Lokakuiset 2025 🍁

Terveisiä nt-ultrasta. Ultran perusteella kaikki niin hyvin kuin tässä kohtaa voi olla. Vauva oli vauhdikas Riskiluku oli myös kunnossa, eli ei hälyttänyt. Meille tarjotaan mahdollisesti kuitenkin niptiä, kun taustalla se triploidia kromosomipoikkeavuus viime raskaudessa. Toki se ei ole perinnöllinen vaan sattuman kauppaa.

Ja tosiaan laskettua aikaa siirrettiin, kun nyt olikin viikkoja kasassa jo 12+6. Se kuulemma selittää todennäköisesti sen korkean pappan ja matalan hcgbv. Saanko mä jäädä tähän ryhmään vaikka la oiskin nyt 29.9.

Mua itkettää helpotuksesta ja jotenkin vaikea uskoa, että tää raskaus saattaakin mennä ihan hyvin

-aa
Oi noni hyvät uutiset tuli ultrasta😍 ihanaa!

Voihan tikkunekku ja hopeanopea🙈 jos ne kävi täältä lukemassa meidän pähkäilyjä ja viivästytti tulokset🤭

Ihanaa aa että kaikki hyvin nt ultrassa! 😍

Mulla taitaa olla sama homma tässä raskaudessa kun edellisessä että kovasta rehkimisestä tulee veristä vuotoa ja saa nähdä koska sitten alkaa sairaslomat tuon verisen vuodon takia.. Mutta oman mielenterveyden vuoksi soitin eilen neuvolaan ja pyysin päästä ultraan kattomaan onko vauvalla kaikki hyvin..
Onneksi mulla on niin ihana hoitaja että neuvolakäynnillä sanoi että saa tulla jos mietityttää. Tässä heti aamusta meen ja hieman on jännittyneet fiilikset.
Töissä en jaksais käydä, oon ihan kypsä tällä hetkellä työmaan toimintaan, itkettää kun pitää sinne sitten taas mennä ja tuntuu että mikään uni ei riitä. Työpäivän jälkeen esikoisen kassa leikit jää tosi paljon vähemmälle kun oon ihan loppu 😭
Kiitos ja anteeksi tästä avautumisesta 🥺

• Surullinen
Reactions: Hopeanopea
vierailija
Sofiika, tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin!

Mä en oo yllättynyt, että tuloksissa kestää kun nuo muutkin puuttuu. Viikko on aika pitkä aika oottaa esim.pissatestin tuloksia 😅. Eikö nuo tulokset tarvii siihen nt-ultraan vai tarviiko? No sinne vielä yli viikko. Piinaavaa.

-Tikkunekku

vierailija
Sofiika, Hyvä, kun soitit! Eiköhän vauvalla ole kaikki kuitenkin hyvin 🥰 Tänne saa ja pitää avautua 😂 tsemppiä käyntiin ja jaksamiseen myös!

Tikkunekku, eikös riskilaskentaan juuri tarvitse ne tulokset? Eiköhän ne siihen mennessä tule!

-aa

vierailija
Siis kun meillähän ne ei edes tule kantaan just sen takia ettei niitä tulkita ennen ultraa. Mut se on outoa et pissatestin tulos ei oo tullu.

-Heidihuu
Täällä ne laittaa kyllä, mutta näkyy kestävän… Raskaana ollessahan kaikki tulehdukset pitäs hoitaa ja oon käyny paristi antaa bakteerivaginoosinäytteen ni siinäki meni varmaan viikko ennen ku oli kannassa! Onneks ei ollut, siinä oiskin sitten ollu varmaa oottamista et saadaan lääkäri määrää resepti. Kiva varmaan jos ois pahat oireet 🥲

Mut juu on kyl tyhmää et nuo seulonnat ees laitetaan tonne kantaan ihmeteltäväks 😂

Ihanaa Sofiika, että kaikki oli hyvä ja sait saikkua!

-Tikkunekku

Joo no, mä oon edelleen sitä mieltä, että jos ihminen haluaa tietää omat tuloksensa niin se on mielivaltaista piilottaa ne.. En tykkää turhasta holhoamisesta yhtään tai siitä, että tällaisia päätöksiä tehdään sulta kysymättä. Ja voin sanoa, että jos arvot olisi tosi huonoja ja käytännössä kkm olisi voinut käydä toteamassa aikaisemmin ultrassa niin olisin ihan pirun vihainen, että tää tieto olisi pimitetty tällaisen holhoamisen varjolla.. Tikkunekku, sähän oot kans HUS alueella niin epäilen / pelkään, että me ei saada niitä tuloksia ennen ultraa 🙁.

