~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Keffeli; tinkasin itse laskulle Kysyin soittaessani sinne, että sopiiko sellainen ja kävi. Yleensä klinikoilla maksetaan käteisellä. Henkkarit piti esitellä ja Kela-kortti. Oli muutes aikas prameat puitteet. Oli maalaisrouva ihmeissään :) Tsemppiä matkaan, toivottavasti saat ajan!!!

Lilein, mulla aina alku -ja loppuraskaudet näiden pelkojen kanssa aivan kamalat! Keskellä uskaltaa hetkeksi huokaista. Alussa pelkään kaikkea mahdollista ja lopussa... ... no kaikkea mahdollista. Tähän mennessä kaikki ei ihan ole mennyt oppikirjan mukaan ja lisäksi lapsettomuusaika lisää noita pelkoja. Ja kyllähän se tieto lisää tuskaa. Yritetään selvitä näiden päittemme kanssa :)

Mukavaa Iltaa Mammat!

N
 
Hei ihan mielenkiinnosta haluisin tehdä gallupin että jokainen kertois koska plussa eli mikä päivämäärä pärähti millä viikoilla olitte sillon ja tietysti millä viikoilla nyt olette :attn:

meillä plussattiin tänään 24.2 ja viikkoja onkin rv4+4 näilä mennään niin ja yritys kerta 2 :wave:
 
Keffeli: Mulla km alkoi selkäkivuilla ja sitten vuotojen kanssa mahakipuja tuli myös. Vuoto alkoi tuhrutteluna ja muuttui pian kunnon vereksi.
perämaan emäntä: Oletko sama perämaan emäntä kuin joskus kolmisen vuotta sitten? Muistatko minua? :wave: Oltiin tammikuu 08-pinossa ja meillä meni kesken molemmilla. :(

Jes, huomenna saa soittaa neuvolaan. En ole vielä uskaltanut tehdä sitä. Mietityttää tämä Oulun ultrakäytäntö. Ilmeisesti yhdellä ultralla mennään ja se on rakenneultra.

mama-L: Mua sais kans päivitellä, jos jaksat. :wave: Ei oo kiire. La:ksi 7.10. nyt toistaiseksi ainakin..

Haikara 7+0 poks (mikä tuo poks muuten on :D )
 
miimii10 tänään neuvola korttiin kirjattiin: plussa 3.2. ja nyt olis neuvolan mukaan rv 7+4.

Kiitti nordenskjold ja perämaan emäntä vastauksista :flower:
mä yritän elätellä toiveita ja mietin josko huomena jonnekkin soittasin tota ultraa...tai sit yritän kärvistellä ma asti.Tosin huomena mulla on työterveyslääkärin työhöntulo tarkastus, oiskohan sielä ultraa :whistle: hmm...
joo, no mutta se aiheesta toistaseks. Pahalla tuulella ja itkusena täälä kiukuttelen noille pojille, voi raukka parkoja...
 
Mama L päivitätkö mulle lasketun ajaksi 30.10 ja jorvi olisi tällä hetkellä :wave: yk2 :D

Viimeksi kun odotin esikoista olin tähän aikaan oksentamassa sairaalassa ja nännit oli niin kipeet et hyi kamala. sillon nukuin joku 16h päivässä |O

Nyt mulla on vaan pikkasen nälkä ja välillä repäsee mahasta (voin nukkua mahalteenkin) naama ei kuki ja kahvia voin juoda ihanaa (kopkop) nyt voisin jopa sanoa et en stressaa niin paljoa kun tietää mitä tulossa.

Toivon että pääsen naistenklinikalle veikkaan et ne laittaakin kun mä kärsin lievästä veri sairauresta eli siis jos tulee haava tai vuotoa niin se ei tyrehdy samalla lailla kuin muilla.
Siks ne ei varmaan halua ottaa riskiä ja laittaa mun tonne naistenklinikalle kun ne on erikoistunu mun "ongelmaani"..

Olis muuten häätkin tiedossa ja siskolle kerroin tänään et saatte luultavasti laittaa polttari suunitelmat uusiksi (salaa) luojalle kiitos että en menny ostamaan hääpukua :p

Ekassa raskaudessa mulla ole 4 mamma kaveria samaa aikaa odottamassa joten saa nähdä tuleeko yksinäistä näpristellä vaatteita ja muita juttuja jos ei mene kesken tietenkään.

tää mamma pulisee :LOL:
 
nordenskjold: mulla se on varmaan juuri toi tieto lisää tuskaa (esikon aikana en varmaan edes tiennyt mikä on tuulimuna), kun tapana on mennä lukemaan kaikki kauhutarinat... :whistle: Täytyy koittaa elää hetkessä ja laittaa noi ajatukset jonnekin taaemmas...

miimii10: plussasin 1.2., viikkoja 4, oli oikeen vahva plussa jo. Olin haamun saanut jo aiemmin, kun ihan varma olin että oon raskaana. Yritys eka...

