Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Kyllä se pahoinvointi vielä ehtii tulla!

Mulla se on nostanut päätään viime viikon kuluessa ja eilen rv 6+6 oli niin hirveä ilta, ettei siitä meinannut tulla mitään. Vielä nukkumaan mennessäkin oli oksettava olo. Onneksi nyt aamu on taas parempi. Mulla on yleensäkin raskauksissa illat olleet pahimpia. Vielä kolmannesta pystyi makaamaan illat sohvalla tai petissä puuroa nieleskemässä ja sanomaan lapsille vain, että äitiä väsyttää, mutta nyt se ei onnistu. Eilen sain onneksi lopulta kolme isointa lasta hätisteltyä alakertaan ja pystyin makaamaan yläkerran lattialla kuopuksen kanssa puuhaillessa. Tosin hänkin (1,5 v) yritti ensin viittoilla mua pystyyn, mutta hyväksyi sitten sikiöasennossa makaavan äidin leikkikaveriksi.

Monesko teille on tulossa?
Joo sieltä se pahoinvointi saapuikin tälläviikolla. :D Nyt menossa rv 6+5. Iltaa kohden pahenevaa niinkuin edellisissäkin raskauksissa. Aamupala meni tänään huonosti alas. Oksentanut en ole enkä ole aiemmissa raskauksissakaan. Kyllähän tästä heti tuli varmempi olo. Jos mennään vanhojen kokemusten mukaan niin parin viikon päästä on pahimmat voinnit.

Meille olisi nyt kolmas tulossa jos kaikki hyvin menee. :) Ennestään löytyy tytöt 8v ja 5v.

Laitoin saman viestin uudestaan kun en äsken laittanut viestiä kirjautuneena :D
 
Tänään "päättyi tämä odotus" sitten kontrolliultraaja totesi saman tien, että ei sykettä. Kohdunkaulaa pehmittävä lääke otettu ja sunnuntaina tyhjentävät aivan paska fiilis vaikka mahdollisuus tähän olikin tiedossa
Ikävä kuulla, voimia!

Mulla on tänään ekaa kertaa koko viikkoon siedettävä olo, ruokakin on maistunut. Aamulla oli varhaisultra, sen siis teki sama klinikan lääkäri, joka mun hoidoista on vastannut. Kaikki oli niinkuin pitääkin, syke löytyi ja koko vastasi viikkoja. Lääkäri oli kyllä aika raivorealisti, oli sitä mieltä että kenellekään ei saisi vielä kertoa ettei sitten joudu kertomaan mahdollisia huonoja uutisia. En sitten maininnut, että lähimmät kyllä tietää jo, mitäpä se hänelle kuuluu.
 
@Iloaurora Voi ei, ihan kauheaa :( Pahoittelut! Tsemppiä jatkoon.

Meillä oli keskiviikkona varhaisultra klinikalla ja kaikki hyvin tällä kertaa. Siellä kaveri köllötteli ja sydän sykki komeasti. Tuntuu uskomattomalta että vihdoinkin nähtiin miehen kanssa jotain konkreettista tästä pikkuisesta. Vaikka edelleen ollaan varhaisessa vaiheessa niin pidän niin toivoa yllä että lokakuussa meistä tulee vihdoinkin vanhemmat.

Oliko muuten siihen Facebook-ryhmään vielä mahdollista päästä? En hirveän aikaisin halunnut lähteä mukaan ja vieläkin vähän arveluttaa, mutta josko sitä kuitenkin rohkaistuisi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sinnae
@Iloaurora Voi ei, ihan kauheaa Pahoittelut! Tsemppiä jatkoon.

Meillä oli keskiviikkona varhaisultra klinikalla ja kaikki hyvin tällä kertaa. Siellä kaveri köllötteli ja sydän sykki komeasti. Tuntuu uskomattomalta että vihdoinkin nähtiin miehen kanssa jotain konkreettista tästä pikkuisesta. Vaikka edelleen ollaan varhaisessa vaiheessa niin pidän niin toivoa yllä että lokakuussa meistä tulee vihdoinkin vanhemmat.

