Lokaihmeet 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MAEL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
*****Olisi kiva jos jokainen lisäisi itsensä ja tietonsa tähän listaan, niitä kun ei muista muuten sitten laittaa.*****

Mirkku35...............viides..............LA 4.10.2010/ OYS
Aurorah.................neljäs..............LA 6.10.2010 / KYS
Cinnamon...........esikoinen...........LA 6.10.2010 / KYS
Lilli....................... ? ..................LA 7.10. / ?
Palmuhiiri............ toinen ............LA 7.10. / ?
Iiris81.................esikoinen...........LA 10.10.2010 / Oulaskangas
naana_88 ...........esikoinen.... LA 19.10. / ?
Chari....................... ? ..................LA21.10 / ?
Rita......................... esikoinen ...................LA22.10. / oas
soikku81.............esikoinen...........LA 26.10.2010/ KKS
Minttuli80...........esikoinen...........LA 28.10.2020/ KYS

Rakenneultra takana ja kaikki ok :) Tosin ne rakenteet katsottiin alustavasti jo viikolla 17, joten eipä mitään yllätyksiä tullut. Painoa 420g ja edelleen tyttö :) Insuliinin joudun aloittamaan tässä parin viikon sisällä; mittailen sokereita päivittäin ja jos/kun siellä alkaa olemaan korkeita arvoja niin aloitan piikittelyn. Viime raskaudesta jäikin pari insuliinikynää, joilla voin aloittaa. Kontrolli taas viiden viikon päästä. Alustavasti puhuin jo toiveista synnytyksen käynnistykseen; jokainen lapsi on painanut puoli kiloa edellistä enemmän; ihmeemmin ei innosta nyt siis viisikiloista vauvaa pukata ulos :/ Saa sitten nähdä miten käy..

Muuten olo on hyvä, mitä nyt selkä meinaa vihoitella. Sekin on tuttua aiemmista odotuksista; aina näin puolivälin tienoilla selkä kipeytyy muutamaksi viikoksi ja sitten helpottaa. Johtunee ihan hormonaalisista muutoksista; paikat "pehmenevät".

Toisen raskauden aikana kävin joogassa; ihan siis "tavallisessa" ryhmässä; tein liikkeitä omien tuntemusten mukaan. Joten varmaan ei tartte olla mammajooga välttämättä jos haluaa lajia kesän aikana harrastaa. Itse tykkäsin kyllä ja vauva oli aina joogan jälkeen masussa todella vilkas :) Toinen asia minkä huomasin, oli vatsan toiminnan vilkastuminen tunnin jälkeen :)

Mukavaa loppuviikkoa ja uusille tervetuloa mukaan!!

Aurorah 21+1

Chari81....................... esikoinen ..................LA21.10 / ?
Rita......................... ? ...................LA22.10. / ?
soikku81.............esikoinen...........LA 26.10.2010/ KKS

Lisäsin omat tietoni. Synnytyssairaala on vielä avoin, voi olla että tulee muutto vielä ennen.
Mulla on nyt menossa 18+6, ja maha on kyllä melko pieni, ei näy vielä jos ei osaa katsoa. Ei ole oikein olokaan "raskaana oleva". Iltaisin alkaa kyllä zembalot tuolla mahassa, olen tuntenut liikkeet jo 16. viikolta saakka.
Mitään vaivoja ei ole alun pahoinvoinnin jälkeen, edelleen liikun ja ratsastelen hepoilla aivan normaalisti. Rakenneultra 1,5 viikon päästä, sitä odotellessa. :)

Heissan,

rakenneultrassa käytiin eilen. Mies oli mukana ja kätilö oli tosi asiantunteva ja perusteellinen. Koko vastasi viikkoja ja kaikki osat oli paikoillaan niin kuin pitikin. Pikkunen liikkui melko vilkkaasti, eikä antanut kasvoistaan kuvaa, laitto aina käden eteen. Sukupuolta emme halunneet tietää. Kuvien ja sukulaisten ennustusten yhteenvetona sieltä on tulossa tyttö, jolla on iso hauis..

