Lokakuun herhiläiset (-07) viikko 38

Huomenta :wave:
Tuutikselle taas kiitoksia uudesta pinosta =) Kivan kuvan olit laittanut =)
Eilen en ehtinytkään tänne olleskaan. Oli appivanhemmilla perunan nosto talkoot ja siellä sitten oltiin. Pojalle rattaat vaan pellon laitaan, niin hyvin meni :)
Tänään vieraita tulossa joten jotain pitäis leipoa...ehkä pullaa ainakin, sais pakkaseenkin vierasvaraa siitä sitten.
Mulla vaan meinaa vissiin jotain flunssaa tehdä...hivenen yskittää ja välillä saa niiskuttaa, mutta ei vielä kunnolla. Kattoo nyt mikä lentsu tästä vielä seuraa :/
Mukava kun täällä käy kadonneet lampaatkin huikkaamassa välillä =) kotiäiti ja äityli75... :wave: Plussatuulia äitylille =)
No nyt pätkii taas, ettei muista mihkä pitikään kommentoida, mutta ehkä mä nyt lopettelen ja meen hämmenteleen tota puuroa... Palailen päivän mittaan :wave:
 
Pikaisesti...

tiipiille ja miehelle myöhästyneet onnittelut :heart:

Kirppis hinnoittelusta oli puhetta täällä vasta... pitää sen verran sanoa et kävin vasta kirppiksellä ja huhheijaa niitä hintoja :eek: 4e kuluneesta t-paidasta sai mun niskavillat pystyyn. Kauheesti ois kaikkee ollut, mutta liian korkeisiin hintoihin sit jäi ostaminen. Eräskin syystakki joka oli ihan ok kuntoinen, mutta kuitenkin jo hieman kulumaa siinä, oli 8e. Kuluneita toppahaalareita 10-20e....jne. Ei oikein kuulostaneet kirpparihinnoilta.
Mut sit löysin vanhemmalle pojalle uudenveroiset housut 1,5e ja collegetakin todella ihanan ja siistin 2eurolla. Todella siistin bamsen bodyn nuorimmalle 1eurolla. Tytölle UUDET kuomat 10e. jaja mitähän vielä... =) Et selkeesti kyllä näkee kuka haluu päästä tavaroista eroon ja kuka haluaa tienata :whistle:
 
|O Jepellä on ysin aamu mut mun sängyn viereltä (Jeppe kuiskaili) kuului klo 6.30: Äiti, äiti. Mun huoneessa soi joku kirja ja miä en saa sitä hiljaseksi kun en löydä sitä :headwall: Miä fiksuna yritin sanoa et käy isin paikalle niin nukutaan viel ja etitään "kirja" myöhemmin. Silloin kuului oven raosta: Äiti, ei minuu enää nukuta. Taavi siel silmät kirkkaina seisoi :) No yritin kömpiä hissukseen pois ettei Kiia herää, pääsin oviaukkoon asti kun alkoi pinniksestä kuulua kiljahtelua |O Että se tästä rauhallisesta aamusta ja myöhempään nukkumisesta |O :kieh: :headwall: Saakelin aamuvirkut :D

äitylille plussatuulia. Jospa testi vaan ei vielä näytä :hug:

Ai niin ja se soiva "kirja" oli ilmeisesti esikoisen herätyskello/känny koska huoneesta ei löytynyt mitään semmoista mun mielestä...:whistle:
 
Huomenta!
Tänään mennään Eeron 1v kuvaan. Sitten sain vihdoin laitettua kipsitauluun Eeron jalat. Saatiin se lahjaksi Eeron ollessa ehkä 1kk ikänen ja se sit unohtu. Nyt sitten 1v jalat. Meinasin Onnin ja Eeron jalat siihen, mutta Onnin oli liian iso =) Mutta nyt on kipsiin ikuistettu 1v jalat ja huomen se on valmis seinään.
Eeron strategiset mitat teille, eilen sielä neuvolassa oltiin. 9150g ja 74.5cm ja pipo 47.1cm. Hb oli 125
Rokotus jäi odottaan, kun epäilynä vauvarokko.
Influenssa-rokotetta tarjottiin (2 piikkiä) ja ajattelin ottaa. Eero kun on ollut aikas paljon enempi kipeenä kuin Onni. Tarjooko muille sitä kunta??
Nyt täällä haisee... pesulle siis!
 
