Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa

Pupun tytöllä oli sitten loppujen lopuksi kiire maailmaan vaikka ensin antoikin itseään odottaa :D


Minkäs kokoisia pukuja ootte talveksi hommailleet? Miä tässä mietin että minkähän kokoisen tuo tarvii toiseksi puvuksi.. Ostin nimittäin kirpparilta pihalle 98cm toppapuvun ja siinä ei tuo kaula-haaraväli ole yhtään liian iso. Puntit tosin sais olla pikkasen lyhyemmät mutta pystyy ihan hyvin pitämään..


Muoks. just kokeilin että ainakin viime keväinen reimatecin välikausihaalari (92cm) mahtuu viel..
 
tuutilulla meillä kyllä menee tolle persjalkaselle 86cm puku,ostin kirppikseltä seppälän puvun pihapuvuksi 92cm,mutta se on niin kamalan iso että tuntuu että hukkuu siihen :eek: eikä kyllä varmaan tänä talvena tartte vielä pitää.
huutiksesta huusin 86cm remun puvun,joka just sopiva silleen, että allekkin mahtuu villasta ja lahkeet jää sopivasti pussille.anttilasta tilasin lassien kaks osasen puvun 86cm,joka myös sopivan väljä,muttei liian iso.

housut menee 86cm mutta paidoissa pitää olla 92cm tai 98cm..viimeks ostin jo 98vm tunikan tuolle.

käytiin äiti muksu jumpassa neitin kanssa..no jaa en tiiä mitä oikein siltä jmpalta ootin :eek: mutta eihän tuo suostunu siellä mitään yhessä tekemään,huiteli yhen toisen neitin kanssa vaan pitkin salia,ja piti omaa soutaan :D :eek:
onkohan tuo jotenkin erilainen muksu..kun ei suostunut mitään yhessä tekemään..hänestä oli niin hauska juosta siellä, hyppiä ja pomppia,ja ennen kaikkea kiljua :eek: :D :ashamed: pari emäntää kahteli vaan nenän vartta pitkin kun meijän neiti siellä mennä viipotti..
mutta ei tuo ainakaan ujostellut ketään,se hyvä pointti siinä oli,jos ei mitään muuta hyvää ollukkaan...
 
Yritin maanantaina tulla tänne ilmoittelemaan, että lähtö on lähellä, mutten sitten päässyt kirjautumaan. :/
Eli poika syntyi 14.9. :heart: :heart: :heart:
Klo 22:30 oltiin sairaalassa ja klo 23:44 poika syntyi. Todella nopea synnytys, mutta sitäkin kivuliaampi! Pupun stoori kuulosti ihan samalta kuin mun! :eek: Luomuna meni tämäkin kun en ehtinyt puudutuksia saamaan, vaikka tällä kertaa olisin halunnut... :/
Loppu hyvin, kaikki hyvin, lopputulos oli vaivan arvoista. :heart: :heart: :heart:
 
Pepisalle ja perheelle onnea pojan syntymästä! :heart:

Aika vauhdikkaita synnytyksiä olleet :)

Eetulta tutti vieroitettu, ei onneks ollut paha nakki vaikka sitä vähän pelättiin. Kamala nuha vaan täälläkin, Eemeli onneks vielä säästynyt. Tai sunnuntaina näytti jo pahasti nuhaiselta mut meni yön aikana ohi.

Mukavaa syksyn jatkoa :wave:
 
Onnea Pepisa ja perhe!! :flower: :flower:
(hyvä päivä syntyä ;) )
Meille tuli eka tauti hoidosta, poikien hoitaja oli eilen saikulla oksutaudista ja pojat oli päiväkodissa. Sielä Onni sitten oksensi ja iskä haki pojat kotio. Kotona tuli leipä illalla ylös. Yö meni onneks hyvin. Nyt on väsy poika ja lämpöinen... eli rauhaisa kotipäivä. Eero vielä kunnossa... saas nähä... Huomisen onkin iskä kotona, mä meen töihin.
Onneks alkaa sit viikonloppu.
Ulkona ois kaikesta luvatusta sadesäästä huolimatta ihana aurinkoinen päivä. Mutta ei mennä ulos ei. Jos ei Onnilla olis lämpöö, oltais käyty ulkona. Mutta nyt pysytään sisällä..
Semmosta tänne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Olikos pinon uusin pieni minkäkokoinen? :heart:
Ei mikään niin pieni ollutkaan, 52cm ja 4495g. :heart:
Aikamoista oli puskea tuollaista pötkylää ulos. |O :eek: :heart:

Jaaha, täytyy rientää.... ehkä tässä joku kerta vielä ehtisi jotain kirjoittamaankin... :D

 
Auts, varmasti tuntui Pepisa ilman lääkettä tuo "pieni" puskea maailmaan... miten olis mun käynytkään.. Eerosta 3 asteen repeemä, vaikka poika pieni, alle kolme kiloinen..

Oksutauti pysynyt poissa, mutta enpäs nuolase vielä...

 
Pikamerkkaus meiltä :wave: !

Myös Pepisalle lämpimät onnittelut nyytistä :heart: :heart: ! Kiireellä tuli maailmaan, sitten kun oli tullakseen :whistle: Apua, aloin miettimään, että kai sentään Pupun olen onnitellut :eek: :ashamed: . En jaksa palata edelliselle sivulle, mutta jos en ole täällä onnitellut, niin mielessäni kyllä :D

Meillä täytettiin tänään 2v :heart: . Hienona neiti meni päikkyyn karkkipussi käsissä ja aika hyvin oppi aamulla sormista 2 näyttämään :heart: :heart: . Niin on aika vierinyt!! Lahjaksi sai meiltä nimensä kirjaimet kuten on siskoillaankin ja sitten se mieluinen eli Brion nukenvaunut. Keskimmäinen on kimpussa kuin hyeena, olisi myös halunnut... Päätettiin, että sankarin on saatava tämä päivä leikkiä ihan itse lelullaan, vaan arvata vaan voinen, ettei anna muiden noihin koskea muinakaan päivinä :kieh: :headwall:

Mut nyt soffalle! Ja työviikosta oon nauttinut, oon viihtynyn niiiiiin hyvin :)
 
Voi plääh, kastemekko-projekti olis hyvällä mallilla, mutta mie tarvitsisin sukkapuikot ja juuri tuo koko puuttuu välistä |O Pakko lähteä tänään kaupoille. Alaosa olisi valmis ja ylöosa puoliksi. Ei puutu kuin hihat ja virkkaukset. Niin ja alaosa pitäisi kiinnittää ylöosaa ja tehdä alushame. Hyvältä näyttää tämän hameen suhteen. Saa nähä miten into vielä riittää siihen toiseen :whistle:

Onko kellään neuvoa mikä auttaisi, kun rasvatessa rasva kirvelee? Pojalla on iho taas huonommassa kunnossa ja rasvaaminen ei ole kivaa, kun selvästi aiheuttaa kirvelyä. Ollaan kokeiltu rasvaisempaa ja vetisempää rasvaa, mutta ei auta. Kuitenkin tarvitsisi rasvata, jottei iho kuivuisi ja kutiaisi vielä pahemmin.
 
Keiju07
Pahoittelut pitkästä hiljaisuudesta täältä suunnalta. Onneksi te muut jaksatte kirjoitella ja pitää listaa pystyssä. Mulla on ollut työkiirettä ja toki tätä vauvan hoitoa tässä samalla. Isompi on jäänyt vanhempainvapaalla olevan miehen kontolle...

Kovin ovat toiset synnytyksen ripeitä, kovin tutulta kuulostaa, mutta mulla onneksi taisivat olla kivutkin tällä kertaa vähäisemmät, ihan viimistä varttia lukuunottomatta.

Tuhannesti siis ONNITTELUJA Pupulle tytöntylleröstä ja Pepisalle pojanpallerosta!!! :heart: :heart:

Dogtorille tsemppiä supistelujen kanssa, kovin toivon, että hellittäisivät ja saisit pientä kantaa mahassa loppuun asti. Taidat olla helposti stressaavaa tyyppiä - täällä siis myös yksi- joten yritä vaan ottaa iisisti, vaikka elämä ympärillä kuinka mylläisi. Helpommin sanottu kuin tehty.

Hipkukka, olette varmaan kokeilleet kaikkea, mutta heitän oman ehdottoman suosikkini eli Ceridalin lipogelin. Ja nimenomaan nimellä lipogel, on tönkköä rasvaa, vaikka tuollainen nimi tuubilla. Mulla tosi usein kuivat, verille asti menevät kädet, tuo ei mua kirvellä. Tytöille joskus käytän - ja vaikkei ehkä pitäisi, niin ihan naamaankin tuota lyön ryppyrasvaksi ab und zu. :D .

Niinukka kirjoitteli talvipukujen koosta, vai kukahan keskustelun aloittikaan, mutta sama homma, meidän tappi hukkui mun kirppikseltä ostamaan 92 cm Reimaan. Pakko kai vielä ostaa 86 cm, kunhan jostain tulisi vastaan. Mulla ei tämän hetkisellä budjetilla riitä rahnat uuteen eikä oikein halutkaan, mitenkään tuomitsematta ketään, joka haluaa omaa ihanuuttaa helliä uutuuksilla! YO:n Viulle ostamaa tai kaavailemaa (?) ticket-to-heaven-pukua kieltämättä kuolasin :D .

Omaa napaa tai tässä navan päällä venkuilevaa pikkuneitiä koskien. 4 kk jo täynnä - siis MIHIN aika menee - ja nyt vihdoin tuntuu alkaneen syömään ja kasvu saatiin viime mittauksessa pysymään käyrällä. Jees, jospa oliskin ollut jokin vaihe vain. Ainakin maitoakin tuntuu taas piisaavan - helpottaa stressi tuolta osin.

Maidosta tuli mieleen, että Pupu heitti ilmaan ajatuksen tuosta luovuttamisesta, jos todella mietit, niin kantsii ottaa ajoissa selvää, koska luovuttamisen aloittamisen takaraja tulee nopsaan vastaan, pk-seudulla maitoa ottaa vastaan Ravioli ja luovuttaa pitää alkaa, kun vauva on 2 vko-2kk. Hatunnosto, jos siihen ryhdyt, mutta käsittääkseni siitä tienaa ihan kivat maitorahat.
 
Moi taas pitkästä aikaa! Kiitos että olette pitäneet pinoa pystyssä :flower:

Onnea kaikille tuoreille vauvoille ja uusille isosiskoille ja -veljille. Minäkin niin haluaisin, mutta ei taida onnistua kuin miestä vaihtamalla.

Minä ostin Eelille 98 cm Minymon puvun. Vähän reilu se on, mutta viime vuoden puku kävi pieneksi kesken talven, joten en halunnut toistaa samaa virhettä. 92 cm ois varmaan sopiva näissä reilumman kokoisissa merkeissä. Neuloin jopa ihan itse pukuun sopivan pipon! Viimeksi olen tainnut neuloa peruskoulussa, mutta onneksi on kärsivällinen anoppi opettamassa...



Tässä vielä puku
http://www.sisukas.net/components/com_virtuemart/shop_image/product/600e280192f35f21850f88385d7d9e6a.jpg

Sitten kun käsitöiden makuun pääsin niin ompelin Eelille vielä päiväpeitonkin. Saumat on vähän vinossa ja tähtikin vähän epäsymmetrinen, mutta ylpeyyttä puhkuen esittelen sen nyt teille :D



Eelillä uhmaa pukkaa. Helpottavaa kuulla ettei ole ainut. Eeli huutaa kaikille vieraille että MENE! Siinä äiti sitten yrittää naama punaisena pitää aisoissa pientä kiukkuista miestä. Minäkin palasin töihin tämän kuun alussa. Joskin osittaisella hoitovapaalla. Tällä hetkelläkin ole viikon lomalla. Sillon jäin sairaslomalta mammalomalle niin kaikki kertyneet lomat jäi pitämättä. Osan otin rahana ja loput pidän tässä syksyn aikana pois. Hoitopäiviä Eelille ei ole tullut vielä yhtään.

Onnea vielä kaikille kaksi vuotiaille! :heart:

ps. Näinköhän Leyan eilen Prismassa...?
 
Susalla on hieno hattu ja kaunis peitto tehtynä! :flower: :D

Ja eihän se pepisan pieni nyt ihan pieni ollutkaan =)

Kiva jos keijun nuoremmalla alkais se syöminen sujumaan vihdoinkin =)

Meillä eilen esikoinen kärys nyt sitten kännäilystä :/ http://kaksplus.fi/keskustelu/t1520878
 
Heippa!

