Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

Voi Tuomenmarja :hug: Muuta en oikein pysty sanomaan. Enkä varmaan osaisikaan, koska kokemuksesi ovat kuitenkin niin henkilökohtaisia eikä toinen voi tulla sanomaan, että kyllä minä ymmärrän. Tietenkään en ymmärrä, koska en ole sinä eikä minulla ole sinun kokemuksiasi. Mutta aina voi olla kuuntelijana/lukijana. Tämähän on yksi paikka, jossa voi ja saa kirjoittaa omia tuntemuksiaan. Löytyisikö muuten teitä hoitavasta paikasta keskusteluapua? Entä työterveyshuollon kautta?
 
Tuomenmarja, älä heitä kirvestä kaivoon vielä :hug: , itse lueskelin tuossa jonkin aikaa sitten yhtä vanhaa ketjua, jossa oli lueteltu lugesteronin sivuoireita ja ainakin mun oireeni voivat ihan hyvin olla niitä. Eli ei noista todellakaan voi arvailla mitään. Varmaa tietoa on tiedossa vasta virallisena testipäivänä ja silloinkin taitaa se verikoe olla se varmin. Ja muistathan kaiken tunnekuohun keskelläkin, että ainakin pienen osan tuosta sinun olostasi saanee varmaankin nämä "penteleen" hormoonilääkkeet aikaiseksi...?

Äitiliini, ehkä, ehkä ei... toisaalta tämä oireiden kyttääminen on hauskaa, muta toisaalta se saattaa loppupelissä aiheuttaa vaan suuremman pettymyksen. Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta, jookosta? :)

Martta, ei voi muuta kun hattua nostaa, mikäli hermosi kestävät lauantaihin saakka :whistle: Itse olisin varmaan jo testaillut tikkutolkulla pp11 jälkeen... :ashamed:

Ronjalle tervetuloa, olen itsekin uusi tällä palstalla, mutta kivoja kanssasisaria täällä tuntuu pyörivän :heart:

Sitten vielä hieman omaa napaa. Tänään on ollut siinä mielessä jännä päivä, että minut kutsuttiin työhaastatteluun... Mielenkiintoinen ajoitus. Työpaikka olisi erittäin kiinnostava, joten menen kyllä haastatteluun, sillä mikäli tästä pas:ista ei tule mitään, on meillä pakkanen tyhjä ja eikä varmaa suunnitelmaa jatkosta. No aika näyttää sitten senkin asian :)

Ps. Punktioon meneville paljon, paljon tsemppiä! :D
 
tuomenmarja Ymmärrän todellakin tuntemuksesi vaikka itse näissä hoidoissa olenkin vasta ollu vähän aikaa. Mulla tilanne on se, et lähipiirissä lähes jokainen on raskaana tai saanut juuri vauvan. Olen tietenkin äärettömän onnellinen heidän puolestaan, mutta jokainen raskausuutinen on mun päälle liikaa tätä nykyä! Olen käynyt muutama vuosi sitten terapiassa lapsettomuuden takia ja aloin jo vakavasti harkita uutta terapiaa...
Suuret halaukset ja jaksamiset sinne täältä :hug:

Tsemppiä myös kaikille muillekin!
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 20.10.2008:[/color]


Martta75: 2.ICSI, punktio 7.10, siirto 9.10 pp11

kk76: 3.ICSI, punktio, siirto 12.10 pp8

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp4

Pörrikaani: PAS siirto 16.10 pp4

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp3

Kukka77: 1.IVF, punktio 15.10, siirto 17.10 pp3

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio 22.10, (siirto 24.10) pp--

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 28.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

riepuriia: PAS siirto vko 44 pp--

Lion32: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS
Alexandria: 3.IVF, 1.PAS

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
 
Tuomenmarja Voimia sinulle todella paljon! Hyvä, että purat itseäsi tänne, sitä vartenhan me kaikki täällä ollaan. Tuntoja jakamassa niitten kesken, jotka tietää mistä on kysymys. Kysymykseesi siitä henkisestä sairauslomasta: Itse taisin tänään saada vähän ekstra saikkua henkisen jaksamisen takia, töihin kykenisin varmaan jo huomenna, mutta en vaan jaksa, joten to vasta menen töihin. Takana tältä päivältä 2. IVF ja tulos jopa huonompi kuin ensimmäisessä - ei yhtään munasolua. :'( Unelma vaan ajautuu entistä kauemmas koko ajan. Toivon niin, että olisi tullut edes se yksi niin kuin viimeksi. Olisi ollut edes pieni mahdollisuus päästä siirtoon asti.

