~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

P123: mulla on ollut kahdessa edellisessä raskaudessa supisteluja, eli olen vaan herkkä supistelemaan. Ja mullakin on ollut kivuliaita. Lepoa nyt. Harjoitussupparit ei kai sinällään "haittaa" mitään, mutta jos tulee tuota kipua niin silloin pitää ottaa iisisti ja ainakin minä ramppasin lääkärin tarkastuksessa, kohdunsuuta seurattiin.
 
P123 Mä olen myös aika varma, että mulla on supisteluja ja osaksi nämä kivut joita minulla on, niin on supistuksia.
Minulla on takana ainoastaan sektio, joten kysymykseesi en osaa vastata.

Saanko udella, että miksi sinulla oli ensimmäinen sektio ja oliko oletuksena toisen kohdalla alatiesynnytys?
Itse haluan ehdottomasti alatiesynnytyksen, mikäli on on mahdollista kohdallani.
 
Voihan veeee....minä olen ollut menossa huomenna lekurineuvolaan aamulla 8.00. Sit tänään tuli aamupäivällä terkalta tekstari et oliko meillä samat ajat korteissa,kun mulla ois ollu eilen aamulla klo 8.00 siellä aika. Minä tohelo olin kattonut vain ultra-aikaa ja sekottanut päivät keskenään. Seuraava vapaa aika vasta 5.5! Sinänsä se ei haittaa,kun np-ultrassa kaikki oli hyvin mut kyllä mua nolotti!

t 77 ja asukki 14+1
 
Heips kukkuu taas ...

Tulin kirjoittelemaan, ku ei muutakaan tekemistä! Synttärisankari on vieläkin yöunilla ja klo 13.15 !!! Kuume nousi yöllä ja kukku pari tuntia hereillä 01-03 välillä.. oon käyny välistä kurkkaas et hengittää, eikä vaikuta enää kovin lämpöiseltäkää. Antaa levätä, niin paranee :heart:

Vauvakuumeilija, miten sun hiiva ilmenee?
Mulla oli esikoisesta useampikin hiivatulehdus ja nyt tässä raskaudessa oon sitä epäilly mut en oo saanu aikaiseksi hakee hiivalääkettä. Ei oikeastaan oo kutinaa, ainoana runsas valkovuoto jota ollu koko alkuraskaus. Välillä jos tuntuu et vähäkin kutisee, niin vilvoittava pesu auttanu asiaan! Eihän se hiiva täysin vaaraton ole, jos kohtuun asti pääsee leviämään =( et siinä mieles kyl kandeis se hoitaa!

Elämä kantaa
, tervetuloa joukkoomme !! Suuri osanotto menetykseenne, hirveä juttu joka omalta osaltaan tuo pelkoa tietenkin omaankin odotukseen että niinkin voi käydä =(
Et kertonut tarkkaa ajankohtaa, milloin tämä on tapahtunut?
Tsemppiä tähän raskauteen sinulle ja toivottavasti pystyt nauttimaan, järkikin sen sanoo ettei kahta kertaa tuollaista kauheutta voi sattua samalle ihmisille !!

Mähän oon tällä hetkellä esikoisen kans kotosalla, siis ollu äitiysloman loppumisen jälkeen tietoisesti työttömänä nautiskellen liiton päivärahoista. Tänää, tässä kun on aamu ollut aikaa rupesin sitten selvittämään et mites nuo päivät riittääkään niin kuinkas ollakaan, mun 500 liiton päivää tulee täyteen 20.9 ja äippäloma alkaa 23.9 !!!! Ihan huippua !
Jos siihen olis tullu pitempi väli, ni en olis saanu mitään rahaa (muutako kodinhoidontuen) kerta puolison tulot vaikuttaa!

eilen illasta laitoin myös esikoisen päivähoitohakemuksen menemään. Haetaan alle 11pv kk hoitopaikkaa. Tänne avataan uus tarha 1.9 ni sinne olis kiva päästä =)

Huomenna alakais Hullut päivät ja jotenkin tuntu kuvastoo selatessa et siellä olis vaiks ja mitä ;) Ainaski neidille haen Ticket to heavenin plan train setin, joka on paras ulkoilupuku ikinä !! =) Sinne siis het aamutuimaan!!

