*Lokakuiset Masunkasvattajat Huhtikuussa 2009*

Masut täällä senkun kasvaa :D Niin nättejä kumpuja jo ilmestynyt tänne. Ei ainakaan paapelo tai nöpötin onnistu kumpujaan enää salaamaan :)

Joku puhui H&M:n mammavaatteista, että koot ihan kummallisia.. Huomasin nimittäin itekin ihan saman. Kun mulla on monet esikon odotusaikana ostetut henkkamaukan mammahousut ja nuo on ennemminkin reilua kokoa, eli mulla normi housukoko 40 ja mammahousuista 40 oli nätisti istuva vasta loppuraskaudessa. Mutta nyt huomasin kun housuvarastoa siellä koitin kartuttaa, että ainakin farkkujen koot oli ihan mahdottoman pieniksi menneet. (Ja joo, kiloja kuitenkin vain 3 enemmän kuin esikolta näinä aikoina :LOL: , eli tuskin siitäkään kiinni) Ja muutenkin istuivat mulle tosi huonosti. Nuo vanhat H&M:ltä ostetut mammafarkut on olleet nyt ihan lempparit, mutta kun ovat kokoa 38 niin vähän jo meinaavat puristaa kuminauhasta... Kävinkin jo naapurikaupungin Polarn O. Pyretillä mammavaatteita ihailemassa. Mutta hintaahan noillakin kyllä on... Mutta jos yhdet kunnolliset farkut raaskisi ostaa. Jos vaikka tuo mies suostuisi joskus vielä pikkukolmoseen :D niin tulee käyttöä jatkossakin...

Kukas se oli, joka puhui keltarauhaskystasta? Mulla tuollainen oli esikon raskausaikana ja kipeytyi ja selvisi että tulehtunut on. Leikattiin sitten hankaavan umpisuolen kera se pois viikolla 27. Aika karmea kokemus oli leikkauksesta toipuminen, kun maha kasvoi ja haava oli kipeä ja kireä. Mutta siitäkin on enää vain tosi ruma arpi jäljellä... :saint:

(. ( Täällä Maukan potkut on tuntuneet nyt ihan selvinä, eli hermoilu sen puoleen on vähän hellittänyt. Varsinkin eilen illalla oli kovat sambat menossa :LOL: Ja 3 päivää neuvolaan enää. Ihana kuulla sydänääniä, mutta voi kauhu sitä puntaria :kieh:

Nautiskelen nyt vain näistä päivistä, kun uskallan sanoa jo ääneen, että esikoinenkin on alkanut viimein nukkua yöt läpeensä ja nukahtaa iltaisin yhtäkkiä todella nopeasti ja helposti. Eli tällä äidillä on aivan kissanpäivät... Vaikka hampaita tehdään taas urakalla, mutta sivuseikka se ajottainen kitinä kun yöt saa nukkua kunnolla :heart: Ihana lapsi, antaa äitin vähän ladata akkuja ennen syksyä :whistle:

Niin ja tervetuloa :wave: Mutilainen ja pidän peukkuja, että tämä raskaus sujuis helpommalla. Itselläkin esikolta aika hankala raskaus takana ja jännitti kovasti miten tässä käy, mutta nyt oon minäkin osannut ottaa rennommin -ainakin ajoittain.

Hätähousu ja Maukka 16+0 POOKSS :heart:

Muoks; Apua, miten saan aina tämmöisen romaanin aikaseks?
 
Hätis:
Käväise KappAhlilla.
Sieltä ainakin miä leveän lantioni kera olen löytänyt hyviä housuja ja lähes jokaisessa on "masutuubi" kiinnitettynä ja säädettävä kumppari kiertää mahaa. Tosi mukavia ja farkutkin on venyvää materialia, joten reisien kasvuvaraakin on jonkin verran :D
Ja muillekkin, suosittelen kyllä ainakin käymään katsomassa :D

Ja juu, ei tätä palloa/torpedoa enään mihinkään piiloteta, täysin turha toivo...tai voisinhan kävellä henkeä pidätellen vatsa sisään vedettynä, mutta siitä seuraisi kuolema tai ainakin pyörtyminen :D

paapelo+poju+Tiuhti 17+2
 
Hemari: minulle kävi samoin. Tein lentokentällä raskaustestin, joka oli positiivinen ja siitä matka jatkui Egyptiin, jossa sain vatsataudin. Olen jälkeenpäin miettinyt vaikuttikohan jotenkin vauvan kehitykseen, mutta toisaalta niin alkuvaiheessa ei varmaan ole ollut väliä. Jäi tosin vähän ällötys Egyptiä kohtaan tuon kokemuksen takia.

