Loka- ja marraskuun IVF/ICSI/PAS

kk76: Onnea :heart: :flower: =) ai piina paiva 9 ja tommonen hcg arvo....oisko kaksoset kenties :heart: MIten sulta nyt jo otettii veritesti?
Ma tein edellisel kerral pp10 plussan...mut laakari sanoi et pitas odottaa sen 2 viikkoa....hmmmm...kuinkahan aikasin sita uskaltais alkaa testailee....ehkapa tuol alkuviikosta....
tanaan mulla kamalat alaselka ja alavatsa jomotukset...ja kaiken paalle kurkku kipee joten varmaa joku flunssa tulos.....
 
Hei!

Ensinnä haluan onnitella plussan saaneita! Mahtava homma!
Ja toiseksi halata pitkään negan testanneita.. Tiän miltä se tuntuu..

Olen täsä aikani käyny lukemasa teän kiriotuksia ja olisin nyt halukas liittymään porukkaan mukkaan. En ole tänne aikasemmin kiriotellu, ku ei kovinkaan kummosia tapahtumia omala kohala ole ollu pitkään aikaan. 13.10.08 lähettiin kuitenki Suprecurin voimin lähestymään meän ensimmäistä IVF-hoitoa. Pitkälä kaavala mennään ja punktion sekä siirron pitäis olla viikola 46. Kovasti on taas hoiot ja oman pään kestäminen mietityttäny, mikäli tulosta ei ala näkyä.. Nyt haluasin kysellä muilta, asian suhteen viisaammilta, että onko teilä suprecurin tai muun vastaavan kans menkat alakanu aina 5-10 vuorokauen kuluesa lääkkeen alottamisesta? Mulla on 9 päivä meneillään eikä menkoista tietoakaan.. Ahistaa ajatus siitä, että asiat taas jotenki viivästys. On täsä kuiten jo viis vuotta yritystä takana ja IVF:n pääsemistä on ootettu kovasti maaliskuusta lähtien..
 
Tervetuloa Nippe! Mulla ei valitettavasti ole kokemusta tosta Suprecurista. Aikoinaan mulla oli kierto yli 60 päivää, mutta nyttemmin n.30pv, joten en oo tarvinnu lääkettä menkkojen aikaansaamiseksi. Kauan olette joutuneet odottamaan (ja yrittämään). Toivottavasti tämä eka IVF tuo sen pikkuisen ihmeen tullessaan :heart: Meille tehtiin eka IVF vuosi sitten lokakuussa. Mulla oli silloin käytössä pistoshoidoissa Gonal-F ja Orgalutran. Onnea matkaan teille!
 
Aitiliini Ootko ajatellu ottaa veritestin vai vain virtsatestin? Mä sain lähetteen myös veritestiin, mutta en tiedä menenkö. Syy siinä, että lähettävät sen täältä yksityiseltä Helsinkiin ja saan tuloksen kahden vuorokauden päästä eli samaan aikaan ku sen virtsatestinkin. Ja siitä hyvästä pitää vielä maksaa yli 40 euroa!!! Toisaalta sit jos nega, niin silloin ainakin tietäis lopullisesti ja varmasti, ku olis myös veritesti käytössä. Jos pääsis sairaalan labraan ottamaan HCG:n, niin tulos olis selvillä samana päivänä :headwall:
Silloin kun plussasin tuoresiirron jälkeen, tein testin pp13 ja se oli aivan selvä plussa, värjääntyi ruutuun sitä mukaan, kun liuska kostui. Sen selvempää plussaa en oo eläissäni tavannu :heart: No, kesken meni sit myöhemmin :snotty:
 
Pörrikaani: Jäin miettimään tuota sun kirjoitusta lähipiirin vauvauutisista. Ite oon ainakin vielä jaksanut tuntea iloa kaikkien onnellisten puolesta, just sillä perusteella ettei muiden ilo ja onni ole multa pois. Yhtä laillahan me täällä iloitaan kaikkien pinon plussanneiden puolesta (onnea kk76!!!! ). Mutta ymmärrän kyllä että se voi monille toimia kipeänä muistutuksena omista pettymyksistä.
 
Tervetuloa mukaan nippe!

Huomenna ois sit punktio :/ Kunpa nyt jokunen kypsä munis sieltä saatais! Saapi mennä nyt nukkumaan, herätys kun on 03:45. Meillä kun tuonne klinikalle on yli neljän tunnin ajomatka! |O
 
