Sanopa muuta, Naana; aika tuntuu menevän hurjan nopeasti. Täälläkin äitiysloma kolkuttelee ovella. Ihanaa, mutta toisaalta haikeaa. Ja outoa. Työ on rytmittänyt melko kurinalaisen opiskelujen ohessa arkea niin monta vuotta (käytännössä ilman lomia), että tuntuu oudolta koko ajatus siitä, että viikon kuluttua olen kotona äitiysLOMALLA. Huh!
Mulla on myös satunnaisia suonenvetoja juurikin öisin; niihin auttaa magnesium (myös esim. vischy). Mulla oli parin viikon tauko multitabs-raskausvitamiinien ottamisessa tuossa taannoin, ja tällöin suonenvetoja alkoi tulla muutaman kerran yössä ihan systemaattisesti. Loppuivat kuitenkin heti vitamiiniruotuun palattuani. Kokeilepa Naana vaikka pelkästään magnesiumia. Tai syötkö jotain vitamiinivalmistetta, jossa on magnesiumia? Tällöin kannattaa kokeilla myös ihan vaan vischyä, joka sisältää suoloja. Suolan puutehan suonenvetoja aiheuttaa.
Sen sijaan turvotukseen en osaa sanoa mitään; luulisinpa juomisen auttavan siihenkin.
Täällä päässä on mennyt taas hetken todella paljon helpommin kolotusten ja supistelujen kanssa. Loppua kohti helpottaa, hehe

Tänään tosin sitten törmäsin uuteen "kipuun"; häpyluun vihlontaan. Tuntuu, että koko alapäätä itse asiassa vihloo... Auts, kurja tunne.
Ai niin, ja Naanalle vielä kiitos noista vauvan pukeutumis -vinkeistä (muutkin saavat kernaasti jakaa kokemuksiaan, ajatuksiaan ja vinkkejään). Mietin ihan käytännössä sitä, mitä ihmettä sitä osaa ottaa synnytyslaitokselle mukaan. Mullakin on kaverilta saatu fleecen tapainen haalari, olisiko kokoa 56. Ja ostanen samankokoisen, n. 50-60 senttisen toppahaalarin vauvalle ennen kuin siirryn äitiyspakkauksen haalariin... Jompi kumpi, fleece tai toppahaalari toiminee syys-lokakuussa kotimatkalla varmasti.

Mietin myös kaukalopussin (vai miksikä sitä nyt sanotaan) ostoa, mutta tuntuu vähän turhalta; ei me niin paljon autolla matkusteta, että sellaista todella tarvitsisi. Ja pelkälle synnytyssali-koti -matkalle sitä ei todellakaan tarvitse ostaa.
Ensi viikolla aloitan vaatteiden pesun; lajittelu on jo tehty. Näyttäisi siltä, että siinä touhussa ne ekat äippälomapäivät rattoisasti sujuvatkin...
Cinnamon 34+0.