Miimiläinen poistaisitko miut listalta. Ja, pliis, älä lisää myöhemmin onnistuviin. En jotenkin halua omaa nikkiä nähdä siellä. Kiitos sinulle!

Plussapuhureita ja voimia teille kaikille! :flower:
 
Voi ei Sitronella!!! Ei voi olla totta! :'( sanattomaksi vie... Paljon paljon voimia ja jaksamista sinulle! :heart: :heart: :hug:

Jaksamista ja voimia myös Tuomenmarjalle :hug:

Tervetuloa Kukka77 ja Ronja80!

Omaa napaa sen verran, että tämänpäiväisen ultran jälkeen punktiopäiväksi päätettiin keskiviikko. Mulle varattiin myös aika siirtoon perjantaina, vaikka mulla oli viime viikon lopulla vuotoa ja sillon limis oli ohentunut 12mm --> 6mm. Mutta tänään se oli sit taas melkeen 10 mm ja tasainen ja hieno?! En ymmärrä... no keskiviikkona varmaan saadaan tietää tuleeko tuota siirtoa ollankaan (jos nyt siirrettävää ylipäätään saadaan).
 


Olen pahoillani Sitronella !!! Miten voi käydä noin. :'( Voimahalit sinulle! :hug:

Voimahali myös sinulle Tuomenmarja , että jaksat. :hug: Varmasti saat sairaslomaa, kun menet rohkeasti lääkärille ja kerrot tuntemuksistasi. Täällä voit aina kertoa meille, mitä mielessäsi liikkuu. Sitä varten olemme täällä. :heart: :hug:

Tervetuloa Kukka ja Ronja
 
TUOMENMARJA: Voimia! :hug:
SITRONELLA: ...niin epäreilua! :ashamed:
Tsemppiä kaikille jotka menossa punktioion ja joilla hoito vaiheessa. Tsemppiä ja peukkuja kaikille jotka olleet siirrossa, kovasti toivon kaikille onnistumista :heart:
ON: Piinis loppui, aamulla käyty labrassa, hoitaja soittaa iltapäivällä...
 
Sitronella Voimahalauksia! :hug:

Kiitos kaikille ymmärtämisestä! :heart: Kirjoitin jo eilen viestin, mut kone meni nurin, enkä sit jaksanu enää yrittää uudelleen.

Mulla ei vieläkään mitään tuntemuksia. Jostain netistä luin, että harvat tuntee kiinnittymisen, useammat eivät tunne. Itse vain vertaan siihen omaan kokemukseen, et plussatulosta ennen tunsin selvän kiinnittymisen, mut negoissa en.

Muistaako joku, onko olemassa jotain "kiinnittymisvuotoa"? Mulla tuli eilen pari vaaleanruskeaa kökkärettä Crinonen yhteydessä ulos (Crinone siis korvaa luget).

Onko teillä muilla piinaajilla huono olo? Mulla tosi huono. Mietin johtuisko tosta Crinonesta? Aiemmillakin kierroilla ollut, mutten tiedä mihin voisi yhdistää...

Jännitän kk:n kanssa. Kerrothan kuulumiset.
 
Taalla yksi piinaaja. Mulla ei ole mitaan tuntemuksia, mita nyt allo-olo, mutta se on ollut koko hormoonilaakityksen ajan. Mahassa ei tunnu mikaan, muu kuin punktion jalkeen munasarjaan koskee toisella puolella.

Mina en edes halua kuunnella kroppaani ja kuvitella oireita. Sita tein liikaa jo ennenkuin tajusimme etta meilla on ongelma. Kuvittelulla kasvattelin itselleni pilvilinnoja ja sitten masahdin joka kuukausi menkkojen alettua naamalleni pain kuralammikkoa ja kovaa. Parempi kun olen nyt jo lammikossa valmiiksi, niin ei negatiivinen tulos ehka tuo ihan niin suurta pettymysta. Tama on vain minun tapa suojella itseani talta kurjalta todellisuudelta.

