Lokakuiset 2022 ❄️🤍🍂

Täällä olis kontrolliultraa edessä kolmen tunnin päästä. Pelottaa aivan tajuttomasti miten reagoin jos tuomio on tuulimuna. Ja mitä sen jälkeen tapahtuu. Tulen varmaan purkamaan tunteita ja tuloksia tänne. Viikon aikana usko siitä, että siellä voisi mitään kasvaa on hiipunut.
Voimia, toivottavasti kaikki oli hyvin?
Kontrolliultrasta löytyi syke ja 6+ viikkoja vastaava alkio. Lääkäri ihmetteli kovasti, että ei ole mahdollista näillä tiedoilla. Kovasti vihjasi, että keskenmeno tulossa koska alkio ei vastaa viikkoja. Uusi kontrolliultra kahden viikon päästä perjantaina ja katsotaan onko alkio kehittynyt. Fiilis on hieman sekava. Onnellinen tietenkin, kun ei ollutkaan tuulimuna ja pieni sydän siellä sykki. Mutta turhauttaa, kun en saanut haluamiani vastauksia vaan vielä pitää odottaa kaksi viikkoa ennenkun voi varmaksi sanoa mitään. Sain lasketun ajankin joka olisi 13.10 ❤

Toisaalta viikko sitten ei nökynyt kuin ruskuaispussi ja nyt jo yli 3mm alkio niin onhan tässä kehitystä tullut. Tuo toivoa hiukan ❤
 
Kiva, että joku muukin oli testaillut ahkerasti. Itselläni tämä on muistaakseni ensimmäinen raskaus, jossa olen tehnyt enemmän kuin yhden testin, mutta se alkupäivien vaaleus vaan oli niin häiritsevää. Nyt en tänään sitten enää tehnyt testiä.

Tänään olikin yllätten todella huono olo aamulla. Mietin ihan vatsatautia, mutta kai se sitten on tätä raskautta, kun syöminen parin tunnin välein helpotti. Alavatsa on tuntunut tosi pinkeältä tänään, jotain siellä selkeästi tapahtuu. Palelu vaivaa edelleen. Ja minäkin olen nukkunut huonosti, kuten ilmeisesti moni täällä.

Tsemppiä meille kaikille!
Täälläkin on nyt tullut sellainen kevyt etova olo kaveriksi, etenkin kun syömisestä alkaa olla aikaa. En oikein edes ihan oo osannut sitä tähän kunnolla yhdistää, mutta sieltä se puskee, kun verensokeri laskee Lisäksi mun aina tähän asti erinomainen ruoansulatukseni on pysähtynyt ja eilen mukaan tuli ummetus, turvotus ja sitä myöten myös snadi närästys. En tunnistanut koko tunnetta aluksi lainkaan, kun onnekkaasti ei oo tarvinnut tällaisesta aiemmin kärsiä, kunnes tänään tajusin, että hetkinen, tästähän tämä varmaan johtuu. Ihanaa, kun maha on tämän takia jo nyt ihan kuin pallo. Univaikeuksiakin on tullut myös täällä, onneksi ei kuitenkaan toistaiseksi joka yö. Sekin tuntuu normaalisti hyvälle nukkujalle vähän raskaalta.

Mutta kaipa tämä kaikki kertoo siitä, että jokin tuolla etenee. Toivon ainakin todella.
 
  • Tykkää
Reactions: ElectraS ja merin
Kontrolliultrasta löytyi syke ja 6+ viikkoja vastaava alkio. Lääkäri ihmetteli kovasti, että ei ole mahdollista näillä tiedoilla. Kovasti vihjasi, että keskenmeno tulossa koska alkio ei vastaa viikkoja. Uusi kontrolliultra kahden viikon päästä perjantaina ja katsotaan onko alkio kehittynyt. Fiilis on hieman sekava. Onnellinen tietenkin, kun ei ollutkaan tuulimuna ja pieni sydän siellä sykki. Mutta turhauttaa, kun en saanut haluamiani vastauksia vaan vielä pitää odottaa kaksi viikkoa ennenkun voi varmaksi sanoa mitään. Sain lasketun ajankin joka olisi 13.10

Toisaalta viikko sitten ei nökynyt kuin ruskuaispussi ja nyt jo yli 3mm alkio niin onhan tässä kehitystä tullut. Tuo toivoa hiukan
Oliko teillä siis tarkka hedelmöitysajankohta tiedossa - eikö ole mahdollista, että raskaus olisi alkanut myöhemmin?
 
