LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Myykö Topsy vielä meandia ?
Jollei, paa Susa mulle yksäri , kun mallisto on käsillä - niin meikä varmaan taas tilaille näkemättä kamoja pimulille mekkoja ...
Kyllä myy :) Ja ei tarvitse näkemättä tilata, vaatteet on mulla kotona rekissä, saap tulla kaffelle ja katselemaan.

muoks laitan sulle sähköpostia muustakin.
 
Tuutille myöhästyneet onnittelut :flower:
Ruusumarialle jaksamista näihin viimeisiin hetkiin ja tsemppiä loppuhuipennukseen
Valkosorsalle onnittelut pojasta :flower: Ihania vauvantuoksuisia hetkiä teidän perheelle :heart:
Tyttelille :hug: Voimia pienten lasten arjen pyörittämiseen, sinä ansaitset PALJON parempaa...
Vipille, Milekolle ja Pepisalle :hug:
Dogtor Kyllä Simpan passaa noilla vermeillä ulkoilla :D
Niinukka Venlasta aivan ihania kuvia, hänestähän on kasvanut oikea emäntä :D
Tinakenkätyttö kyllä meillä Ilona kaivelee roskiksella jos siihen vain tulee tilaisuus |O
Keffelille mukavia keväisiä hetkiä :whistle: ja hyvää harjoittelujaksoa
Hienot kuvat oli Tuutin ja Piitun lapsista, näyttihän tuota kokoeroa tytöillä hieman olevan :D

Meillä päivät vilahtaa ihan mukavasti tämän lapsilauman kanssa :D Varsinkin nämä kaksi pienintä pitää huolen siitä ettei ole vapaa-ajan ongelmia (mikä vapaa-aika :whistle: ) Pihlalla on ikää nyt 2kk ja kokoajan tulee uusia taitoja. Ääneen nauraminen ja oman käden hoksaaminen on näistä viimeisimpiä. Viime maanantaina käytiin molempien tyttöjen kanssa neuvolassa ja tytöille piirtyi seuraavat mitat. Pihla 5930g/58cm ja Ilonalta otettiin tällaiset "väliaika" (1v4kk) mitat jotka oli 11,7kg/84,5cm. Välikausiasuksi ostettiin Ilonalle Adidaksen kaksiosainen puku ja pihapuvuksi kirppikseltä Evertonin haalari ja onhan tuolla yksi reimatec haalari joka menee vielä pihapukuna. Ilonalla kun on niin "siro" jalka niin viime vuonna ostetut kumisaapaat kokoa 23 ei mahdu enää millään kun neiti käyttää jo kokoa 24-25 :whistle: Ei taida tytön kannattaa haaveilla mistään hienoista kengistä aikuisenakaan jos tuota menoa jalka kasvaa...

Mukavaa lauantaita kaikille :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mitä mun pitää laittaa muutes päälle :/ Eihän mulla ole mitään :headwall: |O
EI mitään väliä! Yrjöät kuitenkin jossain välissä vaatteilles niin ettei väritkään enää erotu :LOL: ;) Samat pohdinnat mullakin, tapasravintolan kautta parhaiden ystävien kanssa katsomaan Vicky Rostia :D
 
Löyty tällänen koru-sivusto selaillessa. Tekee koruja vanhoista käytöstä poistetuista penneistä. Tilauksesta voi tilata korun, jossa on tiettynä vuonna lyötyjä rahoja. http://www.laurase.com/index.html
Vinkkinä, jos tarvitsee keksiä lahja jollekulle, jolla on jo kaikkea :D Minusta kiva idea.
 
Lauantaita,

Meilläkin oli tänään oikein kaunis kevätpäivä. Ulkona oltiin aamusella useampi tunti koko perheen voimin. Anni nyt on ollut koko päivän ulkona kavereidensa kans, välillä vaan käynyt syömässä ja ei muuta kuin kartanolle takaisin. B) B) Poikanenkin tykkää tosi paljon ulkoilla. Ihan innoissaan hakee ulkovaatteet kun ehdotankaan ulos menoa.