Mä taidan siirtyä huutonetin maailmaan ja odottelen josko se neiti pian jo sieltä heräisi !

minä ja pikkuvoike 11+4

ps. jos joku ei viel tiedä millo äippäloma tarkalleen alkaa ja tahtoo sen laskee niin vau.fi sivuille kun syöttää "laskettu aika" niin se antaa kaikki tarkat detailsit millon vauvan sydän alkaa sykkimään, se hikkaa, pissaa, sukupuoli selviää jne.. siitä näkee myös siis tuon äippäloman alun !
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
P123 Mä olen myös aika varma, että mulla on supisteluja ja osaksi nämä kivut joita minulla on, niin on supistuksia.
Minulla on takana ainoastaan sektio, joten kysymykseesi en osaa vastata.

Saanko udella, että miksi sinulla oli ensimmäinen sektio ja oliko oletuksena toisen kohdalla alatiesynnytys?
Itse haluan ehdottomasti alatiesynnytyksen, mikäli on on mahdollista kohdallani.
Minulla esikoinen sektoitiin perätilan takia. Olisin synnyttänyt, mutta kun oli niin isokokoinen, päädyttiin sektioon.

Minulle ja muillekin oli itsestään selvyys että seuraava alakautta.

No pojan synnytyksessä tuli niin pahat repeämät etten enään saa synnyttää alakautta, vaan tämäkin menee sektioon automaattisesti. Minua harmittaa, koska olisin halunnut synnyttää. Olen koko aikuisuuteni ajan odottanut "normaalia" synnytystä. Toisaalta arvostan lähes olemattomia sulkijalihaksiani niin paljon etten halua riskeerata tietenkään :ashamed:

Noora Olettekos kasvissyöjiä? Jos olisin mies niin miehesi saisi minusta kovan kilpakosijan :LOL: :heart: Ja kyllä, olen ihan heteronainen :)

Etuseinäistukasta joku kyseli. Istukan sijainti etuseinässä on paikka siinä missä muukin. Ei mitään haittaa. Joidenkin mukaan liikkeiden tunteminen saattaa viivästyä. Minä kyllä tunnen jo liikkeet (h 13-14) vaikka etuseinäistukka. Pienoinen haitta se on silloin kun se on etuseinässä alhaalla ja sektio suunnitteilla (kuten minulla). Yleensä se raskauden edetessä kuitenkin nousee ylemmäksi.

Terkuin P123 h 15
 
P123 Minä kanssa olen haaveillut alatiesynnytyksestä sektion jälkeen. Jotenkin tuntuu, että epäonnistuin, kun poika sektoitiin.
Niin paljon toivon, että tämän kanssa pääsisin siihen ponnistusvaiheeseen. Esikoisen synnytys pysähtyi 9cm:iin.

Noh, alatiesynnytykseen en "pääse", jos painoarviot on huikeat, vaan se on automaattinen sektio sitten. Kaikkeni siis yritän, että painoarviot olisi normaalit.
Paljonko teillä oli esikoisen koko?
 
Heippa kaikille!

Vieläkö mahtuu mukaan palstalle?:) Olen teidän juttujanne seuraillut jo raskauden alusta asti, mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä joukkoonne.

Olen 25-vuotias esikoisen odottaja. Viikolla 12+4 mennään ja laskettuaika onpi 22.10. Odotusaika on mennyt mukavasti, mitä nyt pientä pahoinvointia ollut ilmoilla ja pääkipu vaivaa monta kertaa viikossa, perkule :D Masua ei vielä oo oikeen nimeksikään, vaikka mies luulee jotain jo näkevänsäkin:)