Nyt sitten on tullut uusi jännityksen aihe eli saankohan sikainfluenssan raskauden aikana. Pitäisi varmaan lopettaa uutisten katsominen :(
 
Voi teitä ihanaisia :hug:
Anteeksi jos tuntuu pahalta, mutta en usko, että ihan hetipaikkaan tulisi ainakaan tuota sikainfluenssaa =) :hug:

Ja tuosta vatsataudista raskauden alussa/raskauden aikana. Sikiö on hyvin eristyksissä ja saa usein näistä pöpöistä vain hyvät immuniteetit synnyttyään. Ainoa haitta tekijä on tietenkin nesteiden vähyys ja ravintoaineiden imeytymisen vähyys, mutta yleensä luonto hoitaa niin, että naisella on varastoa jonkin verran, ennen kuin kykenee raskaaksi tulemaan, eli ei olisi kuukautisia jos ei olisi sopusuhtainen :D
Ja harvoin edes ikävässä vatsataudissa kykenee olemaan täysin juomatta.
Ja tosiaan, onhan heitä jotka voivat alkuraskaudessa niin kovin pahoin, että joutuvat nestehukan vuoksi tiputukseen.

Eli huoletta voi olla, jos noista esimerkeistä oli mitään apua mieltä kohentamaan. Kyllä pienen taimet ovat tässä vaiheessa jo hyvin sitkeitä versokkaita =)
 
Muiskuko pelkää YT-neuvotteluja.
Meirän perheessä ei enää niitä tarvii pelätä, sillä itse olen ollut työttömänä jo vuoden päivät ja ukko sai tietää tänään, et lomautus alkaa vappuna ja kestää ennalta määräämättömän ajan. On vaan niin saa****n mieltä ylentävää, kun ei ole vielä ehtinyt tuo työssäoloehto täyttyä, et pääsis edes liiton rahalle. Kelan työmarkkinatuki kun on huima 25,63e/pv.
Se niistä uuden kodin unelmista.

pinkkimieli ja pallopää 13+3
 
Muisku: tsemppiä! Toivottavasti ei irtisanominen osu sun kohdalle. Ja kuten joku kommentoikin, jos osuu niin kantsii tarkistaa kuitenkin että on laillinen.

Pinkkimieli: tsemppiä! Toivottavasti miehes löytää muita töitä.

Tänne ei kummosempia. Töissä taas, kuten varmaan kellon ajasta voi päätellä. Motivaatio työtekoon on aivan kadoksissa, ei vois vähempää kiinnostaa. Kaverille jo vitsailin että saiskohan sitä saikkua sillä syyllä ettei huvita. :)

Kuopuksen hoitotäti kyseli tänään että miten syksyllä jatketaan hoidossa, sen pitää ilmottaa ohjaajalle. Sanoin sitten että kuopus jää kotiin syyskuun alusta, olikin jo sitten kertonut tädille että hänestä tulee isoveli.

Tänään on ollu aivan hirvittävän harmaa päivä, iltapäivällä satoikin vettä, saa lumet kyytiä. Itse olen ollut oikein urheilullinen, vein kuopuksen hoitoon ja hainkin pyörällä. Kaikenkaikkiaan tuli poljettu n.20 km. Alkoi kyllä jo loppumatkasta tuntumaan jaloissa, tätä päivää ennen kun olin polkenut vain 10 km tänä keväänä. Toivottavasti sitä pääsee huomenna kävelemään.

Peppi ja toukka 16+0 POKS!
 
