Lokakuun -08 kullannuput

Uimapukuja http://www.nuppuliina.fi/cat/product_catalog.php?c=118 Itse tilasin esikoiselle joskus ihanan prinsessauikkarin joka nyt menee Sannilla. Meilläkin olisi vauvauinti tarkoitus aloittaa tässä kuussa. Mietin että tarvitsisin itsekin uudet uikkarit, uudessa H&M kuvastossa olikin tällä kertaa yllättävän paljon kauniita vaatteita, edellisessä vain ihmeellisiä muotihirvityksiä! Ja kivoja bikineitäkin. Se tilaus vaan kestää aina niin kauan, tosin eipä kaupoistakaan taida tällä hetkellä vielä bikineitä löytää. Ellokselta olen aiemmin tilannut parhaimmat bikinit. H&Mltä kun löytyy yleensä sellaisia nirunaruja mitkä ei tue rintoja ollenkaan, kun oma povi nyt ei ole a eikä edes b kuppinen..

Vaatteita ei tule osteltua turhaan, minulla on sama periaate lasten kuin omiinkin vaatteisiin että vain tarpeeseen. Joo o, vaatehyllyä järjestellessä tuli huomattua että esikoisella on toistakymmentä pitkähihaista paitaa :whistle: Mun täytyy aina muistaa ottaa niitä pohjimmaisiakin, ettei jää käyttämättä.. sama juttu Sannin vaatteissa. Pienimpiä vaatteita ei monia tullut käytettyä kuin 1-2 krt. Nyt ostin juuri viime kuussa parilla sadalla eurolla vauvalle vaatepaketteja muutaman kappaleen, kokoja 74 ja jopa 80 eli on kesähepeniä jo valmiina ;) Niin paljon, että joudun todellakin raivaamaan kaapista tilaa että ei jää osa sinne hyllyn perälle ja käyttämättä.. eli kierrätystä kannatan, lähinnä käytettynä ostelen pieniä vaatteita. Esikoinen on 2v ja sen ikäiselle ei enää kovin helposti löydä hyväkuntoisia vaatteita, kun vaatteilla alkaa jo olla pitempi käyttöikä, toisin kuin vauvan vaatteilla. Siltä osin on alkanut kauppojen lastenvaateosastot olla tuttuja, kun esikoiselle pitää ostaa uutena.. täytyykin kohta alkaa katselle kevät ja kesävaatteita neitille. Itse käytän huutonettiä paljon silloin jos jotain etsin tai itse myyn, itsellenikin ostan lähinnä huutonetistä vaatteita. Sieltä olen löytänyt ihan uudenveroisia ja sellaisia, mitä ei kaupoista aina löydä. Esim. vero modan ihan uuden hohkainen hame, 10e.. toki postarit tuo vähän lisää. Eikä meistä kukaan näytä kirppisläiseltä, päinvastoin minulla on niin paljon hameitakin että joku varmaan ihmettelee millä rahalla shoppailen.. usein olenkin saanut vaatteista kehuja ja sitten jäänyt miettimään hetkeksi ja vastannut, että tosiaan, nämä kaikki onkin muuten ostettu käytettynä :)

Minä kans ostan harvoin itselleni mitään erikoisempaa tai etenkään mitään uutta. Joskus kävin shoppailemassa antaumuksella vuosi sitten, kun kävin vielä keikkatöissä. Meni parisataa euroa. En oikein raaski ja pitäisi yrittää säästääkin vähän, kun miehellä on riski jäädä kohta työttömäksi.. tulot putoaa sitten hetkeksi vähän.. Nyt kuitenkin sijoitin ja tilasin kosmetiikkaa reilulla sadalla eurolla dermosililta; päivävoiteita, yövoiteita, vartalovoiteita, kosteusvoiteita, puhdistusaineita.. yms. Minulla ei ole vuosiin ollut päivä ym voiteita erikseen ja kun ihoni on atooppinen, ajattelin että nyt sijoitan äippärahoista! Ja mullehan tulee suorastaan rikas olo, kun helmikuusta eteenpäin äippärahaa tulee se uusi korotettu summa (minimi nousi) eli n. 150e enemmän jää käteen, jos nyt oikein laskin.. Jee! :D

Meilläkin meni uusi vuosi leppoisasti ja Sanni nukkui 13h mummolassa, jonne itsekin mentiin yöllä nukkumaan.