Mä olen käynyt joogassa joskus aiempina vuosina, se olis kyllä mukavaa, muttei täällä pikkupaikkakunnilla ole oikein kesäaikana tarjolla mitään ryhmiä. Ainoastaan kansalaisopisto järjestää kursseja, ja sekin toimii vain talvisin. Tietäsköhän ne neuvolassa, onko paikkakunnalla mitään ohjattua liikuntaa tarjolla odottajille?

Ja tervetuloa mukaan, uudet!

Iiris, tänään 20+5

Korjasin tuohon synnytyssairaalan nimen ku olin lyhentänyt sen väärin :)

Chari81....................... esikoinen ..................LA21.10 / ?
Rita......................... ? ...................LA22.10. / ?
soikku81.............esikoinen...........LA 26.10.2010/ K-PKS

Viimeviikolla oli neuvolareissu ja kaikki oli ok.Hemoglobiiniki oli noussut,mitä kyllä suuresti ihmettelin. Ens viikolla kovasti odotettuun rakenneultraan :) Vointi muuten mitä parhain,mutta taas sain töistä kunnon räkätaudin ja siihen päälle kunnon yskän. Viimeksi piti syödä kaks antibiootti kuuria joten nyt aion kotikonstein selvitä tästä pöpöstä.

Teen eri päiväkodeissa lastentarhanopettajan sijaisuuksia ja raskauden myötä imen bakteereita kuin sieni. Ennen en sairastanut päivääkään,nyt tuntuu et koko ajan on joku pöpö päällä. Kesäksi työt vähenee joten toivottavasti myös terveys kohenee...

19+3

Heippa Iiris81!

Kysyisin tuosta rakenneultrasta, kun itselläkin on vajaan kuukauden päästä meno rakenneultraan Iisalmeen :)
Millainen ultrauslaite siellä oli? Ei kuitenkaan varmaan 4D?
Saitteko minkä verran kuvia mukaan?

Onnellista odotusta toivotellen,
Nipsu74

Heippa Iiris81!

Kysyisin tuosta rakenneultrasta, kun itselläkin on vajaan kuukauden päästä meno rakenneultraan Iisalmeen :)

Nipsu74

Tuolta toisesta ketjusta vaan huikkaan, että Kotkan rakenneultrassa ainakin kätilö ultrasi myös 4D:llä ja kuvia tuli varmaan 8-10 mukaan. :)

Viimeksi muokattu:
Heippa Iiris81!

Nipsu74

Voih, minä en tajua tuhannen taivaallista 3D -tai 4D -kuvista, joten en osaa tuohon kysymykseen vastata. Kuvia ei erityisesti oltu vailla mukaan, kaksi naamakuvaa saatiin. Kaikki olennaiset asiat siellä näkyi. Jos lasta tahtoo katsella katselun ilosta eikä rakenteellisten poikkeavuuksien tutkimisen vuoksi, lienee parasta suunnata yksityiselle.

Iiris, tänään 21+1

Viimeksi muokattu:
Kiitti vastauksesta..
Öh.. ei meillä ole tarkoitus mennä rakenneultraan vauvan katselun ilosta vaan tosiaan ihan rakenteellisia poikkeuksia (toivottavasti niitä ei löydy) tutkimaan :(
Meidän aikasempi rakenneultra (ekasta raskaudesta) tehtiin omassa tk:ssa, jossa laitteet on tosi vanhat... Siksi olin kiinnostunut miten Iisalmessa rakenneultraus meni..

