Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Suuren suuret onnittlut Aliisa, tosi hienoa että kaikki on kunnossa!

ON: Täällä piikitykset aloitettu, Puregonia 150 IU.

Tuli tuossa mieleen, kun mulle on sanottu, että punktio ja siirto viikolla 48, mutta ei vielä sen tarkemmin. Tällä tietoa viimeinen piikitys viikon päästä sunnuntaina (2 ultraa ensi viikolla). Missä vaiheessa se punktio yleensä on, montako päivää teillä on mennyt viimeisen piikityksen jälkeen (tai onko tuo suunnitelma pitänyt paikkaansa piikityspäivien osalta?)
 
Terppa Karatin ! Viimeisessä ultrassa päätetään punktiopäivä, riippuen miten munikset ovat kasvaneet jne. Itselläni ekassa hoidossa aloitettiin vähän liian pienellä annostuksella tuo piikittely, joten piikkipäiviä tuli vähän enemmän kuin normisti. Eli kun vika hormoni oli sunnuntaina, niin maanantai-iltana oli sit irrotuspiikki ja ke-aamuna punktio. Toivottavasti selvensi... =)
 
Ihan ekaksi onnittelut plussanneille :heart:

Vihdoin ja viimein meilläkin alkaa taas tapahtua. Tänään kp 1 ja ekat zumenonit tulevaa PASsia varten otettu. Kolme nappia päivässä noita napsitaan. Ultra on 25.11. ja alkion siirto päivä selviää kaiketi silloin. Nyt pitää vaan ködet ristissä toivoa, että meidän huurunenät selviää sulatuksesta ja siirtoon päästään. Ja jos siirtoon päästään, maailman eniten toivotaan, että raskaus alkais ja menis hyvin loppuun saakka! Olis kyllä paras joululahja ikinä!!!
 
Tietääkös kukaan kun en muistanut soittaa polille että pidetäänkö gonal-f kynä nyt huoneenlämmössä vai jääkaapissa kun on alettu pisteleen???

Sitrus79, Karatin ja Retuli ja Himpunpimpula= taidetaan mennä aika samaa matkaa meidän hoidoissa...Eikös teille kaikille ole suunniteltu punktiota vkolle 48?
 
pohtijatarMua taas mietityttää että onko mun annos (150) liian pieni, kun inseminaatioissakin olen saanut niin huonosti vastetta...Mutta ei mitään tuntemuksia munasarjoissa mullakaan...Tulkaa heti maanantaina kertoon miltä ultrassa näytti, mä meen vasta tiistaina.
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 16.11.2008:[/color]


Hope79: 2.IVF, punktio 31.10 siirto 3.11 pp13

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio 3.11, siirto 6.11 pp10

milma: 3.IVF, punktio 4.11, siirto 6.11 pp10

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS siirto 7.11 pp9

Kauniskuu: IVF/ICSI, punktio, siirto 7.11 pp9

Koivukuusi: 3.IVF, punktio 5.11, siirto 10.11 pp6

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto 11.11 pp5

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 14.11 pp2

Belle70: PAS siirto 14.11 pp2

Mariska75: 3.IVF/ICSI, punktio 12.11, siirto 17.11 pp--

Kukka77: 1.IVF, 1.PAS siirto 17.11 pp--

Tao74: 2.IVF, punktio 17.11, siirto 19.11 pp--

kolmisin: 1.IVF?, punktio 17.11 siirto 19.11 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio 18.11, siirto pp--

kuumetta: 1.IVF, punktio ja siirto vko 47 pp--

soja: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

Sitrus79: 1.IVF/ICSI, punktio ja siirto vko 48 pp--

retuli82: 2.IVF, punktio ja siirto vko 48? pp--

himpunpimpula: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

pohtijatar: IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

karatin: 1.IVF, punktio ja siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Kris: 3.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

Chicken73: 1.IVF/ICSI, 1.PAS siirto marraskuussa pp--

Puuteri: ICSI, 3.PAS siirto marraskuussa pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--

plasebo: 1.ICSI, 1.PAS, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 29.10? pp--

