*Lokakuun '09 Mahapyöriäisistä vauvautuneet Marras-Joulukuussa `09* (Nimenhuuto!!!)

Alley kyseli pulauttelusta: meillä menee niin, että syötön "ekasta satsista" tulee ylös tosi isot pulautukset, että pitää syöttää lisää. Tokasta satsista ei enää tule niin paljon, joskus voi tulla vielä tunnin päästä syötöstä pieni oksennus. Röyhtäytetään aina, kun tyttö vaan on hereillä syötön jälkeen, mutta ei sieltä aina tule röyhtäystä. Tyttö onneksi kasvaa hyvin eikä häntä itseään pulauttelu häiritse, joten neuvolassa sanottiin, ettei syytä huoleen. Itsekin pelkään tuota refluksitautia, mutta ei kai kyse ole siitä. Jostain syystä muuten tyttö ei yöllä pulauttele niin paljon, kun imetän makuullani sängyssä. Ehkä syömisasento on silloin parempi?

Pk-seudun treffeistä: en kyllä pääse perjantaina, kun meillä on ne nimiäiset sunnuntaina ja järkkäiltävää riittää, vaikka on aika pienet juhlat. Nyt kun pystyy tekemään vain vähän asioita yhden päivän aikana, niin järkkäilyt vie aikaa useampana päivänä. Facebookissa en vielä ole, mutta alan harkita liittymistä. Kaveritkin on sitä jo muutaman vuoden odottanut... :whistle:
 
Lääkärineuvolasta kotiuduttu! Poika tervehti sekä lääkäriä että terveydenhoitajaa pissaamalla niiden päälle :LOL: Kaikki oli hienosti ja uusimmat mitat olivat 6250g/60,5cm. Poika huitelee ihan omilla käyrillään (+3), mutta tasaisesti tulee sekä painoa että pituutta. Lääkäri totesikin, ettei tätä osaa vastasyntyneeksi ajatellakkaan :) Myös äidin lopputarkastuksessa oli kaikki kunnossa.

Ristiäiset meillä on lauantaina. En nyt oikein osaa mitään valmistella tässä, joten touhutaan sitten oikein urakalla perjantaina. Tarjottavat olen kyllä suunnitellut ja toivottavasti niiden teko sujuu ongelmitta tuolloin. Mieskin aikoi ottaa vapaaksi tuon perjantain. Molempien perhettähän tänne on vaan tulossa, joten en jaksa hirveästi huolehtia. (Tilanne voi olla täysin eri, kun perjantaina kysytään ;) )

Nyt taidan mennä päikkäreille, kun poikakin nukkuu. Meidän rytmi on sellainen, että mennään nukkumaan vasta kahden aikaan yöllä ja nukutaankin sitten puolille päiville ;) Joten meidän aikataulussa käytiin keskellä yötä (klo 10) neuvolassa eli pienet torkut siis paikallaan.

Mukavaa joulukuuta ja joulun odotusta kaikille! :xmas:
 
Pitkästä aikaa itekki kirjottelemassa :wave:

Meillä yöt menee vaihtelevasti. Välissä huudetaan ja valvotaan, kerranki aamukuuteen asti :( Ja välissä taas nukutaan hyvin :)

Noina huonoina öinä onneks ei ole enää niin kauheeta se huuto ku jekovittejen aikaan...
Kyllä se niistä tuli se kauhein huuto.
Mies oli jostain lukenu että mandariineista vois tulla vauvalle masuvaivoja, mähän pätkin niitä parhaillaan melkein puoli pussia päivässä :whistle:
Jätin niitten syömisen sitten kokonaan pois (ja kuinka himottaskaan niitä!) ja nyt on ollu rauhallisempia nuo yöt :)

Tiila kyseli tuolla d-vitamiini tippojen vaikutuksista masuvaivoihin...
Me tosiaan vaihettiin jekovitit minisun dropseihin ja näyttäs auttavan :)
Meillä ne jekovitit mitä todennäkösimmin aiheutti masuvaivoja.
Noi minisunit on musta muutenki parempia ku se on sitä paremmin imeytyvää d3-vitamiinia.
Kannattaa toki kokeilla että jättää käytössä olevat tipat pois vähäks aikaa että tuleeko masuvaivat niistä...