Pakkasrajassahan ei ole kyse siitä, etteikö vauvaa saisi lämpimästi puettua, vaan siitä ettei vauvan hengityselimistö vielä kestä niin kovaa pakkasta. Eli kovilla pakkasilla me ollaan sisällä tai korkeintaan mennään autolla kauppaan/neuvolaan tms. Vaunuilla en lähtisi minnekään.

Jasmara esikoinen lähti tukea vasten nousemaan 7kk ja siitä pian kävelemään tuen kanssa, mutta ensiaskeleet ilman tukea otti vasta tasan 1-vuotiaana. Meni vielä jokunen kuukausi eteenpän, että alkoi kävellä kunnolla, sillä neitillä on aina ollut niin vauhti päällä että nopeammin pääsi kontaten. Ei kärsivällisyys riittänyt, että olisi hissukseen kävellyt eteenpäin. Sitten kun jätti konttaamisen pois, kävelikin vauhdilla heti samantien.

Elämänperhonen minullakin olisi hinku aloittaa vatsalihasten treeni. Kilot on lähteneet ja varmaan käy nytkin niin, että lopulta paino on vähemmän ennen kuin raskautta. Kun miettii, että painoa on imetyksen myötä rinnoissakin ja vielä tuossa massussa pehmeyttä, niin ne kun palautuu niin ehkä putoaa kilojakin.. Eli painonpudotus ei ole mielessäni, mutta treenata haluaisin. Ajattelin, että alkaisi tehdä varovasti vatsalihaksia, kokeilisi vähän miltä tuntuu kun tekee. Ei mitään 100 sarjaa siis heti alkuun ja tosiaan hitaammalla tahdilla eikä niin kovasti puristaen. Kuntosali mua houkuttaisi, mutta kun on muuten ollut vähän yleiskunto heikko, en ole vielä uskaltanut lähteä. Mulla kun on se suolistosairaus, niin terveelliset elämäntavat on pakolliset jos haluaa kunnossa pysyä. Sain takapakkia, kun erehdyin uutena vuotena syömään tortilloja ja pahin taisi olla hiilihapolliset juomat (cocis, alkoholiton siideri). Siinä pohjalla oli jouluruoat ja tuli tuota kieltämättä vedettyä liikaa suklaatakin joulukuussa. Nyt sitten saa hetken parannella oloa. Tuollaiset kestää silloin tällöin pieninä määrinä mutta päivittäin menen yleisesti ottaen hyvin luomuisella ruokavaliolla.
 
Heippa pitkästa aikaa :hug:

Hirveesti ei oo ehtiny koneella olla, tytöt ja remppa kyllä pitää huolen siitä aina on tekemistä :D Ja iltasin on sitten niin puhki että ei jaksa kun vaan maata...

Me ollaan annettu Ninnille nyt kuuden viikon ajan velliä, neljä viikkoa sitten tuli mukaan soseet, ja kaksi viikkoa sitten puurot. Kauhistutte varmaan, mutta tältä näyttää Ninni päivän ruokalista

kello 7.00 100ml maitoa
kello 9.00 100ml maitoa
kello 11.00 puoli purkkia hedelmäsosetta
kello 13.00 100ml maitoa
kello 14.00 puoli purkkia kasvissosetta
kello 16.00 100ml maitoa
kello 17.00 puoli purkkia kasvissosetta
kello 19.00 100ml maitoa
kello 20.00 kolmasosa puurotetrasta, päälle 60ml maitoa
kello 23.00 100ml velliä, joskus saattaa mennä jopa 200ml
kello 03.00 150ml maitoa
kello 05.00 100ml maitoa

Siis todella järkyttävät määrät menee sapuskaa.. Maitoa sen 8 - 9 desiä, tetra velliä, kaks sosepurkkia ja puuroa. Ja tosi usein syödään. Olen alkanut miettiä että pitäiskö vielä saada tota maitomäärää pienennettyä ettei nää syötöt jatkuis näin tiheinä.. Onneksi on nyt alkanut öisin nukkumaan pitempiä pätkiä. Kerran on vedellyt yhteen putkeen 5 tuntia :eek: Ja äiti tyhmä heräsi ja kolistelullaan herätti pikkuisenkin.. Ties kuinka pitkään olisi nukkunut.