vierailija
Joo no, mä oon edelleen sitä mieltä, että jos ihminen haluaa tietää omat tuloksensa niin se on mielivaltaista piilottaa ne.. En tykkää turhasta holhoamisesta yhtään tai siitä, että tällaisia päätöksiä tehdään sulta kysymättä. Ja voin sanoa, että jos arvot olisi tosi huonoja ja käytännössä kkm olisi voinut käydä toteamassa aikaisemmin ultrassa niin olisin ihan pirun vihainen, että tää tieto olisi pimitetty tällaisen holhoamisen varjolla.. Tikkunekku, sähän oot kans HUS alueella niin epäilen / pelkään, että me ei saada niitä tuloksia ennen ultraa .
Kyllä ne yleisesti ottaen tulee kantaan tai ainakin viimeks tuli ennen ultraa ihmeteltäväksi. Onko sulle tullu muita noista esim. Hiv, veriryhmä jne? Miten tämmösissä voi mennä viikko? Samoin ihmettelin tuota että otettiin tulehdusnäytteitä sillon ja vastauksissa tälleen kesti, vaikka varmasti ovat aiemmin olleet valmiina. Näistä seulonnoista niin googlailin ja kyllä muilla tullut HUS ennen ultraa. Ite haluisin noi pissakokeen tulokset kun ravaan jatkuvaan vessassa, normaaliakin voi olla mutta tulehdus pitää silti sulkea pois….

-Tikkunekku

• Tykkää
Kyllä ne yleisesti ottaen tulee kantaan tai ainakin viimeks tuli ennen ultraa ihmeteltäväksi. Onko sulle tullu muita noista esim. Hiv, veriryhmä jne? Miten tämmösissä voi mennä viikko? Samoin ihmettelin tuota että otettiin tulehdusnäytteitä sillon ja vastauksissa tälleen kesti, vaikka varmasti ovat aiemmin olleet valmiina. Näistä seulonnoista niin googlailin ja kyllä muilla tullut HUS ennen ultraa. Ite haluisin noi pissakokeen tulokset kun ravaan jatkuvaan vessassa, normaaliakin voi olla mutta tulehdus pitää silti sulkea pois….

-Tikkunekku
Toivottavasti oot oikeassa ja tulee ennen ultraa. Ei ole tullut mitään, ei pissatesteistä eikä vaikka ferritiiniä, joka otettiin kanssa.

Viimeksi muokattu:
Toivotaan et tulee, mut kyllä mulla on ihan perusverikokeita tässä puolen vuoden sisällä tullu sillee et vasta tyyliin viikko sen käynnin jälkeen on tulokset näkynyt.. syytä en tiedä mutta ihan sika ärsyttävää on ollut! Toivottavasti teille nyt kuitenkin tulee ne ennen kun odottelette kovasti🙏🏻

Ihana kun pääsit neuvolaan ja ultraan @Sofiika ❤

vierailija
Hei ihanaa, kun Aa ja Taikaakin kaikki oli hyvin ultrassa!! 😍Ja hei eks tää oo just se avautumispaikka, eli ei anteeksipyytämistä! 😄

Tsemppiä myös kaikille tuloksia odottaville! Meillähän kaikki nuo testit otetaan vasta sen ultran jälkeen sairaalassa (joka mulla on vasta 14. viikolla - huoh), joten mulla ei oo tota samaa odotusjännitystä, enkä kyllä aikaisemmissakaan oo niitä kuin kerran käynyt katsomassa Kannasta. Nyt on menossa 11. raskausviikko, ja yleensä tähän mennessä on kuitenkin ollut jo se yksi ultra, joten tää odottelu tuntuu ikuisuudelta!!

- Aleksandra

• Rakkaus
Reactions: Taikaakin
Huomenta kaikille. Mun aika matelee vielä 12 päivää ultraan. Kävin maanantaina niissä seulontolabroissa eli nyt yksi meidän työntekijä tietää raskaudesta, toivon ettei juoruile. Mun on ehkä kuitenkin ton ekan ultran jälkeen kerrottava töissä kun nyt ne suunnittelee syksyksi Mun nykyiselle sijaiselle paikkaa mikrobilsan labraan, ja olis ihan järjetöntä ottaa taas joku uusi Mun tilalle siihen Mun hommaan. Et ehkä nyt sit oon reilu ja kerron hyvissä ajoin vaikka aluks ajattelin et odottelen tonne kesään saakka.

Mä alennuin tekemään sellasen raskauskeijun gender testin :D en tiiä niin epäselvä ja tulkinnanvarainen tulos tuli. Laitan kuvan tähän kans. Tein kyl myös jo soodatestin ja ei kuohunut yhtään eli tää puoltaisi tyttöä samoin vauvan syke on nyt 10lyöntiä/min kovempi ku aiemmissa raskauksissa. En malta odottaa ultraa ja toivon saavani hyvän nub kuvan niin pääsee siitä arvuuttelemaan. Mä nyt yritän vähän jo sopeutua siihen et olis poika kuitenkin.