Hyvää illanjatkoa kaikille!

Lilein + Piipiäinen 7+2
 
miimii10: Plussasin 16.2. ja rv oli 3+1 tai nyt uuden LA:n mukaan 3+4. Eli siis hyvin aikasin. :)

Täällä on ihanan aktiivista keskustelua ja uutta sakkia tulee kokoajan! :)

Haikara: Se viikko sanoo poks, kun tulee täyteen :LOL:

Lara- ja nallekarkki rv9+1
 
kiirettä pitelee, ei paljoa kerki jutskailla

mutta sen verran että Haikara, jos sulla laskettu aika on 7.10, niin silloin sulla poksuu huomenna jo viikko 8... ainakin jos olen itse pysynyt kärryillä kun sama on tuo laskettua aika!!

Hyviä vointeja kaikille ja isoja rutistuksia niitä tarvitseville!

sannri 7+6
 
HEI TAAS KAIKKI! :)

ootte päässy n. 20 sivua eteenpäin siitä kun olen viimeksi käynyt joten en viitsi selailla kaikkia :D Huh huh! Oon ollut siis hieman nettipimenossa ja ikävä kyllä en ole päässyt käymään.

Mitä kaikille kuuluu? joko on massut kasvaneet ja ekat neuvolatkin taitaa olla käytynä?

Meillä oli tänään eka neuvola ja varasin ajart myös sikiöseulontoihin. Mites muut aiotteko mennä? ITse haluan heti ottaa selvää onko kaikki hyvin.

LIsäksi tänään tuli nyt sitten oksennus, olin juuri tulossa kotiin kun kerrostalon alaovella alkoi vaan oksennusta tulemaan :( toivottavasti on vain normaalia pahoinvointia eikä esim. vatsatautia jota on tosi paljon nyt liikkeellä! nolotti peitellä lumella sitä siihen, joku katsoo varmaan että kännissä joku törttöillyt...

Tervetuloa kaikki uudet ja hyviä vointeja kaikille!

terkuin limee + superpahoinvointia aiheuttava masukki 8 +3
 
Ihania uutisia täällä =) nordenskjold saanut parempia uutisia, onnea, eiköhän se vauvanalkukin jo ensi kerralla näy ultrassa :heart:

Haikaralle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Perämaan emännälle tsemppejä, toivottavasti sulla kans vauvanalku näkyy seuraavalla kerralla, on varmasti piinaavaa odotella vaan :hug:


Keffeli, toivottavasti vuoto olisi vaaratonta ja vauvalla kaikki hyvin! Toivottavasti saat pian ultra-ajan!


angel08, niiiiiin söpöläisen kuvan laitoit esikoisestasi :heart: Eihän tässä malttaisi odottaa syksyä sitten millään, toivottavasti sinne asti päästäisi!!

Kyllä mä olen aika tarkka ollut [/b]syömisten ja juomisten kanssa raskauden aikana. Olen ottanut selvää, onko maito ollut pastoroitua ja en ole juonut alkoa ollenkaan jne. Enkä mä ole vastasyntyneen kanssa lähtenyt heti kaupoille, mutta kyllä me kyläilty ollaan nopeesti.

miimii10, milloinkas teillä on häät? Ihanaa :heart:

Mulla ei ollut kummempia oireita, niinkuin ei paljoa nyt vieläkään, mutta haalean plussan sain 14.2. Menkkoja en edes odotellut vielä muutamaan päivään. Sitten pari päivää myöhemmin tein uuden ja ei se kauheasti ollut vahvistunut. Sitten taas pari-kolme päivää myöhemmin tuli erittäin vahvat viivat :) Plussatessani oli rv 3+jtn ja nyt 4+6.

Mä olen kirjoittanut aiemmissa raskauksissa päiväkirjaa ja pahoinvointi on alkanut siinä rv 6 tietämillä. Sitä odotellessa..Tai eihän se aina mene samalla kaavalla.

Mintukas 4+6


 
mintukas Häät olis 1.7.2010 tietysti :heart: ja suosittelen kaikille etti lue sitä ruoka kieltoa kun raamattua minä vedin maksamakkaraa ja maksaa ja mielummin ku vedin rauta tabletteja samoin söin mätiä purkillisen ja juustoja.

Eipä tytölle käynyt mitään:)
Mulla tuli eka yökkö tänään et saa nähdä kauan saan nautti tästä oireettomasta odotuksesta.

