Lokakuun -08 kullannuput

moi

jonkulaisia vatsavaivoja täälläkin ,en tiedä mikä tekis ,söin muutaman suklaa karkin eilen ja meni noin 4 tuntia niin kaveri teki sitten aivan VIHREÄT kakat, aika venkan näköiset , viime viikonloppuna tuli kans ,mut ne jäi siihen kertaa (olin silloin syönyt muutaman palan suklaata), tänään taas normaalia... :x ..kävin googlettamassa tuon vihreän kakan :x ja tuloksia tuli et voi olla mm. ihan normaalia rintaruokitulla välillä, allergiaa, ilmavaivoja vaan, vatsapöpöä, tai sitten esim. saanut enemmän tuota "laihaa" etumaitoa..tiedä sitten mutta täytyy seurailla...

nyt muru nukkuu ulkona ja nää muut tappelee filmiäkin katsoessa :kieh: ...


meinasin mennä pe likkakaverin kanssa ulos syömään ,päätin et pakko päästä jonnekin ja mies saa luvan tulla toimeen Nooan kanssa, (huutaa välillä ihan hirveesti sille ,eikä rauhoitu ennenkuin mä tuun ja otan syliin ) ...ihana lähteä vaikka vain hetkeksi johonkin...


mut nyt laittelee pyykkiä..

pw ja Nooa huomenna 9 vkoa

 
Moi :)

Täällä on onneksi säästytty toistaiseksi suuremmilta mahavaivoilta :)

Huh,sunnuntaina olisi ristiäiset eikä nimestä vielä havaintoakaan..Me vaan ei tällä kertaa päästä näköjään yksimilesyyteen ollenkaan.

Poika kasvaa hyvin,painaa noin 6,5 kiloa (synt. 4360) :heart:

Ja toissapäivänä poika oppi kääntymään vatsalta selälleen :D Kyllä oli äiti ylpeä :heart: Kannattelee päätä itse ja hartioitakin mahalla ollessaan :heart: Kovasti tulee juttelua ja pientä komentelua :heart:

Yöllä herätään kahdesti syömään ja huippuhyvinä öinä vain kerran :D

Onnellinen ktl ja pikkuinen 6 viikkoa ja 1 päivää
 
Kauheet stoorit olin kirjottanut ja sit...mitä mä tein...painoin jotain ja kaikki hävis :headwall:

No niin alotetaas alusta...
niin paljon kun jaksan kirjottaa uusiks...

vauvan pukemisesta ulos Ite laitoin vaunuihin lämpömittarin et nään millasissa lämpötiloissa siellä pyöritään...
Nolla kelillä makuupussissa oli +24 kun vauvalla oli body+housut,villa takki,sukat ja äitiyspakkauksen väli haalari(mintun vihree) ja myssy.

Lauantaina olin tosiaan viihteellä.
Loppupeleissä vietiin sit mummulaan hoitoon kun Mummu niin toivo...ei osaa olla muiden nurkissa :/
No hoito meni oikein hyvin Mila nukku 4h pätkiä koko ajan ja valvo välissä 1h verran...vieras koree sanoisin :D
Itselle se oli kova paikka kun vein mummulle ja tiesi et vasta huomenna haen...mutta kun kuuli illan mittaan miten siellä meni se helpotti omaa oloa ja pysty jo hieman nauttimaan :D
oli oikein mukava ilta ja oli kiva nähdä paljon tuttuja kun pitkästä aikaa oli liikkeellä.
Aamulla vaikka itsellä ei ollut paras olotila oli kamala kiire tytön luo :heart:
Oli ihana olla viihteellä ja nyt on vielä ihanampi olla tytön kanssa :heart:
Liinatoivottavasti sulla on yhtä mukavaa perjantaina...oot vaan sitten varovasti niiden siidereiden kanssa :LOL:
No mutta nyt tarvii lähtee syöttö puuhiin...ja sit kauppaan...
cristiina ja Mila
 
Heippa!

