Lokakuun herhiläiset, vko 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
min' kans katoin aamulla keih'skarsinnat pakko aina kattoo nuo! Meinas huolettaa sen ekan liukastumisen j'lkeen mutta onneks p''si'v't jatkoon!

Siis mik' t'ss' koneessa on kun ei nuo ' merkit onnistu... Silja k'vi jotain n'pr''n :headwall: :headwall:

Voi, prkl :headwall: Just sain pojan nukkumaan ulos, niin eiköhän naapuri ala tampata mattoja tuossa korvan juuressa. Ja semmosella apinanraivolla takookin, että mulla pulssi nousee samaa tahtia, kun tuota itkuhälyttmestä kuuntelen. Ja se mikä on varmaa, on aivan varmaa että jätkä herää kohta....

Siis miten voi oikeesti hakata tuota vauhtia tiktiktiktiktiktik!!!!!!

HUH, että semmosta näin aamutuimaan.

No huh huh milekoa miten hitossa jaksat herätä kahtoo kisoja?Minuu ei sais kirveelläkään ylös kattomaan yöllä kisoja |O Yleisurheilu kiinnostaa aina kun pentuna tuli kilpajuostua (harmi kun lopetin kun olin niin hyvä siinä,ties vaikka oisin pekingissä ny :laugh: ) päivällä tulee seurattua kisoja mut yöllä ei.

Viime yönä oli jumalaton ukkonen.Ikkunat helisi ja sänky tärähteli.Ei siinä paljon nukuttu.
Ella sai/saa toivottavasti kivan perhepäivähoitajan.Tosin kaupunki on taas söhlänny ja tämä hoitaja odottaa että hänelle tulee 2 vuotias poika hoitoon,hää on saanu paperitkin siitä.Ellasta hää ei edes ollu tietonen ja vähän kammoksu kun hänen muut hoitolapset vanhoja ja ella niin pieni. :ashamed: No tää täti soitti tänää kaupungille ja selvitteli asioita niin Ella voi alottaa hänellä.Se poika ei sitten pääsekkään sille vaikka paperitkin jo saanu siitä. :o Ihme touhua.

Miun pitäs ryhtyä siivoomaan mut yllätys et käkin koneella.Pitää keksiä kaikkea muuta ettei tartteis ryhtyä siivoo...

Tuo jätkä nukkuu monesti ½-1 tunnin päikkyjä. Ja nyt kun kerrankin mietin, että menisinkö itekin nukkumaan, mutta en menny, toi vetelee yli kaksi tuntia unia |O Eikä siis vielä ole herännyt. Mie kun ajattelin, ett kuitenkin nukkuu vain sen pikku hetken ja sit herää just kun mie pääsen uneen ja sit mie heräisin kiukkuisena ja vielä väsyneempänä :headwall:
Oppiskohan sitä jotenkin näkemään miten pitkään tuo aikoo nukkua milloinkin...

päikkäreistä meillä neiti on nyt kuukauden nukkunut yhet päikkärit.Aamulla herätään 7 aikaan ja päikyille käy 12 aikoihin ja nukkuu 1-2h.Eilen tosin nukahti vasta 14.30.Ja nyt näköjään hilluu sängyssään eli nukku vaan 1h :( Pitääki mennä huuto käy...

Mamma3 Joo kyllä minä sen eilisen kaaoksen sain siivottua. Nyt olen purkanut eteisen senkin laatikot lattialle ja pyyhkinyt ne, vielä pitäisi jaksaa viikata nätisti tavarat paikoilleen. Mies tuossa eilen vaan tuumasi että näinhän kaikkien pitäisikin olla miten olen nyt siivonnut paikat :o voee kiesus tuon ukon kans. Niinhän ne pitäisi kun jaksaisi ja ehtisi. |O

Kukahan mulle opettaisi sellaisen taidon että saisin nuo laatikot ja kaapit myös pysymään siistinä. Mulla aina levahtaa kaikki paikat. Nyt olen yrittäynyt viikata pyykit ja laittaa nätisti kaappeihin, omille paikoille omat tavarat, mutta saankin sitten touhuta ilta yhdeksään. Siis mulla ei ole oikeasti yhtään hetkeä vapaa aikaa jos alan näin pilkun tarkaksi. :o