[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:
Saara10 1. ICSI
[color=Green3]Plussanneet:[/color]
kk76: 3.ICSI
Martta75: 2.ICSI
Aliisa08: 2.PAS
Miimi78: 2.IVF/ICSI
riepuriia: PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
Alexandria
Pörrikaani
Tuomenmarja
Aitiliini83
Isis
Tahoma
Lion32
Poloinen
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! Pääsin näemmä jo listallekin, kiitos siitä, Miimi78. :flower:

Ehdin eilen lueskella pinoa taaksepäin ja paljon on jo ehtinyt tapahtua. Ja koko ajan tapahtuu ryminällä! Lämpimät onnittelut plussanneille: kk76, Martta75, Aliisa08, Miimi78 ja riepuriia. :heart: Kk:lle oikein tuplaonnittellut ja Aliisalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Hienoa, että kaikki olikin hyvin vuodosta huolimatta. Lisäksi lohtu :hug: seuraavalla kerralla onnistuville.

tOiVo, samoissa mennään. Torstaina tosiaan alkoi piikitys. Meillä mies hoitaa, ainakin pääosin, sen puolen. Halusin, että hänkin pääsee jotenkin osallistumaan hoitoon, siksi päädyimme tähän ratkaisuun. Omalla lievällä piikkikammollani ei tietenkään ole mitään osuutta järjestelyyn. :ashamed: Mieheni suhtautuu tehtäväänsä suurella hartaudella ja luki saamamme ohjeet huolella ja monta kertaa. Silti ensimmäinen piikki meni harjoitellessa. Hoitaja ohjeisti meitä klinikalla, että pistämisen jälkeen olisi hyvä laskea viiteen ennen kuin ottaa neulan pois. Ja tokihan mieheni laskikin: "yykaakooneevii" ja nyppäsi neulan ulos. :LOL: Eiköhän kaikki Puregonit kuitenkin menneet sisuksiin. Eilen pistäminen sujuikin jo kuin ammattilaiselta. Pistättekö muut itse vai annatteko vastuun puolisolle?

Onko teillä muilla Puregonia käyttävillä/ käyttäneillä ollut pistämisestä tuntemuksia? Mulla on ollut pistoksen jälkeen hetken sellainen olo kuin olisi ollut paljon pieniä lasinsiruja nahan alla. Mutta saattavathan tuntemukset johtua siitä neulastakin. Muuten on vaikea sanoa aiheuttaako Puregon mitään muutoksia olotilaan. Mulla on normaalistikin koko ajan pientä juilintaa alavatsalla, endon ja ehkä pco:nkin takia. Ja päänsärky johtuu todennäköisesti toimistotyöstä ja näytön tuijottamisesta. Mutta en tiedä pitäisikö parin päivän jälkeen vielä miltään erikoiselta tuntuakaan? Välillä pelkään, että vaikka Puregon-annokseni on melko pieni, pco-munasarjani räjähtävät. Toisinaan taas epäilen alkaako tällä annostuksella tapahtua mitään. Ja ultra on vasta torstaina. :/

Rentouttavaa lauantaita kaikille!
 
t0iv0: Kynä säilytetään huoneenlämmössä kun on aloitettu pisteleen.

RouvaP: kiitos ihanista sanoistasi :heart: kukaan ei ole nuin kauniisti sanonut mulle koskaan ja tuo antaa kyllä toivoa. halauksin kiitän sinua :hug: En kuitenkaan sano sitä etteikö täällä olisi kaikki yhtä ihania mutta tämä sinun kirjoitus kolahti oikein kunnolla.

).( oon nähnyt joka yö tupakista unta eli kessuttelen joka yö unissani ja ehkä tämän takia mulla ei päivällä tee mieli yhtään tupakkaa :LOL: Minkäänlaisia oireita ei ole suuntaan eikä toiseen...eilen ehkä tunsin nippauksen vatsassa mutta saattoihan se olla ilmaa vatsassa :D eikö nuista lääkkeistä pitäis kuitenkin tulla jotain sivuoireita? Ku ihmettelen tätä oireettomuutta että tehoaakohan nuo lääkkeet ollenkaan ku ei tosiaankaan oo mitään oireita.