Rontti; eipä tuolla Apinanpoikasella ole ripatti helpottanut. :headwall: Vieläkin on löysää kakkaa. Just käytiin apteekista hakemassa rela tabletteja jos vähän asettuisi. Mietin että käyn huomenna ostamassa riisi maitoa ja kokeilen sitä. Tuntuu että tuo kauramaitokaan ei enää sovi. Jokaisen mamma kupillisen jälkeen sontii housuun ja nyt on ihmeellisen paljon lillittänyt tuota maitoa. Kokoajan vailla mammaa.

Topsy; olin taas kuolla nauruun. :LOL: Miten ihmeessä sinä Vicky Rostia olet menossa kuuntelemaan :LOL: :LOL: :LOL: Huomenna muuten sitten nähdään. ;)

Keijulle ; Mukavaa Riikan matkaa :wave: vaikkakin taisit jo mennä..

Tuutilullallekin Hauskaa iltaa =) :wave: Eipä käy kyllä huominen kateeksi. Muistelen että sulla on yhtä heikko hapetus viihteellä käynnin jälkeen kuin meikäläiselläkin |O Viimeksi muutama viikko takaperin kävin ja oksensin iltapäivä neljään, maha ihan tulessa sen jälkeen kun kyökin kokoajan. Näyttää siltä että pahemmaksi vaan menee kun ikää tulee lisää :headwall:

Mutta minä lähden sytyttämään kynttilöitä kattokynttelikköön ja lauantai-illan viettoon :wave:
 
tuutille paljon onnea ja hauskaa iltaa :flower:
mama meillä on kans kengät kokoo 25 kun tuolla on hirvee räpylä :whistle:

tinakenkätyttö kivaa kun käyt välillä ees merkkailemassa täällä :wave:
ruusumarialle onnea tulevaan koitokseen ja kiva myöskin teistä välillä kuulla!

meillä kans roskiin viedään vaipat ja kaikki roskat mitä löytää..ja yks ilta söin piirakoita sohvalla,ku lautanen oli tyhjä niin poika vei lautasen keittiöön ja sano mulle kiitos :LOL: :heart: ihana äipän apulainen..

mulla muuten K kirjain voi välistä puuttua ku poika on rassaillu konetta :whistle:

mä oon niiiiiin poikki..käytiin tänään koko porukka kaupungissa ostaa koiran ruokaa ja uus sohva,poika pissas siihen niin pahasti ettei voi pestä..no nyt metsästän sitten turkoosia tai turkoosi/ruskeeta mattoa..vinkkiä kellään?ja pikkuhiljaa hävitän vitriinin ja tv tason pois ja ostan sitä mumbai sarjaa olevan tv tason ja jos on niin seinälle hyllyjä..

ostin 3 kukkaakin tänne,ja istutin ruohosipulin ja persiljan siemenet,katotaan alkaaks itään..pojalle ostettiin nokkahuilu ja huuliharppu,sekä pari kirjaa..käytiin motorestilla syömässä ja söin elämäni parhaimman hampurilaisen :p sen kunniaks ku oon laihtunu 8kg,vielä 2kg tavoitteeseen ja 8kg siihen painoon mitä painoin kun aloin odottaa poikaa..mutta siihen painoon en taida laihduttaa kun oli jo alipainon rajoilla..mutta nyt on hyvä olla,kun on saanut läskit liikkeelle niin on parempi mielikin..harmittaa kun ei päivällä aina pääse ulos kun aurinko paistaa ja hangesta ottaa vielä kirkkaampana..kun tuo lapsukainen ei suostu arskoja päähänsä laittaa,mut onneks aurinko paistaa tarpeeks alhaalla 17-18 maissa niin sitten pääse pihalle,ja on vielä suhteellisen lämmintäkin..