Onnea pikkusille prinsessoille ja prinsseille hienoista nimistä! :flower:

Atooppisesta ihosta oli ainaki MB, DsariaL ja hemari puhellu...
Mulla raskausaikana iho oli tosi ihanassa kunnossa! Hydrocortisonille ei ollu tarvetta kertaakaan...
Nyt sitten synnytyksen jälkeen alkaa taas ihottumaan olemaan välissä polvitaipeissa ja reisissä :kieh:
Ihmeellinen vaikutus siis tuolla raskaana ololla :whistle: :D

Vatsalihasliikkeitten tekemisestä...
Mäki oon paapelo kuullu että sitten ku vatsalihasten välinen rako on umpeutunu niin sitten sais tehä. Sitä ennen saa tehä jotain kevyttä...

Treffeistä
Harmi ku pitää asua näin kaukana korvessa niin ei ole mahollisuutta tommosiin tapaamisiin :(
Facebookissa näyttää olevan moni muukin mamma... :)

*Talvicci ja PikkuMurikka 6vko* :heart:

 
Jaahas, neuvolassa käyty ja kaikki on hyvin. Tyty kasvaa hienosti. Suluissa syntymä mitat ja ikää nyt siis 7 viikkoa.

Paino 5200g (3470g)
Pituus 57,5cm (49cm)

Alkaa käydä vaatteet pieniksi. Pakkailinkin jo pieniä pois haikeudella.... Niin toivon, että uusi raskaus alkaisi pian ja saisi Sara sisaruksen, jonka kanssa muutaman vuoden päästä voisi leikkiä ja tapella ;)

Meillä ristiäiset kans lauantaina, ja kaikki vielä tekemättä. Katotaan vaan, niin perjantaina teen sitten kaiken hirveellä kiireellä.

Meillä rahallisesti näyttää tuleva vuosi erittäin pahalta, mies lomautettiin koko ensi vuodeksi, ja jos ei töitä saa, niin tiukkaa tulee olemaan. Pakko vaan yrittää säästää veronpalautukset, mitä saadaankin onneksi monta tonnia.
 
moikka kaikki!

täällä kanssa kakattu kaaressa äitin päälle. ja sen jälkeinen hymy mikä levisi neidin naamaan olisi pitänny saada kuvattua, ja kaks vuotiaan serkun ohottelut pisti kyllä hymyilyttämään kaikkia paikalla olioita. oltiin vielä mummulassa eikä tietenkää ollut vaihtovaatteita niin laina vaatteissa oli kotiin mentävä.

miten pitkiä matkoja ootte autolla ajellu?miten matka menny? eilen käytiin ukin siskolla matka kesti n.4tuntia suuntaans eli 8 tuntia autossa istuttiin.suurin osa matkasta tyttö nukku ja syöminenkisuju kuin vanhalla tekijällä. näytti kylmä maito kelpaavan yhtä hyvin kuin lämminki.

Olen samaa mieltä Talvikki noista tapaamisista. olisi kivaa jos asuis jossain lähempänä. täytyy vain tyytyä nettiin kun asun täällä korvessa.

solmu ja nika 6viikkoo
 
Pitkästä aikaa tervehdys kaikille ja tämäkin pikainen, kun jo kaivataan toisaalle =)
Meillä ristiäiset 5.päivä lauantaina kotona ja hommaa piisaa ennen sitä. Kaikki on mennyt tosi hienosti, vaikkakin pinnaa joutuu venyttämään niin itse kuin esikoinenkin tämän ajankäytön kanssa.
Jaksamisia kaikille ja palaan asiaan, kun ehdin teidänkin kuulumisia vähän lukea.
Sinappikone alkoi puuhiin tässä sylissä..jee jee..onkin pihdannut kakkaa taas 4 päivää, että räjähdys on siis valmis :LOL:

Nöppönen80 ja pikkuprinsessa 7vk...tai jotain.. =)
 
Me autoiltiin nyt viikonloppuna oikein urakalla. Pe 600 km ja su sama matka takas. Tyttö nukkui 3-3,5 tuntia ja kun heräs pidettiin tunnin tauko. Silloin sai köllötellä viltin päälle huoltoaseman pöydällä. Ja kun matka jatkui tyttö jatkoi unia. Eli tosi hyvin meni reissut meillä. Isompienkin kanssa ollaan ajeltu jo pienestä ( sukulaiset asuu kaikki kaukana) ja aina ollaan ajettu niin pitkään kun unta on toisella riittäny, sitten kunnon tauko. Suositus olis kai ettei yli 2 tuntia kerralla kaukalossa mutta oon aatellu että jos nukkuu niin silloin on matkan edettävä. Syöminen kun ei onnistu liikkuvassa autossa niin kauan kun imetän.

Huomenna eka neuvolakäynti, vähän jänskättää miten on tyttö kasvanu. Ja to mennään lonkkakontrolliin.

Peppi ja tyttö 5 vko 3 pv

 
Meillä ei ihan noin pitkiä matkoja tehdä, mutta nämä ostos päivät on sellaisia, että tyttö nukkua porskuttaa koko ajan. Tänäänkin oltiin 3h liikenteessä ja tyttö nukkui turvakaukalossaan makeasti ja tyytyväisenä =)
Pyrin aina "tankkauttamaan" tytyn ennen noita reissuja ja vaippa myös vaihtoon. Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut jäädä mihinkään imettämään tms. =)

Täällä minä tulostelen askartelu kaavoja ja korttien kuvituksia. Huomenna kaiketi, jos auto on ajo kunnossa kun on paikattavana, mennään hakemaan kaikki askartelu härpäkkeet ja se piparitalo ja sen härpäkkeet..pääsee tämä mamma fiilistelemään ja takuu varmana laitan kuvan siitä talosta :D

Ja voi noita pikku kakkatykkejä :LOL:

Anopeille kannattaa sanoa ihan suoraan jos on erimieltä...itse en ole joutunut onneksi anopista kärsimään, miehen äiti kun asuu erillään eikä häntä tavata kovin usein.

Ystäväni oli käymässä vuosikkaan poikansa kanssa. HE joutuivat tulemaan 3 bussilla ja tottakai poikansa hermostui vikalla kyydillä ja pahasti...siellä sitten joku lapseton (sanoi itse olevansa lapseton ) huusi kovaan ääneen ystävälleni, että miten hän onkaan voinut jättää tapakasvatuksen JO tuon IKÄISELTÄ pois, eli siis tuon tyypin mielestä lapset ei saa itkeä jos kiukuttaa...eli siis morkkasi häntä huonoksi äidiksi ihan pokkana...lohdutin kyllä, että noita pätijöitä ei kannata kuunnella pätkääkään...jos heillä olisi lapsi siunaantunut, voisi olla toinen ääni kellossa, lasta kun ei hissukseen saa pidettyä, jos on päättänyt kiukuta ;)

Mutta nyt takaisin joulupajalleni, eli keittiöön :D :wave:
 
paapelo millä ihmeen tarmolla sä touhuat noita joulu-juttuja? mä haluan samaa tavaraa mitä sä vedät :D
mua vaan pistää niin kovin väsyttään toi jatkuva imettäminen, kun neiti roikkuu lähes koko hereillä olo aikansa kiinni nännissä, meinaan tänään ekaa kertaa vasta alkoi katselemaan tyytyväisenä itsekseen noita sitterissä heiluvia leluja ja seinillä olevia tauluja =) saipas tämä mamma sillävälin tiskattua :LOL: Onpahan mies oppinut tekemään kotitöitä nyt kun mä oon liimaantunut sohvalle imettämään.