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Sitrus79: Mullekin sanottiin tuosta että pitää laskea rauhallisesti viiteen ennenkuin ottaa neulan pois koska muuten ne aineet tulee ulos ja mullahan kävi yhdesti niin kun olin liian hätäinen enkä muistanut laskea viiteen. Minä olen aina pistänyt kynällä mutta mies on pistänyt mulle aina sen irrotuspiikin koska se on jo niin järeän kokoinen neula etten edes pysty katsomaan sitä ettei alkais heikottamaan ja mies on tietenkin ollut mielissään kun saa edes jotenkin osallistua tähän hoitoon :) Mula on kanssa ollut tuntemuksia pistämisen jälkeen ja se on ollut vähän niinkuin joku polttelisi tuolla nahan alla (en osaa oikein kuvailla tunnetta).
 
Hyvää lauantaita kanssasisaret!

Kauniskuu ihanaa kuulla, että vuoto loppui! Ehkä se olikin kiinnittyminen, nyt tarrasukkia ja peukut pystyyn! KIITOS myös lohdutuksesta koskien niitä nuhatippoja ja myös Chicken73:lle kiitos tsempityksestä! :)

Sitrus79 kiva että piikitys on lähtenyt hyvin käyntiin :) meillä mies pistää osan piikeistä ja etenkin kaikki Orgalutranit - itse pistettynä onnistun niillä aina nirhaisemaan itseäni ja muutenkin kirvelee ihan vietävästi mutta mies osaa laittaa sen niin sutjakkaassi etten koko toimenpidettä edes huomaa!

Nasu29 tää on ihan tähtitiedettä nää lääkkeet ja niiden sivuoireet. Voihan olla, että sä vaan siedät progesteronia paremmin kuin muut?? Tsemppiä ja pinnaa!!!

Kahvista: mä olen yleensä piinailun aikana juonut yhden aamukahvikupillisen päivässä mutta nyt lopetin kahvinjuonnin siirtopäivänä ja vaihdoin akupunktiohoitajani suosituksella vihreään teehen. En kyllä jaksa uskoa että 1-2 kuppia kahvia kauheasti vaikuttaisi lopputulokseen! Porejuomia en ole tajunnut välttää, tosin niitä en juo kauheasti muutenkaan, paitsi yhden (alkoholittoman) saunaoluen saunan jälkeen ja joskus kivennäisvettä. Sorry kun en tiedä mutta miksi niitä poreita pitäisi välttää?

ON: aamulla kun heräsin olin ihan varma että nyt ne rinnat sitten lörpsähtivät mutta tässä aamun mittaan ne on taas terhakoituneet :LOL: Mutta selkeästi vähemmän kipeät kuin pari päivää sitten. Vaikea sanoa tapahtuuko siellä mitään. Akupunktiohoitaja oli toiveikas ja sitä mieltä että hyvältä näyttää pulssin perusteella (?), mutta saa nyt nähdä.

Hyvää viikonloppua!

 
Koivukuusi: Nämä hiilihapolliset juomat heikentävät limakalvoa...korjatkaa jos olen väärässä. Mulla on nyt toinen hoitokerta menossa ja viimeksi oli aivan mahdottomat "raskausoireet" mutta negahan siitä tuli ja sama lääkitys oli silloinkin eli tuo apteekin oma progesteroni. Voihan tuo tietenkin pitää paikkansa jos mulla on elimistö jo niin tottunut tuohon lääkkeeseen ja sen takia ei tuu mitään oireita =) Tsemppiä sinullekin =)
 
Tällähän on pian monta testaajaa... JÄNNÄÄ!! :D Kovasti toivon plussaa kaikille!! :heart:

Onnea huomiseen siirtoon Kukka ja Mariska!

).( Täällä ainoat oireet ovat väsymys ja ummetus. 28.11 on eka ultra... tuntuu ikuisuudelta. Ei oo vielä uskaltanut liikaa iloita. Vasta sitten jos ultrassa pikkuinen näkyy niin uskoo että siellä tosiaan vauva kasvaa.
 
Jänniä aikoja on joo monella!! plussia plussia toivon kaikille :heart: :heart:

Miimi78 mulla samanlainen olo, että ultraa odotan ennenkuin uskallan ajatella asiaa että vauva olisi tulossa. mulla on ultra 4.12........ piiitkä aika :|
oireita on väsymys ja nälkä iskee herkemmin, vatsa toimii kuin ihmisen mieli :D
 
Sitrus79 kyseli puregonin tuntemuksista. Minulla piston jälkeen "kuumottaa"pistoskohtaa, vähän kutittaa ja joskus vähä kirvelee. Munasarjoissa ei kyllä tunnu oikein miltään, tänään viides päivä puregonia annoksella 200-200-150-150-150.
Huomenna sitten ultra, onneksi. Nähdään että onko siellä tapahtunu mitään. Tämä ivf asia pyörii nyt kokoajan päässä, tuntuu, että olen varmaan ystävälleni ja miehelleni maailman tylsintä seuraa, kun mitään muuta ei päässä liikukkaan!

