Lokakuun 2007 taaperot, loka/marraskuussa/joulukuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Piti myös loikata vanhoja juttuja pari sivua lukemaan. Sitten olisin kaivannut omiin aatoksiin just ennen h-hetki päiviä, vaan miten pääsee syyskuun -07 juttuihin?? :attn: :attn:
Samasta ketjusta rouva hyvä :) Lokamassut lokakuussa etusivulla on ne linkit aiemmiin ketjuihin.. Mutta tässä se syyskuu

http://kaksplus.fi/keskustelu/t851459
 
Iltaa,

Minttu 2 v kiittää onnitteluista ja onnittelee muita ikätovereitaan lokakuun (ja syys- ja marraskuun) joka päivälle. :heart: Minttu päätti järjestää iloisen syntymäpäivän ja huusi tuossa juuri pari tuntia nukkumaan mennessä. Hohheijaa sanon minä, oli äidillä pikkasen pinna tiukilla. Tutti jätettiin viime sunnuntaina Tuttiritarille konsertissa ja hyvin on mennyt tähän asti, luulen että meni nukkumaan meno liian myöhäiseksi, meni Miima vähän ylikierroksille. Kahdeksalta se on vietävä nukkumaan, oli loma tai ei.

Me jäätiin nyt syyslomalle, tai minä olen ollut jo pari päivää pois töistä, kotona hommaillut, tarkastanut kokeita, rempannut ja siivoillut. Viikko on täällä lomaa, päätin pitää tytötkin pois päiväkodista. Yhä koen melkoisia tunnon tuskia jos vien tytöt päiväkotiin ja olen itse kotona. Ja ehkä hyvä niin. Mutta tympäisee että kaupunki ei tule maksuissa ollenkaan vastaan vaikka ollaan viikko kotona. Tekisi mieli ilmoittaa tytöt silti päiväkotiin ja käyttää vaikka syömässä lounas päivittäin :kieh:

Juhlia vietellään vasta viikon päästä, kun Annikin täyttää sitten 5. Anni haluaa pyytää neljä kaveriaan meille, harkinnan jälkeen suostuttiin, vaikka jotenkin minusta vieläkin on liian pieni kaverisynttäreille. En tiedä miksi. Mutta nämä neljä asuvat tässä lähellä, käydään sitten kysymässä heidän vanhemmiltaan sopiiko. Ja voisipa pyytää samalla vanhemmatkin mukaan, tutustuisi heihinkin paremmin.

Eteisen remppa on meneillään, vieläkös Mammoliino täällä käy lueskelemassa? Päätin maalata nimittäin valkoiseksi suurimman osan seinistä, mutta nyt pähkäilen, kannattaako ottaa täysin valkoinen vai jokin, esim kerman värinen? Ystävä remppasi juuri talon ja oli laittanut eteiseen ässätexin ja siihen valkoisen maalin ja oli minusta tosi kylmän ja "valkoisen" näköinen. Tiedätkin Mammoliino kenen eteisestä puhun :) Mutta mikähän olisi sellainen hyvä ohje tuohon? tai tietäisikö joku muu sisustusimmeinen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja susa79:
Auttakee kokeneemmat huutiksen käyttäjät :attn: Laitoin elämäni ensimmäisen kerran sinne myyntiin Eelin toppiksen, mutta nyt ilmoitustani ei löydy millään hakusanalla :eek: Mitenkäs se sellainen hakusana lisätään? Ostin Eelille pitkään himoitsemani Nova Starin toppiksen. Ei se sitten soveltunutkaan Eelin rotevalle vartalolle ja ehdin jo laputkin innostuksissani irrottaa. Harmittaa.
Kyllä minä löysin sen heti, hakusanalla Nova Star. Hakusanoja voi tosiaan lisätä juuri niinkuin olit tehnytkin, tekstin loppuun. Nuo mitkä olit lisännyt, ovat periaatteessa turhia, koska ne samat sanat esiintyvät jo otsikossa ja tekstissä. Mutta eivät ne toki haittaa :) Hakusanoiksi kannattaa laittaa sellaisia lisäsanoja, mitä ei esiinny tekstissä ja otsikossa, esim. talvitakki, pusakka, untuvatakki, tms. Huutiksen hakutoiminnolla haettaessa huutis etsii tekstistä ja otsikosta hakusanoja vastaavia sanoja.
Tuutista tuossa kiittelin, vaikka Topsyhan se apuun riensi!!! Kiitos TOPSY :flower: Ja Mintulle isot onnittelut. Maaliasoissa itse kallistuisin pehmeämpään valkoisen sävyyn. Maalarinvalkoinen on harmaalla taitettu valkoinen. Ota liikkeestä muutamia mallilappuja mukaan ja vertaa muuhun sisustukseen teidän omassa valaistuksessa.

