Nyt pitäisi sitten päättää mitä kilttilässä viljellään tulevana kesänä

vierailija
Nyt me kyllä puhutaan ihan ristiin. Minä yritin puhua tomaateista. Te puhutte seksistä. Ei kivaa. Tää on se sama, mistä valitin jo aamulla toisessa ketjussa. Asiallisesta keskustelusta ei tule mitään, kun osa porukasta vittuilee ja nauraa päin naamaan. Joo, ymmärrän, että huumoria, mutta voisko edes yhdessä ketjussa keskustella asiallisesti? Minä olen oikeasti kiinnostunut tomaattien ja kurkkujen kasvattamisesta, niin eikö siitä saisi puhua?

No itse laitoin siemenet itämään jo viime kuussa. Kunhan alkaa lämmetä, vien ulos. Tuolla logiigalla vois sanoa, että kasvuaika on 12 kk paikasta riippumatta. Kasvatan sisällä chiliä, basilikaa ja korianteria ympäri vuoden, mutta en kuvittelekaan , että niitä voisi ulos viedä.
Basilika on arka kylmälle ulkona, mutta kyllä chilit ja varsinkin korianterit Suomen kesässä pärjäävät.

vierailija
Ravintorikkaimmista kasveista sitten viljelyyn parsakaalia, porkkanaa, pinaattia, vihreitä papuja, herneitä, purjoa, vuonankaalia ja kukkakaalia.
Toisaalta jos ei halua teho- tai ravintorikkainta viljelyä ja maa-alaa on riittävästi, niin kyllä harraste- ja kokeiluviljely on ihan mukavaa.
Kasvimaan hoito ei saa olla liian tiukkapipoista koska silloin siihen väsyy ja kyllästyy. Yllätyksellisyys ja uudet kokeilut tuottavat iloa.

Yhteistyössä