Pikkis Oon kans samaa mieltä kuin alley, eli vauva ei voi syödä liikaa. Neuvolassa kyllä oli täti eri mieltä, mut ehkä se on vähän mielipidekysymys... Ainakin vauva saa läheisyyttä, joka on ruuan jälkeen tärkeintä. Meillä tyttö nukahtaa vain tissi suussa, tai ainakin tosi harvoin muuten. Olishan se kiva jos toisenkin tavan oppis pian, mut kyllä se sieltä tulee... En saa vauvaa rauhottumaan oikein muuten kun tissiä antamalla, kaipa sen sitten nälkä melkein aina on.
Peppi30 Täällä kanssa perhepetiläisiä! Kaks yötä nostettiin vauva omaan sänkyynsä ja valvottiin sitten ne yöt! Sit kokeiltiin ottaa viereen, eikä olla yhtään yötä sen jälkeen nukuttu huonosti. Huutaa öisin vaan ihan pieniä hetkiä jos äiti ei muuten tajua ruokkia. Miehellekin sopii järjestely nyt hyvin, kun ensin pari yötä valvottiin. Ite usein nukahdan siinä imettäessäni, ainakin kevyesti. Sit kun lopettaa syömisen, siirryn selälleni nukkumaan.
Nukutteko imetysliivit päällä? Mä nukuin, mut kun näihin tisseihin sattui niin julmetusti, niin kokeilin taas ilman. En tiedä johtuko siitä, mut ei satu enää niin paljon ainakaan. Tosin samaan aikaan aloin tutkimaan tytön imuotetta ja oon yrittänyt korjailla sitä minkä nyt osaan ja lisäksi imetän 2 krt peräkkäin samasta tissistä. Että mikä siihen sit mahtaa todella vaikuttaa niin en tiedä.
Oon kanssa pohtinut että olisko ne rintaraivarit pääasiassa yliväsymyksestä. Mies on yleensä lähtenyt olkkariin huutavan pikkuisen kanssa ja tuonut sen esim. puolen tunnin päästä takaisin, niin nukahtaminen on ollut jo paljon helpompaa.
Mitä puette vauvalle päälle vaunulenkille? Mä oon tosi huono arvioimaan mitä pitäs olla päällä, kun en tähän ikään mennessä osaa itekäänpukeutua lämpimästi! Mut meidän vauveli on useesti aivan märkä hiestä vaikka vaatetta ei oo ihmeemmin. Itkee välillä niin kovasti. Usein otetaan villamyssy mukaan ja laitetaan se vasta kun on hetki jo kävelty. Kumpa joku keksis jonkun mittarin tähän asiaan!
Olis tuo tapaaminen Tampereellakin kiva. Vielä en oo oikein yksinäni vauvan kanssa ollut kuin vaunuilemassa, stressaannun valtavasti kun vauva itkee jossain julkisella paikalla. Miehen kanssa oon ollut useesti vauva mukana ostoksilla ym. Sillonkin vähän häiritsee kun niin monet kiinnittää huomiota itkuun ja alkaa päivitellä "ooh, miten ihana pieni!" Mutta kyllä jonkun ajan päästä olis kiva jossain vähän käydäkin. Eilen kävin itekseni Pirkkalassa vauvanvaateostoksilla, kun siellä saa melkein aina olla kappahlissa, Lindexissä ym. lähes ainoa asiakas! Pääsee nopeesti takasin. En muista et olisin kertaakaan siellä jonottanu kassalle... Liekö sitten kovin hyvää bisnestä :kieh:
Joku kysyi sitä että muisteleeko kaiholla synnytystä. Niin minä ainakin! Haluisin niin kovasti kertoa siitä jollekin joka haluis kuunnella. Ja haluisin kertoo myös sitä että synnytys ei aina oo kamalaa, ite kun oli kuullu vaan pelottavia tai ainakin jossain määrin jänniä kertomuksia. Ja nyt se TAYS rakennuksenakin näyttää tosi tuttavalliselta ja jotenkin pienemmältä kun se ennen oli jonkin sortin uhka!
Hanikka ja tyttö