Nyt odotusta hieman varjostaa eilinen np-ultra tai oikeastaan veriseulan tulokset. Ultrassa kaikki näytti olevan mainiosti vauvalla, turvotusta vaan 0,6mm ja virkeänä ipana peuhasi masussa ja kaikki tarvittava näytti olevan paikoillaan, ihana kätilö pystyi laskemaan jopa toisesta kädestä sormet :) MUTTA lopuksi hän syötti veriseulan tulokset koneelle ja meille tuli kohonnut riski downiin 1:85!!! Ikäni, painoni ja turvotuksen perusteella se olisi vain jotain 1:1500 mutta hcg-b arvo oli sen verran koholla ja taas PAPP-A sen verran matalalla että tuli tuollaiset lukemat :( Nyt on tietenkin hillitön ressi että jos meidän rakkauspakkaus on 1 niistä 84:stä jolla löytyy kromosomihäiriö! Käytiin sitten lääkärin juttusilla heti ultran jälkeen äippäpolilla ja keskustelun jälkeen varasin tänään sitten lapsivesipunktioon ajan kahden viikon päähän..Tuskaista odottelua ensin sinne ja sitten tuloksia.. Jos en ois viikolla 10 halunnut tarjottua veriseulaa niin ultrakuulumisten voimalla nauttisin tästä raskaudesta täysin rinnoin! :'( Vaikka hyvähän se on, että tutkitaan.. Kätilö ja neuvolatäti sanoivat, että ihan hirveesti tullut vääriä hälytyksiä noissa seuloissa nyt. Aivan turhaa huolta vanhemmille (ja muille läheisille!) odotusaikana! Tänään hain saikkua töistä, kun fiilis on niin matalalla... Ei huvita mikään! Ultrakuvia kattelen ja rukoilen, että kaikki menee hyvin ja tää huoli on lopulta aivan turha!

Onko kellään muulla täällä hälyttänyt veriseulat/np-ultra? Toivottavasti loppuvat nämä ikävät uutiset täällä ketjussa!

Ihana ilma, tänään heitin terveyskeskusreissulle jalkaan jo ballerinat ilman sukan sukkaa eikä ollu yhtään kylmä B) Jee!

Tare + ipana 12+4 :flower:
 
Heips kaikki :)

Mä kun mietin kaikkee etukäteen, vähän turhankin etukäteen... Tajusin että kun tämä pienokainen syntyy (oletetaan nyt et vaik laskettuna päivänä) ni siitä on alle kaks kuukautta esikoisen 3v synttärit. Olisiko tyhmää pitää ristiäiset ja synttärit samalla?
Koska en haluis muutaman viikon välein pistää sukulaisia muista kaupungeista ajamaan tänne, enkä varmaan ite jaksa pitää juhlia koko ajan. Mitä mieltä olette??
 
Meillä Eliiz sattuu varmaan kans niin, että ristiäisten tietämissä ois hyvä aika pitää esikoisen 5-vuotis synttärit. Ja minä ajattelin heti, että siinä samalla vaivalla menevät kaikki. Eli sanotaan vaan kaikille sukulaisille jotka tulee, että nää on samalla esikoisen synttärit, voivat tuoda lahjan ja samat kakut syödä =)
Kätevää B)
 
Heissan!

Täällä myös uusi tulokas :wave: Taren tavoin olen käynyt juttujanne silloin tällöin lueskelemassa ja vihdoin sain aikaiseksi rekisteröityä itsekin.

Olen vm. -86 ja perheeseeni kuuluu poika -06 sekä mies -84. Toista taapertajaa siis odotellaan,laskettuaika on 19.10 ja synnytyssairaala KYS :)

Eilen käytiin np-ultrassa ja kaikki näytti olevan ok. Aika vilkas tapaus taitaa mahassa asustaa,ihan oli jo isännän/emännän elkeet kun jalat ristissä ja kädet niskan takana pötkötteli ja välillä heitti kuperkeikkaa jaloilla villisti sätkien :D

Alkuraskaus oli kyllä yhtä tuskaa..en muista että esikoisen aikaan olisi ollut mitään tähän verrattavaa pahoinvointia. Kaikki hajut kuvotti ja oksetti,mikään ei maistunut ja pelkästä "vääränlaisesta" käsisaippuan hajusta lensi laatta ihan kunnolla. Viikon 9 alussa alkoi jo sit elämä voittaa ja kokoajan porskutetaan eteenpäin paremmalla fiiliksellä,nyt tuntuu jo että kroppani huutaa takaisinmaksuun niitä alkuraskauden missattuja herkkuja :D

Ihanaa kyllä kun tuntee ihan miten energia lisääntyy,luulen kyllä että pitenevillä päivillä ja keväisellä auringolla on osuutensa asiaan :)

Tosi kiva on lueskella muiden (ihan kirjaimellisesti) samassa tilanteessa olevien juttuja,kerrankin paikka jossa voi ihan hyvällä omalla tunnolla höpöttää vain ja ainoastaan vauvajuttuja jos siltä tuntuu!