Monet on plussannut tosi aikasin jo, mitenköhän tuoki olisko yksilöllistä vai mitä kun mulla oli ekassa rv3 ja nyt rv4+4
 
miimii10, en mä sitä listaa lue mitenkään hysteerisenä, mulle vaan ei moni ruoka maistu edes, mikä on kielletty, et silleen helppoa =) Sulla onkin sitten ihana masu jo teidän häissä :heart: Itse olin kans raskaana, kun mentiin naimisiin, tosin rv 17-18 ja esikoista odoteltiin, niin ei masua oikein vielä näkynyt. Pieni pömppö vain. Mut nyt on jo isompi :ashamed: Tosin makkaroitakin löytyy enempi nyt :ashamed: :x
 
Iltasta mammat!

Olen käyny jokapäivä lukemassa teidän juttuja, en vain itse ole nyt nähnyt parhaaksi kirjoitella :) Eli viime pe kävin varhaisultrassa,lääkäri antoi tuomioksi tuulimunan,nyt tiistaina kävin hyvinkään sairaalassa sitten ultrassa,ja siellä näkyi jotain. Jotain. Viikon päästä torstaina taas uusinta-ultra, joten siihen asti jännäilen täällä taustalla. Viime viikon keskiviikkona alkanut hyvin niukka vuoto jatkuu vieläkin, tosin nyt entistä niukempana. Sain hiivalääkkeet, ja sen jälkeen vuoto vähentyny. Lääkäri sanoi tiistaina, että tuollaisen vuodon takia ei kannata murehtia, varsinkaan kun ei ole kipuja. Joten tässä nyt odotellaan ihmettä ens torstaihin asti, ja tulen sitten päivittelemään tilannettani.

Voikaahan paksusti kaikki :heart: ja :hug: sitä tarvitseville!
 
miimii10, plussisin ekakerran haalean viivan 19.1, rv 3+3. Tokan kerran tuli vähän tummempi viiva, kun tein testin rv 4+0. Viimesimmän testin tein rv 4+5. Sillon testiviiva oli heti yhtä vahva kun kontrolliviiva. Sen jälkeen en oo testejä tehnyt. :)

Tatara, rv 8+4
 
Haikara täällä ois yks oululainen ja kyllä meille kaikille kuuluu se np-ultra(vapaaehtonen) ja rakenneultra!!

Ällö olo jatkuu..mies toi iltapalanki sohvalle ku ei pysty nouseen ja PALELEE koko ajan hirmusesti.
Huomenna ois se kauan odotettu eka neuvola..viikkoja huomenna 8+4 ni en taijja haluta että yritetään kuunnella sydänääniä..pettyy pahasti jos ei kuulu vaikka ei etes pitäiskään vielä.. :ashamed:

Joku kyseli nuista kivuista keskenmenosssa ni ainaki mulla sillon alko tosi kovilla menkkakivuilla..reisiä ja selkää pakotti..si alko pikkuhiljaa vuoto..ultrassa käytiin vuodon aikana kahesti..ekalla kerralla pikkunen voi hyvin..si ku vuoto oli tosi runsasta ni mentiin yksityiselle..siellä ei sit näkynykkää enää elonmerkkejä.. :'( ..vieläki tulee tippa linssiin ku miettii..!!
huh..jospa tälläkertaa kaikki menis hyvin :heart:

joo pittää kai se lähtee pötköttellee et jaksaa aamulla herätä 5ltä kattoo suomen peliä!

j-22+pikku2 8+3
 
mie plussasin viikolla 3+2 tai 3+3, ihan selkee plussakin oli. päivämäärää en nyt muista :ashamed:

tänään kävi sitten hassusti. päätin luovuttaa taisteluni oksentamista vastaan ja sen jälkeen oon ollu ihan toimintakykyinen :eek: uskomatonta. No varmaan jotain kummaa sattumaa :snotty:

Menhit ja lörttis rv 6+5 :heart:
 
huomenta :wave:
täällä herätty katsomaan suomen peliä miehen kanssa :wave:
no eipä tuota unta muutenkaan oikein saanut kun räkkää niin paljon ettei meinaa henkeä saada :kieh: :snotty:
jospa sitä päikkärit jossain vaiheessa kerkeäs ottamaan, mut nyt jääkaapille ja kohta toiseen erään :wave:
 
Huomenta!

Nyt meinasin kyllä aloittaa sen penkkojen lannoituksen koiralenkillä aamutuimaan :x Sain onneksi vielä pidäteltyä. Mulla on kaikissa raskauksissa ollut järjetön pahoinvointi ja kahdessa raskaudessa olen ollut pätkän tiputuksessakin. Toivotaan, että nyt vähän helpompi. Toisaalta asun vaikka vessanpöntössä jos tämä raskaus jatkuu :LOL:
Nyt onneksi luottavainen olo. Jospa tässä nyt menisi pari päivää rauhassa.

Mie luulin plussanneeni (menkoista laskettuna) noin 4+4, mutta epäilen vahvasti, että hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin. Tämä oireiden ja ultranäkymän perusteella. Lisäksi viiva oli tosi haalea ekana päivänä. Ans kattoo nyt mihin la sitten asettuu, jos masusta löytyy Sulo jonka strategisia mittoja mittaillaan.

