~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

onnellinen onneton itse olen raskautunut myös hedelmöityshoitojen kautta eli ivf:stä. minulla hcg oli kaksi viikko alkion siirrosta 369 ja se oli kuulumma tosi hyvä...tiedän tunteesi palosta odottaa. itselläni nyt rv 6+3 ja pelottaa tosi paljon mennä varhaisultraan. minullakaan ei suuremmin oireita ole. kuvotusta ajoittain... stemiä sinulle...toivotaan että tilanne on meillä molemmilla hyvin.
 
heippa minä myös ilmottaudun tähän pinoon eli tein plussatestin 10.2.. menin sitten 13.2 päivystykseen kun oli niin kovia vatsakipuja pääsin ultraan ja siellä ei sit näkyny viel mitään.. lääkäri vaan sano et se on 50/50 et onko kohdussa vai ulkopuolella eli maanantai uudestaan verikokeeseen ja ultraan sillo ehkä toivon mukaan selvis jotain.. mul oli hcg arvo verestä joku 2300 en kyl yhtään tiiä mitä se tarkotaa osaako kukaan kertoo?
 
Heippati! :wave:

Jokos mäkin uskaltautuisin tänne..Elikkä plussasin 8.2. ja selvähän se oli..Toista lasta ootellaan.Neuvolaan en ole vielä soitellut :ashamed: Taidan jännittää jotakin. Mut laskureiden mukaan LA olisi 4.10.Synnytyssairaala on TYKS. Meillä ennestään tyttö,syntynyt 2006.

Tää on kauheeta kun tekisi mieli huutaa koko maailmalle että:HEI MÄÄ OON RASKAANA,mutta maltettava vaan on :D
 
MAMITI87: kyselit omia kokemuksia miten on pienellä ikäerolla pärjätty..meillä nämä kaikki kolme on syntynyt puolentoista vuoden ikäerolla,nyt tulee vähän pitempi ikäero.välillä on hyviä ja välillä huonompia päiviä..lapset meillä ei oo rauhallisimpia,eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää :D huonoja nukkujiakin kaikki olleet,ei vieläkään ehjiä öitä |O alku on aina ollut jännittävintä aikaa miten isompi/isommat ottaa uuden sisaruksen vastaan.ensimmäiset kuukaudet menikin vahtiessa että isompi/isommat eivät satuta pienempää.nyt ottavat jo ihan hyvin välillä mukaan =) sisarusrattaat ovat olleet ehottomat..kysele jos tulee mieleen jotain kysyttävää :)

oireita ei vieläkään ole oikein tullut,päänsärky vain jatkuu.. mutta jospa kaikki on hyvin =)
 
Onpas paljon uusia!!! Tervetuloa! :)

Moikka aaliyah!! :heart: Tosta sun hCG kokeesta, mikä sun oletettu raskausviikko on ton kokeen ottopäivänä? Raskauden kestolla on suuri merkitys siinä!

Tässä suuntaa antava taulukko:

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Mulla oli rv3+4 5 ja rv5+5 28713

vauvakuumeilija ja onnellinenonneton voi myös katsoa tästä suuntaa arvoille! :wave: vauvakuumeilijalle myös semmosta, että rv7+1 näkyy varmasti syke! (tietysti vain jos on aivan varmaa, että on juuri noilla viikoilla..) Syke alkaa näkyä 6+, itsellä näkyi ja kuuluikin rv6+3 :)

Neila: Kiitos vaan :D Musta tuntuu, että oireet on taas vähän muuttunu... Mutta onneks viikon päästä taas kontrolliultra siitä kystasta. (samalla kurkataan masuasukkia ;) )

Tänään oli kohtuu mukava päivä :)

Lara- ja noname rv7+2

P.S. Kultasiipi: Voisitko käyttää tekstin jaottelua, olisi mukavampi lukea tekstiä, jos olisi rivejä välissä eikä ihan pötköä! :)

P.P.S. Voisiko kaikki laittaa rv:n juttujen perään, niin tietäisi missä mennään :p
 
