LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Helmikuu

Millille suuren suuret onnittelut :hug: :heart:
voi himputti kun tässä vauvakuume alkaa nosteleen päätänsä kun joka puolelta tulee vaavi uutisia, tai no Pessin kaikilla kolmella kummitädillä on tilanne että yhdellä jo yritys päällä ja kahdella alkamassa ilmeisesti lähiaikoina.
Onneks ei voi pyhästä hengestä tulla raskaaks :LOL:

Rontti kysyin tota hakua päiväkodin johtajalta ja juu-u, kyllä voi laittaa nyt hakemuksen vaikka lapset onkin hoidossa. Mä vielä käyn juttelemassa sen kanssa niistä paikoista kun en missään nimessä halua varsinkaan Peetua eri osastolle syksyllä... mietintää,mietintää... mutta siis hakemuksen voi laittaa ennen kun edes irtisanoo hoito paikkaa.

Jeps,mä taas meen...kouluhommia touhuaan. Pessillä oli hiukan lämpöä mutta epäilen että olis hampaista johtuvaa.
Ystävänpäiväks ei muita suunnitelmia kun että täytyy Peetun paras ystävä nähdä kun heillä on toisilleen pienet ystävänpäivälahjat :heart:

Millille lämpimät onnittelut :heart: :heart: !!! Just eilen piti sinua ja Dirlittania huhuilla, mutta enpä muistanutkaan. Taisit kumminkin lukea ajatukset :D . Onko vielä mitään huonoa oloa tms? Toivotaan tosiaan, että kaikki menee hyvin. Ja nyt hatara pää miettii täällä, että moneskos tämä uusin tulokas teidän perheessä sitten jo onkaan :)? Ja on teilläkin siellä varsinaisen kuuloinen pikku emäntä :D . Kyllä näillä monella tuntuu luonnetta olevan :whistle: ja kaikilla vähän omat taitonsa. Saapa nähdä milloin tuo meidän alkaa tekemään mitään sen kummempaa, ei montaa sanaa, ei mitään nuppipalapeli taitoja, ei meinaakaan pukemista harjoitella, potallakaan ei käydä :ashamed: . No, apinana se on kumminkin joka paikassa ja syö itse. Että on kai siinäkin saavutusta tuollaiselle, jonka äiti ei jaksa/ehdi kummemmin mitään harjoittaa, katsella kuvakirjoja tms. :ashamed: Eiköhän tuo vielä opi, hope so :saint:

On se kyllä jännää ja outookin tavallaan, että täällä jo niin moni testailee plussia, odottaa, toivoo odottavansa jne.

Hienolta kuulostaa Tildan töihin meno. Eiköhän se hyvin onnistu Pupu teilläkin :) Ja kyllä tosiaan hoitovapaata voi pitää useammassakin osassa, mutta että kuinkahan moni työnantaja siihen suostuu... En ole itse kenenkään kuullut hakeman lisäosia...

Yksäiti, kiitti tiedosta :) . Pitäis mennä itekin jutteleen tuonne pomolle, mutta miten en muka nyt ole taas mihinkään/mitään ehtinyt. Mutta ei muuta kuin hakemusta siis menemään, tuntuu kyllä hassulta :snotty:

Minä sovittelin noita onnettomia vaatteitani illalla, kun huomenna mennään työkavereitten kanssa iltaa viettään... Jäk, kun oli täys olo vattassa eikä yhtään ilahduttanut kroppa peilissä |O . Olis niin mukavata, kun olis sutjakkaan jalat :snotty: . Vaikka sitten taas toisaalta, kyllä kai se elämä näilläkin jaloilla kuljettaa :D , mutta silti |O . Täällä on laihisporukka hiipunut? Mulla ei ainakaan huomenna ole mikään ainakaan alaspäin liikahtanut...

Mitäs Katjannalle ja muille oululaisille?