Palailen astialle aina kun aikaa on,nyt täytyy lähteä käyttämään poitsua silmälääkärissä :)

Kaikille menetyksen kokeneille voimia ja jaksamista,tsemppiä tulevaan! :hug:

Pippuri ja Papu 13+0 *POKSIS VAAN* :heart:
 
Meillä on myös esikoisen 5v synttärit suhteellisen samoihin aikoihin, kuin ristiäiset.
Minä haluan pitää juhlat erikseen, koska jo nyt tuntuu, että pojalle on vaikeaa hyväksyä uusi tulokas ja sitten jos vielä joutuisi jakamaan juhlat..

Siskoni on kertonut olevansa vieläkin hieman "katkera", kun joutui pienenä AINA jakamaan synttärinsä serkkumme kanssa, että ei ikinä ollut omaa kakkua jne.

muoks. tosin meillä on sukulaiset ja tutut hyvin lähellä, joten heille ei meille tulo välttämättä ole suuri ongelma.
 
Uusille tervetuloa! :flower: Ja Tare, toivotaan että kuitenkin olisi kaikki hyvin, seulat tosiaan hälyttää usein turhaan!

nordenskjold, mä pidän myös blogspotissa blogia mut en viitsi tähän pinoon sitä tietoa julkistaa missä osoitteessa. Facebookista näät kun oot mun kaverina siellä. :)

Eliiz, kyllä musta voi pitää samalla! Miksei vois? Pitäähän monet häitäkin siinä sivussa. Minä ymmärtäisin hyvin kun on omakin suku ympäri Suomea.

Jaja78 no NYT oot kerhossa jäsenenä! :D

Mulla ei ole sektiota takana mutta melkosen hankala alatiesynnytys on joka oli kyllä pitkittyneen ponnistusvaiheen takia (1h46min) lähellä mennä sektioon... Hirveät traumat ja pelot on vaan jäljellä ja tämä oli mun ensimmäinen huoli: Miten selviän kun tein pos. testin tästä raskaudesta. Mulla oli taustalla siinä kaikenlaista täydellisen luomusynnytyksen mielikuvaa, sinnittelin sinne 8cm ilman epiduraalia jossa vaiheessa huusin sitä jo mutta en enää ehtinyt saada ja kaikkea tällästä muuta mukavaa... Juttelin asiasta heti mun uuden ihanan neuvolatädin kanssa, sain paljon tukea ja ennenkaikkea joku kuunteli ensi kertaa tosta kokemuksesta kunnolla... Pelkopolille menen sit ja rv 36 tehdään vielä synnytystapa-arvio uudemman kerran ultraten (155cm kun oon vaan lyhyt). Ultraus olisi pitänyt saada suoraan ekallakin kerralla, mutta ei. Ehdottomasti yritän kuitenkin alakautta, suunniteltu sektio ei oo vaihtoehtona edes. Onkos muita pelkopolille menijöitä täällä..? Huh, kun alko taas ahdistaa heti kun vähänkin kirjotti asiasta... :ashamed:

Nyt meen kyllä keittää kaffet, tein pannariakin aamulla niin pääsee taas vaihteeksi herkuttelemaan. Pikkuneiti nokostelee vieläkin tuolla, jo 2 tuntia täynnä, harvinaista nykyään. :)

-mama-L :heart: Bebe 15+1-

 
Moi
Pitkästä aikaa taas kerkiää tännekki kirjoottelemahan ja lukemaan teirän juttuja. Tuli pari ylimääräästä vapaata tai sairaslomaa ku nuorempi lapsista on iki ihinas mahatauris, toivottavasti se ei vain tarttuusi ittehen, kuukausi sitte sen kyllä jo sairastin.. Saas nähärä...

No mutta jotain hyvääki täs päiväs lääkärineuvolas kävin ja kaikki hyvin, lääkäri täti katteli ultralla :heart:
Nyt vain vielä ku jaksaas orottaa perjantain ultraa, sais oikeen valokuvankin kotiin lapsille nähtäväksi :)

Äitiyspakkauksesta oli juttua, itse sen ajattelin ottaa vaikka vaatteita saadaan jne. kaikki mitä on ollu niin on annettu jo kiertoon, ja parempi se pakkaus on ku raha. Esikoisen aikana siis otin pakkauksen ja toisen aikana rahan.

