LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Hipkukan pienelle paranemisia :hug: Saitko haettua lääkettä?
Lääkettä saatiin haettua ja kaupasta hedelmäsoseita, jotta tuo edes jotain söisi. Tänään on ollut lämpöisen oloinen, mutta pirteämpi. Enää ei ilmeisesti niin kipeä ole kuin eilen, kun lämpöä ei saa mitattua. Mutta ei tuo silti vielä terve ole. Syö tosi huonosti, sentään onneksi juo ja leikkii.

Tänään on tainnu vain huomata isän poissa olon. Äiti ei ole kelvannut mihinkään. Nyt olen puoltoista tuntia yrittänyt nukuttaa, mutta ei tästä oikein mitään tule. Siitä asti kun sänkyyn pistin on huutanu ja raivonnu. Aina, kun menen rauhoittamaan tönii vain pois ja suuttuu pahemmin. Miten rauhoitellaan kiukkusta taaperoa, joka potkii ja huitoo ja pitäs saada nukkumaan? Kai tuo odottaa isän tulevan rauhoittamaan. Monesti iltasin käydään vuoron perään rauhoittamassa. Ressukka ei vain osaa isä-sanaa, joten huutelee tuolla välillä äitiäiti. Ja sit mie en kuitenkaan kelpaa :'(
 
Hipkukka meillä nukutetaan viimeisinä keinoina kärryihin joista sitten siirretään sänkyyn. Kärryyn nukutus on tosi yleistä Kiian ollessa kipeenä. Kun ei osaa rauhoittua viereen ja sylissä ei oikein enää mahdu tutimaan :/

Onnea nukutuspuuhiin :hug:

Meillä ollaan joskus annettu muksujen raivota ittensä uneen kun ei mikään ole auttanut. Kurjalta sen on tuntunut mutta... :/ Lohdutusta ollaan tarjottu siinä vaiheessa kun itku muuttuu selkeäksi itkuksi eikä ole enää kiukkua/raivoa. Mutta aina se ei tosiaan ole auttanut sekään vaan raivo on alkanut äidin ilmestyessä paikalle :(
 
Pikaseen vastaan tohon 4v-> pissaamiseen

Meillä Onnilla on yövaippa, muuten sais pestä joka aamu lakanat ja peiton. Jonkun aikaa oli ilman yövaippaa ja onnistukin hetken, mutta sitten paluu vaippaan oli helpompi ratkasu.
Päiväkuiva ollut pari vuotta ainakin.. Joskus tulee päiväsaikaan vahinkoja, etenkin ulkona, kun ei malta ajoissa lähtee. Muutenkin on viime tipassa pissalle-tyyppi.

Me lähdetään huomenna viikonlopuksi Sappeeseen!! Pojat on yhden yön sielä ja sit menee serkuille yökylään. Nautitaan siis lauantai-ilta ilman lapsia. On miehen työpaikan joka vuotinen juttu!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Hipkukka meillä nukutetaan viimeisinä keinoina kärryihin joista sitten siirretään sänkyyn. Kärryyn nukutus on tosi yleistä Kiian ollessa kipeenä. Kun ei osaa rauhoittua viereen ja sylissä ei oikein enää mahdu tutimaan :/
Mie ehdin jo viime yönä kaiholla muistelmaan niitä aikoja, kun tuo nukahti syliin hyssyttelyllä. Tai miten helppoa se olikaan yölläkin vain lykätä tissi suuhun ja jatkaa omia unia, toisen syödessä.
Mie tein eilen sitten niin, että otin tuon omasta sängystä pois. Hetki istuttiin sylikkäin ja katsottiin telkkaa. Kun rauhoittu, niin mentiin nukkumaan. Otin nyt viereen nukkumaan. Oli jo ihan väsy joten melko helposti siihen nukahti.
Vaunuja olisin varmaan muuten kokeillut. Mutta tuo on tarkka siitä, että jos nukahtaa vaunujen ollessa liikkellä, niin herää heti niiden pysähtyessä.

