LOKA äidit 2008

  • Viestiketjun aloittaja Neepu
  • Ensimmäinen viesti
porvoolainen
tehdään myös porvoossa veriseula ja tosiaan silloin ultrakin tehdään jo rv 10-12! kertovat kyllä neuvolassa lisää! itse oli juuri neuvolassa ja kertoivat asiasta mutta jos ei halua tietää down riskiä verstä niin käsittääkseni voi myös valita perus niskaturvotus ultran joka tehdään 11-14viikolla! itse menen rv 10+2! esikoista odottaessa pääsin rv 12 ultraan että tosiaan jännä juttu miten sulla Satu ollu toi neuvola viimeksi! itse kerkesin käydä viime raskaudessa neuvolassa rv 9+ ja keskeytynyt km todettiin rv11! toivottavasti nyt parempi onni:)
 
Hilmis
Heippa. Synnytyskokemusten lukeminen on mielenkiintoista, tosin ei kai sitä osaa kuvitella kuitenkaan minkälaista se oikeasti voi olla. Kaveri sai just esikoisen ja siltä tuli vaan sairaalasta viesti, että "olipa kokemus", kai se oli vähän pelottavakin ollut. Kyselen lisää kun nähdään.

Onko teillä muilla käynyt niin, että mahan vihlonta olisi vähentynyt siitä mitä se oli alussa? Kun mulla on ainakin ihan selkeesti voimakkaat menkkaoireet vähentynyt eli ei oo koko aikaa paineen tunnetta mahassa. Onko tää hyvä vai huono merkki? Toisaalta tulee kyllä välillä jotain vihlontaa eli ei se kokonaan oo loppunut, mutta täytyykö olla huolissaan??? 2 viikon päästä on vasta varhaisultra, nyt menossa 6+6.
 
Satu -81
Alkuperäinen kirjoittaja porvoolainen:
tehdään myös porvoossa veriseula ja tosiaan silloin ultrakin tehdään jo rv 10-12! kertovat kyllä neuvolassa lisää! itse oli juuri neuvolassa ja kertoivat asiasta mutta jos ei halua tietää down riskiä verstä niin käsittääkseni voi myös valita perus niskaturvotus ultran joka tehdään 11-14viikolla! itse menen rv 10+2! esikoista odottaessa pääsin rv 12 ultraan että tosiaan jännä juttu miten sulla Satu ollu toi neuvola viimeksi! itse kerkesin käydä viime raskaudessa neuvolassa rv 9+ ja keskeytynyt km todettiin rv11! toivottavasti nyt parempi onni:)
No mutta hauska sitten nähdä että antaako ne mulle neuvolaan ajan automaattisesti vähän aikaisemmaksi, siis ilman rukoilua ;)
Otetaanko veriseula neuvolassa vai sairaalassa?

Mulla oli esikoista odottaessa np-ultra viikolla 13 tasan. Mutta olin neuvolassakin jo viikolla 8 tai 9. Varasin silloin ajan heti kun tein positiivisen testin. Tai no, kolme päivää sen jälkeen, kun pahin shokki oli ohi ja unohdettiin abortti-ajatus. (Ihmettelijöille tiedoksi, meillä oli suunnitelmissa tehdä lapsia vasta 10 vuoden päästä.. kun "elämä olisi vähän valmiimpaa". Sitten sattuikin pikku äksidentti)

Hilmis; mulla on kanssa vähentynyt vatsan vihlonta. Hetken olin ihan varma ettei mulla ole mitään muitakaan oireita. Mutta eilen pidättelin oksea pestessäni kakkapyllyä. Ja mies haisee kanssa tosi kuvottavalle töistä tullessaan... (voi raukkaa mitä joutuu kestämään)

Mukavaa päivää kaikille!
Toivottaa Satu
 
Aurora83
Hilmis: Sama täällä.. Plussauksen jälkeen oli alavatsan vihlonta ja nippailu aika rajua, mutta sitä kesti melko vähän aikaa. Eli noin viikko sitten tuo rauhoittui, vihlonta on vähäisempää ja tulee harvemmin. Minulla on edelleen sellaista menkkoja enteilevää "särkyä".. Sekin tulee ja menee. Todella omituista.

