Lokakuiset 2019

Hellou, vihdoin plussa tuli testiin vaikka viikko sitten piti menkat alkaa. Laskettu olisi 15.10. Joulukuussa plussasin, mutta se meni kesken, joten nyt peukut pystyssä että tää jatkuu.

15.10/meisje81/37v/4. Lapsi
 
Tänään viikkoja 5 mikäli oikein laskin :love: huomenna on jo eka neuvola aika. Kyllä pietetään diabeetikko odottajasta huolta heti alusta alkaen :rolleyes::love:
Piti aamulla pissata uudestaan tikkuun kun tuntui että onkohan se vielä masussa, testi viiva tuli heti ennenku kontrolli viiva ja se testi viiva oli tummempikin :D:love:
Mutta jestas että tuli huono olo aamulla ku käytin koiran lenkillä, meinas laatta lentää :confused:
 
Jos pikkuhiljaa uskaltaisi siirtyä tänne :barefoot: vielä viivojen vahvistumista jännityksellä seuraan, mutta plussaa näyttänyt lauantaista lähtien. Face-ryhmä kiinnostaa myös! Plussan myötä alkoi myös oireilu, kahvin juonti tökkäsi kuin seinään, ruoka ei oikein uppoa, alavatsaa nipistelee. Kierto heitellyt jokusella päivällä viimeaikoina niin saattaa heittää johonkin suuntaan kyllä.
25.10/Nipsunen86 /32/2.lapsi
 
Tervetuloa kaikki uudet :love:

Ihanaa saada lisää odottajia matkahan. :giggle:
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :love:

Täällä karmeat olot jatkuu. Useita kertoja päivässä joutuu käydä yökkimässä ja kakomassa. Onneksi ei kovin usein tule mitään kuitenkaan. :sick: Tuntuu, että kaikki jää tekemättä, kun ei vain pysty. :confused: Anteeksi valitusvirsi. :censored:

Löytyykö täältä keltään kotidoppleria tai ootteko ajatelleet ostaa? Multa löytyy edellisen ajoilta. Parin viikon päästä voisi kokeilla, jos jotain kuuluisi. Nyt 7+3. :)
 
Tsemppiä @lillium pahoinvointiin!
Täällä ei vielä sellaista, mutta armoton väsymys tuntuu iskeneen. Hengästyttää myös helposti ja vasta tänään tajusin, että paleleminenhan on myös raskausoire. Olen makoillut jo useamman illan viltin alla palellen ja eilen töissä ennen kuin ehdin estää sain sellaiset koko kropan vilunväreet, että kollega jo arveli että olen tulossa kipeäksi, sillä töissä oli pikemmin liian lämmin kuin liian kylmä. :D 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Tein just täysin ylläri-positiivisen digitestin, joka näytti raskaana 3+ o_O

Mun on täytynyt tulla raskaaksi kp 7 tapahtuneesta yhdynnästä, ja kierto on ollut 28-37 sen jälkeen kun menkat viime keväänä edellisen lapsen jäljiltä palasivat. Tuon epäsäännöllisen kierron + koska seksiä ei ole pahemmin ollut en osannut ollenkaan epäillä, ennen kuin eilen koulussa jouduin poistumaan ruumiinavauksesta heikotuksen takia. Ei ole ennen ollut ongelmia niiden suhteen ja aloin miettiä mikä on pielessä...

Tämä on mun 7. raskaus ja biologisia lapsia on 1, että riskit keskenmenolle ovat olemassa. Toisaalta 3 noista km on sattunut ennen viikkoa 6+0, ja se raja on jo ylitetty. Enkä ole koskaan ennen saanut 3+ digiin (ja vielä päiväsaikaan parin tunnin pidätyksellä...), että hcg on kyllä vissiin tällä kertaa noussut hyvin. Eli täytyy myöntää että tämä ylläriraskaus tuntuu olevan vahvoilla.

Menkkojen mukaan LA on 14.10, mutta oikeasti varmaan noin 9.10.
 
Miulla on hirmunen turvotus vatsanseudulla menossa. Muuten oireet ovat muuttuneet ja etova olo tulee hetkittäin, mutta ei varsinaista pahaaoloa, samalla tavalla oli esikoisestakin. Nälkä on hirmunen! Olin tiukalla laihiksella ja lopetin samantien, kun plussasin. Paino ei oo vielä noussut, vaikka syön varmaan kolme kertaa enemmän, kuin vielä hetki sitten! :D

esikoinen on hyvin riippuvainen miusta ja kun ollaan kaikki kotona tai on vieraita, niin äidin pitää tehä kaikki, kukaan muu ei kelpaa ja roikutaan koko ajan kiinni :cautious: vähän jännittää mitä sitten tapahtuu, kun vauva saapuu. Vähän myös pelottaa, kun tuntuu, että tuo vatsan seutu ottaa koko ajan osumaa, kun hyppii sylissä, potkii unissaan tai muuten aina pomppii just mahan päällä, vaikka miten kieltäis tai varottelis :unsure:
 