Nyt mennä viilettää ja tohottaa, joten eiköhän ole pikkuhiljaa tervehtymässä. Koiraa ainakin jaksaa taas härnätä koko ajan :kieh: Täytyy mennä pelastamaan kiltimpi osapuoli (=koira)
 
Eteinen olis nyt täynnä kamaa ja roju. Pitäs saada autoon nuo tungettua jotenkin :eek: Miten mie muka tarvin noin paljon tavaraa viikon reissua varten. Ollaan menossa miun äidille, poika jo hiukan terveempi niin viittin lähteä ja on siellä sitten toinen aikuinen katsomassa poikaa. Saan ton koiran vihdoin kunnolla lenkitettyä, ressukka ei ole postilaatikkoa pidemmällä käyny tällä viikolla.
Pitäkää palsta pystyssä :wave: Mitenköhän mie selviän vieroitusoireista...
 
pikasesti tulin käymään,hernekeitto lämpiämässä ja sit lähetään pyörällä käymään mun vanhemmilla kylässä.
kyllä tuolle poikaselle saa järkätä toimintaa ettei vallan hermostu.
ois kiva kun ois sisarus nii vois leikkii yhdessä :whistle:

keffeli. niihän se tääki herra heräilee nykyää 6n maissa.
liekkö se sit on niin valosaa jo??
yleensä tuo nukkunut 8n asti.

hippkukalle hauskaa reissua

v-o.lle mukavaa lauantai iltaa :D

nyt pakko mennä :wave:
 
tin
hipkukalle hauskaa reissua! voin kuvitella tavaramäärän viikoksi, me ollaan aamulla lähös viikonlopuksi reissuun eikä tartte ottaa ees matkasänkyä mukaan. huh. kahet juhlavaatteetki pukupusseis vie jo niiin tilaa. ku on niin eri tyyppiset juhlat.

sairastelijoille :hug:

oon lähös tästä vielä iltavuoroon, muuten oltas lähetty hesaan päin jo tänään mutta huomenna vasta. jos kävis vähä reiman tehtaanmyymäläs ja ikeas matkalla;)
 
Keiju07
Tuutis, kun laittelet etusivulle Pupun tietoja, niin muutatko mullekin sen LA:n 24.5. Ettette sitten ala liian aikaseen mitään kyseleen ;) . Tackar!

Mulla hempat vaan on ja pysyy alhaalla, nyt olen vetänyt sellaisen hevoskuurin rautaa, mutta silti hitaasti tippuu: on nyt 97. Kuulemma terkan mukaan raja sille, että lähete äitiyspolille tulee on 95. Onko kellään kokemuksia? Mitä tehdään kun on liian alhainen hb raskauden aikana?

Kiloja oli sitten tupsahtanut +890 g/vko. Jep jep. Nyt tämä nainen alkaa kattomaan vähän tarkemmin syömisiään. Selvästi huomaan sen, etten ehdi jumppaan tai kävelemään, niin kiloja tulee. Kai sitä pitäis salaattia ja keittoa popsia vähän ahkerammin. Tosin nytkin uunissa suklaakakku paistumassa, onneksi ei itselle, vaan maidoton versio lauantain bileisiin ystävälle, joka imettää maitoallergista lastaan. Kohta taiteilen siihen vielä kinuskikuorrutuksen - peukut pystyyn, että tulee hyvää, vaikka maidotonta vispikermaa siihen joudunkin käyttämään. Muut saavat sitten lakka-valkosuklaa-moussekakkua, jota en kyllä itse tee, vaan kaverin äiti ystävällisesti leipoo. Nam. Mut tuon herkuttelun jälkeen otan nyt sitten kurinpalautuksen - en nimittäin halua sokeriarvojen testaukseen.

Olikohan mulla muuta? Hauskaa viikonloppua kaikille! Koettakaahan pysytellä terveinä - kohta se kevät tulee ja pöpöjen jyllääminen taitaa helpottaa! :wave:
 
Tààltàkin pàin taas pika kuulumisia.. Onnittelut kaikille uusille odottajille!! :flower:

