LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Helmikuu

Täällä on kyllä nykyään hiljasta kun huopatossutehtaalla :eek: no eipähän pääse tippumaan kärryiltä töihin mennessä :whistle:

Tänään käytiin kattomassa että koko työpaikka on tallella... olihan se, Juho sai sieltä jotain rakennuspalikoita ja sit satukirjan. Itelleni kävin tilaamassa koneen ja kännykän, avainläpyskän sain että pääsen sit sisään. Ainoa mikä vituttaa, on se, että en sitten pääse takasin omaan huoneeseeni, vaan mut vintataan ilmeisesti kokonaan toiselle puolelle taloa :/ no kunhan saan huoneen niin ei väliä, tai koppejahan noi on, eikä mitään huoneita...

Juhokin nukkuu yönsä kohtuu huonosti, niinkun aina tähän asti, viime yö oli kans yhtä heräilyä, ei tuo itke tai mitään, kuhan on hereillä ja pitää äitinkin hereillä. Varsinkin tässä viimosen viikon on nukkunu yöt tosi tosi pätkissä, tiiä sitten vaistooko että tässä tulee kohta jotain muuttumaan, vai mikä sitten.

Dogtorille vielä super iso :hug:
 
Hiljasta ketjussa tosiaan. Mutta niinhän täällä aina välillä on ollut hiljaisia kausia ja sitten vastaavasti vauhdikkaampia. Minulla on tosin viime aikoina ollut hankaluuksia kirjautua sisään ja laittaa viestiä, katoavat jonnekin.... Palsta takkuillut...

Eipä täällä mitään kummempia. Välillä kuvitellaan, että poika sanoo sanoja. Varmuutta kun ei ole, tuo kun ei toista niitä uudestaan. Kai hää on sitä mieltä, että kerran opittu ja tehty, ei tarvi toiste tehdä... Teeve (=terve) sanoi kerran kun mies tuli kotiin, monesti mies tervehtii poikaa noin. Eipää (=leipää ) sanoi kerran kun kantoi leipäpussia minulle. Ja 'maito' kuvittelin kuulevani, kun kysyin, että olisko jano haluaisitko maitoa. Voihan olla, että parin kuukauden kuluttua tuo hölöttää jo kunnolla, eikä ole mitään epäselvyyttä onko oikeita sanoja vai ei :D

Mulla on päätä särkeny koko alkuviikon :kieh: Kiitos estrogeeni-laastarin. Onneks tiedän aiemmasta kokemuksesta tän kohta helpottavan, kai mä nyt oon tosi supernaisellinen, kun on ylimääräistä naishormonia kehossa :whistle: Ensi viikolla on seurantaultra ja sitten päätetään milloin pakastealkio sulatetaan ja siirretään. Huu, alkaa jo jännittää :D
Missäs vaiheessa LillaStinalla ollaan? Meneeköhän kuinka samoihin meidän piinailut?
 
Meijen ukko sotkee mun vuorokausirytmin kun on edelleen saitsulla :kieh: |O Ei tässäkään ilkeä paljoa istua kun oos sille motkottanut koneella istumisesta :whistle:

Mutta oli mulla ihan asiaakin :) KOKSilla ihmeen nopeaa toimintaa. Danielille tuli jo leikkausaika joka on 4.3. Keväällähän se luvattiin mut tosi nopeesti tuli. Aika on ihanasti heti aamusta klo 7.30. Toivottavasti leikkaavat ja aika varhain.

