Lokakuiset 2019

Ja seuraavaksi hölmö kysymys. Koska olen super-varmistelija, niin jos liityn Facebookin lokakuisiin, niin eihän ryhmän ulkopuoliset voi nähdä ryhmään kuuluvia jäseniä missään spämmissä tai ylipäätään koko ryhmää? Eikös ryhmä ole salainen? Oon saanut useamman kaverin raskauden selville, kun Facebook ehdottelee ryhmiä ja oon bongannut nimen siitä...
Ei näy kellekään, testasin miehen kanssa ja hän kävi läpi mun profiilin ryhmälistan. Ei ollut ensimmäistäkään vauva-aiheista näkyvillä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Fiiia
Voisiko ryhmän sulkemisesta ilmoittaa täällä ennen kuin se tapahtuu, niin kaikki ryhmään haluavat pääsisivät vielä mukaan? Minkä kokoinen ryhmästä on ylipäätään tulossa? :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :) Nyt alkaa varmaan olla jo syytä liittyä ryhmään kun alkuviikon neljän haamun jälkeen eilen digitesti ilmoitti, että raskaana 2-3 viikkoa. Jotenkin koko asia ei ole uponnut vielä - tuntuu niin uskomattomalta ja hullulta :D

Meille on esikoinen tulossa ja näköjään tärppäsi heti ensimmäisestä yrityskierrosta. Olin henkisesti varautunut siihen, että joudutaan yrittämään ainakin se keskimääräinen puoli vuotta. Mieskään ei meinannut ennen tuota digiä uskoa vaan väitti, etteivät selkeät haamut liuskoissa kerro mitään :LOL:

Ikää meillä on vasta 25 ja 26 ja vähän jännittää, miten oma lähipiirini tulee reagoimaan. Kaikki parhaat ystäväni ovat korkeasti koulutettuja/kouluttautuvia ja pitävät plussaamista pahimpana painajaisenaan, kun uraa täytyisi päästä tässä vaiheessa painamaan kovaa vauhtia eteenpäin. Me päädyttiin siis vähän poikkeavaan ratkaisuun. Ei kaduta :love: En malta odottaa, että asiasta pääsee kertomaan. Tsekkailtiin eilen noita keskenmenoriskejä ja todettiin, että kun viikolla 8 riskin pitäisi laskea alle yhteen prosenttiin niin silloin voisi ainakin lähipiirille kertoa vauvasta, jos kaikki sujuu siihen asti hyvin.

Eli minut voi lisätä listalle:
14.10. / Fiiia / 25v. / 1. lapsi / TYKS
 
Niin se on täälläkin plussattu :love:
3vuoden yrityksen jälkeen 2 ivf hoidosta tärppäs. Ilmeisesti laskettu aika olis 14.10 :) luultavasti synnytän kyllä vähän aikaisemmin kun on kaverina tuo 1 tyypin diabetes. (n)
Väsynyt olo kyllä ja palelee.
 
  • Tykkää
Reactions: Fiiia
Onnea kaikille uusille plussanneille! <3

@Fiiia , olin itse 23v kun sain tietää odottavani meidän esikoista, joka tärppäsi kans ensimmäisestä kierrosta. Yliopisto-opiskelijana sitä kuuli asiasta vaikka ja mitä kavereilta ihan suoraan, kuinka raskaus olisi ollut heille pahin mahdollinen painajainen. Päivääkään en ole katunut meidän päätöstä hankkia lapsi nuorempana :) Sain kaikki kurssit käytyä ennen tytön syntymää ja valmistuin tuossa pari vuotta sitten. Pääasia, että te ootte onnellisia pienestä ihmeestä <3
 
Heippa kaikille :) Nyt alkaa varmaan olla jo syytä liittyä ryhmään kun alkuviikon neljän haamun jälkeen eilen digitesti ilmoitti, että raskaana 2-3 viikkoa. Jotenkin koko asia ei ole uponnut vielä - tuntuu niin uskomattomalta ja hullulta :D