Ehdin nyt tuon viimeisen sivun lukasta ja en tiedà ymmàrsinkò vààrin, siis ettà on muillakin ongelmina tuo nukuttaminen, varsinkin jos yòllà heràà... Ihan kauheaksi mennyt taas meidànkin touohu.. noustaan yòllà "riehumaan" ja sitten vaan televisioon eteen rauhaannutaan.. Muuten huudetaan,potkitaan ja voidaan jopa oksentaa kun niin voimakkaasti itketààn.. Ja isin syli vaan kelpaa, àiti vaan tyònnetààn pois.. :( Mulle on jo tullut hirveàt huono-àiti fiilikset.. Isi isi ja isi vaan, àiti saa mennà vaikka minne.. :( Pàivisinkààn ole niin helppoa, aivan kiukutellaan joka asiasta, saadaan yhtàkkià jotain ihme kohtauksia ja lennàtetààn lelut tiehensà ja ruvetaan vinkumaan.. Minne kummaan se mun ihana nauravainen tyttòni on hàvinnyt???? :eek: Juu ja Hipkukan tavoin màkin olen muistellut kuinka se oli niiiiin helppoa pienenà saada yòllàkin nukkumaan, tuttipullo suuhun, kààròn sisàlle ja siihen sitten neiti nukahti... Ja kuinka paljon jouto aikaa sità silloin olikin.... :/ Huh huh, johan helpotti kummasti kun sai tànne purkautua :D:D
 
Heippa,

Minä nopsaan piipahdan. Töissä vielä.

Keiju; otettiinko hemppa sormenpäästä vai labrassa verikokeella? Mulla sormenpään tulokset näyttäneet joskus mitä sattuu. :eek: Kun on kunnolla puhdistanut sormenpään ja ollut tarkkana ettei ilmaa pääse niin lukemat on nousseet melkein normi tasolle, sekä sitten kun minut passitettiin labraan verikokeisiin niin oli paljon paremmat kuin sormesta otettuna. Mulla on ollut molemmissa raskauksissa huonot hemoglobiinit, muistaakseni jotain 96, mutta en ole joutunut koskaan mihinkään lisätutkimuksiin. Tosin mulla on aina nousseet sitten kun olen muistanut ottaa napit naamaan :D
 
Keiju07
Katjanna, joo nämä arvot ovat kaikki labrassa verikokeella otettuina. Meidän neuvolassa ei mainitsemastasi syystä otetakaan hemppaa sormenpäästä. Mulla vaan noi rautalääkkeet eivät nyt tunnu tehoavan, vedän jo nyt obsidania 100-200 mg päivässä ja päälle 20 ml Kräuterblutsaftia... enempää ei kyllä vatsa kestä. Haluisin välttää kaikki toimenpiteet, koska ne sitten heti aiheuttaa sen, että ei välttämättä pääsekään Haikaranpesään synnyttämään. Ja hyvähän tuo olisi saada nousemaan, jottei sitten synnytyksen jälkeen ole kovin heikko olo.
 
Keiju muistathan nauttia c-vitamiinia? Se kun auttaa rautaa imeytymään, jos c-vitamiinin saanti on vähäistä on sama kuinka paljon syö rautalääkkeitä. Kokeile auttaako jos otat rautalääkkeen joko appelsiinimehun kanssa tai sitten ihan c-vitamiinipillerin yhdessä raudan kanssa :D (siis jos et ole vielä kokeillut..) Niin ja muista vältellä maitotaloustuotteita pari tuntia ennen ja jälkeen rautalääkkeen oton. Minulla toimi odotusaikana hyvin duroferon ja lasi appelsiinimehua ja samalla kaavalla nostin hempan synnytyksen jälkeenkin..
 
Iltaa :wave: Täälä suru helpottaa pikku hiljaa.Jotenkin muutenkin ollut alamaissa jo pitemmän aikaa.Mutta kevättä kohti,jos se aurinko piristäisi B)

Ella tippui eilen hoidossa rappusista.oli toisella rapulla kun kompastui ja löi otsansa puu portaan terävään reunaan :eek: Hoitaja soitti kauhuissaan kun oli kuulemma heti tosi kauheen näkönen naama. Lääkärissä käytiin varmuudeksi ettei olisi aivotärähdystä sun muuta.Kaikki kuitenkin muuten hyvin.Ensinäkemältä neiti näytti frankestainilta.Tänään alkanut muuttua pandaksi.Ihmeen nopeasti kuitenkin lähtenyt paranemaan.Säikähdyksellä selvittiin.Onneksi ei osunut hampaisiin tai nenään.Sitten ois ollu kahta kauheempaa jälkeä :eek:

Kävin tänään neuvolalääkärillä.B vitamiini kuurin antoi ja passitti verensokerin ottoon kun ENNEN raskautta oli kerran ollut 5,7.Valitti kun en ollut suostunut jäädytyshoitoon ennen raskautta. (kun papa oli 2). Sanoi vain että "sitä ei tiedä mitä pahaa on oletettavissa ensi papassa jos ei hoida pois..." Jaa.Yksityiselle sitten suuntaan.

