Lokaihmeet 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MAEL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis tuo hemoglobiini oli laskenut 112:sta eikä 122teen kuten vahingossa tohon kirjotin...

Mulla oli neuvolassa käynti tiistaina ja sain kuulla vauvelin sykkeen taas pitkästä aikaa. Miehelle kerta oli ensimmäinen ja se oli ihan onnessaan ku sai kuulla jumputuksen :). Syke oli 155 ja kovasti vauva kuulemma liikkui.

Itellä oli hemoglobiini laskenut kuukaudessa 127:stä 122:sta,mutta en saanut vielä rautatabletteja vaan pitäisi yrittää ruokavaliolla saada arvoja nostetuksi... Olen ottanut noita raskausvitamiineja vain yhden päivässä,kun niistä tulee niin huono olo. Ilmeisesti pakko kärsiä ja alettava ottamaan kaks.

Painoki oli noussut kuukauden aikana reilut 600g/viikko eli aika paljon. Neuvolan täti meinas et mun paino on varmaan aluksi laskenut ja nyt palautuu sit nopeesti takaisin. Tiiä sitten.

Katsoin tuossa jokin aika sitten dokumenttia liian suurista vauvoista ja parina yönä oon sit nähny painajaista et synnytin tosi ison vauvan. Eikä tuo painon nousu ainakaan helpottanut mun mietteitä.

Muuten kaikki hyvin ja masu kasvaa :)

Noista neuvolakerroista niin täällä menee silleen et alkuraskaudesta käydään nevolassa kerran kuussa,sitten joka toinen viikko ja lopuksi kerran viikossa. Sit välissä on se niskaturvotus ja rakenneultra.

HYVÄÄ VAPPUA MEILLE KAIKILLE = )

soikku 14+5

Viimeksi muokattu:
soikku, hemoglobiinin kuuluukin laskea alkuraskauden aikana, mutta toivotaan että saat sen kohoamaan ilman rautatabletteja. Mulle rauta ei sovi vaan menee vatsa ihan kovalle, niinpä yritän pitää ruokavaliolla raudat riittävällä tasolla.

Hyvää vapun jälkeistä elämää :) Ja Auroralle lämpimät (myöhästyneet) synttärionnittelut!

Tulipas juhlittua - eli syötyä! Huh. Kolmipäiväinen vappu vierailuineen (ja ruokineen) peittoaa täällä päin pääsiäisen ja joulunkin. Piknik jäi kurjan sään vuoksi pitämättä, ja korvautui sisä-sellaisella. Mutta huh, niin paljon hyvää ruokaa oli tarjolla sekä kylässä että kotona, että tän aamun neuvolakäynti punnituksineen jopa hieman arvelutti. Ja painoa oli tullut, lähtöpainosta lisinyt lähes kolme kiloa, kuukaudessa lähes kaksi! Eihän toi paha ole, lähtöpainoltani olen alipainoinen ja neuvolatäti sanoi, että painoa saa tulla toistakymmentä kiloa, mutta itse olen sitä mieltä, että mieluummin ei, pysyisi vaan kohtuudessa ;) Mutta Soikku, samoissa painonnousulukemissa näemmä mennään...

Vapunaaton aamuna tunsin eka kerran liikkeet. Arvelutti, olivatko ne niitä, mutta kun ne tulivat samanlaisina toistuvina illalla, seuraavana aamuna ja iltana sekä eilen, ei enää ole epäilystäkään. Pientä naputusta, "läpätystä", todella pientä. Mutta sellaista, ettei siitä voi enää erehtyä. Kun iltaisin rahoittuu ja makaa selällään, se jossain vaiheessa alkaa. Sydämen sulattavaa.

Hemoglobiini oli laskenut mullakin 142:sta 128:n. Taitaa olla yleinen suuntaus, muillakin oli samaa... Sykekin kuunneltiin, oli vahva jumputus ja pieni liikkui hurjasti! Tekisi mieli ultraan näkemään pikkuinen, mutta vielä olisi maltettava muutama viikko rakenneultraan...

Joko te tunnette liikkeitä?

Cinnamon 17+5

Iloista perjantaita!

Vappu meni ilman kummempia juhlia, oli niiin ankea sää.