Niin ja Millille vielä, että ei tänne tarvi asiaa ollakaan, silitkin voi kirjottaa :D

Niinukka ollut ahkerana, ai että, munkkeja on sitten kyllä taas vapun tienoilla viimeistään paistettava!! Vai teet sinä lihapiirakoitakin, ovatkin varmaan tooosi hyviä! Miten muuten kun pääset aamusta, haetko heti Venlan? Jos oli kerta välipalaa kotona syömässä... Minä omahyväinen ja jo hiukan omaan aikaan tottunut haen lapset kolmelta, vaikka pääsisin yhdeltä. Ovat ehtineet nukkua, syödä välipalan ja tovin leikkiä. Siitä jäädään sitten aina ulos ruokaan asti. Menee minusta näin kätevästi ja ei kai tuo niin paha ole kolmeen asti, vai mitä...

Meille tuli muuten kyselyä johonkin uuteen pneumokokki-rokotteeseen... Onko muille tullut ja mitä meinaatte tehdä tai mitä tekisitte? Tuo siis ehkäisi jotain vakavampia juttuja ja sit jotain influenssaa vissiin ja korvatulehduksia. 2/3 osaa lapsista saa tätä rokotetta ja loput a-hepatiittia. Molemmissa rokotteissa siis tavallaan lapsi vois hyötyä. Mutta miten tuntuu työläältä, että sitten pitäis pari kertaa sumplia ajat ja ajaa kaupunkiin ja vielä hiukan nipistää tuota tyttöä... Saapa nähdä saanko aikaiseksi, huomenna kyselen siitä vielä hiukan, että tuleeko muita käyntejä kuinka jne.

Mites muuten tuntuu, että oon saamaton! Tässä viestissä oon jo vaikka mistä kirjoittanut, että olen laiskana :eek: . Tosiaan, pieni pyykkikasa tuossa vielä odottais, mutta en taida jaksaa sitäkään nyt :LOL:

Ai niin, sitä on jo aiemmin Dogtorilta pitänyt udella, että onko sulla nyt ollut jotain tiettyä, mikä siinä ukossa sapettaa? :hug: :hug: Eikä tietty ole pakko vastata, kunhan utelias ja pohdiskeleva kyselee :saint:

kiitos vielä kaikille onnitteluista! :heart:

Rontti tais seota..? :D 6 viestiä muutaman minuutin sisään :LOL:

Ei meilläkään Sara mikään taituri kaikissa asioissa ole. Potalla käy vaippa päällä istumassa :D Asettelee itsensä siihen oikein hyvään asentoon, niin kauan kuin tosiaan vaippa on päällä. ;) Nuppipalapelejä ei olla kokeiltu, koska tiedän jo valmiiksi että ne lentäis kuin leppäkeihäät emännältä :ashamed: Kuvakirjoista hän tunnistaa ehkä kissan ja koiran, mutta akkarista hieman enemmän erilaisia ankkoja :whistle:
Hän on tosiaan kyllä tuohon apinamaisuuteen ja eritoten kiipeilyyn erikoistunut. Tänään kun hetkeksi selkäni käänsin, niin löysin hänet keittiön pöydän äärestä, istumassa omassa syöttiksessään, ALASTI ja vaippa keskellä keittiön pöytää. Siis hän oli varmaan alle minuutin niin etten katsonut perään ja tuo oli tulos :LOL:
Kaiken maailman nappulat kiinnostaa ja ihannimmat lelut on poikien paloasema mistä tulee erilaisia ääniä sekä auto minkä päällä istutaan ja potkitaan vauhtia. Jonka päälle voi tarvittaessa vaikka kiivetä ja kurotella korkeilta tasoilta jotain kiinnostavaa ;) Sara tykkää myös avata kaikenlaisia rasioita ja laittaa niiden sisään jotain ja sulkea :D On siis näppärä myös käsistään ja tosi vahvakin. Kantaa kauppakasseista kaikenlaisia ostoksia tuosta vaan ja ojentaa niitä ylöspäin mulle tai miehelle, siis suhteessa hänelle painavia.
Hyväntuulinen hän on suurimman osan ajasta, mutta välillä mulla kyllä loppuu ymmärrys kun saattaa raivota lavariinsa. Siis oikeen ärsyttää itse itsensä esim. jos sukka on liian kireä ja ei mene jalkaan, sitten sätkitään pitkin pituutta lattialla ja huudetaan niin huuli mutrussa. Pitää vaan antaa sitten niitä onnistumisen tunteita hänelle esim. isommat lötköt villasukat, niin johan neiti ilostuu ja ääni muuttuu kellossa kun sukat saa jalkaansa, ja pois jalasta, ja jalkaansa, ja pois, ja jalkaan... :LOL: Saattaa veivata sukkien kanssa vaikka kuinka kauan :D
No tulipas höpistyä marakatista.. :ashamed:
Mun olo on hyvä, pikkasen väsyttää ja nälkä vaivaa. Pikkasen heikko olo, ei siis sen kummempaa. =)