Eikä meilläkään muuten pahemmin hellittely nimiä käytetä. Ehkä tuo mies tykkäisi enemmän kiehnätä ja kisuta, mutta minä en ole yhtään sen tyyppinen ihminen. Jotenkin jo pelkkä pusun antaminen tuntuu siltä että alahan lähteä kalppimaan siitä. Monesti olen lukenut täältäkin kun naiset kertoo kaipaavansa huomiota miehiltään ja itse ajatellut että yäk en tykkäisi mistään suukkoihin herättämisestä tai käsikkäin kävelemisestä. Meikäläinen vissiin vähän vinksahtanut emäntä. Lasten kans kyllä tykkään halailla ja pussailla, mutta en tuon ukon. Tai joskus olen tykännyt senkin kans, mutta en enää.

Ensin luin tuota Tiipiin tekstiä että mitä ihmettä oikein yrität kirjoittaa. Onneksi olit suomentanut että Silja käynyt häröilemässä näppistä :D Eihän meikäläinen muuten olisi ymmrätänyt mitään ;)

Anni lähti serkkunsa luo leikkimään ja Aatu nukkuu joten mun pitäisi varmaan tehdä jotain muuta kuin istua koneella. :wave:

Katjannalle onnittelut siivoilusta!! :flower: Itsekin saanut vähän kaappeja kuntoon kirppiksen myötä. Ja tavaraa ulos!! :D

hellittelynimistä :ashamed: Me sanotaan toisia kultseiksi :ashamed: Mä en "jouda" enää pussailla tai halailla, mutta tuo musta on jotenkin kivaa että se on jäänyt meillä.

Mun pitäis kirjoittaa opetusharjoittelun ydinsuunnitelmaa, joten voitteko pitää mut pois tältä palstalta...

kiljuva, kirkuva tytön typykkä jota väsyttää helv.tisti mutta ei voi luovuttaa ja käydä nukkuu |O |O :headwall: Hikipäässä raivoaa... ei kelpaa sänky, ei rattaat, ei tutti eikä maito. Ja joka EI OLE nukkunut tänään HETKEÄKÄÄN :kieh:

Tässä kahvipaussilla ollaan, niin mikäs mukavampaa kuin juoda kunnon päiväkahvit teidän seurassanne =) Vieläpä kun joutuu ilman herkkuja juomaan, se on tiukkaa se ;)

Hienoa katjanna että sait hommat tehtyä =) Ja nyt on hyvä mieli, vai mitä =)
Mulla kans noi kaapit ja laatikot on sellanen juttu, että tuntuu että ne vaan jotenkin aina levähtää käsiin ja sit niitä siivoilen vähän välii...en tajuu? Tai onko se sit siinä että perheen muu väki ei osaa pitää niitä siisteinä :whistle: Eihän vika mussa voi olla :saint:

Mun pitäiskin siivota nyt seuraavaks mein veskien kaapit ja laatikot...katoin et siel on mm.dödö pulloja monen monta, joissa enää pikku jämä pohjalla...siispä kaikki turha ronsisti pois.
Vasta reilulla kädellä lasten kamarit siivoilin, ja vähääkin rikkinäinen lelu lähti roskiin. On tota kertynyt et jostain luovuttava!

Ainiin, onhan täällä muillakin eskareita, eikä pelkästään rontilla ja mulla. Milekolla siis kans =) Olikos viel kellä? Kuinkas milekon typyllä lähtenyt eskari sujumaan?
Ja noista urheiluista että tottahan sua sitten kiinnostaa kun sitä perheessä harrastetaan =) Hieno homma ja onnea tytölle voitoista kisoissa =) Tiedä tosiaan mikä julkku ja huippu-urheilija tein tytöstä tulee =) Onnea äipällekkin =)
Mulla taas menee niin että kun en ole urheilusta(muuta kuin lenkki+sali+jumppa y.m. menee) kiinnostunut, niin sitten olisin laiskanpuoleinen lapsiakaan mihkään kisoihin viemään...mutta kuitenkin olen tsempannut ja vienyt :saint: jos siis itse tahtovat.