Mammoliinoa minäkin olen kaipaillut.
 
minäpä taas jatkan pikku tovin tässä koneella..

nyt ollaan vihoin ja viimein päästy asumaan tähän pysyvään asuntoon!
on ollut kiva laitella tauluja ja peilejä yms.seinille :)
jotexilta tilasin eteiseen maton,yölamppua ja muuta pikkusta kivaa.
on se vaan mukava laittaa kotia nätiksi,tai ainakin yrittää saava se nätiksi:LOL:

pistämpäs pojanki kuulumisia: syönti huonoa vieläki..tai oikeestaan se on ajoittaista,välillä syö melko hyvinki!
meillä on neuvola ensviikon alussa,saas nähä mitä ne sanoo :whistle:
ei oo paino paljoa noussut,luulisin.
lempiruokaa(pottumuussit ja makkarat on in,ja kinkkukiusaus) tehdään,mutta annokset aika pieniä.
tulee joskus hyvinkin tiukka EI kun hän ei haluu syyä.
on niin tomeraa... ;)
nukkuu hyvin,9n maissa illalla menee petiin,itte sinne haluu jo mennä "paapaa" kissa-leikkunsa kanssa.
aamulla heräillään yleensä 8lta,mutta joskus myös 6-6.30(miehellä kello herättää arkisin...)
kerhossa käydää kerta viikossa,vähän arkailee muiden kanssa leikkiessä,mutta kun kerho on lopuillaan nii aina ei malttas lähtä:)
mitäs muuta, no lempilelu tällä hetkellä on se mamman ja papan tuoma kissa pehmolelu,se kulkee joka paikassa mukana!
myös pikku-autot on jokapäiväsessä leikissä mukana,traktorit etenki on iiihania :D
muumit ja puuha-pete on suosittuja piirrettyjä,tosin ei kauaa jaksa vielä kattoa.


joulukuussa on astmalääkärille aika,tutkivat pikku-miehen kun niin tiuhaan tuo henki ahtaalla..
nyt on mennyt..hm..1½kk:tta hoitavaa lääkettä keuhkoihin ja ei oo tarvinnu antaa kun 2kertaa avaavaa flunssan yhteydessä.
saas nähä mitä siellä sitten sanotaan,suvussa kyllä on astmaa ettei se ihme olis..

onko täällä muita joilla lapsilla astma epäilyksiä?:attn:


täytyy muuten tulostaa päiväkirjan väliin nuita raskaus ja vauva-ajan kirjoituksia,saa sitten muistella.
muistan kyllä hyvin ku heräsin aamuyöstä kamalissa kivuissa ja ekana laitan koneen päälle ja tuun palstalle ilmottaa että saattaa olla lähtö lähellä:LOL:
sitten painuin tulikuuman suihkun alle puoleksitoista tuntia..no nii,tää stoori jatkuis varmaan läpi yön,mut ette te varmaa jaksa lukea ja itteeki alkaa väsyttää!
se vielä pakko sanoo että kyllä se pojan syntymäpäivä,siitä ei varmaan unohda mitään..
tulee ihan tippa linssiin ku kaikkee muistelee..

ainiin..
hirmuisesti onnitteluja kaikille 2-vuotta täyttäneille pikku-ihanuuksille!
ja tietenki myös tyttelin 1-vuotiaalle prinsessalle myöhästyneet onnittelut!! :flower: :heart:


nyt nukkumaan :wave:
 
Rontti En juhli kummemmin, tää muuttorumba nielee kaikki mehut, plus että mun äiti on sairaalassa just nyt (leikataan siis lonkka) ja siihen railakkaampaan juhlimiseen taitaa olla sanansa sanottavana tällä pikkutoukalla masussa. :)
 
Pikana Topsylle, myöhemmin muuten paremmin... Minä suosittelisin johonkin suuntaan hiukan murrettua valkoista. Itse kun maalaan valkoisella (en nykyään juuri muulla maalaakaan :D ) niin mulla on aina yks sama värinumero mitä otan. Se on lievästi murrettu vanilijaan päin, mutta sinällään ihan valkoiselta seinässä näyttää.
 
