~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

saako liittyä joukkoon? eli la on ehkä 23.10 (en siis ole varma koska menkat alkoi viime kuussa) tein siis 18.2 haamu testin =) oli kyl aikamoinen yllätys. ihmettelen että millä testeillä te olette testanneet kun olette niin aikaisessa vaiheessa saaneet plussan? nimittäin tein 15.2 negan testin.

ja siis kolmosta odotellaan :wave:

Tervehdys :wave:
selaillen huomenna läpi teijän juttuja, nyt en kertakaikkiaan jaksa :ashamed: just äsken tulin kotiin, olipahan semmoinen päivä ettei kyllä samanlaista haluaisi kokea. Juna ensin 3,5 h myöhässä, no se ei viel mitään mutkun päästään junaan niin sepä ilmoittaa et juna jää parin aseman jälkeen asemalle ja junaa pitää vaihtaa :kieh: meitä siis 2 aikuista, kaksi 6v, yksi 4v ja yksi 2v ja lisäksi 2 junioria. No pue uudelleen lapset ja koko juna tyhjennetään toiseen junaan ja arvaa sitä väenpaljoutta, lapset meinaa jäädä jalkoihin ja sitten kn päästään vaihtojunaan niin meille ei olekaan istumapaikkoja |O me jouduttiin lasten kanssa istumaan siinä käytävällä jossa on ne ulkoovet ja vessa. osa lapsista on vessassa ja osa meijän kanssa käytävällä :headwall: lapset pelkäs kovasti ku vaunujen väliset ovet aukes vähän väliä kun siinä muut matkustajat kulku. nytkin lapset puhuu kun pelkäsivät et putoavat junasta :snotty: pikkuisen tämän mamma on käärmeissän (ja voin sanoa ettei ihan vähäänkään, tähän kun ei kehtaa oikein ilmaista mielentilaa joka tällä hetkellä on) :whistle: ja äsken pistin semmoiset palautteet menemään vr:lle, tämä oli lasten eka ja viimeinen junamatka joka tehdään :kieh: argh!

Ja hieman sitte näitä raskaushommiakin :D Eipä paljon muutoksia ole olotilassa, rinnat edelleen kipeät, mahaa viiltelee, paleltaa ja väsyttää, mut pahoinvointia ei pahemmin ole ainakaan vielä B)

Anteeksi oma napa :ashamed:
perämaan emäntä rv 5+1 :wave:

No johan oli perämaan emännällä reissu!!! Eikö tosiaan kukaan matkustaja halunnut antaa paikkojaan teille? Kyllä on porukkaa! VR saisi kyllä maksaa melkoiset korvaukset kivusta ja särystä!!!

Voimia kaikille joilla vuotaa jotain ylimääräistä! Se on niin ressaavaa! Itse odotan kauhulla mikä päivä alkaa.

Mintukas, mulla on alkuraskauden oireena kilpirauhasen liikatoiminta. Se aiheuttaa sydänoireita, korkeaa verenpainetta, voimakasta pahoinvointia ja laihtumista. Uskon että se on taas päällä, niistä oireistahan tajusin tehdä sen testin. Tilaan heti huomenna itelleni labrat. Eli mulla ei ole toistaiseksi pitkäaikaista kipirauhasvaivaa, mutta tiedän ihmisiä kellä se on ja raskauden on sujuneet varsin hyvin. Tiheillä labratesteillä ja lääkityksellä asia saadaan kuntoon! Itse kävin lukemassa kilpirauhasfoorumista raskaudenaikaisia kokemuksia. On tosi yleistä ja Taysin sisätautilääkäri on selittänyt asian mulle niin, etten enää ole asiasta huolissani :) Ainoa vika on se, että jos äidillä on raskausaikana kilpirauhasongelmia, niin vauva viedään ainakin Taysissa heti salista lastenosastolle tarkkailuun. Tämä tuli mulle täytenä yllätyksenä Taimin synnytyksessä! Hertan synnytyksen aikana tällaista ohjeistusta ei vielä ollut. Kannattaa kysyä omasta synnytyssairaalasta käytännöt ettei tule järkytyksenä. En siis halua pelotella, mutta ainakin Taysissa yleinen käytäntö. Vauvan parasta siinä ajatellaan, mutta kurjalta se tuntuu! Kaikkea parasta :)

Taidan mennä isännän kanssa sohvalle tuijottamaan telkkaria.