koira pitää viedä trimmerille,siis tuo noutaja :LOL: nyt alkaa armoton karvanlähtö joten katson parhaaksi sen että tuo ajetaan ihan sentin karvalle..kun ei oo näyttelykoira,eikä karvarotu niin voi hyvillä mielin ajella tuon :D saattaa olla hauskan näköinen,pitäs vaan se aika varata,ja jos sitä ennen hakis rokotuksetkin,ois alkuvuodesta pitäny rokottaa,mutten oo aikaseks saanu :ashamed: no,eipä tuolla niin kauhee hätä oo..
keiju meillä on nyt 2 tomi traktori dvd:tä,ostettiin paikallisesta s-marketista a' 6e/kpl..

ja meidän poika nukkui viimeyönä elämänsä ensimmäistä koko yön omassa sängyssä,äiti on ylpee :heart: :heart: :heart: :heart: perhepedissä siis nukuttu tähän asti :wave:
 
Meillä on nyt tullut ongelmaksi hanskat. Ne kun ei pysy kädessä. Tai pysyis, jos joku ei niitä heti maahan viskais |O Koko talven on nätisti pitänyt hanksoja ja tumppuja, mutta nyt kun vähän ilma lämpes niin päätti ettei enää tarvi. Ja minähän olen erimieltä :kieh: Pirhana, millä mie liimaisin ne käteen kiinni. Tänään varmaan koko kaupunki kuuli, että ollaan ulkoilemassa. Aina, kun poika otti lapaset pois, mie (yritin) laittaa ne takas, mistä seurasi varsinainen kiljumis-kirkumis-huuto-kohtaus. Lopulta ilmoitin, että seuraavan kerran kun lapaset lähtee mennään sisään ja kohta sainkin kantaa kirkuvaa poikaa sisälle. Tuo viihtyis ja haluis touhuta ulkona ja miekin ulkoilla tykkäisin. Mutta ne hanskat, miksei ne voi pysyä käsissä :headwall: Ja mie olen jo kokeillut, ei pysy mitkään tumput, rukkaset tai hanskat toisia paremmin. Arggh!
 
Ihania kuvia ootta laittanu taas :D

Mummoni hautajaiset oli tänää.Meni kyllä ihan hyvin ja oli ihan "mummon oloiset", kaikinpuolin jäi hyvä mieli.Vaikkakaan en vieläkään tajua ettei mummoa enää ole. :'(

tuutille ja topsylle hauskaa iltaa. Jammailkaahan kunnolla B)

hipkukka meillä ollut sama ongelma jo koko talven.Voi että on raivostuttavaa.Nyt vasta ostin hanskoihin klipsit jotta edes hetken pysyisi käsissä hanskat. Aijemmin kokeilin myös semmoista että annoin kylmän viileästi olla ilman hanskoja.Toki välillä kokeilin ettei ihan kalikaksi muutu,monta kertaa mainitsin että nyt ne kädet jäätyy.yhden kerran pyysi itse että laitetaan hanskat takasin muutoin antoi välillä kiltisti ja välillä ei niin kiltisti laittaa hanskat takasin.Yks kaveri oli työntäny lapsensa käden hankeen ja antanu tulla kylmän...sen jälkeen ei ole hanskoja kuulemma riisunut.Itse en kokeillut.Jospa se tästä,onneksi tulee kesä!

Nyt on pakko mennä nukkumaan jo.
 
Huomenta :wave:

En ookkaan taas muutamaan päivään jaksanut mitään kirjoitella,vaikka lukemassa käyn teidän juttuja monta kertaa päivässä :)
Käytiin neidin kanssa torstaina ja perjantaina tutustumassa päiväkotiin. To oltiin vaan pihalla ja sitten pe mentiin sisälle leikkimään...pihalla neiti leikki tosi rohkeesti tai siis käveli ympäri pihaa :LOL: välillä vaan piti tarkistaa missä äiti on. Sisällä sitten olikin hiukka enempi mun perään,mutta ihan hyvin sekin meni..on tuo vaan niin reipas tyttö :heart:
Potallekin siellä uskaltautui ja pissatkin teki. Merkkinsäkin jo oppi eli leppäkertun..siellä siis omassa potassa,pyyhekoukussa,kaapissa jne. jokaisella oma merkki niin lapset sitten tunnistaa omat juttunsa.
Huomenna mennään taas sinne sisälle leikkimään ja keskiviikkona syödään päiväkodissa ja koitetaan nukkua päiväunet. Sillä välin mä sitten kävisin sen alotuskeskustelun hoitajan kanssa. Saas vaan nähdä suostuuko neiti nukkumaan huoneessa jossa nukkuu 11 muutakin lasta :whistle: kotona kun on ihan alusta saakka nukkunut omassa huoneessa omassa rauhassa :) noh,toivotaan et nukkuis.
Tiistaina meillä onkin sitten se kyynelkanavan sondeeraus..tai saas nyt nähdä kun melinalla on hieman flunssaa ja yskää. Hitto,jos se joudutaan peruu,kun puol vuotta ollaan aikaa odotettu :headwall:
Osaako joku sanoa onko flunssa este sondeeraukselle????
Josko siinä olit nyt tarpeeksi meidän napaa tälle aamulle :D
Laitan tosiaan niitä päiväkoti kysymyksiä viellä :ashamed: mutta en nyt tähän romaaniin viitti..

Hipkukka meillä myöskin toi hanskojen viskominen ongelmana..joskus antaa hyvinkin nätisti hanskojen olla,mutta sitten joinain päivinä ei muuta tekkään kun repii niitä pois :kieh: ja äitin hermot on hiukan kireellä!!!!! Joskus sitten olen antanut olla ilman hanskoja ja muutaman kerran onkin sitten huomannut että tässähän tulee kylmä ja haluaa hanskat,mutta läheskään aina tuo ei auta.

tohtuuri vois laittaa soffasta kuvaa :D

Mikähän tuutilla olo?! ;)

Nyt neidille tekee aamupesut,kun kuuluu heränneen :wave:
 
Pikaseen..miten laitatte naperot päiväunille? siis kun meillä ollaan annettu makkarissa maito pullosta äitin sylissä köllötellen :ashamed: ja nyt koitettas siitä luopua,kun päiväkodissakaan sitä ei tehdä..nyt sitten tehtiin niin,että maito juotiin olkkarissa ja sit lähettiin makkariin laskee verhot ja sänkyyn..mutta huutohan siitä tuli(hetkellinen)kun ei tajuttu että tässä nyt unille mennään,vaikka puhuinkin,että nyt lähetään päiväunille jne..
Satuja tuskin jaksaa kuunnella tms..
 
Katjanna :LOL: Mulla on näitä luurankoja kaapissa :D 3 vuotta sitten eksyttiin tosiaan Vuokatissa ystävien kanssa Vicky Rostin keikalle ja oli ihan huippu hauskaa! Joten eilen otettiin uusiksi. Tosi kivaa oli, mies vietti lasten kans aamun ulkona niin sain rauhassa nukkuakin 11 asti. Pian nähdään, pääseekö muut Oululaiset kutsuille? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Pikaseen..miten laitatte naperot päiväunille? siis kun meillä ollaan annettu makkarissa maito pullosta äitin sylissä köllötellen :ashamed: ja nyt koitettas siitä luopua,kun päiväkodissakaan sitä ei tehdä..nyt sitten tehtiin niin,että maito juotiin olkkarissa ja sit lähettiin makkariin laskee verhot ja sänkyyn..mutta huutohan siitä tuli(hetkellinen)kun ei tajuttu että tässä nyt unille mennään,vaikka puhuinkin,että nyt lähetään päiväunille jne..
Satuja tuskin jaksaa kuunnella tms..
Ihan vain sanotaan että etsitäänpä tutti ja lähdetään nukkumaan, kannetaan omaan huoneeseen, nalle kainaloon ja peitto päälle. Juuri vein, jäi juttelemaan "nannelle" ja sinne nukahtaa. Sairaalasta asti olen tehnyt näin niin on helppo. Sen olen huomannut että jos rytmi poikkeaa, eli vien liian aikaisin tai liian myöhään, tulee itku. Eli päikkäreille 12 aikaan ja yöunille 20.30 niin ymmärtää hyvin. Minttu kuuntelee kyllä mielellään jo aika pitkiäkin satukirjoja, mutta sitä ei vielä olla yhdistetty uneen. Annille luetaan iltasatu, joten miksei vois sitäkin koittaa. Mutta ainahan se on maitopullosta hankala irtaantua, jonkin verran varmaan itkua joudutte kuuntelemaan :hug:
 