Tässä saman tien järjestelin Kipsuttimen hoitoa sille päivälle. Nyt pitää viel kattoa nuo Jepen jutut. Hoitaako mun tätsy sen kouluun ja onko koulun jälkeen vai mitä tehdään. Vai vingutaanko sillekin vapaapäivä. Sais varmaan vapaan helpolla jos sanoisin ettei ole kuljetusta eikä iltapäiväksi ketään kaitsijaa ellei lähde siskon mukana hoitoon. Jepellä olis silloin 3 tunnin päivä. No sen ehtii vielä järkätä. Ukko saakutti ei varmasti pekkasta saa kun nyt on saitsulla ollut ja helmikuun vikan viikon on talvilomalla. Muutenkin siellä töissä on kato saitsujen takia.

 
hippkukka meillä on keskiviikkona seurantaultra ja sitten tikkujen kanssa pelleilyä pari päivää.... eli aika samoissa vaiheissa ollaan. Meillä vain kun tehdään ilman lääkitystä, niin ei tiedä miten käy. Toivottavasti ei sen takia mene ohi suun tässä kuussa...
Katsotaan nyt....

Me käytiin eemelin kanssa 112-tapahtumassa. Ratsupoliisi oli aika makea, jätkällä huuli pyöreenä. Hepasta ei oikein osannut sanoa mitään, tuijotti vaan suu auki. Paloauto oli aika must, varsinkin pillien ja vilkkujen kera. Poliisiautolla oli kiva ajaa... mutta kaikista paras oli PELASTUSKOIRA.... :whistle: onkohan meidän poika jotenkin koirien perään :whistle:
Ilmapallo ja heijastin on nyt sitten mukana...

Mutta nyt nukkumaan tuo poju, palataan sitten uudestaan :wave:
 
Tinakenkä.. mulla kävi samoin ton tupakin kanssa :ashamed:

Aloin tässä miettimään että mitäs sanoja tuolta Pessiltä tulee... äitiä ei oo kuulunu sen jälkeen kun sen ekoja kertoja sano.Eilen kyllä sitten ekan kerran toisti perässä sitä kun sanoin ja oli oikein innoissaan :) hauva, anna, amppu(=lamppu), kukka, kuka tulee ainakin... Ja ai,ai,ai kun Peetua silittää tai halii. Niin ja nyt Pessi on innostunu matkiin eläimiä, tai hauhau ja ihhahhaa on tullu jo pitemmän aikaa uusia nyt ammmpuuuu (=ammuu) :LOL: , nöhnöh (=röhröh) :D
Täytyykin kirjotella ylös noi tonne vauvakirjaan,hiukan sekin jääny :ashamed:

Jippei =) juttelin tänään päiväkodin johtajan kanssa poikien tarhapaikoista kun aattelin sitä että jos kotihoidontuelle jäisin kesällä. Hän sano että on todella todennäköistä että pojat saavat samat paikat takaisin elokuussa,kun mähän joudun ne irtisanomaan jos jään kotiin... Täytyy käydä vielä juttelemassa että saa tohon ihan täyden varmuuden, mähän en noita mihinkään muualle halua meinaan.

Niin jaja...tänään pohdittiin tarhan tädin kanssa sitä kun Pessillä nyt tuo maha löysällä ollu aika-ajoin ja välillä tullut ihan limasta kakkaa, että kun kuitenkin syö ja on muuten ihan terve niin että ei olis mitään allergiaa puhjennut... posketkin kun välillä helahtelee ihan kirkkaan punasiks... Tosin en osaa ite mihinkään yhdistää ruokaan varsinaisesti tota :/
 
nopsaan,tänään oltiin siel kysillä,poika riehui hirveesti pitkin käytäviä juosten ennen lääkäriä,lääkäri mittas sit tietty lämmön ja se oli pyllystä mitattuna 38,3 joten siirrettiin testejä 2viikolla,tuota kun ei voi kipeenä tehdä,ja ei kotona ainakaan oo kuumetta ollu :/ ja pituutta seurataa,1.5 kuukaudessa tullu taas 4cm,ens kerralla jos on vielä lisää kasvanu niin kilpirauhas kokeisiin,mutta sanoi että ne on vaan varmuuden vuoksi kokeita,kun molemmat ollaan pitkiä,ja miehen suku on pitkiä ihmisiä täynnä..onhan tuolla pojalla jo se 88cm täynnä :eek:
mulla on aamulla se verikoe,mahaan koskee ihan helvetisti jos jättää yhdenkin pillerin ottamatta,tässä ollaan oltu nyt 4 päivää lähes kokonaan syömättä,oonkos mä nyt niinku syöny muutaman laku palan,ja yhden voileivän 4 päivän aikana..
*pilleri kaapille*
 