Jaha, mulla menikin tässä reilu tunti, kun kertasin tuota syyskuuta 2007 :heart: . Ärsyttää toisaalta mikä aika meni, vaan uteliaana oli pakko aina etsiä uusilta sivuilta. Olinpa vähän kirjoitellut :eek: , jollei ota laskuun h-hetkeä.. Jotain tuntemuksia jo unohtanutkin, miten tosiaan taisin pelätä ja kammota synnytystä, pelätä pahinta jne. Ja hassua miten sitä sit oli ihan täysin viilipytty, kun tositoimet alkoi. Ja kovasti tunnuin miettivän sitäkin, että kaikki tulee oleen vaikeempaa kolmannen, itkuisen vauvan kanssa. Itkuinen ja temperamenttinen tuli, mutta kuten jossain kohdin toivoin, kyllä se arki rulettaa kolmenkin kanssa ja vieläpä oikein hyvin :heart: :heart: :heart: :D

Josko huomenna paremmin, mä oon nykyään paljon aktiivisempi kuin ennen :LOL: :ashamed:
 
rontti: mää sillon ootusaikana joka päivä kävin lukee toisten jutut,mutta se kirjottaminen ontui itellä,vähän arastelin kirjotella..!

poika tänää herätti mut ku itki kauheesti tuossa ovella,tuskin oli kunnolla hereillä,raasu.
liekkö jotain painajaista nähnyt?
pistin yölampun päälle ja kaappasin kainaloon nii itkut sit unohtui.
ei se tolleen yleensä herää,itkuisena siis.
tai no joo,ehkä päikkäreiltä kiukuttaa nousta,mutta aamuisin on ku naantalin aurinko:)

mulla on jo menossa ties monesko kuppi kahvia,en perässä pysy:LOL:
nautin tässä koneella olosta,on ollut niin kova ikävä että ei tästä enää meinaa pois päästä :ashamed:

tein eilen illalla hernekeittoa,voiskin alkaa sitä lämmittää ja syömään.
hauskaa sunnuntaita kaikille :wave:
 
Heti tuli mieleen Niinukan Venlan ekasta kuvasta, että nyt näkyy äiti tytössä :heart: :)

Eilen kun luin noita odotusajan juttuja, tuli haikeus muutamiin ihmisiin... Mitä tosiaan mahtaa kuulua Mammolle, Dirlittanille, Millille, Mamma3, Diipeli, Liplatus, Lhs... Ja kaikille muille tietty myös!!! Olihan siellä sitten nimimerkkejä, joita en muistanut ollenkaan.

Me oltiin eilen täällä eka kertaa järjestettävillä Muksut messuilla. Oli tosi kiva messut. Lapsille pomppulinnoja, eri esiintyjiä, askartelupisteitä, poliisit ja paloautot ym. Ja tietty paaaljon kaikkea kivaa ostettavaa. Taisin jonkun verran köyhtyäkin, vaan aika hyvällä mallilla on nyt joulupukin kontti :) . Nuo isommat sai itselleen nyt heti käyttöön sellasia askarteluun käytettäviä maissinaksuja, jotka on värjätty elintarvikevärillä. Meidän pikkuneitikin niillä messuilla askarteli, mutta kotona on ollut isompien hommaa. Kyllä ovat pari päivää viihtyneet pöydän ääressä! Hama-helmet on kans nyt noilla isommilla in. Ihan kivoja puuhia näin kun ei olla enää niin paljon ulkona. Niin ja itelleni ostin 6 käsinukkea :LOL: . Täytyy huomenna ottaa suosikein eli lapanen töissä käyttöön :) . Yks käsinukeista oli hämähäkki ja vähänkö tuo nuorimmainen sitä pelkäs :whistle: . On se vaan niin hassua katsoa ihan vierestä, miten toinen ihan täpöllä pelkää ja eläytyy johonkin mikä on äitin kädessä. Häkki pistettiin tietysti pian pois, vaan olihan isompien sitä muutaman kerran tuolta kassista kaivettava näytille... Näinköhän saatiin aikaan ikuinen hämähäkki-kammo :snotty: . Messuillakin oli heti ekana ovella pienimmälle pelottavaa; Risto Räppääjä B) . Vaivihkaa sitten sille kaukaa heiluttelikin.

Jep, mutta mulla ei tosiaan ole asiaa kummempaa, oottelen, että muutkin höpisette :wave:
 
tin
Tatu kiittää onnitteluista ja me tupaonnitteluista :heart:
Juhlat vietettiin eilen, sankari sai vaikka ja mitä. Koneita, palapelejä, kirjoja, muistipelin, rahaa, fleece- haalarin, dvd:tä, pihalle kottikärryt ja kaivurin, työkaluja, pussilakanoita, autoradan, koruja jne. Oli tosi kivat juhlat, kiva nähdä kaikkia!

