tosiaan, kilttiksellä ei taida olla näyttöä siemmenen itävyydestäOnko hällä toimivia siemeniä alkuunkaan, niiden perräänhän se tuossa aloituksessa vonku.
olisko kylänmiehelle hommia?
tosiaan, kilttiksellä ei taida olla näyttöä siemmenen itävyydestäOnko hällä toimivia siemeniä alkuunkaan, niiden perräänhän se tuossa aloituksessa vonku.
Ihanaa viikonloppua sinne!No oli miten oli, minun pitää lähteä hakemaan lapsi hoidosta, palaan ehkä maanantaina, jos vielä jaksan teidän perseilyä.
Eiks tomaatti kasva siemenestä satoon 4-5 kuukaudessa riippumati sen suuremmin olosuhteista.. pl paleltumiset jne.Kyllä ehtii kasvihuoneessa. Joka vuosi olen kylvänyt tomaatit, melonit, kurkut, paprikat ja chilit toukokuussa ja hyvin ovat ehtineet.
Perunaa mut talvea varten eri.Siemenet pitäisi pikkuhiljaa hankkia. Mahdollisesti jo tänä viikonloppuna.
Ei meillä ole eritelty lajikkeita. Timoa ja Annabellea on laitettu ja hyvin on perunat kestäneet maakellarissa.Perunaa mut talvea varten eri.
Oudon aikaisin olet kurkkuja kylvänyt, jos kasvavat pikkupurkeissa on tuloksena vain pitkiä ohuita versoja.Mun ekat kylvetyt kurkut alkavat kukkia iha just. Alkuviikosta kylvän lisää.
Ei malttaisi odottaa että maa lämpeää! Latviasta sattui mukaan vaikka minkäväristä juurikasta ja papua...
Basilika on arka kylmälle ulkona, mutta kyllä chilit ja varsinkin korianterit Suomen kesässä pärjäävät.No itse laitoin siemenet itämään jo viime kuussa. Kunhan alkaa lämmetä, vien ulos. Tuolla logiigalla vois sanoa, että kasvuaika on 12 kk paikasta riippumatta. Kasvatan sisällä chiliä, basilikaa ja korianteria ympäri vuoden, mutta en kuvittelekaan , että niitä voisi ulos viedä.
Ruohosipuli ehtii ja se on monivuotinenOkei, täällä Kajaanin korkeudella ei tahdo ehtiä.
Jotku viljelee sanojakinEihän tomaattia, kurkkua tai paprikaa viljellä
Joitakin kasveja voi kasvatella ihan maunkin takia, ei aina tarvi olla se tehokkain.Kannattaa miettiä kasvisten ravintosisältöä niin että ei tuhlaa tilaa ja resursseja kasveihin jotka tuottavat lähinnä halpaa tärkkelystä eikä paljon muuta sen lisäksi.
Kyl noi ihan tanakoilta näyttävät. Jätän ne ikkunakurkuiksi.Oudon aikaisin olet kurkkuja kylvänyt, jos kasvavat pikkupurkeissa on tuloksena vain pitkiä ohuita versoja.
Nehän pitää siirtää isompiin astioihin kasvamaan, kun ovat liian isoja jugurttipurkkeihin. Mulla alkaa kans olla niin isoja, että kohta voi ulos viedä, jos ei olis vielä lunta noin paljoa.Oudon aikaisin olet kurkkuja kylvänyt, jos kasvavat pikkupurkeissa on tuloksena vain pitkiä ohuita versoja.
miten olis pirttivilijelys? se on kivaa ja siihen sulla on siemmenet omasta takaa...
Parhaiten tuotti sähkökatkosten aikana kun virtaa ei riittänyt kaikillepirttivilijelys ei riipu säistä eikä lumesta
Siis lopullisesti siäkasvatukseen?Kyl noi ihan tanakoilta näyttävät. Jätän ne ikkunakurkuiksi.
TorajyvääVehnää, ohraa, ruista?
Jep! Kuulemma elävät hyvin juhannuksen yli mutta sen jälkeen kirvat ja muut öttiäiset alkavat vaivata.Siis lopullisesti siäkasvatukseen?