tulipa vaan tuossa mieleen, että antaako joku taaperolle monivitamiinia, tai siis jotain muutakin kun d-vitamiinia?
Kuten multi-tabs mini tai multi-tabs mini plus.
Niillä näkyy olevan tommonenkin kun multi-tabs mini omega 3, kun Juho ei syö kalaa, niin pitäs sille varmaan tota mennä ostamaan...

Noissa kahessa ekassa on vissiin se d-vitamiini annostuskin sopiva.. hmmm...
 
Onpas simpalla pituutta... käsittääkseni eemeli on samoja mittoja, kun 86 cm housut alkaa olla lyhkäsiä... Ei ainakaan paljoa heitä meilläkään... Mutta meillä onkin vyötäröstä alaspäin se mitta ei yläpuolella. Bodyissa ei mitään ongelmaa ole...
 
niin on..meillä kun on jo osa 92 housuista pieniä,mut 92 bodyt on just nappiin meneviä..
parempi kai se että on iso ku pieni,tietäävätpähän kaikki että tuo saa ruokaa :D pupu mä oon miettiny kans noita vitamiini jutskia,ku meiän poitsu ei syö hedelmiä ku soseissa..pitääpäs ehken joltain viisaammalta kysyä tuosta..kiitti muistutuksesta..

km kokeneet onko ihan normaalia että mulla koskee vielä näin kovaa mahaan,mulla nimittäin rupes juilimaan nyt ihan oikeesti kovaa mahaan,sellasia puukon iskuja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
km kokeneet onko ihan normaalia että mulla koskee vielä näin kovaa mahaan,mulla nimittäin rupes juilimaan nyt ihan oikeesti kovaa mahaan,sellasia puukon iskuja..
Mulla ainakin juili varmaan viikon aina keskenmenon jälkeen enempi tai vähempi mahaa... Se kai käsittääkseni johtui siitä, että kaikki tuli pois... tai jotain sinne päin...
Pilleriä vain naamaan ja lämmin kaurapussi....
 
Dogtor, itselläni en muista enää moisia kipuja noilla päivillä, oikeastaan en muista kivuista muuta kuin just silloin kun meni kesken. Mut lääkkeetkin tosiaan pökerrytti mut ja mulla varmaan on aika iso kipukynnys, siis luulen, että kestän aika paljon. Jos nyt kovasti vielä huomenna sattuu, kannattas varmaan kysyä jostain....

Oli tosiaan kiva kuulla Ruusumariasta, kirjoittele nyt vähän useammin!! Ja toisaan, loppu alkaa jo sullakin häämöttämään!! Tuu nyt aina antaan väliaikatiedotteita!

Lilliksellä ja Hipukukalla alkaa olla tosi jännää!! Olis upeeta, kun teillä molemmilla nyt onnistuis!! Peukut on pystyssä :D

Oliivia, oli mukava kuulla terapiasta. Hienosti olette ajat kyllä saaneet!

Koskas Pupu nyt töihin menitkään ja mikäs se sun työ olikaan, oletko täällä kertonut? Ei muista :ashamed:

Mites Tildalla ja poitsulla on arki alkanut???? Josko töissä olisi yhtään ilmapiiri parantunut?