Hyvää yötä,

N

tulin ilmoittamaan että meille tuli keskenmeno. Aloin vuotamaan eilen aamuna kirkasta verta ja sitä on jatkunut enenevin määrin koko päivän ja yön. Ei siis epäilystäkään siitä että keskenmeno on jo tapahtunut. Olo on tosi tosi surullinen, etenkin kun viikko sitten ultrassa sikiö näkyi, kaikki oli kunnossa ja sydänäänetkin kuului.
Tänään naistentautienklinikalle tarkastukseen. Kaavintaa aion välttää jos suinkin mahdollista joten tätä vuotoa voi jatkua viikkoja... ja samalla suren menetettyä elämää ja odotuksen toivoa.

onnellista jatkoa teille muille.

manna :hug: mutta entäs jos kuitenkin ei olisikaan km?Oliko se puskajussi (anteeksi jos ei ollut sinä!) jolla oli kirkasta verta ihan tullut mutta ultrassa kaikki olikin tosi mallillaan! Tulethan kertomaan tänne mitä siellä naistentautienklinikalla sanottiin?

Voi ei, nyt monelle on tullut vuotoja! Jaksamisia :hug:

manna- toivotaan ettei se olisi keskenmeno.

Neila Asutaan pohjois-suomessa ja synnytyspaikkana on Kemi. Minäkin meinaan varata neuvola ajan vasta rv7 tienoilla.

Vitsi mua suututtaa toi jääkiekko |O

Peppioliina rv5+3

Kamala sentään kun täällä pinossa tapahtuu taas kurjia! Olen pahoillani Manna. :(

Tervetuloa uusille ja tarrasukkia matkaan.

Yrjö Etola hyökkäsi vierailulle heti aamutuimaan. Ensimmäinen kerta tässä raskaudessa. Mutta enpä viitsi sen enempää valitella. Ei ole ollut kivaa olla miltei oireeton. Alkoi jo pelottaa jossain vaiheessa että siellä onkin tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno...
Jees, vihdoinkin kunnon raskausoireita!

Heippa kaikille! :wave:

Mahtuuko vielä mukaan? Viime perjantaina ja lauantaina testannut kolmella testillä plussan, joten kai sitä on uskottava että yk4:stä vihdoin tärppäsi! :D Tädin mukaan La olisi 23.10, mutta kaippa se varmistuu vasta sitten ultrassa joskus. Eli pikku-kakkonen olisi kyseessä ja synnärinä näillä näkymin TAYS :)

manna-lle hirmuisesti jaksamisia! :hug: toiovotaan ettei vuoto tarkoittaisi keskenmenoa!

Nyt on mentävä esikon kanssa puuhailemaan! :)

minilokari rv5+2

Jee,tänään mulla siis neuvola tossa 12.30..ei malta odottaa! :D

Eiliset oli siis kaverin vauvan ristiäiset.Muuten oli ihan jees,mutta mua kävi suorastaan kyrsimään se kun jokatoinen meijän tutuista oli Vienosta että no voi kun on kylmät kädet,voi että sillähän on mustelmia päässä,onhan rassukalla edes hanskat mukana.Siis voi v**tu!Että mä en muka osaa ees hanskoja ottaa tolle mukaan vai,vaikka eilen oli kiitettävästi pakkasta,juu enpä osaa..enpä!Ihan käsittämätöntä väheksyntää mun äitiydestä :headwall: :headwall: :headwall: Jos tytöllä nyt sattuu olemaan kylmät kädet,niin voi voi,ja ton ikäsellä niitä mustelmia tulee,tai siis tarkennan..he sanoivat kuhmuja eikä siis mustelmia,mutta kuhmuja kyllä ton otassa ei oo.Niin raivostuttavaa oli eilen illalla käydä nukkumaan ja miettimään tota mitä sanovat.Joku päivä mä vielä täräytän kaikille suorat sanat,nyt en viitsinyt kun oli toisen ristiäiset kyseessä..Huoh..