Topsy, ihanaa kun jotkut jaksaa "kultsitella"...me ollaan varmaan niin ikivanha pari ja niin perustaviksii, että ei oikein ainakaan tavaksi tuommoinen meiltä tulisi... muistaa sen silloin aikoinaan, et kun toiselle soitti niin vastas et moi muru, kulta tms Mut nyt ihan ihan toooooooooosi harvoin tollasia pääsee suusta :D Vai onko meidän parisuhde ihan kuollut :whistle: :laugh: Ei, meillä menee näin isäsntä-emäntä tyylillä ihan hyvin ;) Nojoo, enempi me nimillä toisiamma kutsutaan kylläkin.

Mä ja ihmettelin et mitä ihmeen salakieltä se tiipii oikein kirjoittaa :o

Ja tuo on juuri ihottavaa kun saa lapsen nukkumaan, niin jostain alkaa joku ylimääräinen ääni kuulumaan. Mutta nykyisin se ei meitä tai meidän lasta häiritse, on senverta sikeäuninen, mutta esikoinen aina heräsi kun ruohonleikkuri jossain pärähti tai joku alkoi tampata mattoja tai koira haukkua :kieh: Joskus sit naapurin rouva huutelikin että nyt hän herätti vauvan...ja vaikka "kihisin kiukusta" niin ystävällisesti vaan hymyilin ja sanoin ei se mitään tai et ei se siihen varmaan herännyt... :ashamed: Miten sitä onkin niin "kiltti" ihminen?? :headwall: Mut toisaalta, mitä ois pitänyt sanoo...huutaa? tai miten sitä ilkeis tai vois ees naapureilta alkaa vaatimaan et siihen ja siihen aikaan meillä nukutaan, että olkaas hiljaa :D Johan ne soittas piipaa-auton hakemaan :laugh:

Kolmipyörästä, tuli mieleen että täytyypä mummolan kätköistä ettiä vieläkö siellä on mun vanha sellainen :D Ois se aika vinha jos toi alkais sellasella polkeen sit...äipän vanhalla sykkelillä =)

Voi plääh, sattuipa kivasti et oli esikolla ollut eskarissa prikulleen samaa ruokaa tänään kuin mitä mä valmistin aamulla meille... :/ Joutuu nyt syömään uusiks sitä samaa. Toi kun on muutenkin niin ronkeli. Jo tuossa napisi et taas tota. Pitäis vissiin päikystä kopsata niiden ruokalista et tietää mitä ei tee sit kotona =)

Nyt on kaffet hörpitty, kiitos kahviseurasta ;) Sit eikun takas hommiin

:wave:

Tuo kiljukaula muutes nousi eilen illalla ensimmäistä kertaa seisomaan (isiä vasten) ja tänään roikuttiin porttia vasten pystyssä. Ja missähän se älli on ettei irti ihan noin vain voi päästää |O

:attn: taitaapi kohta sammua neidin lyhty :attn: Tässä koko ajan heijaan kärryissä maitopulloa litkivää likkaa. Nyt se pullo kelpaa :o Vaikea tapaus, liekö äitin tyttö :whistle: :laugh:

ompas ilta+yövuoro ollut ahkerana!
meillä taas yö oli itkua ähinää puhinaa :/ ,voi kun tietäs mikä nyt vaivaa? hampit kai......

aaargghh, täällä on kans revitty hiuksia melusaasteen kanssa |O !!!!!!!perhana eikö ne ymmärrä että vauvelin pitää saada nukkua :headwall: :headwall: :headwall: !!!!! ja äiteen saada roikkua netissä ihan rauhassa :D :D :D !

harvinainen valoilmiö:aurinko :D ! koira(raukkaa) olinkin tuolla trimmailemassa kun kerrankin oli säätä! prrkkkle taas alkoi meteli |O !!!!lähden repimään hiuksia päästäni :headwall: :headwall: :headwall:

Kai se eskari ihan mukavasti on lähtenyt käyntiin, vähän aamuisin tuo välillä sanoo, ettei lähtisi. Ja minä en oo aikuisilta kuullut päivistä mitään, tosin en ole kovin paljon kysellytkään :ashamed: . Itseasiassa tuolla on nyt kuukauden vähän sekavat oltavat, kun toisen päiväkodin lapsia on paikalla myös, eli mä en oo vielä edes ihan varma, ketkä on tuon meidän eskarin omia tätejä!! Eskaritehtävistä tyttö tykkää ja eilen olivat kuulemma O:ta harjoitelleet :) .

Samaan päikkyyn pääsivät nämä kaksi muutakin, eri talossa ovat, sellasessa kivassa vanhassa ja siis sisarusryhmässä. Taitaa olla tuolle keskimmäisellekin ihanasti tukea alussa siitä, että pikkusisko on samassa ryhmässä. Siltä ainakin tuntui, kun tänään pihassa hiukan tutustuttiin. Oli ihan mukava ulkoilu ja kolmen tätösen kanssa pääsin puheille ja puhuinkin vaikka mitä :laugh: . En tiedä olisivatko juuri mitään kyselleet, mutta mä vaan höpötin :ashamed: . Itekin itteeni kuulostelin, että tässä puhuu nyt ylihuolehtiva äiti, kun koitin selittää sihtikurkusta ja omasta tupperin mukista ja ja ja... Saas nähdä miten nuo päikkärit sitten menee. Nyt siinä pihassa tuo jaksoi olla siihen asti kun oltiin eli 10.30 mut sit simahti saman tien. Tuntuivat tädit olevan sitä mieltä, että yskillä mennään. No, kaipa laittavat nukkumaan, jos tarpeeksi väsymystä huutaa :kieh: . En tiedä olisivatko muista tutustumispäivistä puhuneet mitään, mutta tungin meidät sinne ensi viikolla kahdeksi aamupäiväksi. Ke minä olen aamulla sisällä mukana tutustumassa ja sitten to ovat hetken siellä ilman mua, saavat syödä ja leikkiä hetken, sitten pe on "virallinen" hoitopv ja tämä äippä istuu sit kampaajalla. Aika ihanaa, että saan pari vapaata ennen töihin menoa. Reilun viikon aikana tytöt on 3pv hoidossa, kun mä oon vielä kotona. Ja tästä en meinaa nyt kantaa huonoa omaatuntoa ja lyhyitä päiviä voivat sitten olla, mutta mulle kumminkin heti aikaa ihan yksin :D

Tulipas omaa napaa :ashamed: , oho, nyt kiirulla esikoista hakemaan :wave:

Ootteko muuten ostanut talvikenkiä jo? Mä ostin tänään Vikingin goretexit kokoa 21. Sai viime vuoden mallia 40e. Aattelin, että ne voi sitten laittaa jo ajoissa jalkaan, kun nyt tuo kenkätilanne on vähän heikko. Yhdet 21 koon nahkakengät on (sandaalien lisäksi) ja ne on kyllä vielä liian isot. En silti ala muita ostamaan, vai pitäiskö?

Ronja tykkää eskarista ihan hirveesti ja varsinkii uusista kavereista. Poikienkii kanssa kuulema leikkii :D
Harmina vaan tosiaan, kun on uusi hieno kirja, mutta ei läksyjä :laugh:
Varsinkii kun se taksi hakee pihasta ja tuo pihaan, niin ei aiheuta matka-ahdistusta. Tiukille meinas kyllä kyydit vetää |O

Minä taijan olla sukua Katjannalle :wave:
Paikat ei pysy siistinä, eikä ukon lepertelyt kiinnosta :ashamed:

Hyvä Mileko kun joku muukin yhtä tärähtänyt emäntä
g030.gif
Oikeasti ajattelin kun kerroin tuon ukon kans lepertely kiinnostaa miinus viis, että nyt kaikki ajattelee että kamala millainen nainen. :ashamed: :D

Kyllä meillä ihan hyvin menee tai ei me ainakaan paljon koskaan tapella. Me ollaan varmaan enemmän kavereita kuin mitään rakkaus liittolaisia vaikka kai me silti toisia rakastetaankin omalla tavallamme. Kauhea kun tuntuu vaikealta selitää mitä yritän sanoa, mutta samapa tuo.

Rontti; meillä ehdottelivat päiväkodista kahden viikon mittaista tutustumis jaksoa silloin kun esikoinen sen aloitti. On ihan erilaisia käytäntöjä näköjään eri puolella Suomea. Minä tosin sanoin silloin että höpö, höpö, me käydään pari kertaa ja sillä sipuli. Tunnen tuon Annin niin hyvin ja tiesin ettei enempiä tarvita tutustumiseen. Vähän olivat päiväkodista päin ihmeissään, että riittääköhän, mutta riitti se. Hyvin neitillä meni eikä jäänyt koskaan itkemään. Aatu voi olla kyllä ihan eri sorttinen, pitää nyt katsoa kun eka kerran käydään että pitääkö pojan kans käydä tuo pari viikkoa tutustumassa.

Mua ei mietitytä yhtään viedä tarhaan vaikeampaakin tapausta, mutta sen sijaan mummuille ja muille ketkä harvemmin on lasten kans tekemisissä mietityttää kovastikin. Ei tahtoisi millään kehdata vanhoja ihmisiä rassata vaativalla vauvalla ja meidän Aatu on myös toisinaan sellainen. Päiväkodin henkilökunta on varmasti nähnyt yhtä sun toista temperanmenttia kun työkseen lapsia hoitavat joten kai siellä yksi Apinanpoikanen ja Rontin poikanenkin selviää. Saavat varmasti parasta mahdollista hoitoa vaikka nyt ei aina niin ihania olekaan. :D Älä turhaan mieti kuinka vaikea vauva teillä on. Ja niin kuin sanoitkin tarhassa osaavat käyttäytyä, mutta voi luoja sitä iltaa sitten mikä äitiä odottaa. Mutta kyllä me siitäkin selvitään.
k010.gif

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Minä taijan olla sukua Katjannalle :wave:
Paikat ei pysy siistinä, eikä ukon lepertelyt kiinnosta :ashamed:

Miä liityn joukkoon :D Täällä on aina kaikki mullin mallin :ashamed: Ja ukolle en lepertele, lapsille senkin edestä :heart: Eikä kyllä nykyään pussata tai paijatakkaan. Jos semmosta erehtyy tekemään niin tuo yks luulee sen johtavan johonkin muuhun :whistle: Joten parempi jättää väliin :D

Joskus oon ihan kysynytkin että miks ei vois olla lähekkäin vaikka tv:tä kattoessa ilman että pitää koko ajan lääppiä, hipelöidä ja häiriköidä. Pitääks sen aina muka johtaa peittojen pöllytykseen |O Ei se kyllä johda, siitä piän miä huolen ja toinen ompi turpa rullanlansa. :whistle: Ahistavaa ja siks en enää siihen viereen ees viiti mennä!

päivää päivää..
kädet vähä kipeet eilisestä salilla rehkimisestä,on mulla sittenkin lihaksia :D

eipä kuule muakaan kiinnosta kullitella ( :laugh: ) ja hempeillä..ja tosiaan jos toinen yrittää pusua antaa niin yleensä vaan liukenen paikalta :ashamed: en tiiä,tuntuu jotenki kiusalliselle :saint: ja ukko kutsuu mua äipäs tai sit ihan nimellä ja minä taas ukkoo omalta nimeltään tai no yleensä se sattuu olemaan idioottikin :whistle: :saint:

mua ärsyttää kuunnella kun joku lepertelee toiselle,kulta voitko sitä kulta voitko tätä,hei mussu mitä oisit mieltä :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: varsinki ku tuos naapurissa on suht tuore pari ja kun pihalla oleillaan niin tää mies sit sille naiselle et tuukko kultsi sylkkyyn ja kihnuttaavat ihteesä siinä,aikuiset immeiset |O :headwall:

päähän koskee,liekkö ukkosta tulossa..ukotki nukkuu,noo pitää mennä surffailee hius sivuja,huomenna tukka lähtöö,jaiks..pitää sit suljetummalle puolelle kuvaa laittaa ;)

talvikengistä vielä se että en uskalla vielä ostaa,pojalle ei mee enää edes 21 kengät jalkaan että en hirveesti uskalla ostella ennen ku käyttöö tulee,ottaen huomioon että villasukkakin pitää mennä..toivottavasti 23 menis,ei tarviis hirveitä halkoja ostella :laugh: tuolla nimittäin on ISOT jalat :headwall: :heart:

Yhteistyössä