LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

jälleen kiva päivä takana =) mä oon oikeesti puolet päivästä istunu keinutuolissa ja kiikutellu meneen... no,olihan sielä hiukan tänään menoakin että ei ihan vallan ykstoikkonen päivä ollu. Ja meillä oli sellanen kiva mies hoitaja lainassa toiselta osastolta :D keinuteltiin yhdessä puoli päivää ja juteltiin mukavia =) kivaa siis ollu...

Katkes ajatus taas kun oon kirjottanu tätä viestiä jo jonkun puol tuntia :D kaikkee muuta touhunnu välillä
 
Merkkaus ja ei ihmeempiä maan ja taivaan alla. Paitsi että meijen poitsu aloittaa näillä näkymin ensi vuonna koulun pienryhmässä :) Muut taidot ja älli ihan ikäisensä tasolla mutta kielellisellä puolella ongelmia. Olisi kuulemma kuulunut dysfasia luokalle.... Jippii, eipä ollakkaan kun 1 lukuvuosi sitten taisteltu kohta yleisopetuksessa. Ajattelen tässä et mikä oiskaan tilanne jos olis päässyt siellä aloittamaan :kieh:

Ens viikolla oon taas fiksumpi kn on palaveri. Nyt vaan soittelin ja kyselin testien tuloksia että osaan omassa päässä ajatella asioita ennen palaveria eikä niin että tulis yllätyksenä kaikkien muiden muikkien edessä. Vielä ei sais puhua tästä mihinkään suuntaan kun ei ole mustaa valkoisella... mutta minäkö osaisin pitää mölyt mahassa... :D Tosin Jepelle en puhu mitään ennen kuin varmistuu.

Kyllähän se omalla tavallaan pahalta tuntuu ettei poika pärjää yleisopetuksessa mutta nyt pitää vaan ajatella mikä on pojalle parasta ja kuinka oppii ja ennen kaikkea saa myös niitä onnistumisen tunteita eikä aina koe olevansa huonompi kuin muut :)
 
Huomenia!

Ei muuten sitten lopulta selvinnyt mikä oli ne verenpurkaumat ja mustelmat Juhon käteen aiheuttanut, ei ollut hoitaja vissiin huomannut tilannetta, no sen täytyy olla tullu tilanteessa jossa joku vähän isompi lapsi on puristanut toista moneen otteeseen kovempaa kädestä. Olis tosiaan juu kiva kun sais haavereistakin raportin kotiin, ei turhaan tarvis huolestua epämääräisistä jäljistä jne...

Meilläkin olis ens viikolla 1½ vuotis neuvola, huh, jännittää se rokote, menin nimittäin lukemaan siitä rokotteesta kaikkea ja olin jo vaiheilla että sitä ei meille oteta, mutta totesin kuitenkin lopulta sitten että taitaa olla kuitenkin suurempi hyöty kun haitta...
Siitä ne oireet tuli sitten kait viikon viivellä. Harmi kun pitää niitäkin sitten oirehtia.

No jos koittas jotain töitä tehä...
 
täällä on käyty jo 1½v neuvolassa,ja mie kun aikaa soittelin niin kahtena päivänä olis vaan ollu lääkäripäivät niin eipä miun työvuoroihin sopinu..joten sanoin että itellä on 14 ja 15 huhtikuuta vapaat et jommalle kummalle päivälle on lääkäri aika löydyttävä ja mielellään klo 15 hujakoila :D

minuu väsyttää,kohta pitäs töihin lähtee,onneks huomenna on jo perjantai,ja lyhyt päivä..

laitampa muutaman kuvan venlasta pitkästä aikaa.

iskän hattu päässä,takana kaameen sotkunen kaappi :eek:


koiraa kulmutetaan.


venla kodalla.


ja tyty pizzan teossa.


ja hömötys ilme =)
 
Heippa,

Onnittelut Tuutilullalle =)

Mekin oleskellaan kotosalla tänään...
Eilen olin työpaikan koulutuksessa ja kesken kaiken tuli sinne sitten puhelu että poika pitää hakea hoidosta pois kun ripuloi. Onneksi mies pääsi hakemaan ja minä sain olla kurssipäivän loppuun. Ois ollut kyllä harmi jättää kallis ja hyvä kurssi väliin.