Huomenta pikaseen..mykkäkoulu senkun jatkuu :eek:

no kohta pitää lähtee töihin,siellä meneekin sitten iltaan asti :headwall: no onneks toivottavasti ei tartte tollasia vuoroja useemmin tehdä..aika ärsyttävä vuoro toisaalta :(

tyty nukku hyvin omassa sängyssään klo 5 asti..sit nostin viereen,ja nukku vielä puol 7.
miulla on pääs ihan sen tuntunen että jotain köhää taitaa pukata..tuolla kun niitä räkönokkia on enempi ja vähempi..käsidesi on kyllä ahkerassa käytössä..

mutta jep,jos keittäs vielä sumpit ja lähtis sit ajelemaan kirkolle...
 
Huomenta :D

Tänne ei taas sen kummempia kuulu..sitä samaa vaan.

Ihana kuva tuutiksella :heart:

tinakenkätyttö toivottavasti saisitte selvyyden tuohon märkärupeen tai mitä ikinä se sitten onkaan :hug:

Mulla ois taas muutama kyssäri :ashamed:
Käytetäänkö kaikilla vielä tuttipulloa? annetaanko ns.unimaitoa päikyille mennessä?
oliko vielä joku jonka lapsi ei karkeeta ruokaa syö? :ashamed: ja vnkkejä edelleen otetaan vastaan miten tuon neidin saan karkeeta ruokaa syömään? onko aika ja kärsivällisyys ainoa tapa? minnuu ahistaa niin kaameesti toi asia :/

Äitylille täältäkin kovasti plussatuulia +++++

niin ja kyllä täälläkin edelleen bb:tä seurataan :whistle: :D

nyt neiti heräs :wave:
 
Krisu meillä tyttö syö jo ihan kivasti noita 8kk pilttejä ja sormiruokana menee jonkin verran leipää yms. Kuitenkaan en voi vielä kovin isolla lipulla liputtaa, sen verta hidasta on meillä tuo oppiminen karkeampaan syötävään. Mua väliin tympii tosi paljon ostella noita kaupan soseita, olis ihana jos vois vaan antaa normi kotiruokaa..
Mutta oon ajatellu että kaippa tuo joskus alkaa niitä palojakin sietämään, ja varmaan alkaa kotiruoka maistua kun vuoden iässä saa sitten olla sitä suolaakin ruuan mukana, tai näin ainakin Katjanna on mulle kertonu :D
 
Tuutiksella ihana aamu |O meinas taas mua alkaa vähän naurattaan... mikähän siinä on että aina kun tuut tänne manaan jotain asiaa niin mua naurattaa ne jutut :D se sun kirjotustapa on vaan niin hauska :LOL: Mutta siis oikeasti kyllä ymmärrän että tais tympiä aika lailla kun porukka alkaa noin aikasten heräämään :headwall: Miten se teidän rinsessa muuten on nyt nukkunu, vieläkö joudut öisin olemaan valveilla?

Mies vaikutti tuossa aamulla aika väsyneeltä, jätin makkariin nukkumaan ja nousin tytön kanssa ylös. Mulla kouluun vasta 10.45 joten syötiin tuossa aamupuurot ja koitan jos sais tuon kohta parvekkeelle unille. Sitten suihkuun ja ehostella tätä lärviä että kehtaa taas ihmisten ilmoille lähteä :eek:
 
Jos jokainen ottais nyt itestään valokuvan ja laittais sen tänne ketjuun niin voin vaikka lyyä vetoa että mun kuva voittais kaikessa karmeudessaan! :LOL: Lyhyt tukka sojottaa kohti kattoa, naama ihan kamalan näkönen (eilisen ripsivärin jämiä silmien alla), päällä vanha virttyny yöpaita minkä päälle aamulla kiireessä laitoin rintsikat, ihan muodottoman löysät college housut jalassa ja sukat pyörii ihan miten päin sattuu....

että pistäkäähän paremmaks :LOL:
(ja tuokaan kuvaus ei varmaan kertonu koko totuutta... :ashamed: )
 
Huomenta kaikille! Ja kiitos Tuutille uudesta pinosta :flower:
Meillä ei sitten eilen netti toiminu :kieh: on näköjään muitakin kellä tökkiny :whistle:

Tiipiille ja miehelle onnea :flower:
Niinukalle :hug: ja jaksamisia
Äitylille paaaaljon plussa tuulia

V-O en tiä tosta rokotteesta tarjotaanko,toivottavasti.. Peetulle sen otin ja eipä oo sen jälkeen juuri ollenkaan ollut ees flunssassa. Pessille siis myös otan jos vaan saa.

Niin ja mun piti eilen päästä hehkuttaan että Pessi lähti eilen kävelee :heart: :heart: Nousi itekseen ylös ja lähti vaan menemään.Haparointia tietenkin vielä mutta ei kaatunu edes. Käveli vaikka kuinka pitkiä matkoja. Ihana... Ja mua kiukutti kun en päässy tänne hehkuttaan eilen :( no, onneks Peetu oli ihan mukana mun ilossa :LOL:

Krisulle tosta tuttipullo asiasta... meillä tuttipulloa juodaan enään vaan iltasin ennen nukkumaan menoa. Ja sitten jos yöllä sattuu herämään ja haluamaan,tätä tapahtuu aina sillon tällön, ehkä n.1-2 kertaa viikossa. Mutta ajattelin tuon iltapullonkin jättää pois tässä kun 1v tulee täyteen,niin oon Peetultakin jättänyt.