Täällä menee mukavasti. Pikkuneiti on ilmeisesti tullut isosiskoonsa ja on hyvin tyytyväinen vauveli, syö, nukkuu ja ajoittain seurustelee. Meillä ei ole ollut suuremmin vaivoja, kunhan saa kunnolla röyhtäistyä syömisen jälkeen. Mulla tuntuu maito riittävän hyvin, neidin paino oli noussut puolisen kiloa, kun kävivät neuvolasta kotikäynnillä viime viikolla. En ole pumppaillut, kun esikoisen kanssa tein sen virheen, että pumppasin ja sitähän sitten tuli ja tuli. Nyt on ollut käytössä maidonkerääjä, johon tuleekin tasaisesti maitoa, kun toisesta rinnasta imettää. On nyt jo pakkasessa ihan hyvä hätävarasto, kun johonkin haluaa mennä käväisemään.

Yöt meillä pääsääntöisesti nukutaan, neiti syö keskimäärin kerran yössä. Tosin meidän yö alkaa aika myöhään, puolen yön tienoilla. Mulle tämä sopii paremmin kuin hyvin, olen illanvirkku. Onneksi vastaavasti on aamutkin myöhäisempiä, aikaisintaan yhdeksältä heräillään.

Nyt ollaankin lasten kanssa keskenämme kotona, mies lähti Seinäjoelle pelaamaan ja palailee huomenna. Saatiin onneksi koiranpentu siksi aikaa miehen työkaverille hoitoon niin on edes vähän rauhallisempaa. Vanhempi koira nauttii nyt rauhasta, hiljaisuudesta ja huomiosta. =)

Kävin tänään tyttöjen kanssa vähän kaupungilla ostoksilla. Esikoinen nautti kun sai olla ihmisten ilmoilla, minä nautin myös ja vauva nukkui koko reissun ajan. Ens viikolla olis tarkoitus käydä tekemässä loput jouluostokset ja ostaa ristiäisvaatteet. Ajattelin mennä ihan itsekseni...

Nyt kuuluu kutsuhuuto! :wave: MiHLa ja pikkuneiti, huomenna 3 viikkoa (voi apua, mihin tää aika menee?!?)
 
yinyan
Hei!
En ole vielä ehtinyt tänne mukaan, mutta tarkoitus olisi. Minulla 5 viikon ikäinen tyttö. Missä vaiheessa teidän vauvat on alkaneet kunnolla hymyillä, entäpä jokellella? Meillä hymyillyt viikon verran, vielä ei jokeleltele, yrittää kyllä. Hassu kysymys, mutta tarkoittaako ihmiset "seurustelulla" jokeltelua vai sitä, että äiti juttelee ja vauva kuuntelee? Huomasin vain, että jo parin, kolmen viikon ikäisten kanssa puhutaan seurustelusta. Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Tsemppiä kaikille vatsavaivaisille ja huonosi nukkuville. Meillä auttoi vyöhyketerapia, suosittelen!
 
Naurukohtaus - Mun mielestä tuo menee aivan yli koko touhu... :eek: eli siin videossa kun kahtoin sen sekunnin kaksi...

Mä olen nukkunut kahden vuorokauden aikana 7h yhteensä ,ohhoh,kahvin avulla kait tää jotenkin menee.Olin hakemassa tavaroita toissapäivänä edellisestä paikasta vielä ja kun se on toisessa kaupungissa niin menihän siin jo matkoihinkin se parituntii suunnalle...
Yöllä vasta sitten kotona tietystikkin koko rumbasta ja nyt sitten viimeyö meni nii että kahen maissa syöttelin ja nyt enne kuutta ja en päässyt tutii ennen kahta olleskaa ko tein rästiin jääneitä hommia,kun niitäkin oli pakko hoitaa...
Joten tää mamma on aikas zombina.

Emmalla on tänään neuvola,jos siellä nyt osattaisiin sitten ottaa se neidin pituus :LOL:

Pöppiäinen & Emma 3 viikkoa ja 1pv
 
Cristiina kiva kuulla et oli kiva ilta :) Ja kiitos, koitan olla varovainen ;) :whistle:

Eilen Vilja nauro ekan kerran pikkusen ääneen, siis niin et kunnon leveen hymyn mukana tuli sellanen ihan "kiljahdus". Tää "nauru" tuli isosiskolle (7v) joka oli sit ihan otettu :heart:
Juttelu lisääntyy päivä päivältä, ihanaista!


Yritän laittaa heistä kuvan tähän... toivottavasti onnistuu =)

Liina ja Vilja huomen 8vko
 
heippa pitkästä aikaa.