Nyt kylvetys puuhiin :D
 
kiva kuulla heidistäkin välillä..laitahan pikku anskusta kuvaa :heart:

alkoipa aamu sujuvasti,piti herättää poika 9 aikaan,tomi traktori dvd kadoksissa,dvd soitin jumitti,digiboxi jumahti :kieh: poika on tottunu herättyään juoda maito katsellen lastenohjelmia,ja ai mikä raivo kun niitä ei nyt pystyny kattoo..
no mentiin perhekerhoon ja olin ihan :eek: poika meni heti kaikkiin leikkeihin ja touhuihin mukaan,viime kerralla ujotti niin paljo että itki välillä..nyt sain kahvitkin juoda ihan omissa oloissa,kun ohjaaja sanoi että hän katsoo pojan perään niin saan tällä kertaa ne kahvit juoda,kun viimeks en pystyny ku tuo roikku mussa kii..ja siellä se ohjaajan kanssa juos pitkin poikin..ihana :heart: leijonaa mä metsästän laululeikin aikana tanssi yksin ja sit sellasen 6v tytön kanssa.taitaa poju olla vähä :heart: siihen tytyyn ku halaili ja roikku koko ajan sen perässä,ja se tyttökin sanoi että simppa on ihana :D ja nyt oli paljo enemmän pieniäkin,simpan ikäisiä..oli oikein mukavaa!!tällasta lisää..
ja nyt on kotona ollu koko päivän ku enkeli,niin iloinen ja koko ajan jotain ihanaa tekee,juoksee koiraa karkuun meidän syliin,ne leikkii aina "hippaa" keskenään..

olipa ihana herkutella tortillilla :p pitkästä aikaa..

voi tuota poikaa..just isänsä kaulassa roikkuu :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
mies nukuttaa poikaa,mulla uunissa lämpimiä voileipiä :p
aletaa kattoo csi:tä dvd:ltä ku muru nukahtaa :)

poika nukku tänää 3tunnin päikyt :eek: oltiin siellä mun vanhemmilla ja pojalla niin hauskaa sen kolmituntisen vierailun ajan että ihan virrat meni loppuun.
hän on niin papan ja mamman poikaa nykyään,ihana oli katella:heart:ja tosiaa,saipas itsekki juoda kahvit lämpimänä.
pyöräilyki oli kivaa,tiet oli aika hyvin sulaneet.

kiva oli kyllä kuulla heidistä piitkästä aikaa :D

tohtorilla ja simpalla ollu mukava kerho tänää :)

vip no hui kauhee!ootte varmasti säikähtäneet,huh huh :|
mutta onneksi neiti jo parempaan päin:)
on se aina pelottavaa ku pään lyö ettei vaan mittään vakavampaa sattus.

nyt täytyy mennä,hauskat perjantait kaikille :wave:

ps:ja tuosta lasten kiukuttelusta...meilläkin muksu jo kovasti kiukkuaa
 
No niin, Pupun la lisätty ja Keijun omaa muutettu =) =) Oiskos lisää plussauutisia kenelläkään :D

Onneksi vipin Ellalle ei käynyt pahemmin :hug: Kyllä tuollaiset aina säikäyttää sydämen pohjasta.

