~LOKAKUUN lapset **2010** helmikuussa <3~

Tsau!

No niin nyt on kuopuskin sairastunut flunssaan, onneksi vielä itse säästynyt (vaan kuinka kauan, kun nukutaan tuon tytön kanssa nokatusten yli puolet yöstä). Ois kiva ennen vauvan tuloa saada se nukkumaan koko yö omassa sängyssä.

Äitiys pakkauksen otan, kun en -08 ottanut, vaan tuo meidän on hyvin säilynyt -04 vm :D Olen kuullut paljon hyvää tästä nykyisestä ja ihan makuupussin vuoksi ajattelin ottaa. Mä olen säästänyt melkein kaikki vauvan vaatteet sun muut tarvikkeet esikoisen ajalta asti ja oonkin aikamoinen hamstraaja :LOL: Jopa olen nykyiset brion vaunut ajatellut säästää, kun ne on niiiiiin nätit mielestäni, että kuvittelisin että tytär joskus isona niistä pitäisi, jos vaan säilyy hyvänä... heh, että tilaa ei kohta enää ole mihin tavaroita laittais, täytyy varmaan vuokrata joku tila :D

Esikolle (5v) ei olla vielä kerrottu. On aikamoinen pälättäjä, joten uskon että sen tietäis alle viikossa kaikki tältä kadulta + tarhassa. =)

Mulla on kanssa välillä tullut pelko keskenmenosta, juuri tuon runsaan valkovuodon vuoksi useasti käynyt tarkistamassa ettei vaan ois... Jotenkin, kun toivoo niin paljon niin tuntuu ajatuskin vaikealta. Mutta toivotaan parasta, eihän tässä kukaan muuta pystykään.
Oireita onneksi on vielä, juuri tuota yökötystä ja vähän kai viluttaakin. Ja tää siivousvimma jatkuu...

Mut nyt iltapalan tekoon.

Jaksuja kaikille :wave:

Lilein + Piipiäinen
 
Tervetuloa uusille :flower: (jos en ole kaikkia muistanut jo toivottaa tervetulleiksi )

Mama-L : Oviksesta laskettuna tänään on meillä 5+6, joten olen tainnut valehdella tuon LA:n suhteen tuonne etusivulle :D Ohops, anteeksi! Siis 3.10.

Tuohan nyt on tietysti vain arvio kun juuri tästä kierrosta en sitten tikuttanut ovista :D Tyhmä minä! Mutta aiemmista kierroista olen saanut ovisplussan kp 18, ja itse ovulaatiohan tapahtuu n. 12-36 (keskimäärin 24) tunnin kuluessa tästä. Ja jos munasolu elää sen 24 tuntia, niin aika tarkka aika-ikkuna hedelmöittymiselle on 10. - 11. tammikuuta, josta laskettuna LA olis jompikumpi, 3. tai 4.10. Ärsyttävää on se, kun sekä neuvolassa että terveyskeskuksessa laskevat keskivertokierron mukaan, eli siis 28 päivän kierto ja ovis kp 14. Itselläni kun on kolmenkymmenen päivän kierto ja ovis vähän hitaanlainen vasta tosiaan kp 18-20. Plääh, toivottavasti perjantain varhaisultra toisi selvyyttä tähän asiaan edes hiukan. Tosin käsittääkseni niidenkin arviot voi olla + - 4 päivää, joten tuskinpa... Tässä kohdassa se yksikin päivä tuntuu tärkeältä, vaikka loppupeleissä se on todella lyhyt aika :D

Ai niin, ja Limee: jos englanti sujuu, niin tämä sivusto on mielestäni kiva http://similac.com/pregnancy/5-weeks-pregnant?wt=vn :) Tai siis lähinnä nuo viikko-viikolta kuvat ovat mielestäni suloisia.

 
Vitsi miten ihana makuupussi tossa 2009 äitiyspakkauksessa :heart: Ei kyl taideta ehtiä tuota versiota saada...

