Lokakuiset 2019

En tiedä onko tällä puolen enää ketään mutta kirjoitellaan nyt kuulumisia :)
Vuoto on loppunut ja kaikki hyvin, ultrassa kävin keskiviikkona ja kolmas poika olisi tulossa :D:love:
126 grammaa oli vauvalla painoa :LOL:

Miina & Pätkis 16+3 :barefoot:
 
@Miina- Onnea poikalupauksesta. :love: Varmasti helpottavaa, että vuoto lakannut. Harmillisen vähän täällä kyllä nykyään kirjoitellaan. Toivotaan, että vähän vilkastuisi. (y)

Itsellä nyt Rv13 kun np:ssä päästiin pari päivää edelle. Olo alkaa olla todella hyvä ja 2 kolmannes vaikuttaa lupaavalta. :giggle: Eilen onnistuin jopa tekemään salitreenin työkaverin kanssa ja hieman syviä lihaksia säästellen vältyin vihlaisuilta kohdussa. Tuli kyllä huippufiilis 3kk salitauon jälkeen. (y) Maha alkaa kasvaa jo palloksi ja raskaus näkyä. :rolleyes:
 
Ihania kuulumisia @Miina- ja @Beibihaaveilija :)

Täällä elellään nyt rv 12+5! Ja jännätään maanantain sokerirasitusta sekä nt-ultraa!! :# Saankohan su-ma välisenä yönä edes nukuttua! :eek: Pieni flunssa on vaivannut pari viikkoa ja verottanut oloa, mutta toiveissa olisi, että toinen kolmannes toisi energiaa ja hyvää oloa! :) Vielä ei ainakaan omaan silmään masun kasvu näy, vaikka ensimmäiset mammahousut kävin kyllä jo ostamassa, kun vanhoista farkuista painoi nappi ja vetoketju todella ikävästi alavatsaa koko ajan.. :/ Kohdun kasvu kyllä tuntuu omaan käteen alavatsalla kivasti. :) Nyt vaan toivon, että maanantain ultrassa olisi kaikki hyvin!!!<3
 
Mukava ku tänne on tullu taas kirjotuksia! :) Mulla kävi ikävästi ja siirty nt-ultra kahden viikon päähän, kun ultraaja oli sairastunut. Vähän harmitti, kun olin niin odottanut! No, se päivä, jolloin se lopulta tehdään, on aivan viimeinen mahdollinen, eli 13+6 silloin. Toivottavasti näkyy kaikki rakenteet silloin kunnolla. Edelleen kova huoli, onko kaikli hyvin, kun raskaus on niiiiin erilainen kuin aikaisemmilta.

Mulla ei vielä tunnu eikä näy vatsa mitenkään. Selälleen jos makaan ja yritän oikein etsiä, niin ei yhtään mitään 'kovempaa' tunnu. Mulla on kyllä niin taaksepäin kallistunut kohtu, että pulpahtaa vasta puolessa välissä näkyville vatsa. Turvotusta varmaan on sen verran, ettei huvita tiukimpia housuja enää käyttää.

Eilen pitkästä aikaa oksensin, lapsi sattu olemaan vierellä, kun yhdessä pestiin hampaita. Tuumasi: "pitäisiköhän sun äiti ottaa sairaslomaa.."
Hyi yäk, että tuo hampaiden pesu on varsinkin iltaisin ihan hirveää!! Alan aina yökkii ku takahampaita, kitalakea tai kieltä harjaan. Eilen en saanut oksennusta pidäteltyä...

Minä32 ja viikot 12+2
 
Täällä 13+1: farkkuja en ole pystynyt pitämään plussan jälkeen ollenkaan ja viimeisetkin luottohousut pettivät männä viikolla (lukuunottamatta kollareita :p)! Kävin sitten ostelemassa ensimmäisiä äitiysvaatteita ja voi sitä iloa, kun on taas käytössä siistit farkutkin. Ja kuinka mukavat ne on! :) Oon hölmistyneenä katellut instasta vauvamasuja, kuinka toisilla on seitsemännellä kuulla samanlainen kumpu kuin itsellä nyt :eek:Istukka on kohdun etuseinässä, mutta kyllä tämä lähinnä valtaisaa turvotusta on.
 
Täällä mennään 15 + 4 ja parin päivän kestäneen vatsataudin seurauksena tunnen vauvakummun hyvin selvästi ja se jopa näkyy vatsalla ollessa tosi hyvin! Miestäkin olen muutaman kerran pyytänyt kokeilemaan, että tuossa se meidän pieni on :love: vähän taitaa vaikuttaa, että mitenkä päin hän siellä on, kun välillä maha katoaa melkein kokonaan :eek: ensi tiistaina on neuvola, jonka jälkeen kerron raskaudesta pomolle ja työkavereille :D
 
Huii, tsemppiä huomiseen @hemppa_ ! Mä ihmettelin, kun neuvolassa sanoi, etten menisi ollenkaan sokerirasitukseen. Onkohan kovinkin normaalia jättää välistä?