Meille on esikoinen tulossa ja näköjään tärppäsi heti ensimmäisestä yrityskierrosta. Olin henkisesti varautunut siihen, että joudutaan yrittämään ainakin se keskimääräinen puoli vuotta. Mieskään ei meinannut ennen tuota digiä uskoa vaan väitti, etteivät selkeät haamut liuskoissa kerro mitään :LOL:

Ikää meillä on vasta 25 ja 26 ja vähän jännittää, miten oma lähipiirini tulee reagoimaan. Kaikki parhaat ystäväni ovat korkeasti koulutettuja/kouluttautuvia ja pitävät plussaamista pahimpana painajaisenaan, kun uraa täytyisi päästä tässä vaiheessa painamaan kovaa vauhtia eteenpäin. Me päädyttiin siis vähän poikkeavaan ratkaisuun. Ei kaduta :love: En malta odottaa, että asiasta pääsee kertomaan. Tsekkailtiin eilen noita keskenmenoriskejä ja todettiin, että kun viikolla 8 riskin pitäisi laskea alle yhteen prosenttiin niin silloin voisi ainakin lähipiirille kertoa vauvasta, jos kaikki sujuu siihen asti hyvin.

Eli minut voi lisätä listalle:
14.10. / Fiiia / 25v. / 1. lapsi / TYKS
mä sain esikoisen 25-vuotiaana gradun teon jälkeen ja silloinen mies oli silloin työtön. Hyvin pärjättiin :) Saatiin kolme lasta ja valitettavasti tuli avioero v. 2008 ja nyt "uusi mies", jonka kans saadaan lokakuussa ensimmäinen yhteinen <3
 
  • Tykkää
Reactions: Fiiia
Moikka!

Eilen sain elämäni ensimmäisen plussan ja taidan uskaltautua liittyä tänne lokakuisiin. Esikoinen olisi siis tulossa ja todella toivottu, 4. yrityskerralla tärppäsi :love:

Viikonloppuna digitestin teko suunnitelmissa. Oireita ei ole ollut vielä yhtään, joten olinkin eilen aika yllättynyt testistä.

Suositelkaa jotain kivaa appia raskauden seuraamiseen :) Flowlla seurasin yritysaikana, mutta haluaisin kokeilla muitakin(y)

15.10/Milow/27/ensimmäinen/SATKS
mulla on pregile, mieskin tykkäsi :)
 
Moikka kaikille!

Oon tässä pari viikkoa jo seuraillut tätä ryhmää ja toivonut että pääsen itsekkin tänne kommentoimaan. Kuluneen viikon aikana oon testannut haaleita plussia. Tänään uskalsin tehdä digin ja siihen saatu tulokseksi "raskaana 1-2 viikkoa". Tärppäsi 4. yrityskierrosta. Olo on epätodellinen mutta niin onnellinen❤ Tänään oli aamupäivällä lievää pahoinvointia, vatsaa välillä vihloo ja muutenkin se on jotenkin hellänä. Super paljon onnea kaikille plussanneille!

17.10/-kristine-/24v/1. lapsi/TAYS
 
@-kristine- Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :love:

Täällä ollaan edelleen flunssassa. Eilen puski todella pahanolon päälle ja piti käydä pönttöä halailemassa. Tänään jatkuu. Vähän kaikki ruoka etoo tällä hetkellä. :sick: Harmittaa erityisesti lapsen puolesta tämä toimintakyvyttömyys. :( Hampaat irvessä painettava eteenpäin.

Jaksamisia kaikille olojen kanssa! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: -kristine-
@Jenskuli- ja @kirsillevauva ihana kuulla samantyyppisistä tilanteista kuin missä me nyt ollaan! Mulla on tässä kevään ajan vielä maisterikurssit kesken ja gradun piti valmistua joulukuuhun mennessä. Nyt näyttää vähän siltä että täytyy tuota gradun aikataulutusta miettiä uudelleen ja yrittää saada se kirjoitettua kesällä :D Tämän(kin) vuoksi toivon, etteivät raskausoireet ole pahimmasta päästä :whistle:

Onnea @Taigariina ja @-kristine- <3 Mullakin on vatsaa jomottanut ja vihlonut ihan päivittäin melkein hedelmöittymisestä asti ja tänään tuli ekan kerran sellainen pahoinvointiaalto.
 