Kätsy, siirsin sun LA:ta siis etusivulla :). Mä oon laskenu vaan edellisten menkkojen alotuspäivästä enkä oviksesta ollenkaan. Toisaalta me ei olla tasasen kierron vuoksi mitään ovulaatioita tikutettukaan et en noista niin tajua :D hih. Ihana tuo linkki jonka laitoit!

Huomenna ajateltiin ottaa eka masukuva ja sit siitä aina tasaviikoilla. Tarttee varmaan ottaa iltapäivällä/illalla niin näkyy miten turvonnu oikeesti oon ollu, pingottaa välillä niin että sattuu.

Nyt kämppiä kattomaan netistä, öitä kaikille!! =)
 
Mama-L, kiitoksia kovasti. Mikälie mielenhäiriö ollut :D

Vähän hävettää tunnustaa, mutta me otettiin ensimmäinen mahakuva 4+0 :ashamed: :D Huomenna otettaan siis jo kolmas mahakuva.. Kyllä huomaa että ensikertalaisen innolla mennään (enkä nyt edes alota siitä, että ostin tänään turvakaukalon...)
 
Heippa kaikille! Täällä olisi tällainen 30 v. uusi turisija koko palstalla ja tulisin mukaan lokakuisten listoille :). Odotan toista ja laskettuaika olisi 4.10., sairaalana KYS. Eskioinen on syntynyt 9.10, että jännätään saadaanko sama synttäripäivä! :D Lapsille tulisi 2 vuotta ikäeroa.

Syksyllä minulla oli tuulimuna, kaavinta oil karusti vuosi esikoisen lasketusta ajasta, tasan. Tuo vähän kummittelee taustalla, mutta jotenkin minulla on oikein vahva tunne, että nyt mennään loppuun asti. Tuulimunassa mulla ei ollu mitään oireita, ja se todettiin 12. viikolla. Nyt on mahassa nippaillut ja vihloskellut aika mukavasti ja viikon plussauksen jälkeen minä palelin aivan järkyttävästi. Ensimmäinen neuvola minulla on 9+3 ja ultrakin varattu 11+1. Innolla odottelen sitä! :D

Voih! Olen niin onnellinen nyt tästä! Ihanaa odotusaikaa meille kaikille! :heart:
 
Tervetuloa mukaan miinuliini! :heart: Lisäilin sut listalle! :)

Tänään tuli herätessä sen luokan kuvotuskohtaus et oikein liput liehuen saavuttiin näille viikoille 6+0 eli 7. raskausviikko alkaa jo!! Mahtavaa. Nyt alkaa helpottaa ku oon istunu ja juonu appelsiinimehua ihan rauhassa. Ihanaa ku on saanu nukkua aamusin pitkään, siis pikkuneitikin on nukkunu nyt sinne puol 8, aivan luksusta meille.

Tänään meinattiin mennä uimahalliin, eikai sille mitään sen kummempia rajoituksia alkuraskaudesta ole..? :eek:

POX POX!




 
Tervetuloa miinuliini! :flower: =)

Tänään on rv 5+0 ja meillä on myös tarkoituksena ottaa ensimmäinen masukuva. Ekassa raskaudessa reissasin työn puolesta ulkomailla suurimman osan ajasta, niin ei ehtinyt oikeen ottaa kuvia tai muutenkaan nauttia oko raskaudesta! Nyt saa onneksi olla rauhassa kotona hoitovapaalla. IHANAA! =)


Mama-L, muistelisin, että vasta loppuraskaudesta ei saa mennä uimahalliin. Enkyllä vanno ihan varmaksi...
 
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille ja onnea !

Heräsin myös tänään aivan kauheaan kuvotukseen seitsemältä kun mies tuli töistä. Pyysin jotain suuhun pantavaa sänkyyn ennen kuin uskalsin nousta ylös.

Rupesi kiinnostamaan noi raskauspäiväkirjat, oletteko ihan itse alkaneet askartelemaan niitä vai saako niitä esim. neuvolasta?

Masukuvia, hih
:) :heart:

Taidan itsekin tänään jo ottaa!