@tamariatara Niinpäs taidettiinkin olla! Hauska, että ollaan täälläkin nyt samassa ryhmässä. :love: toivotaan, että pahoinvoinnit helpottaisi sulla vielä kunnolla ja @Minä32 lla myös. (y)

@Jne_19 pitäisi itsekin valveutua noissa housuissa. Nyt ainoat housut, jotka menee on h&m korkealla vyötäröllä olevat treenihousut ja sitten sukkahousut :LOL:

@pauva88 mäkin uskoisin tuntevani sen kohdun. Ainakin kova möntti tossa häpyluun yläpuolella on ja siitä kuuluu doppleriinkin äänet. :love:

Vitsi ärsyttää itseni, kun analysoin aina kaiken ja edellinen km varjostaa odotusta. :( torstaina oli nt ja siellä kaikki hyvin, aktiivinen ja liikkuvainen vauva ja niskaturvotus 1.88. Nähtiin nenäluu ja rakenteitakin. Nyt oli tullut omakantaan niitä riskilukuja ja vaikka ovatkin hyviä niin silti kauhistelen, onko tarpeeksi hyviä.. :cautious: olen kuitenkin nuori, 13v odottaja, niin olisin varmaan halunnut jotkut huippulukemat, jotta en panikoisi :D:D

Romaani jatkuu. Mutta on ihanaa, että töissä melkein kaikki tietää vauvasta. Nyt ei tarvi peitellä kasvavaa masua. :love: kohta varmaan asiakkaatkin alkavat epäillä. :ninja:
 
Onpa tosiaan kiva, kun täälläkin on nyt tullut useampi uusi viesti, kiva käydä aina lueskelemassa :)

Täällä tänään 13+2!
Minulla oli eilen sekä ensimmäisen sokerirasitus että nt-ultra! Kummassakin oli kaikki hyvin!!<3 Mieskin pääsi nyt ekaa kertaa näkemään pienen tyypin ja illalla käytiin kertomassa uutiset tuleville isovanhemmille. Varattiin rakenneultra kesäkuun alkuun ja joudun vielä toiseen sokerirasitukseen noin kymmenen viikon päästä (sukurasite diabetekseen on suuri, joten ilmeisesti siksi rasitus kahteen kertaan).
 
@tamariatara Joo, olen kyllä liikunta-alalla ja normaalipainoinen. Ehkä siinä siis syy, miksi ei sokerirasitusta. Ja meillä kummallakaan ei myöskään suvussa diabetestä.
Enpäs muistanutkaan, että neuvolassa annettiin aina se pissanäyte. Viime neuvolasta on niin pitkä aika, että käytänteet ihan unohtuneet. :whistle:
 
@tamariatara Joo, olen kyllä liikunta-alalla ja normaalipainoinen. Ehkä siinä siis syy, miksi ei sokerirasitusta. Ja meillä kummallakaan ei myöskään suvussa diabetestä.
Enpäs muistanutkaan, että neuvolassa annettiin aina se pissanäyte. Viime neuvolasta on niin pitkä aika, että käytänteet ihan unohtuneet. :whistle:
Et ole siis missään riskiryhmässä niin rasitus on varmasti ylimääräinen vaiva enemmän niin siksi et varmasti tarvitse mennä ellei jotain ilmene
Meillä pitää antaa joka kerta näyte, mutta en tiedä onko se muualla. Siitähän tutkitaan ainakin raskausmyrkytystä sekä mitataan (kai) sokereita.
 
Täällä yksi myöhäisherännäinen. En raskauden suhteen, mutta tämän ryhmän suhteen

Käytiin juuri ennen pääsiäistä nt-ultrassa ja ultran perusteella kaikki on ok. Muita tuloksia vielä odotellaan, mutta ehkä pääsiäisen jälkeen saadaan nekin.

Minut saa lisätä tänne jonon jatkoksi:
30.10 / AnnuT /35 /NKL

Facebookin ryhmään haluan liittyä lähiaikoina, mutta raskaus on pidetty vielä salassa kaikilta, enkä halua vielä ottaa riskiä törmätäkseni vahingossa vaikka tuttuihin :whistle:
 
Voi että mä oon onnellinen!! ❤❤ Niskaturvotus ultrassa vauvalla kaikki hyvin! Ja näkyi jo se ihana pikkuinen niiiin hyvin! Hyviä, ihania kuvia saatiin muistoksi. Nyt on hyvä fiilis jatkaa odotusta ja NYT alan nauttia täysin siemauksin! ❤

Minä32 ja pikkunen 13+6
 
Hei, täällä yksi taustailija :) olen lukenut keskusteluja helmikuusta saakka, mutta en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä ja osallistua keskusteluun. Näyttääkin keskustelu harmillisesti hiljentyneen, onkohan kaikki jo fb:n puolella? Itse en halua siellä keskustella vaikka kuinka olisi salainen ryhmä, koska siellä voi törmätä silti tuttuihin.
Meillä siis laskettuaika 22.10. Siirtyi nt-ultrassa viikkoa aikaisemmaksi alkuperäistä la:a. Kolmas lapsi tuloillaan, kaksi aikaisempaa lasta ovat jo melko isoja :)
Täältä on ollu mukava lukea teidän juttujanne kun samassa veneessä ollaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fiiia ja AnnuT
Täällä mennään nyt viikoilla 16+5 ja toissapäivänä olin tuntevinani ensimmäiset pienet kuplamaiset potkut vatsassa :love: Toisella neuvolakäynnillä viikko sitten kuunneltiin (erinomaisia) sydänääniä eikä siitä meinannut tulla mitään, kun itkin onnesta niin, että vatsa vaan hytkyi :D Saa nähdä, mitä rakenneultrasta näillä kyynelkanavilla tulee.