Kirjoittaako kukaan raskauspäiväkirjaa? Ajattelin eilen, että voisi olla mukavaa laittaa vähän odotuksen tuntemuksia paperille.. Mies pyöräytteli silmiään asialle! Sille ei tunnu tämä raskaus vielä menneen perille.. Se on jotenkin niin tyynen rauhallinen.
 
rib
Alkuperäinen kirjoittaja Satu -81:
No mutta hauska sitten nähdä että antaako ne mulle neuvolaan ajan automaattisesti vähän aikaisemmaksi, siis ilman rukoilua ;)
Otetaanko veriseula neuvolassa vai sairaalassa?
Ainakin mulla veriseula otetaan sairaalassa, samaan aikaan kuin np-ultra. Kun soitin neuvolaan ekaa kertaa, niin siellä sanottiin heti että oli hyvä että soitin aikaisin koska käytäntö on muuttunut seulannon takia niin että np-ultrat on aikaisemmin. Eli varmaan pääset Satu sitten myös ilman rukoiluja aikaiseen ultraan.. :)
 
niinuska25
täält tulis yks plussaaja mielellään joukkoon mukaan! tosiaan plussasin vast eilen ja mulla odottaminen tohon ekaan neuvolakäyntiin on viä pitkä n.3 viikkoo eli tääl loimaal otetaan vastaan si ku viikoi on n.9 ei malttais millään oottaa et kuulis noi pkkusen sydänäänet ei voi muut sannoo ku et odottavan aika on pitkä=)
 
Aanu
Tervetuola niinuska25!! Onnittelut plussasta. Millonkas olisi laskettu aika ja onko muita pikkuisia vai ihan esikoinen?

Lennu: siitä Islannista: Oli tosiaan kallis maa, kalliimpi kun ikinä itekkään kuvittelin. (Pizzat maksaa n.20e) ja kaikki muukin ihan sika paljo kalliimpaa kun Suomessa, että shoppailu rahaa sinne ei kannata varata mukaan. Samanlaista tavaraa löytää Suomesta sitten puolet halvemmalla. Se oli Sininen laguuni se "kuuluisa" lämmin lähde ja tosiaan siellä on psoriasiksen hoitoon vissiin ihan omat altaat ja ohjelmat. Kävin lillumassa siellä oli aika vinkeetä :)

Omasta olosta: Mulla pahoinvointi tulee aika ovelasti; aamusin ei oo juurikaan kun pientä etomista, mutta auta armias jos kehtaan päikkärit nukkuu niin herättyä onkin ihan kaamee olo. Ja myös jos olen nukkunut hyvin lyhyet, tai tosi huonot yöunet. PRKL.. Sit yhdyn näihin pääkivun valittelijoihin, päähän koskee koko ajan melkein. Nyyh.. Mut aika onnellinen oikeastaan oon näistä oireista (pipipää? :)) viime kerroilla ei ollu oikeestaan mitään ja ne päätty niinku päätty, tää vois olla erilainen juttu sit! Eiksje? :)

Mulla on varmaan tullu joku neuvola kammo tai jotain. Ei huvita yhtään soittaa sinne ja varata aikaa saati mennä käymään. Harkihen jo vakavasti että jos ei mitään näkyvää muutosta tapahdu (esim. oireet lopu) niin soittasin sinne vasta joskus viikolla 10 ni saisivat samantien varata sinne ekaan ultraan sitten ajan. Oon myös miettiny vaihtoehtoo etten ilmottas ollenkaan vasta kun sitten viikolla 16 että saa sen äitiyspakkauksen KHIH. Siihen mennessä pitäs kai itte ainakin huomata jo mahaa jos raskaus on jatkunu :) Mut eikai... :)

Viimeksikin neuvolassa oli niin nihkee vastaanotto kun olin tullu uudelleen raskaaksi yksien kuukautisten jälkeen keskenmenosta. Mut niin lääkäri mulle sano et voi sitten yrittää uudelleen ni tää neuvolan täti vihjaili et olikohan toi ny ihan viistasta... ÄRSYTTÄÄ!! Pitää muuttaa pakkakuntaa et pääsen uuteen neuvolaan.. :)

Ainiin nyt tsempatkaa tytöt! Vihdoin ja viimein sain itteeni niskasta kiinni ja heitin röökit roskiin (tuhma minä, tiiän, nyt vasta!!) kolme päivää jo ilman ja hienosti tuntuu menevän!