No nyt ku ton avaa ni näyttää kyl ehkä enemmän vaaleanpunaiselta:D ihan vitsihän tää on mut voin nyt hetken haaveilla siitä pienestä tytöstä

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
vierailija
Heidihuu, niin kerrot totta kai sitten, kun itsestä tuntuu hyvältä. Mäkin joudun töissä kertomaan hyvissä ajoin, koska en oo ainut äitiyslomalle jäävä jos kaikki menee nyt hyvin. Toivotaan, että aika menis nyt nopeesti sullakin ennen ultraa! 🥰

Siis mitä ihmettä, mä en tosiaankaan tiennyt, että tommosia testejä on 🤣 Mä yritin tehdä siitä ultrakuvasta sitä tulkintaa nubista, mutta en minä osaa 😂 ihan hauskaa kyllä arvuutella.

-aa

• Tykkää
Heidihuu, niin kerrot totta kai sitten, kun itsestä tuntuu hyvältä. Mäkin joudun töissä kertomaan hyvissä ajoin, koska en oo ainut äitiyslomalle jäävä jos kaikki menee nyt hyvin. Toivotaan, että aika menis nyt nopeesti sullakin ennen ultraa!

Siis mitä ihmettä, mä en tosiaankaan tiennyt, että tommosia testejä on Mä yritin tehdä siitä ultrakuvasta sitä tulkintaa nubista, mutta en minä osaa ihan hauskaa kyllä arvuutella.

-aa
Laita kuvaa niin mä voin koittaa arvata 😅

Huomenta kaikille. Mun aika matelee vielä 12 päivää ultraan. Kävin maanantaina niissä seulontolabroissa eli nyt yksi meidän työntekijä tietää raskaudesta, toivon ettei juoruile. Mun on ehkä kuitenkin ton ekan ultran jälkeen kerrottava töissä kun nyt ne suunnittelee syksyksi Mun nykyiselle sijaiselle paikkaa mikrobilsan labraan, ja olis ihan järjetöntä ottaa taas joku uusi Mun tilalle siihen Mun hommaan. Et ehkä nyt sit oon reilu ja kerron hyvissä ajoin vaikka aluks ajattelin et odottelen tonne kesään saakka.

Mä alennuin tekemään sellasen raskauskeijun gender testin en tiiä niin epäselvä ja tulkinnanvarainen tulos tuli. Laitan kuvan tähän kans. Tein kyl myös jo soodatestin ja ei kuohunut yhtään eli tää puoltaisi tyttöä samoin vauvan syke on nyt 10lyöntiä/min kovempi ku aiemmissa raskauksissa. En malta odottaa ultraa ja toivon saavani hyvän nub kuvan niin pääsee siitä arvuuttelemaan. Mä nyt yritän vähän jo sopeutua siihen et olis poika kuitenkin.

No nyt ku ton avaa ni näyttää kyl ehkä enemmän vaaleanpunaiselta ihan vitsihän tää on mut voin nyt hetken haaveilla siitä pienestä tytöstä

No kyllä tuo ihan selkeesti pinkimpi on ku sininen🙈 mihinkähän tuo perustuu🤭 oispa hauska itekki testata

Mä en tajunnut kysyä esikoisesta nubbia ja saatii tosi huonot kuvat eikä niistä voinu yhtään arvuutella 🙈 jospa nyt pystyis🤔 toki tien äsken sormustestin mahalle ja poikaa näytti niin selkeesti et en usko enää tyttöön😂
Kotkassa ne ihan nt ultrassa antaa nubin perusteella arvion mut esim meillä eivät sano mitään. Lut Facebookissa on se nub theory ryhmä missä jotku gurut osaa kyl super hyvin kattoa :D

• Tykkää
Reactions: Taikaakin
Mä en tiennytkään, että on tuollaisia tikkutestejä olemassa sukupuolelle 😅. Mä kerron töissä sit ultran jälkeen ainakin esimiehelle. Mulla on tällä hetkellä tuplarooli ja toiseen rooliin tarkoitus avata rekry, mut vähän hitaasti edennyt paikan avaaminen.. Kohta pitää alkaa laittaa vauhtia, tai tulee kiire 😆. Ei tässä oo kun huhtikuu, toukokuu ja kesäkuu. Heinäkuu menee lomalla. Ja sit on enää elokuu ja osa syyskuusta, joten elokuussa pitäisi olla kyllä hyvässä vauhdissa handovereissa.. Ihan super nopeasti menee aika!

Mietin myös sitä, että millon kerron omille alaisille 🤔. Meillä on tiimipäivä parin viikon päästä ja pieni tiimi, joten joku voi kiinnittää huomiota juomattomuuteen (vaikka ei siis mitkään ryyppäjäiset tulossa, mutta illallisella muut varmaan ottaa sen lasin kaksi viiniä). Lisäksi maha alkaa jo näkyä, mutta en tiedä kuinka hyvin muut sen vielä huomaa (ei varmaan huomaa). Mut iltaisin maha turvotuksen takia ihan hervoton.

6 päivää ultraa! Että jännittää. On se kauheeta, jos kaikki ei olekaan hyvin ja samalla tiedostaa, että joidenkin kohdalle osuu aina se kauhea epäonni saada huonoja uutisia ultrassa :( . Pidetään sormet ristissä kaikkien meidän puolesta ja ihana kun jo alkanut tulla hyviä ultrauutisia 🥰

Yhteistyössä