Leppoisaa sunnuntaita,

Tuike81 6+2
 
Miinuliini tervetuloa ja onnea odotukseen :flower:

Mama-L: eihän mulla tullut mieleenkään, että äitiyspakkaus nyt jo vaihtuu :headwall: Noh, toivotaan että uudessa ois yhtä hieno tai hienompi makuupussi. :D No ainakin noi nykyjään on vähän neutraalempejä sävyjä, kun tossa meidän vanhassa. Ois kiva tietää millonkohan ne mahtaa uuden äp:n kuvat julkaista...

Tuike81: neuvolasta saa päiväkirjan, mut oishan se hienoa tehdä ihan oma persoonallinen versio, jos omaa taiteellista silmää. Hyvä idea :) Muutenkin esikoista odottaville voin suositella, että kirjaa tarkkaan ylös kaikki oireet ja olotilat. Mulla ainakin esikoisen odotus/syntymä/vauva-aika ois yhtä sumua ilman niitä, kun kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä.

Meillä alkais huomenna 5+0, varmaan silloin otetaan ensimmäisen masukuva. Kohta vois varmaan jo jo alkaa luottamaan, että tää masuasukki täällä pysyy.. vaikka aamulla ollut nyt vähän masu kipeänä, mut oisko vaan joku lisäoire..

:wave:

Lilein + piipiäinen
 
Sanokaas, miten helppo tuo Manduca on laittaa ja säätää päälleen itse? Ostin esikoiselle käytettynä rengasliinan ja musta oli hankalaa yksin saada vauva sinne oikeaan asentoon. Oli jotenkin epävarma olo siitä, onko se vauva tukevasti siellä liinassa. Jos oli joku toinen auttamassa ja kiristelemässä, niin sitten oli varmempi olo. Ja 1,5-vuotiaasta 2-vuotiaaksi selkä jo kipeytyi aika lailla sitä käyttäessäni.
Manduca on aika kallis, joten siksikin pitää harkita tarkkaan.

Mulla tulee myös aika paljon valkovuotoa, joka voi olla väriltään hieman ruskehtavaakin, joten välillä hieman stressaa. Mutta täytyy vain ajatella, etten oikein itse voi asialle mitään eikä stressaaminen ainakaan auta. Viime yönä heräsin selkäkipuun ja heti taas ajattelin, että mitäs tämä on ja pitääkö huolestua.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

t. Cleopatra rv 4 + 5
 
Tänään starttaa sitten viikko 7 ja kun kävin tossa tovi sitten vessassa niin veristä vuotoahan sieltä tuli. Saman tien tämän jälkeen alkoi alavatsakipu. Ei osaa oikein kuvailla miltä tuntuu... Tuntuu vaan et tää oli sit nyt tässä vaikka ei sitä vuotoa vielä paljoa oo. Mut noi kivut ei varmaankaan lupaa hyvää...?

Aivan sekopäinen olo kun yhtä aikaa maha kipee ja pahoinvointia (joka alkoi eilen ja olin ihan että jes, viimin kunnon oireita!). Kirppareille pitäis lähtä esikoisen kanssa kun oon luvannut ja en tiiä miten jaksaa. Mies ei vaivaudu kuulemma mukaan, haistakoot sekin pitkän paskan. |O
 
Juon kahvini miten sattuu iso :hug: , toivottavasti nyt loppuu vuoto ja kaikki on hyvin. kovin lupaavalta vaan ei kuulosta nyt.

Liinoista ja kantamisesta Mulla on kaapissa trikoinen liina, kudottu pitkä liina, 2x rengasliina. Manduca on ollut nyt viikon verran liinalainaamosta kokeilulla ja taidampa viel semmosen hommata. :ashamed: miten niin liina hullu?! Manduca on todella ihana. jopa tuntuu kevyeltä kantaa tuo 2,5v vaikka on raskaana.

onko täällä muita joka meinaa käyttää kestovaippoja tulokkaalla? Meinaa kokeilla nyt alusta asti. ykkösellä oli 6kk eteenpäin osa-kestoilua. Nyt on sitten harkkahousuja kestoista.