-Aanu-
 
Luna_81
Täällä myös yksi plussannut ensikertalainen, la. 21.10. Jännittää ihan hirveästi, miten tässä käy. On kovin epätodellinen olo. En varmaan usko, että olen oikeasti raskaana ennen kuin pääsen näkemään lapsen ultrassa:)

Mistäpäin muuten olette, tulevat äidit? Me asustellaan Treella.
 
niinuska 22
me asustellaan aika lähel teitä eli loimaalla tamperelle n. 1h ajomatka.

mulla on pojan neuvola ensviikol ja ajattelin siin samas varata ajan vaik ei ne sitä aikaa anna ku aikasintaan 3vko päähän ois kiva jo kuulla ne sydänäänet ku sillon se totuus vast paukahtaa et tottahan se on ja seuraava odotus onki se ultara paljon on odottamista =)
 
serene83
Vieläkö yksi lokakuun odottaja mahtuisi mukaan? :)

Mulla viikkoja nyt 7+2 ja toista odottelen. Meillä oli tällä kertaa (ainakin omasta mielestämme) pitkä odotuksen odotus, melkein vuosi ja usko meinasi loppua välillä kokonaan. Sitten kävin vyöhyketerapeutilla ja heti alkoi tämä kauan toivottu raskaus. Nyt jo uskallan olla iloinen tästä, vaikka nyt olen ollut selvästi hermostuneempi ja huolestuneempi kuin ensimmäistä odottaessani.

Minä pääsen ekaan neuvolaan vasta viikolla 10, joten vielä pitää odottaa viikkoja. Mutta alkuraskauden ultrassa päätin käydä ja se on ensi tiistaina. :)

Tällä hetkellä ainoa raskausoire on valtava turvotus, eikä vanhoista housuista mene kiinni enää kuin yhdet! :( Tosi hankalaa, kun me haluttaisiin pitää raskaus salassa vielä ainakin kuukauden. Onneksi on ollut nyt kylmempiä päiviä, joten paksuilla neuleilla voi hämätä. :) Pahoinvoinnin ilmaantumista jännäilen, ekassa odotuksessa olin näillä viikoilla sairaslomalla sen vuoksi ja paino oli pudonnut monta kiloa ekaan neuvolaan mennessä.

Mua kiinnostaisi tietää, missä päin muut odottelee? Jos laitettaisiin vaikka tuleva synnytyssairaala? Minä asustelen etelä-pohjanmaalla, joten synnytän seinäjoen keskussairaalassa (elikkäs seksissä, heh :)

serene
 
Amilda79
Tervetuloa uusille mukaan! Marraskuisetkin siellä on jo alkanut kokoamaan omaa ketjuaan - onpa hullua!
Arvatkaapas mitä. Nyt mää oon niiiiiin innoissani. Mä sain varattua sen varhaisultran nyt jo ensi viikon maanantaille :D Eli aikaistettua sitä 2 viikolla! Aivan mieletöntä!!!Toivottavasti nyt sit nuo mun viikot on vaan riittävät vauvan sykkeen löytymiselle. Sillon on sii 6+6 tai 7+0 riippuen laskeeko viimesimmistä menkoista vai ovulaatiosta (jonka siis tikutin). Mites teillä muilla, onko muita niin aikaisessa vaiheessa käyneitä? Ootteko saanut sykkeet kuuluviin?

Ihanaa viikonloppua kaikille! Yrittäkää voida niin hyvin kuin tässä tilassa mahdollista vain on ;)
 
serene83
'Täytyy vielä samantien palata kertomaan auroralle omista kokemuksistani. :)
Kun aloin odottaa meidän poikaa, niin olin ollut vasta reilun vuoden yliopistossa. Kun kerroin vanhemmille, niin ensiksi kysyivät, että "mites opiskelut?" ja vasta sen jälkeen tuli onnittelut.

Mutta ihan hyvin on opinnot edenneet, vaikka tietysti siinä laittaa itsensä aika koville. Mä aloin kirjoittamaan graduani, kun meidän poika oli 4kk ja palautin sen vasta ihan viime vuoden lopulla, kun poika oli jo melkein 2v. Eli hitaasti, mutta varmasti :) Ja siinä välissä onnistuin käymään läpi toisen seminaarin, vaikka asun yliopistosta 200km päässä ja pari tenttiäkin olen tehnyt. Meillä ainakin mies osallistuu arkeen ja lapsenhoitoon tosi paljon. Miksei siinä jää aikaa opiskeluunkin.