Hengissä ollaan selvitty :D Ja olo alkaa olla voiton puolella, ehkä :whistle: No eipä kai sitä oksennusta tuonne masuun paljoa voi mahtua kun illalla aina välillä tyhjensin uusien juomien tieltä vanhat pois :x :LOL:

Ei vaan ihan kamala närästys vaivasi ja pakotin itteni oksentamaan pariin kertaan kun se helpotti. Ensimmäisen puolikkaan siiderin aikana alkoi ja säännöllisesti pitkin iltaa juili lapaluiden väliin :headwall:

Miä oon jo tänään ulkoillut muksujen kanssa. Klo 10.30 paineltiin pihalle... Äidillä aurinkolasit tiukasti päässä ku vähän häikäisi ja rumpalipojat paukuttivat rumpujaan korvien välissä
 
Tuo Rosti on muutes hyvä :D Tai ainakin meno sen keikoilla on kova :whistle: Miä tykkään ja oonkin melkein aina pyrkinyt menemään kun tulevat tänne suuntaan menneisyyden vankien kanssa :D Miä oon jo niin vanha ja mulla on huom. vanha ukkokin :whistle: :ashamed: :LOL:
 
jaahas tuuti on selvinny elävien kirjoihin :D !
krisu: meillä mennään päikyille juuri samallalailla kuin teilläkin :D ! hoidossa eivät taida pulloa antaa ja anoppi/äitini kun on nukuttaneet niin antavat pojalle pullon pinnikseen ja poika juo itse. juuri eilen illalla mietin tuota rutiinia siinä kun iltapulloa sylissä annoin että jotenkin se on niin tärkeä hetki etten siitä halua luopua vielä :heart: :heart: :heart: , se on semmonen äitin ja lapsen pieni tärkeä läheisyyden hetki,siitä on hyvä lähteä untenmaille :heart: . ja siis minäkin annan pullon makkarissa hämärässä ja toisinaan siinä vierähtää aikaa ennenkuin puteli on tyhjä,mietitään syntyjä syviä siinä sylikkäin :heart: !
 
päiväunille menostameillä pyrkii jo vaunuihin jotka on tytyn huoneessa,kun kello läheneen kahtatoista päivällä.noissa vaunuissa vähän aikaa työntelen ees taas,ja kun nukahtanut niin nostan sänkyyn.mikähän sisäinen kello se tolla oikein onkaan,tänään ajattelin että viiraan lounasruokaa pikkusen pitemmälle,kun klo 11.niin johan tuo karju siihen malliin 10 yli 11 et ihan ku ei olis ikinä ruokaa saanu :eek: ja pakkohan se oli sitten toiselle antaa eilistä ruokaa,kun en ollu vielä honannu ees pottuja laittaa kiehumaan.
ja tasan kaheltatoista toinen nakotti tuttinsa ja rättinsä kanssa vaunujen vieressä..

sama on illalla,tosin aika tarkallee 20-20.30 välillä käy nukkumaan,juo maitopullonsa meijän viekussa,lähestulkoon aina nukahtaa heti,ja nostan sitten omaan sänkyyn,mutta nyt muutaman kerran on tehnyt silleen että on ite kömpinyt omaan sänkyynsä,ja sinne sitten nukahtanu.