@pauva88 Onhan se lapselle varmasti aikamoinen mullistus, kun ei olekaan enää se ainoa, mutta onneksi lapset on tosi sopeutuvaisia. :) Mua pelottaa toi sama juttu, kun maha ottaa osumaa jatkuvasti. Ei siinä kai muu auta, kun muistutella kerta toisensa perään, että hellästi. o_O

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :love:
 
Mua naurattaa miten plussan myötä heti jotenkin oireet iski päin näköä. Plussaan asti yritin vain tukahduttaa kaikki raskauteen viittaavat fiilikset sillä, että kuvittelen ja enhän mä mitenkään voi olla raskaana.

Taaperon nostaminen esim tuntuu muka nyt yhtäkkiä epämukavalta - paras vaan tottua, tyttö on niin mussa kiinni ja niin äidin vauva ettei nostoilta voi välttyä :p
 
@lillium mulla on doppler tallella esikoisen odotusajalta, voi olla että geeli ei enää ole hengissä :D josko viikon päästä alkais kokeilee toiveikkaana :rolleyes:

@pauva88 täällä kans kova turvotus, tekee jo ihan kipeää :notworthy:

Mä jään töissä ihan just kiinni :LOL: meillä alkoi lomien järjestelyt ja jouduin ilmottamaan etten voi elokuun lopusta eteenpäin pitää kun en ole paikalla enää..siitähän ne utelut sitten lähti. Eikä toisaalta tarvi olla kovin välkky kun nykyisin syön jatkuvasti töissä vaikka aiemmin en koskaan. En myöskään ravaa pihalla työkavereiden mukana enää.
Anoppi soitti miehelle tänään ja sanoi ”et usko mitä mummo hourii, se sano et ****** on raskaana!” :ROFLMAO: Aika noita, oon nähny miehen mummon kerran ja siitäkin on 2 vuotta kohta. :LOL:
 
@Miina- Aika hyvä toi mummojuttu! :LOL: Ehkä vähän pelottava, mutta silti. :ROFLMAO: Kerro ihmeessä, jos kokeilet doppleria ja saat sykkeet kuuluviin. Mietin, millä viikolla se on edes realistista. :)

@Coguine Onnea plussasta ja tervetuloa! :love: Ainakin täällä päin on ohje, että äitiysneuvolaan tulisi olla yhteydessä ennen 7. raskausviikkoa. Ei siitä haittaakaan ole soittaa aiemmin. Antoivat samalla infoa raskausajan ruokavaliosta jne. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miina- ja Coguine
Apua, uskallanko liittyä keskusteluun minäkin! :eek:
Olen 29 v. ja ensimmäinen lapsi tuloillaan, pillerit lopetettiin jo viime vuoden heinäkuussa. Tein alkuviikosta ensimmäisen testin, kun menkkoja ei kuulunut (vaikka rinnat on hellinä ja alavatsaa nippailee kuin menkat ois tulossa). Eilen tein toisen positiivisen testin enkä malttanut olla jo soittamatta neuvolaan! Tänään on siis 4+4 ja sain ensimmäisen neuvolan neljän viikon päähän. Laskettuaika olisi 21.10. Olen ihmeen tyyni ja rauhallinen, sisäisesti optimistisen onnellinen, mutta yritän olla myös realistinen, sillä tiedän miten suuri osa alkuraskauksista menee syystä tai toisesta kesken, joten ehkä vähän pelkään myös sitä, että mitä jos tämä pieni solyrypäs ei pysykään matkassa.. :( En siis halua vielä ajatella vauvaa enkä kertoa asiasta (miehen lisäksi) kenellekään, vaikka muuten pyöriikin paljon asioita mielessä! Aika tuntui nyt pysähtyvän seinään, kun itse haluaisi liitää jo ensimmäisen raskauskolmanneksen yli, jotta olisi edes hieman "turvallisimmilla" vesillä!
 
Kurkin tänne jo. Keskiviikkona tuli illalla haalea viiva ja torstaiaamuna Clearbluella selvä plussa. Huomenna on tarkoitus tehdä digi. :barefoot: Onpa kiva nähdä täällä useampi tuttu nimi!

Meillä on yritystä takana vähän yli vuosi ja puoli vuotta sitten oli hyvin varhainen km, joka sekotti kropan moneksi kuukaudeksi. Jännitys päällä siis, miten nyt käy. Esikoinen olisi. Ehdin jo käydä joulukuussa lapsettomuusklinikalla mutten vielä ottamassa verikokeita. Haluan ajatella, että näin pitikin mennä. :love:
 

Yhteistyössä