Ei oo oikeen ehtiny kirjotella,meijän typy ei oo mistään helpoimmasta päästä. Imetys tyssäs jo alkumetreillä ja kuukauden jaksoin pumpata maitoa jota ei kyllä hirveesti tullu eli korviketta meni aina lisäks. Sit neiti on ollu syntymästään asti mahavaivainen,nyt ku alotettiin gefilius plus maitohappobakteerit (rela teki pahemmat vatsanväänteet) ja vaihettiin korvike Nan HA 1 niin on vähä tasottunu masu. nukkuminen on meillä yhtä taistelua oli kyseessä yö tai päivä. Yöllä ei suostu nukkumaan muussa kuin kantoliinassa tai hyvin huijattuna max.1,5 tuntia sängyssä ja päivisin torkkuu sitterissä,vaunuissa nukkuu hyvin kuhan vaunut vaan liikkuu ja tietenkin kantoliinassa nukkua posottaa 5 tuntiakin.

Jaahas tyttö kutsuu.. kirjoittelen taas paremmalla ajalla.

miimu ja typy kohta 7 viikkoa
 
Huomenia.

Kiitos kaikille voimasanoista. :heart:

Viime yö oli sitten parempi kuin pitkään aikaan. Ilta hiukka venähti kun typy tottumuksista poiketen nukkuikin n.ko 20-22.30 kun yleensä vain torkutaan ja klo 21 aletaan iltapuuhiin. Mutta 23 jälkeen oltiin jo nukkumassa kuitenkin. puoli 3 aikaan heräsi syömään ja seuraavan kerran 7 aikaan. sen jälkeen se ei sitten muuta ku torkkunu tuonne 9 asti jonka jälkeen otin sen viereen seurustelemaan. tuossa välissä välillä heräsin laittaa tuttia suuhun mutta sain kuitenkin nukuttua vaikka typy taas äänteli sitä ääntelyään. oisi halunnut tietty nousta jo ylös mutta äiti oli liian väsy. :p Mutta ihanaa kun oli edes tämä yksi hyvä yö välissä, katsotaan mitä seuraava sitten on.

Aloin tota suklaata miettiä että voi hitto jos se aiheuttaa typylle nämä oireet. eilen en syönyt suklaata yhtään mutta sitä ennen lähes joka päivä on tullut pieni määrä syötyä. ei oo siis kummakaan kun ei paino ole laskenut yhtään sen jälkeen kun laitokselta kotiin tultiin. :LOL: täytyypä nyt seurata että jos en syö nyt ollenkaan että josko se sitten helpottaisi noi yöt. voi kamalaa jos se niin on kun sitten ei saa syödä yhtään suklaata ja joulukin tulossa. kääks. :p

Mistähän mahtaa johtua että mun toisessa tississä tuntuu aina välillä kauheeta nipistystä tissin sisällä kun typy syö? ihan kuin ois tiehyet tyhjät ja typy vaan koittaa imeä tyhjiä tissejä vaikka siis tissi ei todellakaan ole tyhjä. Kipu kestää tovin vaikka kuinka yrittäisi parantaa asentoa eikä imuotekkaan näytä olevan yhtään huono. ja sitten monesti myös toisessa tississä nipistelee kun typy syö toisesta, se nipistely on sellaista neulanpistelyä nännissä. Kummallista.

Nyt pitää ryhdistyä ja mennä suihkuun kun typykin tuonne vaunuihin kuuluu nukahtaneen. :) pitäisi myös ryhdistyä tuon liikkumisen kanssa että saisi noita kiloja tippumaan kun on vieläkin jäljellä 7kg alkupainoon ja tavoite painoon 13kg. :D

tein muuten eilen kokeiluversion kanavoileipäkakusta mitä meinaan ristiäisiin tehdä ja siitä tuli hyvää. :) ei ihan perinteistä, kivaa vaihtelua. pitäisi vielä keksiä joku kasvistäyteversio ilman sieniä niihin hyrriin niin sitten alkaa olla kaikki tekoa vaille valmista. :) Oisko ideoita siihen kasvistäytteeseen? =)

to ja typy 5vko
 
Liina - Tosi ihana kuva. Niin nättejä tyttöjä molemmat :)
Meidän muksut ei uskalla pitää vauvaa sylissä ellen mä asettele sitä siihen syliin ja sitten istuvat siinä jäykkinä kuin patsaat :LOL:

Vaipoista meillä on ollut parhaimmat liberot ja muumit. Oikeastaan noi muumit on ainoat, mitkä ei ole kertaakaan falskannut. Mutta ne on jotenkin niin paksuja ja jäykkiä verrattuna liberoihin. Vaikka eipä se näytä Joonatania haittaavan :)

Meillä on mennyt nyt niin ihanasti viime aikoina, kun on vatsavaivat helpottaneet :) Tosin enpä mä paljon mitään enää syökään. Tietty lämmintä ruokaa ihan normaalista kerran tai kaksi päivässä ja loppu ruokavalio onkin sitten suunnilleen paahtoleipää ja ruusunmarjateetä. Monet kasvikset raakana saa aikaan vatsan väänteitä. Ja nyt huomasin juuri, että Joonatanin vetinen kakka taitaa johtua mandariineista, joita ollaan syöty nyt tosi paljon. Pari päivää olin syömättä ja kakka oli ihan normaalia. Mitäköhän sitä keksisi lisänä tähän ruokavalioon? Jotain helppoa ja nopeaa välipalaa. paino on nyt laskenut koko ajan hitaasti mutta varmasti noin 0,5 kg viikossa. Nyt varmaan nopeamminkin, kun ei tiedä mitä söisi.
No mutta pääasia että poika on tyytyväinen, hymyilee ja kujertelee kaikille ja kaikelle mahdolliselle :D
Yötkin on nyt mennyt muutaman viikon yhdellä syötöllä. joonatan nukahtaa yöunille 23-01 välisenä aikana ja herää 8-10 välillä. Siinä välissä syötän kerran. En ikinä jaksa katsoa kelloa, että monen aikaan heräilee, niin en tiedä miten pitkän pätkän nukkuu putkeen. Tuo rytmi sopii meille hyvin, kun joka tapauksessa valvotaan puolille yöhön.
Päivisin ei sitten mitään rytmiä oikeastaan olekaan. Syöttövälit on noin 2 tuntia, joskus 3 tuntia jos ollaan liikenteessä.

Eilen Joonatanilla alkoi nuha ja nenä rohisee ja häiritsee nukkumista. Jos ei ihan vettä sada, niin ajattelin kävellä apteekkiin ja takaisin hakemaan jotain helpotusta. Jos on huono ilma, niin pitää hypätä bussiin.

ziz+ Joonatan 2kk
 
Toiveikasodottaja, käsittääkseni se nipistely on sitä maidon herumista, ainakin itellä on juuri kuvaamasi tunne sillon kun maito heruu. Se tunne tulee joskus myös kun ei imetä, kun maitoa tulee rintoihin/heruu. Ja sillon kun vauva imee toista rintaa, oon ymmärtänyt että stimuloi samalla eritystä myös toisesta, ja siksi tuo "nipistely". Mulle tulee tuo tunne myös joskus kun kuulen vauvan itkua, luonto tajuaa että ravintoa tarvitaan:) Kurkistapa joskus nänniä kun tulee tuo tunne, saatat nähä kuinka se maito valuu tissistä...Korjatkaa paremmin tietävät, jos oon väärässä. Niin, ja suuret onnittelut paremmasta yöstä, toivotaan tosiaan että jatkuisi nuo!! :hug:
 
Novelle: Noista Liberon vaipoista... Me siirryttiin kans jo 3:s kokoon, tosin pojan paino onkin jo yli sen 5kg :) Mietin kans kun Liberon omien ohjeiden mukaan nuo kakkoset pitäis käydä kun vauva on vielä paikallaan ja kolmonen sit kun vauva alkaa liikkua, mut pakkohan sitä on ajatella myös vauvan kokoa ja pissaamista. Meilläkin tavaraa tulee sen verran, et kakkonen oli märkä 2-3 tunnissa joka on mun mielestä liian lyhyt väli. Nyt vaippa saa olla hyvinkin 4 tuntia joskus jopa yli... Eikä tunnu liian isolta, kun laittaa "tarpeeks" kireelle.