Hei kaikki
Olen nyt seurannut tätä keskustelua noin kuukauden verran ja viimein uskallan liittyä joukkoon.
Olen mieheni kanssa toivonut/yrittänyt lasta viimeiset kolme vuotta. Tänä aikana ovat kaikki mahdollisesti lisääntymisiässä olevat ystävät/kollegat/sukulaiset/julkkikset tulleet (ei)suunnittellusti raskaaksi ja saaneet vauvoja samaan aikaan kun lueskelen iltalehdistä juttuja huumeäideistä jotka unohtelevat pikkulapsiaan lumihankeen . En jaksa enää teeskennellä kiinnostunutta muiden (normaalitapausten) raskauksista saatika nähdä vaivaa edes osallistua keskusteluihin "haluatko sinä lapsia jonain päivänä".
Viimeinen vuosi ollaan ravattu lapsettomuustutkimuksissa, tutkimukset aina meidän "onnella" pitkittyivät kun unohtui mainita se- ja se-tutkimus tai sitten ajanvaraukset olivatkin jo täynnä.
Syyskuussa viimein vihdoin päästiin hormonihoitoihin (meidät tuomittiin suoraan icsiïn) ja mieheni lopetettua tupakoinnin tulokset olivatkin ihanteelliset: siittiömäärä huomattavasti lisääntynyt ja laatu parantunut, minulta 43 follikkelia, joista 18 hedelmöitettiin ja 13 onnistui. Täydellinen yksilö istutettiin ja loput 12 pakastettiin.
Klinikalle olivat tosi innostuneita ja positiivisia ja mahdollisuukset arviotiin olevan 50/50. Elin toivorikkaana supervarovaisesti ilman kahvia ja viiniä ja muita vaaroja mutten päässyt edes jännittämään kun kuukautiset lorahtivat jo pöksyihin. Pettymys oli valtava mutta kai sitä on taas marraskuussa yritettävä tämän lepokuukauden jälkeen.
Tsemppiä kanssasisarille!
 
Tuomenmarja: no mulle annettiin klinikalta kotitesti ja kaskettiin teha se 31.10 ja jos positivinen ni sit klinikalle veritestiin.

kiva taa et on muitakin samas tilantees olevia...tai eihan se kiva ole mutta tietanette mita tarkoita.... :D kaikille ystaville ku oon kertonut meidan tilanteesta ni oon vaan saanut omahyvaisia vastauksia takas et eipa meilla onneks ole tata ongeltaa ku yhesta spermatipastaki tulen heti raskaaksi....siis ei mitaan myotatuntoa ees...on mennyt usko kavereihin...ei tunnu jotenkin enaa hyvilta kavereilta :/
 
Tänään sit punktio. Yö meni miten meni. kävin hankkimassa nuhan kyläreissulla viime vkl:na ja se antoi eka merkit eilen. Olen kietäytyny yskimästä (sepä olikin vaikeaa, kurkkupastilli suussa koko yön, no ainaski jonkun aikaa). Ja sitä C-vitamiinin ja kuuman inkivääriveden määrää, jonka olen nauttinut! Pelkään, että pian vatsa löysällä ja sekään ei hyvä. Eipä sitte ole tullut pelättyä punktiota itseään, ku kaikki muu on vieny huomion.

Toiveikasta päivän alkua kaikille ja erityisesti punktioon menijöille (ainaski Miimi78 on jo nähtävästi lähteny).
 
Tervetuloa Nippe ja Chicken joukkoon turisemaan!

Ronja, kirjoitukseni olisi voinut nimetä otsikolla "Epäkorrektia, Pörrikaani". ;) Tarkoitukseni oli ennen kaikkea sanoa, että tunteet ovat täysin subjektiivisesti koettavia ja kaikki tunteet ovat inhimillisiä ja siten ok. Kenenkään ei mielestäni "pidä" jaksaa iloita muiden raskauksista ja vauvoista - ei edes tällä palstalla - mikäli siltä ei yksinkertaisesti tunnu. Mielestäni jokaisella on oikeus tuntea surua, iloa ja jopa puhdasta kateuttakin, mikäli siltä tuntuu. Se, että sinä olet tuntenut iloa ystävien ja sukulaisten raskaudesta on hyvä asia sinulle itsellesi, sillä positiivisten ja "hyväksyttävien" tunteiden tunteminen on yleensä paljon helpompaa ihmiselle itselleen. Mutta minä koen niin, ettei ole "oikeita ja hyväksyttäviä" tapoja tuntea, ainoastaan inhimillisiä. Itse olen siinä onnellisessa tilanteessa, että olen kokenut myös sen (subjektiivisen ;)) onnen, että maapallon pyörimisliike on meidän perheessä todellakin hetkeksi kääntynyt täysin, sillä olen sekundäärilapseton (eli siinäkin mielessä olemme Tuomenmarja samassa veneessä :)). Tarkennus vielä, henkilökohtaisesti olen tuntenut sekä iloa, että surua muiden raskautumisesta, täysin riippuen omasta olostani ja tuntemuksista sillä hetkellä.

Omaa napaa, täällä piinailut sen kun jatkuvat. Nyt olen huolissani siitä, että rinnat eivät ole kipeentyneet vielä, sillä kaikissa plussissa mulla on aina tässä vaiheessa rinnat tulleet aroiksi... Hitsit vie tätä oman kroppansa kyttäämistä! Mutta kyllä on sellainen olo, että negaa kohti mennään ja vauhdilla, ellei rinnat kipeydy päivän parin aikana... :( Toivottavasti teillä muilla piinailijoilla, Tuomenmarja, Äitiliini, Martta ja Kukka on ollut positiivisempia tuntemuksia!?