Oliko muuten siihen Facebook-ryhmään vielä mahdollista päästä? En hirveän aikaisin halunnut lähteä mukaan ja vieläkin vähän arveluttaa, mutta josko sitä kuitenkin rohkaistuisi.
Mukaan vain. Laita viestiä
 
Viimeksi muokattu:
Mä ajattelin odottaa vielä ensviikon ultraan että näen onko tuolla mahassa ylipäätään ketään ja sitten olisi kivempi liittyä Facebook ryhmään jos on vielä mahdollista mutta kyllä mä ajattelin jatkossa täälläkin höpistä. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Onko täällä ketään, joka ei ole menossa facebookiin? Vai jäänkö tänne ihan yksin puhelemaan, jos en liity sinne...
On :D En oo facebookissa, niin ihan kiva jos täälläkin jatkuu höpinät :)


Täällä viikkoja nyt tasan 10, järkyttävä pahoinvointi jatkunu jo useemman viikon. Pari viikkoo sitten alko oksentelu ja päivittäin on laatta lentäny siitä lähtien:sick: Töissä oon pystynyt käymään, kun oksentelu ajottuu pääasiassa aamuun ja iltapäivään/iltaan. Päivän ainoot "hyvät tunnit" kuluu siis aikalailla töiden merkeissä 😅 Mukavana lisänä järkyttävä väsymys, tuntuu että elämä on tällä hetkellä töistä selviytymistä, syömistä, oksentamista ja nukkumista. Ehkä tää kohta alkaa helpottaa....
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Fb puolella ollut keskustelua doplerista. Oletteko te jo löytäneey kotona sykkeitä? Itse kuulin ekan kerran 9+4 lähtien. Tosi kiva kun voi kotona tarkastaa asukkaan olemassa oloa :)
Nyt 9+6. Pahoinvointi helpottanut, sekä pahin väsymys. Nyt on lähinnä vaihtelevia mielitekoja. Olisi ihan pakko saada esim Aromattia kurkun päälle... No ajattelin etsiä jotain vastaavaa ilman glutamaattia
 
Fb puolella ollut keskustelua doplerista. Oletteko te jo löytäneey kotona sykkeitä? Itse kuulin ekan kerran 9+4 lähtien. Tosi kiva kun voi kotona tarkastaa asukkaan olemassa oloa
Nyt 9+6. Pahoinvointi helpottanut, sekä pahin väsymys. Nyt on lähinnä vaihtelevia mielitekoja. Olisi ihan pakko saada esim Aromattia kurkun päälle... No ajattelin etsiä jotain vastaavaa ilman glutamaattia
Mun doppleri on jäänyt kaverille lainaan enkä kehtaa sitä pyytää vielä takaisin kun ei tästä olla vielä kerrottu.. 🙈 Mut muistelen et edellisistä olisin kuullut just ehkä joskus 10+ viikolla...
 
Onko täällä ketään joka imettää ja on raskaana? Yritin etsiä netistä ruokavaliovinkkejä jos imettää sekä on raskaana mutta löytyy vain näille erikseen...

Täällä on nyt 5+6 ja pahoinvointia ollut pari päivää. Alkoi aiemmin kuin esikoisen odotuksessa. Kaiholla mietin sitä kun esikoista odottaessa ehti vain maata sohvalla ja katsoa sarjoja päivät pitkät. Toisaalta nyt aika kuluu nopeammin ultraa odotellessa tän vauhtitaaperon kanssa. Esikoinen 1v 9kk nyt.

Itse kirjottelen täällä mieluummin ja ehkä varmemmilla viikoilla liityn faceryhmään :)

Mulla tuli ihan alussa viikon veristä vuotoa, nyt ei oo tullut mitään melkein pariin viikkoon, valkovuotoa vaan runsaasti. Ja oireet on ihan raskaana olevan oloisia.
 
  • Tykkää
Reactions: merin
vierailija
Mä imetän ja olen raskaana. Mulla 1v ja nyt menossa 8+3. Itse oman voinnin mukaan jatkan imettämistä. Suunnitteilla yrtittää vähentää ja lopettaa. Välillä annettu muutakin maitoa, mutta pääosin imetän vielä. Se on niin helppoa.😊

Kuluttahan se energiaa enemmän, kun samalla imettää ja on raskaana. Itse ajattelen, että yritän syödä terveellisesti ja säännöllisesti ja se riittää.😀 Ehkä ruokahalu on vähän kasvanut ja menen sen mukaan. Yrittäny vettä ja juomista yleensä lisätä.

Kysy eka neuvolassa tähän vinkkejä ja neuvoja, jos joku mietityttää.
 