Tsemppia kaikille ja kiitos etta olen paassyt mukaan!
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa tiistaina 21.10.2008:[/color]


Martta75: 2.ICSI, punktio 7.10, siirto 9.10 pp12

Tuomenmarja: 1.IVF, 3.PAS siirto 16.10 pp5

Pörrikaani: PAS siirto 16.10 pp5

Aitiliini83: 1.ICSI, 2.PAS siirto 17.10 pp4

Kukka77: 1.IVF, punktio 15.10, siirto 17.10 pp4

Tahoma: 1.IVF, punktio 20.10, siirto 22.10 pp--

Miimi78: 2.IVF/ICSI, punktio 22.10, (siirto 24.10) pp--

Saara10: 1.IVF, punktio 22.10, siirto? pp--

lotta08: 1.IVF, 1.PAS siirto 28.10? pp--

Poloinen: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

riepuriia: PAS siirto vko 44 pp--

Lion32: 1.IVF, punktio ja siirto vko 44 pp--

Tiger: 4.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

Janniina: 2.IVF/ICSI, punktio vko 45, siirto? pp--

RouvaP: 1.IVF, 1.PAS, siirto vko 46 pp--

nippe81: 1.IVF, punktio ja siirto vko 46 pp--

soja: 2.IVF, punktio marraskuussa, siirto? pp--

retuli82: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

Tao74: 2.IVF, punktio vko 47, siirto? pp--

tOivO: 1.IVF, punktio vko 48, siirto? pp--

kirsmo: 2.ICSI, 1.PAS siirto vko 48 pp--

Ronja80: 1.ICSI, punktio vko 48-49, siirto? pp--

Janski71: 2.IVF, punktio vko 49-50, siirto? pp--

Kisuli32: 1.IVF, 1.PAS, siirto marraskuussa pp--

nasu29: 1.IVF, 1.PAS, siirto? pp--

millis1981: 1.IVF/ICSI, puntio ja siirto marraskuu pp--

ciana: 3.ICSI, puntio ja siirto marraskuussa pp--


[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Aliisa08: 2.PAS
Alexandria: 3.IVF, 1.PAS
kk76: 3.ICSI

[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]
Anksu2008
Kris
 
Voi ei Sitronellan mäihää... :hug:

Täälläkin hurja jännääminen kk:n tuloksesta! Toivottavasti tulisi hyviä uutisia. Tuomenmarja, kyllä tuo aivan ns. kiinnittymisevuodolta vaikuttaa... itse ottaisin ainakin erittäin positiivisena merkkinä tuollaisen!

Kukan asenne on varmasti kaikkein fiksuin. Itse taas olen sortunut tuohon oireiden kyttäämiseen... Ja rehellisesti sanottuna tälle palstalle tulo on vain pahentanut piinailuani. Olisi varmaan parasta, että olisi mahdollisimman touhukas koko ajan niin ei tulisi mietittyä moisia :). Mutta taas luettelisin näitä omiani, että kaikki kuvittelemanikin "oireet" ovat hävinneet eilisestä lukien. No jospa se kiinnittyminen olisi tapahtunut mulla jo pp3... Tyhmäksi tässä kyllä itsensä tuntee, mutta silti pitää näitä arvailuja koko ajan heittää ilmaan!

Täällä on ollut puhetta tuntemuksista raskaana olevia ja vauvoja saaneisiin tuttaviin ja sukulaisiin. Luin joskus erään lapsettomuudesta kärsivän naisen haastattelua ja hän kertoi, kuinka hänestä jokainen vastaantuleva odottava äiti tuntui hänestä isoine mahoineen pieniltä hautakummuilta. Eka lause tuntui todelta rankalta, mutta enemmän asiasisältöä ajateltuani, niinhän minäkin aikoinaan tunsin. Mielestäni on täysin kohtuutonta, että lapsettomuudesta kärsivien edes pitäisi yrittää tuntea iloa toisten raskauksista ja vauvoista. On todella ajattelematonta sanoa, että "eihän toisten onnistumiset ja ilo ole häneltä pois", sillä jokainen raskaus ja pieni vauva saattaa olla lapsettomuudesta kärsivälle muistutus omasta tuskasta kuin tikulla sorkkisi avoimeen haavaan. Ja toisaalta, olen myös sitä mieltä, että miksi perheen ulkopuolisten nyt edes pitäisi olla niin ilahtuneita toisten lisääntymisestä? Tämä saattaa kuulostaa kylmältä, mutta eihän raskaus ja vauvantulo kuitenkaan koske tosiasiassa kun pientä perhepiiriä, vaikka se varsinkin raskaana olevasta ja juuri synnytäneestä naisesta saattaakin olla maapallon pyörimisakselikin muuttava asia. Voisi varmaan käänteisesti sanoa, että lapsen saavan ilo on käänteisesti verrannollinen lapsettomuudesta kärsivän suruun. Eli täysin subjektiivisesti koskettava ja koettava juttu, jota ei voi ymmärtää, ellei itse ole sitä kokenut.