Tämä päivä ollaan nyt sitten tosiaan oltu minun kans kotona. Ei tuolla poikasella kyllä mitään sairauden oiretta ole alkuunkaan, vaan luulen että maito se tekee taas tepposia pojan mahalla. Meidänhän piti aloittaa normi maito kokeillut taas maaliskuussa ja niin tehtiin, mutta nyt sitten kakataan joka ruoan jälkeen melko löysää kakkaa. Tuo maito ei sovi alkuunkaan pojalle. Huomenna soitan neuvolaan, varaan ajan 1.5v neuvolaan sekä sitten mainitsen tuosta maito asiasta. Nyt on kyllä päiväkodissa just mahatautia liikkeella ja eihän sitä tiedä vaikka tuo kuitenkin olisikin mahatautia. Pitää nyt katsella tilannetta ainakin sunnuntaihin asti. Huomenna minä menen töihin ja mummu ja pappa tulee meille sitten katsomaan lapsia.

Ja nyt kun sain tälläisen ylimääräisen vappapäivän niin olen kyllä käyttänyt sen hyväkseni. Koko talon olen puunannut, matot tuulettanut, järjestänyt villavaate kaapin, pessyt ikkunat sisäpuolelta ja vaikka jos mitä. Ihmeellisesti sitä saa aikaan kun pistää tuulemaan kunnolla. :D

Ulkonakin oltiin aika kauan kun ei tuo tosiaan ole yhtään kipeän oloinen. Oikeastaan ollut ihan ihmeellisen helppo koko viikon. Kiva kun joskus näinkin päin, mutta tiedän että nyt kun hehkutin tänne, niin huomenna sitten juonitellaankin koko viikon edestä :|

Simpasta ja Venlasta hyviä kuvia. =) ja Niinukalla ihanan näköistä pizzaa :p

Minä olen muuten nyt laihtunut yhteensä viisi kiloa. =) =) =) =) Enää en ole laskenut kaloreita, mutta jotenkin tuo ylenmääräinen herkuttelu jäi pois kun oppi tälle normi rytmi ruokavaliolle. :D En siis ole vielä lopettanut mitään kuuria vaan koitan jos saisin tästä tälläisen pysyvän terveelisen elämäntavan. Ja edelleen tavoitteena saada valkeat farkut ennen kesää jalkaan. Ja siis sillä tähtäimellä että takapuoli ei saa olla iso silloin kun ne vetäsen päälle :D :D
 
:hug: Tyttelille inhottava tilanne ja Keffelille jaksamista Peetun raivareihin ja jotakuta piti onnitella ja joillekin kommentoida vielä jotain... Luin viestit kyllä, mutta dementia, dementia...

Me oltiin melkein viikko Hämeessä miun äidillä. Ihan suht mukavasti meni. Poika on taas hemmoteltu yms mummun toimesta. Toiselle se sallittakoon, ainoa lapsenlapsi tuo kuitenkin edelleen on. Mutta kyllä se pidemmän päälle on rankkaa olla saman katon alla äitinsä kanssa :snotty: Taidetaan vaan olla liian erilaisia ja omiin näkemyksiimme ja tapoihimme urautuneita.
Kotiuduttiin tosiaan päivää aikaisemmin kuin alkuperäinen suunnitelma oli. Juuri ja juuri on kyynertaipeesta verikokeen jäljiltä oleva mustelma lähtenyt paranemaan ja uutta siirtoa jo suunnitellaan. Huomenna menen kontrolli ultraan ja jos hyvältä näyttää niin uusi yritys ja siirto on jo ensi viikolla :eek: Kyllä mie teisin, että seuraava siirto on mehdollista tehdä heti seuraavaan kiertoon, mutta kyllä se minullekin pieni yllätys oli, että näinkin pian päästään.

Pitäis kai mennä purkamaan nuo laukut. Autossa on vielä puolet tavaroista odottamassa sisälle kantamista...
 