Huomenet =)

Tervetuloa taas uusille minunkin puolestani =)

Onnea syntymäpäiväsankareille, Hopella tulikin pyöreitä täyteen :flower:

Muiskulle :hug: kurjaan työtilanteeseen, asioilla on kuitenkin aina tapana järjestyä =)

Ihania masukuvia taas tullut, omaani en näköjään saa päivitettyä vaikka sellainen viime viikolta olisikin =) Kovasti masut on jo oikeita vauvamasuja eikä mitään turvotusmasuja, alkaahan meillä toki puoliväli lähestyäkkin :D

Lätkää katsotaan myös täällä, ei toki muita pelejä niin intensiivisesti kuin Suomen matsit :D

Mulla olisi tänään neuvola kera lääkärin, lääkäri vain ei ole miellyttävimmästä päästä :/

Mammavaatteita olen myös etsiskellyt mutta tuloksetta, onko siis KappAhlilla oikein mammavaatteita, sellainen putiikki kun löytyy tuosta naapurikaupungista niin pitääpä käydä katsomassa?

Pikki, sinähän olit tilannut mywendyhousesta ne phil&tedsit, miten maksoit ne sinne? Mun visa ei mene läpi ja puhelinnumero sinne herjaa.

Nyt tulee keittiösuunnitelman tekijä käymään joten menenpä tekemään munkki taikinan loppuun sitä ennen ja palaan neuvolakuulumisten kera :wave:

äitsy ja lauri 15+4 :heart:
 
Pinkkimieli:
En ole varma, mutta saakos työkkärin rahaan jonkun lapsikorotuksen, vai koskeekos se ainoastaan liiton rahoja?
Mies tosiaan on edelleen työtön myös ja liiton rahoilla ja saa lapsikorotuksen. Häntä pännii suunnattomasti olla toimettomana, mutta toivotaan, että saisi jonkun työn tässä kesän aikana, tosin suht hyvin ollaan näinkin pärjätty, mutta ainahan se lisä raha olisi tarpeen.
Ja tosiaan itsellä nuo kuukausi tulot sitten nousee lokakuussa, kun saan saman ison äippärahan kuin esikosta ja sitten olisi se "huima" toisen lapsen lapsilisä =)


Ihana päivä taas täällä meilläpäin, joitain kuuroja olivat lupailleet, en pistä pahakseni, tykkään siitä miltä ilmatuoksuu kun on satanut pitkästä aikaa =)

Ja tosiaan puolivälille ollaan kaikki kovaa vauhtia menossa, se on ainakin kovin huojentavaa omasta mielestä.

Joku muuten oli kysellyt, että millä aikataululla aiotaan tehdä vaaville hankintoja.
Meidän ei oikeastaan tarvitse tehdä muuta hankintaa kuin pojalle lastensänky ja vauvalle sitten ainoastaan hoitotuotteita. Saisi vain sen äidin tekemään hissukseen niitä vaippoja, mutta jos nyt käy niin, että ei ota tuulta alleen, niin ei se niin vakavaa ole, jos edes muutama kappale olisi valmiina, sekin säästäisi jonkun euron rahaa sitten =)

Nyt juomaan kahvia :p

paapelo+poju+Tiuhti 17+3
 
paapelo muistaakseni kelan rahaankin kuuluu lapsi korotus.
Mua ehkä enemmän pännii kuin tota miestä kun se on kotona. Saakutti kun makaa sängyssä puoleen päivään ja välillä ylikin. :kieh: Se siis joutuu nyt jo oleen kotona kun ei ole edes toimiston siivous hommia.
Oon ylipäätään aina inhonnut päiviä jolloin se on kotona kun mitään ei tapahdu ja menee mun päivä rutiinit sekaisin. Ja siks toisekseen se on nyt niin "masentunut" ja plaa, plaa, plaa, ettei sitä varmaan hetkauttas enää vaikka sanoisin saaneeni keskenmenon. Herra on niin omanapainen että yäköttää.
Ja se mikä sitä tilanteessa ainoastaan ketuttaa on se et tulot pienenee roimasti. Ei sitä haittaa olla kotona ja maata puoleenpäivään. Se ei edes yritä hakee nyt mitään hommaa, kun vaan masentelee sängyn pohjalla ja toivoo, et työt yhtäkkiä jatkuiskin jonkin ihmeen kaupalla.


