Hellurei!
Oon tässä monta päivää jo yrittäny lukea kaikki jutut läpi, mutta niitä tulee koko ajan niin paljon lisää, etten ikinä ehdi loppuun asti. Nyt vähän harpoin, jotta pääsin loppuun asti, että pahoittelut, etten kaikkea kommentoi, mutta jotain tässä nyt kuitenkin raapustan ettei ihan jää
inka paljon onnea! me lähdettiin 2.10. kotiin siinä yhden maissa, että just missattiin toisemme
Ja muille vauvautuneille myös paljon onnea!
Silonaankaan en törmännyt, oli aika hiljaista käytävillä milloin siellä haahuilin. Olitteko osasto 15 puolella? Me oltiin huoneessa 7.
LinneB kyseli miten meidän tyttö (1,5v) otti tulokkaan niin hyvin otti. Itse asiassa hokee vähän väliä "vauva vauva kokeilee" ja pitää päästä katsomaan. Tai tulee kädet ojossa viereen "ottaa vauva"
Mutta saas nähdä sitten kun arki koittaa ja mä oon yksin noitten kanssa, että vieläkö jaksaa olla innoissaan vauvasta
Ja neiti oli tosi reipas, kun oltiin isin kanssa laitoksella. Välillä kyseli äitiä, mutta kun mummi selitti, että me ollaan hakemassa vauvaa niin tyytyi aina siihen. Eikä nukkumaanmenot ym. olleet ongelma. Oli tosi hyvä fiilis.
hemari, heh nauroin tolle sun kyssärille miltä masu tuntuu kun ekan kerran nousee ylös, kun vauva ei enää ole siellä niin mun kohdalla tuntuu ihan samalta kuin siellä olis joku ja näyttääkin siltä. Se on VALTAVA vieläkin, että joku varmaan kysyy vielä millon on LA... Kohtu supistelee aika kivuliaasti välillä, paljon enemmän kuin esikoisesta, että kyllä se siitä joskus. Sit vaan sulattelemaan laardit vielä päältä.
Rahoista olitte jutelleet ja meillä on omat tilit ja rahat molemmilla. Laskut maksetaan puoliksi. Myös kun olin hoitovapaalla. Silloin mies tietty maksoi ravintolassa syömiset ym., mutta laskut edelleen puoliksi. Mulla oli sen verran säästöjä, jotka budjetoin hoitovapaan ajaksi, että se onnistui niin.
paapelo munkin paino oli ennen tätä raskautta 58kg. Multa jäi laitokselle n. 5kg, mutta mä painoin raskauden lopussa 71kg (onneksi ei 4 vikaan viikkoon paino enää lisääntynyt), joten tässä on vielä matkaa puhumattakaan siitä, että mun normipaino on 50kg, joten ehkä sit joskus... :ashamed:
Niin ja sitten se
synnytyskertomus.
Heräsin yöllä n. klo 01 ja totesin, että supistaa ihan mukavasti. Eka tunti supparit tuli vartin välein, toka tunti 10 min välein ja sitten n. 6-7 min välein. Soitin Kättärille kolmen jälkeen, että mites sinne nyt pitikään lähteä niin kätilö sanoi, että synnytyksen katsotaan käynnistyneen kun supparit tulee alle 5 min välein vähintään 2-4h. No, mä sitten siinä seurailin ja ei ne kyllä koskaan menneet alle 5 min, mutta supistuksen kesto piteni ja sitten ihan yhtäkkiä alkoi tuntua samalta kuin esikoisesta silloin kun lähdettiin laitokselle eli supistukset muuttuivat pitkiksi ja tosi kivuliaiksi (vaikka tulivatkin 6-7 min välein) ja mulle alkoi tulla huono olo, kun en niitä enää hallinnut. Soitin laitokselle, että nyt me kyllä tullaan ja herätin miehen ja lähdettiinkin sit aika vauhdilla. Auto käynnistettiin klo 06:00, meidät kirjattiin sisään 06:15 ja 06:20 aloinkin sit ponnistamaan ja 06:45 oli tyttö ulkona. Mukavasti siis meni eikä tarvinnu hengailla käytävillä odotellessa
Ilokaasua ehdin muutaman kerran vetäisemään. Repeämiä tuli joitakin, mutta ei mitään pahempaa. Mies nauroi, että joo ajoissa lähdettiin, kuten oltiin etukäteen sovittu
Naurattaa nyt jälkeenpäin, kun roikuin matkalla auton takapenkillä kauhukahvassa molemmilla käsillä ja puuskutin supistuksen kourissa ja kirosin että miksi hel**tissä liikennevalot on päällä aamukuudelta
Nyt iltapalalle! Mummi on vielä meidän apuna täällä huomiseen, mutta saas nähdä miten meidän käy kun mummi lähtee
MB ja tytteli 2,5 vrk