Iltaa! Onnea hirmusesti kaikille uusille plussanneille :flower:

Kultasiipi: ai en tiennykkää nuista kalaöljy kapseleista tuollasta tietoo.. pitäsköhän mun sit lopettaa toi omega-3 kapseleide syönti??? kalaa syön hyvällä säkällä kerran kuussa näi talvisin.. :ashamed: !
ompa kyllä kumma miks ne si neuvolassa ei kerro mitää..sanoo vaa et joo niitä kapseleita kannattaa syyä :kieh:

danuli79
: nou menkkakivut ja alaselkä säryt ihan normaaleja raskausoireita =) mulla kans plussan jälkee viiko oli paljo nuit mu ny ei onneks enää ku sillo tällö. mulla kans syksyllä keskenmeno ja sillo oli nuit menkka kipui mut ne oli sillo aiva tajuttoman kipeitä..normi jomottelut ei oo niiden rinnalla mitään :)

j-22 ja pikku2 7+0 :heart:
 
Huomenta!

Nyt mua pelottaa! Kaikki oireet on loppunu, rinnathan on olllu tosi kipeet mut tänä aamuna ei enää mitään. Yhtään vuotoa ei ole tullut mut sitä ei vissiin kaikilla tuukkaan vaikka ois kesken mennytkin. Ahdistaa!
Mies tuo töistä tullessaan raskaustestin, siihen tuskin enää tulee kahta viivaa :'(

t 77 ja pitäis olla 5+6
 
Tervetuloa kaikki uudet!! :flower: Päivitin tiedot listaan.

t 77, :hug: Kyllä kaikki varmaan on ihan hyvin!!

Nyt ei kerkee oikeen enempää ku oon just lähdössä ekaan neuvolaan! Tällä kertaa meenkin yksin, mies jää neidin kanssa kotiin. Kuiteski vaan liput ja laput ja verikokeet nii eipä siinä mitään kovin ihmeellistä oo :) Ehkä sit seuraaviin pääsee mieskin mukaan (ja ultriin tietty ainakin!) kun ollaan kerrottu mummeille ja lapsenvahteja on enempi plakkarissa. :p

Kyl mua kuitenkin ihan pikkasen jännittää... :heart: Juttelinkin jo sillon siitä rh- asiasta sen terkkarin kans puhelimessa ja hirmu mukavalta kuulosti. Mulla oli ekassa raskaudessa niin hirvee terkkari et yäk. Ekalla kerralla lähdin itkun kanssa sieltä neuvolasta pois. Ihanaa... Puputti joka asiasta jotain. Onneks vaihdettiin aluetta! Nyt meillä on sama terkkari mulla, esikoisella ja sit vauvalla myös. :heart:

*excited*

mama-L & Salmeme 7+1 !
 
Vielä yksi uusi... :wave:

Hei vaan! :) Ajattelin minäkin ilmoittautua mukaan, vaikka en voi oikein vieläkään uskoa, että tämä ois totta. Oireita ei nimittäin juuri oo, pientä ällötystä lukuunottamatta. Reilu viikko sitten tein plussatestin. Laskettuaika ois kai 12.10.2010 ja sairaala OYS. Ikää mulla 27 v ja esikoinen kyseessä. :)

Valeska rv 5+6
 
Mullakin tänään eka neuvola :heart: Yksin menen minäkin, ei siellä ekalla kerralla kummasia puuhailla. Onneksi sain lapset koulun jälkeen kyläilemään kaverin luo, ettei tartte niitä kielikelloja ottaa mukaan...

t 77, mulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut järin oireita, muuta kuin rintojen turvotusta ja arkuutta - ja ellen ihan pahasti muista pieleen, niin se loppui suht äkkiä ja palasi vasta sitten kun synnytys oli ohi ja maito nousi, joten ei välttämättä merkitse mitään hirmuisen vaarallista =)

Tänä aamuna kahvi vähän meinaa jäädä kurkkuun lillumaan, varmaan vielä niin täynnä viikonlopun syömingeistä. Ärsyttää ihan kun yleensä ihan suht terveellisesti syön, mutta tänä viikonloppuna tuli vedeltyä kaksin käsin pizzaa, laskiaspullaa, synttärikakkua... ei muuten mitään, mutta tänään on varmaan eka punnitus - varmaan pari ylimääräistä kiloa rapsahtaa mittariin :p

Muuten oli ihana viikonloppu, jonka kruunasi eilinen leffa Moulin Rouge. Se on niin hyvä.