Meillä Daniel kaatui just reilun vuoden ikäisenä ja iski päänsä sellaisen puisen tarjoilukärryn kulmaan. Oli just oppinut kävelemään ja se kävely oli tosi haparoivaa. Kaatui ihan suoralla vartalolla ja se kulma uppos sentin silmän yläpuolelle. Verta tuli kuin mielettömästi. Onneksi meijen äiti oli just meillä (olin silloin yh) ja piteli Danielia/painoi haavaa kun nyin itelleni paniikissa päälle samalle päivystykseen soittaen. Se nimittäin veti ihon sillee jännästi sinne reijän sisälle ja meistä näytti kuin otsakin ois vähän painunut. No onneks vuoto tyrehtyi kotikonstein eikä poika alkanut oksentelemaan tms. Se vaunu oli sisällä kun en parvekkeelle viittynyt talveksi jättää... sen jälkeen joutui ulos ja sisään ei ole päässyt. Nytin ulkona yritän laittaa niin ettei vaan kukaan siihen pysty kaatuamaan :) Vähän vauhko :ashamed:

Kyllähän näiden lasten kanssa sattuu ja tapahtuu. joskus ajattelen että millä ihmeellä ne saa ehjänä ja hengissä pidettyä täysi-ikäisiksi. Ei auta kuin toivoa ja yrittää minimoida vaarat.

Kiva että dogtorinkin kylälle on kerho tullut. Muistan kuin viime vuonna kaipasit jotain äiti-lapsi seuraa varsinkin niinä vaikeampina aikoina :)

Kiva ettei Heidi ja Annika ole meitä täällä koto Suomessa palelevia ihan kokonaan unohtanut :) Täytyy yhtyä dogtorin toiveeseen... kuvaa meijen etelän prinsessa suppusuusta :attn: Vieläkö Annikan suu on samanmallinen? Niissä vauvakuvissa hää oli ihana suppusuu =)

Keiju sen on kuullut tai lukenut oisko joskus tuolta mitäs nyt puolelta että jotkut on joutuneet johonkin tippaan (tai siis käydä polilla et on tiputettu) jos hemppa on liian alas laskenut. Mitä ne tiputtikaan suoraan suoneen.... ööh, en sano mitään kun en muista mitä se oli :ashamed: Toivotaan että ne sun arvot nousisivat :hug:

Onko mammoliino jo kokeen tulokset saanut :attn:

Hipkukalle onnistunutta reissua ja koirulille piiiitkiä lenkkejä :D

V-O:lle onnistunutta huomista iltaa

Mitens Keffelin tärskyt meni? Nyt kootut parhaat palat tänne luettavaksi kun mulla on nuo roskaromaanitkin loppu :attn:

Missäs meijen kaikki immeiset on? :eek: :attn: Piituli nyt hoitaa kuntoaan viipottamalla Emman, Essin ja Ellan perässä :whistle: mutta kaikki muut. Oottekos jo hyljänneet meidät :'(
 
Onhan se mukavaa kun meitàkin vielà muistetaan :D Edelleen tosiaan samanlainen mansikka suu :D Yritetààn nyt sitten pistàà tuollainen helmikuussa otettu luminen kuva kun tànnekin saatiin lunta.. Kyllà neiti tykkàsi :D
[/img]
 
Keiju tààllà ainakin annetaan AINA raskauden aikana sekà rautakuurin aikana ACIDO FOLICO tabletteja, joita en nyt suomeksi kyllà osaa sanoa.. Voipi olla sama nimi suomeksikin.. Se nimenomaan auttaa raudan imeytymisessà ja mikà tàrkeintà ehkàisee tàydellisesti selkàrankan haarautumisen ( ?!?!) tai mikà lienee sikiòllà..
 
Vipille ja Pepisalle lämmin osanotto :hug:
Hipkukalle :hug:

Keiju
Mulla on joka raskaudessa ollu hemppa tosi alhanen. Aikasemmin sain verta mut tossa viimesessä raskaudessa kävin 4 kertaa ferritiinitipassa, joka sitten ehti ennen synnytystä nostaa pikkasen tuota hemppaa. Mulla oli tiputuksen alkaessa hb 80 ja synnytyksessä 92.
Mullahan maha ei kestäny mitään rautavalmisteita, eikä kestä vieläkään. Tällähetkellä hemppa on 101.

Eilen olin saattamassa ystävän viimeiselle matkalleen :'(
Oli todella kauniit hautajaiset. Nyt vaan on jotenkin niin tyhjä olo.
Helpottais varmaan, jos ois niitä ystäviä, joiden kanssa puhua ja olla, mutta se ainoa lähti. Ja tilalle tuskin koskaan saan yhtä hienoa ja ainutlaatuista ihmistä.
 

Yhteistyössä