Maha räjähti eilen ilmoille, ihan vaan helpotuksesta. Mulla on semmoinen kropan rakenne, että maha tulee ulospäin ihan heti (lue piilovatsalihakset :) ). Viime kierroksella mua alettiin onnittelemaan rv 7 :whistle: Nyt jo tekkee housut tiukkaa. Periaatteella koko rahan edestä masun kasvatusta mennään!

Kaikkea hyvää päiväänne Vertaistukijat :)

Noora ja 5+6 taikka pikkuisen vähempi
 
Täällä myös yks räkäläinen. Kaikilla muilla on jo flunssa ollutkin. Kaippa se on mun vuoro.. |O Ei millään jaksais, kun muutenkin väsyttää koko ajan.

Mua kans ärsyttää tuo mahan pullahdus. Ei se mua itseäni haittaa, mutta kun ajatellaan, että rv8 ja siellä semmonen 1,5cm toukka ja ISO MAHA niin hävettää.. :ashamed: Onko se niin, että uudelleensynnyttäjillä se masu vaan pullahtaa aikaisemmin? Esikoisesta kukaan ei kysellyt mitään rv20 saakka, vaikka itsestä tuntui, että maha on valtava.

Ois jo ihana tuntea liikkeitä.... plaah.. sinne on niin piiiitkä aika.

Joku kyseli plussausajankohdasta. Minä plussasin herkällä testillä 3+4. Esikoisesta plussasin myöhemmin ja haaleamman.
 
heippa pitkästä aikaa! =)
Huimasti tullut tekstiä ja varmaan uusiakin, tervetuloa!
Kiitos, että saan jatkaa tässä pinossa, vaikka tuo maaginen päivä tupsahtikin "väärälle" kuukaudelle..
Kohta aloitan urakan ja luen nuo 10 lukematonta sivua :whistle:

Olin kuumessa kaksi päivää ja pysyin kotona. Heti alkoi kuume nousemaan jos jotain touhusi, vaikka vain tyhjensi tiskikoneen.
Iltaturvotus on jo aikamoista! Vatsa on pahimmillaan kuin olisin neljännella tai viidennellä kuulla! Tsiisus! Mies "lohduttaa" onneksi että saahan sitä olla iso maha, kun on kerran raskaana. Mutta kun ei vielä kuuluisi olla...
:ashamed:
Harmittaa, tallilla jo kuuluu selän takana jupinaa, kun en enää ratsasta niin aktiivisesti :/ En ole siellä kertonut kuin kahdelle parhaimmalle ystävälleni, jotka ovat luvanneet auttaa hepan liikuttamisessa. Ei vaan enää viitsi mennä puolikuntoisena tallille tai osallistua valmennuksiin, kyse ei oo enää pelkästään musta.. Mutta ei kaikki ymmärrä, ei sille voi mitään.

Nyt luku-urakkaan,

aurinkoista päivää kaikille!

Tuike 9+0 POKS! :heart:
 
Heipparallaa! :wave:

Olen ollut muissa maailmoissa muutaman päivän kun oravavauva vei molempien lasten tutit ja ollaan hieman nukuttu huonommin viimeiset 4yötä... :xmas: Jos nyt alkaisi jo pikkuhiljaa helpottamaan!

Mutta tervetuloa uusille!

Voimia huonoja uutisia saaneille! :hug:

Ja voitteko lakata kirjottamasta niin kauheaa vauhtia kun mulla menee taas koko viikonloppu kun luen tätä ketjua taaksepäin... :snotty:

Omaa napaa: Väsymystä edelleen (johtuu kyllä huonosti nukutuista öistäkin). Syön kuin hevoinen, painan varmaan sata kiloa siihen mennessä kun tämä raskaus on ohi... :ashamed: Eikä se edes ole mitään herkuttelua, kun mulla on ihan oikeasti nälkä koko ajan! Viime yönä piti viideltä nousta syömään jogurttia kun maha ihan kurni vaikka söin kyllä iltapalaa ennen nukkumaan menoa... Pitää käydä vaa'alla vaikka huomisaamuna (jos uskallan) niin näkee kuinka paljon sitä painoa on tullut...

Huomenna menen ostamaan ekat äitiysvaatteet! :D Eikä muuten mutta suurin osa farkuista kyllä kiristää... Hieman pelkäsinkin että mulla maha pullahtaa nopeasti näkyviin ja siltä tuo vähän näyttää. Pikkuinen pömppö :LOL: Paidat nyt menee, mutta joku housusysteemi pitää keksiä.

Mutta nyt hieman siivoilemaan näin huonosti nukutun yön päälle!

BJ, muksut ja Ötti 7+6
 

Yhteistyössä