Lokakuiset 2021

On kyllä hiljentynyt tämä saitti. Vähän surettaa jos kuivuu kasaan kokonaan. Itse en facen puolelle kuitenkaan halua.

Itselläni on rakenneultra tulevana maanantaina. Lähinnä tällä viikolla jännitin että joudunko perumaan kun yhden lapsen jouduin viemään korona-testiin. Mutta onneksi oli nega. Täällä nollatilanne räjähtänyt ihan muutamassa viikossa kiihtymisvaiheeseen. Saa olla varovainen. Mutta olen kuullut korona-positiivisista raskaana olevista että kaikki on mennyt hyvin. Joten en jaksa kovin pelätä asiaa. Rokotetta en ole saanut.

Selkäkipu on ollut jo näillä viikoilla kovaa. Syynä varmasti useampi aiempi raskaus ja oma ikä. Mutta näin puutarhaihmisenä rasittavaa kun selkä ei kestä kumartelua yhtään. Ja en malttais tuolla pihalla olla yhtään rauhassa. Pitää se hyvä tukivyö hankkia ja yrittää vain jumppaamalla vahvistaa nuita "korsetti-lihaksia". Ja levätä.

Mutta nämä nyt tässä tällä kertaa. Liikkeet tuntuu useaan kertaan päivässä. Kovaa kyytiä edetään.

Rv 20+1
 
Heippa!

Tosiaan täällä on hiljaista. Ajattelin, että kaikki hyppäsivät faceen. Itse liityin yhteen monikko-odottajien ketjuun, kun en faceen halua.

Täällä vauvat ovat kasvaneet hyvään tahtiin. Edellinen ultra oli tämän viikon torstaina. Vauvat olivat lähes saman kokoiset onneksi edelleen. Hiukan pelottaa tuo TTTS-syndrooma, joka identtisille voi tulla. Täytyy vaan ottaa päivä kerrallaan ja yrittää nauttia raskaudesta. Liitoskipuja on välillä ja olen myös edelleen tosi väsynyt. Muuten kaikki on mennyt hyvin.

Kun kaksosraskaus selvisi, sanoi ultraaja, että epäilee vauvojen olevan poikia. Se kääntyi päälaelleen, kun viime viikolla ultraaja epäili tytöiksi Nyt tässä odotellaan, että saadaanko varmistusta asiaan parin viikon päästä rakenneultrassa.

Terv. Mysteerio ja 2x280g
 
Täällä on tosiaan ollut hiljaista, itsekin olen tuolla facebookin puolella lähinnä kirjoitellut. Mukava pieni ryhmä saatiin sinne kasaan.

Täällä on mennyt odotus hyvin, vauvat kasvaneet tasaisesti eikä kamalasti muitakaan ongelmia ole ollut.
Rv 33+0 meinasivat ottaa pientä varaslähtöä ja olin sen takia osastolla muutaman päivän. Sain supistusten esto lääkettä silloin ekana yönä ja supistukset saatiin niillä onneksi laantumaan. :) Sain myös kortisonipiikit tällä osasto jaksolla varmuuden vuoksi vauvojen keuhkoja kypsyttämään.

Nyt menossa rv 35+5 eli aletaan olla jo hyvillä viikoilla. :) Viime ultrassa about viikko sitten selvisi että A vauva on tulossa pylly ja jalka edellä, mutta kaikkein pohjimmaisena on napanuora eli alatiesynnytyksen sai unohtaa ja jos vedet menee niin se on ambulanssilla sairaalaan. B taas pötkötteli hienosti poikittain eli ei yhtään sen paremmin alatiesynnytykseen. Niinpä mulle on varattuna jo sectio aika rv 37+3. Toivon että vauvat malttaa sinne asti eikä aikaista suunnitelmia. Supistusten puoleen ainakin vaikuttaisi nyt hyvältä. :)

Liitoskivut on jotain ihan jäätävää ja välillä on myös pahoinvointia (ei ole aiemmissa palannut tälleen lopussa) mutta ei siis yhtään niin pahaa kuin alkuraskauden pahoinvointi.