Äitiliini ja Tuomenmarja juttelivat testin tekemisestä. Minä olen ollut aina niin hassu, että en ole viitsinyt mennä veritesteihin, ellen ole ollut aivan varma plussasta. Eli olen aina tehnyt kotitestin ensin ja sitten mennyt veritesteihin. Mulla on ollut niin selvä ero oireissa negan ja plussa välillä, että en varmaan nytkään viitsi mennä rahoja tuhlaamaan yksityiselle, kun kotitesti vain varmistaa jo testauspäivänä valmiiksi tietämäni asian.

Täällä pidetään myös peukkuja punktioon meneville Miimille ja Saaralle!
 
Heip Pörrikaani. Minä olen ihan samoilla linjoilla noissa vauvauutisasioissa. Toisinaan osaan iloita, toisinaan en, mutta sallin itselleni kummatkin tunteet. :)
Toinenkin asia, missä olemme samanlaisia on tuo sekundäärilapsettomuus. Meilläkin on jo yksi elämänilo olemassa. :heart:

Omaa napaa: Kyllä tämä odottaminenkin on kuulkaattens raskasta. :eek: Olis edes jotain oireita joita seurata, mutta kun ei voi muuta ku odottaa tätiä käymään ja sitten lasketaan päiviä vielä 15, ennen kuin mitään alkaa tapahtua. :/

Peukkuja ja plussatuulia kaikille.
B)
 
Heip Äitiliini,
Meillä laskettiin tuo kaks viikkoa hedelmöittymispäivästä eli punktiopäivästä, jolloin veritesti siis otettiin jo piinailupäivänä 11, kun piinailupäivät alkaa vasta siirtopäivästä. Kotitestin sai tehdä jo pp10. Siitä voi johtua nuo erilaiset ajankohdat noissa testeissä. :)

Sillä klinikalla, jolla me käymme, otetaan kaikilta veritesti, koska haluavat nähdä, onko Hcg lainkaan koholla vai puhdas nolla. Kuulemma auttaa jatkohoidon määrittämisessä... ;)
 
Hyppään teidän kelkkaan. Aloitin sunnuntaina 2. IVF kierroksen, Menopurilla mennään 225 yksikköä päivässä. Ekalla hoitokerralla elokuussa hedelmöittyi vain yksi alkio, josta ei raskautta tullut. Eikä pakkasessa mitään. Nyt kokeillaan ydymmillä annoksilla, ja päätimme miehen kanssa että jos kaksi alkiota hedelmöittyy niin kaksi laitetaan kyytiin myös. Saas nähdä miten käypi.

Kolme piikkiä olen nyt laittanut,ja nyt jo tuntuu oikean puolen munasarjoissa painetta. To 23.10 on ultraus. Oliskohan mahtollinen siirto sitten vko 44-45.

Tsemppiä kanssasisarille =)
 
Ma olen kanssa yksi piinailija ja niinkuin sanoin en edes odota mitaan oireita. Jos tunnen jotain, ajattelen etta ne on menkkakipuja!

Minulle sanottiin testipaivaksi 14 alkionsiirron jalkeen, eli varsin myohaan verrattuna muihin. Menen klinikalle verikokeeseen, en ajatellut tehda mitaan tikkutesteja kotona. Mina saan kylla tulokset klinikalta jo samana paivana.


Aitiliini83: voi kurjan kurjuus mita kaverisi sanovat. Ihan sikamaista tollainen. Makin olen kylla sita mielta etta ei kande kovin monelle kertoa asiasta. Ma olen joutunut joidenkin kaverien kohdalla kovasti pettymaan. Parempi kun en enaa kerro kavereille lisaa niin ei tarvitse kuunnella heita, ei sita apua kovasti saa kuitenkaan.

Olen itse onnistunut olemaan aika tavalla suuresti miettimatta asiaani talla viikolla. Alkionsiirron ja lievan pettymyksen jalkeen olin karttyinen ja surullinen pari paivaa, mutta onneksi olen saanut taas itseni kuopasta ylospain. Pidan itseni kiireisena niin ei ehdi niin paljoa asiaa miettimaan, toimii mulla!
 
Maanataina kävin siis ultrassa. Olihan siellä jo kasvaneita munarakkuloita näkyvissä =) Eilen sitten pistin ekan kerran Puregonin lisäksi Orgalutrania. Perjantaina on seuraava ultra missä sit päätetään punkteerauspäivä. Ensi viikon alkua ennustivat =)
 
kk76: onnea plussasta :flower:

ON: huomanna ois nollaultra, mutta vuoto ei ole vielä tullut, joten uä0 varmaan siirtyy ensviikolle, luulisin.. vai voiko sen tehdä jos vuoto ei ole tullut?? sellasta menkkamaista kipuilua kyllä on, et varmaan ne lähiaikoina alkaa kuitenkin..

kauheen paha olo ollu välillä, johtuneekohan synarelasta? millasia oireita muille on tullu synarelasta tai piikittelyistä (puregon tms)?
 

Yhteistyössä