Täällä nosteltiin heti päätä kun Susa esitteli uudet kuteet :) IIIHANA puku! Olipa tytöllekin kaunis :) Annille voisin ostaa, Mintulle en, Minttu raasu kulkee enimmäkseen käytetyissä. Annille ostan mielelläni uusia, kun voi sitten käyttää kahdella. Mutta ihan uskomattoman kaunis puku kyllä! Minä huusin huutiksesta Mintulle juuri 25 eurolla Remun melkein uuden puvun, muta/pinkki, pienet korvat ja babymallia <3 Tosi edullisesti sai, vaikka tuo 86 senttinen kyllä vielä menee hyvin, mutta varmaan loppukeväästä tarvitaan jo 92 senttinen. Ja ai että olikin hienot pipo ja viltti Eelillä! Kyllä sinussa on käsityöläisen vikkaa :D

Tuutis, huh. Menipä säätämiseksi. Tuon vuoksi en viitsi tuolle palstalle ikinä mitään kirjoitella kun kaikki harmaat kirjoittelee tosi kivoja kommentteja... Mutta oikein toimit! Sen kummemmin tarkemmin kertomatta, voin sanoa että meillä on sukulaisissa eräs hieman nuorempi teini "etsii rajojaan" ja nyt istuskelee lastenkodissa miettimässä miten tehdään kun rajat ei kiinnosta kotona. Joku siellä kommentoikin että vanhemmat jotka antavat lastensa kotona juoda ja ostavatkin juomaa, rikkovat lakia. Jos me olemme aiemmin olleet esim 16 v kännissä, ei se tarkoita että se olisi oikein ja meidän pitäisi omien lasten antaa tehdä samoin. Argh, meinas vähän mennä hermot kun luin noita saamiasi kommentteja, kun meilläkin tämä on nyt ajankohtainen asia. Tsemppiä ja pysyhän tiukkana poikas kanssa. Sosiaalitoimistossa sanoivat että niillä nuorilla, joilla on v*****mat vanhemmat ja jotka päivästä toiseen vain jaksavat kieltää ja pysyä nuoren mukana, on tulevaisuus edessä.

Mutta pitääpä lähteä rakentajamessuille ja siitä sitten illalla ystävien kanssa kuulkaas baariin mielellään aamuun asti! raskas työ vaatii raskaat huvit ;) Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Keiju07
Nopeasti kommentoin tuutin esikoisen tapausta.

Peesailen aika lailla Topsyn arvomaailmaa: vaikka itekin olen 16 vee ryypännyt, niin en silti salli sitä omilleni. Eihänhän se kieltäminen välttämättä tuota tulosta, mutta laittaa varmasti lapsen erilailla aattelemaan ja kantamaan vastuuta itsestään. Ja höpön löpöä, että 16 vee olisi jo valmis päättämään omista asioistaan - lapsosia kaikki tyynni.

Mutta jos jotain positiivista tapauksessa, niin
a)poika ilmestyi sovittuun tapaamiseen (vaikkakin sen 5 min myöhässä ) eli uskalsi tulla kännissäkin
b)kävi keskustelua asiasta ja tuntui ymmärtäneen asian tärkeyden

Kyllä noi mun mielestä kertoo positiivisesti teidän välisestä suhteesta ja sinusta äitinä! Eli jatka vaan samaa mallia. Ja mitäs nyt -palstalta saadut kommentit voi jättää omaan arvoonsa (luin vain ekan sivun ja jo alko korvat punottaan.)
 
Minuukin hämmästyttää kuinka myönteisiä nuorten ryyppäämiselle ollaan :eek: tottahan se on että ne kokeilee ja juo (jos tilaisuus on) on sitä tehty itekin jos yhtä ja toista mut ei se tarkoita että esikoisen kännäykseen lupa heltiää.

Topsy meillä poika tietää että jos koen etten pärjää hänen kanssaan niin sitte etitään apuja kodin ulkopuolelta. Niin sitä tehtiin aikoinaan ukonkin tytön kanssa.

Sillee on ollut aika ihmeellistä että tuo poika ei ole yhtään valittanut vastaan tai haistatellut tms. Ihn norm. tässä on, ehkä vielä enemmänkin. Ja nostan hattua että tuli kumminkin heti kun soitin hälle eikä jättänyt tulematta. Siinä vaiheessa olis varmaan haettu täti/esikoisen isi avuksi ja lähdetty Haminan puistoja koluamaan :whistle: Mutta sinnehän en ois jättänyt suosiolla ja yksin taas en ois uskaltanut mennä.