Heidi ja Muxu-kax rv. 8+1

Mannalle ja perheelle kovasti voimia surullisiin päiviin. Toivotaan että ihmeen kaupalla pieni olisi selvinnyt rytäkästä. Mutta kyllä noin pitkään jatkunut runsas vuoto on pelottavan kuuloinen. Voimia lääkärireissulle <3

Täällä raskausoireet on tänään aika vähissä. Samaa vuoristorataa vetää täälläkin, että melkein toivoisi että oksettaminen alkaisi pahenemaan. Viivat vahvistuu eli kai se siitä?

Kaikkea Hyvää Päiväänne ja toivottavasti vuotonne loppuvat kuin seinään!

Noora 5+3

manna voimia :hug:
soitin neuvolaan ja sain ajan 17 pv maaliskuuta, huoh sinnehän on ikuisuus :D samalla on ultra ja eka neuvolankäynti. Yöllä alko sattumaan mahaan siis navan yläpuolelle ja se jatkuu aalltoina nytkin, mitään vuotoja ei onneksi ole. jos olisi vaan jotain suolistovaivoja :snotty:

tervetuloa uusille ja paljon tarrasukkia mukaan matkalle :wave:
perämaan emäntä rv 5+2

Kaikille jolla vuotoja, iso :hug: Toivon parasta kaikille!

Mulla oli aamulla oikeen puhelinmaraton. Palvelut on oikeesti ihan kuollut täällä. Soitin polille, ei ole lääkäriä paikalla (on koko viikon sairaslomalla). Soitin omalle neuvolatädille, ei vastaa: puhelintiedote, ei paikalla. Soitin oman alueen terveyskeskukseen, sieltä täti soitti neuvolaan. Torstaisin lääkäri aikoja, joissa mahd. ultraan. Okei, soitin vielä jonkun muun neuvola tädille, sain sitten ajan 11.15. Voi vee, meinas oikeesti usko loppua. En varmaan ois päässyt muuten, mut olin jo aika kiukkusen kuulunen ja myös ehkä toi veriryhmä vaikutti, en ole varma. Mutta jos ei olis onnistunut, ois täytynyt joko lähteä poriin polille tai yksityiselle, mihin luulen ettei pääse myöskään heti. Mut nyt siis onneksi on aika ja sitten saan tietää. Sori omanapaisuus...

Niin, ja uusille tervetuloa ja onnea :flower: :heart:

huomenta päivää.

tämä uusi tulokki opettaa äitiä nyt jo uuteen rytmiin, kun joka aamu heränny ennen kahdeksaa. normaalisti meillä herätään vasta kymmenen aikaan =) mutta saapa hetken omaa aikaa.

oon kyllä ollut muutenkin pirteämpi kun yleensä, yhtään ei haittaisi jos tästä tulee sellainen "elämäni kunnossa" raskaus. edellisissä raskauksissa olisin voinut nukkua kellon ympäri. josko nyt tulisi eri sukupuolta? kovasti ainakin tyttöä odoteltais, mutta jos poika niin onpa pian jalkapallo joukkue kasas :)

jos olette menneet varhais ultraan niin millä viikolla sinne yleensä mennään ja pitääkö mennä yksityiselle, jos täälä mettäs ei sellaista ole? ja paljonko yksityisellä maksaa?

oireita ei vielä oikein ole, mutta eiköhän ne sieltä tule? ;)

ja mannalle voimia ja :hug:

Hei!

Manna:
Jaksamista, toivotaan ettei olisikaan km, tässäkin pinossa tapahtunut että verta tullut ja kaikki ollut hyvin!

Wendy-79:
Toivotavasti kaikki kunnossa!