Nipsu

3D- ja 4D-ultrat näyttävät vauvan siis kolmiulotteisena, eli lähes kuin "valokuvassa". Tavan ultrallahan kuva on mustavalkoinen ja välillä aika vaikeastikin tulkittava. KYSin äitipolilla ainakin on nuo uudemmat laitteet

Toivottavasti tästä ei nyt kukaan loukkaannu, mutta ainakin itseni on turha väittää, että suhtautuisin ultrauksiin noin "jalosti"; kyllä siinä paljon on sitä vauvan ihailemista. Tottakai lääketieteelliset (ts. rakennepoikkeavuuksin tms. tutkiminen) on siinä pääosassa, mutta entä jos niitä löytyisikin? Eihän se tilannetta muuttaisi miksikään ja varmaan ihan yhtä rakas vauva olisi ja häntä ultran kautta haluaisi "ihailla". Itselläni vauvaa ultrataan raskausdiabeteksen takia tiheästi ja vaikka vauvan hyvinvointi onkin tärkein asia, on minusta ihana myös aivan puhtaasti vain ihailla kasvavaa vauvaa. Ja mukava niitä kuvia on mukaan saada sisaruksille ja isälle näytettäviksi. Meillä kun vauvaa odottaa koko perhe :)

Mutta jokaisellahan on näistä asioista oma mielipiteensä; tarkoitus ei siis ollut ketään omalla "pinnallisella" mielipiteelläni loukata :)

Tänään oli neuvola ja sain Kelan paperit; hui kuinka aika rientää! Muuten kaikki oli ok, sydänäänet kuului hienosti, painoa tullut 300g /kk ja hb oli vielä 122. Tänään myös aloitin insuliinin pistämisen; ei niin hauskaa :/ Mutta senkin kestää :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille,
Aurorah 21+5

Meillä täällä Lohjalla rakenneultrassa katsottiin ensin "tavallisella" hetken aikaa ja sen jälkeen 4D:llä. Molemmista saatiin kuvia kotiin, yhteensä viisi kappaletta. Onhan se hienoa nähdä kuinka vaavi tuolla masussa on kasvanut, mutta tärkeintä oli ettei mitään rakenteellista tai muuta normaalista poikkeavaa löytynyt.

Olen Auroran kanssa erittäin samoilla linjoilla ultrauksen kanssa. Tämän kauan odotetun raskauden kolme ultraa ovat herkistäneet jokaisella kerralla entistä enemmän - herkistäneet paitsi minut myös tulevan isukin ja ovat tehneet tästä kaikesta huomattavasti todellisempaa.

Olihan se rakenneultrassa huojentavaa kuulla, että kaikki "oli kuten piti" ja vauva, sikäli kuin ultralla nähtiin, vaikutti terveeltä. Mutta itse kyllä keskityin vähintään samalla, jos vielä suuremmallakin, intensiteetillä pienokaisen ihasteluun kuin ultraavan kätilön selvitykseen rakenteista, pakko myöntää. Olen tässä raskaudessa niin tunteella mukana, ja tämä vauva on ollut alusta saakka meille hyvin rakas, kauan odotettu, kovasti kaivattu tyyppi. Kaikesta tähän liittyvästä haluaa vain nauttia.

Nämä asiat jakavat mielipiteitä varmasti, se on ihan ymmärrettävää. Myönnän, että mielessä kävi joskus viikkojen 15-18 välillä käydä ihan ihastelun ilosta myös yksityisellä, mutta maltoin mieleni. :) Sama esim. sydänäänten kuuntelun kanssa (neuvolassa), muuten. Kyllähän niiden kuuntelun funktio on joku ihan muu, kuin millaisena minä sen osittain koen. Tunteella elävänä sen jumputuksen voisi laittaa tyyliin kännykän soittoääneksi... :D Ja nyt moni kanssaodottaja varmaan pyörittelee päätään, hehe. Mutta tätä ne hormonit tekevät.

Maha kasvaa, muttei ole valtava. Lähinnä vatsa on alkanut nousta ylöspäin. Vauva potkii kovasti; mies painoi yhtenä iltana kasvonsa mun mahalle ja pieni potkaisi jytäkän potkun suoraan hänen korvaansa :) Mahtava kaveri! Perjantaina taas neuvola.