Yksäiti, mulla ollut samoja mietteitä kesästä! Jos en enempää tässä voikaan jäädä hoitovapaalle, sitten haluaisin olla ainakin tämän tai seuraavan kesän hoitovapaalla. Pitänyt kanssa kysellä tuota hoitojuttua, 100% varmaksi varmaan eivät voi luvata samaa hoitopaikkaa. Minäkään en missään tapauksessa haluaisi hoitopaikan vaihtuvan :/ . Sitäkin oon miettinyt, voisko työnantaja millään antaa pitää molempia kesiä hoitovapaata? Tietääkö kukaan, onko joku saanut pitää hoitovapaan 3 osassa? :attn: :attn: Ja heh, vaikka alalla oonkin, oon miettinyt myös sellasta, että pitäskö tässä isossa haussa nyt jo hakea sitä paikkaa syksylle. Mutta ei kai voi, kun lapset on nyt kerta hoidossa :ashamed: :LOL:

Jännä, että Pessilläkin nyt muka vois olla allergia epäilyä. On nuokin aikas |O. Illalla kun katselin meidän neidin jalkoja oli aikasten tavalla punaiset :eek: . Miten oon niin tyhmä, että en meinaa saada uudestaan lääkäriä varattua. Kun ei nuo kumminkaan sen suuremmin vaivaa ja kun viimeksi ei käynneistä ollut mitään hyötyä...

Simpan huikeista mitoista tuli mieleen, että mukavaa, kun 1,5v neuvolat alkaa lähestymään, kiva taas kuulla meidänkin neidin mitat. Luulenpa, että on painavimmasta päästä lokavauvoja :whistle:

Oottelen seuraavaa tiliäni, sain vihdoin haettua ensimmäistä kokemuslisää, joka tulee 5v. Sainkin saman tien myös toisen kokemuslisän 10 vuodesta :D , nykyään kun kotonaolo vuodetkin lasketaan :eek: . Aika hyvin, että kotona olo lasketaan kokemukseksi! Ja tiliä odotan, kun nuo lisät maksetaan kahdelta vuodelta takautuvasti :) . Johan minä siinä vuosia menetänkin, mutta hieno, kun noinkin pitkältä ajalta maksavat takautuvasti. Ja raha on nyt enemmän kuin tarpeen, mies on jäänyt ennen joulua lomautukselle eikä vieläkään ole saanut penniäkään liitosta |O

Niin ja Tinakenkätytölle tsemppiä sinne rempan keskelle! Tiedän tunteen... Nyt on sellanen olo, että mikään remppa ei innosta, yhden vintin haluaisin tehdä lämpimäksi, mutta se itse remppa ei nappaa sitten yhtään! Ja miten muuten en osaa ajatella sun polttavan :snotty:

Onko teillä ystävänpäivä suunnitelmia? Meillä ei ainakaan vielä ole muuta erityistä kuin yhden kummilapsen synttärit. Toisaalta olisi mukava jotain pientä spesiaalia lasten kanssa. Töihin ostin tänään vaahtokarkkeja ja punaisia vadelma marmeladeja, niistä tehdään jotain söpösiä "coctail-tikkuja" ystiskemuihin :) .

Onpa mulla mennyt tässä taas muka aikaa! Vaan pirteä olo, kun eilisessä päänsäryssäni menin jo ysiltä nukkumaan ja sain hyvin nukuttua 11h :) . Mutta nyt nukkumaan, että on pirteänä huomennakin. On mulla kyllä tän pimeän aikana ja töissä ollessa nukkumaan meno aikaistunut.

Höh, äsken tuli vielä joku muka "tärkeä"asia mieleen, mikä piti kirjoittaa, mutta johan se unohtui, että niin oli tärkeä :LOL: :LOL:
 
huomenta!
meillä on "arki" alkanut melko kivuttomasti! poika käy hoidossa joka päivä samaan aikaan-----eli seiskaan sinne ja iltapäivällä kotio-----riippumatta mun vuoroista. tänäänkin menen iltaan,eli tässä on nyt hitunen omaa aikaa,ihanaa =) !
poika viihtyy hoidossa; syö hyvin,nukkuu hyvin,leikkii innolla,tuo joka päivä kotiin tullessaan uusia oppeja: puhua posmottaa uusia "sanoja",haluaa syödä itse joskin puolet menee huti :D ,ja ruuan jälkeen painelee kädet pystyssä lavuaarille jotta kädet pitää pestä! ja on ehkä hitusen enemmän isin perään kun ovat jo muutaman illan kaksin olleet :D ! eli kaikin puolin hyvää on tehnyt meitin naperolle hoitoonvienti! miten minä voisin sille ikinä tarjota sellaista "aktiviteettia" kuin kaverit siellä hoitopaikassa? toinen on ihan höperönä kamujen perään :heart: !
ja äitikin jaksaa paremmin kun saa vähän sosiaalista elämää :D !
jaahas kahville ja ulos :wave:
 
