*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Marraskuussa* *****...Viimeiset nyytit mahasta ulos...***** (Listaan päivitettävät tiedot yv:nä!!!)

Paapelon vauveli on ihanan pullukan näköinen :) Ja mikä hymy! Meillä ei vielä hymyillä ihan noin. En oikein tiedä, mikä on oikeaa hymyilyä ja mikä ei... Kun välillä oon ihan varma että oli tahallinen hymy, mutta sit iskee epävarmuus. No, ei kai sen välil, kyllä sen jossain välissä varmasti huomaa että oikeat hymyt on alkaneet :)

Tytteli ei ole tänään suostunut nukkumaan lähes ollenkaan! Pari tuntia nukkui yhden ja kolmen välillä, sen jälkeen ollu ihan hereillä koko ajan. Välillä uinahtaa viideksi minuutiksi ja sitten taas herää kitisemään. Mikähän on tänään ollu... Viime yökin meni ihan ohi.

Meillä ei nukuta perhepedissä, kun mies ei saanut nukuttua kun tyttö ääntelehti niin lähellä. Eli nyt tyttö nukkuu omassa sängyssä. Mä itse nukkuisin mielummin tytön vieressä, kun en millään jaksa nousta yöllä hakemaan tyttöä pinniksestä... Oon ihan tuskasen huono herääjä. Viime yönä nukahdin kesken imetyksen ja sen seurauksena kaikki paikat maidossa. Tissistä suihkusi meitolle ja tytön päälle ja toiselta puolelta maidonkerääjästä valu maidot pihalle... Ei kiva.

Kyllä nuo treffit pitäisi varmaan keskustaan sopia. Sinne on ehkä kaikkien helpoin mennä. Mutta mä en kyllä tiedä keskustassa mitään paikkoja. Tiedän just ja just missä on rautatieasema :) Eli ehdottakaa joku paikkaa.

Huh kun väsyttää...ja tyttö kitisee taas tuolla. Oli hurjat kahden minuutin unet.

hemari ja valvoja 5 viikkoa 1 päivää

 
Meillä kans poika saattaa olla päiväsaikaan hereillä useampia tunteja, esim yks päivä heräs kahdelta aamulla ja lyhyitä pätkiä lukuunottamatta nukahti joskus yhden maissa vasta vaunulenkillä. Ei itke, mutta kitisee välillä vähän tai sitten muuten vaan möllöttää :kieh:

Perhepeti on käyny mielessä tässä useasti, mutta mies ei halua että vauva nukkuu meidän välissä kun pelkää että se jäis peiton alle tms. Mennään toistaiseksi nyt näin ja toisaalta nukkuuhan poika hyvin itsekseenkin.
Me jouduttiin eilen pistämään äitiyspakkauksen laatikko pois kun poika ei siihen oikein enää mahtunut. Tyytyväisenä nukkuu pinniksessä nyt, jonka tosin vuorasin reunoista rullatuilla peitoilla niin ettei olis hirveän ison olonen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äidee:
Hei! Oon käynyt lueskelemassa teidän juttuja täällä ja nyt oli pakko tulla kyseleen. Onko kellään kokemuksia pidempiaikaisesta rintakumin käytöstä? Onnistuuko yleensäkään? Mä oon joutunut käyttään rintakumia imetyksessä alusta asti eli vajaat 3 viikkoa. Rinnasta ei saa kunnon imuotetta, mut kumin kans onnistuu hyvin. Hieman vaan askarruttaa että vähentyykö maidon määrä, jos ei voi imettää ilman kumia? Ollaan välillä yritetty pois sen käytöstä, mut vauva hermostuu ku ei saa maitoa tulemaan :'( Oisko kellään hyviä vinkkejä tai kokemuksia?
Hei! Itse en edes tähän pinoon kuulu vaan satuin vain lueskelemaan näitä ohimennen. Itse imetin esikoista 2kk 99%:sesti vain rintakumeilla, koska mun nännistä ei vain yksinkertaisesti tyttö saanut kiinni (tais olla vielä pieni suu syntyessä, vaikka muuten iso olikin..). Ristiäisten jälkeen päätin että nyt opetellaan kumeista eroon: kärsivällisyydellä ja harsoilla (sai kuivattua rintaa aina välillä) pääsin viikossa (!) eroon kumeista. Ja mulla oikeasti on tosi matalat rinnan päät "normitilassa". Itsellä ainakin tuli hyvin maitoa, niin paljon itsea asiassa että piti pumppailla ettei ihan suihkua. Että ei ne kumit mulla vaikuttaneet maidonmäärään ainakaan. Tiedän myös kaverini joka imetti 7-8kk rintakumeilla ja pumppasi koko imetyksen ajan päivittäin.