Cinnamon 21+6

Kiva, että kaikki on saaneet hyviä uutisia! :)

Pakko vähän poiketa aiheesta ja kysyä onko kenellekään muulle ilmaantunut selkäkipuja jo nyt? Mulla on nimittäis aamuisin selkä kipeä kun herään ja päivisin on sellaista pientä jomotusta havaittavissa vasemmalla puolella, tuntuu ehkä lähinnä kireydeltä. Ajattelin mennä ostamaan tukivyön, jos saisin siitä vähänkään apua.

Anteeksi, jos ilmaisin itseni epätarkasti. Tarkoitin tuolla 'katselun ilolla' enempi sitä, että jos kaipaa nimenomaan 3D- tai 4D -kuvia, niin ehkei niitä voi julkisella tarjotulta rakenneultralta vaatia, ainakaan joka paikassa niitä ei kai saa.
Mulle tässä vaiheessa lapsen katselu ei enää tunnu niin tärkeältä, kun liikkeistä tietää sen olevan hengissä. Alussa, kun mitään ulkoisia merkkejä ei ollut, niin ultrasta sai varmuuden siihen, että elämää vatsassa on.

Tunnen näinä päivinä jo iloa näkyvästä vatsastani ja lapsen liikkeistä, mutta samalla luopumisen tuskaa, kun mun äitiysloman sijainen aloittaa työt huomenna. Olen toki töissä vielä ainakin kuukauden, mutta silti tuntuu vähän oudolta..

Iiris, tänään 21+2

Selkäkivuista..mulla on ollut jo viimeisen kuukauden selkäkipuja ja viimeiset kaksi viikkoa tosi pahana. Kaikki kumartelu ja nostelu koskee, ja kipu säteilee reisiin asti. Viikonloppuna sitten meinasi mennä jalat alta kun suihkussa nostelin yksivuotiasta. Kipu on selässä lantion alueella ihan tuossa pakaroiden päällä ja tuntuu välillä samalta kuin iskiaskipu; johtuu ilmeisesti lantion alueen liitosten löystymisestä hormoonien vaikutuksesta. Eilen neuvolassa käydessäni kävin hakemassa tukivýön lainaan, tuntuu auttavan ainakin vähän. Lisäksi pyysin neuvolasta lähetteen fysioterapiaan; saan ainakin neuvoja miten voin selkää vahvistaa ja lihaksia venytellä turvallisesti raskausaikana.

Selkäkipuja on mulla ollut joka raskaudessa, ja ne alkavat vaivata aina näin puolen välin tienoilla. Nyt vaan on pahimmat kivut kuin aikaisemmin, luulen sen johtuvan pienestä välistä raskauksien välillä; selkä- ja vatsalihakset eivät varmaan olleen kovinkaan kovassa kunnossa kun raskaaksi tulin :/

Ehdottomasti kannattaa tuota tukivyötä kokeilla ja kysyä neuvolasta, voiko vöitä lainata; meillä niitä saa apuvälinelainaamosta terveyskeskuksesta maksutta. Vöitä on monenmallisia ja on kokeilematta mahdoton tietää mikä sopii ja auttaa, siksi ei ehkä vyötä kannata menna ainakaan sovittamatta ostamaan.

Täytyy toivoa, että mullakin kivut helpottaa, tulee muuten piiiiiitkä loppuraskaus :/

Aurinkoista päivänjatkoa,
Aurorah 21+6

Heippa kaikille!

Orastavat selkäkivut käväisivät täälläkin pari viikkoa sitten. Tai lähinnä kai kutsuisin niitä iskias-kivuiksi, nimittäin kipu säteili istuessa takareiteen, ei niinkään selkään. Vaihdoin töissä satulatuoliin ja kivut loppuivat. Särky saattoi johtua myös jostain näistä löystymis-venysmis-jutuista, mutta inhottavaa oli. :-/ Kyllä täällä ainakin selkä kipeytyy huomattavasti, jos nukun huonossa asennossa tai esim. mökillä (jossain muussa kuin omassa sängyssä). Vertyy kyllä nopeasti takaisin *koputtaa puuta*.