Anteeksi oma napaisuus :D

teijuli 12+3 (tai 12+4)
 
Mama-L, kaunis kiitos :D . Toivottavasti et pistänyt pahaksesi hätyyttelyä :ashamed: ... Nyt kun oon ollut potilaan kanssa kotona, niin mulla on ollut aivan liikaa aikaa roikkua netissä ja sen kyllä huomaa.

Tervetuloa taas uudet :flower: !

Veriseula: hui, mua alkaa pelottaa jo otattaa koko verikoetta... En haluaisi missään nimessä punktioon, mutta tiedän, että jos seula hälyttää, niin en ehkä voi olla menemättäkään... Pitäisköhän ottaa se pelkkä nt ja jos se on ok niin unohtaa koko verikoe?

Ja pelkopolista: täällä vilkuttaa yksi takuuvarma asiakas :wave: ! Esikoinen meilläkin tuli maailmaan kiireellisellä sektiolla (mitään hätää ei siis ollut missään vaiheessa) pysähtyneen synnytyksen takia. Musta oli otettu 158-senttisenä lantiokuvat ja vauvan painoa seurattiin (osittain mun kovan synnytyspelon takia) tiheästi loppuajasta, mutta eipä vaan tasan 4-kiloinen ukkeli sitten kuitenkaan mahtunut ulos asti. Vauva ei laskeutunut ollenkaan, eli ponnistusvaihe jäi kokonaan toteutumatta, avautumisvaihe toteutui kokonaan (10 cm) ja vedet meni, mutta sitten tyssäsi. Toivuin tosi hyvin ja nopeasti ja synnytyksestä/sektiosta jäi hyvä mieli, en koe epäonnistuneeni, sillä yritin kuitenkin kaikkeni.

Sitten seuraavaa en suosittele herkille ensisynnyttäjille!

Tokaan synnytykseen lähdin ilman pelkoa, mutta kuinkas sitten kävikään... Kivut olivat infernaaliset, en saanut toivomiani kivunlievityksiä, en saanut valita asentojani vaan kätilön ehdoilla mentiin... Sitten jäimme vielä miehen kanssa (avautumisen jälkeen, vauva ei ollut taaskaan laskeutunut) yksin pitkiksi ajoiksi, kukaan ei rohkaissut minua uskomaan, että lapsi tällä kertaa mahtuu tulemaan, vaan vastaus oli aina "liian aikaista sanoa, katsotaan nyt". Sitten lopulta tuntien helvetintuskien jälkeen ponnistusvaiheessa minulle leikattiin valtava eppari, joka oli tuskaisen kipeä monia viikkoja, sattui seksin aikana vuosia ja muutti alapääni anatomian pysyvästi. Minua pelottaa valtavasti alatiesynnytys, kontrollinmenetyksen tunne ja mahdolliset vauriot. En kuitenkaan halua suunniteltua sektiota, paitsi jos näyttää siltä, että vauvasta tulee isompi kuin veljensä. Aion työstää pelkojani pelkopolilla ja ottaa jonkun mielenhallintametodin mukaan (synnytyslaulu tms) ja tällä kertaa uskallan vaatia, että minua kuunnellaan paremmin. Miehen suuri tehtävä tulee olemaan myös edunvalvontani. Näin. Sainpas sen sanottua

:) .

Jaja 11+3
 
Uusi viikko alkaa taas! Tosin aika hitaasti nämä kuluvat. Seuraava neuvola on vasta 10.5. ja rakenneultra 24.5. Pahoinvointi on aika mukavasti helpottanut, tosin äkilliset voimakkaat hajut saattavat aiheuttaa yökkäilyä.

Aika hurja tarina Jaja tuo toinen synnytyksesi. Hienoa, että olet kuitenkin uskaltautunut vielä uuteen raskauteen. En ymmärrä, miksi ensimmäisen synnytyksesi kokemukset eivät vaikuttaneet siihen, miten hoitohenkilökunta toimi toisella kerralla.

Tsemppiä Tarelle! Tosiaan jos tätä kaiketi melko uutta veriseulatestausta ei olisi, olisit nyt aivan huoleton odottaja. Vääriä hälytyksiä on oikeasti paljon, mutta ymmärrän, ettei tieto siitä kauheasti lievennä omaa huolta.