Ai niin, ja esikoiselle tosiaan tuli jo 2 ensimmäistä alahammasta jo 2.5kk iässä, eikä sekään sitten tehnyt takapakkia, vaikka just oltiin päästy rintakumeista eroon =) Tsemppiä, kyllä se imetys onnistuu myös niillä kumeilla useimmilla!
 
Hei!

Ilmoittaisin lopulta meidänkin vauvan syntyneeksi. Pieni poikamme näki päivänvalon 26.10. Syntymän yhteydessä hän sai ilmakeuhkon, minkä johdosta ensimmäiset viikot menivät sairaalassa. Tällä viikolla päästiin kotiin ja ihanaa on ollut.

Mieheni on vielä ensi viikon kotona kanssamme. Torstaina on kontrolli ja jos silloin kaikki ok poikamme saa täysin terveen paperit =)
 
Ilmoittaudun, että mukana ollaan edelleen. Lukea kyllä kerkeää, mutta tuntuu, että ei kirjoittamaan ehdi.

Meilläkin valvotaan yöllä. Viime aikoina todella myöhään on valvottu ja heräilty pitkin yötä, sit kun vihdoin nukutaan. Mahavaivoja on ollut ja niihin Cuplatonia kokeiltu. Mutta välillä valvotaan, vaikka ei tunnu edes mahavaivoja olevan. Tuon Cuplatonin tehostakaan en täysin vakuuttunut ole. Myös suihkutissit vaivaa ja maitoa pärskitään sitten nenästäkin imetyksen aikana. Aloin nyt sit kokeilla tuota kaksi syöttöä samasta tissistä taktiikkaa.

Tänään on Sisu nukkunut lähes koko illan, kun viime yönä valvoskeli lähes neljään. Nyt sit pelkään pahaa, että taas jaksaa valvoa yöllä. Jää taas äidillä unet vähiin. Välillä iskee epätoivo yöllä, kun pieni ei vaan nuku. Mutta kai tämäkin helpottaa aikanaan.

Ristiäiset on kahden viikon päästä. Nimi on jo päätetty sulassa sovussa miehen kanssa. Etunimeksi tuo Sisu jää, kun ei sitä oikein osaa muuttaa enää. Ollaan jo niin kauan kuitenkin Sisuksi kutsuttu. Toinen nimi tulee sit miehen suvusta ja kolmas mun suvusta.

Voi kun meitä olisi täältä Tampereen seudulta enemmän ja innokkaita tapaamaan. Kuullostaa mukavalle noi pääkaupunkiseutulaisten treffisuunnitelmat. Mullakaan kun ei ole oikein muita mammalomalaisia kavereita. Päivisin siis kaikki töissä.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 6 viikkoa ja 3 päivää
 
Onnea aliisa ja ihanaa että kaikki hyvin nyt ja olette kotona :flower: :flower:

Hymystä:

Tosiaan, sen tunnistaa kyllä kun se tulee oikeasti ja testata kannattaa vaikka niin, että nostaa vaavin köllöttämään jalkoja vasten ja sitten höpöttelee sillä korkeahkolla lepertely äänellään vauvalle ja hymyilee paljon samalla...tietääkseni tähän asti jokainen tuntemani vauva on vastannut tähän oikealla hymyllä ja toistavat sen kerta toisen jälkeen uudestaan ja uudestaan kun sen oppivat kunnolla :D :D

Meillä olisi ristiäiset n.1kk päästä...onneksi äitini tekee kakut (täyte ja voileipä) niin tulee itselle vähemmän panikoitavaa :D
Äiti on niin haka noissa, että mitään ei jää kotiin vitäväksi kakuista =) NAM :p