tin
Heijj!
Ensinnäki Millille suuren suuret onnittelut! :heart: :hug: olikos tämä tulokas nyt sitte kuudes? vai viides?:)
Kuinkas toktori voi?
Ihanalta kuullosti Tildan kertomus arjen alkamisesta! Tottahan se on että päikyssä niitä virikkeitä on paljo enemmän ja pirteä ittekki ku saa vähä omaa aikaa. Ja isä ja poika yhteistä sellasta! =)

Meille ei niin erikoisen hyvää taas kuulu. Poika on kuumees nyt kolmatta kertaa tänä vuonna. Eka alko 24.1, sitte 1.2 ja nyt 11.2. Aina viikon ehtii olla hoidos ja uus kuume. Onko muilla ollu tällästä "kierrettä"? Muistelinko että tinakenkätytön vanhemmalla tytöllä olis ollu?
Ärsyttää niin kovasti ja ottaa voimille itelläki. Oon sit ollu vähä pois mutta pääasias anoppi ja mun isä on hoitanu poikaa ku mulla oli se harjottelu. Eikä sieltä voinu olla pois. Mutta nyt oon takas koulus ja aletaan tekeen opinnäytetyötä!!!:) Nyt jo vaikka valmistumiseen on yli 1,5vuotta. Mutta toisaalta kiva, ei tartte niin kiiruhus tehdä. Aiheet oli vaan tosi paskoja ku me ei saatu ite valita. Kaikki liittyy jotenki ravitsemustieteeseen! Tai lihaviin lapsiin. ÄRRRSYTYS :kieh:

Tuliko yksäiti posti perille muutes?

Mulla olis nyt viikonloppuna inttityttöjen tapaaminen lauantaina. Oon odottanu sitä ku kuuta nousevaa ja ärsyttää tosi paljo jos se menee mönkään ton pojan sairastamisen takia. Sitte tittididii, varattiin luokkakamujen kans ostosristeily tallinnaan! Vähä odotan sitä sikana! Sielä on kevät jo sitte tosi pitkällä ja melkei 12h shoppailuaikaa!:)

Mulla on enää tiistai koulua ja sitte alkaa yli kahen viikon hiihtoloma! Ihanaa! Meen kyllä töihin mutta on se erilaista. Ja viikon vain oon töis. Onko muilla opiskelijoilla lomaa? Kuinka te meinaatte tehä kesällä? töihin, hoitovapaalle vai mitä? Yksäiti ja tiipii ja vip ny tietty jää mammalomalle mutta ketäs muita, olivia? Mulla on 3kk lomaa niin meen siitä töihin vajaaksi 2kk:ksi ja jotain 5-6vkoa oon hoitovapaalla! Ihana vähä lomaillakki ku nyt on mahis. Kuitenki päivähoitomaksu nousee ku menee töihin ja kotona olles saa kodinhoidontuen niin se on melkein sama sitte. Kuitenki vois tehä viikonloppuja mutta en oo niin koti-ihminen et viihtyisin kolmee kk kotona.

mitäs tyttelille?

Eilen hoidin serkkutyttöä, vähä yli kk:n vanha. Että ku oli ihana :heart: Kuume kans vähä nostelee päätä mutta koulukoulukoulu. Muutenki tuntuu että kaikki odottaa/yrittää.

Moikka, pitkästä aikaa ja en vielä ehtinyt lukea kirjoituksiannem pikaiseen huomasin että taas uusia vauvauutisia :saint: , onnea kaikille tasapuolisesti ettei kukaan jää mainitsematta :hug: :flower: ja paljon tarrasukkia mukaan!