meillä ristiäiset juhlitaan tulevana lauantaina ja onneksi mun ei tarvii valistaa mitään sapuskoita sinne, vaan mein äiree on luvannut huolehtia niistä, sillä mä sain uppoomaan rahaa jo omaan jakkupukuuni 140e (sisältää hameen, jakun, kauluspaidan ja kengät). eipä mun toisaalta tarvis kummemmin panostaa itseeni, mut kyseessä on samalla mein avioliiton siunaaminen, niin on se kiva näyttää joltain muulta kuin tarjoilijalta (valkoinen kaluspaita+musta hame) siellä alttarilla.

nyt koisimaan kun tytykin kerrankin nukkuu ennen klo 02.00

pinkkimieli ja sammakkoprinsessa 1kk
 
Heips kaikille!

Mielialoista haluaisin udella teiltä. Miten on mennyt ja oletteko huomanneet muutosta kovastikin oman jaksamisen kanssa?
Minulla diagnosoitiin keskivaikea masennus, ja huomaan itsekin, että pinna ei veny ja itsesyytökset on astuneet kuvaan rankasti. Mikään ei huvita ja kaikki pienetkin asiat saa kiukkukäyrän nousemaan.
Välillä ei jaksaisi edes tuota vauvaa hoitaa :ashamed:

Flunssaa vissiin pukkaa, isoimmilla kakruilla jokaisella nenä tukossa, ja tuo pieninkin antaa jo oiretta, että nenu turisee... Toivottavasti menis ohi pian, haluisin nukkuakin.....
 
Heipä hei rakkaat palstailijat :)

Täällä on kyllä ollut niin muka kiirusta etten oo kerenny kirjoitella :)
Vauvan kanssa hyvin sujunut, mahtavaa kun nukkuu yöt niin hienosti, syö kerran yössä.
Päivällä ei niin maltakkaan sitten nukkua :D



Tänään heräsin ennen poikaa, että sain rauhassa juoda aamukahvit.. Monesti nukutaan siihen puol yhteentoista :)

Marsupilami kyselit mielialoista, mulla on ihan hyvät fiilikset ollut.. Saan paljon apua vauvan hoidossa mieheltä, sillon kun hän ei oo töissä. Oon yllättynyt kuinka mahtavasti mies on osallistunut tulokkaan hoitoon, uskoin kyllä että hän on hyvä isä jne. Mut silti yllätyin :) :heart: Tsemppiä sulle jaksamiseen Marsupilami, toivottavasti saat apua, kun sitä tarvitset..

Automatkoista oli puhetta, meillä pisin matka on ollut n. tunti ja hyvin nukkui vauva autossa, tykkää matkustaa. Rauhoittuu heti melkein turvakaukaloon kun laittaa.

Minä olin jo ensimmäistä kertaa viihteellä, tykkäsin kyllä! Ajattelin, että en välitä muiden mielipiteistä, kun moni on varmaan sitä mieltä, että liian aikaisin lähdin...
Kotona mies oli pärjännyt pikkuisen kanssa loistavasti. Oli kyllä tosi mahtava ilta!

Ja lisää juttuja myöhemmin! :) Tsemppiä kaikille arkeen!

Myola sekä poju :heart:
 
Marsupilamille tsemppi :hug: .. Toivottavasti olo helpottaa ja saat tarvittaessa apua!! Nostan kyllä hattua kaikille, jotka vauvan lisäksi hoitaa useamman lapsen. Meillä poika nukkuu niin hyvin eikä oikeestaan kitise ku nälkää ja silti välillä tuntuu että väsyttää eikä aika tai kädet riitä!! Eli en ees osaa kuvitella miten rankkaa sulla tällä hetkellä on!