Kiva ku millamariaki kirjottelee taas useemmin :)

Eipä meille mitää uutta, syysloma(työloma) loppuu huomenna ja koulun penkille :) Meillä alkaa lasten, nuorten ja perheen hoitotyö ja äitiyshuolto :) kuume,kuume ;)

Mitäs Keffelin romanssi? =)
 
Jätkä oli tänään toista päivää tutstumassa hoitopaikaansa, perhepäivähoitajalla. Nyt oli ihan ilman äitiä puoli päivää. Hyvin oli mennyt. Huomenna samalla tavalla ja keskiviikkona sitten kokopäiväksi. Kamalan ristiriitaista, kun ei tarkoitus ollut laittaa vielä hoitoon, mutta keskolassakin haluasi aikaa viettää... :/

Tänään onkin minun vuoroni mennä illalla keskolaan pieniä katsomaan. Eilen oltiin viimeksi. Hyvin ja tasaisesti on mennyt. Muutama päivä sitten pojalla todettiin infektio ja nyt saa antibioottia. Lääkkeen aloittamisen jälkeen on olo tasaantunut, pulssin laskut vähentyneet yms. Suurin peikko taitaakin tällä hetkellä olla, että vauvat saisivat jonkin infektion, joka nopeasti veisi heidät huonoon kuntoon. Melkoista käsidesillä lutraamista se onkin, kun keskolassa käy :|

Ollaanko me muuten mihinkään KELAn tukeen oikeutettuja, kun poika on kunnan pph:lla? Mie en oikein noista KELAn jutuista ymmärrä... Kai sitä pitäisi käydä kysymässä.
 
Heips! :wave:

Ymmärsinkö oikein, että tämä ketju on lokamassujen 2007 ketju?

Minä olin mukana tuolloin odotusaikana ja tyttö syntyi hieman etuajassa käynnistyksen tuloksena. Laskettu aika oli 4.10.2007, mutta tyttö syntyi 29.9.2007. Nyt tyttö on siis 2-vuotias, "uhmaikäinen" neiti. :kieh:

Yritin vasta etsiä vanhoja odotusaikaisia keskustelujamme, mutta ne on näköjään jo poistettu, tai ainakin alkukuukaudet tammi-, helmi- ja maaliskuu 2007. Kysyin asiasta ylläpidoltakin ja näin on. Itse en valitettavasti tuolloin kirjoittanut ylös alkuraskaudesta mitään ja nyt kysynkin, onko kellään teistä tallella noita kirjoituksia??? Itse olin kyllä tallettanut viestiketjut siitä eteenpäin, mutta just tuo alkuraskaus puuttuu. :'(

Täälläkin näköjään osa odottelee jo uudestaan perheenlisäystä. Sama täällä: sisaren pitäisi syntyä, jos kaikki menee hyvin, 12.4.2010. Eli ikäeroa tulee se 2,5 vuotta.

Piipa rv 15+0 *poks*
 
Pika pikaa.. Piipa ihan oikeaan pinoon oot löytänyt :D Sama poppoo täällä edelleen on, toiset lopetelleet kirjoittelun ja toiset edelleen vielä jatkavat (toivottavasti vielä kauan).

Ne ihan alkuraskauden pinot poistuivat palstauudistuksen myötä :/ Toukokuulta eteenpäin noita taitaa loytyä

Ja onnea uuteen odotukseen :hug: :heart:


Muoks. siis huhtikuulta tosiaankin löytyy
http://kaksplusperhe.fi/keskustelu/t738939
 
heipsankeikkaa kaikille!

Niinukka: on kyllä äitinsä näkönen tyttö :) oikeen söpö neiti!

piipa: mukava kun tulit kertomaan kuulumisia,ja onnea odotukseen!!
kirjottelehan kuulumisia :)
harmi kun ne ihan alkuraskauden ketjut poistettu:(

hippkukka
: minä en tuosta päiväkotimaksusta tiiä yhtään,mutta hakekaa ihmeessä matkakorvauksia(jos ette vielä oo jo hakenutki) kun teillä tuota matkaakin noin paljon oli!
joku summa menee omavastuuseen aluksi mutta kun paljon kulkemisia niin saattepahan jotain takasin!
joku viisaampi neuvokoon!!!:)