Vega: Vauvan nukuttamisesta... Meilläkään poika ei juuri nukahda itekseen sänkyyn. Yleensä nukahtaa syömisen jälkeen olalle kun on röyhtäyttäny. Siitä sit siirretään sänkyyn. Usein kyllä liikkuu sänkyyn laitettaessa ja saattaa silmänsäkin avata, mut nukahtaa onneks yleensä kuitenkin. Toki pitää olla myös väsyny. Vielä en ole viittiny kauheesti kokeilla oikein sänkyyn nukuttamista, mut eiköhän sitäkin pikkuhiljaa yritetä enemmän. :)

yinyan: Vauvan seurustelusta... Ite ajattelen niin, et jos puhutaan vauvan seurustelusta, niin jokeltelu ja yleensäkin ääntely olis sitä seurustelua. Lisäks katseella seuraaminen ja hymyily liittyy surusteluun.
Meillä vastataan hymyyn ja hiukan äännellään tosin vielä vaihtelevasti.

Mulla oli se jälkitarkastus eilen. Kaikki oli kunnossa alakerrassa ja lääkärikin sano ettei esim. kierukan laittamiselle olis estettä. Anto mukaan kaupungin kustantamat minipillerit joita sit alotin syömään. Kierukkaa kun en vielä ota jos noita lapsia haluaiskin lisää.... :whistle:
Verenpaine oli 128/80 eli mulle normaali, hemoglobiini jopa 141 (huh,huh) , painoa oli alkupainosta jäljellä 1,7kg eli melki 9kg on lähteny. Toivepainoon olis kyllä vielä matkaa sellaset 7kg... :D
Mies taas "vitsaili" ehkäsystä, kun läääkäri anto 3kk pillerit mukaan, niin kun ne loppuu ni sit sais tulla se neljäs lapsi jos on tullakseen.... Katotaan ny, ite en olis valmis vielä niin nopeesti.

Mä meen lauantaina esikoisen (7v) kanssa elokuviin, se halus kattoa Niko-lentäjän poika-leffaa... Isompi poika menee kaverille leikkiin ja pikkumies jää isukin kans kotiin.
Joulukuun puolella meen uudestaan leffaan, kun ystävä lupas kustantaa synttärilahjaks mulle elokuvat ja syömisen. Ihana ystävä. :)

Voimia kaikille jotka painiskelee väsymyksen, muiden vaivojen tai vauvan masuvaivojen kanssa. :hug:

Laitan pari kuvaa myös, ekassa on meitin esikoinen Jeren kanssa. Kuva on otettu 19.10 eli viikon ikäsenä. Toisessa kuvassa poitsu on tasan kuukautta myöhemmin eli 19.11.





jasmara ja Jere 6vkoa+4vrk
 
Neuvolassa käyty ja likkalla kaikki hyvin :heart:

3 viikkoa ja 1pv
- Pituus 51,2cm ( synt.pituus 48cm )
- Paino 3495g ( Synt.paino 3100g )
- Päänympärys 35,8cm ( Synt Py. 34cm )

Painoa tullut niin kuin pitääkin,virkeä pikku tytteli.

Mä olen siivonnut tässä ja nyt täytys alkaa käymään isompien likkojen
vaatekaapit läpi ja ottaa pienet vaatteet sieltä pois.
Saunaan ajattelin mennä likkojen kanssa illemmalla ... sellasta täällä
B)
 
Iltoja!

Meillä oli tänään 2 kk lääkäri ja miulla samalla jälkitarkastus. Helmi oli kasvanut hienosti. Painoa oli 5990 g ja pituutta 56 senttiä. Päänympärys oli 40 cm.
Itse sain sitten lähetteen ultraan kun tuo vuoto ei ota loppuakseen. Nyt vielä parina päivänä on tullut isoja hyytymiäkin ja samalla hulahtanut kunnolla verta. Oottelen nyt sitten sitä kutsua ultraan.

Tässä alkaa olla kiirusta edessä kun pitää alkaa ristiäisiä valmistella, jotka on siis itsenäisyyspäivänä. Ensi viikolla olisi suursiivous tehtävä ja leivottava tarjottavia.

Helmi on alkanut nyt jutella ja hymyillä ihan kunnolla. Hauskaa on katsella tuota. Lisäksi kohottaa jo hienosti päätään kun on leikkimatolla. Yöllä ollaan siirrytty yhteen syöttöön, mikä on kyllä kiva juttu, kun päiväunia on ihan turha meillä haaveilla nukkuvansa.