Mä lähden tästä jälkitarkastukseen ja vien pojan mun siskolle hoitoon siks aikaa. Eilen oltiin studiossa otattamassa kuvia koko poppoosta.. Poika sai jonkun kauheen raivokohtauksen kesken kaiken, niin sovittiin uus yritys huomiselle :D
 
Marsupilami: Jaksamista :hug: Kyllä ne masennusoireet vähitellen helpottaa. Mä olen selvinnyt ilman suurempia mielialaoireita nyt mutta olen kanssa sairastanut muutaman masennusjakson, edellinen alkaa olla jo kolmisen vuotta sitten, juurikin keskivaikea masennus joka painottui enemmän ahdistuneisuuteen. Siksi nytkin olen vähän kytännyt oireita mutta tällä kertaa niitä ei näytä ilmestyvän. Oon mä toki välillä väsynyt ja itkuinen mutta normaalin rajoissa.
Mulla alkoi aikoinaan vähitelleen olo paranemaan kun menin lääkäriin ja sain apua. Pahin helpotti nopeastikin mutta olon kokonaan normalisoitumiseen meni tietty jonkin aikaa.
Käy vaan tiuhaan lääkärissä ja jos tuntuu että olo ei parane niin pyydä, että lääkkeitä tsekataan uudemman kerran. Mulla ainakin annostusta muutettiin pariin otteeseen ja sain toisen siihen päälle.

Huh, tulipa henkilökohtaista tietoa nyt vuodatettua nettiin! Mutta ihan tavallisia juttujahan nää on, voi käydä kenelle tahansa. Etenkin näin kuormittavassa elämäntilanteessa, niin ihanaa kuin tää onkin.

 
Jaksamista masennuksen kanssa kamppaileville :hug:

Me käytiin eilen sairaalassa kontrollikäynnillä liittyen siihen pojan mekonium aspiraatioon. Saatiin terveen paperit :) Keuhkot oli puhtaat ja verenkuva normaali.
6vk mitat
pituus: 55,6cm (0vk 51cm)
paino: 5360g (0vk 3890g)
pipo: 39cm (0vk 35cm)

Yöt menee vaihtelevasti. Nukahtaa iltaisin hyvin mutta ekan syötön jälkeen on vaikea saada uudestaan nukkumaan. No, jospa se tästä ajan kanssa. Mulla taitaa olla käsivoimissa petrattavaa kun tuntuu ettei jaksa vauvaa öisin kanniskella kovin pitkään kerrallaan. Se on vaan ainoa tapa saada poika rauhalliseksi kun on yliväsynyt ja kiukuttelee...
Hirveesti tekemistä ennen sunnuntain ristiäisiä. Onneks sisko tulee tänään ja perjantaina avuksi siivoamaan!

 
Tyttärellä tulee tänään 7 viikkoa täyteen, kuva sen kunniaksi:


Kylläpä se aika menee nopeasti!

Nukkuminen: meillä sinänsä nukutaan ihan hyviä pätkiä, viime yönä 02-6.30 ja 7-10. Ongelmana on viime aikoina ollut se, että nukkumaan on vaikea saada. Alkaa epätoivo iskeä kun kello on kaksi yöllä ja toinen vaan kukkuu:( Ihan vähän aikaa sitten rytmi oli se, että päästiin illalla 10 maissa nukkumaan, eiköhän tääkin ole ohimenevää.
 
Ihan paras yö aikoihin, Sara nukahti 23.00 ja heräsi vasta 6.00 :eek: Ite olin yöllä hereillä, ja ihmettelin et miten voi olla, ettei neiti ole herännyt. Sit viel aamulla jatkettiin unia ysiin.

Marsupilami Paljon jaksamista sulle :hug: Itsellä kaikki ok, yhdessä vaiheessa oli huono jakso, ei tuntunut mikään miltään, mutta nyt jo parempi.

myola Meillä ihan sama, yllätyin niin älyttömästi miten paljon mies haluaakin hoitaa Saraa :heart:

Tänne ei muuta tänään, siivousta jatkettava.... :kieh:

 
Ihania vauvakuvia!

Marsupilami: toivottavasti saat hoitoapua. Itselläni mielialat ihan hyvät, mutta meillä onkin ensimmäinen lapsi ja mies hoitaa vauvaa myös paljon. Olen itseasiassa aika paljon miettinyt sitä, että haluaisin myös toisen lapsen, mutta siitä tulisi varmaan tosi rankkaa.