:heart:Saralle ja Juholle myöhästyneitä synttärionnitteluja! :heart:

ainiin,siellä neuvolassa käytiin...nyt meikäläinen sitten kirjottaa ylös pojan ruuat,juomat,vaipat...
jeesjees..ja sit sanotaan päälle että älä nyt kuitenkaa stressaa tuosta painon noususta :headwall:
empä vissiin :/ |O
elikkäs..2kk:ssa painoo tullut vain 215g.nyt herra painaa sen 10,615 ja pituutta 83cm.
viimeksi oli cm enemmän :LOL:
neuvolatäti kehui että reipas poika,kovasti sanoja tulee ja puhetta ymmärtää hyvin.
nyt pitää tuo yötutti jättää pois
:ashamed: joo,siis meillä öisin menny vieläki..
mutta nyt vois viiä lampaille,kyllä uskosin *kop kop* että ihan hyvin menee..
kun tuttipullosta tosi hyvin luopui,vaikka sitä kauhistelin..
ja sama että omassa huoneessa niin reippaasti nukkuu :heart: heti ekasta yöstä alkaen:)
niin ja potalle sais oppia,kyllä se käsittää mitä se potta juttu on,on nimittäin harjoteltu ja syt miekkonen leikkii että sen leikut käy sinne kakkaa :LOL:
ite pissaa vaan viereen..uhmaako??
niin ja väliin taas pottaa halua nähdäkkään!!
oikeen sanoo uhmakkaasti että EI!!!
enka mää viihti pakottaa,ei se sit kiinnosta sitä vähääkään.

mut nyt pitää viedä pieni-mies unille :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
--- mutta hakekaa ihmeessä matkakorvauksia(jos ette vielä oo jo hakenutki) kun teillä tuota matkaakin noin paljon oli!
joku summa menee omavastuuseen aluksi mutta kun paljon kulkemisia niin saattepahan jotain takasin!
Meistä on TYKSissä pidetty hyvää huolta. Miehelle oli matkakorvausten hakua varten lykätty kaavake kouraan heti ekoina päivinä :)

Mie muuten sain eilen pitää tyttöä ekaa kertaa sylissä :heart: Oli se samalla kertaa ihanaa ja pelottavaa. Toinen on niin pieni... Ja kaikki ne mittalaitteen ja hengitysletkutkin oli kiinni. Hyvä että itse uskalsin hengittää etten vain riko mitään (laitteita tai tyttöä) :D
 
Voi mihin ne tekstit taas hävis :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Kyllä ketuttaa kun juuri olet kirjoittanut pitkät pätkät ja sitten kaikki häviää!

Pottailusta kuitenkin piti kysymäni,että miten muilla sujuu ja onko jo kovin moni päiväkuiva?
Meillä kun melina pitkään teki kakat aina pottaan/pöntölle eli siis ilmoitti,että kakka hätä,mutta nyt tekee tosi usein vaippaan :kieh: viimeksi tänään :headwall:
Ja pissa hätää ei olleskaan osaa ilmoittaa..tänäänkin kun oltiin kotosalla ilman vaippaa,niin kysyin,että onko pissa hätä ja mennäänkö pissalle niin ei,mutta minuutin päästä lorotti sitten isooooot pissat matolle :headwall: oho,pissa tuli!! niinpä niin!!!!
Onko tuohon kuivaksi opetteluun mitään muita konsteja/vinkkejä vai täytyykö se vaan kestää sitä,että sohvat ja matot on pissassa? :ashamed:

Masukista sen vertta,että hyvin voidaan ja poikaa odotellaan :heart:
Vielä ois 15 viikkoa odotettava :D

Mutta nyt äkkiä nukkumaan,jotta jaksaa taas aamulla herätä |O :wave:
 
taitaa meidänki nuppu olla syntymässä :'( paikat on 2cm auki,kanavaa 2cm ja paikat pehmeet.vauvan pää tuntuu kokeiltaessa..ja vittu mä en saa tänne ees hoitoapua,koitappa tässä olla iisisti sitten..mä oon niin vihainen nyt :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
mä en saa tänne ees hoitoapua,koitappa tässä olla iisisti sitten..mä oon niin vihainen nyt :'(
Oletko ottanut yhteyttä paikkakunnan perhetyöntekijään? Sitä kautta voisi apua saada. Tosin taitaa riippua paikkakunnasta miten helposti apua saa, meidän paikkakunnalla asiat suht hyvin ja apua on suorastaan tuputettu (sekä tässä, että pojan raskaudessa).
:hug:
 

Yhteistyössä