AngelEyes ja Helmi 7 vkoa
 
Meilläkin oli eilen 2kk neuvola ja mitat olivat 58cm ja 5260g :) Eli hienosti on neiti kasvanut ja pulskistunut, terkkakin naureskeli suloisille pullaposkille :D Tässä vielä kuva neitistä viime lauantaisena juhlapäivinään, kun virnisteli kummisedän sylissä.. :heart:



Mahavaivoista sen verran, että omalla esikoisella oli hirveästi ilmavaivoja vaikka mun ruokavalio on ihan samanlainen nykyäänkin ja Sannilla ei ole kuin muutamia pieniä pieruja välillä.. esikoisen maha on muutenkin reagoinut herkemmin, mm. lehmänmaito ei sovi, jos jotain maitotuotteita käytetään pyritään aina siihen laktoosittomaan vaihtoehtoon. Eli summarumrum, esikoisella oli vauvana vaan herkempi suolisto.

Nukuttamisesta vauva kun nukkuu vieressäni, niin usein tuossa iltaisin imetyksen päätteeksi tissille nukahtaa. Voi olla että havahtuu jokusen kerran sen jälkeen ja tissillä sitten käyn uudestaan tainnuttamassa :D Kyllä se siitä vielä aikanaan irti pääsee ja oppii nukahtamaan ilman tissiäkin.. muutoin nukahtaa usein syötön päätteeksi myös, mutta ihan syliinkin tai sitteriin hytkytellen. Välillä jopa simahtaa sitteriin kun vaan laskee siihen. Ei esikoinen vaan koskaan! Monet joutuvat näemmän valvomaan ja melkein tulee selkään väreitä kun lukee noista valvomisista. Meillä nimittäin esikoinen reilu 2vee on vasta nyt muutaman viikon ajan nukkunut kokonaisia öitä! Odotin vauvaa ihan varautuneena siihen, että on samanlainen valvoja kuin esikonen mutta eikä mitä, tämä vauva lähes kaikki illat ja yöt vaan nukkuu, viime yönäkin heräsi vain kerran syömään. Olen aika :eek: että tällasiakin vauvoja tosiaan on ja sattuipa vielä omalle kohdalle.. 2kk on mennyt vauhdilla ja oleminen on välillä sellasta, että ihan kuin ei vauvaa olisikaan, niin rauhallinen se on. Suurimmat huutokitinät ajoittuu sellasiin hetkiin, kun on väsynyt eikä meinaa ihan heti saada unesta kiinni.
 
:eek: Meillä nukuttiin eka koko yö :eek: Ikää tänään tasan 8 viikkoa.
Oon ihan super ylpee mein kullasta :heart: Neiti meni 20.30 nukkuu ja heräs syömään 6.30. Ja koko yön omassa pedissään. Puol seiskasta sit kölli mein sängyssä puol ysiin.
Nyt on äitin hyvä lähtee illal pikkujouluihin ;)
 
Hep. toiveikasdottaja muuttui nyt äidiksi. :LOL:

toinen hyvä yö. Typy alkoi nukkumaan kylvyn jälkeen klo 20, nukkui puoli 2 (syöttö), nukkui taas jo kahdelta, sitten heräsi klo 5 syömään, sen jälkeen meinasi että nyt noustaankin sitten ylös ja oli omassa sängyssään hereillä taas tuonne 9 asti. tai nukkui varmasti välillä mutta aina kun äiti heräsi niin kovasti ähisi ja korisi taas. tuttia vaan suuhun ja unta omaan palloon. puoli 9 otin sitten viereen seurustelemaan ja sitten syötiinkin taas. Mutta pääosin hyvä yö. ehkä se tästä. kun vielä nukkuisi vähän pitempiä pätkiä ja tuon aamun kans vähän pitempään niin sitten kaikki on lähes täydellistä. :)

Kihi oli melkoisen hauskaa kun tuolloin 5aikaa menin vaippaa vaihtamaan ja laitoin typyn hetkeksi mahalleen, niin se kääntyi (varmasti vahingossa) selälleen. Hirvee hurraa huudot mielessäni huusin. oli typykin vähän ihmeissään että mitä tuli tehtyä. Se niin kauheasti heiluu ja huijuu mahallaan ja selälläänkin että ei ihme jos vahingossa kääntyy. :D Missä vaiheessa vauva oikeesti oppii kääntymään mahalta selälleen tai toisinpäin?

