllä on kaapit väärällään kun kummipojillekin niitä aikanaan värkkäsin ja tuli "hiukan" hamstrattua ;)

Taitaa olla tosiasia ettei sima lähe aluilleen jos tässä vaan kirjottelee jotenka

:wave:


höplömmöö 14+2
 
Meillä ei neuvolassa tehdä lainkaan sisätutkimusta....Lääkäri ei katso sitä tarpeelliseksi ellei mitään ongelmaa ole.Lopputarkastuksen kyllä teki ja senkin tosi hätäsesti!Mut on muutenkin tosi persoonallinen lääkäri...

h+pulla 14+2
 

Yhteistyössä