Vieläkö täällä on joku muu linjoilla ja kuinka raskaudet on edenneet? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mysteerio
Täällä on tosiaan ollut hiljaista, itsekin olen tuolla facebookin puolella lähinnä kirjoitellut. Mukava pieni ryhmä saatiin sinne kasaan.

Täällä on mennyt odotus hyvin, vauvat kasvaneet tasaisesti eikä kamalasti muitakaan ongelmia ole ollut.
Rv 33+0 meinasivat ottaa pientä varaslähtöä ja olin sen takia osastolla muutaman päivän. Sain supistusten esto lääkettä silloin ekana yönä ja supistukset saatiin niillä onneksi laantumaan. Sain myös kortisonipiikit tällä osasto jaksolla varmuuden vuoksi vauvojen keuhkoja kypsyttämään.

Nyt menossa rv 35+5 eli aletaan olla jo hyvillä viikoilla. Viime ultrassa about viikko sitten selvisi että A vauva on tulossa pylly ja jalka edellä, mutta kaikkein pohjimmaisena on napanuora eli alatiesynnytyksen sai unohtaa ja jos vedet menee niin se on ambulanssilla sairaalaan. B taas pötkötteli hienosti poikittain eli ei yhtään sen paremmin alatiesynnytykseen. Niinpä mulle on varattuna jo sectio aika rv 37+3. Toivon että vauvat malttaa sinne asti eikä aikaista suunnitelmia. Supistusten puoleen ainakin vaikuttaisi nyt hyvältä.

Liitoskivut on jotain ihan jäätävää ja välillä on myös pahoinvointia (ei ole aiemmissa palannut tälleen lopussa) mutta ei siis yhtään niin pahaa kuin alkuraskauden pahoinvointi.

Vieläkö täällä on joku muu linjoilla ja kuinka raskaudet on edenneet?
Heippa!

Kiva kuulla kuulumisia!

Mä olen mukana yhdessä Whatsapp-ryhmässä, jossa on kaksosia odottavia lokakuussa synnyttäviä äitejä. Mukava porukka. Yksi on jo synnyttänyt.

Täällä menossa 35+0. Kaikki toistaiseksi hyvin. Raskaushepatoosi on tosin päällä, mutta lääkkeet ovat toistaiseksi auttaneet. Toinen vauvoista on yllättäen kasvanut nopeampaa ja on jo lähes kolme kiloa. Painoero oli 18% ja vielä ei lääkäri ollut huolissaan, koska lapsivettä oli molemmilla hyvin. Itseä kieltämättä jännittää. Vielä pitäisi viikko jaksaa ennen seuraavaa ultraa. Mulla molemmat kaksoset ovat pää alaspäin. Synnytys käynnistetään 37+1. Alakautta yritetään näillä näkymin. Omasta puolestani saisivat jo tulla. Olo on niin tukala. Ultrassa näkyi, että molemmat tekevät hengitysharjoituksia ahkerasti eli luultavasti kaikki menisi jo hyvin, vaikka syntyisivätkin.
 
Enja93
Heips! Joko täällä on jotkut jo synnyttäneet? Itsellä olisi vielä viikko odotettavaa laskettuun aikaan. Jännittää milloin pikkuinen päättää tulla.

Miten raskaudet on edenneet teillä? Oletteko jakselleet miten? Itse olen voinut loppua kohden oikein hyvin, väsymys on kadonnut ja jaksan puuhastella kaikenlaista.
 
Moi! Täällä on huomenna raskaus vasta täysiaikainen, kun tulee 37+0 täyteen. Eli vielä saanee odotella jokusen viikon.. :D

Raskaus on sujunut hyvin ja oon voinut lopusta ihmeen hyvin. Käynyt pyöräilemässä ja uimassa ja touhunnut yhtä sun toista, mitä ei aiemmissa ole jaksanut. Turvotus lisääntyy päivä päivältä ja radi stressaa, mut muuten on kyllä ihanan seesteinen olo:love:
 
Hei!