otimpa tossa päikkärit,ja nyt olo on ihan pöllähtänyt,ja pää ihan sen tuntunen että tarttes saada kahvii :eek:
sisko porukoineen lähti ajelemaan kotiinsa,ihan kiva oli nähdä pitkästä aikaa,sai venla taas vaikka vallan mitä siskon tytön vanhoja leikkejä..myö saatiin uus keittiönpöytä,ja sohva,lipasto ja muutama kaappi :D eli törky vaihto taas huushollii :D

ei mutta taitaa pitää keittää kahvit.
 
meillä nukkumaan mennessä sanon pojalle että ota tyyny ja tuti,ottaa sohvalta lemppari tyynyn mukaan,ja sanon että haetaan maitua..maitu sanotaan nukkumaan mennessä,muuten ihan maito vaan..
sit mennään sängylle,poika juo ite maidon ja hiplaa vähä aikaa tyynyn kulmaa ja simahtaa,nyt kun on nukkunu omassa sängyssä niin ollaan jompi kumpi siinä sängyn vierellä sen aikaa ku herra juo maitonsa ja nukahtaa :heart:

käytiin tuos makkaran paistossa,ja mä kävin koiran kans lenkillä..piti pestä koira ku takas tultiin,oli sen verran kurainen..äsken hain siskon tänne ja söin uuni kasviksia :p
nyt jos sumpit jois ja tekis jotain..
 
Krisu Meillä ainakin ohjeissa luki, että lapsen täytyy olla täysin terve. Soitin, että Eeli on flunssainen. Vastaus oli, että jos veisit hoitoon, niin voit tuoda myös sondeeraukseen. Yleensä operaatio pahentaa flunssan oireita. Eeli sai heräämössä tosi pahan yskän puuskan ja illalla nousi korkea kuume. Kannattaa varmaan soittaa polille edellisenä päivä ja kysyä miten teilläpäin toimitaan.

Mäkin haluan nähdä Dogtorin uuden sohvan :wave:

Meillä on isäntä pahana. Tulin eilen Ikeasta. Piti ostaa roskis ja pyykkiteline. Sen sijaan ostin kasan epämääräisiä härpäkkeitä (viimeisillä rahoilla) :whistle: Aivot unohtui linja-autoon...
 
Päikkäreille meillä mennään hakemalla tutti ja lemmä(ovat usein nykyään hyllyn päällä) jonka jälkeen äiti peittelee sänkyyn.

Niin että terve vaan... me käytiin vähän kyläilemässä Pessin tädillä.Pikkasen oli pojat tsippi nyt illalla :) ja niin on äitikin. Mulla kädet ihan rikki,jääny vähän turhan vähälle rasvaukselle... voi käsidesillä lutrailu hiukan kirvellä huomena töissä :/
Sit hei kysymys maidosta... meillä siis yleensä kotona käytetään vain hyla tuotteita (johtuen mun omasta maitovammasta ;) ) ja nyt kun oltiin kyläilemässä niin Pessi joi paljon tavallista maitoa ja kaikki oli tavalliseen maitoon tehtyä. NIIIN tänään oli Pessillä jälleen masu,ala-selkä,kädet ja posket punaset ja tooosi kuivat+ehkä vähän rikkikin ja hiukan löysällä maha (aika limasta kakkaa tuli) että voisko johtua siitä tavan maidosta?... voiko siihen reagoida tuolleen?

Laitoin eilen kukkia itämään; pikkutomaatteja, tsinniaa, kirjokiertoa, amppelilobeliaa ja amppelipetuniaa... saa nähdä tuleeko noista mitään :whistle: ekaa kertaa kun oon siis asialla tällasessa :LOL:
Taitaa täytyä mennä nukkumaan pikkuhiljaa,pääsee aamulla taas ylös klo5 |O
 
Keffeli kyllä kovinkin kuulostaa siltä,että pessille ei tavallinen maito kävis. Juuri tuo limainen kakka on yksi varma merkki ja tietenkin toi punoittelu. Eikös teillä hoidossakin oo ollu ongelmia sen masun löysyyden kanssa? Siellä varmaan saa tavallista maitoo?
 

Yhteistyössä