Aurinko paistaa ihanasti! Lähdenkin tästä esikoisen kanssa pyöräilemään. Esikoinen siis pyöräilee, minä ohjailen takana pyörää. Hyviä vointeja kaikille!

Cleopatra 14 + 0

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaja78:
Tervetuloa taas uudet :flower: !

Veriseula: hui, mua alkaa pelottaa jo otattaa koko verikoetta... En haluaisi missään nimessä punktioon, mutta tiedän, että jos seula hälyttää, niin en ehkä voi olla menemättäkään... Pitäisköhän ottaa se pelkkä nt ja jos se on ok niin unohtaa koko verikoe?
Kiitos Jaja78 ja muut! Ja Mama-L kiitsa kun lisäsit mut tuonne listalle!
:flower:

Jos nyt saisin uudestaan päättää, en menisi verikokeisiin mikäli ultrassa kaikki näyttäisi hyvältä. Meillä loppuun asti kätilö ihaili sikiötä ja sanoi kaiken näyttävän erinomaiselta ja kuinka nenäluun näkyminen ja virkeä liikkuminen on merkkejä siitä, että sikiö on kunnossa - turvotustakaan ku ei ollut kun sen 0.6mm. Ja sitten riskiluvuksi tulikin 1:85. Tosin aina on muistettava se, että vaikka ultrassa kaikki näyttäisi siltä kuin pitääkin niin lapsella voi olla kromosomihäiriö tai muu vamma - ihan kuin silloinkin vaikka veriseula ei hälyyttäisi kohonnutta riskiä lainkaan! Meillä nyt vaan kävi ikävästi niiden kahden hormoniarvon noustua/laskettua ja nyt jännätään. Mikäli (ja KUN! TOIVOTAAN!) meillä olikin väärä hälytys ni kiroon kyllä koko seulonnan sanonko minne, aivan turhaa stressiä aiheuttaa äidille jos toisellekin!! :kieh: Mutta jos vauvalta löytyy joku trisomia, niin kyllä uskon, että keskeytetään raskaus vaikka vaikeaa tulisi olemaan ja päätöstä varmaan vatkattaisiin kertaan jos toiseenkin. Hyvä siis että tutkitaan..

Vaikea jotenkin ajatella raskautta eteenpäin, kun on vielä nuo tutkimukset edessä! Mutta äitiyspakkauksesta, aiotaan kyllä ottaa kun esikoinen on =) Sukulaisilta saadaan varmaan sänky, hoitopöytä jne.. Vaunutkin saatais, mutta voi olla että en malta ostaa uutuuttaan kiiltäviä ihanuuksia! ;)

Voi olla että aiemmissa ketjuissa on ollutkin puhetta, mutta onko ruokia/juomia jotka teitä ällöttää? Tai jota tekee hirveesti mieli.. Mä en voi sietää enää suolakurkkuja enkä kaakaota! Niitä tuli popsittua ja juotua mielinmäärin alkuraskaudesta kun pahoinvointi oli alkamassa.. Grilliruuan hajukin ällöttää, mutta mäkkärissä tulee kyllä visiteerattua ;) seuraavaa neuvolapunnitusta ootellessa.. Toinen neuvolakäynti onkin vasta 10.5, eka oli 15.3. Parin viikon päästä kyllä yliopistosairaalaan sinne lapsivesipunktioon, siellä näkee/kuulee onneksi vauvan :)

Tare 12+4 :heart:
 
Hih, huomasin nyt, että pikku prinssillä on sama la kuin mulla ja sama synnärikin, saas nähdä osutaanko samaan aikaan paikalle :D

Tänne ei kummempia, odotan torstain lääkärineuvolaa, jotta toivottavasti kuulisin vauvan sydänäänet :heart:


Ruoista ja juomista, suklaa tökkii! Ja mähän olen siis aiemmin ollut suklaan suurkuluttaja :ashamed: Aiemmissa raskauksissa suklaa on kyllä maistunut, mutta nyt ei! Pääsiäissuklaita on vaikka kuinka paljon vielä kaapissa, mutta ei tee yhtään mieli :$ No ihan hyvähän se vaan on. Juon muutenkin vain vettä, aamulla jotain tuoremehua ja joskus maitoa/kaakaota. Salaattia olen monena iltana tehnyt, ihan vain kurkkua, tomaattia ja salaattia ja sit kastiketta lorautan vähän ja nam! Juu ja hamppariaterioita ei tee mieli, mutta ne nyt tökkii normistikin.