Enkä vieläkään ole lähelläkään valmistumista, vaikka odotankin jo toista lasta! :D Mutta en kyllä stressaa asialla pätkän vertaa. Kyllä se opiskelu menee siinä sivussa, kun ei ota liikaa paineita. Minusta on ollut tosi hyvä juttu, että mulla on ollut jotain muutakin elämäss, kuin lapsenhoito. Muuten olisin kyllä tullut ihan tupajumiksi viimeisen kahden vuoden aikana, kun olen ollut kotona pojan kanssa. :)

Ja vielä sekin tuli mieleen, että vaikka mä olin asunut omillani jo monta vuotta ja olin jo naimisissakin kun aloin odottaa meidän poikaa, oli mulla silloin vielä vähän sellainen fiilis, että "mitähän äiskä ja iskä tästä sanoo". Mutta oikeastaan meidän lapsen syntymä oli siitäkin syystä mahtava tapahtuma, että silloin lopullisesti katkesi mun napanuorani vanhempiini. En siis enää jännittäisi vanhempien mielipiteitä lapseen, tai mihinkään muuhunkaan liittyen. HEidän asenteensakin on muuttunut positiivisesti mua kohtaan ja nyt ollaan tasaveroisia aikuisia ihmisiä, eikä enää aikuisia ja lapsia. Mun mies sanoo ihan samaa, että hänestä tuntuu, että vanhempansa ja myös sisarensa ovat ottaneet hänet vakavasti vasta sen jälkeen, kun hänestä tuli isä. :)

Joten älä turhaan jännitä! Vanhemmat tottuu ajatukseen lapsenlapsesta ja opiskelut tulee takuulla valmiiksi ajallaan :)

serene
 
Hilmis
Tervetuloa taas uusille, mukaan mahtuu kyllä :) Ja tosiaankin, hassua oli kun huomasin myös, että nyt on jo olemassa Marraskuisten oma ketju. Vastahan me tää perustettiin. Mutta oonhan sitä itsekin jo 7+0, joten plussauksesta on jo monta viikkoa.

Serene kirjoitti kuinka jännitti kertoa omille vanhemmille. Sama juttu oli mulla ja olen sentäs jo yli 30-vuotias :)
 
Aanu
Minäkin asustelen etelä-pohjanmaalla joten seinäjoki mullakin synnärinä. Eli siellä sit Serenen kanssa nähdään ehkä ;)

Ahih. Eilen illalla kesken kaiken rupes tekemään mieli suklaakakkua joten rupesin sitten siinä klo 11 kieppeillä leipomaan ni sain suklaakakkua :) En oo ikinä oikeen tykänny mistään leivonnaisista ni oli mun miehellä hauskaa :)

Nyt nukkumaan! Kauniita unia ja oman kullan kuvia kaikille.
 
Satu -81
Laittakaahan uudet itsenne listaan, niin pysyy ajan tasalla. Mun mielestä vois kans laittaa sairaalan. Ne laittaa jotka haluaa.
Niin ja uusille tietysti haluan myös toivottaa; TERVETULOA MUKAAN! ONNITTELUT PLUSSSASTA!

Meillä on pelottavan hiljaista. Menen kartoittamaan vahinkojen laajuuden.. nimimerkillä "kaksin kotona 1,5v pojan kanssa"

Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
Neepu /kakkonen / la 3.10. /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.
Noa / esikoinen la 27.10
Aurora83 / esikoinen la 29.10.
 
Luna_81
Laitoin itseni tuohon mukaan.

Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
Neepu /kakkonen / la 3.10. /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.
Noa / esikoinen la 27.10
Aurora83 / esikoinen la 29.10.
Luna_81 / esikoinen la 21.10.