Anteeksi vuodatus :ashamed: Tää on vaan taas niin raivostuttavaa.

pinkkimieli ja pallopää 13+4
 
pinkkis :hug:
Tiedän tunteen...itseä kanssa raivostutti ne alkuviikot kun mies oli kotona...hällä ollut muka mitään elämää ja istuskeli vaan kavereilla ym. kakkaa ja sitten tulee kotiin ja valittaa, että sänky on petaamatta :headwall: Herralla olisi ollut koko päiv aikaa kyllä pedata se sänky silloin, kun hänkin aina nousi vasta puolilta päivn, jolloin minä olin ollut jo monta tuntia hereillä ja siivoillut jne....
Nyt tosin on ruodussa jo...pisti niin potuttaan silloin tuo suoranainen laiskuus ja omanapaisuus, että tein selkeän toiminta ohjeistuksen talon töistä.

Minä hoidin yöherätykset ja mies heräsi aamulla pojun kanssa ja sain nukkua tunnin normalia pitempään.
Tiskivuorot astui kehiin, myös siivouspäivä 2 viikossa ja kumpikin siivosi sitten muina päivinä mitä ehti.
Ja sitten se oma aika...kuulostaa ehtä tossutukselta, mutta mies todella kuvitteli, että kun ei olla töissä, niin hän on oikutettu olemaan vapaasti missä milloinkin selvittämättä olinpaikkaansa minulle ja oluttakin sai nauttia päivistä riippumatta...
Ei kyllä vetele minun kodissa tai perheessä ja hommaan tuli stoppi ja pistin miehen valitsemaan tavaroiden pakkuun ja perheen välillä...Kyseessä ei siis ollut mikään viaton sillointällöin pikku hiprakassa kotiin :/
Onneksi oli viisas mies ja valitsi sitten meidät ja nyt on elämä taasen mallillaan.

Noilla miehillä on ehkä paha taipumus vetäytyä itseensä, kun eivät enään ole velvoitettuja tekemään ruumiillista työtä. Kuvittelevat helposti, että sitten ei ole muutakaan ja he ovat raukkoja ja voi voi |O

Että tääll mys tälläinen miehen masistelu tarina...joten et ole ainoa, miehet ;)
 
Hei!
Jaksamista teille,jotka työasioiden/ongelmien kanssa painitte!Toivotaan että asiat menee parhain päin lopulta.

Täällä sataa vettä,hyvin syksyistä. No jospa alkaisi sitten nurmikot vihertää :)
Olen vakaasti harkinnut kotidopplerin hankintaa, paljonko olette niistä maksaneet??

nöpötin ja pikkuinen 15+6
 
Terppa!

Äitsy80 Ei olla vielä tilattu rattaita, vasta rakenneultran jälkeen tilataan jos siellä on kaikki kunnossa. Esikoisen yhdistelmät tilattiin Saksasta, tuolloin maksaminen sujui kyllä ongelmitta luottokortilla. Mulla on mastercard, mutta sillä tuskin on merkitystä, Visa käy kuitenkin useammissa paikoissa. Tosta puhelusta, oletko tarkastanut onko maakoodi oikein? Niissä puhelinnumeroissa ei välttämättä oo sitä valmiina. Brittien maakoodi on 44, joten se pitää näppäillä eteen kun soittaa sinne. Niin ja MB mäkin vähän epäilen sitä viiden vrk:n toimitusta, uskon vasta kun näen. :)

Herkuista täälläkin tykätään. Olen jo paistanut kaksi satsia munkkeja tälle vapulle. :ashamed: Enkä tiettykään millään munkkipannulla vaan upporasvassa käristämällä. Varsinaista terveysruokaa... Ei se mun kolme kiloa tyhjästä ole tullut. Urheilen kylläkin vastapainoksi, ja herkuttelen myös hedelmillä, joten toivottavasti tuo painonnousu pysyisi jotenkin hallinnassa...