Tosiaan...Stockalla 4krs. kahvila on aika hyvä paikka...olin siellä aikanaan töissä :D
Siellä mammoja oli paljon, olihan siinä lastenvaate osastokin vieressä..saattanee selittää asiaa...ja sieltä saa ihania jätskejäkin :D

Mutta nyt olisi valittava hiuskuosi kun tunninpäästä on kampaajalle aika :wave:

 
Heippa pitkästä aikaa,

Lukemassa oon minäkin käynyt, kommentointiinvaan ei tunnu jäävän aikaa. Me tultais mielellään pk-seudun tapaamiseen, mutta tuntuu ettei ihan vielä uskalla lähteä niin pitkälle. Meillä menis vähintään puoltuntia matkoihin kuitenkin per suunta jos keskustassa nähdään, eikä olla ku käyty neuvolassa julkisilla. Mutta heti kun saadaan vähän itseluottamusta kahdestaan matkaamiseen niin tullaan ilman muuta :)

Täällä on vielä ainakin ihan hyviä nuo yöt, kitinät ja huudot jätetään illaksi tai iltapäiväksi. Tyttö nukkuu öisin 2-5 tunnin pätkiä ja yleensä mennään kahdella syötöllä. Tyttö nukkuu vaihtelevasti perhepedissä ja pinniksessä. Jos jää nätisti sänkyynsä nukkumaan niin on siellä ja muuten siirrän viereeni. Meillä mies on myös kova pyörimään unissaan ja pelkää kääntyvänsä vauvan päälle. Ratkaistiin se niin, että tyttö on ohuehkon tyynyn päällä meidän välissä, se jotenkin toimii varoituksena, kun tyttö ei ole samalla tasolla vaan "korokkeella".

Meilläkin on ristiäiset n. kuukauden päästä, joulukuun puolessa välissä. Pappi on varattu ja tarjottavat tilattu. Joulukuun alkuun tuli kutsu isyyden tunnustukseen niin voi sitten kastaa isän sukunimelle. Nimi on päätetty, mutta toiset nimet pitäisi vielä lyödä lukkoon. Tytöstä tulee Niia :)

Nyt täytyy mennä lämmittämään tytölle maitoa ja sitten lähdetään koiran ja tytön kanssa vaunuilemaan.

Allley ja "ninni" 2vko 6pvä
 
Heij,

Meillä nukuttiin viime yönä oikein ennätys unet, tyttö söi viimeisen kerran klo 22 ja heräs syömään vasta klo 5;) ekaa kertaa siirsin siitä omaan sänkyyn ja nukkui vielä 8 asti.
Tänän asti on siis nukkunut mun vieressä, mutta heräilee aamuöisin koko ajan.Tästä lährtien siirrän kyllä omaan sönkyyn ihan suosiolla jos nukkuu siellä paremmin.

Meillä on masuvaivatkin jo helpottaneet, eilen ja tänään ei ole itkeskellyt yhtään.
Eli Bioteekin probiootti maitohappovalmiste siis auttoi, kannattaa kokeilla! ;)

Meillä ois ristiäiset 2vkon päästä, meillä kans miehen äiti tekee täytekakut, miehen äitipuoli voileipäkakut ja mun äiti tekee kuivakakkua ja pullaa. Mä ajattelin tehdä kinkkipiirakka ja sit tulee vielä coktailpiirakoita,keksejä yms.
niin ja vieraita tulee about 50, joista 10 lapsia :D

pk-seudun tapaamisesta toinen missä on kuulemma kanssa hyvöt tilat vaunuille ja sanomatalon waines coffee :) Saadaanko sovittua jotain päivää ja aikaa?
Niin ja sellainen tuli mieleen että kiinnostaisko jossain vaiheessa lähteä babybioon eli leffaan?? :D esikoisen aikana tuli paljon käytyä ja oli tosi kivaa ;)

Inka ja Maisa 6vko 3pvä :heart:
 
Iltapäivää Mammat!

Me näimme maailman kauneimman näyn 6.11 klo 13.57 kun Pikku-Prinsessamme syntyi. Painoa neidillä oli 3995 g ja pituutta 53 cm. Pikkujätti.

Synnytyskertomusta. Näymmä vähän enempi.