Mäkin kyllä meinasin kirjoitella täällä vaan vielä ainakin jonkun aikaa, vaikka varhaisultrasta pieni tyyppi ihan oikean kokoisena löytyikin. Ehkä sit joskus ekan kunnan ultran jälkeen voisin uskaltautua fb:n puolelle - katsotaan.

Mulla on ollut vähän parempi olo nyt pari päivää, mikä on ollut aika ihanaa. Jos pääsee tulemaan oikeasti nälkä, niin alkaa kyllä oksettaa, mutta muutoin ei oo ihan koko ajan etova olo. Samaan aikaan se tietty myös huolestuttaa, että voiko olo parantua jo 8+ viikolla. Mutta muutoin oireet säilyneet, eikä siitä ultrasta montaa päivää ole, joten ehkä vaan nautin tästä, etten ole ihan niin raato.

Meillä oli eilen vieraita ja tänään tuntuu kyllä ihan ehdalta krapulapäivältä, kun tuli valvottua niin myöhään :D
 
Onko täällä ketään joka imettää ja on raskaana? Yritin etsiä netistä ruokavaliovinkkejä jos imettää sekä on raskaana mutta löytyy vain näille erikseen...

Täällä on nyt 5+6 ja pahoinvointia ollut pari päivää. Alkoi aiemmin kuin esikoisen odotuksessa. Kaiholla mietin sitä kun esikoista odottaessa ehti vain maata sohvalla ja katsoa sarjoja päivät pitkät. Toisaalta nyt aika kuluu nopeammin ultraa odotellessa tän vauhtitaaperon kanssa. Esikoinen 1v 9kk nyt.

Itse kirjottelen täällä mieluummin ja ehkä varmemmilla viikoilla liityn faceryhmään

Mulla tuli ihan alussa viikon veristä vuotoa, nyt ei oo tullut mitään melkein pariin viikkoon, valkovuotoa vaan runsaasti. Ja oireet on ihan raskaana olevan oloisia.
Minä myös imetän puolitoistavuotiasta ja olen raskaana ehkä 7+6. Imetän toisesta rinnasta aamuisin ja toisesta iltaisin. Aika vähän siis, mutta tuntuu olevan sitäkin tärkeämpää taaperolle.

Todella olen itsekin kaiholla miettinyt ekan lapsen odotusaikaa, kun tosiaan sai mennä raskauden ehdoilla. Nyt neljän lapsen kanssa on kyllä ihan tuskaa yrittää mitään lepohetkiä järjestää tai edes saada syötyä, kun muun perheen ruoat tekevät monesti pahaa, tai jos en ole ehtinyt ihan varmuudella kuumentaa jotain aikaisempaa ruokaa extra-läpikotaisin (eikä ihan kaikkea voikaan), tai jos joku muu kuin minä on tehnyt salaatin enkä ole varma hygieniatasosta ym., niin tällaiset jää multa syömättä. Niin sitten yritän selittää jo syöneeni tai joskus laitan vesikannun ja maljakon ja talouspaperin ym. mun ja isompien lasten väliin, etteivät tutkisi mun lautasta tai totean, ettei riittänyt samaa ruokaa kaikille jne.

Ihan hirveästi energiaa menee myös esiteinin kanssa vääntämiseen. Hän on aina ollut hankala persoona, mutta nyt tuntuu taas huonoja hetkiä olevan enemmän kuin hyviä. Onneksi muiden lasten kanssa menee mukavasti.

Eikö kellään muulla oikeasti ole hiivaa? Täällä pahin helpottanut nyt vajaan viikon jatkuneella etikkahoidolla, mutta ihan ohi ei ole vieläkään. Mulla ollut tätä yleensäkin raskauksissa kyllä. En tiedä, liittyykö hiivaan vai vaan raskauteen yleisesti, mutta valkovuoto on nyt välillä ollut verensekaista. On ihan selvästi limakalvoperäistä enkä sinänsä ole siitä huolissani, mutta eihän se kivaa ole. Pistää miettimään, miten limakalvot kestävät, jos nyt ovat jo tuossa kunnossa.
 