Mammavaatteet on kyllä jotenkin mitäänsanomattomia, muutamia kivoja onnistuin esikoisen aikana löytämään. Nytkin olen käynyt katselemassa, mitään kivaa ei ole tullut vastaan. Esikoisen aikaan ostinkin ihan normipuolelta pitkiä venyviä paitoja ja tunikoita, niillä kyllä pärjää hyvin ihan synnytykseen asti.... Mutta tuo housupuoli on sitten vähän eri juttu ja haluaisin toiset farkut vielä. Kesähousuja ja hameita mulla sitten löytyykin. Tulispa lämmin kesä...:)

Päänsärkyä oli joillain ollut, niin täälläkin! En yleensä normaalisti kärsi tuosta vaivasta, joten kiristää kyllä pinnaa tollanen jatkuva jomotus. Ei kylläkään onneksi jokapäiväistä ole. Aluksi kuvittelin olevan hormoneista johtuvaa, mutta nyt on alkanut myös väsymys joten luulen hb:n olevan laskussa. Kiva kun seuraava neuvola on vasta kesäkuussa. Noh, jos menee kovaksi tuo väsymys niin mittaan hemoglobiinin seuraavan kerran kun meen töihin keikalle ja aloitan raudan omin päin jos on tarvis. Ei viittis sen takia terveysasemalle mennä...

Olen muuten huomannut, että ajattelen noita viikkoja nykyään enemmän ultran mukaan. Vaikka laskettua aikaa ei muutettu niin tuntuu, että ne ultranmukaiset viikot on kuitenkin todellisemmat.

Jepsistä. Tänään menen pitkästä aikaa jumppaamaan, tullut enimmäkseen lenkkeltyä nyt kun on ollut niin kauniita päiviä. Saa nähdä joko tuntuu vauvan paino hyppiessä. :)

Nyt syömään kanaa ja kermalla ja vihanneksilla höystettyä riisiä, nam.

-Pikki 16+1 (tai 16+5)
 
Paapelo meidän mahtavasta pikkukaupungin KappAhlista ei saa mammamalliston vaatteita kai lainkaan. Oon koittanut sieltä haeskella aiemminkin, mutta mitään en ole löytänyt. Lähin tuollainen KappAhl on varmaan n. 150 km päässä. Eli se siitä ilosta... :|

Täällä on myös ollut sateista, mutta vielä ei sateet haittaa, ihanaa vaan kun sataa. Mutta jos näitä sadepäiviä kertyy paljonkin, niin johan rupeaa tympäsemään. Innolla odotanki, että meidän viime syksynä kylvämä nurmikko alkais itää ja kasvaa. Ainakin vähän viherrystä on nähtävissä, nähtäväksi jää jääkö kaljuja länttejä kuinka paljon... :kieh: (Mulla kun ei ollut mitään hajua nurmikon teosta eikä kyllä ole vieläkään... :LOL: )

Nyt pöperöä valmistamaan ja sitten täytyy lähteä kirppareita penkomaan, kun torstaina olis töissä naamiaiset ja aikamoinen ongelma on tää asupuoli. Kun mikään ei mee päälle... Olisko kenelläkään hyviä ideoita?

Hätähousu ja Maukka 16+1
 
Moi vaan,

kaikki jutut olen taas lukenut (ja osan moneenkin kertaan, kun täällä vähän väliä käyn..), mutta jotenkin nyt on taas pää tyhjä etten muista mitä pitäisi kommentoida. Viimeisenä anelien muutto: otahan iisisti ja odota apuvoimat paikalle! Uskon kyllä että ihana olisi saada äkkiä etenemään, mutta rajansa masuasukinkin kannalta on pidettävä.

Niin ja niitä työ- ja ihmissuhdejuttuja oli sitten useammallakin, osalla tuoreita mietittäviä ja osalla kokemuksia jaettavana. Voimia kaikille nyt ongelmien kanssa painiville :hug: , varmasti haluaisi keskittyä rauhassa odotukseen ja kevään tuloon ilman ylimääräistä stressiä.

Päänsärkyjä minullekin on nyt tullut, toisinaan vain mutta silloin sitäkin pistävämpänä. Aina samaan kohtaan silmän taakse pistää ja tosi ikävästi. Onneksi ei ole jokapäiväistä (kun yritän lääkkeiden käyttöä välttää raskausaikana tyystin). Edellisessä raskaudessa niitä ei ollut, vaikka olikin alhainen hb. Mikä lie nyt syynä - ehkä tuo herkistynyt hajuaisti ei vaan siedä ihan joka kaupan kemikalio-osaston tuoksuja tms.

