Lokakuiset 2019

Täällä hieman turvottaa, mutta ei mitenkää pahasti. :) meilläkin ajatuksena, ettei kerrota kellekään ennen nt-ultraa. Ja varhaisultraa mietin, mut en ole vielä varma. En ole neuvolaankaan soitellut vielä. Jotenkin tuntuu, ettei vielä kannata.. En tiedä miksi. Jotenkin vaan seesteisempi olo, kuin aiempien raskauksissa. Hmm.. Joko hyvä tai huono asia.

Ajattelitteko vielä testailla? Mulla olis vielä yks apteekin testi ja yks clearblue digi. Digin kyllä teen, mutta varmaan ens viikolla vasta. Pitäs tulla sit 2-3 ainakin. :)
Mä oon seuraillu viivojen vahvistumista ja tehny tosi monta testiä, tuli tilattua niitä ihan hirvee määrä tähän tärppikiertoon :LOL: jäljellä olis enää 2 testiä, käyn hakee vielä digin jotta saisin tuloksen 3+ :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy ja Ässä93
@Ässä93 Ellen nyt ihan väärin muista, niin viikon 12 paikkeilla. Siellä tarkastetaan raskauden kesto ja että sikiöllä on kaikki rakenteellisesti kunnossa. :) Muistan vain, kun esikoinen ei ultrattaessa halunnut olla mitenkään oikein päin, ni ultraaja laittoi mut hyppimään, että kääntyis. :LOL:
 
Mä oon kans tehnyt joka päivä testin, eli nyt neljänä päivänä. Hyvin on vahvistuneet viivat. Testejä on siis ollut kaapissa, niin testailin ne pois.

Eka neuvola tais olla mulla viimeks 7+ viikolla, jos oikein muistan. En oo vielä soittanut neuvolaan.. ekan yleisen ultran muistan osuneen 11-13 viikolle, jotta niskaturvotuksen pystyy mittaamaan kunnolla. Siitäkin syystä vissiin olis ihan hyvä varailla se neuvola, että saa varattua ultran. Tai täällä se pitää ainakin itse varata :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy ja lillium
Tervetuloa uudet :love:, ihanaa kun porukka kasvaa.


Onko sitä faceryhmää vielä perustettu? Laitoin viestiä, mutta en ole saanut mtn kuittausta vielä. :whistle::whistle::LOL:
 
Tutkiskelin tossa raskauden aikana vältettävien ruoka-aineitten listaa. Onneksi ei mitään kummosia pompsahtanut silmille. Kahvinjuontia pitäis vähentää, mut muuten. Viime raskaudessa kahvi oli kuvotus nro1, niin eipä haitannut. Katotaan, mitä tää tuo tullessaan. :D
 
Itelä kans välähti, et pitäisköhän tosiaan hieman tutkia odotukseen liittyvistä rajoitteista. Haha.. Ei muista kovin hyvin enää aiemmista raskauksista. :ROFLMAO:

Tekkiin pc testin nyt illasta, hieman vahvistunut edelliseen. :) Digi vielä odotuttaa.

Olotila seesteinen. Ei varsinaisesti mtn selkeitä raskausoireita ole. Ehkä palelun voisi liittää oireisiin. Jatkuvasti tosi kylmä..
Outoa, kun ei nyt ole ajatusta kertoa muille vielä. Aiemmista raskauksista kerroin aika pian. Nyt tämän kohdalla haluan kuitenkin odottaa.. :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Onnea plussista kaikille mukaan liittyneille!

Mä lisäilen teitä maanantaina tuonne listaan, kun pääsen koneelle taas :)

Oon ollut jotenkin tosi herkkä! Eilen itkin niin muassa sen takia, että Peris lopetti aamulypsyssä. Ja myytiin just esikoisen turvakaukalo pois, ja tottakai se olis pitänyt olla pikkukakkosellakin käytössä, vaikka nimenomaan sanoin aiemmin, että en halua käyttää niin vanhaa. Kyllä on vaikeaa
 
Heippa, määkin liityn tänne ! Viiko sitten plussasin ja keskiviikkona näytti 2-3 viikkoa. Menkkojen mukaa la ois 2.10 :)
Meille pikkunen on ensimmäinen ja pelko ja jännitys kova ❤ Mää liityn mielelläni kans fb ryhmää , kerrotaan kuitenkin ihmisille vasta ekan np. ultran jälkeen kun tietää et pahimmat riskiviikot ohi. Varhaisultraan meen kyllä sitä ennen :) kivaa kun täällä on meitä jo useempia !

Kännykällä en osaa nyt vaihtaa fontin väriä mutta :

2.10/ Toivojatintti /25v / Tays/ 1. Lapsi
 
Onnea plussista kaikille mukaan liittyneille!