Pari kirjoitti raskausoireiden vähenemisestä. Mullakin ollut tänään parempi olo ja kieltämättä se aina pistää miettimään, että ei kai vain... Mutta kyllä mäkin yritän ajatella niin, että kai se on vaan hyvä vetää henkeä välillä. Sitä paitsi saatiin tänään tehtyä sellaista ruokaa, joka mullekin maistui ja josta ei ole tullut pahaa jälkioloa (=ei valkosipulia), niin kai sekin kohentaa oloa. Eilen sain päivän aikana syötyä puuroa marjojen kanssa, leipää, kasvissosekeiton, välipalakeksin ja yhden greipin. Yöllä olikin sitten aika heikko olo...
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
Mulla on nyt viikonlopun ollut hieman parempi olo, oon saanut syötyä paremmin ja levättyä ja viettänyt aikaa parin kaverin kanssa. Toivottavasti saanut myös vähän voimia varastoon jos olo taas huononee. Huomasin, että himassa (etätöissä) ollessa on ehkä liikaakin aikaa keskittyä huonoon oloon, kun pääsi kämpästä ulos ja keskittymään muihin asioihin niin olokin oli siedettävämpi. Mutta toivon todella, että tää pahoinvointijakso jäis näin lyhyeksi.

Ensi viikolla onkin sitten jo eka neuvola. Ainoa mikä ehkä vähän jännittää on terveydenhoitajan suhtautuminen itsellisyyteen.
 
Hei kaikille.

Mielenkiinnolla etsin lokakuisten ryhmää, kun tuntuu että jos en jonnekin pura mietteitä niin kohta huutelen ympäri kyliä raskaudestani :D
Haluaisin kuitenkin pitää salassa vielä. Minulla on 5 lasta ennestään josta vimpat kaksoset ja nyt siis toiveena se meidän "viimeinen vauva" <3

Viikkoja pitäisi olla nyt 7+1 mutta vielä en uskalla iloita liikaa, koska minulla alkoi viimme maanantaina verinen vuoto, joka jatkuu edelleen. Ei ole tullut siteeseen asti mutta aina pyyhittäessä, nyt tosin tänään tullut vähemmän. Tiistaina ensimmäinen neuvola, toivon mukaan pääsisin varhaisultraan, tää vie multa kohta järjen.

Minulla yksi varhainen keskenmeno joulukuussa, niin se kyllä kummittelee takaraivossa. Tämän vuodon aikana minulla ei onneksi ole ollut minkäänmoisia kipuja tai supistuksia joten, elän vielä toivossa että kaikki on hyvin.

Kiva olis jos mahdun teidän porukkaan!?
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
Hei kaikille.

Mielenkiinnolla etsin lokakuisten ryhmää, kun tuntuu että jos en jonnekin pura mietteitä niin kohta huutelen ympäri kyliä raskaudestani
Haluaisin kuitenkin pitää salassa vielä. Minulla on 5 lasta ennestään josta vimpat kaksoset ja nyt siis toiveena se meidän "viimeinen vauva" <3

Viikkoja pitäisi olla nyt 7+1 mutta vielä en uskalla iloita liikaa, koska minulla alkoi viimme maanantaina verinen vuoto, joka jatkuu edelleen. Ei ole tullut siteeseen asti mutta aina pyyhittäessä, nyt tosin tänään tullut vähemmän. Tiistaina ensimmäinen neuvola, toivon mukaan pääsisin varhaisultraan, tää vie multa kohta järjen.

Minulla yksi varhainen keskenmeno joulukuussa, niin se kyllä kummittelee takaraivossa. Tämän vuodon aikana minulla ei onneksi ole ollut minkäänmoisia kipuja tai supistuksia joten, elän vielä toivossa että kaikki on hyvin.

Kiva olis jos mahdun teidän porukkaan!?
Minulla oli myös tuota "pyyhittäessä väriä , vuotoa viikoille 8 asti ja sitten loppui. Ei ollut mitään ihmeenpää syytä varhaisultran mukaan, ja sikiö siellä elossa yhä on, kotidoplerilla eilen kuunneltu viimeeksi :) nyt rv 10+1.

Tervetuloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Danotte
Minä imetän 13kk ikäistä ja raskausviikkoja on nyt 9+6. Nyt on maito ollut selkeästi tiukemmassa, herumisen alkamiseen menee kauemmin, eikä pieni raukka saa maitoa aina halutessaan vaan imee tyhjää. Yöllä selkeästi maito on vähissä, yöimetykset pitäisikin lopetella, kun jaksaisi...
 

Yhteistyössä