Mutta semmosta tänne!
 
Mitäs sunnuntai iltaan? Kovi hijaista ollut täällä.. :eek:
pp9 mennään , ei mitään uutta.. samat "luge" oireet kun ennenkin.
Joo-o, kovin monella annokset vaihtelee näissä hoidoissa. Itellä meni 450 yksikköä/pv.. ja pari munista saaliina :| Joten eipä näitä voi mahottomasti vertailla.. jokaisella omanlainen vaste.
Plussa säteitä sunnuntaihin!
Kertokaa kuulumisia/tuntemuksia :heart: !
 
Mulla kans tuo puregon aiheutti "kirvelyä" pistoalueella muutaman minuutin ajan pistosta. Mutta siihen auttaa kun painaa ihan urakalla sitä pistoskohtaa sillä harsolapulla ja vähän hieroo, niin ei tunnu niin pahalta.

Hope79 Onnea huomiseen testiin, jos nyt pääset testailemaan, kun ei oo kuulunu pitkään aikaan!! :attn:

Nippe81 Mistäpäin oot kun tuo murteesi kuulostaa kovin tutulta?

RouvaP Onko sulla ollu minkäänlaisia oireita, kun näkyy jo pp9 olevan.

ON: Eilen (kp17) sain vihdoin sen ovisplussan ja huomenna soitellaan polille..saas nähä miten käy.

Ja kaikille plussanneille onnea ja piinaililijoille pikaliimaa ja jeesusteippiä!
 
Eilen illalla pistin pregnylin ja ihmettelin kovasti, kun iho ei turvonnut eikä muutenkaan tuntunu miltään. Yleensä aina tullu iho ihan punaiseksi. Rupesin jo panikoimaan, et oliko lääkkeessä mitään tehoa.. Hirveetä stressiä sitä saa aikaiseks kaikesta, kun pelkää et joku menee pieleen hoidossa! Mahanahka on kyllä piikkien jäljiltä varmaan niin parkkiintunu, ettei siihen enää punotuksia taida tulla. Mustelmat on kyllä komeet!! Nyt jännitän jo aivan törkeesti huomista punktiota. Yhdeksän aikoihin pitäis Taysiin mennä aamulla.

[/b]kolmisin Onnea huomiseen punktioon!

Siirtoon menijöille ja piinailijoille myös tsemppiä! Ja toki kaikille muillekin jaksamisia! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivukuusi:
Porejuomia en ole tajunnut välttää, tosin niitä en juo kauheasti muutenkaan, paitsi yhden (alkoholittoman) saunaoluen saunan jälkeen ja joskus kivennäisvettä. Sorry kun en tiedä mutta miksi niitä poreita pitäisi välttää?
Mä joskus aikaisemminkin kommentoin tätä hiilihappoasiaa, että mua kehotettiin punktion ja siirron jälkeen juomaan paljon ja juomaan myös kivennäisvesiä... Eli mä en usko niiden hiilihappojen olevan mitenkään pahasta. Tietty jos itselle ne eivät sovi, silloin ei pidä niitä juoda. Musta tuntuu, että tässä pätee muutenkin vanhat säännöt: yleisesti terveet elintavat auttaa, huonot ei. Muiden vaikutus taitaa olla - jos mitään - niin aika marginaalista... Valitettavasti! Olis niin kiva, jos voisi jollain ihmekontstilla itse auttaa tilannetta ihan radikaalisti!

Tsemppiä kaikille! Minä matkaan kohtii ekaa PAS:ia, jos ovis suostuu tulemaan luonnollisessa kierrossa.
 