Mitäs minulle, Hilma-Inkerillä huomenna jo 5kk neuvola, hyvin kasvaa ja voi. Kiinteille ei olla vieläkään alettu, niin hyvin on rintamaito riittänyt, huolistani huolimatta :( Tuntuu että tuo meidän parisuhdekriisi ei ota kunnolla taantuakseen... ja sen miehen pojan kanssa minulla niin tulehtuneet välit tällä hetkellä... teen niin tai näin, viime tingassa väärin. Tällä hetkellä siis majailen pikkulasten ja koiruuden kanssa kolmatta yötä mummolassa minun vanhemmillani. Nyt vaan tuntui sille, että pakko päästä pois ja levähtämään ennenku olen ihan piipussa henkisestikin. Olen nyt täällä "lomalla" ja nyt kummassakin päässä mietitään asioita... Jotakin nyt pitää tehdä ja ratkaisuja piakoin. Kaksi vaihtoehtoa, joko erotaan tai sitten jatketaan ja aletaan kunnolla tehdä sen eteen töitä, molemmat. Yksin se ei onnistu yksipuolisesti.

Kyllähän mulla äiti sanoi, että kun nyt aamusta iltaan mun kanssa päivän ollut lasten kanssa ja jos olisi vielä itse työelämässä, hän ei jaksaisi aamulla töihin :whistle: Onhan se sellaista, Eemil on sellainen duracell että on paikallaan vaan nukkuessaan! Ja menee joka paikkaan ja saa juosta perässä. Muutapa siinä ei juuri tehdä. Kiipeilee jne. Yks päivä sai ulko-oven auki ja meni bodysillaan ulos portaille! Eka en edes huomannut mitään, kuulin Hilma-Inkerin itkuhälyttimestä kun siellä jotain äänteli, hyppäsi kuuulkaa sydän kurkkuun! Onneks ei tie ole heti lähellä Palelipa sen verran varpaita ettei ole toiste yrittänyt, ei kauaa ollut jonkun pari minuuttia, mutta pakkasella tietää itsekki ettei nyt avojaloin mene ulos itsekään.

Mutta paremmin tässä myöhemmin lisää, juuri saatiin viimeinenkin vauva unten maille ja pakko myös itse, aamulla neuvolaan. Koetan huomenissa päästä lisää käymään täällä.

Mukavaa oli kun oli kaivattu :hug:

rontti ja tin
kävin purkautuu jo vähä tonne mun päikkyyn..ei oo hyvä olla ei..
ja huonoja uutisia huonojen perään,miehen porukoilta kuoli yksi koira viime yönä :'( onhan niitä vielä 3 jäljellä kuitenkin,mutta silti..oli aivan mahtava koira :'(

mä en enää ihan oikeesti jaksa jos koko ajan tulee vaan huonoja uutisia..eikö jo riittäis tää kaikki taakka meille?mikä ihme se nyt oikein on?

mahaan koskee,huomenna saan tietää ne hcg arvot,kaveri muuttaa huomenna kauas täältä plaah...

koiralle aloitin pellavansiemenöljy kuurin ku karvaa lähtee ihan mielettömästi,ja jopa jaksoin syödä tänään,tein ihanaa salaattia..oispa ees paino pudonnu :kieh:
vähä itsenapainen viesti mut ei oikein jaksa nyt paneutua..

Dogtorille ISO :hug: Just tällä hetkellä en muista miksi tämä joskus on mua lohduttanut, mutta sanon kuitenkin -paskan määrä on vakio. Otetaan sitä nyt roppakaupalla vastaan niin saadaan eläkeiässä olla naama messingillä koko ajan... Tiedän, ei just nyt lohduta yhtään. Mulla on vaan typerä tapa vääntää kaikesta huumoria :ashamed:

Ja iloisempiin uutisiin -Millille iiihan mielettömästi hipihiljaisia onnitteluja. Kuiskataan vaan, niin ei onnen kätkö paljastu :D Ja täytyy sanoa, että reipas pikkuneiti löytyy teidänkin taloudesta. Meillä mennään päivittäin hanskat-pipo linjalla :D Tutustuu ilmeisesti tähän rap/hengailukulttuuriin jo pienestä pitäen...

Ja paljon muutakin piti kommentoimani... Ainakin Pessin kuvat naurattivat :) Ja Rontille piti hauskaa iltaa toivottaa :wave:

Mulla vaan meinaa taas väsymys iskeä kun aina raahaudun tänne yön viimeisinä tunteina :/ Antakaa anteeksi siis jos en kaikke anyt muista kommentoida...

Ai niin, VIELÄKÄÄN EN OLE USEISTA PUHELINSOITOISTA HUOLIMATTA SAANUT NÄYTEVASTAUKSIA |O :eek: Alkaa menemään jo kiusaamisen puolelle tämä homma :kieh: Noh, ootellaan taas ens viikkoa... Ja se epäonninen Touran lunastettiin tänään ulos sieltä autokorjaamosta ja ai että olikin mukava maksaa 3150? ihan vaan siitä hyvästä että saa taas matkustaa paikasta A paikkaan B, johon olisi ihan hyvin päässyt myöskin bussilla tahi täysin toimivalla vanhalla luotettavalla 2. autollamme! :headwall: :headwall: :headwall: Hyvästi Lasik-leikkaus :'( En olis halunnutkaan!

tyttelille :hug: koita jaksaa,ja ite kyllä parhaiten tietää mikä tuntuu oikealta,erotakko vai jatkaako huonossa suhteessa?luulis nyt jo miehenkin tajuuvan että jos ei tahti muutu niin sie lähet..meillä ainakin on ollut nyt sillä linjalla suht rauhallista,kun olen sanonut että minä kasaan kimpsut ja kamsut ja lähen jos tahti ei muutu..ja sitten teen myös sukulaisille selväksi että minkä tähen erottiin..mutta nyt tuon asian tiimoilta tosiaan rauha maassa..mutta välillä sitten keittää kaik muu...

rontti yleensä mies hakee klo 15 venlan hoidossa jos se aamussa,silloin mie sen vien hoitoon,kun luultavimmin ite menen 7.30 tai 8.30.mutta jos miulla lyhyet päivät (klo 6.aamuina) niin silloin saa olla sinne klo 15 asti hoidossa.eilen oli isäsä kanssa vapaapäivällä.

mutta apua kello on noin paljon..nyt hiukset laittamaan ja rientämään töihin |O onneks on perjantai.

Just loppuu akku kun alan kirjoittaa.. eli pikaisesti, Rontti, meillä on tytöillä se pneumokokki ja on kehuttu kyllä tehokkaaksi. Mammosta kiva kuulla :wave: Dogtorille :hug: ja MILLILLE ONNEA :heart: :heart: Ihana uutinen :hug: Minäkin mietin moneskos tämä nyt on teille?

Hyvää perjantai aamua kaikille =)

Ensiksi dogtorille ja tyttelille suuret :hug: ja toki kaikille muillekin haleja tarvitseville.

Mitä ne nyt oikein hannaa niitä mammoliinon testituloksia :eek: Mut jospa se ois sen merkki että kasvain on hyvänlaatuinen :) Pidetää edelleen peukut pystyssä!

Meillä ei voi noita palapelejä edelleenkään Kiialle antaa :/ Tuo pahainen tenava puree puisista kirjainpalikoistakin tikkuja irti :eek: Semmoset palikat jotka on olleet jo esikoisella vuonna yksi ja kaks ja on kestäneet kahden muunkin tenavan leikit muttei Kiiaa. Täystuho koko likka :LOL:

Miä en ees avannut koko kuorta kun näin että oli taas joku rokotetutkimusjuttu tullut :ashamed: Mutta meillä on selkiö ettei niihin osallistuta.