Heipä hei vaan kaikille! =)
Ajattelinpa pistää pikkuisen kuulumisia meiltäkin päin, vaikkei niihin kukaan koskaan mitään kommentoi :D
Myönnän kyllä olleeni TODELLA epäaktiivinen täällä, jotenkin on vaan tuntunut siltä ettei mitään kirjoitettavaa ole.. :ashamed:

Sara on todella vikkelä ja kerrassaan ketterä tapaus. Kiipeää hetkessä jokapaikkaan ja silmät sais olla selässäkin. Rakastaa pukemista ja vetelee päälleen puoliksi housuja ja sukkiksia. Villasukat menee jo helposti itse laitettuna ja välillä mennä viipottaa täällä kotona talviruukkasetkin jaloissaan :D
Sanoja ei kummemmin tule, arvelen sen johtuvan siitä kun on niin kehittynyt motorisesti ja keskittynyt tuohon apinointiin?

Yskät ja röhinät tosiaan loppuivat siihen antibioottikuuriin, jonka sai joulukuussa korvatulehdukseen. Nytpä sitten oli 6päivän ripulitauti. Toivottavasti sais olla edes hetken ilman tauteja nyt, kun tuosta parani.
Allergioitten suhteen menee oikeestaan tosi hyvin, enää näyttäis olevan jäljellä banaani, omena ja maito :)

On edelleen hyvin mustasukkainen minusta ja kovin omistushaluinen. Äiti on olemassa vain häntä varten ja auta armias jos joku yrittää jonnekin/jossain äitin viereen, niin sen kuulee koko kylä :ashamed: Hän on hyvin tarkka tavaroistaankin. Isommat kiusasivat yks päivä että vauvanukke juo hänen pullostaan, niin sai vauvanukke tuntea nahoissaan pikkuäidiltä ;) Välillä tuntuu että tytön mustasukkaisuus on jotenkin epänormaalia, miten se onkaan niin kiinni minussa? :( Olenhan mä kuitenkin edelleen töissä sen 2-3 iltaa viikossa, mutta muutoin joka hetken hänen kanssaan. Eipä ole hoidossakaan ollut kuin muutaman kerran elämänsä aikana. Ja silloin kun ollaan miehen kanssa samaan aikaan kotona, niin yhdessä hoidetaan, enkä vain minä.
Ehkäpä tätä kaikkea voisi tulevaisuudessa toivottavasti lievittää sellainen juttu..että jonain lokakuun päivänä alkaa elämä..? :heart:
 
no voi hel''tti tän ainaisen lahon pään kanssa...! :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Tärkeimmät jäi...

Dogtorille! Suuren suuri :hug: :hug: :hug:

Ja Lillikselle ja hipkukalle oikein paljon tsemppiä tulevaan! :hug: :heart:
 
me tässä Juhon kanssa yhdessä surfaillaan :ashamed: että jos tukee jotain ihme viestejä, niin onpi poju saattanut painaa jotain namiskuukkelia...