Mun pitäs mennä laittaan naamani johonkin ruotuun ja tukalle tehdä jotain, koululle hetkeks pitäs mennä tekeen ryhmätyötä. Sit mulla on kampaaja klo.13, sielä menee yleensä ainakin 1,5tuntia kun käyn yhdellä koululla. Hyvää ja tarkkaa työtä,eikä maksa kuin 12? leikkaus.

Onks kukaan nähny RistoRäppääjää?!... :whistle: se on ihan älyttömän hyvä... Käytiin Peetun kanssa kattomassa se leffassa ja nyt ostin meille sen kotiin,heti eilen katottiin se :LOL: Suosittelen ;)
 
Juuh, eilinen nettailu jäi sitten väliin. Kiitos Soneran :kieh: Me kuuluttiin sit siihen muutaman tuhannen talouden joukkoon jossa netti ei toiminut koko päivänä, kun Sonera vähän päivitti... Onneksi sentään tänään toimii, meinas jo vierotusoireita pukata...

Mie noista kirppishinnoitteluista kyselin. Hirviän vaikeaa :ashamed: Me ollaa noi kaikki saatu, kun miun äiti kirppareita kierrellessään ostelee kaikenlaista. Ja kaikki noista vaatteista ei minua miellytä ja siks oli kauheen vaikee laittaa sillä perusteella, että mitä ite maksais. Mie en ole lasten bodeja tai potkareita ostanut kirpprilta (kun kerta niitä äitee tänne rahtaa) joten ei mitään hajua hinnoista :snotty: No, nyt sit pistin 0,80e hinnoiks bodeihin ja potkareihin jne. Toivottavasti en kauhien pilkka hintaan myy... Haluisin niistä eroon, mut jotain olis kiva tienatakin. Kallein 'tuote' on ä-pakkauksen toppahaalari 6e. Mien en siitä mallista tykkää ja se on vain pesty ja kerran päälle kokeiltu.
Mutta oli tosiaan mielenkiintoinen homma hinnoitella, oli sen verran reipas apupoika apuna. Sain kaikkiin hintalaput ja sen lisäksi unilelu kävi uimassa koiran juomakipossa, mustekynä vessan pöntössä ja sitä ennen oli samaisella kynällä piirretty sohvaan |O
 
Onnea Pessille ensiaskelista!!! :heart: Aivan uskomatonta että meidän pienet on jo näin kehittyneitä! Oon ajatellu että sitten kun Silja lähtee kans käveleen niin siinä karisee sitten samalla ne viimosetkin vauva-ajan rippeet, toisaalta ihanaa mutta taas toisaalta jotenkin hirveen haikeeta :'(
Minäkin nyt kiinnostuin tuosta RistoRäppääjästä pitää vissiin vuokrata joku kerta :D
 
Hipkukka ite kiertelen paljon kirppareilla ja musta noin 0,80-1,5? on ihan hyvä hinta perus bodyille yms. Muuten ne sitten jää myymättä.. Mutta sitten jos on kyse jostain vähän speciaalimmasta, esim joku lindexin uusretro tai jotain vastaavaa, niin tietenkin hinta sitten sen mukasesti!
 
Hipukukka; meillä on alkanut myös vessanpyttyyn nakkelu. Sunnuntaina löysin sieltä vahingossa oman käsi vitjan lillumasta. :headwall: Kaikki nakkelee sinne ja kaivaa käsillä niitä pytyn reunoja ja ihan heti siellä jos ovi unohtuu jollakin auki. |O

En päässyt eilen koneelle koko päivänä. :headwall: Kiitos Tuutilullalle uudesta pinosta. :flower:

En ehdi nyt kunnolla istumaan koneella. Täytyy kokeilla jos päikkäreiden aikaan saisin hetken istua rauhassa.
 