 
Aanu
Halusin olla pilkunviilaaja :) :

Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
Neepu /kakkonen / la 3.10. /tyttö 09/06
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
Luna_81 / esikoinen la 21.10
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.
Noa / esikoinen la 27.10
Aurora83 / esikoinen la 29.10.
Ofelia82 kakkonen la? / Tyttö 10/05
Lumi81 /kolmas, la? /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Mariella /kakkonen la? /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la? /tyttö 04/07
 
Isa-Elina
Ilmoittaudun varovaisesti mukaan tähän ketjuun. Nyt meneillään 7+4 viime kuukautisista laskien ja aika turbulenttia on odotus ollut tähän asti. Kerron tässä vähän:

Mulla oli heti viikoilla 4-5 (silloin kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa) veristä vuotoa. Kun kuitenkaan hanat eivät täysin auenneet, tein testin ja plussa tuli. Vuoto väheni ja ruskeaa tiputtelua oli aina silloin tällöin kunnes viime maanantaina "hanat" aukesivat ihan kunnolla, kirkasta verta valui vessanpönttöön ainakin puoli desiä. Menin päivystykseen ja tumpelon oloinen lääkäri löysi sikiöpussin, mutta ei sikiötä. Ei myöskään löytänyt syytä vuodolle, kuten ei myöskään löytänyt mun munasarjoja (!!!, edelleen mysteeri, miten on mahdollista). Otettiin HCG:t (28 000) ja käskivät tulla tiistaina uudelleen jos oireet eivät pahene ennen sitä, vuoto oli nimittäin tässä vaiheessa jo vähentynyt. Diagnoosi oli KESKENMENO?. Näin luki HCG -lähetteessä.

Tiistaina ja keskiviikkona tuli pieniä hyytymiä ja riekaleita ja olin aivan riekaleina henkisestikin. Torstaina iltapäivällä hanat aukesivat taas ja pöntöstä kuului kaksi *plöts* -ääntä, vaikuttivat kahdelta isohkolta lihapullalta. Ajattelin, että nyt se lopullinen keskenmeno tuli ja siinä menivät alkio ja istukka. Olin aika rauhallinen, soitin päivystykseen ja pyysivät tulemaan aamulla tarkastuttamaan tilanteen.

Perjantai-aamuna istuin taas siellä päivystyksessä, vuoto oli loppunut tässä vaiheessa. En ollut tähän mennessä itkenyt yhtään, mutta nyt kyyneleitä tuli kuin Niagaran putouksesta. Jouduin odottamaan kolme tuntia ennen kuin pääsin lääkärille (sille samalle, joka ei löytänyt munasarjojani). Lääkäri tarkisti tilanteen ja yllätys-yllätys: sieltä löytyi alkio ja sykkivä sydän. Alkion koko vastasi 6 + 3 viikkoa. Olin aivan ihmeissäni, sillä verta oli tullut todella paljon ja ne *plöts* -äänet eivät olleet kovin lupaavia. Myös osastonlääkäri tuli tarkastamaan tilanteen ja näki ultralta sekä munasarjani (ne olivat vielä tallella!) että keltarauhasen. Lisäksi hän näytti kohdun etuosasta hematooman, josta veri oli tullut. Kertoi, että on mahdollista, että alkioita oli kaksi, mutta toinen on nyt abortoitunut. Tai sitten hematooma johtui jostakin muusta.

Onneksemme vauvan alku on tiukasti kiinnittyneenä kohdun takaosaan, toivottavasti onnellisen tietämättömänä kaikesta tästä verenpaisumuksesta.

Nyt toivon, että uusia verenpaisumuksia ei enää ilmaantuisi ja olen tosi onnellinen. Pahoittelen tätä pitkää paatosta ja omaan napaan keskittymistä, oli vaan pakko kertoa tämän viikon uutiset.

Kyseessä on meidän esikoinen. La on varmaankin 13.10. Raskausoireista mulla on tällä hetkellä pahoinvointi päällimmäisenä, joka ei kyllä ala ihan aamusta. Vasta siinä kymmenen aikoihin ja jatkuu iltaan asti. Lisäksi pierettää ihan hirveesti, joka on tosi öklöä (onko siihen jotain lääkettä?) ja suuhun tulee koko ajan sylkeä.

Isa-Elina
 
niinuska25/kolmonen 31.10.08
Alkuperäinen kirjoittaja Satu -81:
Laittakaahan uudet itsenne listaan, niin pysyy ajan tasalla. Mun mielestä vois kans laittaa sairaalan. Ne laittaa jotka haluaa.
Niin ja uusille tietysti haluan myös toivottaa; TERVETULOA MUKAAN! ONNITTELUT PLUSSSASTA!