Mä lisäilen teitä maanantaina tuonne listaan, kun pääsen koneelle taas :)

Oon ollut jotenkin tosi herkkä! Eilen itkin niin muassa sen takia, että Peris lopetti aamulypsyssä. Ja myytiin just esikoisen turvakaukalo pois, ja tottakai se olis pitänyt olla pikkukakkosellakin käytössä, vaikka nimenomaan sanoin aiemmin, että en halua käyttää niin vanhaa. Kyllä on vaikeaa
Mä oon ite kans kyllä ollu todella itkuherkkä. Erityisesti mua on koskettanut se Espanjan turma. Joka kerta, kun sitä ajatellutkaan niin itku päässyt. Samoin kovasti olen miettinyt/muistellut tilannetta, kun ensimmäinen koirani kuoli, niin siitäkin aukiaa hanat heti vaikka tapahtunut jo muutama vuosi sitten. Ja siis ne vaan tulee mieleeni, en erikseen "päätä" ajatella niitä.. :cry: jospa tää helpottaa jossain vaiheessa.

Tervetuloa @toivojatintti :love:
 
Mä oon ite kans kyllä ollu todella itkuherkkä. Erityisesti mua on koskettanut se Espanjan turma. Joka kerta, kun sitä ajatellutkaan niin itku päässyt. Samoin kovasti olen miettinyt/muistellut tilannetta, kun ensimmäinen koirani kuoli, niin siitäkin aukiaa hanat heti vaikka tapahtunut jo muutama vuosi sitten. Ja siis ne vaan tulee mieleeni, en erikseen "päätä" ajatella niitä.. :cry: jospa tää helpottaa jossain vaiheessa.

Tervetuloa @toivojatintti :love:
Joo tää itkuherkkyys! Mieski huomaa et oon ihan herkillä kun ihme jutut herkistää kun normaalisti en itke melkeinpä ikinä :D
 
Taidan minäkin jo liittyä tänne, vaikka vasta keskiviikkona sain testiin uskottavat viivat. Tänään meinasin vielä testata yhden apteekin raskaustestin, ja sitten saa riittää! LA olisi menkoista laskettuna 3.10.

Tässä vinkkinä esikoistaan odottaville sekä miksei muillekkin mielen virkistämiseksi ravintosuositukset raskausajalle :)
https://www.ruokavirasto.fi/turvallisenkaytonohjeet

Niin ja Pioni85/33v./2.lapsi/SATKS
 
  • Tykkää
Reactions: Monka
@toivojatintti @Pioni85 Tervetuloa mukaan ja onnea plussista vielä tätäkin kautta! :love:

@Minona Tää odotusaika on kyllä yhtä tökittävänä juoksemista, mutta on se tosiaan sen arvoista. :)

Mulla on tiedossa ylimääräiset verikokeet rh-negatiivisen veriryhmän vuoksi. Se on oikeastaan päällimmäinen asia tällä hetkellä, mikä mua huolestuttaa. :unsure:

Täällä on ollut tänään lievästi vellova olo ja kamala palelu jatkuu, hurrrrrrr.
 
Viimeksi muokattu:
En osannut odottaa (tai uskaltanut toivoa) plussaa kun tein ekaa testiä. Mulla alkoi oireet tässä parin päivän sisällä. Tissit aivan älyttömän kipeät, paleltaa koko ajan ja maha on todella turvoksissa.

Meille esikoinen tulossa joten kaikki on uutta ja jännää :love: Raskaus alkoi toisesta letrokierrosta ja on erittäin tervetullut!

Varhaisultraan vähän ajattelin kyllä mennä, luulen että se on tärkee mun henkiselle hyvinvoinnille:LOL:

29.9. / Ässä93 / 25v. / 1.lapsi
Mie tuun tännekkin kuokkimaan vaikka näillä näkymin syyskuisissa ollaankin. Mulla kans tärppäs toisesta letrozol kierrosta...yks Kkm takana viime kesältä ja joten esikoinen tämä olisi jos syliin asti saadaan. Ootko jo soitellut neuvolaan, osasivatko sanoo vaikuttaako lääkkeellinen kierto mitenkään raskauteen ja sen seurantaan. Ite en oo vielä halunnut edes olla yhteydessä neuvolaan kun siellä tuntuu et ainut lasketun ajan laskutapa mitä ne osaa on viimeiset kuukautiset... Ensi viikon lopulle varasin yksityiselle ultran jossa hoidotkin annettu. <3
 
Ekaa kertaa otan osaa keskusteluun foorumilla, tänään aamupissasta vahvistunut plussa bongattu ❤ Meillä toiveena toinen lapsi, viime kerrasta aikaa jo 8v. joten tuntuu niin jännittävältä ajatukselta että tärppäsikö toisiaan ekasta kunnon yrityskierrosta. Siltä vaikuttaisi.