Eilen kerroin sukulaisilleni, kun ne arvas. Ei tätä mahaa vain pysty salaamaan. tai lähinnä tämä ällötys ja kun mitää voi oikeen syödä kun vähä kerralla.

nyt mennää ulkoileen kun on niin komea ilma tuolla pihalla.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Auroora ja pikku-rusina 6+1
 
Saanko tulla tännekin palstalle kurkkimaan? =) Plussasin tällä viikolla, en ole vielä edes ehtinyt neuvolaan soittelemaan mutta noiden nettilaskureiden mukaan olisin viikolla 4+5. Kolmas lapsi tulollaan (miehen kanssa eka yhteinen), aikaisemmat lapset 14v ja 8v.

Pientä oireilua ollut kuten rinnat kipeät, lievää pahoinvointia ja huimausta.....

Mukavaa sunnuntaita :heart:

emily ja tiitiäinen 4+5
 
Juon Kahvini Miten Sattuu, Toivotaan että vuoto olisi harmitonta! :hug:

Cleopatra, manducaan on helppo laittaa vauva ja sitä voi sitten vielä helposti kiristää vetämällä hihnasta kun kyytiläinen on paikallaan. Mukavan helppokäyttöinen kantoreppu! =)

Auroora, :wave: minä aion kestoilla ainakin osittain myös tämän uuden tulokkaan kanssa. esikolla on osittaiskäytössä kestot. Saas nähdä miten sitä sitten todellisuudessa jaksaa sen pyykkivuoren kanssa! :eek: Mutta ainakin yritän.
 
Hei!!

Limee: http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikolta/ toi on musta kans ihan kiva... varmaan aika tuttu sivu monelle=)

Tuike81: Mä sain mun ystävältä raskauspäiväkirjan. Se oli ostanut sellaisen kirjamaisen vihkon ja sit koristellut sitä sisältä... se oli ihan kiva lahja ja olen kyllä siihen jo kirjoittanut =)

Juon Kahvini Miten Sattuu:
:hug: toivotaan että vuotoa ei tulisi enempää, että olisi vain jotain hormoneista johtuvaa!!!


Ai niin... Mekin otettiin tänään eka kuva! Pitää vai ottaa aina aamusta ku illasta turvottaa niin kovasti :LOL:

Kultasiipi + Pikkuruinen 5+2
 
Juon Kahvini Miten Sattuu :hug: Varmaan tiedätkin, että vuodot on normaaleja alkuraskaudessa jnejne, mutta eipä se pelkoa koskaan kokonaan hälvennä :( Toivottavasti kyse on vain pikkutiputtelusta, joka loppuu pian!

Meillä on kova aie kestoilla ja ollaan miehen kanssa molemmat samoilla linjoilla asian suhteen. Alustavasti ajateltiin että taskuvaippoja käytettäisiin :) Hihi, me puhuttiin näistä asioista jo hyvin aikaisessa vaiheessa, ennen koko vauvanyritysrumbaa ja muutakin :D

Ja sitten vielä yksi sivusto, mistä näkee että minkäkokoisia mahoja ihmisillä on milläkin viikoilla ollut: http://pregnancy.baby-gaga.com/photos/
Osa noista on kyllä niin hurjia, että veikkaisin näiden olevan x viikkoja hedelmöityksestä eikä suinkaan edellisiten menkkojen alusta. Ja toisaalta taas onhan tuo omakin röllykkä iltaisin aika huvittavaa katseltavaa, että en voi mennä vannomaan :)

Eilen appivanhemmilla käydessä meinasi taas lipsahtaa suuri salaisuus ilmoille.. Siellä oli myös tuo miehen veli, joka saa perheenlisäystä toukokuussa, ja utelinkin siltä että miten heillä, onko kantoliinaa, kestovaippoja, yms. Eivät olleet vielä melkein mitään päättäneet, ja totesikin että ihan liian aikaista tehdä tollasia päätöksiä. Että voi ihmiset olla erilaisia. Eihän näitä asioita toki pakko ole pohtia, eikä varmasti kannatakaan tehdä ehdottomia päätöksiä ennen kuin sitten todella elää sitä arkea... Mutta minun mielestäni sellaista asiaa ei olekaan, kuin liian aikainen suunnittelu :D
 
Aisla

Juon kahvini miten sattuu tsemppiä, tosiaan alkuraskaudessa vuodot on normaaleja, toivottavasti ei mitään sen kummempaa!