Keskiviikkona 4.11 kävin tänne kirjoittelemassa kun yöllä sain muutaman supistuksen ja aamulla limatulppa alkoi irtoamaan. Päivän mittaan supistusten tahti kiihtyi ja muuttui säännölliseksi. Neljän aikaa lähdin kauppaan autolla ja ajaminen alkoi olla aika hankalaa ja marketin kiertäminen oli aika tuskainen kokemus, matkalla supistukset sai todellakin voimaa. Kun pääsin kotiin aloin kellottamaan supistuksia ja väli oli 9-10min ja kipu yltyi. Odoteltiin kotona ja seurailtiin supistuksia, synnärillä sanottiin, että supistuksien tulee olla yli minuutin ja 3 min välein. Lähdettiin synnäriä kohti ke-to yönä klo 03.00. Tutkimusten jälkeen totesivat että supistuksia n 4 min välein ja kohdunsuuta jäljellä 0,5cm ja auki olin 1,5 cm - lähettivät kotiin hirveissä kivuissa, yhden pillerin antoivat mukaan. Kotona sain nukuttua vähän ja supistukset taas 9min välein, mutta kipu edelleen kauhea. Itkua tihuutin kotona koko torstain ja yritin vaan odotella että supistukset 3min välein. Klo 03.00 to-pe yöllä supistukset tiheni nopeasti alle 3min ja kipu yltyi ja lähdimme taas kohti synnäriä.

Klo 03.20 oltiin sisällä ja olin reilu 4cm auki ja kaula hävinnyt, pyysin epiduraalin ja otin ilokaasua. Olo oli huojentunut, kun tiesi ettei enää tarvitse pitkään kestää supistusten kipua ja kohta saisi nyytin syliin. Klo 05.35 saapui lääkäri laittamaan epiduraalin. Neulakammoisena olin ihan paniikissa, mutta pysyin paikallaan. Ensimmäinen epiduraali meni suoneen ja jouduttin uusimaan, samoin seuraava ja seuraava... Viidennellä kerralla epiduraali saatiin laitettua ja olo alkoi heti helpottamaan. Reilu puolituntia epiduraalin jälkeen huomasin että supistukset eivät hävinneetkään kokonaan vaan säilyivät toisella puolella ja yltyivät. Lääkäri pyydettiin uudelleen paikalle korjaamaan epiduraalia. Supistukset yltyi ja yltyi ja epiduraalin vaikutus lakkasi lääkäriä odotellessa, joka saapui korjaamaan epiduraalin 8.40. Nyt epiduraali saatiin toimimaan paremmin ja olo oli kuin seitsemännessä taivaassa. Tässä vaiheessa olin 7 cm auki. Söin vähän ja heiluin pystyssä, kiput olivat kokonaan pois. Tämä vaihe ihan uskomaton, tanssittin poikaystävän kanssa ja käytiin kävelyllä ja mietittiin millainen rakkauspakkaus masusta tulee. Noin klo 13 olin 10 cm auki. Vielä ei ponnistuttanut eikä tuntunut supistuksia joten kätilö sanoi että voi odotella niitä ylhäällä ja käydä rauhassa vessassa. Niimpä seisoskelin ja keräilin ponnistustarvetta, joka iskikin nopeasti. Klo 13.40 siirryin sängylle ja klo 13.57 tyttö päästi ensimmäisen itkun. Ponnistaminen sujui heti hyvin, mutten heti uskaltanut lujaa ponnistaa. Lopussa ponnistamisen tarve oli valtava, mutta kätilö toppuutteli, ettei saa enää ponnistaa, ettei tulisi repeämiä - onneksi. Selvisinkin kokemuksesta vain yhdellä tikillä.

Synnytyksen jälkeen imetin pikkusta pari tuntia, joka jälkeen menin omatoimisesti vessaan. Juuri kun pääsin vessasta takaisin tuli kätilö auttamaan vessareissussa, mutta sanoin sen jo tehneeni , ihmetteli kovasti. Sitten suihkuttelut ja omat vaatteet päälle ja suunta kohti BB-hotellia. Hotelli on siis synntyttäneille ja sinne mennään asumaan omaan hotellihuoneeseen pariksi päiväksi. Jokaisessa kerroksessa on oma kätilö ja lääkäri jotka kiertävät ja auttavat potilaita. Hotelli tarjosi myös ruoat 4 kertaa päivässä ja välipalaa sai hakea aina kun tuntui. Henkilökunta oli aivan todella osaavia ja lämpimiä! Miellyttävä vierailu kaiken kaikkiaan.