Liikkeitä luulen toisinaan tuntevani, aina tuolta samasta alaoikeasta kohdasta. Itseasiassa olen tuntenut (?) niitä jo pari viikkoa, kun silloin istukkanäytteessä tuntui ihan hölmöltä, että se neula pistettiin keskelle mahaa (eikä sinne oikealle :D ). Istukkanäytteestä tulikin mieleen, että huomenna on sitten se lapsivesipunktio. Toivottavasti menee hyvin, kivuttomasti eikä aiheuta jälkioireita. Tuloksia odottelen sitten pikatestistä ensi viikolle ja koko karttaa 2-3 viikon päästä.

Herkut eivät maistu, tavallisesti olen todellinen sokerihiiri. Sama oli ed. raskausaikanakin, mikä olikin tosi hyvä koska silloin jouduin vielä verensokeriseurantaan. Olisi ollut tosi tiukkaa haluta herkkuja ja joutua kieltäytymään niistä koko viimeiset 3 kuukautta ennen synnytystä.. Huomenna onkin neuvola myös, saan sokerirasituksen tulokset ja kuunnellaan sydänäänet - ja punnitaan se paino sitten, liekö lisinyt kun muuten ruoka kyllä nyt taas kelpaa vaikkei herkkuja menekään. Punktio tehdään toisella paikkakunnalla, joten sinne sitten ajelen iltapäiväksi erikseen.

No tulipas ainakin omat kuulumiset kerrottua, jos ei hyvin kummoisesti muita tullut kommentoituakaan. :ashamed: Mutta sellaista se on, oma napa on lähinnä ja mulla ainakin tuo huomisen odottaminen ilmeisesti nyt jännittää sen verran että hankala on keskittyä muuhun. Ehkäpä sitten sen jälkeen osaan sitten taas vastailla enemmän muillekin!


Aurinkoisia päiviä (vaikka ihana, että täällä nyt sataakin!) toivotellen,
~Tiila ja Kauno 15 tasan
 
Enpäs sit päässyt lääkärille asti eilen. Eka yritin silloin aamupäivällä, et olisko työterveyteen ollut aikoja, mut eipä ollut ja sekin on kumminkin terveystalossa. Sitten sain terveyskeskukseen päivystykseen ajan klo 15.00. No, olin jo siellä hyvissä ajoin ja tupa oli ihan täynnä. Ajattelin vielä mielessäni, että onneksi mulla on aika varattuna, ettei tarvii jonottaa. Noo... Sit aloin kuuntelee kun ihmiset puhu, kuinka niiden aika oli ollut kaksi tai jopa kolme tuntia aikaisemmin eikä ollut vieläkään päässyt sisään. Tunnin verran istuin siinä, ja sitten joku hoitaja pyysi sisään ja kysyi tarviinko välttämättä päästä lääkärille ja tuskastuneena odotukseen totesin et ei tarvii. Eli ei selitystä päänsärylle sit tullut. Tänään puoli päivää taas särkenyt ihan hillittömästi, nukuin muutaman tunnin ja taas alkaa sama tuttu kipu tulla esiin.
Nyt alkaa tuntua, ettei jaksa enää. Lauantaina pitäis naimisiin mennä ja tekemistä vaikka kuinka paljon. Huomenna pakko soittaa, et pääsiskö lääkäriin. Oon syönyt aivan hirveet määrät panadolia, ja alkanut miettimään, ettei hirveen hyvää vauvalle pidemmän päälle varmasti tee. Ahdistus.