Melko tapahtumarikas viikonloppu/alkuviikko takana täälläpäin... Liikuin viikonloppuna ilmesesti liian rajusti (vaikka "kuuntelin itseäni" enkä mielestäni riuhtonut) - lauantai-iltana saunassa alkoi supistella, mutta tulkitsin ne harjoitussuppareiksi, kun kipua ei ollut. Illalla supistelut jatkuivat epäsäännöllisesti ja tekivät vähän tukalan olon, selkää särki ym. Sunnuntaina sama jatkui, mutta varsinaista kipua ei tuntunut, lähinnä se tuntui... no, inhottavalta. Siltä, ettei kaikki ole kunnossa. Sunnuntaina soitin päivystykseen, josta mut ohjattiin synnytysosastolle/saliin, ja kätilö antoi ohjeita ja käski vielä odottamaan seuraavaan päivään (ja lähetti labraan pissakokeeseen sulkemaan pois tulehduksen mahdollisuudet). Vauva oli hurjan vilkas koko sunnuntain, tuntui, että jos mullakin oli hätä suppareista ja epämiellyttävä olo, niin kyllä saattoi olla pienelläkin. Maanantaina olin tosi väsynyt ja nivuset, koko maha, selkäkin, olivat todella kipeät. Lepäilinkin sitten maanantai-illan ja eilisenkin, ja tänään olo on kuin uudesti syntynyt. Tulehduksia ei ollut, ja kipeämmät supparitkin ovat loppuneet.

Sain neuvolatädiltä noottia siitä, että liikuin liian rajusti. Näköjään se "itsensä kuuntelu" ei enää rv 20+ jälkeen riitä, pitää ottaa extra-varovasti. Kyllä toi säikäyttikin, ja nyt pysyn a) tasaisella maaperällä ja b) hiljaisessa vauhdissa. Maha ei tunnu vielä "painavan" tai haittaavan menoa, se lienee petollista.

Harjoitussupparit ovat kuitenkin jääneet pysyviksi. Onko teillä muilla paljon niitä? Ainakin pari kertaa mulla supistelee päivässä, olo on tällöin vähän outo, mutteivat ne tee kipeää - ilmeisesti normaalia. Neuvolatäti ja synnytysosaston kätilö sanoivat, että nyt puolenvälin jälkeen niitä alkaa tullakin, ja se on merkki siitä, että kohtu kasvaa normaalisti. Myös vauvelin liikkeet ovat alkaneet tulla "napakammiksi", kovia potkuja ja pyörähdyksiä, koko mahanahkani liikkuu :)

Jokos täällä on ihmisillä kesälomat alkaneet? Ja mitä muuta kuuluu?

Cinnamon 23+0.

Tänään oli rakenneultra ja kaikki hyvin! Ihanaa oli kuulla hyviä uutisia ja saada nähdä oma vauveli haukottelemassa ja vuoroin nyrkkeilemässä. Uuden tulokkaan pitäisi olla kuulemma tyttö. :) Liikkeitä en ole vieläkään tuntenut ja tänään mennään tasan puolivälissä. Nyt sitä vaan ihmetellään tämä päivä näkemäämme. :)

Lauantai-iltaa...

Moni on näemmä jo käynyt rakenneultrassa, ja kaikilla kaikki hyvin. Hienoa!

(.) eilen kävin neuvolassa, olen paisunut 2 kiloa puolessatoista kuukaudessa, ja kasvuvauhti on kuulemma normaali. Hb on aika matala, 122. Sain kokeiltavaksi Obsidan-kapseleita. Laps potkii joka päivä, ei kivuliaasti, mutta selkeesti potkii ja kääntyilee. Ihan muutaman kerran luulen saaneeni supistuksen, en (vielä?) oikeen tiedä miltä ne tuntuu. Kerran kun nauroin iihan hysteerisesti, koko vatsa meni kovaksi eikä sitten voinut tehdä muuta kuin hengittää hyvin varovasti ja olla liikkumatta, niin se hellitti. Mikä lie kramppi? Syke kuulosti neuvolassa ihan hevosen laukka-askelilta, tiheys 140.