9.11 meillä oli tarkastus BB-hotellissa ja PKU-kokeet. Neiti oli saanut 100g painoa takaisin sairaalasta lähtöpainoon ja kaikki näytti olevan kunnossa.

Nyt ollaan oltu tasan viikko kotona ja vauvantuoksuinen arki on maistunut. Pikkuneiti nukkuu suhteellisen hyvin, nyt kahden päivän sisällä on herännyt useammin yöllä, liekö masu vaivana. Toivotaan ettei alkaisi vaivaamaan enemmän ja jatkuisi yöt kahdella syötöllä. Ulkona ollaan oltu jo muutaman kerran, täällä keli +5-10 astetta joten sanoivat että heti voi mennä ulos. Ollut ihana päästä vaunuilemaan, ihan mielettömät muuten bugaboon cameleonit mennä kaupungissa. Todella näppärät. Tänään ollaan nyt ensimmäistä kertaa kahdestaan kotona, miehen oli pakko päästä treenaamaan, ettei putoa kyydistä. No olen enemmän kuin tyytyväinen että edes viikon oli kotona!

Synnytyksestä jäi kaikenkaikkiaan miellyttävä kokemus vaikkakin kesto säännöllisten supistusten alkamisesta oli 43 tuntia ja epiduraalit meni miten meni. Olo oli sairaalassa kuitenkin uskomattoman hyvä ja kätilöt olivat mielettömän ystävällisiä ja kannustavia. Yksi kätilö tuli sanomaankin synnytyksen jälkeen, että täytyy sanoa, että positiivisin synnyttäjä, jonka hän on nähnyt. Taisin olla erittäin iloinen kun sain edes toispuoleista kivunlienitystä pitkäänkestäneiden supistusten jälkeen. Mutta ihan heti synnytyksen jälkeen sanoinkin, että tämän voin tulla tekemään uudestaan jos saan jotain näin hienoa palkinnoksi!

Omaolo on jo erinomainen, istuminen aristi ensimmäisen viikon, mutta nyt voi jo rojahdella istumaan. Jälkivuoto on ikävää, mutta vaikuttaa, että loppuu jo pikkuhiljaa. Masu on palautunut jotakuinkin ennalleen ja vatsalihasten välinen rako kadonnut. Hurjaa vauhtia on olo kohentunut, luulin että veisi paljon enemmän aikaa. Parempi näin päin. Painoa synnärille jäi 9kg, yhteensä 12 kg tuli. Ehkä tuo 3 kg on nyt tisseissä, niitä kun en aikaisemmin omistanut!

Lukematta vielä muutama sivu, joten kommentoinnin jätän seuraavaan kertaan.

Onnea kaikille muillekin juuri vauvaantuneille ja tsemppiä alkumetreille. Nautitaan vauvantuoksusta, tätä kestää niin vähän aikaa.

Tässä vielä muutama kuva


Sairaalasta lähdössä, 2 pv.


Päiväunilla, 6pv.

Pikkis ja Mini 10 pv :heart: :heart:
 
moi!

Talviccillekin tiedoksi: tyttö tuli! =)
(en tämän paremmin osaa yksityisviestejä lähettää :ashamed: )

Onhan tässä aikaa kulunut, mut jonnekin se katoaa vaipanvaihdon, pyykinpesun ja syöttämisten välissä.

Meille siis syntyi tyttö (kuten ultra jo aikoinaan kertoi) 4.11. klo 8:41 Keski-Suomen Keskussairaalassa raskausviikolla 41+6. 16 h kesti synnytys. No ekat supparit ilmoitti itsestään jo tiistaina siinä 2:00 aikaan aamuyöstä. Eikä mitään ennakko-oireita. Mut olihan sitä ehkä vähän herkempänä, kun ootti ja ootti vaan vauvan tuloa. Ja vähän on söötti pakkaus!! Pituutta 51 cm ja painoa 3470 g, eli vanhempiinsa tullut. Ja viikossa oli tullut jo 400 g lisäpainoa, että hyvä ruokahalu, niin että tissitkin tietää sen. Ja myös tämän perinyt varmasti vanhemmiltaan! =)

:heart: :heart: :heart:

terkuin,
Satu ja muru
 
Räkää!!!