(.) Alkaa olla pakko ruveta hankkimaan äitiysvaatteita. Tai ainaki housuja, viimesen viikon aikana vatsa on kasvanut hurjasti, se on ihan pinkeä ja tavallaan kova, eli kasvu ei ainakaan johdu pelkästä läskin lisääntymisestä. Ajattelinkin käyttää huomisen shoppailureissuun ja samalla käydä oman äitini luona. Muuten fiilikset on ihan hyvät, välillä närästää, mutta mihinkään ei satu eikä kolota. Luulen, että olen tuntenut jotain liikkeitä, mutten ole ihan varma. Odotan, että tulee semmosia potkuja, joista ei voi erehtyä.

Onnea sunnuntaille kaikille teille, jotka olette jo äitejä!

Hei lokakuiset.

Hiljaista on - lieneekö paljon puhutun seesteisen toisen kolmanneksen merkki se; aika menee omalla painollaan eikä suurempia muutoksia (paitsi mahan kasvu) juuri ole. :) Täällä liikkeet ovat tuntuneet jo sieltä vapusta ja ovat entistä selkeämpiä. Vilkas kaveri tuntuisi olevankin. Ihan mahtava tunne se pieni töpsytys mahalla... En malta odottaa, että liikkeet tuntuisivat mahan päältäkin.

Maha on jo pallo, mutta olen nähnyt suurempiakin vatsoja näillä viikoilla. Tiukan paidan kanssa ei ole epäilystäkään raskaudesta, mutta pallomaiset tunikat tekevät asiasta vielä halutessani salaisuuden. Vielä menee vanhat farkkulegginsit tunikoiden kanssa (lantiolle rullattuna), mutta ovat nämä resorivyötäröiset äitiysfarkut ja mekot vaan ihan ykkösiä.

Hemppa oli viime mittauksessa laskenut, kuten taisin sanoakin, mutta nyt epäilen, lieneekö laskenut lisää. Ihan jär-kyt-tä-vä väsymys ja kooma vaivaa iltaisin ja aamuisin, vaikka tuntuu, että nukun todella hyvin (wc-heräilyjä lukuunottamatta) yöni. Johtuukohan keväästä/valoisuudesta(?) vai onko tämä ihan normaalia? Syön todella paljon kasviksia, marjoja, hedelmiä ja täysjyvää, mutta voihan se hemppa laskea ruokavaliosta huolimatta. Onko teillä samaa? Missä se energinen keskiraskaus? ;)

Hyvää helatorstai-vapaata kaikille! Ja aurinkoisia kelejä.

Cinnamon 19+0.

Hei kaikille!

Nyt olen jo ihan varma, että minunkin sisälläni potkitaan! Ei nyt sentään koko aikaa, liike tuntuu oikeastaan vain silloin kun itse istun tai makaan paikoillani. Mainiota, ehkä tästä pitäs hakea myös helpotuksen tunnetta, että tietää varmasti, että se joku tuolla on elossa. Olo muuten on ihan hyvä, jaksan keskittyä töihin paljon paremmin kuin maaliskuussa jaksoin. Paljon muita semmosia ei-välttämättömiä asioita olen kyllä jättänyt tekemättä. Työt on kuitenkin hoidettava kunnolla, ja sen jaksaa, kun tietää, että jo kesäkuun alussa mun sijainen tulee töihin ja mulla on ruhtinaallinen kuukausi aikaa perehdyttää häntä.

Helatorstai vietettiin miehen serkun rippijuhlissa ja muutoin kyläillessä. Tapasin nyt ensimmäisen semmosen kammottavan sukulaisnaisen, joka tuli taputtelemaan mun mahaa. Olin ajatellut etukäteen, että noille taputtelijoille vois sanoa, että mene taputtelemaan mun miehen mahaa, koska sillä on isompi. Jäi sitte sanomatta, koska en halua olla epäkohtelias. Minusta ei kyllä ole oikein kohteliasta tuo toisten ihmisten mahan taputtelukaan. Miten te muut suhtaudutte tällasiin?

Cinnamon, kanssasi samaa mieltä, nää resorivyötäröiset farkut on oikeesti ihanat!

Helteistä perjantaita!

Täälläkin masussa riittää vilskettä; parin viime viikon aikana liikkeet on alkaneet tuntua joka päivä ja viikon aikana olen jo muutamaan otteeseen tuntenut potkut jo uloskin päin :) Vauva on hiljaksiin kun liikun mutta heti kun istahdan tai muuten rauhoitun niin alkaa vilske.