Painoa on 6.8kg kotona punnittuna, ja vaatteista käytössä on nyt 68cm koko. Nyt alan ostamaan 74cm vaatteita, muistelen esikoisen kohdalta että tuo koko kesti kaikista pisimpään. Hihoja ja lahkeita voi kuitenkin kääriä, niin ei haittaa vaikka hieman olisi isot.

Ninni kääntyilee, pyörii lattialla, nauraa, kiljuu, huhuilee, tarttuu värikkäisiin leluihin ja mahallaan ollessaan nostaa pyllyn ylös.. Odotellaan sitä ryömimisvaihetta :heart:

Nyt täytyy alkaa itse saamaan unta, esikoinen mummulla ja mies töissä. Telkkaristakaan ei tule mitään...

Onnellista vuotta 2009 meille kaikille äideille vauvoineen :heart:
 
d-vitamiineistä.... onko kukaan vaihtanut jekovitista devitoliin? tuliko vatsavaivoja?
ajattelin vaihtaa kun ne jekovitit on niin pahanmakuisia..
bodyistä... meillä otettiin nyt käyttöön 68cm vaatteet, nopeesti nämä vauvat kasvaa |O
viime yö menikin hienosti yhdellä syötöllä! Leevi nukkui 21.30-06.30, söi 03 yöllä!

aleksiina: laitoin sulle yv:iä :D

Katiapatia: teillä todellakin SYÖDÄÄN :D :D

mammatuu
 
Katiapatia: Kivat määrät tosiaan... :D
Ootko kokeillu pidentää syöntiväliä??? Meillä kun on maitosyöntien välissä 3 tuntia, niin poika syö kerralla enemmän, n.160ml. Kahden tunnin väleillä ei menis varmaan paljoa yli 100ml kerralla... Tai sit soseen päälle maitoa ettei tarvis 2 tunnin päästä antaa uudestaan.

Meidän vellikokeilu meni ihan ok, tosin uniaika ei ainakaan velli-maitoseoksella pidentyny. Kaks tunia Jere nukku ekana velli-iltana. Sit söi vielä 150ml maitoa :) Eilen päivällä kipristeli masua kun itku oli sen olosta. Tietty ei voi olla varma johtuko vellistä vai oliko muuten vaan ilmaa, paukkuja tulikin illemmalla oikein urakalla. =)
Eilen annettiin kerran maidon ja vellin sekotusta. Silloin poika oli sen verran väsy ettei jaksanu paljoa syödä, yhteensä 120ml. Tuo annettiin iltapäivällä. Illalla ennen nukkumaanmenoa menikin sit purkillinen maitoa kerralla eli 200ml. Nukkui kuitenkin "tosi" pitkään meidän mittakaavalla katottuna eli 5 tuntia! :whistle:
Tänään taas annetaan velliä, katotaan tuleeko oireita...

Meilläkin saattaa olla tuon kaltasia ruokamääriä kuin Katiapatiantytöllä sit kun niihin kunnon ruokiin päästään. Tuntuu, et meidän poika vois syödä aina paljon. Kasvukin on sen mukasta. Reilu viikko vielä neuvolakäyntiin, sit onkin jo 3kk täynnä.
Vaatteissa käytetään 62cm, yöpukuina on 68cm:iäkin kun noita pienempiä on liian vähän... Tosin ei noi 68cm niin hirveen isoja tunnu olevan, bodeissakin varmaan saa kohta siirtyä isompiin, on meinaan pojalle siunaantunu melko pitkät kädet... :D

jasmara ja Jere 2kk 3vkoa
 
katiapatia - Eikö pikkusen masu tule kipeeksi lyhyistä syöntiväleistä,kun vaikka ainakin mulla kun edellisten kanssa tullut mukaan kiinteet niin ei syöntivälit ole siltikään tiheentyneet.

Jasmara - Kokeile maissivelliä jos ei masu helpota,se perunaporkkana velli on raskaampaa vaikka onkin myös ensivelli.
 
moi

Katiapatia no sielläpäin ainakin ruoka maistuu =) ..täällä edelleen täysimetyksellä ja syöttävälit n. 2-3 h..iltapäiväunien aikana väliä tulee n. 4 h....

ulkona pakkasta just -10 mut vein kamun ulos ja suojasin vain vaunun edustan, sisällä kun ei nuku kun pieniä pätkiä kun nuo isommat pitää siitä huolen ...täytyy ottaa vaikka aikaisemmin sisälle jos unet venyy...

ensi viikolla 3 kk neuvola ja piikin saaminen, supot varattuna jo valmiina...

pw ja Nooa
 
Mä olenkin nyt yrittänyt pidentää noita syöttövälejä, mutta ongelma onkin se, ettei Ninni jaksa syödä kerralla kovin paljoa.. Mietinkin tota että olis kyllä taatusti kaikkien etujen mukaista jos menis kerralla enemmän ruokaa, ja vaikka olis väliä kolme - neljä tuntia ennen seuraavaa syöttöä. Ja sitä mietin myös, että jos pyrkis tohon että antais kiinteen päälle sitä maitoa sen verran ku maistuu, ja sit pyrkis siihen ettei sitä maitoa antais erikseen omana syöttökertana.. Miltä teistä kuulostaa??

Ninni kakkaa neljä kertaa päivässä, eikä ole mitenkään löysää tai muuten kummallista. Ninni on muutenkiin tosi tyytyväinen aina, ellei sillä ole nälkä. En usko että sillä masu ois kipee.. Täytyy alkaa nyt oikein kunnolla yrittämään.

Meilläkin on ensi viikolla 3kk neuvola.. jännittää kyllä kovasti mitä täti on siellä mieltä näistä syömisistä..

Kiitos paljon vinkeistä!

Kuinka paljon teidän vauvat on hereillä kerrallaan? Kiinnostais kovasti tietää minkälaisia rytmejä teillä on, ja kuinka paljon teidän vauvat tykkää seurustella, ja viihtyykö kuinka pitkään yksin hereillä?

Mitä leluja tai viihdykettä teidän vauvoilla on? Ninni sai aktiivikaaren, joka on kyllä sille ollut tosi mieluinen. Taatusti on auttanut esineeseen tarttumisharjoituksissa. Ja mahallaan viihtyy siinä peilistä itseään ihmetellen :heart:

Ihana pakkassää.. sain tuuletettua kaikki petivaatteet ja matot ja sohvatyynyt. Hyvä mä!
 
katiapatia - Meillä on kaari myös ja muuta pientä lelua vaaville,mutta se kaari nyt käytössä,peilistä kahtelee,ostin tän uusiman fp version,jossa kosketus tekniikalla musaa yms.
Milloin olet aloittanut kiinteet pikkusella.?Maitoa vois yrittää antaa samalla kun antaa esim soseita... mutta tosiaan uskon että itse kyllä parhaiten näet mikä toimii pikkusellas hyvin...
Seurustelee paljon kyllä ja on aikaspaljon hereil.Yöllä tutii,ei ole yösyöttöä ollut enää pariin viikkoon noin.Ei nuku päivisin pitkiä pätkiä enää.Viihtyy hetkittäin yksinkin,mutta meillä sen verran iso tää perhe tässä ettei ehdi kyllästyy,aina joku sen kanssa on,kun mulla on kaksi likkaa tässä ennestää ja iso eläinlaumakin... ja tietysti mies niin ei pääse yksin oikein ees olemaan.. ja ei kait ole pahasta.
Meillä on tulossa 2kk neuvola tässä.56cm ja 62cm vaatteet käytössä,osa 56cm on alkanut jäämään pieneksi.
 
Pakkas huomenta :wave: Ihanan kirpakat ilmat olleet nyt =)

MIstäs täällä on höpisty....? Kiinteitä meillä syödään jo täyttä häkää :D Voisin minäkin laittaa ruokalistaa tähän esille:

9-10 1prk hedelmäsosetta ja 100ml maitoa

12-13 ½-1 prk kasvis tai perunasosetta ja 100-150ml maitoa

16.00 1prk hedelmäsosetta ja 100ml maitoa

18-19 ½-1 prk kasvis tai perunasosetta ja 50-100ml maitoa

20-21 1 prk hedelmäsosetta ja 150ml maitoa

6-8 200ml maitoa.

Tokihan päivittäin on muutoksia suuntaan ja toiseen,aina ei kiinteet maistu tai maito tms.Mutta noin suurin piirtein ateriarytmi on tuo :D

katiapatia kannattaa sinukin kokeilla antaa se maito samalla soseen kanssa,jospa pidentäis syöttövälejä.

Meillä on leluja helistimiä,yks purulelu ja sit sellanen puuhakaari joka laitetaan sitterin yläpuolelle ja sit tietysti sängyssä mobile.Ei Sara kauheen kauaa jaksa yksinään olla,on aika seurankipee ;) Juttua riittää ja naurua :heart:

Mä olen kyllä nukuttanut Saraa ulkona vaikka täällä etelässäkin pakkasta on ollut 10 tai reilu.Ei siellä vaunuissa mielestäni lapsi pääse hengittämään raakaa pakkasilmaa joten ihan huoletta olen tytön nukuttanut ulkona.Mutta tietysti kukin tyylillään :saint:

Nyt siivoomaan :wave:

-Laura ja Sara 4,5kk-
 
pikaseen kirjoittelen kuulumisia.
Meillä on karoliinalla jälleen nuha :( mutta on onneksi varmaan kohta loppumassa.

tiistaina oli neuvola, paino oli 5920 pituus 59,5 ja päänympärys 41
neuvola hoitajakin on vaihtunut ja vaikutti mukavalta. :) 21.1 olisi seuraava neuvola ja silloin neiti saa rokotukset.

meillä on leluja jos jonkin moista käytössä, helistimiä,lelukuutioita jne.
sitten aikaa vietetään lelumatolla jossa on lelukukaari.

nyt oli näin pikainen käynti neiti heräsi päikkäreiltä ja tahtoisi varmaan ruokaa.


leppis ja karoliina
[/img]
 
Pöppiäinen:Kiitos kommenteista. Näyttäis, et masuvaiva oli vaan sen kerran eli kun uutena elimistö sai jotain "outoa" niin reagoi ilmalla. Nyt ei ole ollu ongelmia. :) Pitäydyn tossa peruna-porkkanavellissä, kun sillä alotin. Myöhemmin sit maissia vois kokeilla.

Katiapatia: Kuten kirjotinkin, kannattaa kokeilla pidemmillä väleillä ja maito soseiden päälle. ;)
Meillä ollaan hereillä unien jälkeen yleensä 1,5-2 tuntia. Ensin syödään ja sit leikitään lattialla.
Meillä on Fp:n puuhamatto joka näkyy uusimmissa kuvissakin. Me ollaan ite lelun pitäjänä. Mun mielestä vauva ei välttämättä tarvi sellasta kovin monimutkasta puuhamattoo. :) Meillä lempilelut on joululahjaks tullut pehmo-sudenkorento ja Liberon kassista sairaalasta saatu kukka. Muutama muukin lelu on jo olemassa, mut vielä ei kovin kummosia tarvita. Poika on tyytyväinen noillakin leluilla, pääasia on et joku seurustelee.
Jere haluaa kovasti hymyillä ja "jutella" leikittäjälle. Yksin ei olla vielä pidetty ku hetken, jos on ollu sitterissä ja vaikka vie astiat pöydästä niin ei viitsi mukana liikuttaa. Yleensä on joku seurana, isommat lapset jos esim. käy vessassa, kätevää... =)

Te jotka jo annatte velliä ja/tai soseita vauvalle, onko tullut ummetusta??? Huomasin tänään, et Jeren kakka oli kiinteempää ku on saanu velliä. Vielä ei ole kuitenkaan mitään ummetusta, mut kenties kiinteytyy lisää, ku vellin määrä lisääntyy. Luumusosetta pitänee ostaa valmiiks kaappiin. :D


Kuva eiliseltä, jumppamaton päällä...


Jonkinmoinen kääntymisharjoitus selältä mahalleen, jää vielä kylkiasentoon. Tässä näkyy myös lempilelut...

jasmara ja Jere 2kk 3vkoa
 
Hei

elämänperhonen: Me alotetaan äiti-lapsijumpassa reilun viikon päästä. Ei ole oikein mitään käsitystä, mitä siellä tapahttuu. Mä ajattelin odottaa sen suositellun puol vuotta ennen kuin alan vatsalihaksille jotain tekemään. Mulla näkyy vielä se rakokin lihasten välillä. Mieluummin odotan liian kauan kuin että lihakset jää erilleen.

Meillä leluista mielenkiintoisimmat ovat eläinaiheiset käsinuket. Niiden liikkuvia jalkoja jaksetaan tuijottaa. Leikkimatto ja just se sairaalan kassissa ollut kukka ovat myös pop. Meillä on sama leikkimattto kuin Pöppiäisellä :)

Säpsiikö teidän vauvat unissaan? Meillä säpsitään päivällä, väliin aika paljonkin, yöllä ei musta niinkään. Väliin tyttö herää siihen ja uudelleen nukahtaminen on vaikeaa. On tuo vähentynyt alkuajoista. Heti miettii, onko jotain vialla :ashamed:
 
Vega - ei säpsi unissaan... alussa sitä oli tosiaan oli mutta ei enään ole ollut...mutta en usko että pikkusellas on mitään vialla,kaikki lapset on erinlaisia,oikeesti en tosiaan usko olleskaan että mitään on vialla.
On tosi kiva tuo leikkimatto,emma tykkää kamalasti,kauheesti naurattaa kaikki siellä hih.
 
pitkästä aikaa :heart: tänne kuuluu hyvää, meidän neiti täyttää tällä vkolla 3 kk ja viikonloppuna plussasin =) joten alle vuoden ikäero tulee, aika hurjaa olla taas raskaana =) täysimetyksellä vielä mennään mutta eipä tuo ollut esteenä :p
täällä kanssa jo haaveillaan soseitten aloituksesta, mutta ihan vielä en ole aloittanut, esikoisellani aloittelin kun hän oli 3,5 kk, tuo leikkimatto on ollut meilläkin pelastus (ihan sama kuin pöppiäiselläkin )vauva viihtyy siinä paljon paremmin kuin sitterissä,,
mulla jäi nyt raskauskilojen pudotus ens syksyyn, saan sitten pudotella tuplasti;) vaikkakin ajattelin johonkin jumpalle silti mennä ettei ihan niin paljoa tuo paino pääsisi nousemaan..
kyllä kehitys on ollut huimaa neidillä nyt jo saa käyttää 68cm vaatteita ja kaikki 56 ja 62 cm vaatteet on saanut laittaa sivuun, tuntuu et tää vauva aika kuluu siivillä :LOL:

mukavaa alkanutta vuotta kaikille toivottaa ihaa ja neiti 3kk ja masuasukki rv4-6
 
Silleri
Mummolasta on palattu, tuli siellä 2 viikkoa vietettyäkin. Heti oli pakko ryhtyä raportoimaan ja kommentoimaan... :D

Kiinteistä ja velleistä, ei ole tullut vielä mieleenkään aloittaa kumpaakaan, ikää jo vähän päälle 3kk. Ei tunnu olevan tarvetta, niin miksi ryhtyisin kun ei sitä edes suositella. Päivällä syöttövälit ovat 2h-3h, mutta eilenkin illalla Kaisla söi joskus 18-19 välissä mahan täyteen, kävi klo 20 nukkumaan ja öhki sitten syömistä klo 02. Eli ei tarvitse iltavellejä... :D

Vakuutushakemuksen sain vasta lomalla aikaan ja siihen kun mittailtiin kotikonstein, saatiin tulokseksi 61cm ja 7kg. Ja tämä vauva on se meidän "laiha"! Neuvola on vasta ensi viikolla, silloin sitten tietää virallisesti.