Viime yönä tyttöseni itkeskeli kun nenässä rohisi räkä. Muutaman kerran aivasteltuaan lima irtoili nenästä ja suusta ja tyttö nukahti uudelleen. Päivän hän on ollut ihan ok, mutta nyt päikkäreiltä herättyään, nenässä rohisee taas.
Täällä ei myydä niitä nenäfriidoja jne. Käytetään jotain ihme liuosta jota ruiskautetaan nenään ja silla saadaan aikaan aivastus. Tämän pitäisi kuulemma riittää.

Minkälaisia kokeumuksia teillä on pikkuvauvan räkäisistä nenistä - millä sen saa parhaiten avattua? Täytyykö mun pyytää mummia lähettämään sellanen nenäfriida?
 
Itun emo, keittosuolatipolla ollaan saatu vauvan nenä hyvin avattua. Ei aina välttämättä tarvii edes nenäfriidaa sen jälkeen. Muutaman kerran on vauvalla ollu nenä ihan tukossa ja noilla tipoilla ollaan saatu apu.

Flora + L-poika tänään tasan 1kk :heart:
 
Regsu
Sä voit lisätä kuvia tänne vaikka aijaan kautta :)
http://www.aijaa.com/

Onnea jälleen vauvansa syliin saaneille :) :flower:

SatuElina
Oliko sulla la 29.10 niinku olin merkannu tuonne etusivun listaan?
Ku sillonhan teidän neiti olis syntyny 40+6?

P-i-k-k-i-s
Mullekki oli kiva ylläri ku kotiin tultiin vauvan kanssa ja kävin sitten puntarilla niin oli 10kg jääny synnärille... :)
Mulle tosin kiloja tuli enemmän ku sulle, ekasta neuvolasta 18kg.
Vielä olis vajaa 5kg jälellä, mut tosiaan täälläki tuo kuppikoko on kasvanu aika lailla niin liekkö niissä osa tuosta painosta :LOL:

Joitakin tuolla etusivun listalla näyttäs olevan vielä ilman vauvauutisia...
Lasketuista-ajoista kuitenki jo niin kauan aikaa että varmasti on sielläki nyytit jo sylissä...
Niin mitenkäs on, ootellaanko loppujenki vauvauutiset tähän pinoon? Vai laitetaanko jo pino vauvautuneiden puolelle?
:wave:

*Talvicci ja PikkuMurikka 1kk2pvä vai huomenna vasta 1kk?*
Mitenkäs te ootte nuo laskenu?
 
Onnea taas uusille nyyttinsä saaneille! :heart:

Onko täällä muita, jotka haikeudella muistelevat synnytystä? Me ajeltiin eilen Jorvin ohi ja tuli ihan kyynel silmään. Vaikka synnytys olikin rankka, oli se ja lapsivuodeosastolla vietetty aika elämäni parhaita hetkiä. :)

Just kun pääsin sanomaan, että meillä menee jo paremmin masuvaivojen kanssa, niin heti tuli takapakkia. Koko eilinen päivä meni huutaessa, eikä pikkumies nukkunut päivän aikana oikeastaan lainkaan. Ei tulisi mieleenkään lähteä kahvilaan tuollaisen huutopussin kanssa. On kyllä rankkaa, kun ei voi mitenkään auttaa pikkuista. Äidin sydän on ihan vereslihalla. Onneksi yöt nukutaan hyvin, viime yönäkin 7 tuntia putkeen!

Reipasta päivää kaikille!
 
Onnittelut pikkikselle ja SatuElinalle!