Täällä tytöt päätti aikaistaa sectio suunnitelmia ja syntyivät jo rv 36+3, eli viikko ennen suunniteltua sectio päivää.
Synnytys käynnistyi A:n lapsivesien menolla ja pian siitä alkoivat myös supistukset. Ambulanssilla siis sairaalaan ja siellä lääkäri totesi A:n olevan tulossa kovaa vauhtia jalat edellä eli kiireellä sitten sectioon. Kaikki meni hyvin ja 1.5h vesien menosta tytöt olikin jo maailmassa :)
A syntyi mitoin 46cm ja 2440g, B 46cm ja 2330g.

Tytöt ovat siis nyt jo kolme viikkoisia ja kasvavat hyvin. Tänään oli juuri neuvola, A painoi 2820g ja B 2700g.

Imetyksen sain onnistumaan ja täysimetyksellä siis mennään. Toki molemmilla rintakumi vielä käytössä, mutta näyttää siltä että niistäkin päästään pian varmaan luopumaan täysin :)

Tsemppiä kaikille vielä loppu odotukseen ja tulevaan koitokseen sekä onnittelut jo vauvan syliin saaneille <3
 
Heippa!

Onnea @vivianna90!

Meidän kaksoset päättivät myös tulla maailmaan ennen käynnistysaikaa. Synnytys alkoi napakoilla supistuksilla (36+6), jotka eivät kuitenkaan voimistuneet. Sairaalasta kutsuivat kuitenkin tulemaan paikalle, koska supistukset olivat hyvin säännölliset ja edellinen synnytys nopea. Vietimme sairaalassa yön. Taisin olla tällöin 2cm auki. Yöllä tihkui lapsivettä ja todettiin, että ei ole enää kotiin asiaa, vaan odotellaan kunnon supistuksia sairaalassa. Seuraavana päivänä supistukset hiukan voimistuivat, mutta tens-laitteella pärjäsin hyvin. Iltapäivällä päästiin synnytyssaliin. Olin silloin 4cm auki. Iltavuorolaisten tullessa todettiin, että laitetaan A-vauvan päähän pinni, jotta vauvojen sykkeiden seuranta on helpompaa. Samalla kalvot puhkaistiin kunnolla. Siitä alkoi mielettömän kovat supistukset, jotka avasivat kohdunsuu täysin auki puolessa tunnissa. Sain koviin supistuksiin epiduraalin, joka vei onneksi kivun pois ja sain hetken huilia. Odotimme rauhassa, että A-vauva laskeutuu. 27.9. klo 00:44 A-vauva syntyi kahdella ponnistuksella. B-vauva oli perätilassa ja syntyi 00:53 kahdella ponnistuksella. B-vauvan hengitystä jouduttiin hieman avustamaan, joten hänet vietiin vilvoittelemaan. Kaikki oli kuitenkin koko ajan ihan hyvin ja B-vauvakin pääsi rinnalle 20 minuutin jälkeen. A-vauva painoi 2670g ja B-vauva 3220g.

Pari päivää sitten neuvolassa todettiin A-vauvan lisänneen painoa hyvin, mutta B-vauvan paino ei ollut noussut. Huomenna olemme menossa uuteen punnitukseen. Vauvoille on annettu lisämaitoa koko ajan. Oma maidonnousu on kestänyt ja edellisessä imetyksessä oli myös jonkin verran ongelmia, vaikka vauvoja oli vain yksi. Nyt pyrin koko ajan lisäämään omaa maidontuotantoa. Katsotaan onnistunko. En aio ottaa asiasta liikaa stressiä. Esikoinenkin on lisämaidolla kasvanut hyvin ja on ollut aina todella terve.

Tsemppiä tuleviin synnytyksiin!!

Terveisin Mysteerio ja tytöt ❤
 

Yhteistyössä