Tänään on sitten saanut jo esimakua siitä, millaista on odottaa kesällä (kaikki aiemmat raskaudet ovat osuneet talviaikaan); KUUMA! Muuten olis kyllä aivan ihanaa, mutta kun olen allerginen kaikille siitepölyille..silmiä kutisee ja aivastuttaa miljoona kertaa päivässä :/ Täytyy kysyä neuvolasta, onko edelleen niin ettei odottaville ole turvallisia allergialääkkeitä.

Minäkin olen törmännyt noihin mahantaputtelijoihin..ja se on inhottavaa! Läheisiltä ystäviltä ja sukulaisilta se on ihan ok, mutta esim. työkaverien taputtelua en siedä. Melkein tekisi mieli tarrata taputtelijan rintamukseen ja kommentoida vaikka rintojen kokoa :) Jotenkin ne henkilökohtaiset rajat näkyy joillakin häviävän kun on raskaana. Toinen asia on taas se, kun vauva on syntynyt niin kaikkia kiinnostaa suunnattomasti kuinka maitoa riittää..senkin koen aika henkilökohtaiseksi asiaksi; enhän minäkään utele työkavereiden suolen toimintaa ym.

Nyt täytyy rientää pihalle, tyttö oppi juuri kävelemään ja pihalla riittää tutkittavaa :)

Mukavaa viikonloppua,
Aurorah 19+2

Minäkin liityn vaikka varmaa ei tämä meidän lokakuun kaverin syntymä vielä ole. Punktiossa käyty ja tuloksiin vielä viikkoon. Jos kaikki kunnossa la 22.10.

Viikkoja jotain 17 ja risat, huono olen niitä laskemaan ja menkoistakaan ei koskaan ole ollut mitään kirjanpitoa joten tuokin arvioitu, väittäisin että alakanttiin vähän ja on hiukan pidemmällä (iso vauva). Maha vielä aika hyvin piilossa, tiukalla paidalla ja matalilla farkuilla olen ja kukaan ei ole vielä huomannut onneksi mitään, salassa pidän niin kauan kuin tulokset selviää. Toki itse sen näen ja kaikki saadut 1.5 kiloa on tuossa mahassa läskinä, vatsalihasten rajat katosi jo varmaan 9 viikolla... Tiistaina salilla ekaa kertaa yks puoli tuttu mies vähän mahaa vilkuili, toki ne arvaa pudotetuista treenipainoistakin että jotain on "vialla" kun ennen olen ihan kunnon lukemia liikutellut ;)

Olo hyvä, raskaana en tiedä olevani muutakuin siitä että suolisto kremppaa ja nivuset huutaa hoosiannaa liikunnan jälkeen. Vähän liitoskipuja on mutta ne tulevat vasta lenkkien jälkeen ja lähtevät illlan aikana. Lääkäriltä noista kysyin ja sanoi että anataa mennä vaan jos muuten tuntuu hyvältä. Liikun lähes entiseen malliin toki rankat lajit jätin pois mutta aktiivisena kilpaurheilijana juoksen ja pyöräilen entiseen malliin. Sykkeet pidän siinä 155 alle, lasken sitten kun olo siltä tuntuu. Korkea pulssinen olen ja normitreenit ja pelit vedän aina reilulla 180 sykkeellä, joka pelissä pumpun lyöden reilut 200.

Hb lähti nyt laskuun, ollut aina 160 hujakkeilla, viime neuvolassa vain 144, saas nähän paljonko tuosta vielä laskee kun jo nyt noin luja pudotus ja ollut aina prikulleen sama, tosin ei kuulemma haittaa vaikka veri ei vahvaa olekaan, sano th.

Pitääpä lukea hetki ketjua ja katsella muiden juttuja että miten menee, palataan asiaan!

Tuosta mahan taputtelusta, olen luvannut läppästä ohtaan sitä, joka minun mahaani lääppii :D Itse en tykkää lähentelystä ollenkaan ja en halaa kavereitakaan koskaan, muuta kuin pelikamppeet päällä. Maalin jälkeen toki mennään yhtenä mylläkkänä mutta se on ihan eriasia. Kysellä ja puhella saa, siitä en huonoa tykkää mutta omalle alueelleni en päästä kuin mieheni.