Vaatteet täytyvät olla jo vähintään kokoa 68cm, bodyt jo 74cm, selkä on niin pitkä. Lindexin vaatteet sopivat mitoitukseltaan meille hyvin, siellä on varsinkin värikkäitä velourhousuja, joita olen ostanut Kaislalle jo 3 eriväriset ja pojalle 4! Kun kerran törmää hyvin istuvaan malliin, ostan aina useammat. Esikoiselle oli sen verran hankala löytää mukavia istuvia vaatteita (ja on vieläkin), kun on pulleahko ja lyhytselkäinen. Kuten äitinsäkin. Onneksi nämä nuoremmat ovat perineet isänsä pitkän selän. :)

Ennen joulua ja uutta vuotta meillä elettiin suoraan sanoen helvetillistä aikaa kun aina öisin huonosti nukkunut Kaisla alkoi rätistä koko yöt läpeensä. :x Kun ennen päästiin nukkumaan klo 01 niin se alkoi venähtää klo 03-04 tai sitten kitistiin ja röyhtäiltiin niin, että hiljaa oltiin vain kun vaunuissa hetkutettiin. Ja eiväthän ne vaunut itsestään hetku, eräänäkin yönä ensin heilutin vaunuja ja välillä nostin röyhtäilemään (tai syömään) ensin klo 05 asti, sitten nukuttiin huimat puoli tuntia ja valvottiin klo 9 asti! Kun oli viikon valvonut yöt, sydän hakkasi jo siihen malliin, ettei enää edes saanut unta itsekään. Mutta tuon pahimman yön jälkeen ilmeisesti rytmi jotenkin pääsi kääntymään, silloin kyllä tuli maaginen 3kk täyteenkin eikä sinä päivänä päässyt pakkasen takia maksiunille uloskaan - illalla meni nukkumaan klo 19.30 ja heräsi valveille aamulla klo 7, välissä parit syötöt, röyhtäyttelyt ja taputteluheilutukset. Mutta pysyi ensimmäistä kertaa elämässään unessa koko yöajan! Itsellä meni pari yötä tottua taas nukkumaan öisin, mutta tämän vuoden yöt on nukuttu kellon ympäri ja ehkä pahin kauhu tulevan yön meiningeistä alkaa pikku hiljaa hälvetä. Klo 02 jälkeen edellen rämppäillään jonkun verran, mutta eipä se mitään ole verrattuna entiseen. Mutta todella ahdistavaa valvominen oli.

Kaisla ei viihdy kovin paljon lattialla, sitterissä vähän. Vatsa vissiin vaivaa niin, että kaipaa syliä ja pystyasentoa jatkuvasti. Eikä meillä edes ole kiinnostavia leikkimattoja, tavallisia vauvanleluja vain ja kun ei vielä niitä paljon osaa käsitellä niin ei niistä apua ole. Kääntyillä ei ja vatsallaan nostaa pyllyä ylös ja yrittää ryömiä.

Mutta nyt alkaa unikäninät joten pitää pätkäistä mahtiviesti välillä... :LOL:

Silleri ja Kaisla karvan yli 3kk
 
Onneksi olkoon IHAA!!! Huippua! Semmoista olisin kysynyt, että ehtikö sulle tulla kk-vuoto kertaakaan ennen plussaamista kun täysimetyksellä olet? Kyselen, koska itellä ollut myös aivan samoja tuntemuksia kuin Emiliaa odotellessa raskauden alkuviikkoina, ja raskauden mahdollisuus käynyt mielessä... Nyt ollut samanlaisia vatsakipuja kuin silloin, jotka sillon olivat ainoa raskausoire. Testiä en ole tehnyt, kun en ole saanut haetuksi ja jotenkin tuntuu tosi kaukaa haetulta olla raskaana kun ei siis kk:kaan ole alkaneet:)
 