Tuutille onnea!!

Meilläkin tänään ollu Pessi muka kuumeen takia kotona,kuumetta näkynytkään ja poika ihan yhtä terve kun normaalistikkin :kieh: näinpä näin....
Tänään taas sai vääntää Peetun kanssa, huusi ja karju kirosanoja (mitä ei yleensä ollenkaan tee) ja halus olla mun sylissä mutta pitikin tiukasti pitää kiinni kun toisaalta kuitenkin yritti riuhtoa pois... mielenkiintonen tyyppi. Tuola harjottelussa saa vääntää oikein kunnolla ja kotona saa vääntää kunnolla,hiphei! Eilen illalla yhdellä hoitajalla meni kylki rikki, röntgenissä kävi eikä onneks ollu luita murtunu...mutta siis hiukan haastavia potilaita :whistle: no pomppasimpas taas.. :LOL: niin sit Peetu tuossa illan yritti Pessille opettaa sanoja sit kun mä huutelin poikia hammaspesulle ja nukkumaan niin Pessi meni Peetua hakemaan sohvalta että "ukkuun", otti kädestä kiinni ja yhdessä kipittivät kiltisti hammaspesun jälkeen sänkyihin :heart: onneks nää nukkumaan menot on sentäs helppoja jos kerta muuten joutuu vääntään...
Joo,kaippa mä yritän hiukan kirjotella jotain asiaa päiväkirjaan,jota meidän täytyy siis harjottelusta pitää joka ikinen päivä kirjottaa... |O
 
huh,ompa täällä eilen ollut hiljaista :eek:

ja tuutilullalle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

aah ihanaa perjantai,jotenkin taas tää viikko vaan meni..ei kyllä missään muussa minun työpaikassani ole viikot mennyt tällästä vauhtii,jotenkin tuntuu että kohta ei kerkee enää perässä.

siskoni on tulossa huomenissa kylään,meneevät ekana meikäläisten luo tänään ja huomenna tuleevat meille..sieltä on tulossa venlalle vaikka mitä,tyttösä pieniä vaatteita ym..
mihinhän mie niiden tavaroiden kanssa taas mahun |O

mutta nyt täytyy lähtee hiukset laittamaan ojennukseen,ja kohtapuoliin töihin.
 
Keiju07
Hui, onpas niinukka ollut varhain jalkeilla! Kivoja kuvia Venlasta puuhailemassa!

Tin kysäisit, että oonko ruokavaliolla koettanut nostaa hb:tä... totuus on, että syön punaista lihaa hyvin nihkeästi enkä ole oikein jaksanut perehtyä, että mitä sitten pitäis syödä. Lekurin mukaan ei ole eroa syökö punaista lihaa tai kanaa... onkohan noin. Suositteli vitsillä verilettuja ja veren juomista... jep, jää multa väliin. No, pinaattia syön varsin paljon kuten myös viime aikoina punajuuria. Oiskohan noissa paljon rautaa...

Onnittelut muuten dieettaajille, hyviä tuloksia ootte saaneet aikaan, ainakin katjanna ja dogtor ovat mulla muistissa. Ronttikin taisi olla tyytyväinen kuuriinsa, vaikka muistanko väärin, että ei hällä nyt kauheasti mitään ylimäärästä ollutkaan? Mun pitäis ehdottomasti liittyä mukaan jollekin herkuttomalle linjalle - laihduttaa nyt ei sattuneesta syystä voi, mutta ylenmäärästä kilojen karttumista voisin kyllä välttää. Maistuu vaan kovin tuo tavallinen ruokakin, ei siis pelkästään herkut... ja viimeksihän mulle oli tupsahtanut sitä painoa melkein se 900 g/vko... aika hurjaa.

Me suunnataan illasta viikonlopun viettoon serkkujen luo Riikaan. Onneksi on vaan tunnin lentomatka, josta selvitään vaikka päällään seisten :D. Kuhan nyt päästävät mut mahan kanssa koneeseen, vaikka oonkin kaikki asianmukaiset raskaustodistuksen hankkinutkin. Ne on vaan kummallisen niuhoja noiden kanssa... kokemusta on.