Oliko teillä siis tarkka hedelmöitysajankohta tiedossa - eikö ole mahdollista, että raskaus olisi alkanut myöhemmin?
Ei ole tarkkaa aikaa tiedossa. Kuukautiskierto on niin epäsäännöllinen. Ultraava lääkäri sanoi, että siihen nähden, että olen positiivisen testin tehnyt 24.1, niin alkion koko on liian pieni. Koitin sopertaa, että vaikuttaako se asiaan, että tuolloin testin viiva oli niin hailakka, ettei sitä kukaan muu nähnyt kuin minä. Digitaalisella tuli sitten "raskaana 1-2 viikkoa". En saanut vastaukseksi oikein juuta enkä jaata
 
Ei ole tarkkaa aikaa tiedossa. Kuukautiskierto on niin epäsäännöllinen. Ultraava lääkäri sanoi, että siihen nähden, että olen positiivisen testin tehnyt 24.1, niin alkion koko on liian pieni. Koitin sopertaa, että vaikuttaako se asiaan, että tuolloin testin viiva oli niin hailakka, ettei sitä kukaan muu nähnyt kuin minä. Digitaalisella tuli sitten "raskaana 1-2 viikkoa". En saanut vastaukseksi oikein juuta enkä jaata
Onpa tosi kurjaa, että joudut taas jäämään odottamaan tietoa siitä, missä mennään. Tosi paljon voimia <3
 
  • Tykkää
Reactions: Iloaurora
Olen yrittänyt ajatella, että liuskatesteihin ei kannata paljon luottaa. Puikkotestillä ja viikkodigillä on tullut selvä tulos. Juuri tein viimeisen PC:n liuskan pois kaapista huvikseni ja vaikka on päivänselvä viiva niin ei ihan tasavahva vielä (viikkoja 4+1 tai 2). Sama oli ovistestienkin kanssa, siis epävarmuus ja arvailu. CB:n hymynaamalla sain selkeän vastauksen.

Voimia @Iloaurora! Ihanaa, kun löytyi syke mutta kurjaa jäädä epätietoisuuteen.

@mamarski Mulla tuli närästystä ekan kerran ikinä kun viimeksi olin raskaana. Kesti hetki ymmärtää, mistä on kyse.
 
  • Tykkää
Reactions: Iloaurora
Ei ole tarkkaa aikaa tiedossa. Kuukautiskierto on niin epäsäännöllinen. Ultraava lääkäri sanoi, että siihen nähden, että olen positiivisen testin tehnyt 24.1, niin alkion koko on liian pieni. Koitin sopertaa, että vaikuttaako se asiaan, että tuolloin testin viiva oli niin hailakka, ettei sitä kukaan muu nähnyt kuin minä. Digitaalisella tuli sitten "raskaana 1-2 viikkoa". En saanut vastaukseksi oikein juuta enkä jaata
Onko mahdollista että olet silloin 24.1 tehnyt jonkun sellaisen testin joilla tulee vääriä positiivisia, esim rfsu:n?
 
vierailija
Moikka. Plussasin maanantaina ja nyt olisi 6 +4 menossa. Esikoisen syyskuiset 2014 faceryhmä oli korvaamaton vertaistuki silloin. Onko nyt perustettu ryhmää faceen ja miten sinne pääsee?
 