Keiju tuolla ketjussa oli kyllä aika moni myös sitä mieltä että oikein tein (ihme mitäs nyt puolella) ja siinä ekalla sivulla olevat ei viel tajunneet että poikakin oli ryypännyt, kiitos mun huonon ulosannin :whistle:
 
Kyllä minuu naurattaakin se perjantaiyö ja on pokassa ollut pitämistä ja siinä etten pojalle ole piruillut :LOL: Siihen auton viereen kun tuo kolmen tytön ja kahden pojan joukko saapui niin ennen autoon tuloa piti viel nuoleskella tytön (ilmeisesti nyt tää tyttöystävä ) kanssa :eek: . Mun ilme oli varmaan hyvä :LOL: Häh! Kattelin siinä sitten ohiajavia autoja, auton kattoa ja lattiaa oikein urakalla :LOL: :LOL: Kaulassa on ainaskin yksi jälki :whistle: Että näin :LOL:
 
tuuti jos mun penska imuttelis jonku kanssa mun nenän eessä nii varmaan korvista hakisin autoon :LOL: no,onhan se jo tuossa iässä alotettava,mut pliis,alta äidin silmien :saint: :LOL:

neuvolassa käyty,kohdunsuun tilanne sama ku ennenki,pehmee ja 2,5cm kanavaa ja 1cm auki..kuukauden päästä uus katsaus ja lepoo edelleen.aiemmin mentävä jos supistukset menee kipeiks tai säännöllistyvät..
viikonloppuna ois aloteltava muutto hommia,ens viikol sit muutetaan..
aika hassua,me ku aidataan se piha sellasella vihreellä 120cm korkeella verkkoaidalla,sitä tarvitaan 140metriä,nii tääl rautakaupas ois maksanu se verkko 630 e :eek: ja sit maxi kodintukussa sama verkko koko satsi 200e :LOL: onneks ukko soitti ja kysy sieltä sitä verkkoo,nyt on sit appi hakemassa sitä että se varmasti saadaan..viikonloppuna pitäs sit aidata se piha ja alkaa kotona pakkailla kamoja..
poitsumme oppi muutes pottailee,joko hehkutin?ihan itekseen oppi sen,yks ilta vaan sano et pottaan pissi ja siitä lähtien on tehny,toki vaippaanki tulee mutta vähintään 5 pissaa pottaan tekee,ja eilen kävi yksin itsenäisesti ekan kerran pisulla..oli ilman vaippaa ja alko hyppii ja huus että pissi tulee,sit juos vessaan potalle ja huuti yäk,pissi :LOL: sinne tuli ekat ihan itsenäiset pisut :heart: iso mies jo..
2v neuvola olis 3viikon päästä,saadaan mittaukset tehdä kotona,niin saa poika edes yhden positiivisen neuvola käynnin,tuo kun pelkää neuvolassa sitä mittaamista :/
mites hipkukka voi,joko on masu huomattu?saiskos kuvaa :D
 
:wave: Moi :wave:

Susa, saatoit nähdäkin, olin äitini ja Essin kanssa käymässä Kajaanissa torstaina illalla :D Mä kuljen kyllä joka paikassa laput silmillä, että hyvä jos täällä Oulussakaan tuttuja naamoja huomaan kaupoissa :ashamed:

Mä taustailen kyllä säännöllisesti, mutta en ole jaksanut kirjoitella ikuisuuksiin mitään. Meillä neitokainen on päivähoidossa, olin kesän töissä, mutta nyt haen uusia töitä ja olen antanut tytön olla hoidossa päivät. Viihtyy sen verran hyvin siellä ja mulla itellä suoraan sanottuna leviäis pää tänne kotiin, jos lapsi olisi kotona. Eli olen nyt kamala yhteiskunnan loinen kun en hoida lastani kotona :ashamed:

Essi puhuu jo aivan selkeästi, kolmen-neljän sanan lauseita, laulaa oppimiaan lauluja kokonaan alusta loppuun ja me keskustellaan sujuvasti päivän tapahtumista jne. Ärrät ja ässät tulee, ärrä enimmäkseen vain sanan keskellä ollessa mutta kuitenkin :) Pottailu on sen sijaan hankalaa, mutta eilen illalla saatiin eka kakka ikinä tehtyä pottaan. Meillä on houkuttimena tarrapalkinto, eli joka pissistä tai kakasta saa tarran tuollaiseen kartonkipalaselle.

Että sellasta ;)
 

Yhteistyössä