Mä kävin tänään lääkärissä ton mun virustaudin vuoksi ja tuomio oli että kurkunpääntulehdus. Ei aloitettu mitään antibiootteja kun raskaana olen ja virustauti. Se lääkäri sanoi että raskaana ollessa taudit voi pitkittyä ja oireet voi olla hankalampia... ihmettelinkin kun nää samat oireet jo kuudetta päivää jatkuu...no hyvä oli tietää että ei mitään sen kummempaa.. Tänään iltapäivällä ollaan menossa siihen uä-kuvaa... voi että osaa sitten jännittää!!!!!! :D

Huomenta!

mannalle voima :hug: , toivotaan että olis kuitenkin väärä hälytys.

Uusille tervetuloa :flower:

Menin sitten eilen valvomaan myöhään ja ajattelin, että kyllähän sitä sitten nukkuukin myöhempään, väärin! Kasilta heräsin, enkä ollu edes mitenkään pirteä :/ Nyt väsyttää ja iltavuoroon pitäs jaksaa lähteä.
Eilen tuli oksennettua kaksi kertaa, luulen että osaltaan johtu tolkuttomasta väsymyksesta idioottimaisten työvuorojen johdosta, esimiehillä sattunu pikku moka listan teossa ja mulle oli laitettu illasta-aamuun tulo :kieh:
Perjnataina ois varhaisultra, ei meinata malttaa odotaa :D Jos kaikki on hyvin, niin sitten pitäs vissiin neuvolaan jo soitella :)
Hmm mulla ois nyt ens vknloppuna ne yövuorot ja kovasti tässä mietin, että teenkö ne vai haenko sairaslomaa. Edellinen yövuoro kahden viikon takaa meni oksennellassa ja torkkuessa.

Manna: Voimia, toivotaan että iloksi vielä muuttuu.
Aava Olivia: Itse varasin yksityiselle varhaisultran viimeviikolla. Ensiviikolla on ultra rv7+6. Ultraamisen tekee ihan vaan kätilö ja se on Lahdessa semmosen 60 egee. Kaipa se suositus olisi, että 7 raskausviikkoa olisi, jotta varmasti näkyisi syke.

Miten te muut jaksatte olla töissä?? Itsellä on ainakin aivan järkyttävä väsymys ja päätäkin jomottaa. Haukotuksille ei näy loppua. Nyt siis rv 6+3 menossa. Eilenkin vaan makasin KOKO päivän, kävin aikaisin nukkumaan ja SILTI en olisi jaksanut tänään nousta töihin!

no niin nyt on täälläkin pahoinvointi alkanut. eilen sai useamman kerran käydä yrittämässä ntulisko sieltä jotain..mutta ei niin ei...duffy älä liikaa rehki...yövuorot voi tosiaan ottaa kyl liian koville..ite en ainakaan nyt lähtis tekemään....jos vaan pystyt niin jätä väliin...olen ainakin tätä mieltä....
rv 7+5

vauvakuumeilija, noin se minäki oon aatellu..hmm mistä mä sitä saikkua sitten haen? Neuvolan tädiltä vai lääkäriltä? Työterveydessä kävin yks päivä niin lääkäri sano, että jatkossa voisin jo asioida neuvolan puolella. Täällä on neuvola ekan kerran vasta joskus rv9-10 :/

Manna- Ikävä kuulla että sinulla sama tilanne ku mullaki. Jaksamisia sulle

Mulla eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa & tänään hieman kirkkaampaa paperiin. Siteen laitoin varalta, mutta ei kuiten siihen ole onneksi (vielä) valunut.

Kävin aamusella neuvolassa; eihän siellä tieten vielä pystytty mitään sanomaan. Voi olla että kaikki on ok, voi olla että kyseessä keskeytyminen. 4.3. varattiin lääkärin vo + ultra. Siihen asti vain odottelua :( . sanottiin ettei murehtia etukäteen, mut minkäs teet. :x Onnex vp:t loppu & iltavuoroon meno. Saa vähän muuta mietittävää...