Sellkävaivoista oli puhetta, mulla tuntuu lähinnä jos enempi on seisaallaan tai kävelee hankalassa maastossa, vihlontaa oikealla ristiselässä. Täälläkin saa tk:sta lainaan tukivyötä, ilmeisesti ilmaiseksi. Pitänee käydä, jos oireet pahenee.

Iiris, tänään 22+6

Aurinkoista sunnuntaita!

Meilläkin rakenneultra nyt käytynä ja kaikki oli vauvelilla hyvin :). Potkut tuntuvat aika harvakseen,mutta se johtuu siitä et vauveli potkii selkään päin. Ultrassa oli juuri jalat
selkään päin. Oma vointi on hyvä eikä selkään eikä jalkoihin ole sattunut...

Innostuttiin niin rakenneultaran ihanista uutisista,että käytiin vaunuostoksilla :). Tai meidän piti mennä vain katsomaan eri vaihtoehtoja,mutta kuinkas ollakkaan niin matkaan tarttui vaunut ja turvakaukalo... Aikaistahan se vielä on,mutta saatiin hyvä tarjous kun ostettiin molemmat ja kyseisen väristä vaunua ei ehkä olisi ollut myöhemmin saatavissa.

Eli tällaisia uutisia täällä. Nyt odotellaan vauvan kasvua ja mahdollisia supistuksia :).

Ihania kesäpäiviä kaikille!

soikku 21

Meillä kans rakenneultrassa käyty ja kaikki on normaalia. Sukupuolta ei saatu tietää, vaikka oltais haluttu. Vähän ärsytti, koska kätilö ei edes sanonut syyksi sitä ettei olisi nähnyt, vaan sanoi ettei ole oleellista. Noh, jossakin vaiheessa se sitten selviää.

Mulla on kans ollut noita vatsa"kramppeja", tulee yleensä jos itse esim. nousee nopeasti ylös tai sitten muutaman kerran kesken ratsastuslenkin on tullut... Mitä lie, ei ilmeisesti kuitenkaan mitään supistuksia. Selkä- tai muita kipuja ei ole ollut, lähinnä vauvan olemassaolon huomaa kovasta liikkumisesta (jo viikolta 16 alkaen). Ja vihdoin hieman alkanut mahakin näkymään.

Meillä on ollut ajankohtaisena mielessä vaunujen hankinta, koska eräs tuttu tarjosi vuoden vanhoja Gessleinin (Future) yhdistelmärattaita, onko kellään kokemusta? Tai hyviä suosituksia?
soikku81: minkä merkkiset vaunut ostitte?

Chari81, 21+5

Hellou!

Ostettiin Emmaljungan City Cross yhdistelmävaunut ja siihen lisäksi vielä City koppa jotta vaunut sopivat myös vastasyntyneelle. Uskomattoman keveät ja näppärät vaunut ja vielä hyvän näköisetkin. Vaikka eipä sillä ulkonäöllä ole niin merkitystä. Tuo City koppa on todella tilava ja uskon,että vauva mahtuu reilusti vielä puolen vuoden jälkeenkin siinä nukkumaan. Lisäksi ostopäätökseen vaikutti myös se,että Emmaljungilla on aika hyvä jälleenmyyntiarvo,mikäli toista lasta ei aivan heti ole tulossa...

soikku81

Meillä kans rakenneultrassa käyty ja kaikki on normaalia. Sukupuolta ei saatu tietää, vaikka oltais haluttu. Vähän ärsytti, koska kätilö ei edes sanonut syyksi sitä ettei olisi nähnyt, vaan sanoi ettei ole oleellista. Noh, jossakin vaiheessa se sitten selviää.