  • Tykkää
Reactions: -kristine-
Varovasti uskaltaudun minäkin mukaan kolme haaleaa plussaa viime päivinä saaneena. Eilisessä (alin) viiva tuntui vahvistuneen edellispäivästä mutta digiä en ole uskaltanut vielä tehdä. Yli vuosi tätä toivottu ja nyt on epätodellinen olo. :love: Aiemmin testit olleet kirkkaanvalkoisia.
https://aijaa.com/dgYXX9

Torstaina iskivät menkkakivut ja olin varma että kuukautiset alkavat, vaan toisin kävi. Torstaisen ensimmäisen plussa jälkeen on nippaillut vatsassa ja munasarjoissa ja rinnoissa pientä aristusta. Samankaltaisia oireita ollut ennenkin, joten niissä ei mitään uutta. Se mikä sen sijaan ihmetytti, oli eilisessä melko kevyessä/normaalissa puolen tunnin jumpassa iskenyt rasitus. Hengästytti paljon ja jumpan lopuksi sumeni silmissä venyttelyn jälkeen kun nousin matolta.
o_O
18.10./Pihlaja87/31v./1.lapsi/NKL
 
Viimeksi muokattu:
@Pihlaja87 onnittelut :love:

Mulla varhaisultra viikolla 7 +1. Julkisella ja tulee automaattisesti kun kuulun riskiryhmään ja nuo hedelmöityshoidot takana. Käskivät vielä sen jälkeen klinikalle soitella jotta onko kaikki hyvin ja montako sieltä löytyy. :love::rolleyes:
Yksi kyllä vain siirrettiin mutta en tiä onko näisä sitten suurempi mahdollisuus että tulee kaks vaikka yksi vain siirretään, en hoksannut kysyä. (n) eiköhän siellä yksi kuitenki vain, jos se vain pysyy mukana :oops: jäin vaan pohtimaan sieltä hoitajan kommenttia eikai ne vaan lämpimikseen tuollaista sano. (n):unsure::LOL:
 
Kiitos @Taigariina !

Onpa jännittävää, eihän sitä tiedä, jos siellä onkin kaksi! :whistle: Jotenkin maallikkona voisi kuvitella, että siihen on suurempi mahdollisuus.

Minullekin varattiin jo varhaisultra, kun soitin klinikalle ja kerroin plussasta. 5.3. on aika. Toivottavasti kaikki menisi hyvin.
 
Onnea ja tervetuloa! :love: @tamariatara @Pihlaja87

@Miina- Voi kuinka jännää! Toivottavasti kaikki on hyvin. :love: Mulla on ensimmäinen neuvola vasta parin viikon päästä. Suuria alueellisia eroja vissiin noissa, että milloin on ensimmäinen neuvolakäynti. :)

Täällä olo ei oo kovinkaan hehkeä ja pönttöä joutuu halailee useita kertoja päivässä. :sick: Toivottavasti helpottaa pian. Tänään 7+0. :)
 
@Miina- Mulla tais olla esikoisesta ensimmäinen neuvola rv8 ja nyt tästä rv9. Mut mulla oli tosiaan hoitajan soittoaika varauksen yhteydessä ja sain siinä samalla alkuraskaudeninfon ja esitietolomakkeen, että sekin voi selittää myöhäsempää aikaa. Nopeasti noi ravitsemussuositukset kyllä muuttuu. Pari vuotta sitten sallittu saattaakin nyt olla ehdoton no no. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miina-
Minäpä hyppään myös mukaan.
Tänään clearbluen digi antoi raskaana 1-2.

Oon kohta 39 vuotias 4 lapsen äiti. Lapset on ikähaarukalta 12-20 v.
Kaksi nuorempaa asuu vielä kotosalla yhdessä minun ja avopuolisoni kanssa.
Avopuolisolla ei ole entuudestaan lapsia.

Vähän jänskätti miten käy, onko aika ajanut jo meistä ohitse.
Yk 5 tärppäs kuitenkin. Nyt päivä kerrallaan eteenpäin :)

22.10./ ~Madre~ / 38v/ 5.lapsi/ Kys
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä