LOKAKUUN 2007 MAMMAT, Herhiläisten surinat vko9

Me oltiin kyläkäynneillä. Käytiin mun äidin luona ja kas kummaa sinne "unohtui" kaksi lasta :whistle: No toinen kyllä jatkaa matkaansa mun siskolle huomenna ja menevät jonnekin pentunäyttelyyn.
Ja sitten käytiin yhdellä kaksosten äidillä jolta ostan aina käytettyjä hyviä vaatteita Saralle ja nyt läks matkaan kyllä uus sitterikin ja mobile :ashamed:
Sitteri on ehkä parhain mitä olen koskaan nähnyt. Baby Björnin sellainen helposti heiluva että Pötkö itse saa kiikattua siinä kun heiluttaa jalkojaan tai lantiotaan :D Minulla siis oma lehmä ojassa...? :whistle: Lapseni itse viihdyttää itseään tästä lähtien :D
Mobilessa on valot ja musiikit ja pitihän miehen heti illasta kokeilla sitä. Siitäkös Pötkö innostui niin, että yöunet meinasi mennä :D Kauhea mökellys ja iloinen kiljunta vaan kävi hämärässä, nyt onneksi sentään jo nukkuu :D

Meillä on mennyt päivä kotona. Mitään en oikeen jaksanut tehdä, piristyi kuitenkin kummasti kun lähti vähän kyläilemään. =)

Hetkeksi vielä tänne teidän seuraan... =) :heart:
 
Arvatkaas onko Pessi hassun näkönen kun sillä kans toi lyhyt ja kiree kielijänne ja nyt on alkanu yrittään kieltä ulos niin maan pirusti..no se jänne vaan kiristään tosta keskeltä kieltä :LOL:
Muutenkin siis sellanen pienen pieni kolo jänteen takia niin sit vielä ennestään kiristää.
Mutta meillekkin sanottiin et sitä vaan tarkkaillaan...

Nyt vedin niin paljon jätskiä kinuskikastikkeella et taidan mennä maate kun on ihan ähky.. :wave:
 
ajattelin sitten tonne kerhon puolelle kirjotella enemmin...kiitoksia salasanasta ja kävin sinne hakemassa jäsenyyttä!

jotenkin välillä tuntuu että täällä käyvät lukemassa tutut ja levittelemässä asioita..haluisin joskus kertoilla semmosiakin asioita mitä nyt ei kylillä tarttee levitellä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
ajattelin sitten tonne kerhon puolelle kirjotella enemmin...kiitoksia salasanasta ja kävin sinne hakemassa jäsenyyttä!

jotenkin välillä tuntuu että täällä käyvät lukemassa tutut ja levittelemässä asioita..haluisin joskus kertoilla semmosiakin asioita mitä nyt ei kylillä tarttee levitellä..
ole hyvä vaan, sinne voi rohkeasti kirjoitella
 
hitto ku väsyttää ja antton on hereillä vielä ainaki tunnin..tänäänki oon laskenu noita maitoja.nyt on menny jo 900ml ja menee vielä ainakin 200ml,ja eilisen määrät oli reilu 900ml..tuntuu vaihtelevan melko paljonkin nuo määrät..sosetta kuitenkin syöty saman verran..arvelin siis että kirjottelen koko viikonlopun maidot ylös..
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
hitto ku väsyttää ja antton on hereillä vielä ainaki tunnin..tänäänki oon laskenu noita maitoja.nyt on menny jo 900ml ja menee vielä ainakin 200ml,ja eilisen määrät oli reilu 900ml..tuntuu vaihtelevan melko paljonkin nuo määrät..sosetta kuitenkin syöty saman verran..arvelin siis että kirjottelen koko viikonlopun maidot ylös..
hyvinhän teillä maitoa menee, muistelin että just joku 500/700ml riittää kun syö kiinteitä.
 
voi teitä,minäki haluun nukkumaan..mutta se on aina jos minä meen päikkäreillekkin niin ukko tuo anttonin viereen ku käy esim.maidon lämmittämässä (minun hereillä ollessa maidon lämmittää antton sylissään ) ja varmasti antton alkaa rääkyä kun yksin jättää sängylle,siis minä kuitenki nukkuvana vieressä..
 
menee meillä tosi hienosti maidotkin..ja antton ku vielä kipeenäkin on..tosin flunssa jo paranemaan päin,kok päivänä ei oo yskiny ja räkäki vaan kerran imastu..
sillä laskeskelen noita määriä et alkaako taas antaa d-tippoja..
 
me juodaan, tai siis Juho juo maitoa n.800-1000ml/vrk (sisältää iltavelliä 100ml) ja kiinteetä menee meillä edelleen toisi vähän, ihan muutamaa lusikallista per päivä.. Pitäs vissiin lisätä tota soseen määrää vähän..
Toi on aika harvinaista että menee litra korviketta, tänään oli sellanen päivä ja ruoka maistu tosi hyvin, eli yleensä maito ei juur maistu ja sillon tulee luonnollisesti juotua vähän vähemmän..

Tekis mieli selittää yks juttu ja kysyä samalla, mutta mä en millään jaksa kirjottaa sitä kun on niin pitkä juttu ja kukaan ei jaksa lukea... ja anteeksi vaan, mutta luulenkin että ei täällä siihen kukaan osaa vastata.. ei siis millään pahalla :D
 
nooh,pitihän se vielä tulla kurkkaan teitä:)
ja toivotteleen hyviä öitä!!

ps: oiskos munkin mahollista päästä sinne kerhon puolelle?
aina saa arvuutella että kukahan tuttu tänkin lukee ja juoruu asiat pitkin kylää...
sit saa miettiä tarkkaa et mitä uskaltaa kirjottaa.

mutta jees,huomiseen
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Tekis mieli selittää yks juttu ja kysyä samalla, mutta mä en millään jaksa kirjottaa sitä kun on niin pitkä juttu ja kukaan ei jaksa lukea... ja anteeksi vaan, mutta luulenkin että ei täällä siihen kukaan osaa vastata.. ei siis millään pahalla :D
höpö höpö, Siljakin meni just nukkuun, niin ehtii täällä terapioida :D
 
Hitto että mullakin nyt vähän kiehuu :kieh: Koko päivän ollaan ooteltu koko porukka että millonkahan mun velipojan sopii meille ilmaantua kun tänne olivat tulossa (asuvat n.350km:n päässä). Aikoivat kuitenkin yöpyä mun isän luona ettei tartte tänne pieneen kämppään änkeytyä ja isi kun asuu tossa kilsan päässä kuitennii... No jokatapauksessa, herra on pitkin iltapäivää/iltaa soittanu vaikka minkä näköstä tilannetietoa matkan varrelta ja viimesin tuli n.klo 21 että 70 kilsaa Ouluun... Niin soitti sitten ÄSKEN (5min sitte) että oltais nyt tulossa :eek: Onkohan herralla taas pikkusen kummalliset luulot lapsiperheen vierailuajoista... Noh, elämä opettaa, rouva on siellä raskaana rv 35 :kieh: Velipoika onkin luku sinänsä...Se on kumma kuinka se saa aina mun sapen kiehumaan jollain tapaa :kieh:
 