  • Tykkää
Reactions: Keksi82
vierailija
Ei ole tarkkaa aikaa tiedossa. Kuukautiskierto on niin epäsäännöllinen. Ultraava lääkäri sanoi, että siihen nähden, että olen positiivisen testin tehnyt 24.1, niin alkion koko on liian pieni. Koitin sopertaa, että vaikuttaako se asiaan, että tuolloin testin viiva oli niin hailakka, ettei sitä kukaan muu nähnyt kuin minä. Digitaalisella tuli sitten "raskaana 1-2 viikkoa". En saanut vastaukseksi oikein juuta enkä jaata
No onpa stressaavaa. Kyllähän nyt se jotain kertoo, että viivaa tuskin näkyi silloin 24.1. Ja nyt todistetusti sydän sykkii eikä edellisessä ultrassa näkynyt mitään. Ehkä sulla on vaan alkanut raskaushormonia erittyä jotenkin superaikaisin. Ja noista digitesteistä viikkonäytöllä olen nyt lukenut monenlaista, kun itsekin ihmettelin omaa tulosta. Moni on saanut niilä varhaiset viikot nopeasti, mutta sitä 3+ tulosta ei millään, joku oli saanut vasta viikolla 8 ja kaikki oli mennyt hyvin. Kyllä mä nyt ehkä kuitenkin luottaisin raskauteen ainakin kunnes toisin todistetaan, jos siellä nyt kerran elävä sikiö oli!
 
  • Tykkää
Reactions: Iloaurora
Voi kurjuus, Aalaa! Voimia ja jaksamista.

Raskaustesteistä: tein nyt taas tauon jälkeen tänään aamulla liuskatestin, kun tämä oireiden vähyys pani epäilemään, että raskaushormonitasot eivät ehkä ole kohdillaan. Olin jo käynyt kuuden maissa vessassa ja tein tämän ehkä yhdeksän aikaan.

Nyt kävi niin, että testiviiva tuli saman tien kirkuvan tummaksi, mutta kontrolliviiva jäi tosi haaleaksi. :-o

Mietin kaikkea mahdollista, esim. onko tikku mennyt tehtaalla väärin päin tms. Sitten luin jostain, että testin toiminta perustuu siihen, että siinä liuskan alaosassa on väriainetta, joka "jää kiinni" ekaan viivaan, mikäli raskaushormonia erittyy. Jos sitä ei erity, väriaine menee tokaan viivaan asti ja jää sinne.

Mikäli tuo pitää paikkansa, niin ehkä tuo selittyy sillä, että väriaineesta suurin osa jäi siihen testiviivaan. Onko kellään muulla kokemuksia haaleista kontrolliviivoista?!? Itse en ole vastaavaa ennen nähnyt, vaikka olenkin testannut vastaavilla viikoilla.
 
Yksi oire mulla kuitenkin on: maidoneritys tuntuu tyrehtyneen lähes kokonaan. Jotain siis on pakko ollut tapahtua hormonien tasolla. Säälittää tuo kuopus, kun hän kovasti yrittää jotain saada aamuin illoin. Mutta muistelen kuulleeni, että maidoneritys voi taas lisääntyä alkuraskauden jälkeen, joten en nyt ainakaan vielä vieroita kuitenkaan, kun se nyt selvästi in on hänelle tärkeää.
 
Voi kurjuus, Aalaa! Voimia ja jaksamista.

Raskaustesteistä: tein nyt taas tauon jälkeen tänään aamulla liuskatestin, kun tämä oireiden vähyys pani epäilemään, että raskaushormonitasot eivät ehkä ole kohdillaan. Olin jo käynyt kuuden maissa vessassa ja tein tämän ehkä yhdeksän aikaan.

Nyt kävi niin, että testiviiva tuli saman tien kirkuvan tummaksi, mutta kontrolliviiva jäi tosi haaleaksi. :-o

Mietin kaikkea mahdollista, esim. onko tikku mennyt tehtaalla väärin päin tms. Sitten luin jostain, että testin toiminta perustuu siihen, että siinä liuskan alaosassa on väriainetta, joka "jää kiinni" ekaan viivaan, mikäli raskaushormonia erittyy. Jos sitä ei erity, väriaine menee tokaan viivaan asti ja jää sinne.

Mikäli tuo pitää paikkansa, niin ehkä tuo selittyy sillä, että väriaineesta suurin osa jäi siihen testiviivaan. Onko kellään muulla kokemuksia haaleista kontrolliviivoista?!? Itse en ole vastaavaa ennen nähnyt, vaikka olenkin testannut vastaavilla viikoilla.
Kyllä mulla ainakin tossa viime viikonloppuna kun tein kans vielä RFSU:n perus liuskatestit "varmuudeksi" niin se testiviiva oli ihan tosi paljon tummempi kuin kontrolliviiva. En tiedä tajusinko kiinnittää kauheasti huomiota siihen, oliko kontrolliviiva erityisen haalea, mutta sen huomasi tosi selvästi, että testiviiva oli sitä merkittävästi tummempi ja myös värjääntyi heti, kun neste ehti siihen saakka.