Wendy79 & Toukka (neuvolatädin mukaan 6+1) =)

Manna :hug:

Täällä ekassa neuvolassa käyty ja ultralla kurkattiin pikkusta, jonkan sydän jyskytti varsin mallikkaasti :heart: :heart: Seuraava käynti ois sitten nt- ultra ens kuun lopulla, ja neuvola vasta huhtikuun lopulla :eek: Viikkoja oli ultran mukaan suunnilleen saman verran kun oon oviksesta laskenukkin, tais päivällä heittää taaksepäin, mut nt-ultrassa saa sitten sen lasketun ajan kunnolla.

Menhit ja lörttis 6+3 :heart: :heart:

ps. vähän muuten jännitti näkyiskö jo sydämen syke ollenkaa näillä viikoilla, mutta ilmeisesti se ois näkyny jo muutamaa päivää aijemminkin.

täällä on taas sattunut ja tapahtunut halaus sitä tarvitseville :hug:

huh,huh mikä viikonloppu,vanhin käynyt kierroksilla,ja tuntuu että uhma tulee takaisin :kieh: alkaa äitillä keinot loppuun..on lelujen takavarikointia kokeiltu ei auta,jäähyä ei auta. flunssankin pukannut päälle itselleni..huono olo on alkanut tuleen varsinkin iltaisin ja väsymys on ihan kauheeta.

tuntuu niin hitaasti menevän tämä aika että pääsee ultraan varmistaa että kaikki on hyvin,itehän menen vasta np-ultraan.olen kyllä miettinyt varhaisultraa,mutta en sitten tiiä.. ensimmäinen neuvolakin on vasta maaliskuun puolessa välin.

ihanaa päivää kaikille ja tervetuloa uudet :flower:

bakukaa 6+5

Voi ei mikä yö.. Eilen jouduttiin lähtemään esikoisen kanssa päivystykseen lääkäriin.. Niin kauhean kuuloinen yskä et pelkäsin että kohta se ei saa enää henkeä.. No ei se lääkäri siihen yskää oikein mitään sanonu mutta korvatulehdukseen saatiin antibiootti. Toivotaan että se sama auttaisi myös tohon rohinaan vähäsen..

Täällä ei ole minkäänlaisia raskausoireita.. :/ Ei esikoisestakaan pahempia ollut mutta etomista silloin oli kyllä..

Kaikille huonoa uutisia kuulleille ISO HALI!!! Ja uudet TERVETULOA!!!
Toivottavasti ei enään huonoja uutisia tulisi ihmisille :/

Nyt täytyy mennä nukkuu ku viime yönä ei nukuttu kunnolla!

pikku prinssi 6+2

Tänne tulee niin hirmusesti tekstiä, etten kyllä pysy perässä, mutta onnea kaikille sydänäänet kuulleille ja voimia huonojen uutisten kanssa kamppaileville. Toi epätietoisuus on varmaan raastavaa!! Niin ja uusille tervetuloa!

Mä oon päättänyt olla ajattelematta keskenmenoa, koska se ei ihan oikeesti auta mihinkään. Stressistä ja ahdistuksesta on vaan haittaa masukille. Älkääkä käsittäkö väärin, se on vaan mun ajatus eikä tällä hetkellä voi valitettavasti muuta kuin odottaa.. :( Tilasin nyt sitten itselleni varhaisultran viikoille 7+2, eikös silloin sydänäänien pitäisi jo näkyä? Eli reilu viikko nyt täytyy jännittää..

Mulla on ihan hirvee flunssa ja päätä on särkenyt viikon putkeen, huoh! Ärsyttävää, kun ei muutenkaan oo maailman paras olo. Edelleen iltaisin etoo ja oon jo joutunut pönttöäkin katselemaan. Ja kokoajan on ihan järkyttävän kylmä!!

Meni valittamiseksi, mutta mukavaa päivä jatkoa kaikille ja toivottavasti huonoja uutisia ei tulisi enempää!!

Hituli ja Masuminttu 5+6 (ei ihan vielä poksu ;)

Yhteistyössä