Iirikselle onnea potkuista - eikö olekin ihana tunne?

Mahan taputtelijoista: minä koin viime viikonloppuna kaupassa (!!) ensimmäisen (suvun ulkopuolisen) mahantaputtelijan. Mummoni jo silitteli mahaani muutama viikko sitten, tästä en kiusaannu lainkaan, mutta olihan se kieltämättä vähän outoa, kun myyjä tuli kysymään, voiko auttaa, vei kätensä mahalleni ja silitti kysyen: taitaa olla tulossa perheenlisäystä... Ja siis olin ostamassa aurinkorasvaa. Se oli outoa, mutta en kokenut sitä niin kiusallisena, että olisin tohtinut sanoa mitään vastaan.

Aurorah, minäkin tunnen jo liikkeet myös ulospäin, ja mieheni tuntee myös, sinnikkään odottelun jälkeen. Ja voihan sitä onnea ja iloa :) Taas tuli huomattavasti konkreettisemmaksi tämä asia hänellekin. Viikonloppuna löhösin aurinkotuolissa ja pari potkua/liikettä liikautti vatsanahkaani niin, että siskonikin nämä näki. Liikkeet ovat muuttuneet parin viikon takaisesta vahvemmiksi, mikä on tietenkin ihan luonnollista. Ja Auroran tavoin tunnen liikkeet lähes heti kun istahdan tai menen makuulleni, kovin on vilkas kaveri :)

Ritalle kovasti onnea ja tervetuloa joukkoon.

Ihanaa hellettä kaikille!

Cinnamon 19+5

Hei!
Täällä uusi odottaja ilmoittautuu. Ensimmäistä tässä odotellaan, ja vielä itse hiukan ihmeissään ja ei aivan mene tajuntaan tämä juttu. Itsellä ikää 29 v., tämä raskaus tuli sillä tavalla puolihuomaamattomasti, vielä ei oltu suunniteltu, mutta mikäs siinä jos on tullakseen. Huomasin olevani raskaana vasta kun pahoinvointi alkoi.

Laskettu aika 21.10., nyt siis taitaa olla rv 17+5, painoa tullut pari kiloa lisää, mutta maha on vielä sen verran pieni että halutessaan pystyy helpostikin piilottamaan. Töissä olen kyllä kertonut jo aika varhaisessa vaiheessa, kun jouduin olemaan pois pahoinvoinnin takia. Nyt on viimeinen kuukausi onneksi ollut todella hyvä olo ja kaikkeen toimintaan pystyy taas aivan normaalisti. Mulla on tässä omassa pihassa kaksi hevostakin, saapa nähdä kuinka pitkään niiden liikuttaminen onnistuu, toistaiseksi ei ole ollut vielä mitään ongelmia.

Hieman ihmeissään katselen vielä noita tuttujen pikkuvauvoja, että oikeastiko meillekin tulee tuommoinen...?!? Itse olen aina pitänyt vähän vanhemmista lapsista enemmän, en aivan pienistä jotka vain syö, nukkuu ja kakkaa... No, nyt näkee sitten miten ajatukset muuttuu, vai muuttuuko, kun on kyse omasta. Vauva-aika on kuitenkin aika lyhyt.

Joku sanoi, että odottavan aika on pitkä, musta taas tuntuu että aika menee todella nopeasti; juurihan havaitsin olevani raskaana ja kohta ollaan jo puolivälissä! :)

Aurinkoinen tervehdys kaikille!

Ja tervetuloa uusille lokaihmeiden odottajille!Olo on ollut hyvä ja virtaa riittää :). Nyt helteiden aikana on nilkat turvonneet ihan kiitettävästi ja töissä on pitänyt istua enemmän kuin ennen,koska nilkat kipeytyy. Muuten kaikki ok,liikkeitä en ole vielä tuntenut tai sitten ne ovat vielä niin hentoja etten osaa tunnistaa niitä. Ens viikolla olis taas neuvola ja kuulee pikkusen sydänäänet :).

Mulla maha näkyy jo reilusti eikä sitä pysty oikein enää peittelemään. Oon huomannut kaupoissa et ihmisten katse siirtyy mun mahaan ja se tuntuu jotenki oudolta. Olen ylpeä raskaudestani,mutta ihmisten huomio tuntuu jokseenki kiusalliselta...