Ä-pakkausta en ota, meillä on tarvittavat ja ne vaatteet jäis käyttämättä, niin mielummin ostan ne itse.

Veriseulan tulokset pitäisi tällä viikolla tulla. Yritän olla ajattelematta niitä.

Mintukas 12+4
 
Voi Tare, ihan kauhiaa tuommoinen odottaminen! Meilläkin ultrassa kaikki hyvin ja turvotus alle millin, olisihan se kauheeta, jos veriseula hälyttääkin!! Apua! Mulle sanoivat, että soittavat, jos seulassa jotain, vielä ei ainakaan ole soittoa kuulunut, onneksi. Voimia teille ja toivotaan, että punktiossa saatte hyviä uutisia! Ei kiva kuitenkaan odotella kahta viikkoa..

Mintukas 12+4
 
Tare täällä odotellaan tuloksia, viime ke otettiin lapsivesi näyte ja sanoivat että viikonpäästä tulee tulos. Kauhulla klo.8-15 odottelen soittoa mikä tietäisi huonoja uutisia ja kun kotiin saavun niin ei ainakaan posti unohdu laatikkoon.

Minun riski luku oli 1:20, verikokeessa arvot oli kohollaan ja niskaturvotusta oli 2.8.
Jouduin myös ekassa raskaudessa naistenklinikalle testeihin, silloin näyte otettiin istukasta ja tulos oli että mahassa asesteli terve poika joka onnyt jo 5v. En olisi varmaan yhtään näin ahdistunut tällä kertaa tästä testailusta ja odottelusta mutta kun silloin 6v. sitten ei otettu verikokeita vaan joiduin pelkän nt takia kokeisiin (muistaakseni silloin nt oli yli 3).

uninen+ 15+6
 
Siellähän se Pikku-Ihme köllötteli ja jumppasi aivan mahdottomasti :) Mieheni kysyi ensimmäisenä, että eihän siellä vaan kaveria näy... Ei ollut, vaikka mahaan mahtuisi vaikka kolmoset :) Niskaturvotus oli alle millin, niin ei haluttu mennä ollenkaan verikokeisiin. Ihana palvelu Lääkäritalolla Tampereella ja 4-d:täkin nähtiin. Otettiin pätkä kamerakännykällä videollekin. On se vaan niin Ihme, että tämä saadaan vielä kerran kokea.

Laskettuaika vaihtui 26.10, eli tänään olikin jo 12+0. Olo on onnellinen :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani.

Ai, niin P123, vähän repesin sun jutulle :D Ollaan koko kööri tosiaan kasvissyöjiä. Kalaa, kananmunia ja maitotuotteita tosin suurkulutetaan.

Noora ja Sulo-jumppari 12+0 Poks!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Aika hurja tarina Jaja tuo toinen synnytyksesi. Hienoa, että olet kuitenkin uskaltautunut vielä uuteen raskauteen. En ymmärrä, miksi ensimmäisen synnytyksesi kokemukset eivät vaikuttaneet siihen, miten hoitohenkilökunta toimi toisella kerralla.
Heh, vaikuttihan ne ;) ... Juurikin siksi en saanut pyytämääni epiduraalia/spinaalia, koska se saattaa heikentää omia supistuksia, niin kuin ekassa synnytyksessä ehkä kävi. Ja tavallaan olivat tietysti oikeassa, kakkonen tuli sitten lopulta alakautta ulos kun puudutusta ei annettu. Kurja vaan, että olin itse kivuista niin taju kankaalla ja hysteerinen, että en osannut asiasta silloin oikein iloita, enkä osaa kyllä vieläkään. Vaikka pitäisi tietysti olla onnellinen, että molemmat selvisivät rytäkästä hengissä ja vammoitta (miinus mun alapääni), niin kyllä muistot on lähinnä katkerat ja karvaat :/ ... No aika on vähän kullannut muistoja, nyt uskallan jo uudelleen ryhtyä hommaan, onhan tässä jo melkein 5 vuotta vierähtänytkin välissä.
 

Yhteistyössä