Pörrikaani
 
Hoitaja soitti: Arvo oli 478! :heart: Hitsi, olen raskaana. Nyt en halua edes ajatella että tämäkin menisi kesken :eek: YRITÄN ajatella että päivä kerrallaan...Yksi iso askel saavutettu..pitäkää peukkuja ja VOIMIA kaikille! :heart:
 
Hei kaikki,

en ole aiemmin kirjoitellut tänne enkä kyllä minnekään muuallekaan - joskus kyllä käynyt vähän lueskelemassa. Olen yrittänyt olla ottamatta hoidoista liikaa stressiä, koska osaisin sen kyllä turhankin hyvin.
Olin eilen punktiossa, ensimmäinen IVF menossa ja vähän pitkän kaavan mukaan ennen kuin tähän asti päästiin. 10 munasolua saatiin paristakymmenestä rakkulasta eli ilmeisesti ihan hyvin. Huomenna pitäisi päästä siirtoon.
Punktio ei ollut yhtään niin kivulias kuin olin ajatellut, vaikka nyt vatsassa vähän tuntuukin.

Tsemppiä kaikille muille!
 
Kun ei hetkeen kerkeä koneelle, niin sitten tipahtaa ihan kärryiltä kun tänne tullut sata viestiä siinä ajassa..

Pahoittelut kaikille negan saaneille:( Toiv pääsette vielä uusiin yrityksiin.. sitten kun itse tietenkin siihen valmiita olette.. Voimia kovasti :hug:

Ja onnea kk76 hienosta plussasta! Siirrettiinkö sinulle yksi vai kaksi alkiota?? minä piinispäivänä tuo veritesti otettiin?? Itse kans pelkään ylitse kaiken sitä keskenmenoa.. Joka toinen päivä päätän että jos se on mennäkseen kesken niin se menee.. että ei se ainakaan stressaamalla parane.. ja sitten joka toinen pv yritän tunnostella oireita jne.. Hitsi mitä hommaa :LOL: Mutta ei sille mitään vaan voi vaikka pelottaa. Mulla pohjalla se keskenmeno minkä takia niin pelkään ja kun se hcg lukema ei mikään huippu ollut..

Tuomenmarja ja kaikki muut kommentoineet.. Raskausoireet tai lääkkeistä johtuvat oireet palas samana iltana kun tänne olin kirjoittanut. Su:na oli maha niin kipeä että olin aivan varma että nyt tuli kyllä keskenmeno.. mutta ainakaan vielä ei ole vuotoa näkynyt.. ja toivotaan että kaikki olis hyvin. EI mulla siis niin kipeä vatta ollu että lääkettä oisin tarvinu.. jotenkin oudosti vaan kipeä.. vaikea selittää.. alavatsaan kuitenkin koski ja pahasti.. Mutta vissiin voi olla normaalia.
Selkäkivutkin hellittäneet aika hyvin. Tänään särki kun olin töissä seissyt 5,5 tuntia putkeen kertaakaan istahtamatta.. mutta eilen ei esim. särkenyt ollenkaan. Oonhan mä koko ajan huolissani.. ja tosiaan joka toinen pv päätän olla stressaamatta.. mut toivotaan nyt vaan parasta! Kk:n päästä ois eka ultra jos kaikki hyvin menee...

Mukavaa ti illan jatkoa! Ja voimia !
 
Voi Sitronella :hug: koeta jaksaa :heart:

Ja Tuomenmarja, älä vielä luovuta! sullahan piinapäiviä vielä paljon jäljellä ja oletkos kuullut että raskaana voi olla ilman minkäänlaisia oireita ;)

Minä en tiedä uskallanko testata ollenkaan, haluja kyllä olisi. Se nega pelottaa ja on hyvinkin
todennäköinen. Paljon kivempi elellä hieman epävarmuudessa ja elätellä toiveita raskaudesta kuin että se nega pamahtaa ja kertoo taas kaiken menneen hukkaan.