Rontti miä en ole tehnyt mitään muuta kun olla möllöttänyt :ashamed: En tiijä miks on kauhean vetämätön olo. Kaikkea miettii ja suunnittelee mutta ei osaa aloittaa... Oiskohan tää jotain kevätväsymystä vaan. Oon kyllä muinakin vuosina usein just keväisin ja syksyisin tunnistanut itellä näitä samoja oloja. Mikään ei oikein kiinnosta, mielialat vaihtelee itkusta raivoon hetkessä ja tuntuu että maailma murjoo vaikka ei se murjo enempää kuin yleensäkään. Miä oon joskus ajatellut että onko mulla jotain lievää masennusta vai mistähän johtuu... Onneksi se yleensä helpottaa vähän ajan päästä. :)

Tinin poitsulle paranemisia :hug: Ja hauskaa huomista iltaa! Ja rontille hauskaa tätä iltaa! :D

Jaahas, lähtisköhän sitä kattelemaan mitä tekis jos huvittais jotain vaikka tehdäkin :LOL:

yksäiti meinasitko yrittää uudestaan lopetusta? Yrititkö lopettaa ilman mitään apukeinoja? Mie alotan taas tänään...eikä oo mitään apukeinoja..saa nähä miten käy!

Rontti onhan tuota tullu polteltua jo 15v asti :ashamed: ja kumma kun raskauksien ja imetyksen aikana ei oo ollu mitään ongelmaa lopettaa, sit on vaan taas lipsahtanu. Motivaatio on kyllä ollu ihan toinen :)

Milli oikein paljon onnea :heart:

tin joo meillä isommalla tytöllä alkoi kuumeilut n.8kk iässä. Aina tulivat 3-4 viikon välein. n. 2 vuotta kuumeilut kesti ja viime syksynä loppuivat kun seinään! Aina sitä tutkittiin ja mitään kummempaa ei ikinä löytyny ja vasta viime syksynä diagnoosi oli periodinen kuumeilu ja ehdottivat sitten nielurisojen poistoa kun se auttaa joillakin.. no aika oli jo leikkaukseen tilattu mutta sillon ne kuumeilut hävis ja peruutettiin koko aika..
Tutkimuksiin pitäisi päästä 3 kuumejakson jälkeen...meillä vaan kesti 2 vuotta ennenkun diagnoosi tuli...vaikka sitä aina verikokeita otettiin :/

tin
toktorille onnea paremmista uutisista! :hug: Onneksi tosiaan hcg oli alle 1! ei tartte kaapia!
topsy: yskää tolla kyllä on.. oliskohan se sitte sitä. rokotus ollaan kyllä saatu mutta sehän ei takaa mitää. kurkkukivusta en osaa sanoa;) syö kyllä mitä ei aikasempina kuumejaksoina oo tehny!
tinakenkätyttö: ai teillä on loppunu ne! vautsi, tosi hieno homma! no toivottavasti tämä ei kestä niin kauaa! loppuis tällä...

Ihanaa ku on vapaa viikonloppu. Tai mun tuurilla huomenna tietty soitetaan töihin...

millille onnea :heart: :heart:

doktorille :hug: ja muille sitä tarvitseville =)

meikäläinen taitaa hakee läihoitaja koulutukseen syssyllä :LOL: :LOL: jos ny vaik puolisen vuotta harjottelis liitonrahoilla terveyskeskuksessa....siitä sit jos jatkais sairaanhoitajaks ja tavoite olis terkkari....hyvät on tosiaan suunnitelmat :D mut hitto pakko jotain tehä,ku ei täst tuu muuten mitään...lomautus voimassa toistaiseks...mikä on melkein sama ku irtisanottu.....

poitsu kasvaa ja puhuu ku papupata...täys papukaija :LOL: kaiken matkii :D ja kova se on leikkiin...lempileikkejä on nykyään nuo legon duplot...niit se kasaa täälä ja ei saa auttaa :D

saas nähä,mitä tänään tapahtuu,mulla taas vaihteeks rintaan koskee..
ihan oikeesti,mitä ihmettä mä oon tehny että ansaitsen tän kaiken?
tin tosiaan hyvä et on kaikki materiaali pihalle tullu,en siihen kaavintaan halua,eikä tartte onneks mennäkkää..
ihanaa :heart: tänään soitti yks kaveri jonka kanssa ei oo aikoihin oltu yhteyksissä,mennään ens viikolla käymään,heillä on kohta 10kk poika,pääsee simuli leikkiin,se poika ku osaa jo kävelläkki tukee vasten nii on enempi seuraa..

Yhteistyössä