Mulla on kans ollut noita vatsa"kramppeja", tulee yleensä jos itse esim. nousee nopeasti ylös tai sitten muutaman kerran kesken ratsastuslenkin on tullut... Mitä lie, ei ilmeisesti kuitenkaan mitään supistuksia. Selkä- tai muita kipuja ei ole ollut, lähinnä vauvan olemassaolon huomaa kovasta liikkumisesta (jo viikolta 16 alkaen). Ja vihdoin hieman alkanut mahakin näkymään.

Meillä on ollut ajankohtaisena mielessä vaunujen hankinta, koska eräs tuttu tarjosi vuoden vanhoja Gessleinin (Future) yhdistelmärattaita, onko kellään kokemusta? Tai hyviä suosituksia?
soikku81: minkä merkkiset vaunut ostitte?

Chari81, 21+5

Viimeksi muokattu:
Vaunuista..olen pikkuhiljaa alkanut katselemaan käytettyjä kaksostenrattaita. Meillä lapsille tulee sen verran pieni ikäero (1v5kk), että kaksostenrattaat tarvitaan. Uutena en niitä kuitenkaan haluaisi ostaa, sillä käyttöikä luultavasti jää kuitenkin puoleen vuoteen tai vuoteen. Pitäisi varmaan käydä lastentarvikeliikkeessä testailemassa eri vaunuja; tuplarattaista ei ole kokemusta viime vuosilta (vanhemmilla pojilla semmoiset oli n. 10 v. sitten..).

Nuorimmalla meillä on käytössä siskoltani saadut Abc:n yhdistelmävaunut ja kaupunkireissuja varten Carenan matkarattaat. Uusia yhdistelmiä en ole yhdellekään lapselle ostanut, aina on jollain sukulaisella tai tutulla ollut tarjota käytettyjä. Aika hyvän hintaisia näyttävät kyllä suurin osa olevan..

Aurorah 23+6

Iloista perjantaita!

Soikku, sinuna mäkin olisin ostanut ne vaunut, vaikkei kauppaan mennessä olisi ollut tarkoitus ostaa, koska jos sattuu kohdalle hyvät ja hyvällä hinnalla, niin nehän kannattaa aina ottaa. Ainoa vauvatarvike, joka meille on kotiutunut, on mun työkavereilta lahjaksi saatu kantoreppu. Melkoisella varmuudella muutan vielä ennen lapsen syntymää, joten en ole kiirehtinyt hankinnoissa, jottei tarvitse muutossa kantaa vielä tässä vaiheessa tarpeetonta tavaraa. Sen vähän mitä olen tutkinut, voisin hyvin kuvitella ostavani vaunut käytettynä vaikka huuto.netistä ellei missään tutuilla tai sukulaisilla löydy tarpeettomia ja sopivia.

(.) Mylläystä joka ilta. Närästys on rauhoittunut, kun aloin ottaa rautatabletin iltaisin, enkä aamulla tyhjään vatsaan.

Iiris, tänään 23+5

Huoh, mulla olis lääkärineuvola ens viikolla, ei huvittais mennä. Saan taas saarnaa siitä kun paino ei nouse ja blablablaaaa.

Keskiraskauden ihana energinen jakso menossa, ja voimia tehdä mitä vain on ja vaikka kuinka.
Vaivoja ei toistaiseksi ole mitään, paitsi se ettei pyörällä voi ajaa. Vauva on niin alhaalla että istumien pyörän satulassa on mahdotonta. Muuten kaikkea voi normaalisti tehdä, lääkärin käynnin jälkeen tiedetään sitten pitääkö alkaa ottaa iisimmin jos kohdunkaula on lyhentynyt yms.

Reissuun ollaan lähdössä, ja teemapuistoja varmasti kierrellään kyllästymiseen asti :).

Yhteistyössä