Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 38

Tuli taas katseltua tuo synnytyssairaala... =)

Katjanna, tässäpä ohjetta...
2kg jauhelihaa
puoli desiä mustapippuria
90g aromisuolaa

Vaivaa hyvin kiinteäksi palloksi!!!(esim.vatkaimella,monitoimikoneessa tms käsinkin onnistuu)
Laita taikina folion päälle ja muotoile murekkeen tapaan.
Paketoi folion sisään ja laita paistumaan 100asteeseen keskitasolle noin 4tunniksi.
2kilon taikina on aika suuri, mutta voihan sen tietysti pakastaa. Mutta viimeksi itse tein 1kg taikinan. Ja tuo mustapippurinmäärä on aika reilu, joten olen sitä vähentänyt ihan reippaasti...etenkin jos on juuri avattu pippuripussi/purkki, niin se on jytäkämpää vielä. Riippuu tietysti kuinka pippurisesta tykkää.
 
Siitäpä tiipillekin ohje, ole hyvä =)

Helppo tehdä, ainut et pitkä paistoaika...ei malttas oottaa :D
Niin ja piti sanoo et me on kokeiltu jauhelihaa kuin jauhelihaa, ja kaikki on toimineet yhtähyvin.
*muoks* ja tossa vaivaamisessa on se salaisuus, jos ei vaivaa kunnolla-se jää murekemaiseksi, eikä kiinteäksi niinkuin kuuluisi...
 
synnytyskokemuksista Minä synnytin Eemilin melkein luomuna :eek: sain lihakseen petidiiniä ja jonkin verran myöhemmin kohdunkaula puudutteen, en muuta! Itse supistusvaiheet avautumisineen koin inhottavimmiksi... mutta Eemil olikin melko pieni 2830g ja 50cm. Pari tikkiä nirhaumista. Alkuun kirveli ihan älysti, kun kävi vessassa jne. Ei muuta. Sitten tämän neidin kun sain, kanssa kaks tikkiä ja ei mitään tuntemuksia vessa reissuilla tms =) onneksi helppoja oli minun synnytykset! Itse pelkäsin ennalta kauheesti repeämistä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Topsy Mistä noin ihania takkeja saa? :eek: Jos sinun kauttasi niin laita yv:tä... :saint:
http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=lonti81

Katsoppas hänen suljetut/avoimet kohteet. Ja kuvauksen mukaan voi tilata ihan tilauksestakin. Jos ois jokin oman ajan lakana tms josta teettäis... auts. Mutta tällä hetkelläkin samanlainen takki huudossa kuin tuo meidän.
 
Synnytyskokemuksista mäkin :D (nyt kun toi 1v lähenee,pakko muistella). Peetu tosiaan tuli rytinällä 3,5tunnissa kohdunkaulanpuudute ainoona "apuna",enkä revenny ollenkaan. Onneks meni niin hätäseen kun pelkäsin hulluna synnytystä. Pessi tuli kans helposti, tosin pidemmän kaavan kautta. Aamulla alko supisteleen niin illalla tuo vasta synty.Mutta supistukset oli sellasia et käytiin kaupassa,kahvilla jne... ja ammessakin vaan räkätin kun se oli niin hölmön tuntusta killua sielä :LOL: kohdunkaulanpuudute tässäkin oli vaan, eikä tikkejä/repeämiä. Ja molemmissa harjottelijoita :) Pessin synnytyksessä oli jo synnytysvastaan otossa harjottelija kun olin sielä niin kauan,sit saliin tuli kätilö sanoon että ois taas yks tyrkyllä kelpaako ja minähän sanoin että juujuu tänne vaan :D mutta se poika raukka oli sielä ihan paniikissa :LOL: varmaan eka synnytys missä mukana tai jotain... Ja aikalailla samaa ikää mun kanssa. Ihania synnytyksiä siis,siks himo synnyttään :whistle:

Nyt Idolssia kattoon.. täytyy munkin tota kebabia testata..
 
No onpa kiva että Jesselle tulee tuo harmaa, itte kun kauan mietin kumman otan. Vaan tytölle varsinkin tuo värikäs tuntui sopivan paremmin. Ja Enja, otahan vaan yhteyttä myyjään, varmasti sillä on enemmän näistä kankaista takkeja tai sitten tekee pian.

Onpa hyvä tietää että Diipeli osaa ommella! Haluaisitkos meidän Annille takin tehdä? :whistle: Maksusta tietenkin :D

Uuh, mikä valkosipulin tuoksu, mies tekee valkosipuli-ruisleipä raksuja... pakko mennä! :p
 
ihania noi takit!!! Himputti, osaiskohan sitä ite tehdä... :whistle: mistäs tuollasen kaavan?...
Meillä aikanaan mun äiti ommellu mulle ja pikkuveljelle vaatteet, vois mua jeesata jos kerkeis. Tahtois meinaan molemmille mutta ei kyllä rahapussi anna periks noihin huutiksen...
 
Ihania takkeja :p Mie oon jo pitkään ihaillut yhden blogin takkeja (kattokaa vaikka tätäkin ihanuutta http://villakiana.blogspot.com/2008/09/splinen.html ) Kirjastossa käsiini osui kirja, josta noiden takkien kaavat ilmeisesti ovat :D Ja nyt olisi hirveä hinku päästä kokeilemaan. Mutta, mutta, mie en ole koskaan ommellut vaatteita (tai pakolliset yläasteella vähän sinne päin). Rohkenisikohan sitä kokeilla... Tuossa tuo kirja (ompele lapselle: vaatteet 0-4 vuotiaalle -Elsebeth Gynther- painettu 1980 WeilinGöös) polttelee koneen vieressä. Kohta pitää jo palauttaakin :( Mietin, että pitäskö tehdä harjoitus/kokeilutakki fleece-kankaasta. Olis helppo käsitellä ja leikata ja silti lämmin... Onko fleeceä oikeasti niin helppo ommella kuin kuvittelen? Miulla on ihan perusompelukone eikä mitään hajua ompelemisesta...
 
onnea tulevasta nyytistä diipelille ja onnea matkaan :heart:
susa se vaan kaunistuu aina :D ja melkoinen hurmuri häissä ollut :heart:

eilinen meni kuskin hommissa,hauskaa ja vähemmän hauskaa oli :|

huomenna mennään mun entisen koulukaverin luo sen vaavia katsomaan,isukki onkin iltavuorossa,kuinkahan mä uskallan olla yksin kotona :eek: mielikuvitus keksii aina tepposia :headwall: :kieh: nyt on peittoja pöllytelty siihen tahtiin ja vielä ajallisesti tärppi päivät,on kumma jos ei ala tännekkin sitä nyyttiä tulla :ashamed:
 

Yhteistyössä