Oireet (?) vaihtelevat ja mieli siinä mukana. Koittakaamme jaksaa ja pysyä positiivisin mielin, kaikesta huolimatta


:hug: :hug:
 
Onnea KK!!! Ihanaa! :heart:

Tervetuloa Tahoma! Mullakin alkoi tämä "palstailu" vasta viime kesänä, kun sain yllätysluomuplussan ja liityin "pinoon alkuraskauden hermoilojoille". Se tie jäi kuitenkin lyhyeen, sillä sain keskenmenon rv10. Sit olin pitkään aivan kateissa, kun tuntui, etten kuulunut mihinkään pinoon. Täältä lapsettomien parista sitten löysin itseni ja olen "kotiutunut" :) Vastaavanlaista vertaistukea ei saa mistään muualta!

Pörrikaani Peesailen tota sun tänään klo 13.01 kirjoitettua viestiä noista tuntemuksista muiden raskauksia kohtaan. Itse toki olen siinä etuoikeutetussa asemassa, että olen "vaan" sekundäärisesti lapseton, mutta tuska lapsen saamiseksi on silti kova. Sulla on varmasti tapahtunut kiinnittyminen silloin, kun koit ne voimakkaat menkkakivut. En muista, että mulla olis ainakaan ollu uusia kipujaksoja. Paitsi sit kun raskaus alkoi...

Aliisa Kaikki sun alavatsa- ja alaselkäoireet viittaa kyllä hyvin vahvasti raskaana olemiseen :heart: Tiedän kuitenkin todella ne kaikki tunteet, mitä käyt läpi. Ennen viime raskautta, kun olin kokenut kolme peräkkäistä km:a yritin oikein tosissani tsempata, että ei millään voi enää tulla neljättä peräkkäistä km:a. Aluksi oli paljon just samoja kipuja kuin sulla, mut ei tullu vuotoa ja sykekin löytyi varhaisultrassa. Silloin uskalsin viikon olla täysin onnellinen. Rv 10 alkio sitten vuoto ja vauva oli kuollut, tuli se 4. peräkkäinen km. MUISTA: Sulle ei tarvi käydä niin, sillä nuo tuntemukset on normaaleja. Mun taustan valossa on varmasti helppo ymmärtää, et kaikkein raskain vaihe mulla näissä "hoitokuvioissa" on kuitenkin se plussa ja siis siitä seuraava alkuraskaus. Keskenmenon pelko on jatkuvasti läsnä. Hullu, sillä juuri sitä plussaahan niin hartaasti toivon.

Kukka Mullakin on tuo ällöolo. Sen täytyy kuitenkin johtua noista hormoneista, koska raskauspahoinvointi on aivan erilaista ja mulla alkanu rv6. Voin myös allekirjoittaa sinun tuntemukseni. Tätä edeltävän siirron jälkeen vain itkin, vaikka yleensä siinä vaiheessa osasin olla onnellinen. Nega oli jo etukäteen itketty eikä pettymys ollut enää raju sen varmistuttua. Kaikkein rankimmin otin ekan PASin jälkeisen negan. Itkin kolme päivää ja itku saattoi alkoi milloin vaan/missä vaan. Nyt on alkanu turtua tähän kaikkeen. Ei jaksa edes itkeä. On vaan ja ottaa vastaan mitä annetaan... Yritetään kuitenkin pessimistisyytemme seassa muistaa, että joka kerta raskaaksituleminen voi kuitenkin olla mahdollista.

 
Kaunis Kiitos :flower: kaikille onnitteluista. En tahdo uskoa todeksi. Ja niin kuin olen sanonut että keskenmenot takaraivossa, mutta PAKKO yrittää päivä kerrallaan. Helpointa olisi jos voisi nukuttaa nyt ja "herättää" kun h-hetki koittaa ja pääsisi nuuskuttamaan vauva tuoksuja :ashamed: Jokainen wc-käynti on tuskaa ja tuntuu että jtn lorahtaa jne. Ja yrittää nauttia että saatiin edes plussa vaikka tulevaisuudesta ei tiedä :snotty:
Kovasti voimia ja tsemppiä ja plussia toivon Teille kaikille :heart: Jos sallitte, niin en vielä uskaltaisi tästä pinosta poistuakaan?
ALIISA 08, minulle siirrettiin 2. Piinapäiviä oli tänään kasassa 9, jos siirto päivä on 0. Mikä on itselläsi tilanne? Sinäkin olet kokenut keskenmenon :hug: Ymmärrän nuo fiiliksesi tod.hyvin kun itsellä sama takana..
 

Yhteistyössä