Missah ja Mölli 15+4
 
Voi ei Missah, tosi ikävän kuuloinen päänsärky :( . Toivottavasti pääset huomenna lääkäriin (ja pääset särystäsi eroon, ennenkaikkea!). En ole varma, tulenko ennen viikonvaihdetta kirjoittelemaan, joten ihanaa hääpäivää teille toivottelen näin etukäteen varmuudeksi! Sitä O-alkuista toivotusta en sano, ettei tuota pahaa tuuria etukäteen sanottuna :whistle:
 
Missah:
Voi kurjuutta! :ashamed:
Voin kuvitella miten tuskaista tuo on, itse kun aikanaan kärsin migreenistä. Toivottavasti pääset lääkärille ja syynä olisikin vaikkapa häiden jännäys tms. ei niin kamalaa, joka sitten poistuu yhtä nopeasti kuin tulikin :hug:

Täällä oli taas ihana päivä.
Aurinko ei tosin paistanut pilvettömältä taivaalta, vaan pilviharson takaa, mutta olipa lämmin. Käytiin keräämässä pienimmän siskon kanssa äidillemme aimo kimppu valkovuokkoja ja löydettiinpä hurjan suuri alue sinivuokkojakin ja sieltä täältä otettiin muutamat mukaan kimpun keskelle.
Kyllä äiti oli myyty kun veimme korillisen valkovuokkoja hänelle...ihasteli vielä myöhään illallakin niitä, kun asettelin ne laakeaan maljaan kauniisti :D

Itse olen aika naatti, kaiken sen kävelyn ja kyykkimisen jälkeen. Mutta Tiuhti se sitten vasta heräsi, arvatenkin heti kun itse istun aloilleni, mutten valita...sitten vasta loppuraskaudessa on lupa valittaa kun potkut vääntää kyljet mustelmille sisältä päin :LOL:

Nyt on juotava pikku kuppi kahvia ja poikakin vaan porskuttaa unta palloon, hänetkin pitää herättää...onneksi sentään menee kuitenkin normaali aikaan nukkumaan myöhäisistä tirsoista huolimatta, mutta jos antaisin nukkua jo nyt, niin heräisi klo 05.00 parin kerran kokemusta löytyy :D

paapelo+poju+Tiuhti 17+3
 
Laiska minä olen ollut kirjoittamaan mutta ahkera lukemaan. Me ollaan oltu kipeinä. Lapsi varsinkin. Nyt on keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus. Ihan räkäinen koko pampula. Onneksi antibiootit tepsivät nopeasti!

Ammatista kyseltiin: Minä valmistun keväällä sosionomiksi. Tarkoitus on mennä päiväkotiin töihin. jahka olen tämän 3 vuotta ainakin kotona Molempien lapsien kanssa. Lisäksi haen nyt keväällä yliopistoon paikkaa. Saa nähdä pääsenkö. Toiveena olis ainakin 3 lasta että saa nähdä kauan menee kotona mut se ei haittaa ihanaa kun saa olla kotona

Liikkeistä: Mä olen tuntenut jo toista viikkoa epäsäännöllisiä hentoja liikkeitä jotka nyt on hieman voimistuneet mutta silti epäsäännöllisiä.. toivon koko ajan että ne voimistuisi. en ollenkaan muista edellisestä raskaudesta koska ne saattoi tuntea ulospäin. olisi kiva että mieskin pääsisi niitä kokeilemaan

Kävin tänään ostamassa äitiysvaatteita bebesistä: farkut, takin ja 2 paitaa ja henkalta hameen ja shortsit ihanaa! Masu pullottaa ihan kamalasti!

Painosta: Minulla on tullut aika lailla jo nyt varmaan joku 4-5 kg mutta johtuu siitä että lopetin tupakoinninkin niin on ollut osasyy mieluummin kilot kuin tupakka.

Vakuutuksesta: Otetaan ehdottomasti kannatti esikoisellakin kun alkoi 3 kk korvatulehduskierre! saatiin putkitus nopeasti 6-7kk ikäisenä yksityisellä ja sen jälkeen ei tulehduksia paitsi nyt vasta 2,5 v ikäisenä. Olis maksanut muuten paljolti yli 2000 lääkärikäynteineen noi yksityiset..

seuraavaa rakenneultraa odottelen kovasti

simasta muuten kysymys: saako kotitekoista simaa juoda??
 
Heippa!