Tosin piina jatkuu sillä nyt eletään vasta kp 31/33. Mä niin toivon että tämä plussa jatkuu, yhdessä kierrossa epäilen käyneen kemiallisen oireiden perusteella. Jospa tämä nyt ois sellanen joka vauvaksi saakka kehittyy

Onko muuten noloa myöntää että oon testaillu lähes joka päivä kp 26 saakka jolloin tuli nega, ensimmäinen hyvin herkällä 10iu testillä havaittu hyvin haalea plussa tuli kp28. Ja tänään viiva tosiaan oli jo vahvempi
 
Ekaa kertaa otan osaa keskusteluun foorumilla, tänään aamupissasta vahvistunut plussa bongattu ❤ Meillä toiveena toinen lapsi, viime kerrasta aikaa jo 8v. joten tuntuu niin jännittävältä ajatukselta että tärppäsikö toisiaan ekasta kunnon yrityskierrosta. Siltä vaikuttaisi.

Tosin piina jatkuu sillä nyt eletään vasta kp 31/33. Mä niin toivon että tämä plussa jatkuu, yhdessä kierrossa epäilen käyneen kemiallisen oireiden perusteella. Jospa tämä nyt ois sellanen joka vauvaksi saakka kehittyy

Onko muuten noloa myöntää että oon testaillu lähes joka päivä kp 26 saakka jolloin tuli nega, ensimmäinen hyvin herkällä 10iu testillä havaittu hyvin haalea plussa tuli kp28. Ja tänään viiva tosiaan oli jo vahvempi
Tervetuloa ja onnea plussasta:love: ja ei todellakaan ole noloa! Täällä toinen testi hullu!!! :p oon joka toinen päivä testannut :rolleyes: ja tänää tuli näin vahvat viivat :love:
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Emilia1987
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussista :love:

@Emilia1987 täälläkin usea testi tehty ja kaksi liuskaa jäljellä, jotka teen vielä tällä viikolla :D

@Helmiina90 just soitin neuvolaan. Sanoivat, ettei vaikuta mitenkään raskauteen tai sen seurantaan, mutta on kuitenkin hyvä tietää että taustalla lääkkeellinen kierto. Meinaan myös varata ajan varhaisultraan yksityiselle, josta lääkkeetkin määrättiin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Emilia1987
Vähän epätodelliset fiilikset :love:

3v aikana lukuisia keskenmenoja rv 6-13, hedelmöityshoitoja viime vuonna, päätettiin tauottaa viime syksy/talvena ja nyt tärppäsin itsestään :love:
Kotona on kuitenkin jo ihanat pian 9 ja 6 vuotiaat lapsukaiset.
Raskaustestit on tultu tehtyä 4 kertaa,enkä meinaa millään uskoa mutta todella suuri pelko on takaraivossa.

Paljon onnea muillekin plussanneille!

Juli87/32v/Kolmas/TYKS
 
Ihana kuulla että muillaki on testi-neuroosia liikkeellä. Mulla tämän neuroosin lisäksi pelottaa kauheasti se että entä jos tämä onkin vaan kiinnittymisyritys tai vielä pahempaa, tuulimuna ja kuulen sen vasta ekassa ultrassa. Oon sellanen ihminen että innostun nollasta sataan hetkessä hyvistä uutisista tai edes hyvän uutisen puolikkaasta ja jos noin käy tämän ihmisen alun kanssa niin sitähän tippuu korkealta ja kovaa. :(

Toisaalta ajattelen kuitenkin niin että ei elämää kannata elää peläten vaan rohkeasti iloiten. Pettymyksiltä ei voi välttyä mutta selvitä niistä täytyy. Tätä hoen itselleni :)

Voi että, aika menee niin hitaasti kun jotain odottaa, voispa pikakelata ekaan ultraan jotta sais varmistuksen tilanteelle.:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina90
Tervetuloa uusille ja paljon onnea :love::barefoot:

Mä oon tehny n.30 testiä :whistle::D enimmäkseen ihan siitä syystä että tuli tilattua varastoon juuri tärpin aikaan. Viimeisen digin kävin hakemassa ja odottelen sille tulosta ”3+”, sitten on testaamiset siinä :)
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussista :love:

@Emilia1987 täälläkin usea testi tehty ja kaksi liuskaa jäljellä, jotka teen vielä tällä viikolla :D

@Helmiina90 just soitin neuvolaan. Sanoivat, ettei vaikuta mitenkään raskauteen tai sen seurantaan, mutta on kuitenkin hyvä tietää että taustalla lääkkeellinen kierto. Meinaan myös varata ajan varhaisultraan yksityiselle, josta lääkkeetkin määrättiin. :)
Kiitos vastauksesta, nyt rohkaistun itsekkin soittamaan neuvolaan <3 Ultra yksityisellä torstaina jolloin mahdollisesti ois 6+1.
 
  • Tykkää
Reactions: Ässä93 ja Maicy

Yhteistyössä