Toiset hurraa huudot äiti huusi, tällä kertaa ääneen, kun typy alkoi kiljahdella kun seurusteltiin sen kans sillon aamulla. Ensin se tuntui olevan vain vahinko mutta sitten kiljahteli/ääntelehti moneen kertaan kun juttelin takaisin. Ihanaa hymyä näytti samalla kun pieni kiljahdus kuului. Ihanaa. sellaista voisi kuunnella uudestaan ja uudestaan koko ajan. :heart:

Ulkona on muuten hiukka liukasta. Kävin lenkillä heti kun sain typyn vaunuihin nukkumaan ja pojat että kesti matka kun piti niin varovasti kävellä kun tiet on aivan pelkkää jäätä kun tuo lämpötila nousu plussalle. nais. mutta oli ihana ilma muuten kun aurinko paistoi. nyt voi sitten hyvällä omallatunnolla nukkua iltapäivän kun on jo lenkki heitetty. pitää tosissaan alkaa liikkua että saisi tuota painoa putoamaan kun ei oo pudonnut nyt yhtään sen jälkeen kun kotiin tulin. ja ihan omaa vikaa kun ei liiku mutta noi lyhyet yöt hiukka verotti tuota jaksamista.. ehkä se tästä. =)

nyt aamupalalle. :)
 
Toiveikasäiti Meillä neiti kääntyili muutamia kertoja peräkkäin mahalta selälleen 6vkon iässä, esikoinen 7vkon. Vai menikö ne toisin päin? Kumminkin, vauvakirjassa ne lukee :D Minen ymmärrä tuollaisia "ne oli vahinkoja" väittämiä, mun on vaikea kuvitella että vauva nyt ihan vahingossa muutaman kerran putkeen ittensä äheltää mahalta selälleen. Esikonen rullaili itseään ympäri asuntoa lattialle kierien 3kk ikäisenä. Tästä muuten eräs nykyään ex-kaveri, vastavalmistunut terveydenhoitaja veti herneet nenään kun hän väitti että vauvat alkaa kääntyillä vasta 5kk ikäisinä.. köh :xmas: (esikoinen ryömi 5kk ikäisenä) Melko liikkuvainen tapaus tuntuu tämä kuopuskin olevan. Nopeasti sätkii ja potkii itseään paikoiltaan, sellasta en muista esikoisen edes tehneen. Tämä neiti herkästi valuu sitteristä pois kun niin heiluu. Saas nähdä miten liikkumiset lähtee käyntiin..

Ja nyt Sanni on alkanut viihtyä pystymmässä asennossa eli sellanen vauva-asento käsivarrella aiheuttaa välillä kiukkua. Esikoisen muistan istuneen 3kk ikässä ja senkin muistan siksi, kun satun jostain syystä muistamaan niin selvästi että hänellä oli söpö villatakki 3kk neuvolassa (joka on tuolla kaapissa Sannilla jo käytössä ollutkin) ja hän istui se päällä sylissäni :heart: Hurjaa, vasta äskettäin syntynyt pieni nyytti istuu jo kohta sylissä.. hih.

Ihana hymytyttö tämä neiti on myös :heart: Ja nuo kiljahtelut ja "juttelut" on tuttuja myös täällä :)
 
päiviä,
meillä on kai Karoliina tulossa kipeäksi, yskii jonkin verran ja rohisee vähäsen :(
eilen ei meinattu saada neitiä ollenkaan nukkumaan oli varmaan valehtelematta 9 tuntia hereillä nukkuen välillä sellaisia pikku pätkiä ja sitten taas piti neidin kanssa juttelemaan, kauniisti se aina hymyili takaisin ja päästeli omia kiljahduksia ja äänähtelyjä.
kun vihdoin ja viimein sain neidin nukahtamaan kymmenen aikaan niin eiköhän herännyt syömään yhden jälkeen, söi taas hetken ja nukahti ja uudestaan herättiin taas viiden jälkeen ja taas hetki ruokaa ja nukahti nukkui noin yhdeksään kunnes taas sama rumba. :/ mistä lie johtuu?

tässä olisi siis muuten kuva meidänkin neidistä



tässä Karoliina on isin sylissä

[/img]


nyt tekemään ruokaa kun neiti nukkuu.