jaa.. no jos mä sitten.. tää ei tosin vaadi ns. terapiointia, sori mammoliino.. :D
Katsokaas nääs.. Meijän pojalla eli siis Juholla on ollu suntymästä lähtien jotain ihmeellisiä näppylöitä.. ihan muutama päivä syntymän jälkeen oli kainalossa kaks sellasta näppylää joissa oli punanen ympärys ja tosi iso sellanen vaalee näppylä keskellä (muistutti lähinnä sellasta tooooosi herkullista finniä ), synnäriltä lähtiessä oli se lääkärintarkastus, se lääkäri käski tarkkailemaan niitä näppylöitä, mutta ei todellakaan osannu sanoa mitä ne oli..
Sitten kun neuvolan tätsy tuli poikkeen kotona, se vilkas niitä näppylöitä (synnärin käskystä ) ja totes että ei niissä ainakaan rakkulaa (?) ole.. seurataan..
Alkuun me käytiin tiheesti neuvolassa kun Juholla oli syntyessään vähänlaisesti painoa, joka kerralla näppyjä oli mutta aina eri paikassa ja aina sanottiin että seurataan tai soita jos niitä tulee enemmän eikä ne häviä jne..
Nykyään ne näppylät on semmosia että niissä on se punanen ympärys ja semmonen pieni vaalee kohonnut näppy siinä keskellä.. punotus häviää aika nopeesti ja koko näppykin kahen vuorokauden kuluessa..
Edelleen neuvolassa sanotaan että seurataan ja soita jne...
Niitä näppyjä tulee ja menee.. välillä niitä on kaks viikkoa putkeen ja kahteen viikkoon ei ole ja taas on ja taas ei ja taas on.. yleensä niitä on n.1-5 kpl jossakin, esiintymää tapahtuu käsissä, jaloissa, vatsalla, kyljessä, päässä ja oikeestaan ihan jokapaikassa, no oikei ei oo ollu alapään alueella eikä jalkapohjissa..
Pyykinpesuaineen vaihdos ei muuta asiaa, ja tuskin vaatteesta johtuukaan koska niitä on ollu sellasessakin paikassa mihin vaate harvemmin koskee.
Mä alan olla aikast hermoraunio noiten näppyjen kanssa ja mietin että mitä halavatun näppyjä ne oikeen on.. pitäskö tilata aikaa lääkäriltä vai mitä... monesti nyt on sattunu niin, että kun meillä on ollu neuvola niin sillon niitä just ei ole ja muuten sitte kyllä on..
Neuvolan mielestä ei edelleenkään mitään hälyttävää, mutta mulla alkaa mennä mielenterveys..
Meillä oli sillon n. 2kk iässä ne normit hormooninäpyt ja nää tavallaan muistuttaa niitä muttei kuitenkaan.
Ainiin ja yleensä niitä on yks siellä ja toinen täällä.. joskus on saattanu olla ihan muutama sitten ryhmässä.
Viimeks kun niitä muutama viikko sitten oli aika paljon, meni koko jalat ihottumalle (tai ehkä johtui niistä tai jostain muusta) mutta sillon niitä oli jaloissa aika paljon, en tiiä auttoko rasvaus vai mikä.
Juholla ei ole kuiva iho, mutta luulen että omaa mielenterveyttäni on pitäny yllä se että rasvaan aamuin illoin ne kohat joihin niitä yleensä tulee ja joinain iltoina rasvaan koko ukon..
Tää oli varmaan maailman sekavin sepustus...
No jaksoittekos tohtori ja mammoliino lukea :D ja nyt sitten pitäs kertoo mitä ne on ja mitä mä teen niille :D
 
PuPu kyllä miä kävisin näyttämässä lääkärille jo ihan oman itsesi takia. Saisit mielenrauhan ja tiedon niistä näpyistä. Meillä Danielille tulee joskus sellasia finnin tyyppisiä näppyjä sinne tänne ja joskus on varsinkin pohkeet olleet hurjan näköiset. Silloin kun pohkeissa oli iso ihottuma-alue niin lääkäri sanoi että se on atooppista ihottumaa ja saatiin siihen oikea rasva joka auttoi tosi nopeasti.
 
Huomenta vaan :wave:

Mulla on ollut elämää :LOL: Tiistaina käytiin siellä Turussa moikkaan eemelin kummitätiä, torstaina Leppävaarassa ja eilen oltiin Kiskossa. Tänään mennään iso-famun luo kattoon famua, fafaa ja mufaa. Lisäksi eemelille tulee vieraita tuolta Ahvenanmaalta isin täti.... (hyss... isi ei vielä tiedä sitä) :saint: Eikä tiedettäis muuten mekään, mutta oli anopin pakko kertoa, että eemeli olis sitten vähän aikaa hereillä... Isin täti tulee koulutukseen (tai ilmeisesti ovat jo) tuohon viereiseen kylpylään ja tulee sitten illalla pikaseen käymään, kun pääsee. Mahtaa isukin naama venähtää, kun täti menee siellä moikkamaan isukkia :LOL:
Mun oli pakko laittaa tädille viesti, että isukki on siellä kun sillä on se saunailta, niin ei se ole kotona koko päivänä...