Täällä alkoi tänään (omien laskujeni mukaan toki) uusi viikko (7.) ja kuin ajastetusti myös ensimmäinen oksennus/kunnon aamupahoinvointi. Noustessa ei ollut mitenkään erityisen huono olo ja ajattelin, että voin hyvin käydä suihkussa ennen aamiaista - mikä virhe se olikaan :D Yökkäys tuli yhtäkkiä ja yllättäen sekunneissa kuin parhaimmassa jenkkileffassa konsanaan. Onneksi syöminen edelleen auttaa etovaan oloon ihan suht hyvin.
 
Kyllä mulla ainakin tossa viime viikonloppuna kun tein kans vielä RFSU:n perus liuskatestit "varmuudeksi" niin se testiviiva oli ihan tosi paljon tummempi kuin kontrolliviiva. En tiedä tajusinko kiinnittää kauheasti huomiota siihen, oliko kontrolliviiva erityisen haalea, mutta sen huomasi tosi selvästi, että testiviiva oli sitä merkittävästi tummempi ja myös värjääntyi heti, kun neste ehti siihen saakka.

Täällä alkoi tänään (omien laskujeni mukaan toki) uusi viikko (7.) ja kuin ajastetusti myös ensimmäinen oksennus/kunnon aamupahoinvointi. Noustessa ei ollut mitenkään erityisen huono olo ja ajattelin, että voin hyvin käydä suihkussa ennen aamiaista - mikä virhe se olikaan Yökkäys tuli yhtäkkiä ja yllättäen sekunneissa kuin parhaimmassa jenkkileffassa konsanaan. Onneksi syöminen edelleen auttaa etovaan oloon ihan suht hyvin.
Kiitos, tämä oli helpottavaa kuulla.

Mulla onkin nyt lievästi sellaista huonoa oloa tässä iltapäivällä, tai lähinnä niin, että ruoat haisevat, varsinkin sellaiset, joita on jo syönyt. Viimeksi pahoinvointi alkoi muistaakseni rv 7; nyt menossa neuvolan mukaan 5+4. Ehkä pitäisi nyt vaan nauttia elämästä sen aikaa, kun vielä ei ole erityisen huonoa oloa eikä stressata oireiden vähyyttä...
 
  • Tykkää
Reactions: mamarski
Moikka!
Varovasti liityn tänne muiden lokakuisten joukkoon. Pari päivää sitten plussasin ja vieläkin vähän epätodellinen olo sen suhteen 😁 Puolitoista vuotta on annettu lupa tulla jos on tullakseen ja nyt sitten tärppäsi. Laskurin mukaan laskettuaika on lokakuun lopussa.
Mielelläni liittyisin FB ryhmään mukaan, mikäli vielä uusia mahtuu? 😊
 
Mullakin tää oireettomuus on yllättäen eilen ja tänään hieman huolettanut, mutta siinä mielessä kiva kuulla että useimmilla pahoinvointi on alkanut vasta viikolla 7 (mulla tänään 5+3). No, ensi viikolla olisi muutto edessä joten ihan mukava vaan jos sen saa hoidettua ilman pahoinvointia :D Ja sen jälkeen onkin enää viikko ultraan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ElectraS ja Nerinah
Hei kaikille!
Olen jo hetken aikaa käynyt lukemassa viestejänne. Tein positiivisen raskaustestin jo tammikuun lopulla, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi kirjoitella tänne. Laskettu aika olisi 4.10 ja tämä meidän neljäs lapsi. Nyt olisi siis 7+4.

Alkuraskaus on ollut vaikea, koska viikko raskaustestin jälkeen sairastuin koronaan ja muu perhe myös. Etovaa ja huonoa oloa on ollut mielestäni enemmän kuin muissa raskauksissa. Yksi syy varmasti väsymys. Ainakin aiemmin väsymys on lisännyt pahoinvointia.

Facebook ryhmä kiinnostaa, vaikkakin aina olen ollut hyvin varovainen ennen ekaa ultraa.
 

Yhteistyössä