Toivottelen siis hauskaa viikonloppua muillekin! :wave:
 
Tuutille loistokasta vuotta taas vuoden vanhempana, mutta silti aina nuorena :D :flower: :D !

Olipa kiva nähdä taas Venlukastakin kuvapläjäystä :) :heart:

Keijulle oikein mukavaa Riikan viikonloppua!! Onkohan siellä kevät kuinka edellä?

Mites Apinanpoika, tuliko enää mitään ripuleita, tai siis että mahtoiko olla vatsatautia ollenkaan? Minä sen kourissa täällä uudelleen |O

Mukavaa, kun Hipkukkakin on taas maisemissa ja peukkuja edelleen :) !

Jep, mutta yritän tässä pari työjuttua tehdä, kunnes menen takaisin huilaamaan...
 
ihan pikaseen vaan tulin...

venlukasta oli ihania kuvia :)

tuutikselle
myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

keijulle
mukavaa reissua!!

meijän muksu on ihan villinä traktoreihin nykyää.tuossa lähistöllä on yks nii pitää käydä aina ihailemassa sitä:)
ja kirjastosta haettiin eilen traktorikirjoja

nyt täytyyki rientää poikasen kanssa ulos,meinaa hermostua..
täällä kova tuuli,saas nähä miten tuo viihtyy ulkona..

hauskaa perjantaita kaikille! :wave:
 
Pikainen moikkaus! Eelillä on keuhkoputkentulehdus. Yllättävän pirteä poika kuitenkin.

Me&i uutuudet saapui juuri! Ihania herkkuja luvassa! Voi että tekee tiukkaa olla kertomatta... mutta nyt suu suppuun :x

Simpalla hienot kevätkamppeet. Tykästyin niin noihin kumppareihin, että oisin halunnut Eelille samanlaiset, mutta ei löytynyt kuin mustana ja punaisena.

Tuutille Myöhästyneet onnittelut :flower:

V-O Jenga lanka oli loppu. Ilmeisesti poistuva tuote.
 
keiju meillä alkaa 6.15 aamuvuoro,joten se selittää aikasen palstailun..oikeestaan nousin jo 04 jälkeen ylös kun ei yksinkertasesti nukuttanu..kevät on tullu :D

nyt viikonloppu esissä,kohta pitäs kaupalle ja kirppikselle kun isot tytöt tulee koulusta ja harjottelusta,saavat ton mukulan vahdiksi jäädä :D

ja vaihteeks sataa taas lunta oikein pyryttämällä
 
Kiitoksia onnittelista :)

Piitulille ja tytöille kiitos kahvitteluseurasta ja aivan ihanista kukista :D

Tytöillä oli muutes aika huima kokoero :eek: Kipsu on miltei puoli päätä pidempi ja leveämpi :LOL:


Pistän muutaman kuvan nähtäväksi

Löydätkö lapset kaaoksesta :whistle:
Tuo huone OLI siisti aiemmin mutta muksut vähän leikki







Kiia ja Essi



Daniel ja Ella



 
Ai niin vähän tuossa pelästyinkin. Sovittiin että ukko hakee tullessaan Jepen koulusta... no hää soittaa ja kyselee että eikö yhdeltä pitänyt päästä. MIä vaan että juu... Taas soi uudelleen phelin ettei poikaa näy.. Mun likkakaveri omaa poikaa hakisessa oli nähnyt Jepen pukemassa.

Alkoi jo hiki nousta päähän kun mietin että missä sälli on. Mutta siinä pohtiessa näin että toinen tuli pihalle kävellen. Eli ei ilmeisesti ollut tunnistanut isin autoa ja päättänyt lähteä kävelemään tai sitte päättänyt huvikseen vaan lähteä. Halusi kuulemma yllättää :eek: Juu toooosi kiva yllätys olikin |O Meinasin jo jättää Piitulin yksinään ja lähteä täältä suunnasta koululle menemään ja ettimään.