Upeita kelejä pidellyt viime päivät, josko sitä saisi raahattua itsensä tänäänkin ulos happea haukkaamaan! Hyvää maanantaita kaikille =)

-sannri 6+4
 
:D ilmoittaudun tänne,eli vahvan plussan sain aamulla kp27/28 :heart: eli se ois jotaki 4+1.....oon niin sekasin....ja la menee lokakuun loppuun....eka kunnon neuvola 17.3 =) nyt toivon että niin pikkuinen pysyy matkassa :heart:
 
Heippa kaikille ja Tervetuloa uusille! :flower:

Viime viikolla väsymys vähän hellitti ja sain ulkoiltua koirien ja hepan kanssa, oli tosi ihanaa (varsinkin pääkopalle)!
Viime yönä heräsin perinteisesti vessaan ja huomasin että rinnat ei satu lainkaan. Rupesi pelottamaan ihan hulluna :'(
Aamulla onneksi kipu oli taas palannut ja otin sen ilolla vastaan!
En voi sanoin kuvata, miten paljon odotan ensimmäistä ultraa, jotta kuulisin sydämen lyönnit ja näkisin vihdoin oman katkarapuni :heart:

Onko järkeä ottaa mies mukaan ensimmäiselle neuvolakäynnille?
Kuunnellaanko siellä sydänäänet?

Minulla on eka neuvola nyt torstaina ja olen silloin viikolla 7+6

Onko muiden paino jo noussut??
En omista vaakaa mutta tuntuu että olisin paisunut. Stressaan sitä painonnousua aika lailla. Ratsastushousut tuntuu jo vyötäröltä epämiellyttävältä, koska se vyötärö tulee niin ylös. Luin vaan, että vielä ei tulisi painon nousta lainkaan :ashamed:
Olen joutunut välipaloja syömään usein, koska nälän tunnetta en kestä enää. Alkaa heti yököttämään...

Hyviä vointeja kaikille!

Tuike81 7+3 :heart:
 
Heippa!

Tervetuloa uusille! Ja rutkasti onnea! :flower:

Mua kanssa vähän mietityttää, että mitä tästä tulee tän kolmannen kanssa kun tuo kuopus on vasta kaksi vauvan syntyessä. Kun on kokemusta vaan esikoisesta, joka oli jo neljä kun kuopus syntyi... Varsinkin, kun meillä kuopus herää vielä öisin ja otan hänet siitä sitten viereen nukkumaan, en voi ainakaan varmaan sitä jatkaa. Onneksi on aikaa vielä saamaan hänet nukkumaan koko yön omassa sängyssä. Muuten kuopus on kyllä todella kiltti tapaus, mutta uhmahan ei vielä ole alkanut...

Jaahas, joillakin on jo ekoja neuvoloitakin. Mama-L: toivottavasti neuvolatäti on nyt mukavampi, niissä on kuulemma aikamoisia eroja!

Meillä on mies yleensä käynyt noissa ultrissa ja loppuraskaudesta sitten enempi, viimeksi varsinkin kun jouduttiin porissakin käymään useamman kerran, kun tarkkailivat tuota lapsiveden vähäistä määrää. Muuten, tietääkö ketään joutuuko vielä menemään synnytystapa-arvioon (koska esikoisen synnytyksessä oli probleemia, vai kumooko tää kuopuksen helppo synnytys sen edellisen)?

t77: mulla on oireet myös vähän ailahtelevaiset, että kai se on ihan luonnollista. Mutta toivottavasti kaikki on hyvin...