Onnittelut Ihaalle :flower:

Pöppiäinen:Meillä on myös tuo samanlainen tiny loven matto ku teillä. Ja se on Teslan mielestä niin pop,sitterissä ei viihdy yhtään niin hyvin ku leikkimatolla.Koirakin on tykästynyt mattoon,saattavat molemmat tesla että koira makoilla siellä =) Meillä näyttää olevan aikas samanlainen maku vauvan vaatteissa,samoja ihanuuksia löytyy myös meiltä mitä teidän Emmalla on päällä noissa kuvissa :heart:

Lapsimäärästä: Meillä näyttää siltä että lapsiluku jää tähän yhteen. Meillä siis tytsy saanut alkunsa hoidoilla. Mun kroppa ja mielenterveys ei enää jaksa sitä samaa hormoonirumbaa ja pettymystä ku ei ota tärpätäkseen. Tiedän kyl et nyt ku on ekan saanu niin toka tulis helpommin. Mutta siis vielä ei ainakaan ole vauvakuumetta

miimu ja matami almost 3kk


 
Vau! Onnea Ihaa81!!! Kävipä se helposti! Itseäkin alkoi kutkuttamaan ajatus toisesta, mutta kun ei sitä seksiä ole vielä edes uskaltanut tän ekan jälkeen harrastaa, niin ei voi edes kuvitella olevansa raskaana. Ja meillä kanssa vauva tullut hoitojen aikana luomusti, joten aika epätodennäköistä, että toka tulis helposti, jos sellaisen haluaisi. Mutta nyt meillä kyllä on kädet täynnä tämän yhden kanssa...
Ootteko te kaikki jo aloittaneet seksiä harrastamaan? Me siis ei. Ja en ymmärrä, milloin sitä voisikaan harrastaa, kun ei jaksa, ei ehdi, ja kun tuon saa nukkumaan, on oltava hiirenhiljaa koko talossa :LOL:
Kylläpä sinulla leppis on erityisen söpö vauva! tosin tietty kaikki vauvat ovat täällä tosi söpöjä. Ja äidin mielestä oma lapsi on aina kaikkein nätein :) niinhän se menee.
 
Oikein paljon onnea Ihaa! :flower: :)

Itekkin tuossa viime viikolla tein testin kun ei menkkoja kuulunut, mutta tulihan ne sieltä kuitenkin :D ( onneksi )
Onko teillä muilla ollu menkat ihan samanlaiset kuin ennen raskautta, vai onko muuttunut jotenkin? Toki on tässä niin vähän aikaa vasta mennyt, että ei voi olla varmaan vaikea sanoa mitään.
Itellä oli ennen raskautta kierto 30-70 päivää ja niin niukat, että selvisin parilla pikkuhousunsuojalla. Nyt sitten vuotaa näköjään senkin edestä. Kierron pituudesta ei vielä osaa mitään sanoa, kun vasta kahdet menkat tullut ja varmaan imetyskin voi vielä vaikuttaa hormonitoimintaan. Täysimetyksellä siis ollaan edelleen.

Eilen tein parsakeittoa, johon laitoin sekaan ruokakermaa, eikä Joonatanille tullut siitä mitään oireita. Jee :D Tänään ajattelin testata riisipuuroa. Olisi kyllä ihanaa jos saisi maitotuotteet lisätä ruokavalioon. Oon tässä laihtunutkin 5 kiloa tän välttämisen aikana. Enää pari kiloa olis lähtöpainoon. Että jotain positiivistakin sentään :)

Joonatan viihtyy myös hyvin lattialla. Meillä on tuollainen Ikean leikkimatto, jossa lelukaaret. Ja siihen on sitten kertynyt muutkin lelut, kun ei ole vielä lelukoria. Kodin1:ssä oli sellaisia nättejä kangasvuorattuja rottinkikoreja, jotka sopis muuhunkin sisustukseen. Kun vaan saisi aikaiseksi lähteä sinne asti.

Ziz + Joonatain 3kk, 10päivää

 

Yhteistyössä