Täällä krapulainen olo jatkuu, pitäis varmaan vähentää tota alkoholin kulutusta ;) ja sitä edelleen ihmetteln että monet oireet tulee nyt heti alusta. Ehkä en vaan osannut tunnistaa niitä viimeksi, esim. söin eilen vähän liikaa suolaista ja sitten alko ranteet tuntumaan todella oudoilta eli nehän oli keränneet nestettä, ihan sama tunne kun viime raskaudessa loppupuolella.

Mama-L mulle voi muuttaa NKL synnäriksi, olen kallistumassa sittenkin siihen...

Sutinaa ja Mama-L Eikä? Itse olen käynyt ihan normaalisti esikoisen kanssa vauvauinnissa :eek: eikä tullut mieleenkään että olisi haittaa. Siellä on kyllä ollut muitakin raskaana olevia jotka on käynyt koko raskauden ajan. Ymmärtääkseni vaan ihan loppuraskaudesta on tulehdusriski. En kyllä tiedä faktoja!
 
:hug:

Aamu pahoinvointi oli lievästi ja turvotusta, mutta täällä ''puodissa'' ei kauaa voi sairastella ku on niitä eläimiäkin sen verran ja ne tarvitsee liikuntaa.
Tuli niistä pilteistä mielee ku oli juttua, että myös annan melkee joka pv pilttejä, ku niis on jottai ainetta mikä ei oo hyväks pitänee sitte vähentää.
 
Juon kahvini miten sattuu :hug: .

Uimisesta, minä olen käynyt vesijumpassa ja olen kyllä ajatellut sitä jatkavani niin pitkälle kuin suinkin vain pystyn. Myös minun ymmärtääkseni loppuraskaudessa se on ei suositeltavaa.

 
Moi!

Juon kahvini miten sattuu :hug:

Oma olo on hyvä ja reipas! Huomasin, että alavatsalla on painontunnetta ja aamulla ole pari keraa repäisykipua kun istahdin jotenkin huonossa asennossa. Raskaus on todella alussa 3+5, mutta ihanaa kun alkaa pieniä oireita olemaan niin tietää et jotain masussa tapahtuu :heart:

Onko teillä muilla ollut raskaudenajan diapetesta? Mulla oli nro 2 kanssa, johon tarvitsin insuliinihoitoa 1piikki/pvä, että saatiin mun aamun paastoarvo normaaliksi. Päätinkin aloittaa ruokaremontin nyt alussa niin jos pääsisin helpommalla tämän kolmosen kanssa? Mulla on elopainoa sen verran, että tiedän joutuvani sokerirasitustestiin myöhemmin. Kaikkensa sitä koittaa tehdä pienen eteen.

Nautin vielä hetken hiljaisuudesta kun molemmat pojat nukkuu ja toivotan kaikille leppoisaa sunnuntaipäivää :wave:

// Muutosta & Pikkuruu 3+5
 
Olen tosi onnellinen että löysin tämän sivuston jossa jakaa tuntemuksiani. Emme miehen kanssa ole uskaltaneet puhua vielä kenellekään plussasta. Laskurin mukaan olisin rv.5. Mutta ajattelin että käyn vielä varmuuden vuoksi tekemässä toisen testin ja kynellä ensi viikolla pyydän tekemään verikokeella testin jotta voin olla varma. Ja tietysti vielä jännitän ekaan ultraan ennen kuin kerrotaan kenellekään.