Mistä olette tai aiotte ostaa äitiysvaatteita? Mä olen käyny H&M:llä kattelemassa ja kokeilemassa mutten kyllä löytäny mitään silmää miellyttävää. Yhdet kangashousut ostin,mut ei nekään malliltaan oikein istu ja farkut ei istunu lainkaan. Onko tiedossa jotain nettikauppaa josta vois katella?

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

18+1

Tervehdys! Vieläkö sopii tulla mukaan? :) Minulla menossa RV 20+3 LA on 7.10
Ja esikoinen kyseessä. Liikkeitä tässä olen yrittänyt kuulostella, ja luulen että niitä olen vähän tuntenutkin! Tosin hyvin hentosiahan ne ovat vielä..
Ensi viikolla olisikin sitten toinen ultra <3 En malta odottaa että näkee asukin taas :)

Minulla on yhdet H&M Mamma-housut, joita käytän silloin tällöin mutta ihan normi vaatteetkin menee. Omistan lähinnä pelkästään matalia housuja niin ei ole vatsa tiellä, joka kyllä erottuu jo..:)
Alotin hiljattain uudessa työpaikassa noin 2kk sitten ja mietiskelen välillä itsekseni tajuaakohan työkaverini että olen raskaana vai pitävätkö minua vain hieman pulleana :D Osa kyllä raskaudestani tietääkin, mutta ihan kaikista en ole varma! Eivät vaan ole minulle niin läheisiä vielä että mieleni tekisi asiasta varsinaisesti heille puhua..

Moi,

Ilmoittaudun mukaan ketjuun. Viikkoja on tällä hetkellä 20+3 ja laskettu aika myös 7.10. Pari kertaa olen käynyt vilkaisemassa, mutta aika vähän olen ehtinyt nettiin verrattuna ekaan raskauteen. Olen päivät töissä ja illat vierähtävätkin aika pitkälti 1v8kk ensimmäisen lapsen kanssa. :)

Minulla kaikki on mennyt pääsääntöisesti tosi hyvin. Ekassa raskaudessa oksensin kolme kuukautta joka päivä, nyt en kertaakaan. Alussa oli rankka väsymys ja nukahdin joka päivä istualleni sohvalle lapsi sylissä samalla hetkellä, kun Pikkukakkonen alkoi... Nyt ollut yhden viikon aikana tosi pahoja liitoskipuja. Parina päivänä meni niin rajuksi, että oli lähes mahdotonta päästä kävelemään, jos olin istunut pitkään. Se meni nyt onneksi ohi, vaikka edelleen on alavatsan luut tosi kipeinä.

Maha on jo aivan valtava pallo. Jo rv 6 ensimmäinen ystävä kysyi, olenko raskaana. Ensimmäinen raskaus on vielä aika lähellä ja sektion jälkeen vatsa ei oikein palannut, vaan jäi aika araksi ja pyöreäksi. (En muuten suosittelisi sektiota kenellekään ellei tietenkin ole pakko.)

Meillä toinen ultra ensi keskiviikkona. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Jännää, näkeekö myös, mitä sorttia siellä olisi tulossa.

Onnea ja voimia kaikille raskauteen!

Tervetuloa uudet, päivittäkää listaan oman synnytyssairaalanne ja monesko lapsi tulossa.

Mirkku35...............viides..............LA 4.10.2010/ OYS
Aurorah.................neljäs..............LA 6.10.2010 / KYS
Cinnamon...........esikoinen...........LA 6.10.2010 / KYS
Lilli....................... ? ..................LA 7.10. / ?
Palmuhiiri............ toinen ............LA 7.10. / ?
Iiris81.................esikoinen...........LA 10.10.2010 / Oulaskangas
Chari....................... ? ..................LA21.10 / ?
Rita......................... ? ...................LA22.10. / ?
soikku81.............esikoinen...........LA 26.10.2010/ KKS
Minttuli80...........esikoinen...........LA 28.10.2020/ KYS