Tao Mulla oli kans sama homma täs toisessa hoidossa, et toi Pregnyl ei tuntunu yhtä pahalta kun ekalla kerralla.. ei kirvellyt eikä tullu punotusta. Mä olin kans ihan paniikissa ettei siinä ollu tehoa, mut kyl se oli tehtävänsä tehny! :D Onnea huomiseen punktioon!
 
mulla olisi huomenna punktio ja pelottaa niin hirveesti kertokaa käykö se kipeää?
eilen pistin irrotuspiikin. tosin mies teki seoksen. ite sain kumminkin pistettyä, kunhan olin panikoinut 10 min. mies olisi halunnut pistää, mutta en uskaltanut olisin kumminkin juossut karkuun. :whistle: onnea kaikille plussan saaneille ja pahoittelut niille jolle tuli nega :hug: en pysty seuraan noita kirjoitteluja niin tiiviisti et pysyisin perässä mitä kellekkin on tapahtunut, joten onnea kaikille tasapuolisesti. :heart:
 
Kauniskuu ja plasebo Tosiaan, tänään pp9 eikä oikein tänään tiedä mikä tämän homman nimi on oikeen. Rinnat ei ole arat, mutta olen pari päivää tässä ollut välillä todella väsynyt ja tullut sellaisia totaalisen väsynyttä tilaa, mikä kyllä mennyt ohi. Iltaisin olen ollut aivan jääkalikkana... sauna vasta auttanut lämpenemään. Tänään ja parina muunakin päivänä kohtu ollut silleen jännästi ns. supistuksessa... tai ainakin siltä se tuntuu. Ei muuten mitään tuntemuksia, ei tuhrua ei pahoinvointiakaan. Tein aamulla testin... nega. Mutta tänään vasta pp9... muttei se ollut edes haamu. En tiedä. Pää ei tahdo oikein kestää tätä. Testaan tiistaina seuraavan kerran jos sitä ennen ei sitten menkat ala.

Nasu29 Tarkoitin todellakin mitä sanoin!! Plussatuulia sulle lähetän!!!

Plasebo Sait oviksen vihdoin bongattua, jee! Ensi viikolla pääset piinailijoiden joukkoon, tervetuloa!!

Tao74 Onnea huomiseen punktioon, tulehan heti kun kotiudut kertomaan kuulumiset! Hyvin se varmasti menee!

Samoin kolmisin älä turhaan sitä pelkää, varmasti antavat sulle lääkettä tarpeen mukaan ja ole sitä vain rohkeasti itsekin pyytämässä. Pari kuukautta sitten, kun minut punktioitiin niin lääkäri kysyi laitetaanko kohdunkaulaan puudutus ja laitettiin sekin... eikä se puudutuskaan tuntunut missään sen lääkityksen vuoksi. Kaikki menee varmasti hyvin. Minua hoitaja jopa silitti punktion aikana, kun mieheni innokkaana miespuolisen lääkärin kanssa touhusi alakerrassani.
:LOL:

Ainoa huono kokemus syksyn IVF:stä oli se paha hyperi, mikä iskikin heti punktion jälkeen... samana iltana sairaalaan takaisin, JA SITTEN VASTA KIPEÄ OLINKIN...luulin kuolevani siihen kipuun. Kamalia kramppeja palleassa ja toisessa kyljessä. En saanut tuskaltani edes huudettua vaikka olisi siltä tuntunut. Sisäinen verenvuoto aiheutti kaiken sen kivun. Mutta sain kuulkaas naiset mahtavat pilvet siellä siitä lääkkeestä. Sen ekan piikin kun käsivarteen sain niin ei mennyt kuin sekunti ja olin totaalisen out.
:LOL:
Hoitaja päivitteli sitä vielä seuraavana päivänä, että miksei päivystyksessä oltu annettu jo äkäsempää lääkettä ennen osastolle tuontia... kertoi minun huutaneen käytävä raikuen ja sadatellen rumia sanoa ja anellen että auttakaa nyt v--u minua tai kuolen tähän! Se siitä fiksusta ja sivistyneestä naisesta, joka ei ikimaailmassa noin muulloin käyttäytyisi :saint:
 
^Huh. Kylläpä alkaa jännittää oma punktio (vaikka siihen on vielä reilu viikko) entistä enemmän kun noita lukee. Millonkas sitä juomista pitäisi sitten alkaa lisäämään, että siitä olisi apua hyperin ehkäisyssä?

Mulla Puregonin pistely kirvelee pari minuuttia. Mutta niinpä ne kirvelee kaikki rokotteetkin vähän.
 

Yhteistyössä