Talvicci mun puolesta vois siirtyä jo vauvapuolelle. 1kk tulee täyteen samana päivänä kuin on syntynyt eli meille tulee 1.12. täyteen 2kk :)

Itun emo mä vannon niin ton nenäfriidan nimeen kun sillä saa kaikki vihreät räät sieltä syvemmältä ettei ne pakkaudu minnekään poskionteloihin/korviin ja tulee vielä joku korvatulehdus. Keittosuolaliuosta mekin käytetään nenään ennen imemistä. Joskus se aivastuttaa, joskus ei, mutta tekee räästä ihanan juoksevaa =)

Me muutetaan TAAS :) Muutettiin tähän asuntoon toukokuussa ja nyt saatiin isompi asunto meidän vanhasta talosta mistä tähän silloin muutettiin niin muutetaan takaisin, kun se on paljon kivempi alueena :) Eli Hertsikassa majaillaan sitten ensi vuodesta alkaen (tai jo joulukuussa itse asiassa). Voi olla, etten ehdi täällä kirjottelemaan kovinkaan usein kun pitää yrittää pakata 2 lapsen kanssa.... *nauraa jo valmiiksi sekopäisenä*

Torstaina mennään ottamaan esikoiselle possuflunssarokote. Onko täällä muita ketkä on esikoiselle jo ottaneet rokotuksen? Mitä oireita on tullut? Antakaa anteeksi, että vien tällä kysymyksellä palstatilaa, kun ei koske meidän tuoreita vauvoja, mutta oli pakko kysyä.. :ashamed:

MB ja tyttö 1,5kk ja muutama päivä päälle
 
Paljon onnea viimeisille vauvautuneille lokakuisille :heart:

Varmaan voitais tosiaan nyt poistua täältä odotus-puolelta?

Täälläkin muistellaan haikeudella päiviä synnärillä, oli niin ihanaa kun oli uusi vauva ja saatiin tutustua häneen Naistenklinikalla:) Oli jo kotiin tullessa vähän haikea olo. Me käydäänkin NKL:llä ens viikolla, on Nyytti-ryhmän vauvatapaaminen. Kiva nähdä millaisia pikkuisia kenellekin tuli.

Mites ne treffit, montako meitä nyt olisi tulossa?
 
tervehdys,

ei vaan kerkee kirjottaan vaikka ois vaikka mitä kommentoitavaa.. Taas yritän vähän.

Tänään edessä 1kk neuvola, joten sitten meiltäkin uusia lukemia. Esikolla oli näemme tullut 1,2 kg painoa lisää tähän mennessä, saa nähdä miten pikkuherralla.

Rintakumista oli puhetta. Ite imetin esikkoa pari kuukautta kumin kanssa ja ihan hyvin sitten vieroittui. Tarjosin vaan välillä suoraan tissiä, erityisesti kun oli jo hetken syönyt ja siitä pikkuhiljaa sitten homma toimi alusta alkaen. Jonkin aikaa meni että öisin tai muulloin kun rinta oikein täynnä niin käytin vielä, mutta sitten sekin jäi pois.

Meilläkin vauva oli räkäinen ja tukossa ja suolatippoja laittelin kun oikein pahalta kuulosti (ja ennen imetystä). Välillä Nenä-Friidalla putsasin, ja tulikin oikein kunnon kasat, mutta tuntuu että sitä pitää koko ajan olla käyttämässä. Aivastus tuntui kans tehokkaalta, välillä tulee oikein kunnolla vihreää töhnää.

MB Meillä tyttö sai sikarokotteen torstaina eikä pahojakaan oireita tullut. Ilmeisesti vähän jalka aristi (kuten itselläkin käsi, kun rokotteen sain) tai sitten vaan laastari oli niin hieno kun sitä piti painella. Muutamien kavereiden lapsille on kyllä kuume noussut.

Kovasti tsemppiä kaikille yöhuutajille. Voin vaan kuvitella miten ressaavaa se on ja omia voimattomuuden tunteita. Meillä on päästy kyllä helpolla ja suurimmat murheet on kun vauva tykkää olla hereillä yöllä parisen tuntia (ei edes itke vaan haluaa seurustella). Usein se sattuu aamuyöhön ja sitten pitää kuitenkin esikon kanssa herätä seiskan pintaan. Onneksi vielä saa päikkärit otettua kun esikkokin posottaa usein parisen tuntia.