Oletteko muuten ajatellet rakenneultrassa kysyä sukupuolta ja jos niin haluatteko tietää sen heti? Olen kuullut tutuilta paljon sellaisesta systeemistä, että pyytävät ultraajaa kirjoittamaan sukupuolen paperille, jotta sitten kotona voivat kaikessa rauhassa katsoa ja reagoida vapaasti. Itse haluan kyllä tietää heti, koska a) kärsivällisyys ei riitä ja b) mies jatkaa ultrasta suoraan töihin, eli odotus olisi iltaan saakka. Vaikka aidon oikeasti sukupuolella ei ole mitään väliä, niin kyllä se tekee vauvasta konkreettisemman ja siksi haluamme saada asian selville. Toivotaan vain, että tyyppi ei kellu kohdussa jalat ristissä, kun näistäkin tapauksista olen kuullut :D
 
Täällä mennään nyt viikoilla 16+5 ja toissapäivänä olin tuntevinani ensimmäiset pienet kuplamaiset potkut vatsassa :love: Toisella neuvolakäynnillä viikko sitten kuunneltiin (erinomaisia) sydänääniä eikä siitä meinannut tulla mitään, kun itkin onnesta niin, että vatsa vaan hytkyi :D Saa nähdä, mitä rakenneultrasta näillä kyynelkanavilla tulee.

Oletteko muuten ajatellet rakenneultrassa kysyä sukupuolta ja jos niin haluatteko tietää sen heti? Olen kuullut tutuilta paljon sellaisesta systeemistä, että pyytävät ultraajaa kirjoittamaan sukupuolen paperille, jotta sitten kotona voivat kaikessa rauhassa katsoa ja reagoida vapaasti. Itse haluan kyllä tietää heti, koska a) kärsivällisyys ei riitä ja b) mies jatkaa ultrasta suoraan töihin, eli odotus olisi iltaan saakka. Vaikka aidon oikeasti sukupuolella ei ole mitään väliä, niin kyllä se tekee vauvasta konkreettisemman ja siksi haluamme saada asian selville. Toivotaan vain, että tyyppi ei kellu kohdussa jalat ristissä, kun näistäkin tapauksista olen kuullut :D
Kyllä me meinataan kans kysyä :D Aluksi olisin ehkä halunnut tietää vasta kun vauva syntyy, mutta mun mies haluaa tietää heti :D:love: Sillä ei ole väliä kumpi sieltä tulee, kun toivon molempia tasapuolisesti. Ensin olin varma tytöstä, sitten pojasta ja nyt en ole enää varma mistään. Kuukauden päästä selviää! :love:
 
Kyllä meki halutaan tietää jos sen vaan näkee eikä mini ole pihtaus päällä jalat ristissä :D heti kesäkuun alussa olis rakenneultra, se kyllä jännittää onko kaikki hyvin, kun on tää 1 tyypin diabeteskin. :oops: ens viikolla ois neuvola ni ehkä se rauhoittaa vähän mieltä:rolleyes:
 
Jaiks, puoliväli!! :eek::love:

Eilen oli neuvola ja painoa lukuunottamatta kaikki kivasti, tällä menolla saan taas lähemmäs 30 kilon loppulukemat :(
Vauvan syke jyskytti lähemmäs 160 ja sf-mitta keskikäyrillä :barefoot: paineet tosi alhaiset edelleen ja hb tutusti nousujohteinen :) ens viikolla ois rakenneultra, päästään näkemään onko hän poikana pysynyt ;)

Miina & Pätkis 20+0 :barefoot::love:
 
Maanantaina ois neuvola ja sillon kuulen/kuullaan eka kerran sydänäänet:love: edellyttäen että kaikki on hyvin. Mies ei vielä tiä pääseekö sillon aamulla mukaan ku on töissä. Ma olis 18+0. Jännittää. Puntari kotona näyttää aamuisin että paino ois edelleen pysynyt samana, mutta saa nähä kuinka tässä käy. Lähtöpainoa on kuitenki himppusen liian paljon :confused:
 
Sydän jyskytti komiasti, siinä 145 molemmin puolin pyöri syke. Nyt saa jännätä rakenneultraa joka kesäkuun alussa. Perhevalmennus aikojakin saatiin, taietaan mennä heti seuraavaan joka sekin kesäkuussa, jos vain töiltä pääsee. näkee muitakin tulevia vanhempia :)
 

Yhteistyössä