Sutulii: meillä onkin sitten sama neuvolapäivä :) Saa vähän aikaa vielä odotella...

Hauskaa päivää kaikille!! :wave:

Lilein ja piipiäinen 6+0
 
Tännehän oli tullu paljon uusia. Tervetuloa ja onnea kovasti kaikille! :heart:

t 77 Mullakin nuo oireet aina vähä ailahtelee, joka toinen päivä niitä on enempi ja joka toinen vähempi. Viikonloppu meni vähän paremmin ja vähemmillä oireilla ja nyt tälle aamua sai sitten olla taas pönttöä halailemassa heti aamutuimaan. Ihan varmasti kaikki on sulla hyvin!

Mulle ainakin sanottiin kun soittelin eka neuvola-aikaa, et eka kerralla on hyvä miehenkin olla mukana, kun jutellaan kaikista suvun puolelta periytyvistä sairauksista ja elämän tavoista sun muista, nii miehen tietoja tarvitaan myös sinne. Mulla ois vielä viikko ekaan neuvolaan. Jännittää kyllä jo nyt kovasti, eikä malttais odottaa. Mun ystävä kertoi että hänellä ainakin oli eka neuvolakäynnillä kuunneltu vauvan sydänäänet, mutta käytäntö varmaan vaihtelee paikkakunnittain ja siitä kuinka pitkällä raskaus on?! Sittenpä tuon näkee.

Itse oon ollu jotenkin kauheen tyyni nyt tämän odotuksen suhteen. Jotenkin vaan ajattelen et asiat menee niinku menee, enkä minä niihin voi oikein ite hirveesti mitään vaikuttaa, muuten ku myönteisellä tavalla. Päivä kerrallaan ja yritän ajatella positiivisesti. =)

Aurinkoista päivää toivottaa HayLina ja Hippu 6+4
 
Heippa! Saakos tuonne kerhopuolelle liittyä kuka vain meistä?

Ihan varmasti t77 kaikki on hyvin!! Niin ne oireet välillä voi kadota ja tulla taas jne. Ihan normaalia. On tämä alkuraskaus kyllä niin kamalaa aikaa siinä mielessä, että kaikkea alkaa pelkäämään ja miettimään, olen itse ihan samanlainen.



Paino on mulle kamalan arka asia nyt. Painan useamman kilon enemmän nyt kuin silloin, kun edellisiä aloin odottamaan. Ahdistaa! Ja kun BMI on yli 25! Nyyh :'( Nyt pitää vaan tsempata ettei tulisi paljon kiloja, edellisissä tullut 19kg, nyt jos jäisi 10 kiloon! Eilen illalla ei tehnyt oikein mitään mieli, vaikka kaapissa oli puolikas levy suklaata! Kummaa todellakin meikäläiselle :kieh: No, nyt aamupäivästä meni pari riviä jo :ashamed: Pitäisi huolehtia, että syö aamupalan ja muutenkin säännöllisesti, niin pysyisi ehkä enempi konrtolloimaan herkkujen syöntiä!

sutulii : Miten sä lasket noi raskausviikot? Mulla olisi nyt 26/24-28 mutta rv 3+4 laskisin. Oonkohan laskenut ihan päin honkia? Meillä siis päivän heitto edellisissä menkoissa. Mulla tulee torstaina 4 viikkoa menkoista joten ajattelin, että se on se rv 4+0 sitten. Voi olla, että olen ihan metikössä tän asian suhteen :ashamed:

Mintukas 3+4 ehkä?
 
ootas mun viime menkat alko siis 18.1 eli siitä ois tasan 4 viikkoo ja laskin tän päivän päälle mutta jokatapauksessa 4 siis eikös se kuitenkin lasketa edellisten kuukautisten alkamispäivästä hä.....oonko mä sekasin :LOL: :LOL: voi olla mahdollista.....
 

Yhteistyössä