Paulah: miellä oli viime viikolla tuollainen kausi. Vauva meni nukkumaan siinä kahden korvilla ja pahimmillaan oli pystyssä vielä neljältä. Jostain syystä maanantaista lähtien kuitenkin nukahtanut joka ilta aika tarkkaan kahdeltatoista, joten nuo kaudet tulevat ja menevät. Olen tosin huomannut, että illan ajatteleminen aina saa aikaan pienen ahdistuksen, kun sitten taas pitää kaikin keinoin koettaa saada vauva nukahtamaan. Tilanne on mennyt niin hassuksi, että kahtena iltana ollaan vuoroin tehty askelkyykkyjä lapsi ollalla, kun siihen tykkää nukataa.

Olen muuten huomannut, että kaikenlaisia aikaisemmin turhakkeena pitämääni tavaraa on tullut hankittua. Uusimpana meillä mikrossa pullot steriloiva astia, kun rupesi jatkuva veden kiehuttaminen kyllästyttämään. Lisäksi väsyneenä huomaisin pari kertää, että olin laitanut veden kiehumaan ja unohtanut koko asian. Nyt oli ihana, kun sai laittaa vaan pullot, tutit ja rintakumit mikroon.
 
Hei!

Pikapikaa kirjausta... :D

Sunnuntaina oli ristiäiset ja nimeksi tuli Milja Matilda. Neiti itki alussa vähän, mutta tutilla nukahti kummisedän syliin. :heart:

Voimia Marsupilamille! On varmasti rankkaa monen lapsen äitinä, varsinkin jos vauva valvottaa. :hug: Toivottavasti saat apua lääkäriltä, ja mielialasi kohenee. Itse en ole havainnut mitään masennusta. Esikon aikana olin kyllä mieli matalalla, vaikka kaikki olikin hyvin. Toistaiseksi olen jaksanut hyvin, mutta jos joutuisi öisin valvomaan, niin olisin kyllä ihan rikki.

Öistä: Milja nukkuu yleensä klo 20-9/10 ja yksi syöttö jossain vaiheessa yötä. Päivällä ei sit juuri nukutakaan kuin 45 min. pätkiä 3 kertaa. Ilmeisesti tuo pitkä yöuni antaa voimia killitellä päivällä. Miljakin on alkanut killitellä yösyötön aikan. Ennen aina nukahti olkapäälle, mutta nyt sänkyyn laitettaessa on ihan hereillä. Tutilla sitten nukahtaa...ainakin toistaiseksi...kop, kop. =)

Jaahas, musiikkia esikolle laitettava. Ja joulujuttuja voisi varastosta hakea esiinlaitettavaksi. Muuten luiskahtaa joulu ohi ennenkuin koristeet on esillä. :LOL:
 
Musiikki laitettu! =)

Oletteko nukuttanut vauvojanne mahallaan? Milja nukkuu päivisin mahallaan. Käyn aina tarkistamassa, että hengittää. Mahallaan ollessaan saa röyhtäiltyä ilmaa masustaan. Aiemmin ei tykännyt ollenkaan, mutta on nyt alkanut paremmin viihtymään masullaan. Tutti on silti oltava suussa tai hermot menee just!

Tutti onkin nyt nukkumis- ja nukahtamisväline nro 1. On tytöllä sängyssään myös Teddykompanietin Kirahvi-uniliina, jotta "leimautuisi" siihenkin nukahtaessaan ja tutin vieroitus aikanaan sujuisi sit helpommin, kun jää edes joku nukahtamisväline käyttöön. Esikolla on alusta asti ollut Teddykompanietin Lehmä-uniliina ja se on vieläkin oltava unille mentäessä. :heart:

Mies on ollut ihan alusta asti tosi kärsivällinen ja ihana isä! :heart: On paljon kärsivällisempi kuin minä. Hoitaa todella hyvin tyttöjä, joten ihan rauhassa voin jättää tytöt isälleen vaikka miten pitkäksi aikaa. Tosin max. 2 tuntia olen ollut Miljan luota tähän mennessä. En osaa lähteä ulos, vaikka se varmaan tekisi hyvää.

