Tervetuloa Nippe ja Chicken joukkoon turisemaan!
Ronja, kirjoitukseni olisi voinut nimetä otsikolla "Epäkorrektia, Pörrikaani".
Tarkoitukseni oli ennen kaikkea sanoa, että tunteet ovat täysin subjektiivisesti koettavia ja kaikki tunteet ovat inhimillisiä ja siten ok. Kenenkään ei mielestäni "pidä" jaksaa iloita muiden raskauksista ja vauvoista - ei edes tällä palstalla - mikäli siltä ei yksinkertaisesti tunnu. Mielestäni jokaisella on oikeus tuntea surua, iloa ja jopa puhdasta kateuttakin, mikäli siltä tuntuu. Se, että sinä olet tuntenut iloa ystävien ja sukulaisten raskaudesta on hyvä asia sinulle itsellesi, sillä positiivisten ja "hyväksyttävien" tunteiden tunteminen on yleensä paljon helpompaa ihmiselle itselleen. Mutta minä koen niin, ettei ole "oikeita ja hyväksyttäviä" tapoja tuntea, ainoastaan inhimillisiä. Itse olen siinä onnellisessa tilanteessa, että olen kokenut myös sen (subjektiivisen
) onnen, että maapallon pyörimisliike on meidän perheessä todellakin hetkeksi kääntynyt täysin, sillä olen sekundäärilapseton (eli siinäkin mielessä olemme Tuomenmarja samassa veneessä
). Tarkennus vielä, henkilökohtaisesti olen tuntenut sekä iloa, että surua muiden raskautumisesta, täysin riippuen omasta olostani ja tuntemuksista sillä hetkellä.
Omaa napaa, täällä piinailut sen kun jatkuvat. Nyt olen huolissani siitä, että rinnat eivät ole kipeentyneet vielä, sillä kaikissa plussissa mulla on aina tässä vaiheessa rinnat tulleet aroiksi... Hitsit vie tätä oman kroppansa kyttäämistä! Mutta kyllä on sellainen olo, että negaa kohti mennään ja vauhdilla, ellei rinnat kipeydy päivän parin aikana...
Toivottavasti teillä muilla piinailijoilla, Tuomenmarja, Äitiliini, Martta ja Kukka on ollut positiivisempia tuntemuksia!?
Äitiliini ja Tuomenmarja juttelivat testin tekemisestä. Minä olen ollut aina niin hassu, että en ole viitsinyt mennä veritesteihin, ellen ole ollut aivan varma plussasta. Eli olen aina tehnyt kotitestin ensin ja sitten mennyt veritesteihin. Mulla on ollut niin selvä ero oireissa negan ja plussa välillä, että en varmaan nytkään viitsi mennä rahoja tuhlaamaan yksityiselle, kun kotitesti vain varmistaa jo testauspäivänä valmiiksi tietämäni asian.
Täällä pidetään myös peukkuja punktioon meneville Miimille ja Saaralle!