Oma vointi on loistava. Maha alkaa olla aikas iso mikä nyt sinällään on ihan normaalia kun useampi synnytys takana :).
Kohtu on taakepäin kallellaan ja joillain dobblereilla äänet vaikeasti löydettävissä mutta ei huolta, liikkeitä on todella paljon ja osa näkyy jo päälle päin. Paino on pudonnut nyt reilut 5kg, tuossa mahatauti vieraili meidän perheessä ja vei muutaman kilon lisää jo ennestään pudonneiden lisäksi.
Sokerit on pysyneet aisoissa oikein hyvin, mitään tuntemuksia niiden heittelystä ei edes ole, joten voi olla että en sitä mittaria vielä kotiin hae. On se nlassa mulle valmiiksi varattuna liuskojen kera mutta nataa vielä olla siellä.
Kovasti on virtaa ja jaksamista tehdä mitä vain mikä tila huomioon ottaen on mahdollista. Pyöräretket alkaa jäädä jo lyhyiksi, kun ei enää kovin pitkiä matkoja pyörän päällä voi istua.

Tänään sataa täällä, ihanaa! On ollutkin niin kuivaa että. Kahden viikon päästä loppuu koulu ja meillä alkaa loma, reissataan paljon joten en taida pahemmin ehtiä palstailemaan sitten.

Mirkku35

Hei kaikille!

Tervetuloa uusille palstalaisille - kiva kun meitä on jo näin paljon :) Kuulun itse tähän kiva-jakaa-kokemuksia -kerhoon, kaikki kun on niin uutta, outoa, ihmeellistä. Tällä hetkellä samassa raskausvaiheessa olevia ystäviä ei oikeastaan ole, joten näitä kropassa ja pienen kehityksessä tapahtuvia juttuja ihmetellään lähinnä miehen kanssa. (Naisellinen) virtuaali"tuki" on mukavaa. Etenkin on mukavaa, kun meitä on nyt sekä esikoisen että toisen-, kolmannen ym. lapsen odottajia mukana. Viisaat neuvot tulevat varmasti matkan varrella tarpeeseen :)

Soikku, itse olen "tyytynyt" lähinnä h&m:n valikoimiin. Jotain nettikauppoja olen bongaillut (ja siis ihan ellokseltakin löytyy, mun silmää ei tosin sieltä kovinkaan moni miellyttänyt). Ystäväni on kehunut Mamalicious(?)-merkkiä, ehkäpä ensi kuussa hkin reissulta voisi bongailla sitäkin... Mun asuinpaikkakunnalla kun tarjonta keskittyy lähinnä h&m:n. Onneksi ne vaatteet tällä hetkellä istuvat, kunhan toi rintavarustus ei kovin suureksi äidy kasvamaan :-/ Ihana, kun tulee kesä, helpottaa pukeutumista huomattavasti!

Itse olen huomannut, että vaikka maha on jo selvä vauvamaha, piilottelen sitä mielelläni vielä vähän. Siis mulla olisi muutama vanha (trikoo)mekko, jotka nyt menevät päälle, mutta kyllä myötäilevät tätä pikku pallomahaa melkolailla. En osaa pitää niitä vielä. Kuten Soikkukin mainitsit, ihmisten katse mahan suunnalla tuntuu vielä vähän oudolta (vaikken ihan säkkeihin kumminkaan pukeudu), mutta saati sitten sellaisten tiukempien kanssa. Vaikka olen onnellinen ja ylpeä kasvavasta mahasta, tuntuu tämä vielä jotenkin sellaiselta vieraalta. Hankala selittää :) Eiköhän se tästä. Ja huh, mitkä ongelmat :D

Mulla ois rakenneultra tänään. Painajaisyö takana, vaikken kyllä havaitse, että hurjasti jännittäisi (verrattuna varhaisultraan tai np-ultraan). Toivottavasti kaikki on hyvin. Sukupuoli kysytään, jos pieni suostuu näyttämään.

Cinnamon 20+5

Niin ja mitä tulee vaatetukseen, niin 9fashionilta voisi löytyä nuorempaankin makuun vaatetta, boob valmistaa laadukkaita, mun mielestä enempi sellaista perusvaatetta.
Tete a tetellä on tosi nättejä vaatteita, missy mom on kehuttu mallisto, Beluan nettikaupassa on kiva valikoima farkkuja, paitoja sekä muita housuja.

Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen henkkamaukan lisäksi.

Hei kaikille, ja tervetuloa joukkoon uudet palstailijat!