Kuntoilu olisi tarkoitus aloittaa pikkuhiljaa. Salille jo veri vetäisi, muttei kuitenkaan osaa irrottautua kotoa. :ashamed:

Jaahas, ruoka-asioita pohtimaan! :wave:
 
Olipahan söpöjä vauvakuvia!

Marsupilami: Jaksamista! Toivottavasti sulla on apuja saatavilla, jotta voit itse välillä hengähtää. Nostan hattua kaikille, joilla on enemmän kuin yksi lapsi. Musta tuntuu, että tämän ainoankin kanssa on jo kädet täynnä töitä.

Pakko vähän hehkuttaa: meidän pikkuherra on ollut todella hyväntuulinen ja tyytyväinen tänään! Niin ihanaa! Ei näin hyvää päivää vielä ole kertaakaan kohdalle osunut, olisipa näitä vähän useamminkin. :)

Meilläkin mies osallistuu tosi paljon ja on aivan ihana isä. Ja pojastaan todella ylpeä! Käyn pari kertaa viikossa luennoilla ja olen pois kolme tuntia, hyvin isi pärjäilee pikkuisen kanssa tuon ajan. On jopa välillä laittanut viestiä "käy vielä vaikka kahvilla/shoppailemassa, me kyllä pärjätään!"

Joulustakin täällä on ollut puhetta. Mä olen niin jouluihminen, rakastan joulutunnelmaa ja kynttilöiden valoa! Tällä viikolla tässäkin huushollissa aloitetaan joulupuuhat. Vielähän ei pikkuinen mitään ymmärrä, mutta tuntuu silti ihan erilaiselta rakentaa kotiin joulutunnelmaa nyt vauvan kanssa. :heart:
 
Mä oon ollut tähän mennessä enimmillään 4 tuntia pois kotoa, kävin lauantaina kavereita moikkaamassa yhdessä illanvietossa. Mä oon sen verran iäkäs jo että mulla ei nyt just mitään suurempaa biletysintoa ole mutta musta ei ole yhtään kummallista vaikka joku välillä kävisikin viihteellä. Hyvähän se vaan on vähän välillä tehdä muutakin kuin olla kotona:) Kyllä ne vauvat isänsä kanssa pärjää ja muunkin vahdin kanssa mikäli sellainen on käytettävissä.

Aikaisemmin jo piti mutta tänään olen vihdoin suuntaamassa salille, ihanaa:) Spin olisi vuorossa. Aika lälly tunti 1-2 taso, käyn nyt ensin testaamassa että miltä tuntuu. Etten heti vedä överiksi kun luulen olevani yhtä hyvässä kunnossa kuin ennen raskautta. Kolmas päivä dieettiä menossa, tätä on nyt tosi helppo pitää kun kotona tekee itse ruuat eikä ole työpaikkaruokalan varassa.
 
Meillä mies on ottanut osaa vauvanhoitoon varmaan yhtä paljon kuin minä. Hän hoitaa yösyötöt esim lähes kokonaan omasta tahdostaan. Haluaa että mä saisin nukuttua kun kärsin tästä uniongelmasta, mutta ei se oikein auta kun en pysty nukkumaan kuitenkaan. Käydään joka yö keskusteluja tästä asiasta, mutta ehkä ens yönä hän antaa periksi ja minä hoidan vauvan öisinkin :LOL: Eli vähän liikaa jopa meidän iskä hoitaa, mutta ei pidä valittaa.