Tunnepuoli kyllä kertoo mulle että olen aivan varma raskaudestani. Hassu tämä uusi tunne. Jotenkin vain tyynen rauhallisesti tiedän että olen raskaana. Fyysisesti oireet ovat melko selkeät; erittäin arat ja pinkeät rinnat, turvotus alavatsassa, sormukset eivät mene sormeen ja paino noussut reilu kilon. Pissalla ravaan koko ajan ja vihlaisukipuja ollut alavatsassa sekä rinnoissa. Aamulla herään nykyään myös tosi aikaisin, mutta silti päivän mittaan väsyttää ja jalat kipeytyy. Edessäni on tyhjä vesilasi ja vichy, pitääpä käydä täyttämässä lasi... Kuvittelenkohan vaan nämä kaikki oireet? Ai niin ja kyynelehdin kun näin lehdessä kuvan pienistä ballerinoista...

Ajattelimme mieheni kanssa että jätetään ehkäisy pois ja ehkä olen raskaana sitten muutaman kuukauden päästä... Se olikin (mieheni sanoilla) laaki ja vainaa. :D Laskin että ensimmäisestä kerrasta ilman ehkäisyä nyt sitten olisi pullat uunista. Tuntuu liian helpolta, joten odotan koko ajan että herään tästä uneksimisesta ja tosimaailma kolahtaa menkkojen tms. merkein.

Nyt sitten jännittää kun en syö kasviksia ja foolihappoa en ole vielä aloittanut. Tänään heti kauppaan. Ensi viikolla meillä on isot juhlat joita on odotettu pitkään; normaalisti olisin se puhelias miesten kanssa snapsia ottava baarissa pöydillä tanssiva nainen. (No ehkä hieman karkeasti sanottu, mutta en seinäruusunen ikinä ole ollut) Millaisella juonella saisin nyt kaikki vauvauutisia odottavat uskomaan että mulla on syy olla juomatta? Juomisen esittäminen jne. tuntuu liian vaivaalloiselta. =/ Otan mäkin stressiä ihmeasioista. Enemmän pitäisi stressata siitä onko mulla nyt edes mitään stressattavaa.

En myöskään halua kertoa töissä ennen kuin olen varma, joten jännittää se että siellä huomataan. Ja uskaltaakohan noita sormuksia enää edes sormeen laittaa, kun tuntuu jo nyt niin pinkeältä?
 
minäkin ilmoittaudun :wave:
Eli odotan toista, tällä hetkellä meneillään rv5+6 eli LA on 4.10. Noin kaksi vuotta tulee ikäeroa lasten välille. Noonien kanssa oltiinkin viimeksi yhdessä marraskuun odottajissa 08 :) Omaa ikää tulee kohta 28v täyteen.

Lisää myöhemmin... kunhan ehdin... esikoinen ei oikein tykkää kun äiti istuu koneella!!

 
Ja minäkin ilmoittaudun :wave: :)

Viime viikonloppuna testi näytti plussaa, ja esikoista odottelen. Nyt meneillään on rv 5+1, LA 9.10. Synnäri tulee olemaan K-HKS.

Tätä raskautta ehdittiin jo odottaa, ja nyt nyt tekisi mieli hihkua asiasta kaikille :) Ulospäin vieraammat taitavat kuitenkin vain nähdä nuutuneen naaman: koko tämän viikon on väsyttänyt turkasen paljon... Ainakin vielä on ollut oikeastaan kivaa, kun on ollut oireita: tietääpä asioiden etenevän tuossa masussa :) Ensimmäinen neuvola-aikakin on varattuna, meni maaliskuun 1. viikolle.

Tuike81: lähes kolmikymppinen ekakertalainen ilmoittautuu! :) Ja tuon "lähes" -sanan saa ottaa pois lokakuussa, kun itselle tulee mittariin 30v. Meilläkin on täällä edessä koirien opetus lastenvaunujen vierellä kulkemiseen. Kokonsa puolesta koiramme (2 spanielia) kulkevat varmaan ihan ongelmitta vaunujen kanssa, mutta auta armias kun pysähdytään: nuorempi on ihan Pro kiertämään remminsä kaiken ja kaikkien ympärille noin 10 kierroksen verran. Suunnittelin jo, että sitä vaunujen kera ulkoilua pitää kyllä treenata ennen vauvan syntymää... :)
 

Yhteistyössä