Rontti, sanotaankos nyt vaikka näin tässä julkisella puolella, että olen rakennusalalla teknisenä myyjänä, eli kuvien perusteella lasken tarjouksia, teen tarjoukset, myyn jne. eli paljon puhelimessa päivittäin ja tietsikan ääressä kans...
Työt alkaa maaliskuun eka arkipäivä...

tilda, hyvä että teillä on hommat lähtenyt mukavasti sujumaan!! kunpa meilläkin sitten.

milli, onpa teillä siellä oikeen pieni emäntä :D Vaan osaa jo ite pukeakkin jotain :eek:
Juholla sujuu ainoastaan riisuminen :kieh:

Rontti, mun mielestä sä saat pitää hoitovapaan vaikka 5 osassa jos työnantaja siihen suostuu. Näin mä olen sen ymmärtänyt.

taidan apoteekista käydä kysymässä noista vitamiineistä, lähinnä niistä mini omega 3:ta, hedelmiä Juho syö hyvin, että saa niistäkin vitamiinia, mutta tuota kalaa kun ei mene, nyt en oo kyllä edes yrittänyt. Pitäs kait koittaa.
Harmi kun miehen piti tänään lähteä helsinkiin mun autolla, omastaan siltä kusahti joko laturi tai sitten molemmat akut :/
Olis ollu kiva mennä käymään jossain. No huomenna meille tulee koko viikonlopuksi kummityttö kylään, vanhempiensa kanssa. Pitää viellä illan pimetessä sitte suunnata kauppaan hakeen maitoa ja tuoreempaa leipää..

Huh, paree lähettää viesti kun jo hetkeks juho jätti napit rauhaan, vaan muisti ne taas
 
onnea millille paljon :heart: toivotaan että teidän lokavaavi pysyy matkassa :heart: ihana uutinen :heart:

mulla on hermot niin kireellä ettei usko erkkikään,kohta lähen joko minä ja poika täältä sanonko minne tai sitten saa ukko lähtee..ärsyttää niin maan helkutasti :kieh:
 
ensiksikin millille :heart: kamalan paljon onnee :)

mie täällä pääsin jo yheltä,toinen koneellinen pyykkiä on pyörimässä,ja tein jopa kauan meinattuja lihapiirakoita :p ja sitten vielä munkkeja..ei kyllä passaa ite syödä,mutta syöpihän nää muut sitten :D

venla muuten aivan hupsuna syö pitsaa (kinkku jauheliha) ison palasen veti tänään välipalaksi.

tyty muuten nukku viime yön ihan omassa sängyssä,aamulla oli tosin puol seiskan aikaa ajanu isännän ylös.

dogtorille halaukset ja on simpassa kokoo,meijän kirppu on tollanen persjalkanen taarikka.

ei,jep..nyt pitää jotain käydä tuusailemaa..isäntä lähti katsastuttamaan armasta autoosa |O
 
Ihan oikein olette lukeneet :D Facebookin puolelle ei sitten vielä mitään kommentteja asiasta, harvat ja valitut tietää vasta asiasta ;) Ja jos nyt joku eksyy tänne kyttäämään niin voi voi.. :D Ja mahdollinen LA sijoittuu meidän neitokaisen synttäripäivän tienoille. 28vrk:n mukaan LA olisi 17.10. mutta mullahan meni säännöllinen 28päivän kierto ihan sekaisin kun yritys alkoi. Joten veikkaan La:n olevan 17-20.10. välillä? Sehän sitten tarkentuu myöhemmin.

Lillis: Meille sopii ihan mikä päivä vaan yleensä, koska mullahan alkaa työt arkena vasta 17.15. Ellei sitten ole jotain menoa päivällä niin ei tietenkään, mutta harvoinpa on mitään. Miehellä häämöttää suunnilleen kuukauden kuluttua ensimmäinen neljän päivän duunireissu joten silloin seura on varsin tervetullutta, mutta aiemminkin tottakai. =) Soittele vaan jos sulla on tylsää, aikaa ja auto alla :)



pupu meidän pikkuemäntä on tullut äitiinsä. Minä olen pukenut villavaatteita myöten, osittain ainakin oikeinpäin vaatteet 1v6kk vanhana. Saraa on aina kiinnostanut pukeminen. Ensin katsonut pitkään ja tarkkaan vieressä kun muut pukee ja sitten yrittänyt perässä. Välillä on kyllä yhtä huutoa koko homma =)
 

Yhteistyössä