Meillä on pelottavan hiljaista. Menen kartoittamaan vahinkojen laajuuden.. nimimerkillä "kaksin kotona 1,5v pojan kanssa"

Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
Neepu /kakkonen / la 3.10. /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.
Noa / esikoinen la 27.10
Aurora83 / esikoinen la 29.10.
 
hämillään
Moi!
Tein tänään positiivisen raskaustestin....Tämä on todellinen ihme ja huomenna toivon, että saan varmistuksen asiaan. Epäilen vahvasti, että kyseessä tuleva km tai tuulimuna. Tautsalla 5v. lapsettomuutta, 2 ivf ja pas ei onnistunut. Nyt spontaaniplussa heti hoitojen lopettamisen perään! Joten tämä tosiaan täytyy olla jotain muuta kuin oikea raskaus ja vauva. Mutta liitympä nyt kuitenkin joukkoon ja katsellaan mitä tapahtuu la 18.10.
 
eräs vain
Lämpimät onnittelut hämillään. Nyt tosiaankin pää kylmänä, mutta eihän se plussa ihan tyhjästä voi olla. Tietenkin kyytiläinen voi vielä jäädä matkasta ja mitä tahansa voi tapahtua, mutta ei tällä hetkellä voi paremminkaan asiat olla. Tervetuloa odottajien palstalle ja toivottavasti kuljet lokakuisten matkassa loppuun asti!
 
serene83
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
Neepu /kakkonen / la 3.10. /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
serene83/ toinen la 15.10/ poika 12/05 seks
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10.
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.
Noa / esikoinen la 27.10
Aurora83 / esikoinen la 29.10.

Aanu: paljon mahdollista että ollaan samoihin aikoihin laitoksella ;)

Olisi kiva, jos muutkin uskaltaisi laittaa asuinpaikkansa/ tulevan synnärinsä listaan. En tietysti painosta, jos joku ei halua! :) (itse juuri tässä mietin, että moniko tuttu arvaa mut ja vielä salassa olevan odotukseni, kun on esikoisen ikä ja alue ja kaikki esillä... Mutta samapa tuo jos niin käy, eihän tämä salaista ole enää kauan muutenkaan! :) )

Tervetuloa uusille! :)

serene
 
Amilda79
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
sweetpearll / la 1.10?
Neepu /kakkonen / la 3.10. /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
rib /esikoinen la 13.10
*lennu* / esikoinen la 15.10.
serene83/ toinen la 15.10/ poika 12/05 seks
Hilmaliina / esikoinen la 18.10
eeviliina / esikoinen la 19.10?
Aanu / esikoinen? 19.10.
Amilda 79 / esikoinen 20.10. HUS Hyvinkää
Ofelia82 kakkonen la / Tyttö 10/05
Piupaupou77/ esikoinen la 25.10.
Noa / esikoinen la 27.10
Aurora83 / esikoinen la 29.10.

Huomenta vaan! Rohkeesti vielä listaa päivitin, vaikka tänään vasta päästään varhaisultraan katsomaan, mitä tuonne kohtuun kuuluu vai kuuluuko mitään. Jännittää ihan hirmusti!

Tervetuloa Isa-Elinalle! Hui kauhistus, minkä jännitysnäytelmän olet jo ehtinyt käydä läpi! Toivotaan, että masuasukki pysyy matkassa loppuun asti.

Ja sinulle hämillään... Onnea aivan mielettömästi plussasta! Elämä se vaan on täynnä ihmeitä. Toivottavasti tutkimuksesta tulee hyviä uutisia ja vahvistus raskuadelle...

Jahas se on nyt sit taas maanantai ja uusi työviikko edessä, joten painunkin tästä sorvin ääreen...

t.Amilda79 rv 7+0
 
*lennu*
Huomenta kaikille, erityisesti uusille lokaketjulaisille sekä onnea plussasta!
Ketäs muita menee tällä viikolla v-ultraan kuin Amilda ja minä? Tulethan Amilda hetimiten kertomaan mitä näkyi. Mun täytyy odottaa loppuviikkoon..
Jos sinne asti päästään, mun synnytyspaikka tullee olemaan Kotkan sairaala. Asumme tulevan suur-Kouvolan alueella. Lisäisikö joku mua etevämpi listaamme? Onko täällä "naapureitani"?

Omasta olosta: oireeton rintojen aristusta lukuunottamatta. Hienoinenkin kuvotus loppui. Niinpä raskaus konkretisoituu mulle vasta kun (jos) ultrassa näen jotain. Onneksi tällä viikolla.

sorville on minunkin painuttava,

lennu, rv 7+5
 

Yhteistyössä