Mä en ole edelleenkään ollut poissa kotoa ilman vauvaa kuin kaksi kertaa kauppareissulla. Huomenna tuleekin sitten eka pidempi pätkä kun menen kampaajalle ja sen jälkeen shoppailemaan. En malttais yhtään olla erossa pojasta, mutta pakko kai se on pikkuhiljaa yrittää. Baariin tms mua ei innosta mennä kun en niissä juuri ole muutenkaan enää viime vuosina viihtynyt. Näin kolmikymppisenä niissä on ehtinyt juosta jo ihan riittämiin :)

Mä olen jouluihminen henkeen ja vereen. On ihana odottaa joulua nyt kun on oma lapsi, se tuo varmasti ihan uuden säväyksen tuohon juhlaan. Mulle on tärkeää että saan olla perheen kanssa yhdessä. Tämä joulu menee nyt niin että aatonaattona vietetään joulua mun vanhemmilla, koska mun isä on jouluaaton töissä (palomies...). Aattona ollaan mun äidin, siskon ja isoäidin kanssa meillä. Ajattelin tarjota äidille kiitokseksi joulun omaan tyyliin kun hän on meille järjestänyt ihania joulua vuosi toisensa perään. Mamma saa tänä jouluna huilia siis :heart:
Joulupäivänä ollaan miehen perheen luona. Siellä onkin nyt kaksi pientä viettämässä ekaa jouluaan, meidän poika ja miehen veljen poika (6kk) :) Tapanina mennään myös miehen perheen luo kun siellä on perinteinen tapaninpäivän tapaaminen suvun kesken. Me asutaan meidän vanhempien kanssa samassa kaupungissa niin ei onneks tarvii matkoihin pistää aikaa ja yöksi päästään kotiin.
Mä en ole vielä ehtinyt laittamaan kotona joulua ollenkaan. Huomenna toivottavasti saadaan valoja viriteltyä ikkunoihin ja pihalle.
 
Heip pitkästä aikaa :wave:

Paljon on tullut taas juttua ja aikaa meneekin kun aikasemmat jutut saa luettua :)

Tutista Meillä typy ei huoli tuttia millään ja ite joudun sitten yöllä tuttina toimimaan :/ sairaalassa jollain ihmeenkaupalla saivat typylle tutin usutettua ja alkuun se kelpasi kotonakin mutta ei enää...

Yöt meni meillä alkuun toooosi hyvin nyt taas aletaannukkumaan klo 23.00 ja typy herää 01.00 eikä sitten meinaa nukkua ko vasta 04.00 jälkeen, päivät sitten nukutaan, en tiiä miten tuota rytmiä saisi muutettua varovasti, oisko kellään neuvoja??? :ashamed:

Meillä mennään ihan vaan pelkällä tissillä eikä kotoakaan juuri pääse ilman typyä ko ei toinen suostu pullostakaan syömään...sitkeästi vaan tarjottava...

maanantaina oli meillä 1kk neuvola

syntymämitat ...............................1kk
3120g....................................4190g
49cm.....................................53cm
33,5cm..................................36cm

Kastajaiset meillä on vasta 6.1 kun haluttiin yksi tietty pappi, sovittiin että jos ei olis saatu sitä niin ois vaan pidetty nimiäiset, mutta hyvä näin

Nyt ois lähettävä ruokaa laittamaan kun ukkokulta tulee töistä! :D

NaNa84 ja Hilma1kk ja 5pvä :heart: :heart:
 
Hei, kertokas te pulloo pumppaajat etta miten ihmeessa paasen siina alkuun?
Suunnittelen muutamaa menoa ja vauvan pitais jaada isin kanssa kotiin pulloruokintaan.
Miten voin siis pumpata tarpeeksi muonaa vauvelille niin etten ota hanelta yhta ruokailua valista pois? Tai siis, onko sita maitoa oikeasti tarpeeksi pulloonkin asti?
Millon te olette yleensa pumpanneet, imetyksen jalkeenko kun vauva nayttaa saaneen tarpeekseen?

Kasittaako kukaan tata mun kysymysta :) ?

Meilla karsitaan pulauttelusta ja eilen yolla ei tehty muuta kuin syotiin.Sama tana aamupaivana. Sitten nukahdettiin 2 tunnin paikkareille ja niilta herattya taas syotiin ja syotiin.Millonkas se toinen tehoimukausi olikaan meinaan taa vaikuttais nyt silta?

Itun emo ja Unna 5vkoa
 

Yhteistyössä