Tässä ompi hieman keskusteltu asiasta. Hitto jos miä olisinkin lähtenyt hakemaan pienimpien kanssa... Niin siellähän olis odotettu ihmetellen ja paniikissa... Poika ootellut pihalla kun ovet oli lukossa jne. :headwall: Samperin satiainen |O

En osaa kirjoittaa sitä tilannetta selkeästi ja niitä ajatuksia/tunteita mitä sen puolen tunnin aikana ehti risteillä päässä :ashamed:
 
Valkosorsalle paljon onnea vauvelin syntymästä!! :heart: Tulehan kertomaan miten arki on lähtenyt rullaamaan..? toivottavasti hyvin!

Kivoja kuvia olette laitelleet :)

Tuutilullalle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Tyttelillä tosi ikävä tilanne :( voimia sinne kovasti :hug:

Paljon muutakin piti laitella mut en nyt muista.. :ashamed: Täällä voidaan jo aika paksuksi, menossa rv36+1. Lääkärineuvola oli keskiviikkona ja kaikki siellä ihan mallillaan. Arveli jotain 3,5kg vauvaa jos menee laskettuun aikaan asti. Eetukin synty etuajassa niin toivon että tää toinenkin tulis maailmaan ennen la:ta. Katsotaan nyt, mulla on huhtikuun lopussa synttärit niin tää tietenkin syntyy vast silloin.. :whistle: No pääasia että syntyy ja terveenä. Eetu kävi maanantaina 1,5vuotis neuvolassa ja sai ihan terveen paperit. Eikä meillä ollut mitään palikkatestejä. Eetu jutteli tomerasti lääkärille ja esitteli parhaita taitojaan pyytämättä :heart: Painoa on 12,8kg ja pituus 81,5cm. Nyt pitää mennä sohvalle köllimään.
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
 
Käyn aina lukemassa jutut mut tuo kommentontiaina vaan jää :ashamed:

Ja tuntuu et meillekkään ei ikinä tapahu mitää mitä jaksais sit ees kirjotella :( Tätä vanhaa samaa rataa mennään.. kovasti oottelen kelalta sitä vammaistki päätöstä...niihin ruoka-aine juttuihin..

Meijän neiti on oppinu syömään purkkaa ja osaa sit myös ite viedä purkan roskiin :D tänään sit ihmettelin kun olin nähny et oli vieny purkan roskiin ja kohta kuitenkin mussutti uudestaan purkkaa..kyselin sit isommalta et oliko antanu uuden ni ei ollu...neiti oli sit ottanu takasi roskiksesta sen purkan :LOL:
tonkiiko muitten lapset roskista? meillä välillä vie lelujakin nimittäin roskikseen |O

ihana tuo venlan koirakuva :heart:

ja on aika huima koko ero tosiaan tuutin ja piitulin tytöillä :D Ihania kuvia :heart:
 
täällä noustu jo kukon laulun aikaan ylös,neiti oli tikkana pystyssä klo 6.10 |O eipä tuo itteääkää kyllä väsyttäny.nyt ollaan tytyn kanssa pesty kaks konellista pyykkiä,tehty persikka piirakka,ja nyt on nakkisoppa kiehumassa,ja kohta jos suuntais tonne ulos,kun tuntuu tosi hyvä ilma olevan.

tinakenkätyttö ei venla ole kun noiden likkojen roskista ollu kerran tonkamassa,ja sieltäkin oli pureskellun purkan ottanu suuhunsa,mutta meillä kamala huuto jos ei saa omaa pissi vaippaansa viedä roskiin,tai nenäpaperii yms..
hoidossa hoitaja oli ollu ihmeissää kun tyty oli parkunu ruuan jälkeen kun hoitaja oli pyyhkiny suun ja laittanu paperin puulaatikkoon,toinen oli vaan näyttäny laatikkoa ja huutanu,oli sitten hoitaja honannu et tyttö olis halunnu paperin laittaa roskiin..
et pienestä on elämä kiinni :whistle: :D

jeps myö taijetaa lähtee ulos,kun aurinkokin paistaa niin nätisti.

tuutilullala hyvät kuvat =)
 

Yhteistyössä