(.) Näkyy jo selvästi, ja potkii. Eilen illalla ensimmäisen kerran mieskin tunsi liikkeen mun vatsan päältä. Vointi on ollut mainio, mitä nyt välillä närästää. Toistaiseksi olen tyytynyt H&M:n äitiyshousuihin ja pidän niiden kanssa entisiä paitojani. Joitain paitoja on ollut pakko hylätä käytöstä pelkästään rintojen kasvamisen vuoksi.

Rakenneultra on edessä torstaina, eikä mua jännitä. Toivon, että olis sadepäivä niin mieskin ehtis peltotöistä mukaan.

Kiitos vaatekauppavinkeistä, Mirkku!

Tervetuloa uudet! On ollut pitkä tauko omassa kirjoittelussa, kun on ollut niin seesteinen kausi eikä mitään ole tapahtunut. Tänään oli pitkästä aikaa neuvola ja kaikki oli hyvin. Hemoglobiini oli romahtanut mulla 147:sta 127:n. Painoa tullut vasa kaks kiloa lisää. Maha on kuitenkin pullahtanut esiin ja oon myös ostanut mammahousuja käyttöön h&m:ltä. Mun mielestä ne on aivan ihanat päällä!! Liikkeitä ei ole vielä tuntunut, vaikka kovasti yritän joka päivä niitä tunnustella. :) Vointi on ollut melko hyvä. Mitä nyt vähän närästystä ja päänsärkyä on ja repäisykipuja. Alkuraskauden pahoinvointiin verrattuna oireet on mitättömiä. :D

Minttuli rv 17+4

Huomenta. Hyviä rakenneultrakuulumisia täällä. Koko tapahtuma kesti n. tunnin, välillä kävin tyhjentelemässä rakkoa ja liikuskelin, että saatiin pieni liikahtelemaan varsin mukavasta asennostaan. Siellä imettiin peukkua ja välillä oli varpaatkin suussa! Varsin söpö tyyppi.

Ihana oli myös kätilö, joka ultrasi. Selvitti koko ajan mitä tekee ja kaikki ainakin näytti olevan hyvin. Istukka on takana, joka myös selitti sen, että tunnen liikkeet niin hyvin. Selvisi myös sukupuoli - melkoisella varmuudella olisi poika tulossa :) Intuitioni oli oikeassa. Voihan onnenpäivä!

Jokos muut ovat käyneet rakenneultrassa? Muistelen, että tällä viikolla taisi aikoja olla... Tulkaas kertomaan ultrakuulumisia :)

Minttuli: samansuuntaista hempan laskua havaittavissa myös täällä, ja taisi olla muillakin. Ihan normaaliahan se taitaa olla, ja erittäin hyvä hemoglobiini sulla vielä on. Mulle suositeltiin neuvolassa persiljaa (tuoreena, paljailtaan). Rautaa helpossa muodossa. :)

Onko muuten kukaan käynyt raskaus/mammajoogassa? Suosittelisitteko? Huomasin, että täälläpäin sellaista olisi tarjolla kahdellakin eri taholla, tosin en tiedä millaisen tauon kesä tuo noihin ryhmiin.

Cinnamon 20+6

Jäi siis viestistä eli ensimmäinen minulla vasta ja ikää 34v ja suomen kolmanneksi parhaalle osastolle olen menossa synnyttämään (eli oas).

Rakenneultra parin viikon päästä, lääkäri tekee kun tutkitaan sydän tarkemmin(?) koska oli silloin sitä turvotusta. Kromosomeiltaan terve kossi siellä köllöttelee punktion tulosten mukaan. Olo on muuten hyvä mutta viimeviikon olin kura/kuumetaudissa josta en meinaa toeta millään. Vieläkin olo heikko vaikka yleensä en sairasta ollenkaan saati paljon menoa hidastele, nyt ollut pakko. Liikunnastakin taukoa jo 2 viikkoa ja kipeä siitä syystäkin, nivuset älyttömän kipeät, toinen aivan tulessa ja melkein linkkuun laittaa kävelemään. Sunnuntaina kävin kävelemässä 6km ja auttoi vähän mutta olo ei vielä anna myöden paremmalle lenkille. Toivottavasti vielä voin mennä ettei maha tule vastaan juostessa/jumpissa.