Nyt meillä nukkuu koko miesväki. Laitoin hällärin päälle, että kuulen kun toi pikkanen isäntä herää.
 
Täällä kiehuu kans...jumankekka,lähettiin vauvauintiin, ensimmäistä kertaa 4 kk aikana joudun herättämään pojan aamulla (kerranki ois nukkunu pidempään), työllä ja vaivalla saan meijät pakattua autoon,ensinnäkin kaivettuani sen lumen seasta...ajellaan 15 kilometriä kaikessa rauhassa ja olin oikein tyytyväinen kun ollaan kerranki ajoissa...no sit mennään kylpylän respaan hakemaan rannekkeita pukukaappiin,niin sieltä tulee naikkonen sanomaan, että ai te vauvauintiin ootte tulossa,se on kuule peruttu tältä päivältä, ai mitä, teillekö ei ole soitettu?kyllä kaikille muille on...ovat kuulema luulleet että ollaan lopetettu se...ja minkähän helv...takia oisin maksanu siitä lystistä 135 euroa ja oisin lopettanu,haloo...eivät oo merkannnu meitä maksetuksi ja käyneeksi yhtään kertaa,vaikka ollaan oltu yhtä vaille joka kerta.Onneks oli näyttää kuitti maksusta....voi saamari että raivostutti.sanoin sille akalle että kirjoittaa sinne kissan kokosin kirjaimin että EI OLLA LOPETETTU. Prkl. Pitäs jollekin raivota eikä tiiä kelle,joten pitää purkaa kirjoittamalla näköjään. Taijan pyytää kyllä kivusta ja särystä kilometrikorvaukset takasin,tai jotain....sääli vaan sitä respan tätiä kun sattu olemaan siinä, syytönhän hän siihen oli,mutta mitäs oli töissä just tänä aamuna...

Joo,ja mitähän sitten tekis,yökin meni niin pirun huonosti ja ite en oo puoli kuuden jälkeen nukkunu enää,poika nukkuu nyt ulkovaatteissa eteisessä kaukalossa kun just tultiin kotia....joo tiedetään, huono äiti.

Hohhoi,antoote joku nyt vähän jotain positiivista energiaa tälle päivälle, ärsyttää kun tietää että se on päivä pilalla kun aamu on alkanu huonosti...

Valivalivali...
 
äitivaan, täältä lähetetään sulle positiivista energiaa :D Ajattele positiivisesti...kun oot heränny aikaseen, ehdit puuhastella vaikka mitä...vaikka olla täällä enemmän ;) Ehdit ottaa mahdollisesti päikkärit? Nytkun vauva nukkuu, keität itelles kunnon kahvit/teet istahdat ja otat omaa aikaa...(auttokohan yhtään :ashamed: )
 
Niin huomenta ja hyvää lauantai aamua vaan kaikille :wave: Täällä jälleen aamukahvia nautitaan ja koitetaan heräillä... Ihana rauha, noita lastenohjelmia nääs tulee :D Pikkumies heräsi jo seiskalta ja nyt sit sitteriin sippas aamu-unilleen.
Kiinteät aloiteltu...ilmeet huikeita :LOL: Mut suht hyvin uppos..parantamisen varaa toki on :whistle: Annoin yhteensä abaut teelusikallisen, mut monta lusikan kärjellistä siitä kuitenkin tuli =) Aloitettiin porkkanalla.
Joku tääl joskus mainitsi et porkkana kovettas masuu, mulla taas päinvastainen luulo...kumminkohan se on :whistle:
Ja olitte puhuneet soseiden lämmityksestä...jäi mietityttään et miten te jääkaappikylmän hed.soseen tarjootte??Lämmitättekö??? Mä koitan ennakoida ja nostaa annoksen ennakkoon lautaselle lämpeneen, mut aina ei onnaa ja monasti tulee aloitettuun sit uusi purkki..joo tuhlausta...mutta mä sit syön niitä purkin jämiä :D Ja isi päivittelee isoja ruokalaskuja :LOL: Eivaan, ruuasta ei tingitä :)
Joo, pyykit on kohta pyörineet, täytyy mennä siirtään ne rumpuun :wave:
 

Yhteistyössä