Leppis&Karoliina


 
Toiveikasäiti meillä vauva rupesi kääntymään mahalta selälleen kuuden viikon iässä ja ei kyllä ollut vahinko kun teki sen useita kertoja peräkkäin :)

Jes meillä on viimeinkin päästy sopuun nimestä :D Sunnuntaina on ristiäiset että oli jo aikakin keksiä..
 
moi


ääh lumet kohta sulanut jo kaikki ja ihan pääkallo/sohjo keli, ei meinannut vaunut mennä mihinkään kun äsken Nooaa nukutin....

no niin nyt sit on testattu et mulla tulee suklaaton joulu :/ ,söin eilen kokeilumielessä suklaakeksejä ja Nooalla tänään vesiripuli kerranja pylly punainen...jäin onneksi siihen kertaan ,nyt jo masu ok, annoin aamuyöllö heti relat jota saakin joka päivä...ja sit vielä lisäksi et kävin aamulla hammaslääkärissä hampaan vihlomisen takia mikä vaivas jo odotusaikana ja kuvattiin taas ja johtuu varmaan purennasta ja nyt kahdeksi viikoksi pois kaikki hapan..mm makeat jugurtit, KARKIT, :/ , makeat leivonnaiset, keksit, mehut, HEDELMÄT--kääk mitä mä syön..epäilee et johtuu ja pahenee makeasta ja happamasta..sit kahden viikon päästä voin alkaa varovasti kokeilee mitä hammas kestää..ihan kauheaa kun makee maistuu niin, päätin kyl tehdä vaikka itse pullaa ja kestää pienen vihlomisen, laitan vähemmän sokeria...

päätettiin likkakaverin kanssa lähteäkin su katsoo se Bond, onko teistä kukaan käynyt, näytös loppuu onneksi jo kahdeksalta niin ehdin laittaa Nooan vielä unille....

Liina kivoja pikkujouluja...

meillä ei vielä kääntyillä, touhuilee muuten lattialla ja tavoittelee jumppaleluja.. :heart: ja ihanaa "puhetta" tulee

pw ja Nooa 9 vkoa :heart:
 
Ei pitäisi nuolaista ennen ku tipahtaa. viime yö olikin sitten taas vähäuninen. Ei meinannut millään nukahtaa illasta unille, sitten nukkui onneksi kahteen asti joten kuten, ähisi kyllä kovaa unissaan mutta nukkui, sitten syötiin. nukahti silloin helposti mutta sitten alkoi kauhee korina taas, 4 aikaa syötin lisää, 7 syötiin ja sitten 10 syötiin ja välissä ei paljo nukuttu kun kauhee korina päällänsä ja kädet vispas taas kauheeta vauhtia. Kovasti pulauttelikin joka kerta kun syötön välissä monesti ylös nosti. mikä lie pistänyt mahan noin sekaisin. 11 aikaa laitoin taas pihalle ja sielläkin oli vaikeuksia nukkua... eilen en syönyt kun aamulla puuroa ja illalla nachoja. taitaa noi nachot olla siis liian mausteisia tai jotain. :ashamed:

Muistan että joku on puhunut täällä joskus että vauvan naama kukkii. Meillä on sellaista. ensin ajattelin että ne ovat vaan niitä hormoninäppyjä mutta ovat tässä nyt viikon jos toisen olleet sellaisia toosi pieniä mutta niitä on paljon pienellä alueella ja koko alue on ihan punainen. toinen puoli päästä on ihan täynnä niitä ja nyt on alkanut näppyjä tulla leuan alle ja rintaankin (ihan muutama). Rupesin nyt rasvaamaan niitä ihan perusrasvalla ku jos ovat vähän kuivuuttakin. ihan kummallista. toivottavasti helpottaisi nyt sitten.

sen edellisen kerran jälkeen ei meillä olla käännytty eikä paljon kiljahdeltukkaan. :( Mahallaan ei oikein muutenkaan viihdy (mikä on huono juttu sen mahan kannalta) niin ei pääse kokeilemaankaan että kääntyisikö. Pitää yrittää alkaa opettaa että olisi edes hetken mahallaan rauhassa kun ei malta olla ku minuutin ja sitten alkaa huuto. helpottaisi siihen mahaan varmaan. Mutta päätään typy kannattelee hienosti mahallaa ollessa. :)

virkkauspuuhiin. :)
 
Meillä yö meni onneksi hyvin.kahentoista maissa söi ja heräs aamu kuudelta sitten seuraavan kerran syömään.. ihanaa näitä helpompia öitä on alkanut nimittäin olemaan nyt enemmän ja mä pääsen illasta tutimaan kun mies hoitaa viimeisen syötön illasta niin saan pidemmät yöunet... en voi kyllä valittaa :heart:
 

Yhteistyössä