Mammajoogaan minua ei saa, olen sen verran vauhdikkaampieen lajien ystävä ;) Salin koitan pitää mukana loppuun asti, pumpin vaihdan johonkin kevyempään (bodybalance?) kun olo siltä tuntuu ja juoksun pyöräilyyn (saattaa olla jo likellä).

Liikkeitä en vielä tunne mutta eiköhän ne sieltä kohta ilmaannu. Vaatteet vielä normaalit, hain pidempiä paitoja muutamat ja ostin gollegehousut mammahousuiksi. Suurin osa farkuista menee vielä, kaikista tiukimmat puristaa. Pitää sitten hankkia yhdet siistimmät kun ei enää mahdu, muuten ajattelin vetää gollege ja urheilukampelinjalla koska ne sopii. Maha näkyy jo omaan silmään, muut eivät ole muka huomanneet vaikka mielestäni kaikki kaksi kiloa on suoraan tuossa edessä pallona ;)

Rita 18+5

Olin tänään ultrassa ja hyvin oli siellä asiat :) Sukupuolesta ei ollut mitään puhetta koska ei sitä haluta etukäteen tietääkkään! Saa tulla yllätyksenä :) Minulla on kyllä vahva poikaolo, mutta syksyllä se sitten selviää.

Siitä piti vielä mainita että alkuraskaus oli kyllä todella tuskaa, meinaan pahoinvoinnin takia.. Normaalisti oksensin vähintään sen kaksi kertaa päivässä. Yleensä ensimmäisen kerran kun aamulla sängystä ylös nousin ja jatkuin myöhälle iltaan. Pahinta pahoinvointi aikaa oli suurinpiirtein viikot 7-15 Mutta nyt onneksi takanapäin :) Nyt olo onkin sitten ollut oikein hyvä, mitä nyt välillä maha tuntuu olevan uudella tavalla läsnä:D

Ja listaan voi laittaa että esikoista odotan.
Voi vitsi olispa kesä jo ohi ja syksy saapuisi. Aika on mennyt nopeaa mutta nyt alkaa tuntumaan että odottavan aika on pitkä ja ensimmäistä kertaa elämässäni toivon että kesä olisi jo ohi :)

Mua kiinnostaisi tuo mammajooga, mut en ole löytänyt kuin kansalaisopiston tarjoaman kurssin ja se on just kesän ajan tauolla. :( En tiedä sit viitsiikö aloittaa syyskuussa, kun lapsi syntyy lokakuussa ja joutuu maksaa kuitenkin koko kauden. Mulla pari ystävää kävi toisella paikkakunnalla siinä ja kehui kovasti, et se auttoi hengittämään paremmin ja pitämään esim selkävaivoja loitolla.

Käykää itse lisäämässä listaan omat tietonne :)

Meillä oli r-u tänään ja kaikki oikein mainiosti oli. Koko vastasi päivälleen laskettua,a painoakin oli jo reilut 440g ja kengän koko 3cm. Sukupuolikin selvisi, mutta sitä ei kerrota kellekään ;)
Paino laskee vielä vähän ennenkuin alkaa nousuun, tällä hetkellä olettain mentävän jossain -4kg kohdalla. Loppuun mennessä tuskin tulee enempää kuin kilo, korkeitaan kaksi lähtöpainoon, ja se on oikein sopivaa mulle.
Liikunnan olen jättänyt jo aikalailla pois, jos nyt kävelylenkkejä ja pieniä pyöräretkiä ei lasketa. Salilla en enää käy, kun jotenkin turhauttaa jollai 30kg tehdä sarjoja kun on tottunut painavempiin. Mutta eipä se haittaa, vointi on erittäin hyvä ja mikä parasta, noi yliliikkuvat paikatkaan ei ole (vielä) alkaneet prakata joten lihaksissa löytyy.

Päätin liittyä iloiseen joukkoonne :) Eli täälläkin odotellaan, viikkoja 19+2 ja la 19.10. Tänään olisi rakenne-ultra ja jännittää niin kovin.. Ensimmäinen lapsi tulossa ja kaikki muutenkin ihan uutta :) Raskaus mennyt hyvin, selkäkivut vaivaa aika ajoin ja tämä mieletön väsymys! Kiva kuulla, että meitä odottajia on näin monta :)

Yhteistyössä