Päivisin meillä nukutaan kolme kertaa 2-4 tuntia ja väliajat syödään, vähän kitistään mahaa ja sitten toljotellaan. Välillä harmittaa kun ei ehdi touhuaan vauvan kanssa kovin paljon kun esikko vie huomion, mutta toivotaan että saa meidän touhujen seuraamisesta katseltavaa.

Töihinkaipuusta oli kanssa puhetta. Itsellä oli kovasti "ongelmia" kotona olon kanssa esikon syntymän jälkeen. On vissiin sen verran suorittajatyyppiä että kotihommista ja vauvanhoidosta ei oikein saa tarpeeksi omaa tekemistä eikä mukamas näe työnsä tulosta. Ja työyhteisöä jäin erityisesti kaipaamaan. Nyt on asian kanssa jo sinut, ja aikasta hyvin on vieraantunut työaiheista. Vähän kyllä pelottaa töihinpaluu ja kuinka tässä parin vuoden aikana on tippunut kärryiltä kun aika hektisellä alalla olen. Parasta kyllä erityisesti esikon kanssa oli hitaat aamut kun ei tarvi kiireellä lähteä minnekään, nauttikaa niistä :)

Nyt pitää ottaa imuri kauniiseen käteen kun mummu on esikon kanssa pihalla ja hetki aikaa tämän kaaoksen setvimiseen..

LinneB ja edelleen nimetön heppu 1kk 3pvä
 
Pk-seudun treffit kyllä periaatteessa kiinnostais täälläkin, mutta ei musta vielä ole mihinkään lähtijäksi. Kaiken sen imetystaistelun päälle sain nyt vielä rintatulehduksenkin, su-ma välisenä yönä kuume nousi 39 asteeseen ja olo oli kaamea. Nyt antibiootit päällä ja vähän helpottaa. Ehkä jos myöhemmin järjestetään uusia treffejä niin voisin silloin yrittää tulla mukaan.

Mun puolesta voidaan jo siirtyä tonne vauvojen puolelle keskustelemaan, eiköhän ne loputkin sinne löydä jos haluavat vielä mukaan.

Fresia ja tyttö vajaa 3 vk
 
Hip ja hei!

Pk-seudun treffeistä vaikka olenkin ulkomaan vahvistus osallistuisin mielelläni treffeihin jos vain ajoittuvat Suomen visiitille. Milloin olitte siis suunnitellut treffejä?

Sitten ihan tyhmä kysymys. Voiko neitiä syöttää liikaa? Meillä nimittäin tisutellaan aika paljon ja tykätään myös nukahtaa tisulle. Mun äidin mielestä tyttö on jo pulleva ja tisuttelee liikaa. Täytyy myöntää että kyllähän sille kaunis kaksari on tässä 11 päivässä kertynyt, muualta sitten ollaan vielä hoikkia. Muiden sanomiset saa kyllä pään ihan sekaisin ja miettimään kaikkea ihan tyhmää. Nukahtamisesta vielä, tänää nukahti omaan sänkyynsä ilman tisua ja yritänkin nyt opettaa tuota tisulle nukahtamista pois heti alkuun vielä kun ei ole niin tapana. Miten muilla? Ollaanko tissillä kuinka paljon ja miten nyytit nukahtaa?

Eilinen menikin sitten ihan harakoille. Koko päivän oli mini oikeastaan hereillä; tisutteli ja kakki ja välillä vähän seurusteli, mutta nukkumisesta ei tietoakaan. Itkenyt ei juuri ollenkaan, mutta valvoi ihan koko päivän. Yön sitten nukkuikin uskomattoman hyvin. Meillä mentiin jo kasilta yö unille ja herättiin kahdesti. Aamullakin ollaan vaan vedelty sikeitä, vieläkin kuorsaus kuuluu. Nyt odotan että tyttö nousee seurustelemaan ja sitten päikkäreille ulos, jos eilisen hereilläolo ei toistu.

Paljon ollaan puhuttu niistä imukausista, nimeä en muista. Milloin nämä tulevat ja kuinka pitkän aikaa kestävät?

Nyt vielä kuppi kahvia ja farkut jalkaan.

Pikkis ja mini 11 päivää :heart: :heart:
 

Yhteistyössä