Tinakenkätytölle laitettu viestiä takaisin! =)

Täällä kaikki ennallaan. Sara ottaa syöksyjä nyt muutaman askeleen mua kohti eli siis vaikka olkkarin pöydästä pitää ensin kiinni ja syöksyy siitä mua kohta kohti jos istun sohvalla. :D

Viikonloppu hurahti töissä ensin kuuteen asti la ja sitten täällä olikin kaveripariskunta lapsineen yökylässä ja saran kummin poika yökylässä. Oltiin yhtä suurta perhettä 4 aikuista ja 8lasta, yllättävän kiltisti noi lapset kuitenkin oli. Sunnuntaina tehtiin vähän pihahommia: Purettiin tramppis ja keinut ja siivoiltiin pihaa. Grillattiin sitten asiaan kuuluvat makkarat ym.
Sunnuntaina kävin varastossa ja löysin kasapäin 80-92 vaatetta Saralle mitä olin jemmaillut jostain syystä Mealta, ihan kuin olis käynyt kirpparilla :D Ja eilen kävin läpi lasten vaatehuonetta eli olisko jollain tarvetta pojalle juhlavaattet, käyttövaatetta, kenkiä, syys-ja talvipuvut ja noi vaatteet koossa 104-116cm pistin kyllä huutoon jo mutta jos siellä ei ole huutoja tullut, niin voin lopettaa myymisen siellä jos joku tekee paketista tarjouksen. Toinen paketti siis 104-110cm jossa Reiman talvipukua, syyspukua myös. ja toisessa 110-116cm käyttövaatetta ja lenkkaria koossa 30-31. Juhlapukusetti pojalle 110/116cm+ kengät 30. Ja ihana talvihaalari tyttövauvalle kokoa 68cm jos vaikka tytteliä kiinnostaa? ja vielä löytyy Reiman talvikengät pojalle kokoa 30. Annan linkin jos joku haluaa. :) Mä haluan ainakin noista vaatteista eroon, että saan uutta tilalle :LOL:
 
Noniin, pakolliset aamukuviot tehty...eskarilainen viety ja koti siistitty. Pyykit pyörii ja pullataikina kohoaa.
Ulos ei nyt päästy, ja eskarilainenkin vietiin autolla, sillä taivas pudotteli vettä eikä huvita vapaaehtoisesti tautia pahentaa!
Krisulle tosta karkeemman ruuan syömisestä...sanoisinko että aikaa ja kärsivällisyyttä vaan =)
Meillä toisella noista vanhemmista lapsista oli juuri tollai, oli jo aika iso ennenkuin oppi syömään kakomatta karkeempia. Hirvee pelko oli aina kun toinen alkoi yskimään naama punaisena et nyt se tukehtuu...joskus sai takoa selkää pitkään että pala irtosi :( Käytettiin hammaslääkärillä joka kattoi kielijänteen, mutta se oli ihan ok...eli liian lyhyt ja tiukka kielijänne voi olla yksi syy kakomiseen. Se kannattaa vaikka ottaa neuvolassa puheeksi. Mutta tämän ikäisillä lienee vielä melko yleistä ettei karkeempi ruoka mene. Ehkä jos jatkuu vielä myöhemminkin tuo, niin sitten vois vähän "huolestua" ja aatella sitä kielijännettä...
 
Kukas osais opastaa taas meikäläistä...?? =) Mitenkäs tuonne huutonetin ilmotukseen saa laitettua sellaisen uusi-kyltin? Vai ostaako se pitää..?? Katoin sitä osto-juttua ilmotuksen perästä enkä kyllä sellasta bongannu että ostaa pitäs. Olisin avusta kiitollinen! :flower:

Krisulle vastailen että meillä on tuttipullo vielä käytössä. Nokkamukista juo ihan hyvin jo, vissiin alan pikkuhiljaa siihen siirtymään. Unimaitoa ei meillä oo juotu. Ja karkeeta ruokaa syöty jo hyvä tovi. Nyt on neiti vaan keksiny että kuinkas sellaiset palat saa suusta kielellä ulos... :LOL: Välistä naurattaa tuo! Mutta ihan hyvin uppoo karkea kuitenkin ja ne palatkin menee. =)
Ja pah mikä kamalinta...en ois itestäni uskonu! Taidan olla vähän koukussa tohon bb! :headwall: :LOL:
 
Hipkukka, musta noi sun hinnottelut on ihan ok! =)
2e bodysta on aikalailla viimosia hintoja mitä mä maksasin. Mulla oli joskus kirppiksellä äp-laatikollinen vaatetta hintaan 0.50e kipale ja ne meni kuumille kiville. Ja kiva summa niistä sitten kertyi kun niit oli niin paljon! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli-76:
Kukas osais opastaa taas meikäläistä...?? =) Mitenkäs tuonne huutonetin ilmotukseen saa laitettua sellaisen uusi-kyltin? Vai ostaako se pitää..?? Katoin sitä osto-juttua ilmotuksen perästä enkä kyllä sellasta bongannu että ostaa pitäs. Olisin avusta kiitollinen! :flower:
Siellä on se tuotteen kuntomääritys kohta. Kun valitset kohdan UUSI, niin se näkyy ilmoituksessa sit =)
 

Yhteistyössä