Täällä on vietetty raivon ja epätoivon täyteistä päivää tänään.
Rupesin sit selvitteleen että minkäs mukaan mä saan äippärahaa sitten syksyllä.
No siis nythän ne lasketaan vuoden 2007 työtulojen mukaan.
Mulla ongelma on se että mä olin vanhempain vapaalla kesäkuun puoliväliin asti sinää vuonna, ja töihinkään en niin kauheeta kiirettä pitäny.
No mut tänään sit rupesin miettiin että no mut lasketaankos niihin mun sen vuoden tuloihin ne alkuvuoden vanhempainvappaa rahat... soitin sit Kelaan selvittääkseni asiaa ja niinhän se on että ei niitä kuulemma lasketa. |O |O |O
Mä oikeesti meinasin pillahtaa itkuun kun sit soitin miehelle ja kerroin tästä.
Eli sen mukaan mulle tulis nyt sit vaan minimi äippäraha... no onhan silläkin jotkut pärjänny ja pärjää mut meillä nyt on tulot ollu sitä luokkaa että en tiedä millä sit pärjättäis.

No alustavasti puhuttiin että mä pidän puolet tästä vanhempainvapaasta ja mies pitää keväällä loput. Sillä kun on niin paljon paremmat tulot että me pärjättäis sit jo paljon paremmin kun ne laskettais sit sen tuloista. En kyllä tiedä miten tää loppujenlopuks sit todellisuudessa menee.
Nyt on sit jo parempi mieli mut tarvii vielä huomenna selvitellä tätä.
Ja onneks meille tulee joulukuussa melkein 4000? veronpalautuksia... helpottaa jokskuu aikaa tasottaa mein tuloja.

Jaa niin ja neuvolassa tuli käytyä tänään.
Kaikki oli tosi hyvin... paino oli vieläkin -2kg lähtöpainosta mut se on ihan ok kun mulla se lähtöpainokin oli vähän turhan korkee.
Pissa puhdas ja verenpaineet oli hyvät.
Ensi viikolle määräs sen sokerirasituksen.... toivottavasti tällä kertaa ei yksikään arvo ylittyis... mä en jaksa sitä seurantaa...


Riivinrauta+ nuppunen 17+3
 
Huh!

Mä olin eilen vihdoin reipas ja kerroin raskaudesta pomolle! Hyvin se meni kuten arvelinkin:) Silti jännä paikka, koeaikaa jäljellä 2kk jne... pomo ei ollut millänsäkään, lähinnä sitä taisi vähän naurattaa :LOL: Edellisestä vastaavasta projektista oli kuulemma kaikki vuorollaan olleet äippärillä ja hänen huoneessaan on moni muukin istunut siinä tuolilla ja sanonut saman asian.

Pari kollegaakin tietää ja he ovat olleet ihan innoissaan:) Tosi mahtavaa! Nyt ei tarvi salailla eikä edes pukeutua väljiin vaatteisiin ja yrittää ettei kukaan huomaa.
 
Heippa kaikille!

Meillä netti ei oikein ole toiminut viime aikoina, joten kirjoittelu jäänyt vähemmälle. Täällä maha kasvaa ja sen myötä melko ikäviä kasvukipuja tai oikeastaan vihlaisuja tuntuu. Vähän jänskättää miten töissä kipujen kans käy. Olen ollut nyt 4 päivää vapaalla ja tänään pitäs taas mennä töihin. Joutuu kuitenkin töissä nostelemaan ja kääntelemään välillä painaviakin potilaita.

Mammavaatteista on ollut puhetta. Ainakin mulle on sanottu KapAhlista ja Lindexistä että ovat lopettaneet mammamallistot kokonaan. Näin siis jo syksyllä. H&m:stä jotain olen ostanut, mutta mulle ei niiden housut istu lainkaan. Netistä sit tilasin mammavaatteita, mutta ovat kyllä melko hintavia. Täällä meillä myös Stokkalta saa jotain ja yksi isompi lastenvaateliike myy mammavaatteita. Mutta melko huonot on nykyään valikoimat.

Vauvalle meinataan ottaa vakuutus. Tosin pitäs alkaa selvittää, että missä ois parhaat edut.

Muuta en nyt tähän hätään muista kommentoida.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 14+2
 

Yhteistyössä